PDA

Bekijk Volledige Versie : Ook zo ontwetend over de echte mensenrechtensituatie in Iran?



lief-maroc
22-06-06, 00:25
Nou, ik tot kort wel....

Wat wij alleen zien of te horen krijgen over Iran, is hun nucleaire beleid en verder niets. We weten allemaal wel dat het regime in Teheran goed in censuur is, maar blijkbaar doet de Nederlandse media daar aan mee. Ik lees namenlijk nooit, of bijna nooit iets over de mensenrechtenschendingen in Iran..

zulk soort berichten moeten naar mijn mening meer onder de aandacht worden gebracht, om eerlijk te zijn, wist ik hier ook niet veel vanaf. maar als je je er eenmaal in verdiept, merk je pas wat er allemaal gebeurt

Iraanse media berichten vijf ophangingen (http://www.jtwnetwork.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1841&Itemid=57)
15 juni 2006

Qaiys
22-06-06, 00:28
Ik ben meer geintresseerd in de mensenrechtenschendingen en onderdrukking in Marokko.

tukkersterror
22-06-06, 00:29
Mensen, hebben daar geen rechten.

lief-maroc
22-06-06, 00:37
Geplaatst door Qaiys
Ik ben meer geintresseerd in de mensenrechtenschendingen en onderdrukking in Marokko.

Ja waarom niet, ik ook hoor.. groot gelijk.. maar heb tot nu toe geen website gevonden die zoals dit alles publiceert..

heb jij misschien tips of ken je sites?

groetjes

Qaiys
22-06-06, 00:40
Geplaatst door tukkersterror
Mensen, hebben daar geen rechten.

En wie houdt dat in stand en financiert dat?

Olive Yao
22-06-06, 01:19
Geplaatst door lief-maroc
heb jij misschien tips of ken je sites?
In Nederland heb je ambtsberichten van het ministerie van buitenlandse zaken. Die worden samengesteld uit alle mogelijke bronnen: mensen die er wonen of gewoond hebben, ooggetuigen, Amnesty International, Human Rights Watch, ministeries van buitenlandse zaken van andere landen, uitspraken van politici en kranteberichten uit het land in kwestie ...

Ze zijn wel een beetje toegeschreven naar de conclusie dat asielzoekers veilig teruggestuurd kunnen worden.

Je kunt ze vinden op internet

www.minbuza.nl - zoeken - A in trefwoordenlijst

Bofko
22-06-06, 01:24
Geplaatst door Qaiys
En wie houdt dat in stand en financiert dat?

´Rechten´ zijn véél duurder dan ´geen rechten´. Dus het zijn juist rechten die gefinancierd dienen te worden.

Qaiys
22-06-06, 02:19
Geplaatst door Bofko
´Rechten´ zijn véél duurder dan ´geen rechten´. Dus het zijn juist rechten die gefinancierd dienen te worden.

Rechten hebben geen prijs, onderdrukking daarentegen wel.

Joesoef
22-06-06, 06:27
Geplaatst door lief-maroc
Ja waarom niet, ik ook hoor.. groot gelijk.. maar heb tot nu toe geen website gevonden die zoals dit alles publiceert..

heb jij misschien tips of ken je sites?

groetjes


Zit je hier alleen maar om te provoceren? Er zijn wel tig sites van "strijdende" Iraniers. Beter zoeken, deze ben je vast plots tegen gekomen. Even inloggen onder een andere naam, roepen over o wat erg en kijken wat er gaat gebeuren.

Belangrijke fout die je maakt zijn 'mensenrechten' zoals vrijheid van pers, gedachten, gezondheid ed, de grondwet zal ik maar zeggen. Het bestraffen van veroordeelde heeft daar in principe weinig mee te maken, uitgaande van een eerlijke procesgang. Het enige wat je je kan afvragen of de straf van ophanging voor verkrachting en beroving in verhouding is.

Mij maakt het niet zoveel uit, hang tyhe basterds. Dat ophangen is in ieder geval humaner dan de elektrische stoel of de gaskamer. De doodstraf dmv een injectie gaat trouwens regelmatig mis met zeer ernstige, pijnlijke gevolgen voor de veroordeelde.

Ik zou zeggen gaan eens googlen en kijk verder. Veel anti-iran-regimes-sites zijn echter met nieuws zeer onbetrouwbaar. Meestal zijn deze sites opgezet door weemoedige (zoon van de) Sjah aanhangers.

tukkersterror
22-06-06, 10:13
Geplaatst door Qaiys
En wie houdt dat in stand en financiert dat?

Groepen die zich daar nog steeds aan elkaar vergrijpen, omdat zij het niet met elkaar eens zijn en of elkaars geloof niet accepteren.

Qaiys
22-06-06, 13:14
Geplaatst door tukkersterror
Groepen die zich daar nog steeds aan elkaar vergrijpen, omdat zij het niet met elkaar eens zijn en of elkaars geloof niet accepteren.

