PDA

Bekijk Volledige Versie : Pauw verliefd op benzinepomp.



Juliette
19-06-06, 13:20
maandag 19 juni 2006 | Bron: ad.nl

LONDEN - Een pauw uit Gloucestershire voelt een bijzondere affectie voor een benzinepomp. Wanneer een automobilist tankt, maakt de pomp hetzelfde geluid als een vrouwtjespauw in paartijd.

In volle broedseizoen staat de vogel al om half zeven ’s ochtends te wachten tot het tankstation opengaat. Zodra hij het klikgeluid hoort, stapt hij in vol ornaat, met zijn staartveren opengeklapt, op de pomp af.

De uitbater van het tankstation is tevreden met de aanwezigheid van 'Mr. P'. Van overal komen mensen om de pauw aan het werk te zien.

bvb

Bofko
19-06-06, 13:30
Zo´n pomp ziet er natuurlijk ook wel geil uit met zo´n slanke slang en een gigantisch achterste.

Good Kahuna
19-06-06, 13:36
Leuk verhaal. Ik las hem zo:


In het Britse Gloucestershire is een pauw al 3 jaar smoorverliefd op een benzinepomp. Het geluid dat de pomp maakt wanneer er een automobilist gaat tanken lijkt sprekend op het geluid van een vrouwtjespauw die laat weten dat ze interesse heeft in het mannetje. De pauw trapt er elke keer met open ogen in, meldt The Daily Telegraph.

De pauw staat in het broedseizoen al om half zeven te wachten bij het tankstation. Wanneer er een automobilist gaat tanken en de pauw het klikgeluid hoort die het tanken veroorzaakt, stapt de pauw op de pomp af om die met opengevouwen staartveren te imponeren. Vogeldeskundigen denken dat de bonte kleuren van de pomp de pauw ook aanspreken.

De achtjarige pauw, die door de medewerkers liefdevol 'Mr. P', naar 'Mr. Peacock' , genoemd wordt, is een graag geziene gast bij het benzinestation. De pomphouder is blij met de aanwezigheid van de vogel. De pauw zorgt ervoor dat veel klanten van ver komen om de verliefde vogel in actie te zien. Mr. P laat alle aandacht gelaten over zich heen komen. Er zijn ook mensen die de aanwezigheid van de pauw als storend ervaren. Mensen die dicht bij het benzinestation wonen, klagen over het geluid die de pauw tijdens zijn paringsdans maakt.
Bron (http://frontpage.fok.nl/nieuws/65727)

De pauw in kwestie:
http://img116.imageshack.us/img116/8918/pauw2fy.jpg

Tomas
19-06-06, 13:37
Wie van de twee tegennatuurlijken moet er nu gestenigd worden? Ik zou uit veiligheidsoverwegingen voor de pauw kiezen. Maar is dat halal? Moeiluk.

Juliette
19-06-06, 13:38
Geplaatst door Tomas
Wie van de twee tegennatuurlijken moet er nu gestenigd worden? Ik zou uit veiligheidsoverwegingen voor de pauw kiezen. Maar is dat halal? Moeiluk.

Is er geen toren in de buurt? :argwaan:

Good Kahuna
19-06-06, 13:39
Geplaatst door Tomas
Wie van de twee tegennatuurlijken moet er nu gestenigd worden? Ik zou uit veiligheidsoverwegingen voor de pauw kiezen. Maar is dat halal? Moeiluk.

Met egeltjes hebben ze anders ook geen problemen.

Tomas
19-06-06, 13:46
Geplaatst door Juliette
Is er geen toren in de buurt? :argwaan:

Weet ik niet, maar ook dan zou ik niet de benzinepomp naar beneden flikkeren.

Bofko
19-06-06, 13:47
Geplaatst door Tomas
Weet ik niet, maar ook dan zou ik niet de benzinepomp naar beneden flikkeren.

Met het kijkglas omlaag. :D

Juliette
19-06-06, 13:56
Geplaatst door Bofko
Met het kijkglas omlaag. :D

Wat een etters zijn we toch. In plaats van blij te zijn om deze prille liefde. :jammer: