PDA

Bekijk Volledige Versie : Fatwa tegen 5 Saudische voetballers



Amenzu
19-06-06, 10:42
De extremisten hebben verschillende Fatwa's uitgevaardigd tegen 5 Saudische speleres en deze tot heidenen verklaard, omdat ze zogenaamd hebben geknield voor hun mede speler Jabir die tegen Tusnisië een doelpunt scoorde.

Bovendien verbieden de fatwas ook het bekijken van voetbal omdat het zogenaamd de mensen van het bidden houdt.

Volgens de directeur en trainer van SA, hebben de spelers voor god geknield en niet voor hun emdespelers om hem te bedanken voor het doelpunt.

alarabiya.net


Hoe achterlijk kunnen de extremisten zijn? SOms geef ik PIM gelijk.

Pixelshade
19-06-06, 11:23
even een duidelijke directe bron pim

Amenzu
19-06-06, 11:38
Geplaatst door Pixelshade
even een duidelijke directe bron pim


alarabiya.net (stond er al) ---


Maar dit terzijde, wat vind je ervan? Vind je het achterlijk egdrag of niet?

Pytaghoras
19-06-06, 12:17
Geplaatst door Amenzu


Hoe achterlijk kunnen de extremisten zijn? SOms geef ik PIM gelijk.

En hiermee geef je aan hoe achterlijk je ook bent. Jij, pim en die extremisten zijn een pot nat.

Pixelshade
19-06-06, 12:33
Geplaatst door Amenzu
alarabiya.net (stond er al) ---


Maar dit terzijde, wat vind je ervan? Vind je het achterlijk egdrag of niet?

alarabiya is niet in het Nederlands, dus iemand heeft het vertaald, en dat mogelijk slecht gedaan, met of zonder opzet. Dus eerst een directe link naar het artikel.

Repsol
19-06-06, 12:35
Geplaatst door Amenzu
De extremisten hebben verschillende Fatwa's uitgevaardigd tegen 5 Saudische speleres en deze tot heidenen verklaard, omdat ze zogenaamd hebben geknield voor hun mede speler Jabir die tegen Tusnisië een doelpunt scoorde.

Bovendien verbieden de fatwas ook het bekijken van voetbal omdat het zogenaamd de mensen van het bidden houdt.

Volgens de directeur en trainer van SA, hebben de spelers voor god geknield en niet voor hun emdespelers om hem te bedanken voor het doelpunt.

alarabiya.net


Hoe achterlijk kunnen de extremisten zijn? SOms geef ik PIM gelijk.

Hoe weten de extremisten dat zij geknield hebben? Of is het kijken naar de samenvattingen wel geoorloofd?

Bofko
19-06-06, 12:50
Voetbalfatwa (uitgevaardigd door ene Sjeik Abdallah Al-Najdi) bestaat uit de volgende 15 regels:


:student:

1. Speel geen voetbal als vier lijnen om het veld getrokken zijn. Dit is de manier van de ongelovigen; internationale voetbalreglementen schrijven voor deze lijnen te trekken alvorens te spelen.

2. Men zal niet de terminologie van ongelovigen en polythesten gebruiken, zoals: hands, penalty, corner, goal en buitenspel. Degene die deze termen bezigt moet gestraft en gediskwalificeerd worden, en publiekelijk te verstaan worden gegeven: U lijkt op de ongelovigen en polythesten en dit is verboden.

3. Als een van u ten val komt tijdens het spel en zijn hand of voet breekt, of als de bal zijn hand raakt, zal hij geen hands zeggen en stoppen vanwege zijn blessure. Degene die de verwonding heeft veroorzaakt zal geen gele of rode kaart krijgen. De zaak zal beoordeeld worden volgens de islamitische wet.

4. Gebruik niet het aantal spelers dat is vastgesteld door ongelovigen, joden of christenen, vooral in het duivelse Amerika. Met andere woorden, er zullen geen 11 spelers samen spelen. Maak er een groter of kleiner aantal van.

5. Speel in uw normale kleding, of in uw pyjama, maar niet in kleurige korte broeken en genummerde shirts. Korte broeken en shirts zijn geen geschikte kleding voor moslims. Het is de kleding van de ongelovigen en van het Westen, en daarom moet u erop letten dat u ze niet draagt.

6. Als u aan bovenstaande regels heeft voldaan, moet u het gehele spel spelen met de intentie uw fysieke fitheid te verbeteren om de Jihad voor Allah te vechten en voorbereid te zijn als u nodig bent voor de heilige oorlog. Men mag geen tijd verspillen aan een valse overwinning.

7. Speel niet 45 minuten, zoals gebruikelijk is bij joden, christenen en in alle ongelovige en athestische landen. Dit is ook de tijdsduur die aanvaard is door de voetbalclubs van degene die zijn afgeweken van het rechte pad. U moet anders zijn dan de ongelovigen, afwijken van hun weg en hen niet imiteren.

8. Speel niet in 2 helften, maar in 1 of in 3 delen, om anders te zijn dan de zondaars en rebellen, de ongelovigen en de polythesten.

9. Als er geen winnaar is of geen doelpunt gescoord is, verspil dan geen tijd aan verlenging of penaltys, maar verlaat het veld onmiddellijk. Een dergelijk overwinning is een imitatie van de ongelovigen en internationale voetbalregels.

10. Benoem niet iemand die de spelers in de gaten houdt en scheidsrechter genoemd wordt, omdat na afschaffing van de internationale regels, hands, penalty, corner enz., er geen noodzaak voor zijn aanwezigheid meer is. Bovendien is zijn aanwezigheid een imitatie van de ongelovigen, joden en christenen, en neerkomt op overname van de internationale voetbalregels.

11. Tijdens het spel is het verboden voor groepen jongeren om zich te verzamelen en de wedstrijd te bekijken, omdat u speelt voor de sport en fysieke fitheid. Waarom zouden zij dan naar u moeten kijken? U moet hen laten meedoen om hun fysieke fitheid te verbeteren en hen voor te bereiden voor de jihad. Anders moet u tegen hen zeggen: Ga en propageer de islam en bestrijdt morele corruptie op de markten en in de pers, en laat ons met rust zodat wij onze fysieke fitheid kunnen verbeteren.

12. Als u klaar bent met spelen, let erop dat u niet praat over het spel, en dat u niet zegt: wij spelen beter dan de tegenstander of die en die zijn goede spelers etc. U dient te spreken over hun lichaam, kracht en spieren, en over het feit dat u speelt als training om te vluchten, aan te vallen en terug te trekken in de jihad voor Allah.

13. Als u scoort en wegrent zodat uw makkers achter u aan rennen om u te omhelzen, zoals spelers in Amerika en Frankrijk doen, dient u hen in hun gezicht te spugen en te straffen, want wat hebben plezier, omhelzingen en kussen te maken met sport?

14. U dient doelen die opgebouwd zijn uit 3 balken te vervangen door 2 balken. De horizontale balk is van ongelovigen. Hiermee schendt u de despotische internationale voetbalreglementen.

15. Zet geen reservespelers in. Dit is een gebruik van de ongelovigen in Amerika en elders.

planet.nl

H.P.Pas
19-06-06, 13:01
Geplaatst door Bofko

4. Gebruik niet het aantal spelers dat is vastgesteld door ongelovigen, joden of christenen, () Maak er een groter of kleiner aantal van.



Geldt dat ook voor andere aantallen ?
-Aantal doelen
-Aantal ballen
-Aantal partijen

tukkersterror
19-06-06, 13:10
Wat is het toch zalig om gewoon een heidenen, een Christenen of Jood te zijn en geen moslim met hun achtelijke fatwa's.

Jezus zeg het is gewoon een potje voetbal.

Laten ze dan ook even het scorebord terug brengen die we een jaar of 5 geleden hebben geplaatst.
Deze is ook gebouwd door heidenen in Eersel.

Bofko
19-06-06, 13:13
Geplaatst door H.P.Pas
Geldt dat ook voor andere aantallen ?
-Aantal doelen
-Aantal ballen
-Aantal partijen

Yep. En ook :
aantal helften (geen 2)
aantal scheidsrechters (geen 1)
aantal aanvoerders (geen 2)
aantal scoreborden (geen 1)
aantal pauzes (geen 1)
aantal ballen (0 of meer dan 1)

David
19-06-06, 13:13
Geen ronde ballen!

