PDA

Bekijk Volledige Versie : Met oudere broers eerder homo



Seif
27-06-06, 20:37
Met oudere broers eerder homo

Door onze redactie wetenschap

Rotterdam, 27 juni. Naarmate een man meer oudere broers heeft, is de kans groter dat hij homoseksueel is. Maar het moeten wel biologische broers zijn. Er is geen verband tussen seksuele oriëntatie en stiefbroers (zoals in samengestelde gezinnen of als er sprake is van geadopteerde kinderen).

De invloed van oudere broers is dus biologisch en valt niet te verklaren uit sociale factoren.

Dat blijkt uit onderzoek van de Canadese psycholoog Anthony Bogaert, dat deze week verschijnt in PNAS Online Early Edition. Een paar jaar geleden toonde Bogaert al aan dat elke oudere broer de kans dat een man zich seksueel aangetrokken voelt tot mannen (nog geen drie procent, in zijn onderzoek), met 38 procent vergroot.

Zussen en jongere broers doen er niet toe. Toen liet hij nog de optie open dat opgroeien in een gezin met oudere broers ertoe kan leiden dat een jongen zich jong en onschuldig en een beetje vrouwelijk voelt. Op zoek naar een contrasterende sekspartner zou zo’n benjaminnetje zich dan op mannen kunnen gaan richten.

Dit nieuwe onderzoek, onder bijna duizend Canadese mannen, sluit die mogelijkheid uit. Nu maakte Bogaert onderscheid tussen biologische en niet-biologische broers. Alleen het aantal oudere biologische broers bleek samen te hangen met homoseksualiteit; het aantal oudere nietbiologische broers maakte niet uit, evenmin als wat voor jongere broers of zussen dan ook. Hoe lang een man in zijn jeugd met de oudere biologische broers in één huis had gewoond, deed er ook niet toe. Zelfs als hij niet samen met hen was opgegroeid, vergrootten ze zijn kans op homoseksualiteit.

De verklaring hiervoor moet dus wel prenataal zijn. Er zijn, aldus Bogaert, indirecte aanwijzingen dat het immuunsysteem van de moeder, als ze keer op keer zwanger is van een jongetje, steeds sterker reageert op specifiek mannelijke, en dus ‘l ich a a ms - vreemde’ stoffen. Antistoffen ‘tegen mannen’ zouden dan in de baarmoeder de seksuele differentiatie in de hersenen van het ongeboren zoontje kunnen beïnvloeden.

Deze theorie verklaart ook waarom vrouwen met oudere zussen niet vaker lesbisch zijn.


Bron: NRC Handelsblad

Juliette
27-06-06, 20:50
3 jongere broers. 1 homo. :roker:

knuppeltje
27-06-06, 20:58
Geplaatst door Seif
Met oudere broers eerder homo

Door onze redactie wetenschap

Rotterdam, 27 juni. Naarmate een man meer oudere broers heeft, is de kans groter dat hij homoseksueel is. Maar het moeten wel biologische broers zijn. Er is geen verband tussen seksuele oriëntatie en stiefbroers (zoals in samengestelde gezinnen of als er sprake is van geadopteerde kinderen).

De invloed van oudere broers is dus biologisch en valt niet te verklaren uit sociale factoren.

Dat blijkt uit onderzoek van de Canadese psycholoog Anthony Bogaert, dat deze week verschijnt in PNAS Online Early Edition. Een paar jaar geleden toonde Bogaert al aan dat elke oudere broer de kans dat een man zich seksueel aangetrokken voelt tot mannen (nog geen drie procent, in zijn onderzoek), met 38 procent vergroot.

Zussen en jongere broers doen er niet toe. Toen liet hij nog de optie open dat opgroeien in een gezin met oudere broers ertoe kan leiden dat een jongen zich jong en onschuldig en een beetje vrouwelijk voelt. Op zoek naar een contrasterende sekspartner zou zo’n benjaminnetje zich dan op mannen kunnen gaan richten.

