PDA

Bekijk Volledige Versie : Geheime ontmoeting Verdonk met moslimhaters Pastors en Eerdmans over samenwerking



Qaiys
23-06-06, 05:19
vrijdag 23 juni 2006 05:45

'Verdonk wil samenwerken met Pastors en Eerdmans'

(Novum) - Minister voor Vreemdelingenzaken Rita Verdonk heeft geprobeerd de Rotterdamse oud-wethouder Marco Pastors (Leefbaar Rotterdam) over te halen naar de VVD over te stappen. Dat meldt De Telegraaf vrijdag. Verdonk zou daarmee willen proberen de rechterflank van de liberale partij te versterken. Zij zou Pastors hebben laten weten ook LPF-Kamerlid Joost Eerdmans te willen benaderen.

Het gesprek zou maandag op een geheime locatie hebben plaatsgevonden, meldt de krant. Volgens directbetrokkenen is tijdens de ontmoeting de mogelijkheid besproken dat Verdonk en Pastors met een eigen partij meedoen aan de Tweede-Kamerverkiezingen van volgend jaar. Verdonk zelf ontkent 'met klem' dat ze de VVD zou willen verlaten. Over het gesprek met Pastors wil ze geen mededelingen doen. De minister stelt dat ze wel vaker vertrouwelijke gesprekken met politici voert.

Pastors bevestigt dat hij Verdonk gesproken heeft, maar wil niet ingaan op de vraag of Verdonk het met hem over een nieuwe partij heeft gehad.

Zowel Pastors als Eerdmans laten weten heil te zien in een samenwerking met de bewindsvrouw. Eerdmans zegt de kans klein te achten dat hij zich aansluit bij de VVD. Die partij is volgens hem met de keuze van de nieuwe lijsttrekker Mark Rutte 'linksaf geslagen'. 'Dat werkt niet echt bij de revolutie die wij voorstaan', zegt het Kamerlid. Volgens hem hoort Verdonk 'in ons kamp' en zou zij veel stemmen kunnen trekken voor een nieuwe partij.

Vanuit de VVD is niet gereageerd op de berichten over Verdonk.

http://www.elsevier.nl/nieuws/laatste_24_uur/nieuwsbericht/asp/artnr/103673/index.html

Joesoef
23-06-06, 06:39
Geen ontkenning is in dit geval op te vatten als een "ja". Opzich is het wel positief dat dit trio een eigen partij gaat beginnen, ultra rechts is op die manier duidelijk zichtbaar. Ontkennen dat de Nederlandse maatschapij beschaaft is zal dan wat moeilijker worden. Een Nederlands Vlaamsblok in de tweede kamer, stoer.

David
23-06-06, 09:11
Je moet het die vrouw nageven: steeds als je denkt dat ze niet enger kan worden, flikt ze het toch weer.

mark61
23-06-06, 11:27
Geplaatst door Joesoef
Ontkennen dat de Nederlandse maatschapij beschaaft is zal dan wat moeilijker worden.

Je zegt het tegengestelde van wat je bedoelt. Neem ik aan.

Joesoef
23-06-06, 11:57
Geplaatst door mark61
Je zegt het tegengestelde van wat je bedoelt. Neem ik aan.


:tik: correct.

Rourchid
23-06-06, 12:24
Geplaatst door Qaiys
Eerdmans zegt de kans klein te achten dat hij zich aansluit bij de VVD. Die partij is volgens hem met de keuze van de nieuwe lijsttrekker Mark Rutte 'linksaf geslagen'. 'Dat werkt niet echt bij de revolutie die wij voorstaan', zegt het Kamerlid.
Dat wordt me toch een revolutie!

Wizdom
23-06-06, 19:45
Geplaatst door Rourchid
Dat wordt me toch een revolutie!

Verdonk met BOOTS... De BOOTS revolutie...

Olive Yao
23-06-06, 23:36
Geplaatst door Joesoef
Geen ontkenning is in dit geval op te vatten als een "ja". Opzich is het wel positief dat dit trio een eigen partij gaat beginnen, ultra rechts is op die manier duidelijk zichtbaar.
Mee eens.

Joesoef
24-06-06, 00:08
Geplaatst door klaaskop
"Ultra rechts" ... dat is nog wel een heel stuk verder naar rechts hoor ....

Zeker een Pastoors aanhanger? Pastoors is slimmer dan Michel Smit maar de ideen zijn hetzelfde.

Qaiys
24-06-06, 05:29
Rita wil Marco voor de VVD

Door JUDITH BOER YVONNE WIGGERS

DEN HAAG - Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) heeft Marco Pastors informeel gepolst voor een overstap naar de VVD.
De partijleider van Leefbaar Rotterdam noemt het ‘zeer onwaarschijnlijk’ dat hij zich bij de liberalen aansluit, maar hij sluit niks uit. ,,Een eigen partij oprichten is natuurlijk ook niet makkelijk.’’

