PDA

Bekijk Volledige Versie : Cruijff acht minister Verdonk medeschuldig aan nederlaag.



Juliette
27-06-06, 10:39
27 juni 2006 | Bron: belga

RIJSWIJK - De Nederlandse minister van Vreemdelingenzaken Rita Verdonk is medeschuldig aan de uitschakeling van het Nederlands elftal in de achtste finales van het wereldkampioenschap voetbal in Duitsland. Dit zegt Johan Cruijff in zijn column in De Telegraaf.

De Nederlandse voetbalgoeroe doelt op de afwezigheid van Salomon Kalou bij Oranje. Verdonk weigerde de aanvaller uit Ivoorkust versneld een Nederlands paspoort te vestrekken, waardoor hij moest afzien van een zekere plek in de WK-selectie van bondscoach Marco Van Basten.

"Nederland had te maken met een situatie, dat als Arjen Robben en Robin van Persie niet in de wedstrijd zaten, er geen alternatief was. En die hadden we met Salomon Kalou wel kunnen hebben", schrijft Cruijff. "Ik wil er vooral mee zeggen dat een minister er is om het landsbelang te dienen en dat heeft ze duidelijk niet gedaan".

Cruijff gaat nog een stapje verder. Verdonk heeft met haar negatieve besluit de hele toekomst van het Nederlandse voetbal een slechte dienst bewezen. "Dankzij haar krijgt de doorgroei van het nationale elftal geen extra impuls. De ploeg is volop in ontwikkeling en als er straks nog zo'n twee à drie spelers uit Jong Oranje doorbreken, dan ziet de toekomst er richting het EK 2008 goed uit. Daarom is het zonde, dat je dit niet extra kan stimuleren met de aanwezigheid van een supertalent als Kalou".

Opstappen

De oud-voetballer en -trainer van onder meer Ajax en Barcelona vindt eigenlijk dat de bewindsvrouw (van de conservatief-liberale VVD) moet opstappen. "Ik vergelijk het maar even met een technisch directeur van een profclub. Als een grote speler van het kaliber Kalou zich bij mijn club zou melden en mijn manager stuurde hem weg, dan kon hij daarna zijn conclusies trekken. Dat geldt dus ook voor Verdonk", zo staat in het populaire dagblad te lezen. jav

Wide-O
27-06-06, 10:41
Zou AHA een potje kunnen voetballen ? :argwaan:

Juliette
27-06-06, 10:43
Geplaatst door Wide-O
Zou AHA een potje kunnen voetballen ? :argwaan:

Ze is toch zwart :roker:

~Panthera~
27-06-06, 10:43
Alles hep ze nadeel he ? :lachu:

Wortel
27-06-06, 10:46
het landsbelang te dienen

Het landsbelang dienen? Bijna alsof het bruto nationaal produkt en je ziel gered wordt als er een goal wordt gemaakt. Zou het dan toch waar zijn dat er parallellen zijn tussen voetbal en religie? In dat geval pleit ik sterk voor scheiding van voetbalkerk en staat. Die uitspraken van Cruijff doen, qua pretentie, niet onder voor die van een paus.


"Ik maak eigenlijk geen fouten, want ik heb ontzettende moeite om me te vergissen", aldus een van de Cruijffiaanse encyclieken.

Tomas
27-06-06, 10:47
Gelukkig ziet cruijff als één van de weinige tenminste nog alles in het juiste perspectief.

Wortel
27-06-06, 10:48
Gelukkig ziet cruijff als één van de weinige tenminste nog alles in het juiste perspectief.

En welk perspectief mag dat dan wel wezen?

Tomas
27-06-06, 10:50
Geplaatst door Wortel
En welk perspectief mag dat dan wel wezen?

Voetbal is ons enige echte belang. De rest is bijzaak. Magoed, wat verwacht je anders van zo'n avoetbalistische seculier regime, dat alles wat met voetbal te maken heeft met geweld probeert te onderdrukken.

David
27-06-06, 10:55
Geplaatst door Tomas
Voetbal is ons enige echte belang. De rest is bijzaak. Magoed, wat verwacht je anders van zo'n avoetbalistische seculier regime, dat alles wat met voetbal te maken heeft met geweld probeert te onderdrukken.


