PDA

Bekijk Volledige Versie : Waarom scheiden mensen



Ins
26-06-06, 20:53
nadat ze samen twee kinderen hebben?

Juliette
26-06-06, 20:56
Omdat het niet meer gaat samen?

Maurice
26-06-06, 21:03
Geplaatst door Juliette
Omdat het niet meer gaat samen?


Volgens mij is de vraag dan ook waarom het bij veel stellen opeens niet meer gaat samen pas nádat er kinderen zijn gekomen...

Juliette
26-06-06, 21:06
Geplaatst door Maurice
Volgens mij is de vraag dan ook waarom het bij veel stellen opeens niet meer gaat samen pas nádat er kinderen zijn gekomen...

Misschien omdat veel mensen niet goed nadenken voor ze aan kinderen beginnen?

Of omdat, als er kinderen zijn ze dat wat voor zich uit schuiven, of meer twijfelen, of de stap minder snel zetten, of ...

Ins
26-06-06, 21:11
Ik blijf het vreemd vinden dat je 5 jaar probleemloos samen kan zijn en dan kinderen krijgt en dan beseft: Neen, wij zijn niet voor elkaar bestemd.

Ik zou eerder denken dat kinderen je dichter bij elkaar brengen als koppel...

Juliette
26-06-06, 21:33
Geplaatst door Ins
Ik blijf het vreemd vinden dat je 5 jaar probleemloos samen kan zijn en dan kinderen krijgt en dan beseft: Neen, wij zijn niet voor elkaar bestemd.

Ik zou eerder denken dat kinderen je dichter bij elkaar brengen als koppel...

In een bepaalde, redelijk idealistische visie op het hebben / krijgen van kinderen klopt dat.

Realiteit is dikwijls dat het krijgen van kinderen een zware druk op de relatie kan meebrengen. Of dat, omdat er nu kinderen zijn, het uiteengroeien van de partners wat gecamoufleerd wordt door de nieuwe bezigheden die dat met zich meebrengt.

Leestip: 'Valse verwachtingen' van Naomi Wolf.

MaRiaH
26-06-06, 21:38
Geplaatst door Ins
Ik blijf het vreemd vinden dat je 5 jaar probleemloos samen kan zijn en dan kinderen krijgt en dan beseft: Neen, wij zijn niet voor elkaar bestemd.

Ik zou eerder denken dat kinderen je dichter bij elkaar brengen als koppel...

Het tegendeel is waar.
Kinderen kunnen een zware druk op een relatie leggen (zo ervaren de ouders het) en vaak veranderen de onderlinge verhoudingen, wat spanningen met zich mee brengt.

Door de verantwoordelijkheiddie kinderen hebben met zich mee brengt en de manier waarop beide partners daarmee omgaan kun je elkaar ineens in een heel ander licht gaan zien.

Dit had je nooit tevoren kunnen bedenken..
Als een relatie al niet erg stabiel was, kan juist het hebben van kinderen , vaak het einde van de relatie betekenen.

ingewikkelde stuff..

Ins
26-06-06, 21:41
Zozo.

IbnRushd
26-06-06, 21:48
uuh.. is het niet zo dat vrouwen meestal de echtscheiding aanvragen? Wil best wel weten waarom.

MaRiaH
26-06-06, 21:58
Geplaatst door IbnRushd
uuh.. is het niet zo dat vrouwen meestal de echtscheiding aanvragen? Wil best wel weten waarom.

Ach die zijn eenvoudig te bedenken naar aanleiding van het bovenstaande..

Divine_70
26-06-06, 22:04
Geplaatst door IbnRushd
uuh.. is het niet zo dat vrouwen meestal de echtscheiding aanvragen? Wil best wel weten waarom.

Een tijdje terug was hier een topic over.
Vrouwen zoeken een man voor elke fase in hun leven, of zoiets.
Dat kwam dicht bij de realiteit.

IbnRushd
26-06-06, 22:07
Geplaatst door MaRiaH
Ach die zijn eenvoudig te bedenken naar aanleiding van het bovenstaande..

Kijk eens wat ik gevonden heb:

Het aantal echtscheidingen in Nederland is nog nooit zo hoog geweest als vorig jaar. Dit blijkt uit de jongste cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). In 2001 werd 37.000 keer gescheiden. Hiermee werd het hoogste aantal, 36.000, uit 1994 overtroffen. Ook het aantal huwelijken daalde vorig jaar, tot 83.000, het laagste aantal sinds 1995. Zo groot was de stijging van het aantal echtscheidingen in 2001, dat in de maand Februari, voor het eerst meer gescheiden werd dan getrouwd, er scheidden 3.324 stellen en 3.222 paren trouwden.

