PDA

Bekijk Volledige Versie : Ghana biedt excuses aan moslims



Amenzu
19-06-06, 19:56
De excuses zijn bedoeld voor de actie van de speler op de foto. Volgens Ghana kiest het land geen partij in het Palestijnse-Israelisch conflict, maar was deze actie bedoeld voor een israelische supporter van de speler op de tribune. Deze speler speelt in Israel.

In de Arabische kranten is de afgelopen dagen veel aandacht hieraan besteed. de retoriek was weer eens ten top. Jullie weten wel, boycot ghana, vervloekt ghana, naar de hel met ghana, waarom niemand Palestijnse vlag..., etc. etc.

Ter jullie informatie, de naam Ghana is van Berbers origin. Berbers hebben de islam in Ghana geintroduceerd. Ongeveer 20% van de Ghanazen is moslim.

http://www.moroccotimes.com/paper/images/20061906_B_ghanaisrael.jpg
Dit stond bij de fot die uit moroccotiems.com komt:

Al-Masry al-Yom: 'Egyptians supported the Ghanaian team all the way until the 82nd minute, and regretted it after the Israeli flag (waving).' Ph: AFP.

Max Stirner
19-06-06, 20:47
Geplaatst door Amenzu [/i]
Ter jullie informatie, de naam Ghana is van Berbers origin. Berbers hebben de islam in Ghana geintroduceerd. Ongeveer 20% van de Ghanazen is moslim.




Maar in Ghana zijn de Christenen over het algemeen de gekke (en soms vermoeiende) fundies.....gek is dat eigenlijk...

De West-Afrikaanse moslims zijn een lichtend voorbeeld van beschaving en tolerantie in vergelijking met veel van hun zwakzinnige Arabische en Noord-Afrikaanse geloofsgenootjes...

Max Stirner
19-06-06, 20:50
Geplaatst door Amenzu [/i]
[B]

In de Arabische kranten is de afgelopen dagen veel aandacht hieraan besteed. de retoriek was weer eens ten top. Jullie weten wel, boycot ghana, vervloekt ghana, naar de hel met ghana, waarom niemand Palestijnse vlag..., etc. etc.



:D

mark61
19-06-06, 21:06
Geplaatst door Max Stirner
Maar in Ghana zijn de Christenen over het algemeen de gekke (en soms vermoeiende) fundies.....gek is dat eigenlijk...

De West-Afrikaanse moslims zijn een lichtend voorbeeld van beschaving en tolerantie in vergelijking met veel van hun zwakzinnige Arabische en Noord-Afrikaanse geloofsgenootjes...


:)

Jij weet best dat die fundies meestal 1-persoons BV'tjes zijn op weg naar de eerste Mercedes. Dat weten ze in Ghana iig wel. :hihi:

mark61
19-06-06, 21:06

Al Sawt
19-06-06, 22:22
Geplaatst door Ifegineia
Ja weten we. Al dit uit zuivere liefde voor hun Palestijnse broeders. De archetypische warme naastenliefde van Arabieren, die in zoetroze wolken vanuit elke Arabische enclave opstijgt. We voelen ook eenzelfde milde barmhartigheid vanuit Amsterdam West en Oost; je ontkomt er niet aan. Of wat dacht je van warme naastenliefde van Joodse Askhezin tegenover Sefarieden en Russische joden?

Al Sawt
19-06-06, 22:25
Geplaatst door Amenzu
De excuses zijn bedoeld voor de actie van de speler op de foto. Volgens Ghana kiest het land geen partij in het Palestijnse-Israelisch conflict, maar was deze actie bedoeld voor een israelische supporter van de speler op de tribune. Deze speler speelt in Israel.

In de Arabische kranten is de afgelopen dagen veel aandacht hieraan besteed. de retoriek was weer eens ten top. Jullie weten wel, boycot ghana, vervloekt ghana, naar de hel met ghana, waarom niemand Palestijnse vlag..., etc. etc.

Ter jullie informatie, de naam Ghana is van Berbers origin. Berbers hebben de islam in Ghana geintroduceerd. Ongeveer 20% van de Ghanazen is moslim.

http://www.moroccotimes.com/paper/images/20061906_B_ghanaisrael.jpg
Dit stond bij de fot die uit moroccotiems.com komt:

Al-Masry al-Yom: 'Egyptians supported the Ghanaian team all the way until the 82nd minute, and regretted it after the Israeli flag (waving).' Ph: AFP. Overigens moet je er niet zwaar aan tillen.

Die arme voetballer is zijn uitverkorene werkgever zeer erkentelijk, voor de perodieke kommetje rijst die hij krijgt.

Daarnaast voelt hij zich als Christen zeer op zijn plaats in bezet-Palestina. Want misschien zal hij de komst van de Messias meemaken, die de Joden, wegens hun verraad jegens Jezus, genadeloos zal afstraffen.

Als ik hem was zou ik ook met die dweil gaan zwaaien.

Amenzu
19-06-06, 23:13
Geplaatst door Al Sawt
Overigens moet je er niet zwaar aan tillen.

Die arme voetballer is zijn uitverkorene werkgever zeer erkentelijk, voor de perodieke kommetje rijst die hij krijgt.

Daarnaast voelt hij zich als Christen zeer op zijn plaats in bezet-Palestina. Want misschien zal hij de komst van de Messias meemaken, die de Joden, wegens hun verraad jegens Jezus, genadeloos zal afstraffen.

Als ik hem was zou ik ook met die dweil gaan zwaaien.

Zelf zegt hij iets anders, check moroccotimes.com

Hij biedt zijn axcuses aan en maakt duidelijk dat hij niemand wilde kwesten. Over wat hij verdient weet ik het niet. Ik denk dat hij het niet slecht heeft t.o.v. zijn landgenoten thuis. Het was voor een supporter op de tribune.

In het artikel staat ook dat sommige Arabieren hem beschouwen als spion van de mossad. Anderen zeggen dat hij geld voor gekregen heeft.


http://www.worldstatesmen.org/ma-rif.gif

Olive Yao
19-06-06, 23:25
Geplaatst door Amenzu
Ongeveer 20% van de Ghanazen is moslim.
Hoeveel procent van de spelers in het elftal is moslimvoetballer?

Al Sawt
19-06-06, 23:28
Geplaatst door Amenzu
Zelf zegt hij iets anders, check moroccotimes.com

Hij biedt zijn axcuses aan en maakt duidelijk dat hij niemand wilde kwesten. Over wat hij verdient weet ik het niet. Ik denk dat hij het niet slecht heeft t.o.v. zijn landgenoten thuis. Het was voor een supporter op de tribune.

In het artikel staat ook dat sommige Arabieren hem beschouwen als spion van de mossad. Anderen zeggen dat hij geld voor gekregen heeft.


http://www.worldstatesmen.org/ma-rif.gif Ik kan vandaag ook met een rodevlag met hakenkruis zwaaien en morgen mijn excuses aanbieden.

En beweren dat ik niemand heb gekwetst.

Amenzu
19-06-06, 23:28
Geplaatst door Olive Yao
Hoeveel procent van de spelers in het elftal is moslimvoetballer?

Ik ben geen Maurice de Hond

mark61
19-06-06, 23:30
Geplaatst door Olive Yao
Hoeveel procent van de spelers in het elftal is moslimvoetballer?

Ik schat 6. Maar tis niet helemaal duidelijk. % moslims in Ghana neigt naar 25%. Wel de armste en onbelangrijkste Ghanezen.

Bofko
19-06-06, 23:31
Geplaatst door Olive Yao
Hoeveel procent van de spelers in het elftal is moslimvoetballer?

Als ik op de namenlijst kijk heeft 3 van de 23 een moslimnaam. (< 20%)

mark61
19-06-06, 23:35
Geplaatst door Al Sawt
Ik kan vandaag ook met een rodevlag met hakenkruis zwaaien en morgen mijn excuses aanbieden.

En beweren dat ik niemand heb gekwetst.

Je snapt het niet, maar voor sommige mensen is het allemaal niet zo boeiend wat er daar op 1 km2 ergens gebeurt.

In Afrika maken ze elke dag het 100-voudige mee van wat ze in Palestina meemaken.

Tis nogal een gotspe om Afrikanen te verwijten dat ze niet onder de indruk zijn van 60 jaar bezetting en een paar duizend doden.

In Afrika tellen ze in honderden jaren en miljoenen en miljoenen doden.

mark61
19-06-06, 23:43
SHILLA Illiasu
MOHAMED Habib
ISSAH Ahmed
MUNTARI Sulley Ali
DRAMAN Haminu (?)
PIMPONG Razak (?)

Bofko
19-06-06, 23:43
Geplaatst door mark61
Je snapt het niet, maar voor sommige mensen is het allemaal niet zo boeiend wat er daar op 1 km2 ergens gebeurt.

In Afrika maken ze elke dag het 100-voudige mee van wat ze in Palestina meemaken.

Tis nogal een gotspe om Afrikanen te verwijten dat ze niet onder de indruk zijn van 60 jaar bezetting en een paar duizend doden.

In Afrika tellen ze in honderden jaren en miljoenen en miljoenen doden.

:duim:

Bofko
19-06-06, 23:45
Geplaatst door mark61
SHILLA Illiasu
MOHAMED Habib
ISSAH Ahmed
MUNTARI Sulley (?)
DRAMAN Haminu (?)
PIMPONG Razak (?)

Ik ging uit van :
MOHAMED Habib
ISSAH Ahmed
DRAMAN Haminu.

mark61
19-06-06, 23:52
Geplaatst door Al Sawt
Overigens moet je er niet zwaar aan tillen.

Die arme voetballer is zijn uitverkorene werkgever zeer erkentelijk, voor de perodieke kommetje rijst die hij krijgt.

Daarnaast voelt hij zich als Christen zeer op zijn plaats in bezet-Palestina. Want misschien zal hij de komst van de Messias meemaken, die de Joden, wegens hun verraad jegens Jezus, genadeloos zal afstraffen.

Als ik hem was zou ik ook met die dweil gaan zwaaien.