Voetbal hoort niet thuis in de openbare ruimte :roker:

Juliette
27-06-06, 10:59
Geplaatst door David
Voetbal hoort niet thuis in de openbare ruimte :roker:

Precies. Teveel overlast. Bannen dus.

Ergens buiten de stad. Hek erom heen. Of beter nog. Een muur. Politie om de boel in de gaten te houden. etc ... :rood:

Tomas
27-06-06, 11:00
Hypocriete fascisten.

David
27-06-06, 11:02
Geplaatst door Tomas
Hypocriete fascisten.


Speel niet op de man, gozer. Dat doe je maar op je grasveldje, tussen je witte lijntjes.

Wortel
27-06-06, 11:06
Voetbal hoort niet thuis in de openbare ruimte

Precies. Voetballen doe je maar in je prive-sfeer. Al die geloofsartikelen die je maar worden opgedrongen terwijl je niet behoort tot de mensen van de balsporten. Laatst werd ik nog gedwongen de allerlaatste ikoon van deze religie bij de plaatselijke grootgrutter te halen. Ik heb
&%$@$@$$# een kwartier staan wachten op die &*&(%$megawuppie, voor mijn voetbalgekke neefje.

~Panthera~
27-06-06, 11:08
Geplaatst door Wortel
Precies. Voetballen doe je maar in je prive-sfeer. Al die geloofsartikelen die je maar worden opgedrongen terwijl je niet behoort tot de mensen van de balsporten. Laatst werd ik nog gedwongen de allerlaatste ikoon van deze religie bij de plaatselijke grootgrutter te halen. Ik heb
&%$@$@$$# een kwartier staan wachten op die &*&(%$megawuppie, voor mijn voetbalgekke neefje.

:fplet: :haha:

Tomas
27-06-06, 11:09
Geplaatst door David
Speel niet op de man, gozer. Dat doe je maar op je grasveldje, tussen je witte lijntjes.

Je masker valt weer voetbalhater. Je reageert je opvoeding af op ons zwakkere en onderdrukte ware gelovigen oranjefans.

David
27-06-06, 11:11
Geplaatst door Tomas
Je masker valt weer voetbalhater. Je reageert je opvoeding af op ons zwakkere en onderdrukte ware gelovigen oranjefans.


Als jij je leven wilt inrichten volgens wat oude spelregels, een paar door ondervoede kinderen aan elkaar gestikte lappen leer en 22 hollende overbetaalde ijdele mietjes, dan is dat jouw zaak. Ik wens niet geconfronteerd te worden met oranje flauwekul op iedere gevel en terreur op de televisie.

Wide-O
27-06-06, 11:13
Geplaatst door Tomas
Je masker valt weer voetbalhater. Je reageert je opvoeding af op ons zwakkere en onderdrukte ware gelovigen oranjefans.

En jij vergeet dan weer voor het gemak dat er ook Belgieten bestaan :boos:

H.P.Pas
27-06-06, 13:12
Geplaatst door Wortel
Precies. Voetballen doe je maar in je prive-sfeer. Al die geloofsartikelen die je maar worden opgedrongen terwijl je niet behoort tot de mensen van de balsporten.

Wat je hiet parten speelt is de onwil om de diepe eigenheid van de balsporter ook zelf van binnenuit te begrijpen.
Het onvermogen om, naar een woord van de helaas te jong gestorven Godfried Bomans, als het ware zelf bal te worden.

Wide-O
27-06-06, 13:23
Geplaatst door H.P.Pas
Het onvermogen om, naar een woord van de helaas te jong gestorven Godfried Bomans, als het ware zelf bal te worden.

