PDA

Bekijk Volledige Versie : Eén sigaar voor 1.000 euro



Divine_70
17-06-06, 19:08
Het Cubaanse bedrijf Habanos SA heeft 4.000 sigaren van zeer goede kwaliteit geproduceerd. Een deel van die sigaren zal tijdens de komende twaalf maanden in Frankrijk over de toonbank gaan voor 1.000 euro per stuk. Dat heeft het vaktijdschrift L'Amateur bekendgemaakt.

Verzamelsigaar
De 4.000 "Behike"-sigaren werden gerold tijdens de laatste zes maanden van vorig jaar in de prestigieuze El Laguito-fabriek, waar ook de bekende "Cohiba"-sigaren gemaakt worden. Alle sigaren werden met de hand gerold door Norma Fernandez, de oudste werkneemster van de fabriek. De vrouw werkt er al 39 jaar. Volgens Buenaventura Jimenez, vice-voorzitter van Habanos SA, is de "Behike"-sigaar een "bijzondere creatie, die meer bedoeld is voor de verzamelaar dan voor de roker".

Exclusief
De sigaren zullen verkocht worden in honderd sigarenhouders uit cederhout en haaieleer met elk 40 sigaren in. Het grootste deel van de sigaren werd intussen al gereserveerd door sigarenverkopers over de hele wereld. Enkel in de Verenigde Staten worden de sigaren niet verkocht vanwege het embargo dat er sinds de jaren zestig tegen van kracht is.

16/06/06 20u56

http://www.hln.be/hlns/FOTO/artikels/large_160056.jpg

~Panthera~
17-06-06, 20:11
En hoeveel krijgt Norma Fernandez van dat bedrag ? :roker:

Divine_70
17-06-06, 20:19
Geplaatst door ~Panthera~
En hoeveel krijgt Norma Fernandez van dat bedrag ? :roker:

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat we dat niet willen weten. :argwaan:

~Panthera~
17-06-06, 20:20
Geplaatst door Divine_70
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat we dat niet willen weten. :argwaan:


Of al door hebben. :moe:

vlegeltje
17-06-06, 20:22
Geplaatst door ~Panthera~
En hoeveel krijgt Norma Fernandez van dat bedrag ? :roker:

Tsja, die is de sigaar...

~Panthera~
17-06-06, 20:26
Geplaatst door vlegeltje
Tsja, die is de sigaar...


:fplet: :hihi:

Vraag me dan altijd af; zou zo'n vrouw dat weten, dat ze voor zo'n idioot bedrag verkocht worden ?

vlegeltje
17-06-06, 20:33
Geplaatst door ~Panthera~
:fplet: :hihi:

Vraag me dan altijd af; zou zo'n vrouw dat weten, dat ze voor zo'n idioot bedrag verkocht worden ?

Ik denk ut wel. En als ze al 39 jaar ervaring heeft met sigaren rollen en uitverkozen wordt om deze exclusieve sigaren te maken zal ze wel een bonus krijgen.

Maar waar ik met m'n verstand niet bij kan is dat de sigaren bedoeld zijn om te verzamelen en niet om te roken... :confused:

~Panthera~
17-06-06, 20:36
Geplaatst door vlegeltje
Ik denk ut wel. En als ze al 39 jaar ervaring heeft met sigaren rollen en uitverkozen wordt om deze exclusieve sigaren te maken zal ze wel een bonus krijgen.

Maar waar ik met m'n verstand niet bij kan is dat de sigaren bedoeld zijn om te verzamelen en niet om te roken... :confused:


Gelukkig, in ieder geval zit ze ze dan niet voor de kat.... :D

Nee, dat snap ik ook niet, WAT moet je er dan mee doen ? :verward:



(krijg een vermoeden dat ik DAT niet had moeten vragen. :hihi: )

jochie
17-06-06, 20:38
Geplaatst door ~Panthera~
En hoeveel krijgt Norma Fernandez van dat bedrag ? :roker:

mijn vriend is cubaan, dus ik weet via hem en mijn talloze reizen naar cuba een en ander over dat verrotte regime...

een werknemer in Cuba verdient tussen de 5 dollar (simpel werk op het land, in een fabriek, of hotel) tot ca. 20 dollar (arts, tandarts e.d.) PER MAAND!!!

