PDA

Bekijk Volledige Versie : Jongen (14) steekt 15-jarige met mes



tukkersterror
25-06-06, 23:17
Jongen (14) steekt 15-jarige met mes

HENGELO - Een 15-jarige jongen is zaterdagavond om rond 23 uur neergestoken met een mes in de Goudenregenstraat in Hengelo. De politie vond de jongen in de Jasmijnstraat. Het slachtoffer vertelde dat een 14-jarige, ook uit Hengelo afkomstige jongen, hem met een mes had gestoken.
De 15-jarige werd met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht waar hij voor onderzoek en behandeling is opgenomen. Op aanwijzen van getuigen werd de 14-jarige in een woning aangehouden. In de woning werd met toestemming van de moeder gezocht en in de slaapkamer van de jongen werd het vermoedelijk gebruikte mes aangetroffen. De verdachte is in de loop van zondag voor verder onderzoek in verzekering gesteld.

Goshi, het waren zulke lieve jongentjes!!!

tukkersterror
25-06-06, 23:30
Geplaatst door klaaskop
En met 14 weet je echt nog niet wat je doet, helemaal niet met een mes ..
"Het lag opeens in mijn handen Edelachtbare .."...
Jeugdstrafrecht ... Zachte heelmeesters .. ;)

Uhh!!!

Nou nee, dat werk hier niet meer, deze jongen is voorgeleid bij de rechtercommissaris en blijft voorlopig in voor arrest en word aangeklaagd voor poging tot moord.

En we verwachten nog reacties van de concurentie.

~Panthera~
25-06-06, 23:47
Tering koters, en tering ouders. :kotsen: :moe:

Aicha1976
26-06-06, 00:06
Geplaatst door klaaskop
Ja, helaas, ben ik het helemaal met je eens.


Het is vrijwel onmogelijk jongens van die leeftijd 24/7 in de gaten te houden. Dit 'gedrag' hoeft niet noodzakelijk de oorzaak te zijn van gebrek aan opvoeding van de ouders :roker:

Aicha1976
26-06-06, 00:18
Geplaatst door klaaskop
Ja, dat besef ik óók wel. Desalniettemin ...
Opvoeding begínt bij de ouders ....


Ik zal niet beweren dat het niet zo is. Maar als ik vanavond doordraai en iemand bewerk met een mes maakt dat mijn ouders niet tot kutouders, laat dat duidelijk zijn :ego:

In het artikeltje stond niets waaruit ik kon opmaken dat de ouders gefaald hebben in hun opvoeding :o

~Panthera~
26-06-06, 00:27
Geplaatst door Aicha1976
Ik zal niet beweren dat het niet zo is. Maar als ik vanavond doordraai en iemand bewerk met een mes maakt dat mijn ouders niet tot kutouders, laat dat duidelijk zijn :ego:

In het artikeltje stond niets waaruit ik kon opmaken dat de ouders gefaald hebben in hun opvoeding :o


Das ook waar, ik heb het gewoon ff helemaal gehad met die kutberichten. :moe:

:fpetaf:

~Panthera~
26-06-06, 00:32
Geplaatst door klaaskop
Idem ;) "Zinloos geweld "... Zinloos geweld bestaat niet .. Dat je het oneens bent over de zingéving .. alla .... Maar zo onderhand word ík zelfs aggressief .....


Don't. gewoon ZEN en door ademhalen. ;)

~Panthera~
26-06-06, 00:40
Geplaatst door klaaskop
Neeee. KILL ! Uitroeien! En dan doorgaan met sámenleven ;)


Gelul. :moe:

Krijgen oude mensen he ? alles wat ze niet bevalt moet weg. :haha:

Aicha1976
26-06-06, 00:52
Geplaatst door ~Panthera~
Das ook waar, ik heb het gewoon ff helemaal gehad met die kutberichten. :moe:

:fpetaf:

Dat gevoel herken ik :hihi:


Kom, we gaan kijken of een stalker onder het bed ligt :roker:

~Panthera~
26-06-06, 00:53
Geplaatst door Aicha1976
Dat gevoel herken ik :hihi:


Kom, we gaan kijken of een stalker onder het bed ligt :roker:


Moet ie toch echt bij jou liggen, bij een waterbed gaat dat moeilijk. :roker:

Aicha1976
26-06-06, 01:08
Geplaatst door ~Panthera~
Moet ie toch echt bij jou liggen, bij een waterbed gaat dat moeilijk. :roker:


Dan staat hij bij jou in de kast :roker:

~Panthera~
26-06-06, 01:10
Geplaatst door Aicha1976
Dan staat hij bij jou in de kast :roker:


Ik gooi er wel een boterham in. :roker:

Aicha1976
26-06-06, 04:22
Geplaatst door ~Panthera~
Ik gooi er wel een boterham in. :roker:

Ik moest je de groeten terug doen van de Pundies :lekpuh:

Nog even onder het bed spuiten en dan spring ik erin :o

Foxcave1
26-06-06, 04:59
Geplaatst door tukkersterror
Jongen (14) steekt 15-jarige met mes

HENGELO - Een 15-jarige jongen is zaterdagavond om rond 23 uur neergestoken met een mes in de Goudenregenstraat in Hengelo. De politie vond de jongen in de Jasmijnstraat. Het slachtoffer vertelde dat een 14-jarige, ook uit Hengelo afkomstige jongen, hem met een mes had gestoken.


Ik zou het probleem bij beide ouders neerleggen, wat doen konderen van 14 en 15 om 23:00 uur nog op straat?

