PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlandse militairen discrimineren



tukkersterror
19-06-06, 09:09
Nederlandse militairen discrimineren

DEN HAAG (ANP) - De meeste Nederlandse militairen staan negatief tegenover allochtonen. Dat geldt voor zowel het defensiepersoneel in lagere functies als hooggeplaatste militairen.
Dat blijkt uit een onderzoek onder ruim 2000 personeelsleden van de landmacht, luchtmacht, marine en marechaussee, dat de Nederlandse Defensie Academie heeft uitgevoerd. Een woordvoerder van van het ministerie van Defensie bevestigde maandag de conclusies, waarover het AD berichtte.
Bijna driekwart van de lagere rangen is negatief over de multiculturele samenleving. Een ruime meerderheid van de hoogst geplaatste militairen deelt die mening. Een kwart van alle militairen meent dat de problemen in de krijgsmacht door de komst van militairen van onder meer Surinaamse, Turkse en Marokkaanse afkomst zijn toegenomen.
De onderzoekers hebben samengewerkt met de inspecteur-generaal der krijgsmacht. Die meldde vorige maand dat de vertrouwenspersonen binnen Defensie vorig jaar 28 klachten hebben gekregen over discriminatie. Staatssecretaris Van der Knaap, verantwoordelijk voor het personeelsbeleid van Defensie, vindt de conclusies van de onderzoekers te stellig. Hij wil op zeer korte termijn met hen spreken.
Defensie heeft eerder maatregelen bekendgemaakt om de positie van allochtonen binnen de krijgsmacht te verbeteren. Zij erkent feestdagen van joden, hindoes en moslims en verstrekt kosjere en halal-maaltijden. Ook heeft de leiding van het ministerie een multicultureel platform opgericht en mogen militairen bij het afleggen van de eed God door Allah vervangen.

Tomas
19-06-06, 09:15
Geplaatst door tukkersterror
... en mogen militairen bij het afleggen van de eed God door Allah vervangen.

Ik hoop wel dat dat dan slechts een mening is...

Karin.N
19-06-06, 09:15
En wanneer je atheist bent, mag je dan God in het geheel laten vallen?

duende
19-06-06, 09:16
jottum

Tomas
19-06-06, 09:16
Geplaatst door Karin.N
En wanneer je atheist bent, mag je dan God in het geheel laten vallen?

Nou, toevallig kunnen atheisten dat niet.

H.P.Pas
19-06-06, 09:17
Geplaatst door Karin.N
En wanneer je atheist bent, mag je dan God in het geheel laten vallen?

Ja. Dat is al heel lang zo.

duende
19-06-06, 09:21
Geplaatst door Karin.N
En wanneer je atheist bent, mag je dan God in het geheel laten vallen?
Dan is er geen gott om te laten vallen.

tukkersterror
19-06-06, 09:35
Geplaatst door Tomas
Ik hoop wel dat dat dan slechts een mening is...

Vandaar deze 28 meldingen, dat was God die vervangen werd door Allah :hihi:

Thermopylae
19-06-06, 10:04
Christenen en Moslims aanbidden dezelfde God. Dus Allah of God, what's in a name....

tukkersterror
19-06-06, 10:23
Geplaatst door Thermopylae
Christenen en Moslims aanbidden dezelfde God. Dus Allah of God, what's in a name....

Je bent nieuw hier en nu trap je al heilige huisjes omver, maar je toont lef!!!:hihi:

Thermopylae
19-06-06, 13:14
Ik vind het jammer, dat zowel Christenen als Moslims vooral de nadruk leggen op de verschillen tussen beide geloven, maar niet of nauwelijks kijken (of onwetend zijn?) naar het feit dat beide uit dezelfde bron voortkomen, en beide de God van Abraham/Ibrahim vereren. De profeet Mohammed beschouwde zichzelf als de (op dat moment) laatste profeet in een lange rij, en was er in het begin niet op uit een nieuwe godsdienst te stichten. Het is in dit verband veelzeggend, dat zijn volgelingen aanvankelijk met het gezicht in de richting van Jeruzalem moesten bidden. In het jaar 624 werd dat veranderd, en moest worden gebeden in de richting van de Kaäba (Mekka). Het feit, dat de Joden hem niet als profeet wilden zien, maar in tegendeel zich afwijzend en zelfs minachtend tegenover hem gedroegen zal waarschijnlijk hieraan ten grondslag hebben gelegen.
De profeet Mohammed beschouwde de Joden en Christenen (de mensen van het Boek) echter - zeker in het begin - als broeders en raakte in de loop der tijd verbitterd toen deze groepen hem niet als profeet wilden erkennen.