* In Nederland vinden tussen de 35.000 en de 37.000 echtscheidingen per jaar plaats.


* In Nederland wonen ongeveer 400.000 gescheiden vrouwen en 300.000 gescheiden mannen.


* Vrouwen zijn gemiddeld 38 en mannen zijn gemiddeld 40 jaar als ze gaan scheiden.


* 1 op de 6 echtscheidingen verloopt problematisch.


* 1 op de 2 van de gescheiden alleenstaande moeders met kinderen onder de 18 jaar, ontvangt ondanks de onderhoudsplicht geen kinderalimentatie.

* In Nederland maakt 1 op de 6 kinderen onder de 21 een scheiding van de ouders mee.


* 1 op 3 huwelijken eindigt in echtscheiding.


* In 4 op 5 echtscheidingen is de vrouw de eisende partij.


* 1 op de 6 echtparen met kinderen gaat uit elkaar.


* 1 op de 5 gescheiden vaders heeft geen contact meer met zijn kinderen.


* 3 van de 4 gescheiden vrouwen met kinderen leven, naar onze maatstaven, in armoede.


* 1 op de 2 gescheidenen noemt het niet meer goed met elkaar kunnen praten of het botsen van de karakters als reden voor hun scheiding.


* 1 op de 3 noemt overspel als reden voor hun echtscheiding.


* 1 op de 4 zegt dat seksuele problemen de reden waren voor hun echtscheiding.


* 1 op de 5 noemt financiële problemen als reden voor hun echtscheiding.

http://www.heinpragt.com/scheiding/echtscheidingcijfers.php

mark61
26-06-06, 23:35
Geplaatst door Ins
Ik blijf het vreemd vinden dat je 5 jaar probleemloos samen kan zijn en dan kinderen krijgt en dan beseft: Neen, wij zijn niet voor elkaar bestemd.

Ik zou eerder denken dat kinderen je dichter bij elkaar brengen als koppel...

Welnee, die kinderen waren bedoeld om te redden wat al niet meer te redden viel. Vooral vrouwen hebben daar nogal een handje van, dacht ik.

Aicha1976
26-06-06, 23:47
Geplaatst door mark61
Welnee, die kinderen waren bedoeld om te redden wat al niet meer te redden viel. Vooral vrouwen hebben daar nogal een handje van, dacht ik.


Jaja, dat kan ik...ik ben Wil en ik vergeet opzettelijk de pil :fpetaf:


Ik deed precies het omgekeerde :cheefbek:

Bofko
26-06-06, 23:51
Geplaatst door Aicha1976
Jaja, dat kan ik...ik ben Wil en ik vergeet opzettelijk de pil :fpetaf:


Ik deed precies het omgekeerde :cheefbek:

:verward: Jouw man verkeerde in de foute veronderstelling datie vader werd ?

Aicha1976
27-06-06, 00:02
Geplaatst door Bofko
:verward: Jouw man verkeerde in de foute veronderstelling datie vader werd ?


Foute veronderstelling :wtf: What about die 0,02 procent kans dan :ego:

Bofko
27-06-06, 00:06
Geplaatst door Aicha1976
Foute veronderstelling :wtf: What about die 0,02 procent kans dan :ego:

Verwaarloosbaar klein, toch ?

Aicha1976
27-06-06, 00:13
Geplaatst door Bofko
Verwaarloosbaar klein, toch ?



Kijk, ik snap mannen wel als ze vertellen zich klem gezet voelen omdat de biologische klok van mevrouw overuren draait. Bij mij waren de rollen omgekeerd :wijs:

Needless to say, die relatie is voltooid verleden tijd :student:

Bofko
27-06-06, 00:24
Geplaatst door Aicha1976
Kijk, ik snap mannen wel als ze vertellen zich klem gezet voelen omdat de biologische klok van mevrouw overuren draait. Bij mij waren de rollen omgekeerd :wijs:

Needless to say, die relatie is voltooid verleden tijd :student:

Ok. Ik snap ´m nu. :)

Aicha1976
27-06-06, 05:56
Geplaatst door Bofko
Ok. Ik snap ´m nu. :)



Ik had niet anders verwacht :hihi:

Joesoef
27-06-06, 06:49
Begin bij het begin, waarom trouwenmensen? Dat scheiden leed met zich meebrengt is logisch, groot en klein leed. Scheiden is soms noodzakelijk zelfs als er kinderen in het spel zijn.

Over scheiden wordt beter nagedacht dan trouwen.

Nelis70
27-06-06, 09:32
Geplaatst door Aicha1976
Kijk, ik snap mannen wel als ze vertellen zich klem gezet voelen omdat de biologische klok van mevrouw overuren draait. Bij mij waren de rollen omgekeerd :wijs:

je man was 83?



