PDA

Bekijk Volledige Versie : Ramen ingegooid bij Jelle Houtsma



David
21-06-06, 11:15
Hangjongeren hebben bij Jelle Houtsma, homo-activist, voorzitter van de HIV-Vereniging en Amsterdams PvdA-deelraadslid en diens man, Klaas Bakker de ramen ingegooid. Dat meldt Het Parool van maandag.

Houtsma heeft aangifte gedaan bij de politie. In een email aan de redactie van de Gay Krant laat Houtsma weten dat ze zijn man drie dagen eerder hadden uitgescholden voor ´poot´. Houtsma: "Er is sprake van homohaat, zoals er sprake is van vrouwenhaat als ze een vrouw uitschelden voor hoer en men roept: 'we weten je te vinden'".

Volgens Houtsma moeten we het niet erger maken dan het is. Houtsma in zijn email: "Het zijn gewoon hangjongeren die intimideren en wraak nemen. Wraak tegen een buurtbewoner die het in zijn gore kop haalt om iets te zeggen van absurd hanggedrag."

Hij en zijn man waren op het moment waarop een straatstenen door de ramen werden gegooid niet thuis. Een buurvrouw zag hoe een van de jongeren een steen uit de Noorderspeeltuin tegen het raam gooide. Houtsma en Bakker wonen in de Amsterdamse wijk de Jordaan.

Houtsma zegt in Het Parool dat het zou gaan om een wraakactie. Zijn man Klaas Bakker had de jongens enkele nachten eerder gevraagd te stoppen met hun luidruchtige gedrag.

''Ze reageerden met 'vuile poot' en 'we weten je wel te vinden'.'' Het gaat volgens Houtsma om jongeren van Nederlandse, Caraďbische en Marokkaanse afkomst.

Het deelraadslid laat weten dat hij gaat onderzoeken of er een nachtelijk verblijfsverbod voor de speeltuin kan komen.

Kal-El B.V
21-06-06, 12:22
Geplaatst door klaaskop
Bij mijn weten, althans vanuit mijn kindertijd, staat mij bij dat speeltuinen zeker na zonsondergang gesloten zijn.
Komt dus gewoon weer neer op laks politie-optreden door de jaren heen ...





Speeltuinen gesloten na zonsondergang ???

Waar heb jij gewoond ?

En trouwens, niet alle speeltuinen zijn "sluitbaar", ze hebben niet allemaal een hek eromheen staan.

Welke wel trouwens, ik ken er maar een.

Joesoef
21-06-06, 12:29
Geplaatst door klaaskop
Bij mijn weten, althans vanuit mijn kindertijd, staat mij bij dat speeltuinen zeker na zonsondergang gesloten zijn.
Komt dus gewoon weer neer op laks politie-optreden door de jaren heen ...

Misschien dat die nieuwe surveillanten die je mogen gaan beboeten voor het op straat werpen van afval dat er als taak bij kunnen nemen ?


Zowel in Amsterdan als in Rotterdam heb ik menig speeltuin/ plek na zonsondergang open zien staan.

Sluitingstijden zijn van voor de bezuinigingen.

~Panthera~
21-06-06, 12:51
Handig, gaan we het over speeltuinen hebben. :moe:

David
21-06-06, 12:57
Geplaatst door ~Panthera~
Handig, gaan we het over speeltuinen hebben. :moe:


Yep :moe:

Kal-El B.V
21-06-06, 13:11
Op het forum van gaynews.nl heeft Jelle houtsma zelf een bericht geplaatst in een topic hierover en zijn verhaal opgeschreven. De antwoorden geplaatst na de openingsbericht zijn natuurlijk weer van voorspelbare aard, je voelt het woord marokkanen zich praktisch doorwurmen tussen de zinnen totdat het zich tevreden een warm plekje in de spotlight inneemt.

En dan moet je die berichten eens vergelijken met de berichten na het verhaal van Jelle houtsma.

Veel Leesplezier.

http://forum.gayamsterdam.com/bekijk.php?t=898&view=&start=0



Een nuance is op zijn plaats:

Wat er gebeurd is, is vooral agressie tegen een buurtbewoner die opkomt voor zijn eigen buurt.

Die buurtbewoner is geďntimideerd door de hangjongeren.
Daarbij is deze buurtbewoner ‘gepakt’ op zijn homo zijn.

In die zin is het zeker wel een vorm van homohaat. Maar de homohaat was niet de aanleiding.

In dit geval is het veel meer een verhaal van “recht op intimidatie” en “recht op minachting”,

De buurtbewoner werd geďntimideerd omdat hij de hangjongeren aansprak op hun asociale gedrag.

De buurtbewoner werd geminacht omdat hij door de jongens herkend werd als homo.

Het is het bekende verhaal hoe hangjongeren buurtbewoners intimideren.

Was deze buurtbewoner een vrouw geweest, dan was er de kans geweest dat zij was uitgescholden voor 'hoer'.

Was deze buurtbewoner gehandicapt geweest, dan was er een kans geweest dat hij was uitgescholden op zijn handicap.

In dit geval was het een homo. En daar werd hij duidelijk op veroordeeld en om geminacht.

Ik was niet die buurtbewoner. Die buurtbewoner was mijn partner.

Het is logisch dat ik mede slachtoffer ben. Want ik woon ook in het huis waar de ramen zijn ingegooid. En ik kon de teringzooi opruimen. Ik
lag ook de volgende nacht in bed met de gedachte “gaat er vannacht weer een ruit uit”.

Overigens zullen mijn partner en ik nooit wijken voor dit soort intimiderende klootzakken.

Nog iets (hoewel het er niet toe zou moeten doen): de stenengooiers waren blanke jongens .

sater
21-06-06, 20:52
Geplaatst door ~Panthera~
Handig, gaan we het over speeltuinen hebben. :moe:

:hardlach: glijden en/of wippen?

Sociaal - democraat Houtsma meldt overigens dat de daders van Nederlandse- Caraďbische- en Marokkaanse afkomst zijn. Gevalletje inburgering? Bedoelde hangjongeren beoefenen voorwaar binding in verschil gelijk het rood-groen Amsterdams college voorstaat.

~Panthera~
21-06-06, 22:12
Geplaatst door sater

Sociaal - democraat Houtsma meldt overigens dat de daders van Nederlandse- Caraďbische- en Marokkaanse afkomst zijn. Gevalletje inburgering? Bedoelde hangjongeren beoefenen voorwaar binding in verschil gelijk het rood-groen Amsterdams college voorstaat.



Maar geen binding met normale manieren, duidelijk. :moe:

ronald
21-06-06, 22:30
Geplaatst door Kal-El B.V
Speeltuinen gesloten na zonsondergang ???

Waar heb jij gewoond ?

En trouwens, niet alle speeltuinen zijn "sluitbaar", ze hebben niet allemaal een hek eromheen staan.

Welke wel trouwens, ik ken er maar een.


Het Amstelpark gaat ook 's avonds dicht. Maar ik geloof dat dat juist gedaan is om er nachtelijke buitensex te voorkomen.

Kal-El B.V
22-06-06, 15:14
Zo, deze topic is wel snel uitgestorven, anders dan alle andere soortgelijke onderwerpen, hoe zou dat toch komen ??

Heeft vast helemaal niks te maken met dat het "blanke jongens" zijn geweest.

Repsol
22-06-06, 15:56
Geplaatst door Kal-El B.V
Zo, deze topic is wel snel uitgestorven, anders dan alle andere soortgelijke onderwerpen, hoe zou dat toch komen ??

Heeft vast helemaal niks te maken met dat het "blanke jongens" zijn geweest.

Omdat het in feite ook helemaal geen enkele nieuwswaarde heeft zo'n bericht, zeker nu blijkt dat het niet ging om een groepje extreem islamitische hangjongeren die uit homohaat hebben gehandeld. Tja want dan houd je niet meer dan een groepje kwajongens in de puberteit over. :moe:

Qaiys
22-06-06, 15:59
Geplaatst door David
''Ze reageerden met 'vuile poot' en 'we weten je wel te vinden'.''

Hij moet gewoon zijn zweetvoeten wassen dan kunnen ze hem minder ruiken en daardoor minder snel opmerken.