Iglo
19-06-06, 13:14
Geplaatst door Bofko
Voetbalfatwa (uitgevaardigd door ene Sjeik Abdallah Al-Najdi) bestaat uit de volgende 15 regels:


:student:

1:15




Het blijft lastig met zulke idioten. Is dit nu satire, of is dit serieus :baard:

David
19-06-06, 13:15
Geplaatst door Iglo
Het blijft lastig met zulke idioten. Is dit nu satire, of is dit serieus :baard:


Moet een hoax zijn.

Bofko
19-06-06, 13:23
Geplaatst door Iglo
Het blijft lastig met zulke idioten. Is dit nu satire, of is dit serieus :baard:

Google maar op Abdallah Al-Najdi. Een foto van de man is er trouwens niet te vinden dus dat maakt het alleen maar serieuzer.

Wortel
19-06-06, 13:45
Jezus zeg het is gewoon een potje voetbal.

Jezus zegt het is gewoon een potje voetbal?!

We gaan hier toch niet staan te missionarissen, he?

IbnRushd
19-06-06, 13:59
Geplaatst door Bofko
Google maar op Abdallah Al-Najdi. Een foto van de man is er trouwens niet te vinden dus dat maakt het alleen maar serieuzer.

Abdallah is in ieder geval geen mufti zoals sommige sites hem benamen. Er zijn tal fatwa's die aangeven dat voetbal gelegitimeerd is.

Maargoed, ik begrijp die sensatiebladen wel. :moe:

mark61
19-06-06, 14:04
Pagina's vol met onzinlinks. Maar misschien is dit te traceren?

From a fatwa issued by the Saudi Sheikh Abdallah Al-Najdi, published in August in the Saudi daily Al-Watan. The fatwa, originally published on an Islamist website, inspired three professional players to quit their team; one of them was later arrested in Iraq while planning a suicide attack. Translated from the Arabic by the Middle East Media Research Institute.

http://goliath.ecnext.com/comsite5/bin/pdinventory.pl?pdlanding=1&referid=2750&item_id=0199-5062044#abstract

Dit is de Washington Post van december 2005, en het gaat nu opeens over iets uit 2003:

This isn't quite social science, but it certainly is unconventional:

The Washington-based Middle East Media Research Institute recently released a translation of a fatwa that it says was issued in 2003 by Saudi religious leader Sheikh Abdallah al-Najdi.

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2005/12/17/AR2005121700012_pf.html

Het MEMRI bestaat iig. Ik zou zeggen dat het een zionistische mantelorganisatie is, maar ik ben ws. een antisemiet.

http://www.memri.org/

In het archief zit geen artikel over voetbal in 2003.

Het typerende is natuurlijk dat je dit moet gaan uitzoeken omdat het evengoed waar kan zijn. Das al erg genoeg.

IbnRushd
19-06-06, 14:06
Geplaatst door tukkersterror
Wat is het toch zalig om gewoon een heidenen, een Christenen of Jood te zijn en geen moslim met hun achtelijke fatwa's.

.

'Moslim' is wel heel generaliserend. Wellicht bedoel je extremisten met hun eigen ideologie waarin de islam betrokken wordt.

Ook het jodendom, christendom, hindoesme, enzovoort hebben verschillende stromingen met vreemde opvattingen die ook neit door iedereen te bevatten zijn en achterlijk bestempeld worden.

Juliette
19-06-06, 14:12
Geplaatst door mark61

Het MEMRI bestaat iig. Ik zou zeggen dat het een zionistische mantelorganisatie is, maar ik ben ws. een antisemiet.

http://www.memri.org/

Zou kunnen. Je moet de teneur van de artikels eens bekijken in hun sectie over het Isralisch-Palestijns conflict.

Onbek_01
19-06-06, 14:29
De sheikhs hebben een grote blunder gemaakt.
Het is toch duidelijk dat de vijf spelers slechts voor Allah swt knielden uit dankbaarheid.