Needless to say, die relatie is voltooid verleden tijd :student:

Aicha1976
27-06-06, 18:12
Geplaatst door Nelis70
je man was 83?

:verward:

Olive Yao
29-06-06, 23:38
Geplaatst door Aicha1976
Kijk, ik snap mannen wel als ze vertellen zich klem gezet voelen omdat de biologische klok van mevrouw overuren draait.
En als de kinderen er dan zijn, heeft de vrouw de man niet meer nodig (onbewust).
Een verklaring waarom vrouwen 4 van de 5 echtscheidingen aanvragen.

Bofko
29-06-06, 23:48
Geplaatst door Olive Yao
En als de kinderen er dan zijn, heeft de vrouw de man niet meer nodig (onbewust).
Een verklaring waarom vrouwen 4 van de 5 echtscheidingen aanvragen.

:rolleyes: Geintje of serieus ?

Aicha1976
30-06-06, 00:01
Geplaatst door Olive Yao
En als de kinderen er dan zijn, heeft de vrouw de man niet meer nodig (onbewust).
Een verklaring waarom vrouwen 4 van de 5 echtscheidingen aanvragen.


Ik weet niet of dat zo is. Ik weet wel dat mijn vriendin na de geboorte van hun eerste kind zei, dat het leek alsof ze 2 kinderen in huis had en dat het beebietje zich vaak volwassener gedroeg dan haar man :hihi:

Divine_70
30-06-06, 00:07
Geplaatst door Aicha1976
Ik weet niet of dat zo is. Ik weet wel dat mijn vriendin na de geboorte van hun eerste kind zei, dat het leek alsof ze 2 kinderen in huis had en dat het beebietje zich vaak volwassener gedroeg dan haar man :hihi:

Ik kreeg ook ineens een zoon van 35, gratis bij 2 kleine babytjes. :vreemd:

Aicha1976
30-06-06, 00:11
Geplaatst door Divine_70
Ik kreeg ook ineens een zoon van 35, gratis bij 2 kleine babytjes. :vreemd:


Jaaaa, mijn vriendin zegt dat hij mekkert: Ik wil ook aandacht :huil2:


Ik moet er niet aan denken :verward:

~Panthera~
30-06-06, 00:12
Denk ook ergens wel, dat het zo werkt; kijk maar in de dierenwereld: na de geboorte wordt mening "vader" subiet door "moeder" het bos ingetimmerd. :hihi:
En dat was dan dat. :roker:

Aicha1976
30-06-06, 00:17
Geplaatst door ~Panthera~
Denk ook ergens wel, dat het zo werkt; kijk maar in de dierenwereld: na de geboorte wordt mening "vader" subiet door "moeder" het bos ingetimmerd. :hihi:
En dat was dan dat. :roker:


Is toch niet aardig Panthera :engel:

~Panthera~
30-06-06, 00:18
Geplaatst door Aicha1976
Is toch niet aardig Panthera :engel:


Niet echt, he ? :engel: praktisch daarintegen weer wel.
Bij leeuwen. :roker:

Aicha1976
30-06-06, 00:27
Geplaatst door ~Panthera~
Niet echt, he ? :engel: praktisch daarintegen weer wel.
Bij leeuwen. :roker:


Ik ben op 7 augustus jarig :ego:

Dat verklaart een boel :hihi:

~Panthera~
30-06-06, 00:28
Geplaatst door Aicha1976
Ik ben op 7 augustus jarig :ego:

Dat verklaart een boel :hihi:

I get the picture. :hihi:

Aicha1976
30-06-06, 00:36
Geplaatst door ~Panthera~
I get the picture. :hihi:


Het is toch wat :haha:

Hey, ik ga net doen of het zaterdag is en even poolen http://www.abestweb.com/smilies/woohoo.gif

~Panthera~
30-06-06, 00:39
Geplaatst door Aicha1976
Het is toch wat :haha:

Hey, ik ga net doen of het zaterdag is en even poolen http://www.abestweb.com/smilies/woohoo.gif


Het ging nog net, hoor. 1.35 uur hier. :hihi:

Oki, ga jij lekker poole, doe ik het licht wel uit. :roker: :haha:



http://foolstown.com/sm/ende.gif


:zwaai: veel plezier!

Divine_70
30-06-06, 09:49
Geplaatst door ~Panthera~
Denk ook ergens wel, dat het zo werkt; kijk maar in de dierenwereld: na de geboorte wordt mening "vader" subiet door "moeder" het bos ingetimmerd. :hihi:
En dat was dan dat. :roker:


Een enkeling vreet haar mannetje gewoon op.
*zucht* We kunnen nog heel wat leren van het dierenrijk. :jammer: