PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederland - Ivoorkust - 2 -1



rja2
16-06-06, 21:04
We hebben het gehaald.

We staan in de achtste finale :wohaa:

barfly
16-06-06, 21:50
Nederland heeft goed gespeelt, echter Ivoorkust had minstens gelijk kunnen komen en Nederland heeft een hele hoop mazzel gehad.

Nederland tot nu toe terecht twee overwiningen.

Maar. Argentinië 6 - 0 S&M Hebben de Serven het opgegeven? ik heb de wedstrijd helaas gemist, ff kijken of ik de torrent kan vinden :p

Ik ben heel benieuwd naar Nederland - Argetinië

rja2
16-06-06, 23:17
Geplaatst door barfly
Ik ben heel benieuwd naar Nederland - Argetinië [/B]
Ik niet,

Dat is een veredelde oefenpartij.

Omdat Nederland door is.

Maar ik ga wel kijken, maar we verliezen niet met 6-0.

Seif
16-06-06, 23:22
Het middenveld vandaag was dramatisch. Maar de verdediging was opvallend goed. Het leek net of Ivoorkust super goed was. Maar van der Sar heeft opvallend weinig reddingen hoeven te verrichten.

MaRiaH
16-06-06, 23:39
:regie: Aanvalluh....

goed he..
we zijn door.. :p

nu de finale halen.. :verrassin

Olive Yao
16-06-06, 23:55
Geplaatst door Seif
Het middenveld vandaag was dramatisch. Maar de verdediging was opvallend goed. Het leek net of Ivoorkust super goed was. Maar van der Sar heeft opvallend weinig reddingen hoeven te verrichten.
Seedorf is mijn favoriete nederlandse speler, hij zou het vast goed gedaan hebben op het middenveld.

mulan
17-06-06, 10:04
Ivoorkust speelde slechter als dat ze tegen Argentinie gedaan hadden. Daarbij staan Afrikaanse landen erom bekend dat het verlies niet aan de sterkte van de tegenpartij te danken is maar aan hun eigen onkunde iets af te maken. Zeikzooi...het enige Afrikaanse land dat echt sterk was is eruit gegooid. Ik ga straks voor Ghana juigen. :vreemd:

Juliette
17-06-06, 10:45
Geplaatst door barfly


Maar. Argentinië 6 - 0 S&M Hebben de Serven het opgegeven? ik heb de wedstrijd helaas gemist, ff kijken of ik de torrent kan vinden :p



Klassewedstrijd. 5 verschillende doelpuntenmakers. En die coach wisselt z'n sterkhouders bij de rust waarna ze nog beter spelen.

1 doelpunt na een onafgebroken combinatie van 25 passen. :eek:

mark61
17-06-06, 14:15
Geplaatst door rja2
Ik niet,

Dat is een veredelde oefenpartij.

Omdat Nederland door is.

Dat hoeft niet. Het wordt ws. wel een beetje een B-elftal gezien de gele kaarten, maar ze kunnen vrijuit spelen en kijken hoe het gaat. Argentinië is echt niet onoverwinnelijk, en fysiek alvast een maatje kleiner dan Ivoorkust.

Ik denk dat Boulahrouz een basisplaats heeft, alleen niet bij deze wedstrijd (wegens gele kaart).

mark61
17-06-06, 14:16
Geplaatst door barfly
Nederland heeft goed gespeelt, echter Ivoorkust had minstens gelijk kunnen komen en Nederland heeft een hele hoop mazzel gehad.

Ivoorkust ook. Voor de verandering was het geen schwalbe van Robben. Gaat ie erin, dan is Ivoorkust wel uitgespeeld. Bespaart je een billenknijpende 2e helft.


Ik ben heel benieuwd naar Nederland - Argetinië

Ik ook.

mark61
17-06-06, 14:17
Geplaatst door mulan
Ivoorkust speelde slechter als dat ze tegen Argentinie gedaan hadden. Daarbij staan Afrikaanse landen erom bekend dat het verlies niet aan de sterkte van de tegenpartij te danken is maar aan hun eigen onkunde iets af te maken. Zeikzooi...het enige Afrikaanse land dat echt sterk was is eruit gegooid. Ik ga straks voor Ghana juigen. :vreemd:

Welnee joh, ze speelden veel beter. Voor hen was het erop of eronder.

In bijna elke andere poule waren ze zeker door geweest. Maja, dit is de poule des doods.

MaRiaH
17-06-06, 14:18
Tot nog toe ga ik erg goed met mijn poule..

in ieder geval alle toto uitslagen goed.. :stout:

mark61
17-06-06, 14:18
Geplaatst door Seif
Het middenveld vandaag was dramatisch. Maar de verdediging was opvallend goed. Het leek net of Ivoorkust super goed was. Maar van der Sar heeft opvallend weinig reddingen hoeven te verrichten.

Yep. Uiteindelijk waren er maar 2 of 3 gevaarlijke kansen. Maar dat zie je pas als je ontspannen voor de 2e keer kijkt.

Bofko
17-06-06, 15:51
In deze wk zonder echte verassingen en met de meeste laatste poule-wedstrijden om des keizers baard is de kans dus heel groot dat Nederland tegen Portugal uitkomt in de 8e finale.

mark61
17-06-06, 15:59
Geplaatst door Bofko
In deze wk zonder echte verassingen en met de meeste laatste poule-wedstrijden om des keizers baard is de kans dus heel groot dat Nederland tegen Portugal uitkomt in de 8e finale.

Waarom zou NL niet winnen van Argentinië?

Tomas
17-06-06, 15:59
Mark, ik vind je veel te optimistisch. Voor mijn gevoel is het dus niet zo dat de uiteindelijke kampioen altijd als een middelmatige ploeg begint. Wel krampachtig of moeizaam, maar niet als middelmatig team. Zo kan ik mij nog goed herinneren dat ik in '88 na het verlies in de 1e wedstrijd tegen rusland het gevoel overhield: "Die kunnen nog ver komen". En dan heb ik het over nl. Ze speelden ondanks het verlies gewoon goed, degelijk, gevaarlijk etc. Gewoon pech dat ze verloren. Nu heb ik twee wedstrijden gezien die juist het tegenovergestelde bij mij opwekken. Gewoon geluk dat ze winnen, met een ploeg die dus niet degelijk en goed is of gevaarlijk op de 2 doelpunten na dan. Magoed, ook met geluk kan je kampioen worden. 't is alleen niet zo leuk.

Bofko
17-06-06, 16:04
Geplaatst door mark61
Waarom zou NL niet winnen van Argentinië?

Omdat de Argentijnen 1e willen worden in de poule (denk ik) en NL de klasse ontbeert van Argentinie.

Seif
17-06-06, 16:10
Geplaatst door Bofko
Omdat de Argentijnen 1e willen worden in de poule (denk ik) en NL de klasse ontbeert van Argentinie.

Nederland heeft in de kwalificaties ook kunnen winnen van de zeer ervaren en geslepen Tsjechen. Dus winnen van de Argentijnen acht ik best mogelijk. Onder van Basten heeft Oranje maar 1 van de 25 wedstrijden verloren. Dat zegt echt wel wat. In het begin zei ik ook steeds dat het geluk was. Maar dat is niet vol te houden.

Bofko
17-06-06, 16:13
Geplaatst door Seif
Onder van Basten heeft Oranje maar 1 van de 25 wedstrijden verloren.

Deze prestatie evenaren ze de volgende 25 wedstrijden níet, wat ik je brom.

Seif
17-06-06, 16:16
Geplaatst door Bofko
Deze prestatie evenaren ze de volgende 25 wedstrijden níet, wat ik je brom.

Je kan brommen wat je wilt, Oranje gaat heel ver komen op dit toernooi. :)

mark61
17-06-06, 17:28
Geplaatst door Bofko
Omdat de Argentijnen 1e willen worden in de poule (denk ik) en NL de klasse ontbeert van Argentinie.

Je denkt dat ze bang zijn voor Portugal? Gewoon eerste willen worden is niet zo'n sterke motivatie.