Tomas
19-06-06, 14:32
Geplaatst door Onbek_01
Het is toch duidelijk dat de vijf spelers slechts voor Allah swt knielden uit dankbaarheid.

Dat weet je niet zeker. Dus voor de zekerheid kan je maar beter een fatwa uitvaardigen, lijkt mij.

tukkersterror
19-06-06, 14:36
Geplaatst door Wortel
Jezus zegt het is gewoon een potje voetbal?!

We gaan hier toch niet staan te missionarissen, he?

O, mijn God, Sorry sorry sorry :hihi:

Sla mijzelf wel :zweep: :zweep: :zweep:










:droef: Dach ik een paar te kunnen bekeren word ik hier betrapt.

tukkersterror
19-06-06, 14:42
Geplaatst door IbnRushd
'Moslim' is wel heel generaliserend. Wellicht bedoel je extremisten met hun eigen ideologie waarin de islam betrokken wordt.

Ook het jodendom, christendom, hindoesme, enzovoort hebben verschillende stromingen met vreemde opvattingen die ook neit door iedereen te bevatten zijn en achterlijk bestempeld worden.

Natuurlijk bedoelde ik de extremisten, als ik nu ook al moet gaan uitleggen bij zo'n topic dat ik een bepaalde groep bedoeld en niet iedereen, een mens met een beetje verstand weet dat ik die 2 normale zeker niet bedoelde.

En klopt bij ons zijn er ook gekken en gestoorden, alleen wij geven dit ook direct toe en proberen de standpunten niet te verdedigen of ze goed te praten :ego:

sjaen
19-06-06, 14:43
Geplaatst door Repsol
Hoe weten de extremisten dat zij geknield hebben? Of is het kijken naar de samenvattingen wel geoorloofd?


:lol:

Amenzu
19-06-06, 15:50
Geplaatst door Pytaghoras
En hiermee geef je aan hoe achterlijk je ook bent. Jij, pim en die extremisten zijn een pot nat.

Hoe bedoel je percies? Volgens mij spreek je jezelf tegen, mag ik dan niet zo over denken. Ja, ik vind deze mensen achterlijk...

duende
19-06-06, 15:51
Geplaatst door IbnRushd
'Moslim' is wel heel generaliserend. Wellicht bedoel je extremisten met hun eigen ideologie waarin de islam betrokken wordt.

Ook het jodendom, christendom, hindoesme, enzovoort hebben verschillende stromingen met vreemde opvattingen die ook neit door iedereen te bevatten zijn en achterlijk bestempeld worden.
De zaterdag amateurs.....Gott voetbalde ook niet op zondag....

Amenzu
19-06-06, 15:51
Geplaatst door Pixelshade
alarabiya is niet in het Nederlands, dus iemand heeft het vertaald, en dat mogelijk slecht gedaan, met of zonder opzet. Dus eerst een directe link naar het artikel.


hier is het artikel:


مسؤول بالمنتخب يرد قائلا إن اللاعبين سجدوا لله شكرا على توفيقهم بتسجيل هدف
منتديات انترنت تزعم سجود لاعبين سعوديين لـ"سامي الجابر"



سامي الجابر مهاجم المنتخب السعودي المشارك في مونديال ألمانيا 2006


دبي- العربية.نت

زعمت اراء متطرفة على منتديات عربية على الانترنت أن خمسة من لاعبي المنتخب السعودي لكرة القدم، سجدوا لزميلهم سامي الجابر، بعد تسجيله الهدف الثاني في مباراة فريقه مع المنتخب التونسي، التي أقيمت الأربعاء الماضي، وقالت آراء بهذه المنتديات إنها تتوقع صدور فتوى تكفير ب_ق اللاعبين الخمسة.

من جهته، نفى مسؤول إعلامي بالمنتخب السعودي ذلك الأمر، وأكد أن اللاعبين سجدوا لله شكرا بعد إ_راز هدف هو أمر معروف في ملاعب كرة القدم العربية والإسلامية في العالم.

وظهرت على هذه المنتديات خلال اليومين الماضيين فتاوى فقهية مختلفة، ت_رم وتكره متابعة وتشجيع الفرق المشاركة في مونديال المانيا 2006، وخاصة المنتخبات العربية والإسلامية منها، ب_جة أنها تصرف الناس عن العبادة.