:roken:

De voetbalkenner

Tijdens de rust had ik gelegenheid onze populaire bondsvoorzitter in de kleedkamer te pakken te krijgen.
'Denkt u, dat onze boys zullen winnen?'
De heer Van Wijnen glimlachte die brede, sportieve glimlach, die in sportkringen zozeer gewaardeerd wordt.
'Ik mag niet veel loslaten', zei hij, maar dit wil ik u wèl zeggen: als de Belgen meer goals maken dan wij, hebben ze de overhand. Maken wij daarentegen meer doelpunten, dan is de zege aan ons. Zo is het nu eenmaal in voetbal. Dat vergeet de buitenstaander wel eens.'
'Wat denkt u van onze spil Bastiaanse?'
'Een harde werker. En, wat bij deze speler zo aardig is: hij begrijpt de bal. Hij voelt, waar het leer heen wil, wat het vraagt, en wat het nodig heeft, zijn moeilijkheden en noden. Kortom, zijn balbehandeling getuigt van begrip. Hij loopt er niet als een dolleman achteraan, maar hij leeft zich in de bal in en tracht hem te begrijpen. Zulke spelers hebben we nodig. Zulke spelers bezitten dat geheimzinnige iets, wat wij, insiders onder elkaar, dàt noemen.' (De heer Van Wijnen maakte een knipbeweging met zijn vingers.)
'Is dat, wat u dàt noemt, op de duur te leren?'
De heer Van Wijnen glimlachte. 'Het is niet te leren. Alleen door liefde vóór en totale overgave áán de bal kàn het met de jaren komen, als een genade. En plotseling is het er. Dan zitten wij, insiders, op de tribune en zeggen opeens tegen elkaar: Jansen heeft het. Dat zijn ontroerende momenten in het leven van een sportsman.'
Het gemoed van de heer Van Wijnen schoot bij deze herinnering vol. De door het bekende oranjezonnetje gebruinde man begon als een kind te wenen.
'Wat denkt u van het spel van Rolhagen?'
'Te kort!' riep de heer Van Wijnen uit, 'te kort! Zijn voetenwerk is goed: aardig tik-tak spel voor de tribune, maar het maakt de bal niet rijp voor de touwen. Wat een speler altijd voor ogen moet houden, is dit: hoe maak ik de bal rijp? Hij moet niet willen schitteren. Hij moet weten: ik ben niets, de bal is alles. Ik moet opgaan in de bal. Ik moet mijn persoonlijkheid prijsgeven en mij als het ware oplossen in de bal. Ik moet bal worden.'
'Bent u zelf bal geweest?'
'Tien jaar lang. Ik had mijzelf zozeer met de bal vereenzelvigd dat mijn medespelers mij ten slotte het veld aftrapten.'
'Wat denkt u van de linksbuiten Kersenmaker?'
'Zijn kopwerk is goed, maar hij probeert het alleen. Dribbelen, altijd maar dribbelen.'
'En de keeper Rietheuvel?'
'Geen buik. Ik zeg altijd tegen een keeper: gooi je buik ervoor. Een keeper moet de bal, die zijn doel nadert, als zijn persoonlijke vijand beschouwen. Dat is de mentaliteit. Ik heb eens een Spaanse keeper gekend die in de bal beet. Hij wierp zich op de bal en beet er een stuk uit. Onze jongens kunnen nog veel van het buitenland leren. U zult zeggen: wat geeft het om een stuk uit de bal te bijten? Niets. Maar het tekent de mentaliteit. Ik heb eens in Lissabon een keeper gezien, die met de bal onder zijn arm het veld afrende en hem in de kelder van zijn huis met een bijl in stukken sloeg. U zult zeggen: wat geeft het? Niets. Maar het tekent. Het schept een bepaalde atmosfeer, waarvan wij, insiders onder elkaar, zeggen: het is er. Ik voel soms in de kleedkamer al of het er is. Aan de manier waarop een speler zijn schoenveter vastmaakt, voel ik het. Laatst zag ik alleen het broekje van de midvoor Speet aan het haakje hangen, en aan de manier waarop dit broekje daar hing, voelde ik: het is er niet.'

:D

H.P.Pas
27-06-06, 13:41
Geplaatst door Wide-O
:roken:

[I]De voetbalkenner


:engel: Wow !

Bron ?

Wide-O
27-06-06, 13:44
Geplaatst door H.P.Pas
:engel: Wow !