Ik weet het niet. SCG ging na 1-0 op zijn rug liggen met zijn pootjes omhoog, dus het beeld van Argentinië is wat geflatteerd. Tegen Ivoorkust hadden ze het moeilijk genoeg, en dat was nog de eerste wedstrijd.

mark61
17-06-06, 17:31
Geplaatst door Tomas
Mark, ik vind je veel te optimistisch. Voor mijn gevoel is het dus niet zo dat de uiteindelijke kampioen altijd als een middelmatige ploeg begint. Wel krampachtig of moeizaam, maar niet als middelmatig team. Zo kan ik mij nog goed herinneren dat ik in '88 na het verlies in de 1e wedstrijd tegen rusland het gevoel overhield: "Die kunnen nog ver komen". En dan heb ik het over nl. Ze speelden ondanks het verlies gewoon goed, degelijk, gevaarlijk etc. Gewoon pech dat ze verloren. Nu heb ik twee wedstrijden gezien die juist het tegenovergestelde bij mij opwekken. Gewoon geluk dat ze winnen, met een ploeg die dus niet degelijk en goed is of gevaarlijk op de 2 doelpunten na dan. Magoed, ook met geluk kan je kampioen worden. 't is alleen niet zo leuk.

NL heeft nooit een goede defensie. Dan is deze beslist niet minder dan voorgaande. Dr gaat meer uit van Boulahrouz dan van Reiziger.

De voorhoede vind ik gevaarlijk zat. Zitten drie topspelers uit topclubs in, die blijken te kunnen samenwerken. Zelfs als er 1 of 2 een offday hebben scoort de ander wel. Zag je gisteren.

Alleen het middenveld is echt middelmatig, maar dat kan nog bijtrekken. Van Bommel kan een stuk beter, Cocu ook. Vd Vaart doet het misschien beter dan Sneijder.

In ieder geval zie je voor het eerst in decennia een collectief, een groep zonder gezeik, ergernissen en schandaaltjes.

Maar we gaan het vanzelf zien. Ik zie ze wel een eind verder komen na zo'n poule.

Bofko
17-06-06, 17:39
Geplaatst door mark61
Je denkt dat ze bang zijn voor Portugal? Gewoon eerste willen worden is niet zo'n sterke motivatie.


Voor Nederland wel dan ?

Wat natuurlijk ook kan is dat ze de bankzitters het laatste pouleduel laten spelen. Nou, daar zit ook een hoop klasse en die willen zich wel in de kijker spelen.

BTW Jouw geliefde Ghana zijn de Tsjechen van de mat aan het spelen.

Divine_70
17-06-06, 19:06
http://www.tomjanssen.net/prenten/a_juni_06/wk_niet_opvallen020606.jpg

mark61
17-06-06, 23:07
Geplaatst door Bofko
Voor Nederland wel dan ?

Wat natuurlijk ook kan is dat ze de bankzitters het laatste pouleduel laten spelen. Nou, daar zit ook een hoop klasse en die willen zich wel in de kijker spelen.

BTW Jouw geliefde Ghana zijn de Tsjechen van de mat aan het spelen.
.
Ja. Remember Bergkamp, dat weten ze nog prima.

Black Stars rule!

mulan
19-06-06, 10:14
Geplaatst door mark61
Welnee joh, ze speelden veel beter. Voor hen was het erop of eronder.

In bijna elke andere poule waren ze zeker door geweest. Maja, dit is de poule des doods.

Tegen Argentinie speelden ze echt wel beter. Met een slechter Ivoorkust waren ze nog beter dan Nederland. Zegt wel wat.

'Tegen Argentinie waren ze beter als tegen ons' zegt Joris Mathijsen.

Fijn dat hij dat toegeeft.

sienia
19-06-06, 10:18
Gaan ze het toch wel maken, die twee jongens? De twijfels blijven

Maar Kuyt moet er weer in. Als een kloon van Kick Smit


Vanzelfsprekend wil ik niemand tegen de haren in strijken door meningen ten beste te geven die anderen ergeren vanwege de beterweterij die er aan ten grondslag ligt. Vooral niet als die meningen worden weersproken door vertoningen op het veld. Neem nou mijn opmerkingen over Robben en Van Persie.

Ik door die wedstrijd tegen Servië toch maar even mooi afgeserveerd. Uitgerekend deze twee jongens zorgden voor de 1-0 overwinning die de hoop op een continuerend succes in dit WK flink deed groeien.

Mooi doelpunt. Geen geluk. Puur goud. Maar daar is het bij gebleven. We zagen wel wat acties op links, maar rendement kwam er niet uit. Veel gestruikel en geen echt aankomende passes en een Van Nistelrooy die niet uit de voeten kon omdat er geen bruikbare ballen werden afgeleverd.