Onbek_01
19-06-06, 14:33
Geplaatst door Thermopylae
Ik vind het jammer, dat zowel Christenen als Moslims vooral de nadruk leggen op de verschillen tussen beide geloven, maar niet of nauwelijks kijken (of onwetend zijn?) naar het feit dat beide uit dezelfde bron voortkomen, en beide de God van Abraham/Ibrahim vereren. De profeet Mohammed beschouwde zichzelf als de (op dat moment) laatste profeet in een lange rij, en was er in het begin niet op uit een nieuwe godsdienst te stichten. Het is in dit verband veelzeggend, dat zijn volgelingen aanvankelijk met het gezicht in de richting van Jeruzalem moesten bidden. In het jaar 624 werd dat veranderd, en moest worden gebeden in de richting van de Kaäba (Mekka). Het feit, dat de Joden hem niet als profeet wilden zien, maar in tegendeel zich afwijzend en zelfs minachtend tegenover hem gedroegen zal waarschijnlijk hieraan ten grondslag hebben gelegen.
De profeet Mohammed beschouwde de Joden en Christenen (de mensen van het Boek) echter - zeker in het begin - als broeders en raakte in de loop der tijd verbitterd toen deze groepen hem niet als profeet wilden erkennen.

Christendom is niet te vergelijken met islam voorwaar islam is een ware ,strikte monotheistische godsdienst.
163. En uw God is één God, er is geen God buiten Hem, de Barmhartige, de Genadevolle.

tukkersterror
19-06-06, 14:51
Geplaatst door Onbek_01
Christendom is niet te vergelijken met islam voorwaar islam is een ware ,strikte monotheistische godsdienst.
163. En uw God is één God, er is geen God buiten Hem, de Barmhartige, de Genadevolle.

Ja hoor gooi het er maar uit, tis net afkicken hier op maroc.nl, regelmatig kom je er eentje tegen die blijft schreeuwen om drugs en dan te horen wilt krijgen dat hij niet verslaaft is.

Maar zal zeggen gooi het er maar uit zal je opluchten.

Onbek_01
19-06-06, 14:56
Geplaatst door tukkersterror
Ja hoor gooi het er maar uit, tis net afkicken hier op maroc.nl, regelmatig kom je er eentje tegen die blijft schreeuwen om drugs en dan te horen wilt krijgen dat hij niet verslaaft is.

Maar zal zeggen gooi het er maar uit zal je opluchten.

Hoezo?Het is toch waar!Of wil je beweren dat christendom een ware mono-godsdienst is?Drie-eenheid,zoon-van God heeft niets met monotheism te maken.
Ik heb er begrip voor waarom concepten als drie-eenheid en zoon van God in christendom voorkomt want christendom was gemaakt in rome>stad van polytheisme.
Isis,Mithraism allemaal opgenomen in het christendom.
Je kan het wel ontkennen maar het blijft een feit.

Jodendom doet het goed wat betreft op het gebied van monotheisme hoewel daarin ook concepten als zonen van God erin voorkomt.

David
19-06-06, 14:58
Ik heb niet zoveel met god. Met militairen ook niet.

Tomas
19-06-06, 15:02
Geplaatst door Onbek_01
Hoezo?Het is toch waar!Of wil je beweren dat christendom een ware mono-godsdienst is?Drie-eenheid,zoon-van God heeft niets met monotheism te maken.
Ik heb er begrip voor waarom concepten als drie-eenheid en zoon van God in christendom voorkomt want christendom was gemaakt in rome>stad van polytheisme.
Isis,Mithraism allemaal opgenomen in het christendom.
Je kan het wel ontkennen maar het blijft een feit.

Jodendom doet het goed wat betreft op het gebied van monotheisme hoewel daarin ook concepten als zonen van God erin voorkomt.

Denk 't ook, wat wel opvalt is dat in de 1e eeuwen van het christendom in het west-romeinse rijk jezus niet als zoon van god werd gezien. Na het concilli van Nicea in het oost-romeinse rijk werd het compromis zoals dat nu nog altijd geldt vastgelegd.

Maar de islam heeft toch exact hetzelfde probleem met de koran?

Onbek_01
19-06-06, 15:10
Geplaatst door Tomas
Denk 't ook, wat wel opvalt is dat in de 1e eeuwen van het christendom in het west-romeinse rijk jezus niet als zoon van god werd gezien. Na het concilli van Nicea in het oost-romeinse rijk werd het compromis zoals dat nu nog altijd geldt vastgelegd.

Maar de islam heeft toch exact hetzelfde probleem met de koran?

Nou nee.
Lees maar de Quran of Hadith als je wilt, je zult niet één vers vinden waarin een persoon 'zoon van God'word genoemd.
Allah swt staat centraal in de islam.Iemand anders aanbidden of zoon van God noemen is shirk.
De polytheisten uit Mekkah zeiden dat Allah swt dochters(engelen) had,zij stelden verwantschap tussen Allah swt en de Jinns.

57. En zij(polytheisten) schrijven dochters aan Allah toe - Heilig is Hij - en zichzelf wat zij(polytheisten) wensen (zonen). En wanneer aan één hunner (de geboorte) van een meisje wordt gemeld, verduistert zijn gezicht en hij is vol toorn.

59. Hij verbergt zich voor het volk vanwege het slechte nieuws dat hem is aangekondigd; zal hij haar in weerwil van schande behouden of haar in het stof begraven? Voorwaar, slecht is hetgeen zij besluiten.

Tomas
19-06-06, 15:12
Geplaatst door Onbek_01
Nou nee.


Ik bedoel de "eeuwige, ongeschapen koran". Samen met allah een 2-eenheid.

tukkersterror
19-06-06, 15:14
Geplaatst door Onbek_01
Hoezo?Het is toch waar!Of wil je beweren dat christendom een ware mono-godsdienst is?Drie-eenheid,zoon-van God heeft niets met monotheism te maken.
Ik heb er begrip voor waarom concepten als drie-eenheid en zoon van God in christendom voorkomt want christendom was gemaakt in rome>stad van polytheisme.
Isis,Mithraism allemaal opgenomen in het christendom.
Je kan het wel ontkennen maar het blijft een feit.

Jodendom doet het goed wat betreft op het gebied van monotheisme hoewel daarin ook concepten als zonen van God erin voorkomt.

Ik beweer helemaal niets, gaf alleen mijn mening even weer, omdat ik het zat begin te worden om te horen hoe goed de Islam is ten opzichte van andere geloofsovertuigingen, terwijl in Islamitische landen elkaar uitmoorden, verkrachten en beroven.
Geef ze een wapen en ze starten een oorlog, geef ze eten en ze ruilen het voor wapens.

Ruim eerst de puinhopen op voor je gaat stralen, met iets waarvan je duidelijk kan zien dat het opgepoetst is.

Iedere topic die word geopend word het geloof erbij gehaald, kunnen moslims niet praten zonder koran, hebben zij geen eigen mening, of kunnen en mogen zij die niet uiten?

Onbek_01
19-06-06, 15:18
Geplaatst door Tomas
Ik bedoel de "eeuwige, ongeschapen koran". Samen met allah een 2-eenheid.

Quran bevat de woorden van Allah swt en dat zijn inderdaad ongeschapen aangezien Allah swt ongeschapen is.
De boek/kaft is geschapen maar de woorden van Allah swt zijn ongeschapen.

Thermopylae
19-06-06, 15:44
@Onbek_01 Dat is nu precies wat ik zo jammer vind, dat tegen elkaar opbieden van gelovigen. Mijn geloof is beter, nee het mijne! Dat vinden we overigens terug zowel bij Christenen als Moslims. Feit blijft dat - mede omdat beide geloven uit de zelfde bron komen - er meer overeenkomsten zijn dan verschillen. Juist door die verschillen te benadrukken maken de gelovigen het zo moeilijk om vreedzaam naast elkaar te leven in de wereld.
Overigens, is bij het concilie van Nicea vastgelegd dat God moet worden opgevat als 1 persoon en 3voudig in persoon, vader, zoon en heilige geest. Dus ook Christenen aanbidden die ene God en dus is het een monotheistisch godsdienst.
Overigens moeten we goed zien, dat het Paulus is geweest, die begonnen is met de rol van Jezus steeds belangrijker te maken. Jezus zelf zei; je moet God aanbidden, ik ben geen God.

duende
19-06-06, 15:54
Geplaatst door Onbek_01
Christendom is niet te vergelijken met islam voorwaar islam is een ware ,strikte monotheistische godsdienst.
163. En uw God is één God, er is geen God buiten Hem, de Barmhartige, de Genadevolle.
Dat barmhartige en genadevolle ben ik nog niet zo tegengekomen.

duende
19-06-06, 15:58
Geplaatst door tukkersterror

Iedere topic die word geopend word het geloof erbij gehaald, kunnen moslims niet praten zonder koran, hebben zij geen eigen mening, of kunnen en mogen zij die niet uiten?
Daar zijn het moslims voor mijn beste. Net zoals kutholieken vanuit hun geloof de wereld bekijken.
tussen () Hun geloof wordt het meest beleden met de mond. :D

IbnRushd
19-06-06, 16:53
Geplaatst door tukkersterror
Ik beweer helemaal niets, gaf alleen mijn mening even weer, omdat ik het zat begin te worden om te horen hoe goed de Islam is ten opzichte van andere geloofsovertuigingen,

Wederzijds: elk persoon vindt haar geloof het beste t.o.v. andere geloven.


Geplaatst door tukkersterror

terwijl in Islamitische landen elkaar uitmoorden, verkrachten en beroven.
Geef ze een wapen en ze starten een oorlog, geef ze eten en ze ruilen het voor wapens.

Je bent weer emotioneel aan 't worden.


Geplaatst door tukkersterror

Ruim eerst de puinhopen op voor je gaat stralen, met iets waarvan je duidelijk kan zien dat het opgepoetst is.

Er bestaat geen islamitische staat waar conform de islamitische wetten worden gehandhaafd. Dus er valt ook niets op te ruimen.


Geplaatst door tukkersterror

Iedere topic die word geopend word het geloof erbij gehaald, kunnen moslims niet praten zonder koran, hebben zij geen eigen mening, of kunnen en mogen zij die niet uiten?

Liegen is haram :)

Tomas
19-06-06, 17:00
Geplaatst door Onbek_01
Quran bevat de woorden van Allah swt en dat zijn inderdaad ongeschapen aangezien Allah swt ongeschapen is.
De boek/kaft is geschapen maar de woorden van Allah swt zijn ongeschapen.

Als allah zijn eigen woorden niet heeft geschapen heb je net zo'n 3-eenheid "probleem" als de christenen.

IbnRushd
19-06-06, 17:20
Geplaatst door Tomas
Als allah zijn eigen woorden niet heeft geschapen heb je net zo'n 3-eenheid "probleem" als de christenen.

Het ligt geheel aan de materie van de woorden; verbaal of non-verbaal. Wij schepsels zijn sterfelijk, dus zijn onze woorden ook 'sterfelijk'. Allah daarentegen is onsterfelijk en dus is Zijn woorden ook onsterfelijk.

Wanneer ik aan 't communiceren ben, dan schep ik geen nieuwe schepsel dmv mijn woorden. Zo geldt dezelfde regel ook voor Allah. Wanneer Allah een boodschap heeft dan is Zijn boodschap (woorden) geen nieuwe schepsel, maar zijn eigen Ik.

Onbek_01
19-06-06, 17:21
Geplaatst door Tomas
Als allah zijn eigen woorden niet heeft geschapen heb je net zo'n 3-eenheid "probleem" als de christenen.

Nee helemaal niet.
Jezus vzmh at en was een mens,wat betreft de Heilige Geest hij was de engel Jibriel aleyhi salaam en beiden waren geschapen door Allah swt.
De heilige Geest(Engel Jibriel eleyhi salaam)verscheen bij velen boodschappers van Allah de Verhevene.
2.253] Van deze boodschappers hebben wij sommigen boven anderen verheven; tot sommigen hunner sprak Allah en sommigen hunner verhief Hij in rang. En Wij gaven Jezus, zoon van Maria duidelijke tekenen en versterkten hem met de geest der heiligheid . En indien Allah wilde, zouden zij, die na hem kwamen, elkander niet hebben bestreden, nadat de duidelijke tekenen tot hen waren gekomen, maar zij twistten, daar sommigen hunner geloofden en anderen verwierpen. En indien Allah wilde, zouden zij elkander niet hebben bestreden, maar Allah doet, wat Hij wil.

De Quran zijn de woorden van God vzmh.Hoe kan Allah zijn Woorden scheppen?Dat klinkt niet logisch.
Het is eerder zo dat Allah swt zijn edele Woorden geopenbaard heeft aan de laaste profeet.Het blijft eeuwig m.a.w in de quran is er niets veranderd noch gewijzigd sinds de dag deze geopenbaard werd.Dit zal zo blijven tot de dag des oordeels.
-------------------------------------------------------------

De sekte mu'tazila kwam voor het eerst met het idee dat de Quran geschapen is.
Mu'tazili theology originated in the 8th century in al-Basrah when Wasil ibn Ata left the teaching lessons of al-Hasan al-Basri after a theological dispute; thus he and his followers were labelled Mu'tazili. Later, Mu'tazilis called themselves Ahl al-'Adl wa al-Tawhid ("People of Justice and Monotheism") based on the theology they advocated, which expanded on the logic and rationalism of Greek philosophy, seeking to combine them with Islamic doctrines and show that the two were inherently compatible.
------------------------------------------------------------------

De Droom van Imaam Ahmad
Bron: Foundations Of The Sunnah, by the Imaam of Ahlus-Sunnah & the Subduer of Innovations Imaam Ahmad Bin Hanbal (Rahimahoellaah), hoofdstuk één (blz 74-75) en (blz 94-98)
Vertaald vanuit het Engels

Hier is een klein stuk vertaald vanuit het engelse boek "Foundations Of The Sunnah" van Imaam Ahmad. In dit stuk kun je lezen over de droom die Imaam Ahmad rahimahoellah had in zijn cel.

Het Leven en de Beproevingen van Imaam Ahmad

Betreft de Beproeving met betrekking tot de Quraan

(blz 74-75)
Het gezegde dat de Quraan is geschapen was geinnoveerd door Bishr al-Mareesee,en door deze innovatie heeft de Khaleefah ar-Rasheed gezworen dat als hij Bishr oppakt, hem zal vermoorden. Desondanks heeft de Khaleefah al-Ma’moon theologisch retoriek (kalaam) gestudeerd en was aanwezig bij enkele hoofden van de Mu’tazilah die deze gezegde aantrekkelijk bij hem maakte, totdat hij het aannam en de mensen erna uitnodigde en zette het proces (al-Mahnah) op.