المفارقة أن اللاعبين السعوديين الخمسة: خالد عزيز، م_مد نور، عمر الغامدي، نواف التمياط، ياسر الق_طاني، الذين سجدوا لله، وهو تقليد انتشر في الملاعب السعودية والعربية، شكرا له على توفيقه لهم، كان بعد تسجيلهم للهدف الأول، وزميلهم الذي كان يقف أمامهم، هو المدافع رضا تكر وليس الجابر، ب_سب ما ذكرته ص_يفة الشرق الأوسط الاثنين 19-6-2006.

وتقول الص_يفة إن التعبير عن الشكر لله، بالسجود له داخل أرض الملعب، لم يكن قصرا على الفريق السعودي فقط بعد تسجيله الهدف الأول، بل سبقهم اللاعب التونسي زياد الجزيري، صا_ب أول أهداف المباراة، وكذلك سامي الجابر وم_مد أمين وأ_مد الدوخي بعد الهدف السعودي الثاني.

وردا على ما تزعمه المنتديات، قال إبراهيم القوبع المنسق الإعلامي للاعبي المنتخب السعودي، "تعود اللاعبون السعوديون على مثل هذ التقليد عقب كل فوز أو تسجيل أية أهداف"، مؤكدا أن سجود اللاعبين بعد تسجيلهم للأهداف، هو تعبير تلقائي شكرا لله وامتنانا له.

وأضاف القوبع، لقد استند لاعبو المنتخب في هذا الأمر إلى فتوى من أ_د المشايخ البارزين في السعودية، بإبا_ة السجود لله في أي مكان. منوها، أن هذه الخطوة من قبل اللاعبين كان لها صدى إيجابي برز بعد نهاية المباراة، _ينما دعا إمام أ_د مساجد فرانكفورت التابعة للمجمع الإسلامي، أعضاء البعثة السعودية من لاعبين وإداريين، للثناء عليهم على مشهد سجود اللاعبين على أرض الملعب أمام آلاف الجماهير الغربية، مبينا _رص الجالية الإسلامية في ألمانيا على تشجيع المنتخب السعودي، عقب ذلك أكثر من السابق.

duende
19-06-06, 15:52
Geplaatst door Onbek_01
De sheikhs hebben een grote blunder gemaakt.
Het is toch duidelijk dat de vijf spelers slechts voor Allah swt knielden uit dankbaarheid.
Man, misschien was er een zijn contactlenzen kwijt en hielpen de anderen hem zoeken. Best moeilijk in dat gras.

Juliette
19-06-06, 18:48
Ik denk dat je die fatwa's net zo serieus moet nemen als een willekeurige lezersbrief in eender welk populair dagblad.

Niet dus.

Max Stirner
19-06-06, 19:23
Toch zou het beter zijn als die Saudische `voetballers` gewoon luisterden naar die fatwa, want hun spel was echt om te janken.

Beter als die ongetalenteerde luilakken zich gewoon beperken tot het misbruiken van hun Indische arbeiders en Filippijnse dienstmeisjes. Verder kunnen ze helemaal nix.

Juliette
19-06-06, 19:28
Geplaatst door Max Stirner
Toch zou het beter zijn als die Saudische `voetballers` gewoon luisterden naar die fatwa, want hun spel was echt om te janken.

Beter als die ongetalenteerde luilakken zich gewoon beperken tot het misbruiken van hun Indische arbeiders en Filippijnse dienstmeisjes. Verder kunnen ze helemaal nix.

Olie oppompen, homo's discrimineren en aan het handje van de VS lopen? :argwaan:

gh.wille
19-06-06, 19:28
Geplaatst door duende
Man, misschien was er een zijn contactlenzen kwijt en hielpen de anderen hem zoeken. Best moeilijk in dat gras.

Ik zou het zeker als alibi gebruiken ,en niet vergeten te vermelden dat het Groene contact lenzen betrof !

:D

Amenzu
19-06-06, 19:44
Geplaatst door Ifegineia
De Saudi's winnen natuurlijk als Allah het wil.

En als ze voor iemand anders knielen dan worden ze vernederd.

Pixelshade
19-06-06, 20:05
Geplaatst door Ifegineia
Tip! FIFA laat een team uit islamitische hoek winnen dat uit louter intelligente jongens bestaat. Die winnen omdat Allah het wil en ...

Trouwens, laat maar. Soms heb ik het idee dat sommige moslims 300.000 jaar achterlopen i.p.v. 1400. Eigen hersen-ontwikkeling nul. Robotjes.

soms heb ik het idee dat sommige niet-moslims eens in de spiegel moeten kijken.

Amenzu
19-06-06, 20:08
Geplaatst door Pixelshade
soms heb ik het idee dat sommige niet-moslims eens in de spiegel moeten kijken.

Als ze maar geen moslims daarin zien...

Ik bedoel te zeggen die noodzaak is bij moslims het hoogst op dit moment. Het was ooit wel anders, vraag maar naar Ibn Roshd.

IbnRushd
19-06-06, 20:23
Geplaatst door Amenzu
Als ze maar geen moslims daarin zien...

Ik bedoel te zeggen die noodzaak is bij moslims het hoogst op dit moment. Het was ooit wel anders, vraag maar naar Ibn Roshd.

Wie is Ibn Roshd?

Olive Yao
19-06-06, 23:48
Geplaatst door Bofko
Voetbalfatwa (uitgevaardigd door ene Sjeik Abdallah Al-Najdi)
:student:
Da's een fatwa voor de moslimvoetballers.
Is er ook al een fatwa voor de supporters op de tribune? Moslima's met sluiers in de kleuren van de nationale ploeg en zo?

Bofko
19-06-06, 23:56
Geplaatst door Olive Yao
Da's een fatwa voor de moslimvoetballers.
Is er ook al een fatwa voor de supporters op de tribune? Moslima's met sluiers in de kleuren van de nationale ploeg en zo?

Uit de fatwa van onze sjeik is duidelijk te destilleren dat supporters helemaal uit den boze zijn. Voor je het weet gaan ze die voetballers vereren.

mark61
19-06-06, 23:57
Geplaatst door Bofko
Uit de fatwa van onze sjeik is duidelijk te destilleren dat supporters helemaal uit den boze zijn. Voor je het weet gaan ze die voetballers vereren.

Dat wordt een gortdroog WK zo. Geen toeschouwers, geen tv, geen bal, geen lijnen, geen geen geen

Zenbal eigenlijk.

~Panthera~
19-06-06, 23:59
Geplaatst door mark61
Dat wordt een gortdroog WK zo. Geen toeschouwers, geen tv, geen bal, geen lijnen, geen geen geen

Zenbal eigenlijk.


:lachu:

Bofko
20-06-06, 00:01
Geplaatst door mark61
Dat wordt een gortdroog WK zo. Geen toeschouwers, geen tv, geen bal, geen lijnen, geen geen geen

Zenbal eigenlijk.

Als je de fatwah goed leest komt het gewoon neer op een terrroristen-trainingskamp met een paar verdwaalde voetballen als ultieme luxe.

mark61
20-06-06, 00:07
Geplaatst door Bofko
Als je de fatwah goed leest komt het gewoon neer op een terrroristen-trainingskamp met een paar verdwaalde voetballen als ultieme luxe.

Voor target practising zeker.

Olive Yao
20-06-06, 00:15
Geplaatst door mark61
Zenbal eigenlijk.
Moslimzenballers?

mark61
20-06-06, 00:22
Geplaatst door Olive Yao
Moslimzenballers?

Jah het blijft een beetje heidens. Maar dat is onvermijdelijk.

Olive Yao
20-06-06, 00:24
Geplaatst door mark61
Jah het blijft een beetje heidens. Maar dat is onvermijdelijk.
Multicultureel. Zendt Troslim het uit?

mark61
20-06-06, 00:25
Geplaatst door Olive Yao
Multicultureel. Zendt Troslim het uit?

Zenden is haram, mens.

Olive Yao
20-06-06, 00:46
Geplaatst door mark61
Zenden is haram, mens.
Goed dan, fundi, openbaart Troslim het?