Fout.

Nelis70
22-06-06, 13:51
Geplaatst door Qaiys
En wie houdt dat in stand en financiert dat?

Zijzelf niet natuurlijk. Zij zijn slachtoffer.

oh, als wij alles toch eens wisten,
over die kankerzionisten,
van iran tot achterhoek,
van spiegelei tot boterkoek,
alles regelt hij, nooit geeft hij zich bloot,
die amerikaansekontenlikkendeteringjood.

zoiets wilde je toch dat we zouden antwoorden?

Qaiys
22-06-06, 14:11
Geplaatst door Nelis70
Zijzelf niet natuurlijk. Zij zijn slachtoffer.

oh, als wij alles toch eens wisten,
over die kankerzionisten,
van iran tot achterhoek,
van spiegelei tot boterkoek,
alles regelt hij, nooit geeft hij zich bloot,
die amerikaansekontenlikkendeteringjood.

zoiets wilde je toch dat we zouden antwoorden?

De ene onthulling na de andere toonde aan in welke mate Europa medeplichtig is aan de illegale wanpraktijken van de Verenigde Staten . Het absolute verbod op foltering werd met voeten getreden door gevangen uit te leveren aan landen die gekend zijn voor folterpraktijken zoals Egypte, Jordanië, Marokko , Saudi-Arabië en Syrië.

Bron Amnesty International 2006.

Nelis70
22-06-06, 14:18
Geplaatst door Qaiys
De ene onthulling na de andere toonde aan in welke mate Europa medeplichtig is aan de illegale wanpraktijken van de Verenigde Staten . Het absolute verbod op foltering werd met voeten getreden door gevangen uit te leveren aan landen die gekend zijn voor folterpraktijken zoals Egypte, Jordani�, Marokko , Saudi-Arabi� en Syri�.

Bron Amnesty International 2006.

1. nu heeft het helemaal niets meer met Iran te maken. Dus ik snap je reactie niet.
2. Je hebt natuurlijk gelijk in het feit dat westerse landen een hoop te verwijten valt.
3. Lees nog even goed wat je citeert: uit te leveren aan landen die gekend zijn voor folterpraktijken zoals Egypte, Jordani�, Marokko , Saudi-Arabi� en Syri�
4. Punt 3 neemt natuurlijk nog steeds niet weg dat er een hoop westerse landen een hoop te verwijten valt.

Qaiys
22-06-06, 14:22
Geplaatst door Nelis70
1. nu heeft het helemaal niets meer met Iran te maken. Dus ik snap je reactie niet.
2. Je hebt natuurlijk gelijk in het feit dat westerse landen een hoop te verwijten valt.
3. Lees nog even goed wat je citeert: uit te leveren aan landen die gekend zijn voor folterpraktijken zoals Egypte, Jordani�, Marokko , Saudi-Arabi� en Syri�
4. Punt 3 neemt natuurlijk nog steeds niet weg dat er een hoop westerse landen een hoop te verwijten valt.

Deze landen kunnen dit blijven doen door de steun en financiering van westerse landen. Als je mijn insteek niet begrijpt kun je beter gaan knikkeren.

tukkersterror
22-06-06, 14:30
Geplaatst door Qaiys
De ene onthulling na de andere toonde aan in welke mate Europa medeplichtig is aan de illegale wanpraktijken van de Verenigde Staten . Het absolute verbod op foltering werd met voeten getreden door gevangen uit te leveren aan landen die gekend zijn voor folterpraktijken zoals Egypte, Jordanië, Marokko , Saudi-Arabië en Syrië.

Bron Amnesty International 2006.

Het is gemakkelijk om de inteligentie op zijn donder te geven met zwak gezwam.

De (wan) toestanden die overal te wereld gebeuren zijn te koppelen aan de personen die ze uitvoeren of door onmacht.

Als ik met een geweer rondloopt en ik word neer geschoten door een Moslim, schiet hij mij niet dood omdat ik een Christenen ben, maar omdat ik een geweer draagt dus gevaar voor hem opleverd.
Dus de wantoestanden die jij zo graag toeschrijft aan het westen, kun je rustig toeschrijven aan een ieder die een wapen draagt of het nou een mes is of een granaat.

Qaiys
22-06-06, 14:38
Geplaatst door tukkersterror
Het is gemakkelijk om de inteligentie op zijn donder te geven met zwak gezwam.

De (wan) toestanden die overal te wereld gebeuren zijn te koppelen aan de personen die ze uitvoeren of door onmacht.

Als ik met een geweer rondloopt en ik word neer geschoten door een Moslim, schiet hij mij niet dood omdat ik een Christenen ben, maar omdat ik een geweer draagt dus gevaar voor hem opleverd.
Dus de wantoestanden die jij zo graag toeschrijft aan het westen, kun je rustig toeschrijven aan een ieder die een wapen draagt of het nou een mes is of een granaat.