Degenen die weigerden deze bevestiging aan te nemen werden gedreigd met gevangenschap. Hierdoor stemde alle mensen toe behalve vier: Imaam Ahmad, Muhammad ibn Nooh, al-Qawaareeree en al-Hasan ibn Hammaad Sajjaadah. De laaste twee stemde toe en Imaam Ahmad en Muhammad werden hierdoor gevangen genomen.

Imaam Ahmad bleef volhouden dat “De Quraan het woord van Allaah is en is niet geschapen”. Imaam Ahmad heeft hierdoor veel geleden en vele beproevingen moet doorstaan tijdens zijn gevangenschap.

(blz 94-98)

Wanneer al-Mu’tasim zag dat hij zei, ‘Laat hem,’daarna kwam ibn Abee Duwaad naar hem en zei, ‘O Ahmad , zeg in mijn oor:’De Quraan is geschapen,’zodat ik je misschien kan redden uit de handen van de khaleefah.’Dus Imaam Ahmad zei tegen hem, “O ibn Abee Duwaad , zeg in mijn oor:’De Quraan is het Woord van Allaah, het is niet geschapen,’zodat ik je kan redden van de bestraffing van Allaah, de Machtige en Verhevene.”Al-Mu’tasim zei daarna, ‘zet hem in de gevangenis.’

Sulaymaan zei, ‘Hij werd vervoerd naar de gevangenis en de mensen vertrokken dus ik vertrok ook met hun. Toen de volgende dag aanbrak, kwamen de mensen (via de deur van al-Mu’tasim) dus kwam ik met hun en stond voor de stoel. Vervolgens verscheen al-Mu’tasim en ging op de stoel zitten en zei, ‘Breng Ahmad ibn Hanbal.’Dus werd hij gebracht en toen hij voor hem stond zei al-Mu’tasim tegen hem, ‘Hoe verbleef je in je cel gedurende nacht, O zoon van Hanbal!?’

Hij zei, “In goedheid en alle Lof is toe te schrijven aan Allaah.” Al-Mu’tasim zei,’O Ahmad, ik zag een droom gisteren.’Hij zei. “En wat heeft u gezien, O Ameerul-Mu’mineen?” Hij zei,”Ik zag in mijn droom alsof er twee leeuwen me benaderde en zij wilde me in stukken scheuren. En daarna verschenen er twee engelen en weerden ze van me af. Zij gaven mij een boek en zeiden tegen me, ‘Dit geschreven (stuk) is de droom dat Ahmad ibn Hanbal zag in zijn cel.’Dus wat is het wat je hebt gezien, O zoon van Hanbal?’

Vervolgense keek Ahmad al-Mu’tasim aan en zei,”O Ameerul- Mu’mineen, is het boek met met jou?” Hij zei, “Ja, en toen ik opstond, las ik wat erin stond.’

Vervolgens zei Ahmad tegen hem, “O Ameerul- Mu’mineen, ik zag alsof het de Dag des Oordeels was bevestigd en aslof Allaah de eerste en de laatste ( van de mensen) had verzameld in één enkele vlakte en Hij riep hen op voor de afrekening. Terwijl ik stond, werd ik naar voren geroepen, dus liep ik naar voren totdat ik voor Allaah stond de Machtige en Verhevene en Hij zei tegen mij, ‘Ahmad waarvoor werd je geslagen?’ Ik zei, “Wegens de Quraan.”Hij zei, “En wat is de Quraan?” Ik zei, “Uw Woorden O Allaah, behoren tot U”, Hij zei, ‘Vanwaar (motiveer en ) zeg je dit?” Ik zei, ‘O Heer, ‘Abdur-Razzaaq heeft het me verteld.” Vervolgens werd ‘Abdur-Razzaaq naar voren geroepen, totdat hij voor Allaah werd gebracht , de Machtige en Verhevene, en Hij zei tegen hem”Wat zeg jij over de Quraan, ‘O ‘Abdur-Razzaaq?”

Hij zei,’Uw Woorden, O Allaah, behoren tot U,’ dus Allaah zei,’Vanwaar (motiveer en) zeg jij dit? Hij zei, Ma’mar heeft het me verteld.’ Dus M a’mar werd naar voren geroepen en hij werd gebracht totdat hij voor Allaah stond, de Almachtige en Verhevene en Hij zei tegen hem, ‘Wat zeg jij over de Quraan, O Ma’mar?’

