PDA

Bekijk Volledige Versie : Pedofiele student eist toelating



sjaen
24-06-06, 11:10
Pedofiele student eist toelating


Door onze redacteur Japke-d. Bouma

Rotterdam, 24 juni. De student die deze maand van de studie orthopedagogiek aan de universiteit van Nijmegen werd verwijderd omdat hij betrokken is bij de oprichting van een ‘pedofielen-partij’, gaat in beroep tegen zijn schorsing.



Dit heeft zijn advocaat, E. de Groot gistermiddag gezegd. De zaak dient bij het college van beroep voor het Hoger Onderwijs, aldus De Groot.

De student, Norbert de Jonge, wil zijn studie hervatten. Zijn advocaat is van mening „dat zijn schorsing een flagrante schending is van zo’n beetje elk grondrecht dat het Nederlandse recht kent. Bijvoorbeeld de vrijheid van meningsuiting of de vrijheid van onderwijs.” De Jonge werd deze maand bij orthopedagogiek verwijderd nadat hij zich in de media had geprofileerd als secretaris en medeoprichter van de Partij voor Naastenliefde, Vrijheid en Diversiteit, die seksuele contacten tussen volwassenen en kinderen vanaf 12 jaar wil toestaan.

Het College van Bestuur vond dat de student niet bij orthopedagogiek thuishoort, omdat contacten tussen kinderen en studenten, tijdens bijvoorbeeld stages, „in een open en vertrouwde sfeer” moeten kunnen plaatsvinden. „De universiteit is, ook richting de ouders van de kinderen, verantwoordelijk. Een student die zich openlijk als pedofiel profileert, doet inbreuk op dit vertrouwen”, zegt een woordvoerder.

Advocaat De Groot zegt dat de universiteit „al sinds december vorig jaar wist dat De Jonge pedofiel is”. Toen was De Jonge te gast bij het televisieprogramma Barend en Van Dorp. Klopt, zegt de woordvoerder van de universiteit. „Maar in december studeerde de student nog wijsgerige pedagogiek en daar komen studenten niet in aanraking met kinderen.”

De Jonge werd in februari geweigerd toen hij een practicum orthopedagogiek wilde lopen, waarin hij direct contact met kinderen zou hebben. Een hoogleraar weigerde hem voor het practicum.

Bron: http://www.nrc.nl/binnenland/article358231.ece

MaRiaH
24-06-06, 13:04
Ik ben en blijf het met de universiteit eens.

Dit gaat niet om de rechten van deze Norbert, maar om de rechten en veiligheid van kinderen en hun ouders.

Karin.N
24-06-06, 14:29
Geplaatst door MaRiaH
Ik ben en blijf het met de universiteit eens.

Dit gaat niet om de rechten van deze Norbert, maar om de rechten en veiligheid van kinderen en hun ouders.


Juist.

Rourchid
24-06-06, 14:34
Geplaatst door MaRiaH
Ik ben en blijf het met de universiteit eens.

Dit gaat niet om de rechten van deze Norbert, maar om de rechten en veiligheid van kinderen en hun ouders.
Bovendien haalt een eventuele toelating de hele studie orthopedagogiek omlaag omdat orthopedagogiek dan als instrument gezien zou kunnen worden voor het legaliseren van pedoseksualiteit.

Tomas
24-06-06, 15:10
Vin't een lastig probleem. Ik heb namelijk ook zoiets dat je wel weet waar je aan toe bent als ouder wat deze dokter betreft. Van een willekeurige andere arts ga je er mogelijk volstrekt naief vanuit dat ie geen alternatieve plannen met je kind heeft.

En het is nou ook weer niet zo dat als ze te horen krijgen dat de huisarts een hetero is dat de meeste vrouwen dan direct uit angst voor aanranding maar een andere kiezen.

Aan de andere kant is pedofilie een andere soort sexuele voorkeur dan homo- of heterofilie. Niet zozeer omdat het tussen ongelijkwaardige volgroeide personen gaat. Maar omdat iedere man neigt als ie niet oppast naar pedofilie. Jeugdigheid is namelijk aantrekkelijker dan ouderdom. En dat contrast wordt alleen maar groter als je ouder wordt. En ook een man van 60 die een "volwassen" meisje van 18 weet te strikken is ook nogal ongelijkwaardig bezig. Dat vind ik qua mentale machtsverhouding minstens zo dubieus als een jongen van 21 die een meisje van 14 weet te schaken. Ja, je kunt stellen dat meisje van 18 weet beter waar ze mee bezig is enzo. Maar het scheelt allemaal niet zoveel. Het is nu eenmaal zo dat pedofilie een neiging in veel mensen is die je moet onderdrukken. En dat onderdrukken is normaal gesproken heel makkelijk. Het is slechts iets van niet toegeven.

Lastig.

Wizdom
24-06-06, 21:01
Kannibalen eisen ook hun 'rechten'...

Tomas
24-06-06, 21:11
Geplaatst door Wizdom
Kannibalen eisen ook hun 'rechten'...

Moslims ook. Lastig allemaal.

Wizdom
24-06-06, 21:19
Geplaatst door Tomas
Moslims ook. Lastig allemaal.

Wat dacht je van homofielen en katten...

Tomas
24-06-06, 21:21
Geplaatst door Wizdom
Wat dacht je van homofielen en katten...

Maar die doen het wel zonder aanhalingstekentjes

Wizdom
24-06-06, 21:27
Geplaatst door Tomas
Maar die doen het wel zonder aanhalingstekentjes

De meesten hebben een SOA of AIDS....

Tomas
24-06-06, 21:28
Geplaatst door Wizdom
De meesten hebben een SOA of AIDS....

Dat maakt jullie niet minder.

Wizdom
24-06-06, 21:31
Geplaatst door Tomas
Dat maakt jullie niet minder.

We are hounarable people... We spread the good en fight te evil...

Als een honingbij... Wij geven honing voor niets...

Tomas
24-06-06, 21:38
Geplaatst door Wizdom
We are hounarable people... We spread the good en fight te evil...

Als een honingbij... Wij geven honing voor niets...

Ja, ja. Maar met die dubbelzinnige proat krijg je dus wel van die linke ziektes. Bezint voor ge begint.

Joesoef
24-06-06, 21:39
Geplaatst door Wizdom
We are hounarable people... We spread the good en fight te evil...

Als een honingbij... Wij geven honing voor niets...


Wel oppassen voor de angel :hihi:

tukkersterror
24-06-06, 21:53
Geplaatst door MaRiaH
Ik ben en blijf het met de universiteit eens.

Dit gaat niet om de rechten van deze Norbert, maar om de rechten en veiligheid van kinderen en hun ouders.

Helemaal met je eens! :duim:

Rourchid
24-06-06, 22:48
Geplaatst door Tomas

En het is nou ook weer niet zo dat als ze te horen krijgen dat de huisarts een hetero is dat de meeste vrouwen dan direct uit angst voor aanranding maar een andere kiezen.


Indien het een huisarts betreft gaat die een van de oprichters is van een politieke partij die aanranding van vrouwen wil legaliseren dan is het raadzaam voor vrouwen om een andere huisarts te vinden.

Tomas
24-06-06, 22:51
Geplaatst door Rourchid
Indien het een huisarts betreft gaat die een van de oprichters is van een politieke partij die aanranding van vrouwen wil legaliseren dan is het raadzaam voor vrouwen om een andere huisarts te vinden.

Dan wel, maar ja dat verzin je er dan wel een beetje bij om een eigen doelpunt te scoren. De dokter wil een partij voor hetero's. Nergens stelt hij dat ie wil verkrachten en/of aanranden. Er is echter geen angst voor de driften van hetero's zoals daar is voor pedo's. Ik kan daar wel inkomen, maar niet goed verantwoorden.

mark61
25-06-06, 01:41
Geplaatst door Tomas
Ik kan daar wel inkomen, maar niet goed verantwoorden.

Jah gek is dat. Wat ben je toch weer venijnig eerlijk.

Mark
25-06-06, 04:29
Geplaatst door Tomas
Aan de andere kant is pedofilie een andere soort sexuele voorkeur dan homo- of heterofilie. Niet zozeer omdat het tussen ongelijkwaardige volgroeide personen gaat. Maar omdat iedere man neigt als ie niet oppast naar pedofilie. Jeugdigheid is namelijk aantrekkelijker dan ouderdom. En dat contrast wordt alleen maar groter als je ouder wordt. En ook een man van 60 die een "volwassen" meisje van 18 weet te strikken is ook nogal ongelijkwaardig bezig. Dat vind ik qua mentale machtsverhouding minstens zo dubieus als een jongen van 21 die een meisje van 14 weet te schaken. Ja, je kunt stellen dat meisje van 18 weet beter waar ze mee bezig is enzo. Maar het scheelt allemaal niet zoveel. Het is nu eenmaal zo dat pedofilie een neiging in veel mensen is die je moet onderdrukken. En dat onderdrukken is normaal gesproken heel makkelijk. Het is slechts iets van niet toegeven.

Lastig.

Nee Tomas, het verschil zit hem in het feit dat mannen meisjes van 18 lekker vinden omdat ze alle kenmerken van een vrouw hebben. Pedo's vallen juist op deze kinderen omdat ze de kenmerken van een volwassene (lees secundaire geslachtskenmerken) niet hebben. Groot verschil. Het verschil tussen pedofilie en vallen op mooie jonge vrouwen.

Mark
25-06-06, 04:30
Geplaatst door Tomas
Er is echter geen angst voor de driften van hetero's zoals daar is voor pedo's. Ik kan daar wel inkomen, maar niet goed verantwoorden.

Omdat heteros kun behoeftes normaal gezien kwijt kunnen bij elkaar en pedos het hopelijk onderdrukken. Dat onderdrukken kan natuurlijk wel leiden tot opgehoopte frustraties die dan moeilijk in te houden zijn als ze helemaal alleen zijn met een hulpeloos kind....

Rourchid
25-06-06, 10:04
Geplaatst door Tomas

Dan wel, maar ja dat verzin je er dan wel een beetje bij om een eigen doelpunt te scoren. De dokter wil een partij voor hetero's. Nergens stelt hij dat ie wil verkrachten en/of aanranden.


Jij verzint dat pedoseksualiteit kind geen schending van de lichamelijke integriteit zou zijn omdat je suggeert dat een kind - in dit geval gelijk een seksueel meerderjarige - wilsbekwaam is.

Tomas
25-06-06, 11:20
Geplaatst door Rourchid
Jij verzint dat pedoseksualiteit kind geen schending van de lichamelijke integriteit zou zijn omdat je suggeert dat een kind - in dit geval gelijk een seksueel meerderjarige - wilsbekwaam is.

Ik heb -net als jij zo te lezen- geen idee meer wat ik suggereer.

Rourchid
25-06-06, 21:49
Geplaatst door Tomas
Ik heb -net als jij zo te lezen- geen idee meer wat ik suggereer.
Ik weet heel goed wat jij suggereert en jij weet ook donders goed wat je aan het doen bent.