Bron ?

Gegoegeld en op een blog terechtgekomen, waar het als commentaar stond. Wist het woord "Bastiaanse" nog :hihi:

Denk dat het uit het boekje "Kopstukken" komt.

Wat me weer doet denken aan het interview met de brandweer en het "nathouden der belendende percelen" :D

Juliette
27-06-06, 13:51
Geplaatst door Wide-O


Wat me weer doet denken aan het interview met de brandweer en het "nathouden der belendende percelen" :D

Herinneringen. :melig2:

H.P.Pas
27-06-06, 13:59
Geplaatst door Wide-O
Denk dat het uit het boekje "Kopstukken" komt.

Zeker weten.



Wat me weer doet denken aan het interview met de brandweer en het "nathouden der belendende percelen" :D

De motorbrandspuit Jason. :tik:

Wide-O
27-06-06, 14:02
Geplaatst door H.P.Pas
Zeker weten.



De motorbrandspuit Jason. :tik:

Het hele puitje er in één keer uitgeblazen LOL :D

Ga het oeuvre maar weer's herlezen denk ik :blij:

Bofko
27-06-06, 14:08
Geplaatst door Wide-O
:roken:

[I]De voetbalkenner


leest de bal.

jochie
27-06-06, 14:13
Dadelijk zijn het slechte voorjaars weer, de poema van vorig jaar die niet bestond, het 7de kleinkind van Beatrix en psychische klachten van de Japanse kroonprinces ook nog de schuld van Rita....

Ik weet weinig van voetbal, om niet te zeggen niets, maar als je verliest ben je gewoon slechter!! Succes heeft vele vaders en falen heeft vele daders.... zeer zwak van Cruijff .... ZEER ZWAK!!

mulan
27-06-06, 14:26
Geplaatst door jochie
Dadelijk zijn het slechte voorjaars weer, de poema van vorig jaar die niet bestond, het 7de kleinkind van Beatrix en psychische klachten van de Japanse kroonprinces ook nog de schuld van Rita....

Ik weet weinig van voetbal, om niet te zeggen niets, maar als je verliest ben je gewoon slechter!! Succes heeft vele vaders en falen heeft vele daders.... zeer zwak van Cruijff .... ZEER ZWAK!!

Tja hij moest wat zeggen. Hij was behoorlijk positief over dit elftal omdat hij van Basten niet wilde afvallen. Als ze dan verliezen en slecht spelen ligt het dan niet aan het elftal maar aan bijv. Rita Verdonk. Hij kan moeilijk toegeven dat hij verkeerd zat. Daar is hij Cruijf voor.

Wortel
27-06-06, 14:36
Wat je hiet parten speelt is de onwil om de diepe eigenheid van de balsporter ook zelf van binnenuit te begrijpen.
Het onvermogen om, naar een woord van de helaas te jong gestorven Godfried Bomans, als het ware zelf bal te worden.

Hij is heel mooi en integer, goede H.P.

Ach, die goede oude Bomans.
Maar misschien heeft hij toch eens geschreven over die ervaring zélf de bal te worden.

Er was de verschrikkelijke, ademloze stilte, die er alleen is als het sneeuwt. die paar geluiden die er nog waren, klonken gewatteerd, alsof de wereld in een doos met houtwol lag opgeborgen. De bomen stonden spookachtig om me heen en er krijsten wat meeuwen. Ik stond aan de rand van het water en opeens gebeurde het. Ik was verbijsterd. Ik zag geen bomen maar groene pilaren met een pluim erop. Ik zag geen meeuwen, maar vreemde gedaanten uit het niets opdoemen en weer verdwijnen. Ik zag geen water, maar een plaat van grijs staal. Alles was nieuw. Alles was totaal onbegrijpelijk. Ook ik zelf. Ik keek langs me heen. Ik zag twee benen, die in stukken leer eindigden en ik dacht: Ik ben ik. Maar wie is ik? Plotseling stond een wezen, dat op de griffeldoos met G.B. werd aangeduid, in een volkomen onbekende wereld. De dingen hadden geen naam meer, de etiketten waren afgevallen, de naambordjes stonden niet meer op de bomen, de meeuwen, de daken en de wolken. Ik zag alles voor het eerst, als een pasgeborene. Waarvoor diende het allemaal, wat was de betekenis van de dingen? En vooral: waarom ben ik er en wat doe ik hier eigenlijk? Waar kom ik vandaan? Waar ga ik heen? Uit die panische radeloosheid wordt elke godsdienst geboren.