Er spelen ook Palestijnse spelers in de Israëlische competitie. Jah, ik weet het, allemaal NSB-ers, wat zeg ik? nazi's zijn het.

Hij verdient daar ongetwijfeld een salaris waarmee hij met gemak 100 familieleden van de honger kan redden. Maar dat moet ie maar niet doen en in de woestijn gaan liggen sterven met zijn familie vanwege het Onrecht.

De hysterie van de commentaren in de Arabische pers is bespottelijk. Laten ze zelf maar s iemand gaan helpen, Palestijn of Afrikaan. Wat hebben zij ooit voor Afrika gedaan? Slampampers.

Ik geloof niet dat jij begrijpt dat het in de wereld niet om Palestina draait, en zeker niet in Afrika. Hoe haal je het in je hoofd?

Ze hebben daar nl. echte problemen. Echter dan jij je ooit kan voorstellen. Zelfs echter dan enige Palestijn zich ooit kan voorstellen.

Olive Yao
19-06-06, 23:52
Geplaatst door Amenzu
Ik ben geen Maurice de Hond
Door iemand met zo'n naam zouden moslimvoetballers zich ook niet willen laten enquêteren.

Bofko
19-06-06, 23:54
Geplaatst door Olive Yao
Door iemand met zo'n naam zouden moslimvoetballers zich ook niet willen laten enquêteren.

Kan de NLMoslim-equivalent worden van: ´Ik ben gekke Henkie niet´. :D

mark61
19-06-06, 23:55
Geplaatst door Bofko
Ik ging uit van :
MOHAMED Habib
ISSAH Ahmed
DRAMAN Haminu.

Illiasu = Ilyas
Razak = Arabische naam, wat gek is icm Ashanti achternaam. Hoewel de Ashanti overwegend christelijk danwel traditioneel geloven, zijn er de laatste jaren nogal wat bekeerlingen voor het Enige Ware Geloof.

Muntari heeft al wat Arabisch; zijn 2e voornaam helemaal. :)

mark61
19-06-06, 23:56
Geplaatst door Al Sawt
Ik kan vandaag ook met een rodevlag met hakenkruis zwaaien en morgen mijn excuses aanbieden.

En beweren dat ik niemand heb gekwetst.

Over the top.

Al Sawt
20-06-06, 00:34
Geplaatst door mark61
Je snapt het niet, maar voor sommige mensen is het allemaal niet zo boeiend wat er daar op 1 km2 ergens gebeurt.

In Afrika maken ze elke dag het 100-voudige mee van wat ze in Palestina meemaken.

Tis nogal een gotspe om Afrikanen te verwijten dat ze niet onder de indruk zijn van 60 jaar bezetting en een paar duizend doden.

In Afrika tellen ze in honderden jaren en miljoenen en miljoenen doden.
Ik snap het wel degelijk.

Ik redeneer niet vanuit een veronderstelde gebrek aan betrokkenheid jegens de Palestijnse zaak.

Misschien heb je het niet in de gaten, maar het interesseert mij echt niet of rest van de wereld betrokken is bij de Palestijnen.

Van mijn part mogen er dagelijks miljoenen mensen ten faveure van Israel de straat op gaan.

Wat betreft mijn reactie:
Ik ken genoeg Ghanezen, meeste van huis uit Evangelisten, die met Israel dwepen en gefacineerd zijn met het 'bijbelse volk'.

Ik had ooit een Ghanees in Marokko ontmoet, die zijn reis naar Europa weerspiegelde aan de exodus van Mozes naar Palestina.

Dat een Ghanees met een Israelische vlag loopt, is geen verrassing.

Al Sawt
20-06-06, 00:36
Geplaatst door mark61
Over the top. Excuses voor mijn vergelijking.

Maar de Israelische vlag staat echt dicht bij de Nazi-banier.

sjo
20-06-06, 00:50
Geplaatst door Al Sawt
Of wat dacht je van warme naastenliefde van Joodse Askhezin tegenover Sefarieden en Russische joden?

Je bent slecht in vorm. Wist wel dat je niet kom timen.......

gr.
sjo

Olive Yao
20-06-06, 00:52
Geplaatst door Al Sawt
Excuses voor mijn vergelijking.

Maar de Israelische vlag staat echt dicht bij de Nazi-banier.
Excuses voor mijn vergelijking.

Maar als ik moet kiezen tussen de hel en de gaskamer, kies ik de gaskamer. Dat duurt maar 20 minuten.

Al Sawt
20-06-06, 00:53
Geplaatst door mark61
Er spelen ook Palestijnse spelers in de Israëlische competitie. Jah, ik weet het, allemaal NSB-ers, wat zeg ik? nazi's zijn het. Hij verdient daar ongetwijfeld een salaris waarmee hij met gemak 100 familieleden van de honger kan redden.
Vaak ook met eigen clubs.

Ik ken genoeg Palestijnen die in Israel leven. Het zijn prima gasten. Die hun aanwezigheid in Israel beschouwen als een Arabische bastion in een agressieve etniteit.



Maar dat moet ie maar niet doen en in de woestijn gaan liggen sterven met zijn familie vanwege het Onrecht.Laat hem lekker binnen de Israelische grenzen vertoeven en zoveel mogelijk kinderen verwekken, om de demografische veranderingen te verspoedigen.