Hij zei,’Uw Woorden, O Allaah, behoren tot U,’ dus Allaah zei,’Vanwaar (motiveer en) zeg jij dit? Hij zei, ‘Az-Zuhree heeft het me verteld.’ Dus Az-Zuhree werd naar voren geroepen en hij werd gebracht totdat hij voor Allaah stond, de Almachtige en Verhevene en Hij zei tegen hem, ‘Wat zeg jij over de Quraan, Az-Zuhree?’

Hij zei,’Uw Woorden, O Allaah, behoren tot U,’ dus Allaah zei,’Vanwaar (motiveer en) zeg jij dit? Hij zei, ‘’Urwah heeft het me verteld.’ Dus ’Urwah werd gebracht en Hij zei tegen hem, ‘Wat zeg jij over de Quraan?’ Hij zei,’Uw Woorden, O Allaah, behoren tot U,’ dus Allaah zei,’Vanwaar (motiveer en) zeg jij dit? Hij zei, ‘’Aa’ishah de dochter van Aboo Bakr as-Siddeeq, heeft het me verteld.’

Dus ’Aa’ishah werd naar voren geroepen en zij werd gebracht totdat zij voor Allaah stond, de Almachtige en Verhevene en Hij zei tegen haar, ‘Wat zeg jij over de Quraan, O ’Aa’ishah?’ Zij zei,’Uw Woorden, O Allaah, behoren tot U,’ dus Allaah zei,’Vanwaar (motiveer en) zeg jij dit? Zij zei, ‘Uw Profeet Muhammad sallallahoe ‘alayhi wa sellem heeft het me verteld.’

Hij zei, ‘Vervolgens werd Profeet Muhammad sallallahoe ‘alayhi wa sellem, naar voren geroepen en hij werd gebracht totdat hij voor Allaah stond, de Almachtige en Verhevene en Hij zei tegen hem, ‘Wat zeg jij over de Quraan, O Muhammad?’ Hij zei,’Uw Woorden, O Allaah, behoren tot U,’ dus Allaah zei,’Vanwaar (motiveer en) zeg jij dit? Dus Profeet Muhammad sallallahoe ‘alayhi wa sellem zei, ‘Jibreel heeft het me verteld.’

Dus Jibreel, werd naar voren geroepen en hij werd gebracht totdat hij voor Allaah stond, de Almachtige en Verhevene en Hij zei tegen hem, ‘Wat zeg jij over de Quraan, O Jibreel?’ Hij zei,’Uw Woorden, O Allaah, behoren tot U,’ dus Allaah zei,’Vanwaar is dit tot jou gekomen? Hij zei,’Zo heeft Israafeel het me verteld.’

Dus Israafeel werd naar voren geroepen en hij werd gebracht totdat hij voor Allaah stond, de Almachtige en Verhevene en Allaah de Verhevene zei tegen hem, ‘Wat zeg jij over de Quraan, O Israafeel?’ Hij zei,’Uw Woorden, O Allaah, behoren tot U,’ dus Allaah zei,’Vanwaar is dit tot jou gekomen? Hij zei,Ik zag dat in de Lawhul-Mahfooz (Welbewaard Paneel, waarin alles dat door Allaah bepaald en geschapen is bewaard wordt).’

Dus de Welbewaard Paneel werd gebracht en stond voor Allaah, de Almachtige en Verhevene en Hij zei, ‘O Lawh, wat zeg jij over de Quraan?’ En het zei,’Uw Woorden, O Allaah, behoren tot U,’ Daarna zei Allaah de Verhevene,’Vanwaar is dit tot jou gekomen? Vervolgens zei de Lawh, ‘Zo heeft de Qalam ( de Pen) het op me geschreven.’

Daarna werd de Pen gebracht totdat het voor Allaah, de Almachtige en Verhevene, stond, vervolgens zei Allaah, de Almachtige en Verhevene,tegen het, ‘O Qalam, wat zeg jij over de Quraan?’ De Qalam zei, ‘Uw Woorden, O Allaah, behoren tot U.’Dus Allaah zei,’Vanwaar is dit tot jou gekomen?’

De Qalam zei – U dicteerde en Ik schreef.’

Vervolgens zei Allaah, de Almachtige en Verhevene, ‘De Qalam heeft de waarheid gesproken. De Lawh heeft de waarheid gesproken. Israafeel heeft de waarheid gesproken. Jibreel heeft de waarheid gesproken. Muhammad heeft de waarheid gesproken. ‘Aa’ishah heeft de waarheid gesproken. ‘Urwah heeft de waarheid gesproken. Az’Zuhree heeft de waarheid gesproken. Ma’mar heeft de waarheid gesproken. ‘Abdur-Razzaaq heeft de waarheid gesproken. Ahmad heeft de waarheid gesproken. De Quraan is Mijn Woord, het is niet geschapen.’