Nelis70
26-06-06, 10:04
Geplaatst door Aicha1976
Ik zal niet beweren dat het niet zo is. Maar als ik vanavond doordraai en iemand bewerk met een mes maakt dat mijn ouders niet tot kutouders, laat dat duidelijk zijn :ego:


ok, in jouw geval maken we een uitzondering


:)

In het artikeltje stond niets waaruit ik kon opmaken dat de ouders gefaald hebben in hun opvoeding :o

Divine_70
26-06-06, 13:36
Geplaatst door Foxcave1
Ik zou het probleem bij beide ouders neerleggen, wat doen konderen van 14 en 15 om 23:00 uur nog op straat?

De tijden zijn veranderd.
Waar wij vroeger nog om deze tijd naar bed moesten gaan ze tegenwoordig pas de hort op.

:kotsen:

tukkersterror
26-06-06, 15:07
Geplaatst door Divine_70
De tijden zijn veranderd.
Waar wij vroeger nog om deze tijd naar bed moesten gaan ze tegenwoordig pas de hort op.

:kotsen:

Misschien dat een wet waarin staat hoelaat bepaalde jongeren nog buiten mogen zijn kan helpen.

Weet nu wel dat beide jongeren onder toezichtstelling hebben gehad maar door achtergronden van beiden daar mee gestopt is door BJZO.

Hoe ironish was de uitspraak van Dwaalspoor niet toen hij enkele dagen geleden zij dat dit mijn probleem was toen mijn zoon werd gestoken in zijn arm door de zelfde jongens.
Gelukkig waren er deze keer geen rascistische of geloofs motieven, maar gewoon tuig die elkaar niet meer met woorden maar met messen bevechten en zal mij benieuwen of de nieuwe regel van de overheid ook voor hen geld!!!

Aicha1976
26-06-06, 16:03
Geplaatst door tukkersterror
Misschien dat een wet waarin staat hoelaat bepaalde jongeren nog buiten mogen zijn kan helpen.



Zo'n wet zou ridicuul zijn. Ik vind het ook van de zotte 13 en 14 jarigen zo laat nog buiten mogen zijn maar dit soort dingen kunnen om 9am ook gebeuren. Hoelaat ze elkaar overhoop steken is natuurlijk niet de kern van het probleem :moeilijk:

Divine_70
26-06-06, 19:09
Geplaatst door tukkersterror
Misschien dat een wet waarin staat hoelaat bepaalde jongeren nog buiten mogen zijn kan helpen.

zal mij benieuwen of de nieuwe regel van de overheid ook voor hen geld!!!

Een soort van avondklok dus.
Hm, ik denk dat dat agressie nog meer in de hand werkt.

Welke nieuwe regel bedoel je ?

tukkersterror
26-06-06, 20:32
@Aicha: Ik denk dat er tot 21:00 genoeg sociale controle is op straat, ouderen die nog even buiten staan te praten etc.
Daarin tegen moeten mijn kinderen door de weeks om 21 uur binnen zijn en weekenden 21:30 vind ik een normale tijd!!!

@ Divine: Met de nieuwe wet bedoelde ik probleem jongeren terug sturen naar plaatst van herkomst of naar een opvoedings gesticht, laat ze maar sloten graven of wat dan ook!!!

Aicha1976
26-06-06, 23:18
Geplaatst door tukkersterror
@Aicha: Ik denk dat er tot 21:00 genoeg sociale controle is op straat, ouderen die nog even buiten staan te praten etc.
Daarin tegen moeten mijn kinderen door de weeks om 21 uur binnen zijn en weekenden 21:30 vind ik een normale tijd!!!

@ Divine: Met de nieuwe wet bedoelde ik probleem jongeren terug sturen naar plaatst van herkomst of naar een opvoedings gesticht, laat ze maar sloten graven of wat dan ook!!!


Sociale controle ?? Eventuele getuigen zal je bedoelen. Het is algemeen bekend dat men niet of nauwelijks ingrijpt als er iets gebeurd op straat :o

Ik meen me uit een onderzoek in mijn studietijd te herinneren dat men alleen soms hulp biedt aan bejaarden en zwangere vrouwen die aangevallen of overvallen worden, nou mooi is dat :moe:

tukkersterror
27-06-06, 08:01
Geplaatst door Aicha1976
Sociale controle ?? Eventuele getuigen zal je bedoelen. Het is algemeen bekend dat men niet of nauwelijks ingrijpt als er iets gebeurd op straat :o

Ik meen me uit een onderzoek in mijn studietijd te herinneren dat men alleen soms hulp biedt aan bejaarden en zwangere vrouwen die aangevallen of overvallen worden, nou mooi is dat :moe:

Misschien dat hier de maatschappij nog niet zo verrot is, want tot op heden wijzen jongeren elkaar nog regelmatig dat bepaalde zaken niet kunnen, alleen deze jongens hoorden tot een "gang" die de overige jeugd intimideerde en waar door onze werkgroep ook regelmatig voor is gewaarschuwd.
Politie midden Twente heeft dan nu ook eindelijk besloten om deze groep niet meer te zien als een groepje ontspoorde hang jongeren, maar als een mogelijke eerste aanzet tot een criminele organisatie.

Gisteravond zijn er nog 4 opgepakt voor verhoor en illegaal wapen bezit.

Tja, dat sommige mensen niet meer durven ingrijpen kan ik mij iets bij voorstellen en ingrijpen als je alleen bent is ook niet aan te raden.
Maar toch is dit de enigste mogelijkheid om escalatie als deze te voorkomen, want de politie kan ook niet overal tegelijk aanwezig zijn.

Misschien moet de oplossing worden gezocht dat als de kinderen op straat zijn dat dan ook de ouders op straat aanwezig zijn, immers hoe meer mensen op straat hoe minder kans op criminaliteit.

Alleen de vraag is wat hebben ouders over voor de veiligheid van hun kinderen?