Ik moet toegeven, Arjen werd door veel buitenlandse persjongens aardig bejubeld en daaruit zou ik moeten concluderen dat ik er met mijn wat negatief aandoende mening naast zit.

Daar wil ik echter nog steeds niet aan, want er zijn toch nog enige voetbalkenners die ook nog steeds hun twijfels hebben. Ik geef toe, ze zijn zwaar in de minderheid, maar ze zijn er en ik voel me met ze verwant.
En wat het wordt? De tijd zal het weer leren.

Redelijke kansen om de poule door te komen

Voorlopig houden we het op redelijke kansen om de poule door te komen. Ik heb laten weten geen Marco-adept te zijn en ons team niet in de schaduw vindt staan van vroegere elftallen. Maar na het zien van nog een aantal wedstrijden ben ik toch zover om te geloven dat maar weinig tegenstanders sterker zijn.

Ik heb nog geen team gezien dat indruk op mij maakte, ook de Brazilianen niet. Er lopen overal spelers rond met mega salarissen maar de meesten zijn mij nog niet het salaris van een directeur van een zorgcentrum waard, en die wordt al zwaar overbetaald.
Als het echt zo is dat Nederland tactisch sterk kan spelen (ook dat zie ik meestal niet, maar vooruit) dan moet het mogelijk zijn een ploeg als die van de Ivoorkust te temmem zoals Argentinië dat ook deed.
Maar het zal mij benieuwen wie de heer Van Basten als basis in het veld brengt. De heren van de ivoren kust zijn als de meeste Afrikaanse voetballers in meerderheid nogal stevige bonken, steviger dan de oranjeklanten.

Hulp en bijstand van blonde Dirk voor Ruud

Dat betekent dat alles wat we aan fysieke kracht hebben ook moet worden ingezet. U raadt het al. Kuyt moet er in. Voor Van Nistelrooy, zoals van links en recht al werd aanbevolen? Natuurlijk niet.

Die blijft gewoon staan en moet hulp en bijstand krijgen van, inderdaad blonde Dirk die de plaats van Wesley Schneider moet gaan innemen. Hij moet als een kloon van Kick Smit* de ruimte tussen Cocu en Van Bommel op het middenveld en de drie spitsen bespelen.
Als een soort schaduwspits dus, met uitwaaieringsmogelijkheden naar links en naar rechts, maar die ook terugvalt als de verdediging steun behoeft. Hij moet de man worden die de punt naar voren snel kan transformeren in de punt naar achteren of omgekeerd, zoals die flauwekultermen heten.

Om zes uur vandaag krijgen we de wedstrijd van de hele of de halve waarheid. De winnaar gaat door, bij een gelijkspel is de uitslag bij Servië-Ivoorkust beslissend als we ervan uitgaan dat de Argentijnen blijven zegevieren.

Maar dat is beslist nog niet zeker, want ik moet nog maar zien of ze oranje verslaan. Zo’n wonderteam is het nou ook weer niet. En zo blijven de onzekerheden de wereld beheersen.

Toch wel spannend.

Jan Hof


--------------------------------------------------------------------------------
* Kick Smit was de grote, onvermoeibare zwerver van het befaamde oranjeteam van midden jaren dertig. Hij was linksbinnen, was technisch zeer begaafd en had een geweldige actieradius: hij dook op in de verdediging als de nood aan de man kwam, maar hij scoorde ook bovenmatig. Hij behoort nog steeds tot de topscorers van oranje.
--------------------------------------------------------------------------------


Smit scoorde in 29 wedstrijden voor het Nederlands Elftal, 26 doelpunten! Zijn interlanddebuut was op 11 maart 1934 tegen België (9-3, Smit scoorde driemaal); de laatste keer dat hij voor Oranje uitkwam was in de beruchte wedstrijd op 27 november 1946 tegen de Engelsen in Huddersfield (8-2 nederlaag).

Max Stirner
19-06-06, 10:49
Ik ben voor Argentinie en Spanje. Tot nu toe. Ik wil gewoon geentertained worden, de kleur van de shirtjes boeit me niet.

Al Sawt
19-06-06, 22:38
Geplaatst door Bofko
In deze wk zonder echte verassingen en met de meeste laatste poule-wedstrijden om des keizers baard is de kans dus heel groot dat Nederland tegen Portugal uitkomt in de 8e finale. In mijn poule laat ik Nederland stranden tegen Portugal.