PDA

Bekijk Volledige Versie : Houding autochtone ouders jegens islamitische- en 'zwarte' scholen zorgwekkend.



Qaiys
24-06-06, 04:09
Ouders sturen kind minder snel naar zwarte school

ANP

DEN HAAG - Steeds minder mensen willen meehelpen om de vorming van zwarte scholen tegen te gaan. Het aantal Nederlanders dat hun kind naar een zwarte school wil sturen in plaats van naar de school van eerste voorkeur is dit jaar afgenomen vergeleken met vorig jaar.

Dat blijkt uit de Onderwijsmeter, een jaarlijks onderzoek dat het ministerie van Onderwijs heeft laten uitvoeren onder ruim duizend Nederlanders en onder ruim achthonderd ouders met schoolgaande kinderen. Van de ondervraagde Nederlanders wil ruim een op de vijf de kinderen bewust naar een zwarte school sturen, ruim een op de tien ouders is hiertoe bereid. Vorig jaar lagen deze percentages beduidend hoger (27 procent van de Nederlanders en 18 procent van de ouders).

Eerder deze week maakte minister Maria van der Hoeven (Onderwijs) al een paar resultaten van de Onderwijsmeter bekend. Ze schreef toen in haar wekelijkse weblog zich zorgen te maken over de houding van ouders tegenover moslimscholen. Vier van de tien ouders zegt dat deze net zoveel bestaansrecht hebben als andere bijzondere scholen. Een jaar geleden was nog bijna de helft van de ondervraagden deze mening toegedaan. Van de ondervraagde Nederlanders vindt 29 procent dat moslimscholen niet evenveel bestaansrecht hebben als andere scholen.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/article323432.ece/Ouders_sturen_kind_minder_snel_naar_zwarte_school

Dat is een logisch gevolg van de haatcampagnes die de politiek en media al jaren voeren tegen moslims en andere allochtonen.

tukkersterror
24-06-06, 10:56
Geplaatst door Qaiys
Ouders sturen kind minder snel naar zwarte school

Dat is een logisch gevolg van de haatcampagnes die de politiek en media al jaren voeren tegen moslims en andere allochtonen.

Ik denk dat het een logisch gevolg is van de bedreigingen die autochtone kinderen ondergaan op deze scholen.
Mijn zonen zaten ook eerst op een "zwarte" school bij mij in de buurt, na diverse bedreigingen en 1 maal daad werkelijk te zijn gestoken met een mes zijn zij ook onmiddelijk van deze school weggehaald.
Wat mij betreft mag zo'n school ook onmiddelijk worden gesloten als zij de veiligheid van kinderen niet kunnen garanderen.

Dus niets overheid, maar puur het gedrag van de kinderen dragen bij aan de beslissing!!!

Qaiys
24-06-06, 11:13
Geplaatst door tukkersterror
Ik denk dat het een logisch gevolg is van de bedreigingen die autochtone kinderen ondergaan op deze scholen.
Mijn zonen zaten ook eerst op een "zwarte" school bij mij in de buurt, na diverse bedreigingen en 1 maal daad werkelijk te zijn gestoken met een mes zijn zij ook onmiddelijk van deze school weggehaald.
Wat mij betreft mag zo'n school ook onmiddelijk worden gesloten als zij de veiligheid van kinderen niet kunnen garanderen.

Dus niets overheid, maar puur het gedrag van de kinderen dragen bij aan de beslissing!!!

Kortom als de tukkerfiguur persoonlijk wat meemaakt dan liggen alle landelijke problemen puur en alleen aan het gedrag van de allochtone kinderen. Hoezo vooroordelen?

tukkersterror
24-06-06, 12:25
Geplaatst door Qaiys
Kortom als de tukkerfiguur persoonlijk wat meemaakt dan liggen alle landelijke problemen puur en alleen aan het gedrag van de allochtone kinderen. Hoezo vooroordelen?

Nee hoor ik haalde een persoonlijk voorbeeld aan om iets te verduidelijken.
Het is puur het gedrag van de kinderen die ouders aanzetten om hun kinderen een kilometer of 3 verder weg te brengen.
En inderdaad ik ben zelf ervan genezen en dat is geen vooroordeel met realiteit met de werkelijkheid.
Een minderheid van autochtone kinderen hebben op zo'n school geen leven, ze worden geplaagd en bedreigd door allochtone kinderen die aan groepsvorming doen.
Misschien als allochtone ouders ook eens de moeite namen om hun kinderen verder weg te brengen je misschien gemengde scholen krijgt waar een gezond evenwicht is.
Maar deze zijn daar te lui voor of hebben geen tijd.

Karin.N
24-06-06, 12:35
:moe: Op deze wijze discussieren lost niets op!

De 1 legt de schuld bij de autochtone ouder, de ander bij de allochtone ouder. Op deze manier zullen de zwarte en witte scholen zeker intact blijven!

Qaiys
24-06-06, 12:46
Geplaatst door Karin.N
:moe: Op deze wijze discussieren lost niets op!

De 1 legt de schuld bij de autochtone ouder, de ander bij de allochtone ouder. Op deze manier zullen de zwarte en witte scholen zeker intact blijven!

Het enige wat helpt is kappen met de identiteit van allochtonen te criminaliseren. Als een stad zoals Rotterdam uit 50 % allochtonen bestaat dan moet men er niet raar van opkijken dat er scholen zijn die minstens 50 % kinderen van allochtone afkomst huisvesten.

knuppeltje
24-06-06, 14:00
Op geen enkele school zou een etniciteit een reden mogen zijn voor het bestaan. Daarom alle bezonder onderwijs afschaffen-anders dan nodig voor kinderen met leerproblemen, dan zijn we ok gelijk af van het glul over zwarte scholen, christelijke scholen, islamitische scholen, protestantse en weet ik wat niet meer. Wel vind ik dat op alle scholen evenveel aandacht dient te worden geschonken aan kennis over de diverse religieen.
Op die manier wordt er geen enkele religie achtergesteld bij een andere.
Geef alle schoolkinderen een goed boek over alle godsdiensten en mythologieen, en maak hun ouders duidelijk dat dat normale lesstof is.

Aan geloofsbeleving echter-doe je maar achter de voordeur.

Karin.N
24-06-06, 14:27
Geplaatst door Qaiys
Het enige wat helpt is kappen met de identiteit van allochtonen te criminaliseren. Als een stad zoals Rotterdam uit 50 % allochtonen bestaat dan moet men er niet raar van opkijken dat er scholen zijn die minstens 50 % kinderen van allochtone afkomst huisvesten.


Ik weet niet hoe de verdeling in Rotterdam is, maar het lijkt me dat bij 50% allochtone kinderen er dus ook 50% autochtone kinderen zijn en de scholen dus zouden moeten bestaan uit een evenwichtige verdeling, immers samen opgroeien is van levensbelang om begrip voor elkanders gewoonten te ontwikkelen, iets wat bij kinderen op jonge leeftijd vanzelfsprekend is. Alleen jammer dat er ouders bij zijn betrokken die met argwaan en achterdocht naar elkaar kijken en dat over weten te brengen op hun kinderen.