PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokkaanse en Turkse verenigingen veroordelen geweld



Wide-O
26-06-06, 16:57
BRUSSEL - De Unie van Turkse Verenigingen (UTV) en de Federatie van Marokkaanse Verenigingen (FMV) veroordelen met klem het incident van zaterdag in Antwerpen. Dat hebben beide organisaties maandag via een persbericht bekendgemaakt. De UTV en de FMV vinden het onaanvaardbaar dat mensen die net de gemoederen proberen te bedaren, er het slachtoffer van worden.

,,Geweld kan niet en mag niet getolereerd worden door onze samenleving'', aldus de organisaties. Beide bewegingen willen de familie, de nabestaanden en de collega’s van het slachtoffer hun medeleven aanbieden. Ze hopen dat de daders snel gevat worden en een gepaste straf zullen krijgen.

Het is volgens de voorzitter van de UTV, Selamet Belkiran, de verantwoordelijkheid van alle Antwerpenaren om mee te zoeken naar de daders. ,,En we zijn uiteindelijk allemaal Antwerpenaren'', besluit Belkiran.

De UTV en de FMV doen eveneens een oproep aan de overheid om het openbaar vervoer veiliger te maken zowel voor de reizigers als voor het personeel. Maandagmiddag heeft een delegatie van de UTV en de FMV witte rozen neergelegd op de plaats van het incident om zo hun medeleven uit te drukken.

Good Kahuna
26-06-06, 17:05
Volgens mij had dat incident totaal geen racistische achtergrond, maar het geluid van die verenigingen is wel goed. Al is het maar om de mond te snoeren van de autochtone racisten.

Ik word de laatste tijd niet goed van al die steek- en meppartijen om niks.

Wide-O
26-06-06, 17:15
Geplaatst door Good Kahuna
Volgens mij had dat incident totaal geen racistische achtergrond, maar het geluid van die verenigingen is wel goed. Al is het maar om de mond te snoeren van de autochtone racisten.

Ik word de laatste tijd niet goed van al die steek- en meppartijen om niks.

Bounties :hihi:

Ach, krijg je toch weer de opmerking dat ze het harder zouden moeten veroordelen, en zelf aanpakken in de "gemeenschap" en zo.

Ja, ik wor der ook niet goed van. De wereld verhardt, zo lijkt het. Al blijf ik me steeds afvragen of dat perceptie dan wel perspectief is. Geweld was er 10 of 20 of 30 of 50 jaar geleden ook.

In ieder geval loop je wel de kans dat je, met de media op de voorgrond, in een eindeloze spiraal terechtkomt.

Wide-O
26-06-06, 17:18
Geplaatst door Good Kahuna
Ik word de laatste tijd niet goed van al die steek- en meppartijen om niks.

Dakloze doodgeslagen

BRUSSEL - De dakloze man wiens levenloze lichaam maandagmorgen werd aangetroffen in een winkelgalerij in Marche-en-Famenne, is om het leven gebracht door trappen en slagen. Dat blijkt uit een autopsie.

,,Op het lichaam van de man werden verschillende sporen van vuistslagen en stampen teruggevonden. De dader of daders gebruikten heel wat bruut geweld'', lichtte Michelle Mons Delle Roche, procureur des konings van Marche-en-Famenne, toe.

Intussen blijven de speurders zoeken naar de dader of daders. Op het moment van de feiten, zondagavond, vond er op enkele meters van de vindplaats een muziekfeest plaats. Heel wat mensen namen aan de festiviteiten deel.

De 62-jarige Georges Pera was geen onbekende voor de politie, maar hij was nooit gewelddadig.
Het slachtoffer, dat bij de politie bekend stond als dakloze, vertoonde verschillende sporen van slagen op het lichaam.

De procureur des konings van het parket van Marche, Michelle Mons Delle Roche, laat weten dat er vanmiddag een autopsie wordt uitgevoerd om de doodsoorzaak en het tijdstip van overlijden vast te stellen.


Zoiets ? :moe:

Good Kahuna
26-06-06, 17:24
Geplaatst door Wide-O
"Dakloze doodgeslagen"

Zoiets ? :moe:

Yep.

Plus dat filmpje van die fatale steekpartij in Engeland dat ik hier pas zag. En als ik m'n best zou doen zijn er nog wel een paar te bedenken. Maar laat maar, m'n oranje-kater is nog niet helemaal weggezakt en ben vandaag nog een beetje zwartgallig.

Ik denk toch dat het met verharding te maken heeft, alles bij elkaar genomen.

~Panthera~
26-06-06, 17:30
Het wordt overal één hufterige teringzooi, als we niet uitkijken. :moe:
Mits het het al niet is.

Good Kahuna
26-06-06, 17:43
Geplaatst door ~Panthera~
Het wordt overal één hufterige teringzooi, als we niet uitkijken. :moe:
Mits het het al niet is.

En Beer Bruno is ook al doodgeschoten (http://frontpage.fok.nl/nieuws/65978) ... :cheefbek:

~Panthera~
26-06-06, 17:47
Geplaatst door Good Kahuna
En Beer Bruno is ook al doodgeschoten (http://frontpage.fok.nl/nieuws/65978) ... :cheefbek:


Ja, stel je voor, dat een andere soort dan de mens ook nog 1 mm ruimte op deze aardkloot zou innemen. :moe:
Asbakken.

MaRiaH
26-06-06, 19:08
Geplaatst door ~Panthera~
Het wordt overal één hufterige teringzooi, als we niet uitkijken. :moe:
Mits het het al niet is.


Geplaatst door ~Panthera~
Ja, stel je voor, dat een andere soort dan de mens ook nog 1 mm ruimte op deze aardkloot zou innemen. :moe:
Asbakken.

Zeg dat wel..
of het nou op het voetbalveld is of jonge meiden die een vrouw met helmen bewusteloos slaan..

Een hele generatie gewetenlozen..
alles wat in de weg loopt maak je af, toch?
eng hoor.. :vierkant:

Orakel
26-06-06, 22:05
:nerveus: Hosana?

Kom kom mensheid, zo slim ist nog niet gesteld met de wereld. We leven in een mediacratie, waarbij voornamelijk slecht nieuws ons sneller bereikt dan oprispend maagzuur na het veroberen van een overjarige haring.
Laat de berichtgeving eens buiten beschouwing, kijk om je heen in je eigen omgeving, neem jezelf onder de loep en bepaal dan waar je in de wereld staat en waar je heen wil.
9 uit 10 dat het dan best meevalt en zo niet, neem dan maatregelen.
Wees zelf de verandering die je wilt zien in de wereld.

Daarbij is misdaad van alle tijden en het verschil is dat berichtgeving hierover ons nu eerder bereikt en dat misdaad ogenschijnlijk primitiever is. Belangrijker is echter dat misdaad nu onze belevingswereld binnendringt, want het gebeurt in een bus waar we zelf ook in hadden kunnen zitten.
Immers, hoeveel van ons roepen gelaten "opgeruimd staat netjes" als een Hells Angel een 'Joego' van ze scooter af schiet? Hoeveel van ons geeuwen verveeld op het moment dat een sjeik Yassin uit ze rolstoel wordt getorpedeerd?
En hoeveel van ons slaken een vreugdekreet als een vestiging van het imperialistische Ikea opgeblazen dreigt te worden?

Dat zijn echter taferelen in een andere wereld, welke niet onze wereld is en waar we geen onderdeel van uit maken.

Oftewel: "Subjectiviteit is de waarheid. We nemen iets als waar aan, als we daaruit consequenties voor ons persoonlijke leven (kunnen) trekken", aldus Kierkegaard.

Of zoals Youp van het Hek het altijd stelt: "Het leven is wel leuk".
Stelletje graftakken.

Wide-O
26-06-06, 22:14
Geplaatst door Orakel
Stelletje graftakken.

Ja ho maar :ego:



Al blijf ik me steeds afvragen of dat perceptie dan wel perspectief is. Geweld was er 10 of 20 of 30 of 50 jaar geleden ook.


Bekentenis: dat "probleem" van de media zit ook in mijzelf. Dat steeds weer willen lezen, zien, zoeken, goegelen. "Extra nieuwsflash: 5 daders opgepakt"

"Ja nou nee Berend, het zijn er drie". Etc etc...

Nieuwsjunkies.

~Panthera~
26-06-06, 22:28
Geplaatst door Orakel
:nerveus: Hosana?

Kom kom mensheid, zo slim ist nog niet gesteld met de wereld. We leven in een mediacratie, waarbij voornamelijk slecht nieuws ons sneller bereikt dan oprispend maagzuur na het veroberen van een overjarige haring.
Laat de berichtgeving eens buiten beschouwing, kijk om je heen in je eigen omgeving, neem jezelf onder de loep en bepaal dan waar je in de wereld staat en waar je heen wil.
9 uit 10 dat het dan best meevalt en zo niet, neem dan maatregelen.
Wees zelf de verandering die je wilt zien in de wereld.

Daarbij is misdaad van alle tijden en het verschil is dat berichtgeving hierover ons nu eerder bereikt en dat misdaad ogenschijnlijk primitiever is. Belangrijker is echter dat misdaad nu onze belevingswereld binnendringt, want het gebeurt in een bus waar we zelf ook in hadden kunnen zitten.
Immers, hoeveel van ons roepen gelaten "opgeruimd staat netjes" als een Hells Angel een 'Joego' van ze scooter af schiet? Hoeveel van ons geeuwen verveeld op het moment dat een sjeik Yassin uit ze rolstoel wordt getorpedeerd?
En hoeveel van ons slaken een vreugdekreet als een vestiging van het imperialistische Ikea opgeblazen dreigt te worden?

Dat zijn echter taferelen in een andere wereld, welke niet onze wereld is en waar we geen onderdeel van uit maken.

Oftewel: "Subjectiviteit is de waarheid. We nemen iets als waar aan, als we daaruit consequenties voor ons persoonlijke leven (kunnen) trekken", aldus Kierkegaard.

Of zoals Youp van het Hek het altijd stelt: "Het leven is wel leuk".
Stelletje graftakken.


:zweep: http://www.cosgan.de/images/midi/liebe/h025.gif :duim:

Orakel
26-06-06, 22:29
Geplaatst door Wide-O
Ja ho maar :ego:

Wel takken met reliëf hé, wat nou? :ego: Of za'k d'r maar grafplinten van maken, of levert dat ook al te morbide associaties op?




Bekentenis: dat "probleem" van de media zit ook in mijzelf. Dat steeds weer willen lezen, zien, zoeken, goegelen. "Extra nieuwsflash: 5 daders opgepakt"

"Ja nou nee Berend, het zijn er drie". Etc etc...

Nieuwsjunkies.

Maf hé? Heb het ook al een jaar geschoten met al die zogenaamde actualiteitenrubrieken, zie de meningen van de opiniemakers aankomen gelijk een "konijn op een prairie een wip aan ziet komen", en toch kijken en lezen.
Gemankeerd volk, nieuwerwets ramptoerisme.

Marsipulami
26-06-06, 22:31
Geplaatst door Wide-O
Marokkaanse en Turkse verenigingen veroordelen geweld


:maf2:

Moeten ze daar nu een speciaal communiqué voor organiseren ? Ik ben wel eens benieuwd of de postzegelverzamelclubs en de petanque verenigingen van Antwerpen ook het geweld veroordelen. :maf2:

mark61
26-06-06, 22:32
Geplaatst door Wide-O
Geweld was er 10 of 20 of 30 of 50 jaar geleden ook.

Dat denk ik ook, maar anders. Zelden messen, nooit vuurwapens. Meestal groepen jongeren die elkaar aftuigen bij wijze van vermaak. Niet een groep die één persoon doodschopt. Vooral België maakte op mij een indruk van geweldloosheid, zelfs vergeleken bij NL.

Wide-O
26-06-06, 22:38
Geplaatst door Orakel
Wel takken met reliëf hé, wat nou? :ego:


Typisch een antwoord van de "mensen van de vlakke vloer" :hihi:



Maf hé? Heb het ook al een jaar geschoten met al die zogenaamde actualiteitenrubrieken, zie de meningen van de opiniemakers aankomen gelijk een "konijn op een prairie een wip aan ziet komen", en toch kijken en lezen.
Gemankeerd volk, nieuwerwets ramptoerisme.

Toch ? Morbide fascinatie. En ja, zie de plint in eigen oog ook :ego:

Orakel
26-06-06, 22:38
Geplaatst door Marsipulami
:maf2:

petanque verenigingen

Ben gek op coleur locale, maar je ondertiteling valt hier weg. Wa's petanque?

Wide-O
26-06-06, 22:39
Geplaatst door mark61
Dat denk ik ook, maar anders. Zelden messen, nooit vuurwapens. Meestal groepen jongeren die elkaar aftuigen bij wijze van vermaak. Niet een groep die één persoon doodschopt. Vooral België maakte op mij een indruk van geweldloosheid, zelfs vergeleken bij NL.

Deelder. Rotterdam. Jazz. Kerstbomen stoken, en dan met messen elkaar te lijf gaan. Eind jaren 50 ?

Tis ineens raak hier ja.

