PDA

Bekijk Volledige Versie : CSU-voorzitter wil strengere bestraffing godslastering



Marsipulami
24-06-06, 22:44
CSU-voorzitter wil strengere bestraffing godslastering
Naar aanleiding incidenten rond Mohammed-cartoons

Geplaatst op 23/6 '06 om 23:24u
Door Theo Borgermans (Bron: APIC)



BONN (RKnieuws.net) - Naar aanleiding van de incidenten rond de Mohammed-cartoons heeft de Duitse CSU- voorzitter Edmund Stoiber strengere straffen gevraagd voor godslastering. Stoiber had in Beieren een ontmoeting met religieuze leiders en vertegenwoordigers van de verschillende levensbeschouwingen.

Volgens de Duitse politicus moet godslastering in extreme gevallen met een gevangenisstraf van drie jaar bestaft kunnen worden. Tegenover het Duitse ’Bild’ verklaarde hij dat men niet zomaar ongestraft met de voeten kan treden wat heilig is voor anderen. “Dat heeft het conflict rond de Mohammed-cartoons ons op alarmerende wijze duidelijk gemaakt.”

Tomas
24-06-06, 22:47
Geplaatst door Marsipulami
Tegenover het Duitse ’Bild’ verklaarde hij dat men niet zomaar ongestraft met de voeten kan treden wat heilig is voor anderen.

Ai. Vrijheid van meningsuiting is heel heilig voor sommigen. Over drie jaren praten we wel verder.

Marsipulami
24-06-06, 22:56
Geplaatst door Tomas
Ai. Vrijheid van meningsuiting is heel heilig voor sommigen. Over drie jaren praten we wel verder.

Jouw priksels op maroc.nl met een half oog volgende kom ik tot de conclusie dat je al wel op een paar honderd jaar gevangenisstraf recht hebt als de CSU haar slag thuis haalt.

Tomas
24-06-06, 22:58
Geplaatst door Marsipulami
Jouw priksels op maroc.nl met een half oog volgende kom ik tot de conclusie dat je al wel op een paar honderd jaar gevangenisstraf recht hebt als de CSU haar slag thuis haalt.

Dan moet de gelijkwaardigheid van ieder mens eerst afgeschaft worden. Een beetje katholiek zal daar denk ik niet mee zitten.

Marsipulami
24-06-06, 22:59
Geplaatst door Tomas
Dan moet de gelijkwaardigheid van ieder mens eerst afgeschaft worden. Een beetje katholiek zal daar denk ik niet mee zitten.

Ik begrijp je niet. Probeer opnieuw met andere woorden.

Tomas
24-06-06, 23:00
Geplaatst door Marsipulami
Ik begrijp je niet. Probeer opnieuw met andere woorden.

Dat lukt niet. Iemand die de gelijkwaardigheid van ieder mens niet erkent zal het niet begrijpen.

Marsipulami
24-06-06, 23:02
Geplaatst door Tomas
Dat lukt niet. Iemand die de gelijkwaardigheid van ieder mens niet erkent zal het niet begrijpen.

Het gaat niet over vrije meningsuiting maar over laster en spot.

Tomas
24-06-06, 23:04
Geplaatst door Marsipulami
Het gaat niet over vrije meningsuiting maar over laster en spot.

Dat bedoel ik nou ook. Iemand die de woorden godslastering en strafbaar in 1 zin durft uit te spreken doet aan de ergste soort daarvan. Ik vind dat dat moet kunnen, ieder mens heeft recht op z'n achterlijke mening. Jij niet.

Marsipulami
24-06-06, 23:08
Geplaatst door Tomas
Dat bedoel ik nou ook. Iemand die de woorden godslastering en strafbaar in 1 zin durft uit te spreken doet aan de ergste soort daarvan. Ik vind dat dat moet kunnen, ieder mens heeft recht op z'n achterlijke mening. Jij niet.

Waar komt het dogma van de gelijkwaardigheid van alle mensen vandaan ?

Je hebt slimme mensen en domme mensen. Je hebt rijke mensen en arme mensen. Je hebt mensen in allerlei kleuren. Je hebt gezonde en gehandicapte mensen (die mag je in Nederland euthanaseren) je hebt jonge en oude mensen, en je hebt geboren en ongeboren mensen (die mag je in Nederland aborteren).

H.P.Pas
25-06-06, 00:49
Geplaatst door Marsipulami

Volgens de Duitse politicus moet godslastering in extreme gevallen met een gevangenisstraf van drie jaar bestaft kunnen worden.

Tamelijk gematigd.
Maar iwe maakt uit wat een extreem geval is . Iets voor jou, Mars?:



65 Toen verscheurde de hogepriester zijn klederen, zeggende: Hij heeft God gelasterd, wat hebben wij nog getuigen van node? Ziet, nu hebt gij Zijn gods lastering gehoord.

66 Wat dunkt ulieden? En zij, antwoordende, zeiden: Hij is des doods schuldig.

67 Toen spogen zij in Zijn aangezicht, en sloegen Hem met vuisten.

sjaen
25-06-06, 01:37
Geplaatst door Marsipulami
CSU-voorzitter wil strengere bestraffing godslastering
Naar aanleiding incidenten rond Mohammed-cartoons

Geplaatst op 23/6 '06 om 23:24u
Door Theo Borgermans (Bron: APIC)



BONN (RKnieuws.net) - Naar aanleiding van de incidenten rond de Mohammed-cartoons heeft de Duitse CSU- voorzitter Edmund Stoiber strengere straffen gevraagd voor godslastering. Stoiber had in Beieren een ontmoeting met religieuze leiders en vertegenwoordigers van de verschillende levensbeschouwingen.

Volgens de Duitse politicus moet godslastering in extreme gevallen met een gevangenisstraf van drie jaar bestaft kunnen worden. Tegenover het Duitse ’Bild’ verklaarde hij dat men niet zomaar ongestraft met de voeten kan treden wat heilig is voor anderen. “Dat heeft het conflict rond de Mohammed-cartoons ons op alarmerende wijze duidelijk gemaakt.”


Absurd, blasfemie hoort niet thuis in het strafrecht dat valt onder de fatsoensnorm!
Alle mensen verdienen respect, maar niet alle meningen.

Tomas
25-06-06, 11:22
Geplaatst door Marsipulami
Waar komt het dogma van de gelijkwaardigheid van alle mensen vandaan ?

Je hebt slimme mensen en domme mensen. Je hebt rijke mensen en arme mensen. Je hebt mensen in allerlei kleuren. Je hebt gezonde en gehandicapte mensen (die mag je in Nederland euthanaseren) je hebt jonge en oude mensen, en je hebt geboren en ongeboren mensen (die mag je in Nederland aborteren).

En je hebt liegende katholieken.

knuppeltje
25-06-06, 11:30
Ik vind liegende, god lasterende katholieken echt erruuuuuuuuuuuuuuuug.

H.P.Pas
25-06-06, 12:18
Geplaatst door Tomas
En je hebt liegende katholieken.

Vroeger hadden we hier een Jezuďtenverbod. tegenwoordig mag dat allemaal maar.