Uit: Dagboek van een gymnasiast. Godfried Bomans

jochie
27-06-06, 14:52
Geplaatst door mulan
Hij kan moeilijk toegeven dat hij verkeerd zat. Daar is hij Cruijf voor.

Je fouten niet kunnen erkennen is dubbel zwak!!
Wat een loser!!

H.P.Pas
27-06-06, 17:13
Geplaatst door Wortel
Uit: Dagboek van een gymnasiast. Godfried Bomans

Gymnasiasten worden student.

Impression du café -- Le billiard
Ik ben een ivoren bal
in 't diepst van mijn gedachten
en lig op den eersten stoot
geduldig te wachten.

Over het groene laken
van mijn geheimste begeeren
rol ik glimlachend voort
niets kan mij deeren.

Om mij raast de rauwe wereld
rinkelen geld en glazen bier
klinkt de zinneloze kreet van
ober daar en ober hier.

Zalig lig ik rond te kijken
hagelblank en engelrein
al wat ik doe is
biljartbal zijn.

Godfried Bomans

Spoetnik
27-06-06, 17:32
Ik ben er nog niet helemaal over uit wie ik de schuld ga geven.

H.P.Pas
27-06-06, 19:34
Geplaatst door Spoetnik
Ik ben er nog niet helemaal over uit wie ik de schuld ga geven.

Het Westen.
Het kapitalisme.
De paus.
De neocons.
De subsidiezuigers.

Doorhalen wat niet wordt verlangd.

Wide-O
27-06-06, 19:42
Geplaatst door H.P.Pas
Het Westen.
Het kapitalisme.
De paus.
De neocons.
De subsidiezuigers.

Doorhalen wat niet wordt verlangd.

Volgens Cruijff (tijdens de rust eerste NL wedstrijd) lag het aan de bal :student:

Ik hou het op de negatieve invloed van de geest van de Schwarzwald-klinik waar ze verbleven :boogjes:

_h4T3D_sE7eN
27-06-06, 19:48
Ik vind dat Cruyff een beetje begint te tornen aan zijn eigen geloofwaardigheid.

Wide-O
27-06-06, 19:53
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Ik vind dat Cruyff een beetje begint te tornen aan zijn eigen geloofwaardigheid.

Een beetje ?

De man was een heerlijke voetballer, en wie weet ook een niet onverdienstelijk trainer bij Barça, maar ik heb z'n analyses altijd volslagen kolder gevonden. Hoogst amusant, zeker, en soms zag je ook een glimp van "kennis", maar meestal volkomen absurd en onbegrijpelijk.

De nar van het NL voetbal, laten we wel wezen.

_h4T3D_sE7eN
27-06-06, 20:09
Geplaatst door Wide-O
Een beetje ?

De man was een heerlijke voetballer, en wie weet ook een niet onverdienstelijk trainer bij Barça, maar ik heb z'n analyses altijd volslagen kolder gevonden. Hoogst amusant, zeker, en soms zag je ook een glimp van "kennis", maar meestal volkomen absurd en onbegrijpelijk.

De nar van het NL voetbal, laten we wel wezen.

Ik vind zijn analyses vanuit voetbaltechnisch oogpunt altijd een lust voor het oor juist.

Maar sinds de school van '88 her en der op cruciale posities terecht is gekomen, is hij alleen maar bezig met veren uitdelen. Doet een beetje teveel zijn best om Michels te doen vergeten. Alles ok, maar soms gaat het gepaard met nogal domme uitspraken. Zoals de topic aangeeft.

Wortel
27-06-06, 20:13
Die uitspraak van Cruijff dat: "je nooit met twee spitsen moet werken, omdat oneven aantallen niet gaan werken in een elftal" vind ik nog altijd aan de mystagogie voorbij.

En dan zwijg ik nog maar over zijn, naar eigen zeggen, Springerfitzen-Gefühl.

Wide-O
27-06-06, 20:19
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Ik vind zijn analyses vanuit voetbaltechnisch oogpunt altijd een lust voor het oor juist.

Maar sinds de school van '88 her en der op cruciale posities terecht is gekomen, is hij alleen maar bezig met veren uitdelen. Doet een beetje teveel zijn best om Michels te doen vergeten. Alles ok, maar soms gaat het gepaard met nogal domme uitspraken. Zoals de topic aangeeft.

Nou, dan zijn we het grondig oneens :ego: En ja, ik heb weinig credentials wat voetbal betreft.

:hihi:

De kafka van de zijlijn. Heerlijk om naar te luisteren (zoals Goethals was), maar soms vroeg ik me af of er een verborgen camera in mijn huiskamer stond ("slikken die mensen dat nou ?")

Verder is Van Batsen (zie Goethals) iets teveel de afstandsbediening van Johan.

Wide-O
27-06-06, 20:22
Geplaatst door Wortel
Die uitspraak van Cruijff dat: "je nooit met twee spitsen moet werken, omdat oneven aantallen niet gaan werken in een elftal" vind ik nog altijd aan de mystagogie voorbij.

En dan zwijg ik nog maar over zijn, naar eigen zeggen, Springerfitzen-Gefühl.

Ik hield er altijd rekening mee dat ie misschien gewoon dit soort geintjes vertelde om de mensen op een dwaalspoor te brengen.

Sinds enige jaren weet ik zeker dat ie beheurlijk geflipt is. (of de boel opzettelijk belazert, ken ook.)

Maggoed, Johan is het laatste bastion waar niemand tegenaan mag schoppen :wijs:

_h4T3D_sE7eN
27-06-06, 20:23
Geplaatst door Wide-O
Nou, dan zijn we het grondig oneens :ego: En ja, ik heb weinig credentials wat voetbal betreft.

:hihi:

De kafka van de zijlijn. Heerlijk om naar te luisteren (zoals Goethals was), maar soms vroeg ik me af of er een verborgen camera in mijn huiskamer stond ("slikken die mensen dat nou ?")

Verder is Van Batsen (zie Goethals) iets teveel de afstandsbediening van Johan.


En ik heb die credentials weer wel. :ego:

Over Van Basten citeer ik Adriaanse maar:


Een goed renpaard maakt nog geen goede ruiter

Ofzo ... iets in die strekking.

Wortel
27-06-06, 20:33
Sinds enige jaren weet ik zeker dat ie beheurlijk geflipt is. (of de boel opzettelijk belazert, ken ook.)

Maggoed, Johan is het laatste bastion waar niemand tegenaan mag schoppen

Laten we het er dan maar op houden dat elk genie zijn pathologische trekken heeft.

Juliette
27-06-06, 20:48
Geplaatst door Wortel
Laten we het er dan maar op houden dat elk genie zijn pathologische trekken heeft.

Of dat je geniale voetballers vooral niet over voetbal moet laten praten. Tenzij ze Jan Mulder heten.

_h4T3D_sE7eN
27-06-06, 20:53
Geplaatst door Juliette
Of dat je geniale voetballers vooral niet over voetbal moet laten praten. Tenzij ze Jan Mulder heten.

Was-tie een geniale voetballer dan ? :cheefbek:

Could have fooled me ...

Juliette
27-06-06, 20:58
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Was-tie een geniale voetballer dan ? :cheefbek:

Could have fooled me ...

Niet dan. Van voor mijn tijd. :ego:

Wide-O
27-06-06, 20:59
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
En ik heb die credentials weer wel. :ego:


Je beseft toch dat dat een typisch autochtoonse valstrik was :hihi: Nou ja, niet ikzelf hoor, maar mijn vader. Hoewel ik 'm niet echt kan teruggoegelen, lastig wel :zegniets:

Gelukkig heb (ok, had) ik meer verstand van basketball :ego:

Wide-O
27-06-06, 21:00
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Was-tie een geniale voetballer dan ? :cheefbek:

Could have fooled me ...