~Panthera~
26-06-06, 22:40
Geplaatst door Orakel
Ben gek op coleur locale, maar je ondertiteling valt hier weg. Wa's petanque?


sjeu de boel. :boer:

Juliette
26-06-06, 22:41
Geplaatst door Orakel
:nerveus: Hosana?

Kom kom mensheid, zo slim ist nog niet gesteld met de wereld. We leven in een mediacratie, waarbij voornamelijk slecht nieuws ons sneller bereikt dan oprispend maagzuur na het veroberen van een overjarige haring.

.../...

Of zoals Youp van het Hek het altijd stelt: "Het leven is wel leuk".
Stelletje graftakken.

Eens. Er was een tijd dat niet elke steek- of schietpartij voorpaginanieuws was.

Er was zelfs een tijd dat niet elke wedstrijd van het WK voetbal live op 26 TV - kanalen tegelijkertijd uitgezonden werd.

Media maken mee het nieuws.

Marsipulami
26-06-06, 22:41
Geplaatst door Orakel
Ben gek op coleur locale, maar je ondertiteling valt hier weg. Wa's petanque?


http://petanque.startkabel.nl/

mark61
26-06-06, 22:42
Geplaatst door Orakel
Ben gek op coleur locale, maar je ondertiteling valt hier weg. Wa's petanque?

Dat met die ballen dat wij in goed holland sjeudeboel noemen.

mark61
26-06-06, 22:43
Geplaatst door ~Panthera~
sjeu de boel. :boer:

Hier is duidelijk spellingsharmonie.

mark61
26-06-06, 22:44
Geplaatst door Wide-O
Deelder. Rotterdam. Jazz. Kerstbomen stoken, en dan met messen elkaar te lijf gaan. Eind jaren 50 ?

Tis ineens raak hier ja.

Dat was wel heel erg locaal, denk ik. Of t waren Italianen. :rolleyes:

~Panthera~
26-06-06, 22:45
Geplaatst door mark61
Hier is duidelijk spellingsharmonie.


Dat zit wel goed. :lachu:

Orakel
26-06-06, 22:47
Geplaatst door Wide-O
Typisch een antwoord van de "mensen van de vlakke vloer" :hihi:

Platvloers - gelijkvloers, tomeetoes - tomatos....euh....u catch my drift..en zo niet
:ego:


Toch ? Morbide fascinatie. En ja, zie de plint in eigen oog ook :ego:

Ik gaat de komende week allenig maar Walt Disney kijken als antidote tegen alle gruwelen van het bestaan. Shrek 1 en 2, Finding Nemo, Ice Age en Tom & Jerry.
En assik ik dan bek toe realitie wil, dan kijk ik Betty Boo, dat vonk altijd zo'n domme muts. Tfoe.

Wide-O
26-06-06, 22:48
Geplaatst door ~Panthera~
Dat zit wel goed. :lachu:

Het lijkt op mitsjetkolven, maar dan met poortjes :hihi:

~Panthera~
26-06-06, 22:49
Geplaatst door Wide-O
Het lijkt op mitsjetkolven, maar dan met poortjes :hihi:

Ook zo'n ellende. :hihi:

Orakel
26-06-06, 22:49
Geplaatst door Marsipulami
http://petanque.startkabel.nl/

Crisis, een hele pagina vol. Met zulke ballen zal er weinig geweld veroordeeld worden, wel?
Als een mens ergens agressief van wordt...

mark61
26-06-06, 22:49
Geplaatst door Wide-O
Het lijkt op mitsjetkolven, maar dan met poortjes :hihi:

Nee juh, das kroket.

Wide-O
26-06-06, 22:50
Geplaatst door Orakel
tomeetoes - tomatos....euh....u catch my drift..en zo niet
:ego:


Ik had Dan Quayle net naar de stofnesten van mijn geheugen verbannen, fank you :fpuh:

Finding Nemo vond ik errug leuk overigens.

Orakel
26-06-06, 23:02
Geplaatst door Wide-O
Ik had Dan Quayle net naar de stofnesten van mijn geheugen verbannen

Had je daar dan nog plek joh? Als ze daar nou es OZB op gingen heffen, dan was het gauw gedaan met de begrotings'ruimte'.



Finding Nemo vond ik errug leuk overigens.

Eg wel, maar Ice Age vonk onovertroffen. Lijkt me dat een genot, omdat dat te mogen bedenken en maken.
Gauw op zoek naar deel 2.

Maar eerst Morpheus maar es wat toewensen.
Trustuh mensheid.
En succes met je koloniale expansie mogge.