Een kip, een kilo suiker een kilo zout, het is allemaal duurder dan in Nederland. Een spijkerbroek kost minimaal 15 dollar (dus 2 a 3 maandsalarisen).

wat is communisme toch mooi.....

~Panthera~
17-06-06, 20:42
Geplaatst door jochie
mijn vriend is cubaan, dus ik weet via hem en mijn talloze reizen naar cuba een en ander over dat verrotte regime...

een werknemer in Cuba verdient tussen de 5 dollar (simpel werk op het land, in een fabriek, of hotel) tot ca. 20 dollar (arts, tandarts e.d.) PER MAAND!!!

Een kip, een kilo suiker een kilo zout, het is allemaal duurder dan in Nederland. Een spijkerbroek kost minimaal 15 dollar (dus 2 a 3 maandsalarisen).

wat is communisme toch mooi.....


Ja, ik wet het, mijn ex-zwager is er ook geweest.
Zelfs artsen beunen er bij door excursies te geven als reisleider, om het fooiengeld wat ze dan krijgen.
Je geeft je jeans maar aan ze, als je weggaat, dan heb je nog enigsins het gevoel dat je iets doet, het is niet te geloven zo armoedig.

Divine_70
17-06-06, 20:45
Geplaatst door ~Panthera~


Nee, dat snap ik ook niet, WAT moet je er dan mee doen ? :verward:



(krijg een vermoeden dat ik DAT niet had moeten vragen. :hihi: )

:zegniets: :haha:

~Panthera~
17-06-06, 20:46
Geplaatst door Divine_70
:zegniets: :haha:


:fplet: Inhaleren, waarschijnlijk. :stout: :haha:

vlegeltje
17-06-06, 20:48
Geplaatst door ~Panthera~
Gelukkig, in ieder geval zit ze ze dan niet voor de kat.... :D

Nee, dat snap ik ook niet, WAT moet je er dan mee doen ? :verward:



(krijg een vermoeden dat ik DAT niet had moeten vragen. :hihi: )

Toen president Clinton toentertijd in Duitsland op bezoek was kreeg hij van Schröder een doos dure Cubaanse sigaren cadeau....

Faux pas, 2x zelfs. Én Cubaans én 'sigaren' ;)

~Panthera~
17-06-06, 20:50
Geplaatst door vlegeltje
Toen president Clinton toentertijd in Duitsland op bezoek was kreeg hij van Schröder een doos dure Cubaanse sigaren cadeau....

Faux pas, 2x zelfs. Én Cubaans én 'sigaren' ;)



Ik vattum. :stout:

Of liever gezegd...... hij ...zij...eh... lama. :hihi:

Komt vast door dat haaienleer, wat ik je brom. :ego:

tukkersterror
17-06-06, 23:43
Ik heb ooit eens een doosje sigaren gekregen van cubanen die te gast waren op Rivoly in Rotterdam.
Deze waren daar om tijdens het multicutureel feest Cuba te promoten en ik stond daar met mijn kermiszaak.
Omdat ik een drie woorden spaans sprak heb ik hun rond geleid en aan het einde een klein meisje die een dochtertje was van 1 van de cubanen een knuffelbeertje gegeven, waarvoor ik stiekum van de moeder een doosje met 5 sigaren kreeg.
Ze zijn misschien geen 1000 euro per stuk, maar voor mij zijn ze veel meer waard en heb ze ook nog steeds als aandenken hoe goed wij het hier hebben en hoe gemakkelijk je een moeder en kind een onvergetelijke dag kan bezorgen, zo ver dat zij er zelfs voor steelt.