Was zeker geen Johan, absoluut niet. Wel leuk potje gevoebbald bij Anderlecht etc.

Columns gaan me soms iets te veel de Voortuynistische richting uit.

_h4T3D_sE7eN
27-06-06, 21:01
Geplaatst door Juliette
Niet dan. Van voor mijn tijd. :ego:

Tja, in die context was het zeker een wereldvoetballer. Jan Kromkamp zou ook een revelatie zijn geweest.

Zelfs Sieme Zeip. Of Dirk-Jan Derksen.

_h4T3D_sE7eN
27-06-06, 21:03
Geplaatst door Wide-O
Je beseft toch dat dat een typisch autochtoonse valstrik was :hihi: Nou ja, niet ikzelf hoor, maar mijn vader. Hoewel ik 'm niet echt kan teruggoegelen, lastig wel :zegniets:

Gelukkig heb (ok, had) ik meer verstand van basketball :ego:

Ik snap 'm. :hihi:

(denk ik ...)


Basketbal is voor bijstandstrekkers met de verkeerde prioriteiten. Als je honger lijdt om Canal+ aan te schaffen en vervolgens nachtenlang wakker wilt blijven .... ?

Voetbal is een mannensport. Fok dem hoos ! :ego:

Wide-O
27-06-06, 21:04
Geplaatst door Wortel
Laten we het er dan maar op houden dat elk genie zijn pathologische trekken heeft.

Oh, maar ik wil "Hem" niet neerhalen hoor, helemaal niet. Ik liep in 1974 ook rond met nummer 14. Keek de lokale bevolking hier best raar van op. Vader aan de toog maar roepen dat Ajax de wereldcup zou winnen (ja, zo ging dat toen :ego: ) Vlamingen riepen terug "Ajax is een wasproduct".

Maar ik stel wat vragen bij de blinde adoratie die hij geniet, if you get my drift.

_h4T3D_sE7eN
27-06-06, 21:06
Geplaatst door Wide-O
Maar ik stel wat vragen bij de blinde adoratie die hij geniet, if you get my drift.


Denk dat het een gebrek aan beter betreft.

Hoewel ik ook een aardig potje mee kan lullen over Foebal. :ego:

Wide-O
27-06-06, 21:13
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Ik snap 'm. :hihi:

(denk ik ...)


Lastig... ik ben opgegroeid met de verhalen over pa. Die was topvoebballer in NL. Maar net tijdens/na de oorlog. Man is gestorven in 1976, dus nooit echt kunnen vragen. Volgens ma speelde ie bij "Hero Breda", maar dat kun je ook niet echt terugvinden. Beweerde zelf ooit 2 keer op de bank te hebben gezeten bij NL interlands. Niet dat ik het niet geloof, maar ik kan het niet terugvinden. Google gaat niet echt terug tot pakweg 1947... Maakt ook niet uit verder, ik stond FF in de goal, en suckte danig, dus het heeft een generatie overgeslagen zeg maar :hihi:



Basketbal is voor bijstandstrekkers met de verkeerde prioriteiten. Als je honger lijdt om Canal+ aan te schaffen en vervolgens nachtenlang wakker wilt blijven .... ?

Voetbal is een mannensport. Fok dem hoos ! :ego:


Playing hoop is where it's at, dude :ego: It's down :handbang:

(en is ook weer een tijdje geleden dat ik het nog gedaan heb :zegniets: )

Wide-O
27-06-06, 21:14
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Denk dat het een gebrek aan beter betreft.

