PDA

Bekijk Volledige Versie : Politie schiet allochtoon neer die uit politievoertuig wegvluchtte



Marsipulami
17-06-06, 18:27
starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:00

za 17/06/06 - De man die vannacht in Aalst door een politieagent is neergeschoten, was volgens het parket op de loop voor een politiepatrouille.
(foto VRT) Het incident gebeurde aan de Sint-Annabrug. De man van Turkse afkomst werd tegengehouden omdat hij dronken aan het stuur zat.

Na de controle liep hij weg. Twee agenten achtervolgden hem. De man werd in de rug geschoten, maar het is nog onduidelijk onder welke omstandigheden dat precies gebeurde.

De man is zwaargewond, maar verkeert niet in levensgevaar.

Er is intussen een onderzoeksrechter aangesteld. De familie denkt dat er mogelijk racistische motieven bij de schietpartij hebben meegespeeld

tukkersterror
17-06-06, 18:38
Geplaatst door Marsipulami
starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:00

za 17/06/06 - De man die vannacht in Aalst door een politieagent is neergeschoten, was volgens het parket op de loop voor een politiepatrouille.
(foto VRT) Het incident gebeurde aan de Sint-Annabrug. De man van Turkse afkomst werd tegengehouden omdat hij dronken aan het stuur zat.

Na de controle liep hij weg. Twee agenten achtervolgden hem. De man werd in de rug geschoten, maar het is nog onduidelijk onder welke omstandigheden dat precies gebeurde.

De man is zwaargewond, maar verkeert niet in levensgevaar.

Er is intussen een onderzoeksrechter aangesteld. De familie denkt dat er mogelijk racistische motieven bij de schietpartij hebben meegespeeld.

Wat nou racistische motieven, hij was op de vlucht na een misdrijf en neer geschoten.

Marsipulami
17-06-06, 18:41
Geplaatst door tukkersterror
Wat nou racistische motieven, hij was op de vlucht na een misdrijf en neer geschoten.

Lijkt me een bedenkelijke zaak. Politieagenten horen niet als cowboys op ongewapende burgers willekeurig te schieten. Enkel als er onmiddelijk gevaar dreigt voor henzelf of anderen mag er geschoten worden volgens mij.

tukkersterror
17-06-06, 18:47
Geplaatst door Marsipulami
Lijkt me een bedenkelijke zaak. Politieagenten horen niet als cowboys op ongewapende burgers willekeurig te schieten. Enkel als er onmiddelijk gevaar dreigt voor henzelf of anderen mag er geschoten worden volgens mij.

Ben ik met je eens, maar vermoedelijk heeft hij bij zijn aanhouding al stampij gemaakt en is hij op de vlucht neer geschoten!!!

Maar ik ga stappen :duim:

Marsipulami
17-06-06, 18:51
Geplaatst door tukkersterror
Maar ik ga stappen :duim:

Pas op voor de politie !

vlegeltje
17-06-06, 21:08
Geplaatst door Marsipulami
Pas op voor de politie !

En voor de rechter :tik:

tukkersterror
17-06-06, 22:43
Heb me gedragen als een hond met 80km door de binnenstad geraced, door het rooie geknalt maar kwam geen politie tegen.

Maar ben er weer en zonder kleerscheuren.

MusicManiac
18-06-06, 10:03
Geplaatst door tukkersterror
Heb me gedragen als een hond met 80km door de binnenstad geraced, door het rooie geknalt maar kwam geen politie tegen.

Maar ben er weer en zonder kleerscheuren.

Stoer hoor.

Galactic Cowboy
19-06-06, 02:37
was het een nederlander geweest was er niks aan de hand maar nu het een turk is is het weer racistisch...bah

Marsipulami
19-06-06, 21:18
starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:00

Aha, de politie heeft hem dus "per ongeluk" neergeschoten. Dat lijkt me ook wel de beste verdediging die in dezen nog mogelijk is. Een vluchtende dronkaard -die wellicht al gefouilleerd was ivm eventueel wapenbezit- in de rug neerschieten lijkt met niet in overeenstemming te krijgen met de regels ivm gebruik van vuurwapens door de politie. Zijn maat bij de politie zal nu wel bevestigen dat het wapen inderdaad per ongeluk moet afgegaan zijn. De zaak kan nu geseponeerd worden.

Ins
24-06-06, 16:43
Jah, en nou is die arme Turk ook nog eens overleden. Zonet gehoord op het nieuws.

Joesoef
24-06-06, 16:49
Geplaatst door tukkersterror
Wat nou racistische motieven, hij was op de vlucht na een misdrijf en neer geschoten.



Wat een domme e**** ben jij soms ook he. Neerschieten in de rug voor dronken rijden.

Soort doodstraf door een snelrechter.

Joesoef
24-06-06, 16:51
Geplaatst door Marsipulami
starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:00

Aha, de politie heeft hem dus "per ongeluk" neergeschoten. Dat lijkt me ook wel de beste verdediging die in dezen nog mogelijk is. Een vluchtende dronkaard -die wellicht al gefouilleerd was ivm eventueel wapenbezit- in de rug neerschieten lijkt met niet in overeenstemming te krijgen met de regels ivm gebruik van vuurwapens door de politie. Zijn maat bij de politie zal nu wel bevestigen dat het wapen inderdaad per ongeluk moet afgegaan zijn. De zaak kan nu geseponeerd worden.