Sulaymaan as-Sijzee zei,’Al-Mu’tasim stortte zich op dat wat hij hoorde en zei, ‘Jij hebt de waarheid gesproken, O zoon van Hanbal.’Daarna toonde al-Mu’tasim berouw, en gaf opdracht dat de halzen van Bishr al-Mareesee en Ibn Abee Duwaad worden geslagen en Ahmad ibn Hanbal te eren en hij verleende hem een titel, maar (Ahmad) onthield zich daarvan. Hij werd bevolen om naar zijn huis te worden gebracht en werd gebracht.’

mark61
19-06-06, 17:23
Geplaatst door Onbek_01
Quran bevat de woorden van Allah swt en dat zijn inderdaad ongeschapen aangezien Allah swt ongeschapen is.

Dat 'aangezien' is natuurlijk erg zwak. Dat geldt dan voor de hele schepping. Een zogeheten aporie.

tukkersterror
19-06-06, 17:55
Geplaatst door IbnRushd
Wederzijds: elk persoon vindt haar geloof het beste t.o.v. andere geloven.


Daar kunnen dan onze meningen over verschillen.
Reeel gezien zijn het geloven en is er nog niets bewezen en of mijn geloof beter is als een ander geloof weet ik niet, ik voel mij er prettig bij.


Je bent weer emotioneel aan 't worden.
Schieten ze in Irak elkaar niet dood, omdat ze nu eindelijk de vete kunnen uitvechten.
Worden er geen vrouwen verkracht en worden er geen winkels geplunderd met de laatste rellen


Er bestaat geen islamitische staat waar conform de islamitische wetten worden gehandhaafd. Dus er valt ook niets op te ruimen.

Ik denk dat landen in het M O zoals Iran het dicht benaderd.


Liegen is haram :)

Rot smoes om onder de vraag uit te komen:hihi:

IbnRushd
19-06-06, 18:19
Geplaatst door tukkersterror
Daar kunnen dan onze meningen over verschillen.
Reeel gezien zijn het geloven en is er nog niets bewezen en of mijn geloof beter is als een ander geloof weet ik niet, ik voel mij er prettig bij.

Dus er is een mogelijkheid dat een ander 'geloof' wellicht prettiger/beter is dan wat jij nu ervaart? 'Het geloof die ik nu belijdt is tot nu toe het meest prettigst?


Geplaatst door tukkersterror

Schieten ze in Irak elkaar niet dood, omdat ze nu eindelijk de vete kunnen uitvechten.
Worden er geen vrouwen verkracht en worden er geen winkels geplunderd met de laatste rellen

Wie is de stichter van de Iraakse oorlog? Een moslim of een 'christen'?
Wie verkracht wie?




Geplaatst door tukkersterror

Ik denk dat landen in het M O zoals Iran het dicht benaderd.

Als je spreekt over het sjiiesme, dan geef ik je gelijk. Maar let op: sjiieten zijn in minderheid: 10 á 15 procent van de gehele moslimse bevolking. Hetgeen inhoudt dat ongev. 80% sunnieten zijn. Dus sunnieten kun je niet aansprakkelijk stellen, toch?



Geplaatst door tukkersterror

Rot smoes om onder de vraag uit te komen:hihi:

Nee hoor, het is geen smoes. Je bent gewoon verschrikkelijk aan 't overdrijven.

Tomas
19-06-06, 18:48
Geplaatst door IbnRushd
Het ligt geheel aan de materie van de woorden; verbaal of non-verbaal. Wij schepsels zijn sterfelijk, dus zijn onze woorden ook 'sterfelijk'. Allah daarentegen is onsterfelijk en dus is Zijn woorden ook onsterfelijk.

Wanneer ik aan 't communiceren ben, dan schep ik geen nieuwe schepsel dmv mijn woorden. Zo geldt dezelfde regel ook voor Allah. Wanneer Allah een boodschap heeft dan is Zijn boodschap (woorden) geen nieuwe schepsel, maar zijn eigen Ik.

Wat de eerste allinea betreft: Onsterfelijk is nog wat anders dan eeuwig. En het tweede deel: Euuhhh... Je lijkt wel een christen die de 3-eenheid probeert te "beredeneren"

Tomas
19-06-06, 18:52
Geplaatst door mark61
Dat 'aangezien' is natuurlijk erg zwak. Dat geldt dan voor de hele schepping. Een zogeheten aporie.

Moeiluk woord!

Geldt dus niet. Jammer voor je.

H.P.Pas
19-06-06, 19:04
Geplaatst door Tomas
Moeiluk woord!