Volgens ingewijden heeft Verdonk deze week het initiatief genomen voor een ‘oriënterend’ lunchgesprek met Pastors. Aanleiding was een bos bloemen die ze van Pastors kreeg toen ze de VVD-lijsttrekkersstrijd had verloren van Mark Rutte. Verdonk zou hem in het gesprek overigens geen beloftes hebben gedaan over een plek op de VVD-lijst. Onduidelijk is of tijdens de lunch met Pastors ook de mogelijkheid is besproken dat Verdonk zich bij de Leefbaar-politicus aansluit als hij bij de komende Kamerverkiezingen de landelijke politiek in gaat. Verdonk zelf zegt dat daarvan geen sprake is. Ze heeft donderdagavond tegen haar collega-bewindslieden gezegd dat ze er niet over peinst de VVD de rug toe te keren. Dat standpunt herhaalde ze gisteren nog eens voor de camera’s.

LPF-Kamerlid Eerdmans acht de kans klein dat Pastors en hij overstappen naar de VVD. Hij ziet veel inhoudelijke verschillen. ,,En Mark Rutte was volgens mij ook niet erg enthousiast over het idee om ons bij de partij te trekken.’’

Volgens Eerdmans, die van het gesprek wist, is er gesproken over een vertrek van Verdonk uit de VVD. ,,Maar ik begrijp wel dat ze dat nu ontkent.’’ Volgens Eerdmans zijn er geen afspraken gemaakt. ,,Maar we zouden een droomtrio zijn. Ze past beter bij ons dan bij de VVD. Zeker nu die partij met Rutte linksaf slaat.’’’


http://www.ad.nl/binnenland/article426012.ece

Qaiys
25-06-06, 03:01
Verdonk wil Pastors bij VVD inlijven

Van onze verslaggevers

DEN HAAG - Rita Verdonk heeft buiten de VVD-leiding om Marco Pastors (Leefbaar Rotterdam) en Joost Eerdmans (LPF) gepolst of zij bereid zijn zich aan te sluiten bij de VVD. Zij ziet voor hen een plaats bij de eerste tien op de lijst weggelegd.

Partijleider Mark Rutte reageerde ontstemd toen hij hiervan deze week door Verdonk op de hoogte werd gesteld. Dit is vrijdag door diverse betrokkenen bevestigd.

Verdonk sprak maandag tijdens een lunch in Villa De Duinen te Noordwijk met Pastors, die samen met Eerdmans bezig is met de oprichting van een nieuwe partij. Ook makelaar en televisiemaker Harry Mens was aanwezig. Verdonk zou het een goed idee vinden als Pastors en Eerdmans bij de VVD komen om samen met haar de rechterflank van de partij te vormen, zei zij in Noordwijk. Die flank ligt bloot na de breuk met Geert Wilders, zeker nu de partij met Rutte een sociaal-liberale lijsttrekker heeft gekozen.

Pastors en Eerdmans hebben echter geen zin zich aan te sluiten bij de VVD. ‘Die partij is net linksaf geslagen. Ik heb daar niets te zoeken’, aldus Eerdmans. Pastors: ‘Op Verdonk na heb ik bij de VVD niets te zoeken.’ Wel vinden beiden Verdonk een geschikte compagnon voor hun nieuwe partij. Eerdmans is hoopvol: ‘Het biedt ook haar kansen. Ze krijgt bij ons veel meer ruimte dan in de VVD.’

Verdonk zelf ontkende vrijdagmiddag na afloop van de ministerraad in alle toonaarden dat zij overweegt de VVD te verlaten. Ze gaf toe dat ze ‘gezellig’ met Pastors heeft geluncht. ‘Maar ik praat regelmatig met allerlei mensen. Er is geen twijfel over mogelijk dat ik bij de VVD blijf.’

Ingewijden in de VVD bevestigen dat Mark Rutte ontstemd was toen hij hoorde van Verdonks aanbod aan Pastors. In het wekelijkse overleg tussen de fractietop en de VVD-bewindslieden heeft hij dat laten weten. ‘Hij heeft duidelijk gemaakt wie de baas is in de partij’, aldus een aanwezige.

Officieel wilde Rutte vrijdag niet veel kwijt over de zaak. ‘Ik zit hier compleet relaxed in. Het staat Rita geheel vrij om te gaan lunchen met wie ze wil. Prima toch?’ Rutte wil niet zeggen of hij Pastors en Eerdmans ziet zitten voor de VVD. ‘Ik kies mijn eigen moment om dat te bepalen en dat is niet nu.’

http://www.volkskrant.nl/binnenland/article323581.ece/Verdonk_wil_Pastors_bij_VVD_inlijven