De flik was dronken :roker:

Rourchid
24-06-06, 16:59
Geplaatst door Ins
Jah, en nou is die arme Turk ook nog eens overleden. Zonet gehoord op het nieuws.
Inna lillahi wa inaa Ilahi radjioen (We behoren tot Allah en tot Hem zullen we terugkeren).

Wide-O
24-06-06, 18:04
Geplaatst door Rourchid
(We behoren tot Allah en tot Hem zullen we terugkeren).

Fair enough, maar intussen is er een onderzoeksrechter aangesteld om het verhaal van de politie ("per ongeluk neergeschoten") te onderzoeken. Ik wil de aardse uitkomst hier wel van zien.

Voor zover bekend was de man gewoon in de wind. Executie is dan nogal een vreemde straf.

Rourchid
25-06-06, 19:34
Geplaatst door Wide-O
Fair enough, maar intussen is er een onderzoeksrechter aangesteld om het verhaal van de politie ("per ongeluk neergeschoten") te onderzoeken. Ik wil de aardse uitkomst hier wel van zien.

Voor zover bekend was de man gewoon in de wind. Executie is dan nogal een vreemde straf.
Misschien is de man in het ziekenhuis alsnog vermoord om te voorkomen dat hij kon vertellen dat de schietende agent iets geroepen had in de trant van: ik maak je af vuile buitenlander.

Wide-O
25-06-06, 23:58
Geplaatst door Rourchid
Misschien is de man in het ziekenhuis alsnog vermoord om te voorkomen dat hij kon vertellen dat de schietende agent iets geroepen had in de trant van: ik maak je af vuile buitenlander.

De politie zal dat mogelijk wel geroepen hebben, daar maak ik me geen enkele illusie over. Geen veralgemening, maar er zijn nogal wat vreemde flikken alhier. (veel erger dan in NL lijkt me ) De rest is speculatie, en onnodig.

Geen enkele journalist hier vroeg overigens hoe dat gaat "per ongeluk schieten".

Ik dacht trouwens (te veel films gezien ?) dat men vluchtende mensen in hun been schoot. Ook niet echt fris, maar meestal niet levensbedreigend. De man waarvan sprake werd in de rug geschoten.

Wide-O
26-06-06, 00:08
Geplaatst door klaaskop
Wel 's een wapen in handen gehad ? Besef je dan eens hoe weinig tijd je hebt om te mikken en te schieten ...
Het is al een wonder dat de man geraakt werd .. ;)

Erm... ja. De eerste keer in 1974. Nog wat ?

En men wordt daartoe opgeleid, als het goed is, bij de plietsie.

Maggoed, fijn dat ze een dronken Turk konden raken.

Rourchid
26-06-06, 00:10
Geplaatst door Wide-O

Ik dacht trouwens (te veel films gezien ?) dat men vluchtende mensen in hun been schoot. Ook niet echt fris, maar meestal niet levensbedreigend. De man waarvan sprake werd in de rug geschoten.
Meestal gebruikt iemand zijn/haar benen om de benen te nemen.
Om de vlucht te verijdelen schiet je op de kuiten of het bovenbeen en dan is het nog uitkijken voor een slagaderlijke bloeding.

Rourchid
26-06-06, 00:58
Geplaatst door klaaskop

Het is al een wonder dat de man geraakt werd .. ;)
Het is maar wat je een wonder noemt.

Geplaatst door klaaskop

Inderdaad. Maar de romp biedt een makkelijker doelwit .. :D


Het is maar wat je makkelijk noemt.

Geplaatst door klaaskop

En in een eerste reflex ?
Het vuurwapen in de holster laten, erachter aan hollen en de man aanhouden.

Nelis70
26-06-06, 10:11
Geplaatst door Wide-O
De politie zal dat mogelijk wel geroepen hebben, daar maak ik me geen enkele illusie over. Geen veralgemening, maar er zijn nogal wat vreemde flikken alhier. (veel erger dan in NL lijkt me ) De rest is speculatie, en onnodig.

Geen enkele journalist hier vroeg overigens hoe dat gaat "per ongeluk schieten".

Ik dacht trouwens (te veel films gezien ?) dat men vluchtende mensen in hun been schoot. Ook niet echt fris, maar meestal niet levensbedreigend. De man waarvan sprake werd in de rug geschoten.

Vluchtende mensen bewegen en dat is erg moeilijk richten. Bovendien bewegen ze zich van je af, dus je richthoek wordt steeds kleiner. Hoe verder ze zijn, hoe moelijker te raken. Bewust in een been schieten is een kunststukje waarbij het risico op het raken van een ander lichaamsdeel nogal groot is.
Samenvattend: teveel films gezien.

mark61
26-06-06, 10:23
M.a.w. die Turk moest wel doodgeschoten. Technisch onvermijdelijk.

Graag wilde ik de statistieken over het neerschieten van dronken wegwaggelende blanken.