De hysterie van de commentaren in de Arabische pers is bespottelijk. Laten ze zelf maar s iemand gaan helpen, Palestijn of Afrikaan. Wat hebben zij ooit voor Afrika gedaan? Slampampers.
Ik ben het geheel met je eens.

Maar kan jij wel een andere land of regio opnoemen die wat voor Afrika heeft gedaan?



Ik geloof niet dat jij begrijpt dat het in de wereld niet om Palestina draait, en zeker niet in Afrika. Hoe haal je het in je hoofd? Gevoelsmatig zit ik dichter bij Palestina dan enig andere conflict.

Het is kil en dat is het ook. Ik ben helaas selectief in het aanschouwen van een conflict. Want net als menig Westerling die geschokt was door aanslagen van 11-Sept. Maar oorlogen op de Balkan en genocide in Ruanda, gelaten langs zich heen liet gaan.

Mijn hart bloedt ook met conflicten en onrecht elders in de Wereld. Maar integenstelling tot bepaalde personen in het publiek debat, zit ik niet zeiken over een conflict om een bepaalde groep om de oren mee te slaan.


Ze hebben daar nl. echte problemen. Echter dan jij je ooit kan voorstellen. Zelfs echter dan enige Palestijn zich ooit kan voorstellen. Met mijn kennis zit het goed. Dus je hoeft echt niet te vertellen wat voor problemen zich daar afspelen.

En ik zou graag een citaat van mijn kant willen zien, waar ik die Ghanees of een andere Afrikaan heb verwijten dat ze Palestina niet steunen of mijn twijfels daarover heb geuit.

Want mijn reactie was niets anders dan een constantering waarom een speler, dus individu en geen groep, met een Israelische vlag begon te zwaaien. En geen beklag!

Al Sawt
20-06-06, 00:54
Geplaatst door sjo
Je bent slecht in vorm. Wist wel dat je niet kom timen.......

gr.
sjo Van iemand die zich alleen beperkt tot oneliners, beschouw ik het als een compliment.

Al Sawt
20-06-06, 00:55
Geplaatst door Olive Yao
Excuses voor mijn vergelijking.

Maar als ik moet kiezen tussen de hel en de gaskamer, kies ik de gaskamer. Dat duurt maar 20 minuten. Volgens mij minder dan 60 seconden.

Overigens sta je vrij in jouw keuze.

Olive Yao
20-06-06, 01:05
Geplaatst door Al Sawt
Volgens mij minder dan 60 seconden.

Overigens sta je vrij in jouw keuze.
Sportief dat je me geen strafpunt geeft. Als ik zelf voel dat ik er een kan krijgen, moet ik de post wellicht niet plaatsen. Alleen zou jij er dan zelf waarschijnlijk ook een verdienen.

Al Sawt
20-06-06, 01:18
Geplaatst door Olive Yao
Sportief dat je me geen strafpunt geeft. Als ik zelf voel dat ik er een kan krijgen, moet ik de post wellicht niet plaatsen. Alleen zou jij er dan zelf waarschijnlijk ook een verdienen. Ik deel nauwelijks strafpunten uit.

Alleen als je het echt verdient. Door tegen de regels te bezondigen.

Amenzu
20-06-06, 09:59
Geplaatst door mark61
Er spelen ook Palestijnse spelers in de Isra�lische competitie. Jah, ik weet het, allemaal NSB-ers, wat zeg ik? nazi's zijn het.

Hij verdient daar ongetwijfeld een salaris waarmee hij met gemak 100 familieleden van de honger kan redden. Maar dat moet ie maar niet doen en in de woestijn gaan liggen sterven met zijn familie vanwege het Onrecht.

De hysterie van de commentaren in de Arabische pers is bespottelijk. Laten ze zelf maar s iemand gaan helpen, Palestijn of Afrikaan. Wat hebben zij ooit voor Afrika gedaan? Slampampers.

Ik geloof niet dat jij begrijpt dat het in de wereld niet om Palestina draait, en zeker niet in Afrika. Hoe haal je het in je hoofd?

Ze hebben daar nl. echte problemen. Echter dan jij je ooit kan voorstellen. Zelfs echter dan enige Palestijn zich ooit kan voorstellen.

Tot kort geleden voorzag 60% van de Palestijnen zichzelf van voedsel dankzij Israel. Bovendien steken dagelijks tienduizenden de grens over om er te wereken. Dat zijn ook allemaal spionnen....

Max Stirner
20-06-06, 16:02
Geplaatst door mark61
:)

Jij weet best dat die fundies meestal 1-persoons BV'tjes zijn op weg naar de eerste Mercedes. Dat weten ze in Ghana iig wel. :hihi:


Dat soort smart*sses ben ik ook tegengekomen ja, maar er waren ook veel echte fundies: van die mensen die 'God is in mijn hart', niet als antwoord wilden accepteren en benadrukten dat het echt beter was als ik me bekeerde...
Voelde me meer thuis tussen de moslims in het noorden - die me schaapachtig aankeken als ik vroeg waarom ze niet naar de jengelende moskee renden om te bidden.... :)

H.P.Pas
20-06-06, 16:38
Geplaatst door Al Sawt
Excuses voor mijn vergelijking.

Maar de Israelische vlag staat echt dicht bij de Nazi-banier.

Echt niet.
Eén van de verschillen, heb ik al eens uitgelegd, is het surplus van 50 milljoen lijken; en dat terwijl de nazi's maar 12 jaar de tijd gehad hebben gehad.
De geest was ook een andere:

wir werden weiter marschieren, wenn alles in Scherben fällt,
denn heute gehört uns Deutschland, und morgen die ganze Welt
Dat was het program, geen rethoriek. 'Die ganze Welt' was weliswaar te hoog gegrepen; maar toch:

Nederland
België
Luxemburg
Frankrijk
Denemarken
Noorwegen
Polen
Tsjechoslowakije
Oostenrijk
Joegoslavië
Griekenland
Albanië
Estland
Letland
Litauen

Onder de voet gelopen.
De Sovjet-Unie, dat mislukte, maatje te groot.

Gelijkstelling van nazisme en zionisme is compleet buiten alle proporties en alleen al daardoor op zijn best lachwekkend.

mark61
20-06-06, 17:03
Geplaatst door Max Stirner
Dat soort smart*sses ben ik ook tegengekomen ja, maar er waren ook veel echte fundies: van die mensen die 'God is in mijn hart', niet als antwoord wilden accepteren en benadrukten dat het echt beter was als ik me bekeerde...
Voelde me meer thuis tussen de moslims in het noorden - die me schaapachtig aankeken als ik vroeg waarom ze niet naar de jengelende moskee renden om te bidden....

:)

Ik heb in het zuiden nooit last gehad van bekeringsdrift. Integendeel, zou ik haast zeggen.

mark61
20-06-06, 17:04
Geplaatst door Al Sawt
Ik snap het wel degelijk.

Ik had ooit een Ghanees in Marokko ontmoet, die zijn reis naar Europa weerspiegelde aan de exodus van Mozes naar Palestina.

Dat een Ghanees met een Israelische vlag loopt, is geen verrassing.

Oh, godsdienstwaanzinnigen heb je overal. In Ghana zijn het er maar weinig. Misschien dat ze hier zo worden.

Max Stirner
20-06-06, 18:17
Geplaatst door mark61
:)

Ik heb in het zuiden nooit last gehad van bekeringsdrift. Integendeel, zou ik haast zeggen.


Misschien vonden ze het niet de moeite waard om je te redden.... :wink:

prikkerd
20-06-06, 18:44
Geplaatst door Bofko
Als ik op de namenlijst kijk heeft 3 van de 23 een moslimnaam. (< 20%)

overigens zegt het percentage in het elftal weinig over het percentage in het land. Kijk naar de overwegende christelijke selectie van Nigeria dat wordt gezien als het grootste islamitisch land in Afrika.



Over die ghanees met de isralaelische vlag vind ik het op een wk ongepast om een vlag van een ander land te gaan eren. Ik zie van der Vaart ook niet met een duitse vlag zwaaien want dan zouden de nederlanders dat not-done vinden en hem zelfs van publiekslieveling tot publieksvijand zullen bombarderen....

Moet je dus nagaan hoe onbedacht het is van die ghanees om een internationaal gevoelige kwestie zo te prikkelen en achteraf zeggen dat hij daar niets mee bedoelde............Lijkt me heeeeeeeel sterk

mark61
20-06-06, 22:48
Geplaatst door prikkerd
overigens zegt het percentage in het elftal weinig over het percentage in het land. Kijk naar de overwegende christelijke selectie van Nigeria dat wordt gezien als het grootste islamitisch land in Afrika.

Neuh, maar er werd naar gevraagd... De moslims in Nigeria leveren de generaals. Een niet-moslim is overigens niet automatisch een christen. Tot voor kort deden ze in Afrika trouwens niet aan het imbeciele 'tel je rijk aan jouw gelovigen' wat wij hier altijd doen. :)


Over die ghanees met de isralaelische vlag vind ik het op een wk ongepast om een vlag van een ander land te gaan eren. Ik zie van der Vaart ook niet met een duitse vlag zwaaien want dan zouden de nederlanders dat not-done vinden en hem zelfs van publiekslieveling tot publieksvijand zullen bombarderen....
Moet je dus nagaan hoe onbedacht het is van die ghanees om een internationaal gevoelige kwestie zo te prikkelen en achteraf zeggen dat hij daar niets mee bedoelde............Lijkt me heeeeeeeel sterk

Het sloeg natuurlijk nergens op. Je kan heel algemeen stellen dat Afrikanen nogal naïef kunnen zijn.

Al Sawt
20-06-06, 23:23
Geplaatst door H.P.Pas
Echt niet.
Eén van de verschillen, heb ik al eens uitgelegd, is het surplus van 50 milljoen lijken; en dat terwijl de nazi's maar 12 jaar de tijd gehad hebben gehad.
De geest was ook een andere:

Dat was het program, geen rethoriek. 'Die ganze Welt' was weliswaar te hoog gegrepen; maar toch:

Nederland
België
Luxemburg
Frankrijk
Denemarken
Noorwegen
Polen
Tsjechoslowakije
Oostenrijk
Joegoslavië
Griekenland
Albanië
Estland
Letland
Litauen

Onder de voet gelopen.
De Sovjet-Unie, dat mislukte, maatje te groot.

Gelijkstelling van nazisme en zionisme is compleet buiten alle proporties en alleen al daardoor op zijn best lachwekkend.

Al Sawt
20-06-06, 23:24
Geplaatst door mark61




Het sloeg natuurlijk nergens op. Je kan heel algemeen stellen dat Afrikanen nogal naïef kunnen zijn. Dat was ook mijn uitgangspunt.

Bofko
21-06-06, 09:08
Geplaatst door prikkerd

Over die ghanees met de isralaelische vlag vind ik het op een wk ongepast om een vlag van een ander land te gaan eren. Ik zie van der Vaart ook niet met een duitse vlag zwaaien want dan zouden de nederlanders dat not-done vinden en hem zelfs van publiekslieveling tot publieksvijand zullen bombarderen....



Geplaatst door mark61

Het sloeg natuurlijk nergens op. Je kan heel algemeen stellen dat Afrikanen nogal naïef kunnen zijn.

Voordat je het weet heb je na het Deense ´cartoongate´ het Duitse ´voetbalgate´, waarbij een simpele Ghanese voetballer ingezet wordt als kanonnenvoer om Iran te provoceren.

mark61
21-06-06, 09:27
Ik vrees dat Ghana niet zo'n prominente plaats inneemt in het collectieve bewustzijn der moslims. Ook ambassades zullen dungezaaid zijn.

Tomas
21-06-06, 10:08
Drama.

H.P.Pas
21-06-06, 10:52
Geplaatst door mark61
Ik vrees dat Ghana niet zo'n prominente plaats inneemt in het collectieve bewustzijn der moslims. Ook ambassades zullen dungezaaid zijn.

Daar is wel een mouw aan te passen.
Zwart is zwart.
Toen Damascus Deense vlaggen uitverkocht waren wisten de vromen zich ook met Zwitserse te behelpen.

mark61
21-06-06, 11:00
Geplaatst door H.P.Pas
Daar is wel een mouw aan te passen.
Zwart is zwart.
Toen Damascus Deense vlaggen uitverkocht waren wisten de vromen zich ook met Zwitserse te behelpen.

Ach, inversie ofzo. Dat lijkt nog op elkaar. Gelukkig hebben veel Afrikaanse landen rood-geel-groen in de vlag.

Bofko
21-06-06, 11:12
Geplaatst door H.P.Pas
Daar is wel een mouw aan te passen.
Zwart is zwart.
Toen Damascus Deense vlaggen uitverkocht waren wisten de vromen zich ook met Zwitserse te behelpen.

Met zo´n wit kruis in de vlag vraag je d´r ook om natuurlijk.

H.P.Pas
21-06-06, 12:44
Geplaatst door Al Sawt


Nogal kort van stof, je linguîstische genen in aanmerking genomen.

prikkerd
21-06-06, 13:51
Geplaatst door mark61
Neuh, maar er werd naar gevraagd... De moslims in Nigeria leveren de generaals. Een niet-moslim is overigens niet automatisch een christen. Tot voor kort deden ze in Afrika trouwens niet aan het imbeciele 'tel je rijk aan jouw gelovigen' wat wij hier altijd doen. :)



Het sloeg natuurlijk nergens op. Je kan heel algemeen stellen dat Afrikanen nogal naïef kunnen zijn.

Als Afrikaan vind ik dit de enige generaliserende opmerking die klopt en niet discriminerend oogt....Naïf in de zin van onwetend :fplet:

H.P.Pas
21-06-06, 14:06
Geplaatst door Bofko
Met zo´n wit kruis in de vlag vraag je d´r ook om natuurlijk. :student: Een teken (http://www.webhost02.ch/gdfotos/bilder/fkndtomatenkreuz.jpg) voor hen, die geloven.

Al Sawt
27-06-06, 19:52
Geplaatst door H.P.Pas
Nogal kort van stof, je linguîstische genen in aanmerking genomen. Kennelijk was er iets verkeerd gegaan met het plaatsen van mijn reactie.

Maar treur niet ik zal vanavond heel fijntjes uitleggen wat de overeenkomsten zijn tussen Nazisme en Zionisme.

ronald
27-06-06, 23:26
Geplaatst door Al Sawt
Kennelijk was er iets verkeerd gegaan met het plaatsen van mijn reactie.

Maar treur niet ik zal vanavond heel fijntjes uitleggen wat de overeenkomsten zijn tussen Nazisme en Zionisme.


We kennen je bekende knip en plak stukjes al. Maar als het je plezier geeft....

Al Sawt
28-06-06, 00:00
Geplaatst door ronald
We kennen je bekende knip en plak stukjes al. Maar als het je plezier geeft.... Wordt het voor jou niet tijd om naar Israel af te reizen? Want eigenlijk bezondig je tegenover de belofte van god, om daar niet te wonen.

super ick
28-06-06, 08:42
Geplaatst door Al Sawt
Wordt het voor jou niet tijd om naar Israel af te reizen? Want eigenlijk bezondig je tegenover de belofte van god, om daar niet te wonen.

En jij ben jij zonder zonden?

Al Sawt
28-06-06, 12:02
Geplaatst door super ick
En jij ben jij zonder zonden? Kijk eens wie hier reactie komt plaatsen. Onze Superprikker.

En misschien wil je eventjes uitleggen welke zonden ik heb begaan? Of voel je je verwant met fabeltjes vertellers?

super ick
28-06-06, 13:14
Geplaatst door Al Sawt
Kijk eens wie hier reactie komt plaatsen. Onze Superprikker.

En misschien wil je eventjes uitleggen welke zonden ik heb begaan? Of voel je je verwant met fabeltjes vertellers?

Ik stel jou die vraag.

Gewoon niet van jou verwacht. Valt me tegen dat jij een ander op zijn zonde wijst en ook direct nog een zgn. conclusie eraan verbindt.
Een beetje hooghartig vind ik dat.
Daarom vroeg ik jou of jij geen zonden hebt vandaar.

ronald
28-06-06, 17:24
Geplaatst door Al Sawt
Wordt het voor jou niet tijd om naar Israel af te reizen? Want eigenlijk bezondig je tegenover de belofte van god, om daar niet te wonen.

Wat kan jou dat schelen? Ten eerste zijn in jouw ogen alle joden toch maar weet ik velers en ten tweede heb jij niets van doen met Gd, laat staan met Zijn Woord.







De enige met alleen maar semitische genen.

Al Sawt
29-06-06, 12:37
Geplaatst door super ick
Ik stel jou die vraag.

Gewoon niet van jou verwacht. Valt me tegen dat jij een ander op zijn zonde wijst en ook direct nog een zgn. conclusie eraan verbindt.
Een beetje hooghartig vind ik dat.
Daarom vroeg ik jou of jij geen zonden hebt vandaar. Jij hebt me verwijt dat ik een zonde heb begaan en niet gevraagd. Dus welke zonde?

Dat ik iemand wijs op het feit dat hij op basis van een racistische ideologie een stuk grond claimt. En dat op basis van sprookjes uit oudheid.

Dus welke zonde heb ik begaan, eerwaarde? Zodat ik het snel kan biechten.

Al Sawt
29-06-06, 12:40
Geplaatst door ronald
Wat kan jou dat schelen? Ten eerste zijn in jouw ogen alle joden toch maar weet ik velers en ten tweede heb jij niets van doen met Gd, laat staan met Zijn Woord. Mijn god is jouw god.

Alleen maar met het verschil dat zijn woord mijn ras of geloof niet als selecte groep uitverkoren ziet en ook geen aanspraken maakt op land op basis van fabeltjes.


De enige met alleen maar semitische genen. Met alle fantasie ten spijt, kan ik niet inzien dat jij beschikt over Semitische genen.

BLD
29-06-06, 12:51
Vreemd dat een heel land een excuses aan biedt over iets wat éen Ghanees heeft gedaan, en het feit dat het gehele land zich - mede - door de Arabische wereld gedwongen voelt deze te maken, maakt het allemaal nog vreemder.

H.P.Pas
29-06-06, 13:36
Geplaatst door Al Sawt
Met alle fantasie ten spijt, kan ik niet inzien dat jij beschikt over Semitische genen.

Semieten zijn een taalgroep, semetische genen bestaan niet.

Al Sawt
29-06-06, 14:08
Geplaatst door H.P.Pas
Semieten zijn een taalgroep, semetische genen bestaan niet. En dat probeer ik ook uit te leggen aan onze PolderSemieten.

super ick
29-06-06, 15:35
Geplaatst door Al Sawt
Jij hebt me verwijt dat ik een zonde heb begaan en niet gevraagd. Dus welke zonde?

Dat ik iemand wijs op het feit dat hij op basis van een racistische ideologie een stuk grond claimt. En dat op basis van sprookjes uit oudheid.

Dus welke zonde heb ik begaan, eerwaarde? Zodat ik het snel kan biechten.

Als mensen het niet willen snappen houd het op.

super ick
29-06-06, 15:37
Geplaatst door BLD
Vreemd dat een heel land een excuses aan biedt over iets wat éen Ghanees heeft gedaan, en het feit dat het gehele land zich - mede - door de Arabische wereld gedwongen voelt deze te maken, maakt het allemaal nog vreemder.

Die dwingelandij was mij al eerder opgevallen.

Al Sawt
29-06-06, 18:10
Geplaatst door super ick
Als mensen het niet willen snappen houd het op. Ik snap het wel. Maar ik heb vermoedens dat je suggestie opwekt dat ik bepaalde zonden heb begaan.

Dus kom maar op!

ronald
29-06-06, 18:22
Geplaatst door Al Sawt
Mijn god is jouw god.

Alleen maar met het verschil dat zijn woord mijn ras of geloof niet als selecte groep uitverkoren ziet en ook geen aanspraken maakt op land op basis van fabeltjes.
Met alle fantasie ten spijt, kan ik niet inzien dat jij beschikt over Semitische genen.

Jouw god is helemaal niet mijn Gd. Hoe kom je daar bij? Als Hij de volgelingen van Abraham, Jitschak en Jacov verkiest om de Tora aan te geven dan zal Hij daar wel reden toe hebben gehad. Daar heb jij als paganist maar bij neer te leggen.

Mijn genen zijn via Abraham, Jitschat en Jacov gedistileerd als de semitische genen. Jouw rommelige achtergrond bewijst helemaal niets. Dat je dat niet snapt is omdat je een vreemde eend in de bijt bent.

Tomas
29-06-06, 18:24
Geplaatst door ronald
Jouw god is helemaal niet mijn Gd. Hoe kom je daar bij? Als Hij de volgelingen van Abraham, Jitschak en Jacov verkiest om de Tora aan te geven dan zal Hij daar wel reden toe hebben gehad. Daar heb jij als paganist maar bij neer te leggen.

Mijn genen zijn via Abraham, Jitschat en Jacov gedistileerd als de semitische genen. Jouw rommelige achtergrond bewijst helemaal niets. Dat je dat niet snapt is omdat je een vreemde eend in de bijt bent.

Lekker figuurtje ben je. Voor 't eerst dat ik iemand met een gestructureerde achtergrond en gedestileerde genen lees.

ronald
29-06-06, 18:26
Geplaatst door Tomas
Lekker figuurtje ben je. Voor 't eerst dat ik iemand met een gestructureerde achtergrond en gedestileerde genen lees.


....komt omdat wij joden alcohol mogen drinken....en anderen mogen dat niet van hun god.

maar wilde schrijven gedifferentieerd..... :fparty:

Al Sawt
29-06-06, 19:10
Geplaatst door ronald
Jouw god is helemaal niet mijn Gd. Hoe kom je daar bij? Als Hij de volgelingen van Abraham, Jitschak en Jacov verkiest om de Tora aan te geven dan zal Hij daar wel reden toe hebben gehad. Daar heb jij als paganist maar bij neer te leggen.

Mijn genen zijn via Abraham, Jitschat en Jacov gedistileerd als de semitische genen. Jouw rommelige achtergrond bewijst helemaal niets. Dat je dat niet snapt is omdat je een vreemde eend in de bijt bent. Ik ben je dankbaar dat je jouw ware aard laat zien.

Het is zeer interessant dat je jouw genen als zuiver ziet en van mij als rommelig ziet.

Het mag duidelijk zijn dat dergelijke visie op rassen dicht bij de Nazisme aan zit dan bij welke andere ideologie dan ook.

Het ergste van alles is, is het feit dat dergelijke gedachtegoed verankerd is in een staatsdocterine en elke dag gepraktiseerd wordt.

ronald
29-06-06, 20:01
Geplaatst door Al Sawt
Ik ben je dankbaar dat je jouw ware aard laat zien.

Het is zeer interessant dat je jouw genen als zuiver ziet en van mij als rommelig ziet.

Het mag duidelijk zijn dat dergelijke visie op rassen dicht bij de Nazisme aan zit dan bij welke andere ideologie dan ook.

Het ergste van alles is, is het feit dat dergelijke gedachtegoed verankerd is in een staatsdocterine en elke dag gepraktiseerd wordt.



Nee hoor...gewoon een kwestie van goed registreren en bijhouden. Of mag dat ook al niet?


Maar goed...ik proef wel een ondertoontje van jaloezie. Dat vind ik dan wel weer zielig. Ok.....wij zijn de sleeeeeeeeechtste mensen van de wereld...ok???

Al Sawt
29-06-06, 23:21
Geplaatst door ronald
Nee hoor...gewoon een kwestie van goed registreren en bijhouden. Of mag dat ook al niet? Dus jouw stamboom gaat terug tot in de Romeinse rijk.......?



Maar goed...ik proef wel een ondertoontje van jaloezie. Dat vind ik dan wel weer zielig. Ok.....wij zijn de sleeeeeeeeechtste mensen van de wereld...ok??? Nee hoor. Zolang jij buiten Israel woont, vind ik je een toffe peer.

ronald
29-06-06, 23:46
Geplaatst door Al Sawt
Dus jouw stamboom gaat terug tot in de Romeinse rijk.......?


Nee hoor. Zolang jij buiten Israel woont, vind ik je een toffe peer.

Romeinse rijk??? Weet je niet wanneer Abraham heeft geleefd?

sjo
10-07-06, 13:40
Geplaatst door ronald
Romeinse rijk??? Weet je niet wanneer Abraham heeft geleefd?

Is ie dood dan ? wist niet eens dat ie ziek was......

gr.
sjo

super ick
10-07-06, 14:28
Geplaatst door sjo
Is ie dood dan ? wist niet eens dat ie ziek was......

gr.
sjo :lol: :lol::lol: :lol: :lol: :lol:

Haha, als atheist kan ik deze goed hebben. Gierrrrrrrrrrrrrrrrrr.