Dat wat jij zwakke gezwam noemt is een letterlijke citaat van Amnesty internationaal. Ik heb er niets aan toegvoegd.

Je domme verhaaltjes kun je beter voor je houden want geloof me ze stellen niets voor. Zulke simpele domheid besteed ik geen tijd aan.

Nelis70
22-06-06, 14:44
Geplaatst door Qaiys
Deze landen kunnen dit blijven doen door de steun en financiering van westerse landen.

dit is niet wat in het door jou geciteerde artikel staat.


Als je mijn insteek niet begrijpt kun je beter gaan knikkeren.
als jij gaan conclusies kan trekken, kan je beter gaan knikkeren. Zoek dan wel iemand die het al kan, dan is 'ie tenminste niet van je gebrekkige uitleg afhankelijk.

Qaiys
22-06-06, 14:49
Geplaatst door Nelis70
dit is niet wat in het door jou geciteerde artikel staat.

als jij gaan conclusies kan trekken, kan je beter gaan knikkeren. Zoek dan wel iemand die het al kan, dan is 'ie tenminste niet van je gebrekkige uitleg afhankelijk.

Zelfstandig kritisch nadenken en info zoeken is niet voor iedereen weggelegd. Jammer.

Nelis70
22-06-06, 15:04
Geplaatst door Qaiys
Zelfstandig kritisch nadenken en info zoeken is niet voor iedereen weggelegd. Jammer.

Ach, zo te zien lijd je er niet erg onder.

Laten we maar weer 'es stoppen.

Qaiys
22-06-06, 15:09
Geplaatst door Nelis70
Ach, zo te zien lijd je er niet erg onder.

Laten we maar weer 'es stoppen.

Ik stop niet, ik ben solidair met de onderdrukten die vanuit het hypocriete westen worden onderdrukt.

Nelis70
22-06-06, 15:19
Geplaatst door Qaiys
Ik stop niet, ik ben solidair met de onderdrukten die vanuit het hypocriete westen worden onderdrukt.

oehoe, stoere taal.
zolang jij niet in staat lijkt om je eigen gebreken te zien betwijfel ik of de onderdrukten op je zitten te wachten.

ondertussen ga ik over een paar maanden naar Verweggistan om de onderdrukten te voorzien van beter onderwijs. Kunnen ze fijn in opstand komen tegen degenen uit het westen, oosten, noorden en zuiden die hen willen overheersen. Als je nog een financiële bijdrage wil geven, graag, want het is onbetaald.

Qaiys
22-06-06, 15:29
Geplaatst door Nelis70
oehoe, stoere taal.
zolang jij niet in staat lijkt om je eigen gebreken te zien betwijfel ik of de onderdrukten op je zitten te wachten.

ondertussen ga ik over een paar maanden naar Verweggistan om de onderdrukten te voorzien van beter onderwijs. Kunnen ze fijn in opstand komen tegen degenen uit het westen, oosten, noorden en zuiden die hen willen overheersen. Als je nog een financiële bijdrage wil geven, graag, want het is onbetaald.


Ja fijn jij bent een betere persoon dan ik met je verbanddoosje en die paar schriftjes die je naar afrika meeneemt. Je gemoedstoestand wordt er wel beter van.

Moet je het zonodig persoonlijk maken? Kun je de feiten niet aan?

Nelis70
22-06-06, 15:39
Geplaatst door Qaiys
Ja fijn jij bent een betere persoon dan ik met je verbanddoosje en die paar schriftjes die je naar afrika meeneemt. Je gemoedstoestand wordt er wel beter van.

jeetje man, cynisch gaan doen als iemand iets concreets gaat doen. Dat is echt heel sneu.
Ik heb voorlopig even genoeg van jouw bijdragen. Je domheid en gebrek aan zelfkritiek is bij tijd en wijle stuitend.


Moet je het zonodig persoonlijk maken? Kun je de feiten niet aan?

Nee, jouw irrelevante reacties trek ik niet. Weet je wat, schrijf nog even een fijne beledigende reactie hierop, heb jij weer het laatste woord, want ik reageer een poosje niet op je reacties.

Qaiys
22-06-06, 15:54
Geplaatst door Nelis70
jeetje man, cynisch gaan doen als iemand iets concreets gaat doen. Dat is echt heel sneu.
Ik heb voorlopig even genoeg van jouw bijdragen. Je domheid en gebrek aan zelfkritiek is bij tijd en wijle stuitend.


Nee, jouw irrelevante reacties trek ik niet. Weet je wat, schrijf nog even een fijne beledigende reactie hierop, heb jij weer het laatste woord, want ik reageer een poosje niet op je reacties.

Doe niet zo hypocriet en lichtgeraakt, mijn reakties komen niet uit de lucht vallen. En dat weet jezelf ook wel.

Joesoef
22-06-06, 19:36
http://www.teamzebra.net/forums/images/smilies/lol_hitting.gif