Valt wel mee.
:vierkant:

2.2 Aporie als existentiële ervaring: (spi)ritualiteit

Wat houden spectrale bevreemding en verandering 'experimenteel' in? Wat is hun existentiële pendant? Dat er in het differentiedenken een sterk existenti_ële impact zit, valt niet te ontkennen. De levensfilosofische grond_slag die het aan Nietzsche ontleent, staat daar garant voor. Zeker in Fou_caults laatste wer_ken klinkt een haast sartriaanse element op. Termen zoals 'autonomie' en 'plicht', die bij Foucault en Derrida in het latere werk terugkeren, worden echter naar mijn mening doorgaans door veel inter_preten weer te existentialis_tisch ingevuld. Het gaat mijns inziens voor alles om een 'lege houding'. Daar_om is een be_staansesthetica geen aberrate vorm van consumptief ultra-individua_lisme of rabiaat egoïsme. Evenmin stoelt deze op een op intersubjec_tieve com_municatie gebaseerd streven naar consensus. Hoewel al deze elementen erin terugge_von_den kunnen worden en met name de laatste er een belangrijke rol in speelt, gaat het veeleer om een creatieve inter-actie die formeel-intentioneel van aard is :

IbnRushd
19-06-06, 19:07
Geplaatst door Tomas
Wat de eerste allinea betreft: Onsterfelijk is nog wat anders dan eeuwig. En het tweede deel: Euuhhh... Je lijkt wel een christen die de 3-eenheid probeert te "beredeneren"

Ik weet niet wat de redenatie van de christenen zijn. Dus leg 't maar uit.

En wat is het verschil ivm de woorden van Allah tussen eeuwig en onsterfelijk?

Tomas
19-06-06, 19:20
Geplaatst door IbnRushd
Ik weet niet wat de redenatie van de christenen zijn. Dus leg 't maar uit.

Dat alle logica zoek is.


En wat is het verschil ivm de woorden van Allah tussen eeuwig en onsterfelijk?

Onsterfelijk zegt niks over of iets geschapen is. Als jij opeens onsterfelijk zou worden gemaakt door dokters of allah whatever, dan betekent dat nog niet dat jij ongeschapen zou zijn.

Let wel. Ik ga hier mee in jouw logica, want zelf geloof ik natuurlijk in geen van beide concepten. Dus niet in onsterfelijkheid, noch (on)geschapen. Terzijde.

IbnRushd
19-06-06, 19:36
Geplaatst door Tomas
Dat alle logica zoek is.

Heel erg duidelijk! :)



Geplaatst door Tomas

Onsterfelijk zegt niks over of iets geschapen is. Als jij opeens onsterfelijk zou worden gemaakt door dokters of allah whatever, dan betekent dat nog niet dat jij ongeschapen zou zijn.

Let wel. Ik ga hier mee in jouw logica, want zelf geloof ik natuurlijk in geen van beide concepten. Dus niet in onsterfelijkheid, noch (on)geschapen. Terzijde.

Oke... nu begrijp ik je wat beter. Toen jij over 2-eenheid had, dacht ik aan twee gerelateerde God(en). Deze twee eenheden kunnen niet los van elkaar, maar zijn eigenlijk één in twee verschillende 'plekken' tijdelijk of eeuwig, doet er weinig toe. Anders dan twee onafhankelijke eenheden, zoals het Woord van Allah en de Gesprokene (Allah).

tukkersterror
19-06-06, 22:28
Geplaatst door IbnRushd
Dus er is een mogelijkheid dat een ander 'geloof' wellicht prettiger/beter is dan wat jij nu ervaart? 'Het geloof die ik nu belijdt is tot nu toe het meest prettigst?
Misschien is inderdaad een ander geloof prettiger of beter, dit zou kunnen, maar ik voel mij geroepen tot het geloof dat ik nu heb en waarom dan verder dwalen en zoeken?


Wie is de stichter van de Iraakse oorlog? Een moslim of een 'christen'?
Jij doelt op de oorlog nu, ik heb het over de periode vanaf Perzie tot heden, de onvrede die daar leeft, het kapitaal wat maar niet verdeeld word, mensen die geen eten, medische hulp of wat ook krijgen.


Als je spreekt over het sjiiesme, dan geef ik je gelijk. Maar let op: sjiieten zijn in minderheid: 10 á 15 procent van de gehele moslimse bevolking. Hetgeen inhoudt dat ongev. 80% sunnieten zijn. Dus sunnieten kun je niet aansprakkelijk stellen, toch?
Ik ben niet iemand die een ander aansprakelijk steld tot het bewijs is geleverd, vind het alleen onbegrijpelijk dat mensen met het zelfde gevoel en geloof elkaar het leven zo zuur kunt maken.



Nee hoor, het is geen smoes. Je bent gewoon verschrikkelijk aan 't overdrijven.

Ai, dus mijn vraag was overdreven, misschien mijn antwoorden, maar mijn vraag was toch reeel.
Het was een simpele stelling en een simpele vraag;

Geplaatst door tukkersterror

Iedere topic die word geopend word het geloof erbij gehaald, kunnen moslims niet praten zonder koran, hebben zij geen eigen mening, of kunnen en mogen zij die niet uiten?

Kijk elke serieuse topic na, en je ziet altijd wel iemand die het geloof erbij haalt.