PDA

Bekijk Volledige Versie : Congres over 9/11-complottheorieën



Joesoef
26-06-06, 07:51
Congres over 9/11-complottheorieën
LOS ANGELES - Maar liefst 1200 mensen zijn zondag in een hotel in Los Angeles bijeengekomen voor het grootste congres tot nu toe van „9/11 conspiracy theorists”, aanhangers van complottheorieën die de officiële versie van de terreuraanslagen van 11 september 2001 niet geloven. Tot het gezelschap behoren wetenschappers, journalisten, filosofen en terrorismedeskundigen.

Gematigde congresgangers verwijten de Amerikaanse regering nalatigheid bij het voorkomen van de aanslagen van New York en Washington. Een radicalere stroming verwijt de Amerikaanse regering een 'inside job', waarbij de plegers van de aanslagen door het Amerikaanse leger zouden zijn opgeleid en het World Trade Center (WTC) in opdracht van de regering zou zijn opgeblazen met verborgen explosieven.

De regering zou hebben gehandeld in het belang van de wapen- en de olieindustrie. Ook moest een voorwendsel worden gecreëerd voor een wereldwijde oorlog om de Amerikaanse hegemonie aan de mensheid op te leggen.

De aanhangers van de complottheorieën hekelen ook de officiële versie van de aanslag op het Pentagon. Zij wijzen erop dat er helemaal geen brokstukken te zien zijn van het vliegtuig dat in het Amerikaanse ministerie van Defensie zou zijn gevlogen. Ook vinden zij verdacht dat er geen brand is uitgebroken door de kerosine aan boord van het vliegtuig, zoals bij het World Trade Center in New York. Tenslotte wijzen zij erop dat het gat in de buitenmuur van het Pentagon, zoals te zien op foto's, kleiner is dan te verwachten, gelet op het type vliegtuig dat zou zijn gebruikt. Volgens een complottheorie zou de regering zelf een raket hebben afgeschoten op haar eigen ministerie.

Op het congres onder het motto „9/11 and the Neo-Con Agenda“ (11 september en de agenda van de neo-conservatieven) zijn T-shirts te koop met tekten als „What Really Happened?” (Wat is er echt gebeurd?) en „9/11: The Great Illusion” (11 september: De Grote Illusie). De 'conspiracy theorists' hebben ook eigen websites zoals www.infowars.com.

Elsschot
26-06-06, 11:52
beter laat dan nooit heb ik mij vanmorgen op de hoogte gesteld van de complottheorien over 9/11

mijn mening is ernstig bijgesteld. De hele operatie is te groot om geen sporen achter te laten