Hoewel ik ook een aardig potje mee kan lullen over Foebal. :ego:

Volgens mij is er een vacature, binnenkort :lachu:

_h4T3D_sE7eN
27-06-06, 21:16
Geplaatst door Wide-O
Lastig... ik ben opgegroeid met de verhalen over pa. Die was topvoebballer in NL. Maar net tijdens/na de oorlog. Man is gestorven in 1976, dus nooit echt kunnen vragen. Volgens ma speelde ie bij "Hero Breda", maar dat kun je ook niet echt terugvinden. Beweerde zelf ooit 2 keer op de bank te hebben gezeten bij NL interlands. Niet dat ik het niet geloof, maar ik kan het niet terugvinden. Google gaat niet echt terug tot pakweg 1947... Maakt ook niet uit verder, ik stond FF in de goal, en suckte danig, dus het heeft een generatie overgeslagen zeg maar :hihi:

Wel cool. Misschien had je in de spits moeten staan. Hoogstwaarschijnlijk had dan jij en niet Vennechloor en/of Kresselink op de bank gezeten als pinch-hitter.

Na dit WK met Van Nistelrooij en Kuyt vind ik alle spitsen zo'n beetje een verademing. :hihi:

Serieus, ik mis Kluivert echt.


Spanje - Frankrijk is bezig. I'm ghost. :zwaai:

Juliette
27-06-06, 21:25
Geplaatst door Wide-O
Lastig... ik ben opgegroeid met de verhalen over pa. Die was topvoebballer in NL. Maar net tijdens/na de oorlog. Man is gestorven in 1976, dus nooit echt kunnen vragen. Volgens ma speelde ie bij "Hero Breda", maar dat kun je ook niet echt terugvinden. Beweerde zelf ooit 2 keer op de bank te hebben gezeten bij NL interlands. Niet dat ik het niet geloof, maar ik kan het niet terugvinden. Google gaat niet echt terug tot pakweg 1947... Maakt ook niet uit verder, ik stond FF in de goal, en suckte danig, dus het heeft een generatie overgeslagen zeg maar :hihi:



Mailtje naar de KNVB?

Wide-O
27-06-06, 23:32
Geplaatst door Juliette
Mailtje naar de KNVB?

Bah... what's the point ? Dat de Hero fabriek in Breda stond, en NAC nog steeds met dat merk leurt, wist ik al. En dat pa wellicht niet helemaal op de bank zat, of juist wel, lijkt me zo futiel :hihi:

Kan het niet "echt" nagaan, en dat is wel comfortabel eigenlijk :roken:

Wat ik vreemd blijf vinden is dat Google zo weinig historische informatie blootlegt.

Wide-O
27-06-06, 23:36
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Spanje - Frankrijk is bezig. I'm ghost. :zwaai:

Het land der Moren ook, ondertussen :cheefbek: Wel leuk voor Zidane overigens. Zou echt een totaal onverdiende exit geweest zijn, zelfs voor zo'n kleutebuitenlander :hihi: Nee echt, eerherstel IMHO.

Kluivert... te veel misbruik van de BWM M3 E30. Tenzij de media toen overdreven, is 120 ech wel hard hoor, in een sentroem. Maar dat zegt natuurlijk niets over de voetbalcapaciteiten...

Juliette
27-06-06, 23:49
Geplaatst door Wide-O
Wel leuk voor Zidane overigens. Zou echt een totaal onverdiende exit geweest zijn, zelfs voor zo'n kleutebuitenlander :hihi: Nee echt, eerherstel IMHO.



Ook waar. Zo'n klassespeler gun ik een mooi afscheid.

mark61
28-06-06, 00:24
Geplaatst door Wide-O
Het land der Moren ook, ondertussen :cheefbek: Wel leuk voor Zidane overigens. Zou echt een totaal onverdiende exit geweest zijn, zelfs voor zo'n kleutebuitenlander :hihi: Nee echt, eerherstel IMHO.

Kluivert... te veel misbruik van de BWM M3 E30. Tenzij de media toen overdreven, is 120 ech wel hard hoor, in een sentroem. Maar dat zegt natuurlijk niets over de voetbalcapaciteiten...

Kluivert is een verwende mooi-weer-voetballer. Smartelijke blikken dat ie niet begrepen wordt. Was trouwens niet echt sentroem, en ik dacht ook geen 120. Was onoverzichtelijke situatie, achter een brug ofzo.

Het blijven allez les vieux. Maar meer kans dat ze Brazilië eruit gooien. Daar heb ik pas een schurfthekel aan.