Dit nieuwe onderzoek, onder bijna duizend Canadese mannen, sluit die mogelijkheid uit. Nu maakte Bogaert onderscheid tussen biologische en niet-biologische broers. Alleen het aantal oudere biologische broers bleek samen te hangen met homoseksualiteit; het aantal oudere nietbiologische broers maakte niet uit, evenmin als wat voor jongere broers of zussen dan ook. Hoe lang een man in zijn jeugd met de oudere biologische broers in één huis had gewoond, deed er ook niet toe. Zelfs als hij niet samen met hen was opgegroeid, vergrootten ze zijn kans op homoseksualiteit.

De verklaring hiervoor moet dus wel prenataal zijn. Er zijn, aldus Bogaert, indirecte aanwijzingen dat het immuunsysteem van de moeder, als ze keer op keer zwanger is van een jongetje, steeds sterker reageert op specifiek mannelijke, en dus ‘l ich a a ms - vreemde’ stoffen. Antistoffen ‘tegen mannen’ zouden dan in de baarmoeder de seksuele differentiatie in de hersenen van het ongeboren zoontje kunnen beïnvloeden.

Deze theorie verklaart ook waarom vrouwen met oudere zussen niet vaker lesbisch zijn.


Bron: NRC Handelsblad


Godver, hebben we eerst al die ellende van al die afwijkingen die we moeten hebben over ons heen gekregen, en nou hebben we nog foute broers ook.

En dan te weten dat ik er een heel stel heb, moet ik die nou allemaal in mekaar trimmen, of niet?

Seif
27-06-06, 21:06
Geplaatst door knuppeltje
Godver, hebben we eerst al die ellende van al die afwijkingen die we moeten hebben over ons heen gekregen, en nou hebben we nog foute broers ook.

Afwijkingen? Homoseksualiteit zit hoogstwaarschijnlijk in de genen ja. Of denk jij dat het een vrije keuze is?

_h4T3D_sE7eN
27-06-06, 21:11
Geplaatst door Seif
Of denk jij dat het een vrije keuze is?

Ja.

Juliette
27-06-06, 21:13
Geplaatst door Seif
Of denk jij dat het een vrije keuze is?

Nee. Absoluut niet. Ik heb er genoeg met hun 'coming out' weten worstelen.

~Panthera~
27-06-06, 21:20
Geplaatst door Juliette
Nee. Absoluut niet. Ik heb er genoeg met hun 'coming out' weten worstelen.

Toch niet weer DIE discussie he ? :moe:

knuppeltje
27-06-06, 21:28
Geplaatst door Seif
Afwijkingen? Homoseksualiteit zit hoogstwaarschijnlijk in de genen ja. Of denk jij dat het een vrije keuze is?


Lees het nog eens over.

Seif
27-06-06, 21:40
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Ja.

Waarom is homoseksualiteit dan ook alomtegenwoordig in de natuur? Al die homoseksuale orka's, apen en schapen 'kiezen' er ook voor zeker?

Carin de Rooy
27-06-06, 21:41
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Ja.


Dus jij bent hetero uit vrije keuze?

Seif
27-06-06, 21:41
Geplaatst door knuppeltje
Lees het nog eens over.

Geen nou maar gewoon antwoord.

knuppeltje
27-06-06, 22:59
Geplaatst door Seif
Geen nou maar gewoon antwoord.

Het is blijkbaar moeilijk voor je om te begrijpen dat het maar een grapje was.

Maar jij je zin. Het inige wat ik kan bedenken is dat je er mee geboren wordt of niet, en valt er niets meer aan te veranderen voor je.

Verdringen, of ontkennen helpt niet. De goden hebben nu eenmaal blijkgaar tijdens een bachenaal beslist om voor hun plezier een vreemd spelletje met hun schepsels te spelen.

De juiste verklaring voor het feit laat ik maar aan de geleerden over.

Divine_70
27-06-06, 23:08
Geplaatst door Seif
denk jij dat het een vrije keuze is?

In zekere zin is het een vrije keus.
Je kiest er voor om jezelf te zijn als je moedig genoeg bent.
Je kiest er ook voor om er niet aan toe te geven en weg te kwijnen in een huwelijk met een vrouw.
Maar bedenk altijd, niet alle keuzes zijn even gemakkelijk en waar ze ook voor kiezen, wij hebben dat te respecteren.

Dutchguy
27-06-06, 23:13
Geplaatst door ~Panthera~
Toch niet weer DIE discussie he ? :moe:
Die discussie is helemaal niet nodig. Het antwoord is namelijk 'nee'. :)

mark61
27-06-06, 23:21
Womb environment 'makes men gay'

Scientists have not found the biological mechanism for this effect
A man's sexual orientation may be determined by conditions in the womb, according to a study.
Previous research had revealed the more older brothers a boy has, the more likely he is to be gay, but the reason for this phenomenon was unknown.

But a Canadian study has shown that the effect is most likely down to biological rather than social factors.

The research is published in the journal of the Proceedings of the National Academy of Sciences.

Professor Anthony Bogaert from Brock University in Ontario, Canada, studied 944 heterosexual and homosexual men with either "biological" brothers, in this case those who share the same mother, or "non-biological" brothers, that is, adopted, step or half siblings.

These results support a prenatal origin to sexual orientation development in men

Professor Anthony Bogaert

He found the link between the number of older brothers and homosexuality only existed when the siblings shared the same mother.

The amount of time the individual spent being raised with older brothers did not affect their sexual orientation.

'Maternal memory'

Writing in the journal, Professor Bogaert said: "If rearing or social factors associated with older male siblings underlies the fraternal birth-order effect [the link between the number of older brothers and male homosexuality], then the number of non-biological older brothers should predict men's sexual orientation, but they do not.

"These results support a prenatal origin to sexual orientation development in men."

He suggests the effect is probably the result of a "maternal memory" in the womb for male births.

A woman's body may see a male foetus as "foreign", he says, prompting an immune reaction which may grow progressively stronger with each male child.

The antibodies created may affect the developing male brain.

In an accompanying article, scientists from Michigan State University said: "These data strengthen the notion that the common denominator between biological brothers, the mother, provides a prenatal environment that fosters homosexuality in her younger sons."

"But the question of mechanism remains."

Andy Forrest, a spokesman for gay rights group Stonewall, said: "Increasingly, credible evidence appears to indicate that being gay is genetically determined rather than being a so-called lifestyle choice.

"It adds further weight to the argument that lesbian and gay people should be treated equally in society and not discriminated against for something that's just as inherent as skin colour."

Nog een angle: tis die baarmoeder weer, bron van alle hysterie.

Juliette
27-06-06, 23:22
Geplaatst door Divine_70
In zekere zin is het een vrije keus.
Je kiest er voor om jezelf te zijn als je moedig genoeg bent.
Je kiest er ook voor om er niet aan toe te geven en weg te kwijnen in een huwelijk met een vrouw.
Maar bedenk altijd, niet alle keuzes zijn even gemakkelijk en waar ze ook voor kiezen, wij hebben dat te respecteren.

:duim:

MaRiaH
27-06-06, 23:24
Geplaatst door Seif
Met oudere broers eerder homo
De verklaring hiervoor moet dus wel prenataal zijn. Er zijn, aldus Bogaert, indirecte aanwijzingen dat het immuunsysteem van de moeder, als ze keer op keer zwanger is van een jongetje, steeds sterker reageert op specifiek mannelijke, en dus ‘l ich a a ms - vreemde’ stoffen. Antistoffen ‘tegen mannen’ zouden dan in de baarmoeder de seksuele differentiatie in de hersenen van het ongeboren zoontje kunnen beïnvloeden.

Deze theorie verklaart ook waarom vrouwen met oudere zussen niet vaker lesbisch zijn.


Bron: NRC Handelsblad

Het ligt weer aan de moeder... :moe:
:hihi:

Even serieus.. ik kan dit niet als een legitieme verklaring zien voor homosexualiteit.
Er zijn ook mannen homosexueel die geen broers hebben of enig kind zijn.. bwvs.

Bovendien vraag ik me dan ook af hoe ze lesbische vrouwen verklaren als deze NIET vaker lesbisch zijn ondanks oudere zussen. (dan geen antigenen? klinkt onlogisch)
Ik vind het geen duidelijk theorie..

mark61
27-06-06, 23:24
Geplaatst door MaRiaH
Het ligt weer aan de moeder... :moe:
:hihi:

Even serieus.. ik kan dit niet als een legitieme verklaring zien voor homosexualiteit.
Er zijn ook mannen homosexueel die geen broers hebben.. bwvs.

Bovendien vraag ik me dan ook af hoe ze lesbische vrouwen verklaren als deze NIET vaker lesbisch zijn ondanks oudere zussen.
Ik vind het geen duidelijk theorie..

Jullie weer met die hysterische baarmoeders. Hou daar nou s mee op!

MaRiaH
27-06-06, 23:26
Geplaatst door mark61
Jullie weer met die hysterische baarmoeders. Hou daar nou s mee op!

uhuh..
maar als ze er niet waren, was jij er ook niet, meneer M. :stomp:

:haha:

mark61
27-06-06, 23:27
Geplaatst door MaRiaH
uhuh..
maar als ze er niet waren, was jij er ook niet, meneer M. :stomp:

:haha:

Dat iedereen daar in blijft trappen.

Seif
27-06-06, 23:27
Moslims hebben vaak grote gezinnen. Dus ze hebben ook vaak veel oudere broers. Ergo, moslims zijn vaker homo. :D

MaRiaH
27-06-06, 23:28
Geplaatst door mark61
Dat iedereen daar in blijft trappen.

zinvol geweld.. :fplet:

MaRiaH
27-06-06, 23:29
Geplaatst door Seif
Moslims hebben vaak grote gezinnen. Dus ze hebben ook vaak veel oudere broers. Ergo, moslims zijn vaker homo. :D

Uit deze theorie zou je inderdaad deze onzinnige conclusie kunnen trekken of op zijn minst moeten onderzoeken.. :rolleyes:

MaRiaH
27-06-06, 23:30
Geplaatst door Divine_70

Maar bedenk altijd, niet alle keuzes zijn even gemakkelijk en waar ze ook voor kiezen, wij hebben dat te respecteren.

Zo is het. :duim:

Wide-O
27-06-06, 23:46
Geplaatst door knuppeltje
De juiste verklaring voor het feit laat ik maar aan de geleerden over.

Ben geen geleerde, maar sociobiologen hebben er eigenlijk een aannemelijke theorie over: altruisme.

Leestip: The Golden Cage van Edgar O. Wilson. Niet de volledige "waarheid" uiteraard, maar verdomd interessant.

Haplo-diploidie rulez :handbang:

Wide-O
27-06-06, 23:48
Geplaatst door MaRiaH
Het ligt weer aan de moeder... :moe:
:hihi:

Even serieus.. ik kan dit niet als een legitieme verklaring zien voor homosexualiteit.
Er zijn ook mannen homosexueel die geen broers hebben of enig kind zijn.. bwvs.

Bovendien vraag ik me dan ook af hoe ze lesbische vrouwen verklaren als deze NIET vaker lesbisch zijn ondanks oudere zussen. (dan geen antigenen? klinkt onlogisch)
Ik vind het geen duidelijk theorie..

Blijven lezen.

Het was de enige statistische relevantie die ze konden vinden. Het verklaarde niet de andere 2 (of 3?) percent.

MaRiaH
27-06-06, 23:55
Geplaatst door Wide-O
Blijven lezen.

Het was de enige statistische relevantie die ze konden vinden. Het verklaarde niet de andere 2 (of 3?) percent.

Ja dus..
puur toeval schat ik.. :roker:

Wide-O
27-06-06, 23:56
Geplaatst door MaRiaH
Ja dus..
puur toeval schat ik.. :roker:

Je hebt hier onderzoek naar gedaan ?

~Panthera~
28-06-06, 00:25
En, hoe komt het nu ? :slapen:

MaRiaH
28-06-06, 00:27
Geplaatst door Wide-O
Je hebt hier onderzoek naar gedaan ?

Nee het was een schatting. Ik leidt dat ook af uit het bovenstaande onderzoek. Het bewijst niet de oorzaak van homosexualiteit.

Of vind jij van wel?
Dan moet je me dat proberen uit te leggen, want ik zie het niet.

Wide-O
28-06-06, 00:30
Geplaatst door MaRiaH
Nee maar dat leidt ik af uit het bovenstaande onderzoek
Het bewijst niet de oorzaak van homosexualiteit.

Of vind jij van wel?
Dan moet je me dat proberen uit te leggen, want ik zie het niet.

Zij spreken niet over de "oorzaak"

Zij spreken over een mogelijk statistisch relevant verband. "Meer kans indien" etc...

De mogelijke "oorzaak" (zo je dat al zo wil noemen) gaf ik hierboven al aan, en kun je ook terugvinden bij de bijtjes.

Niet zo arrogant doen.

MaRiaH
28-06-06, 00:34
Geplaatst door Wide-O
Zij spreken niet over de "oorzaak"

Zij spreken over een mogelijk statistisch relevant verband. "Meer kans indien" etc...

De mogelijke "oorzaak" (zo je dat al zo wil noemen) gaf ik hierboven al aan, en kun je ook terugvinden bij de bijtjes.

Niet zo arrogant doen.

ja precies, en ik stel daar een aantal vraagtekens bij..
Bovendien zou ik de toevalsfactor onderzocht willen hebben.

Arrogant? Wat precies ervaar jij als arrogant?
En denk je niet dat jouw reacties naar mij misschien wat arrogant zijn? :D

Wide-O
28-06-06, 00:38
Geplaatst door ~Panthera~
En, hoe komt het nu ? :slapen:

Hoe wat waarom waar, is op zich alleen boeiend als je het onbevangen wil onderzoeken.

Heeft altijd bestaan, zal altijd bestaan, en (shock horror) worden 100% van de homo's geboren uit vrouwen :tik:

Sociobiologen zeggen: homo's "bestaan" omdat ze goed zijn voor het in stand houden van de soort/genen.

Als je dan nog weet dat er vissoorten zijn met 12 geslachten (die elk onderling kunnen paren) dan denk je wellicht: "waar hebben we het nou over dan ?" :D

Wide-O
28-06-06, 00:40
Geplaatst door MaRiaH
En denk je niet dat jouw reacties naar mij misschien wat arrogant zijn? :D

Nee, niet echt. Ik heb een hekel aan gelul in de ruimte. Niks persoonlijks.

~Panthera~
28-06-06, 00:40
Geplaatst door Wide-O
Hoe wat waarom waar, is op zich alleen boeiend als je het onbevangen wil onderzoeken.

Heeft altijd bestaan, zal altijd bestaan, en (shock horror) worden 100% van de homo's geboren uit vrouwen :tik:

Sociobiologen zeggen: homo's "bestaan" omdat ze goed zijn voor het in stand houden van de soort/genen.

Als je dan nog weet dat er vissoorten zijn met 12 geslachten (die elk onderling kunnen paren) dan denk je wellicht: "waar hebben we het nou over dan ?" :D


Nou ja, precies: nergens over dus.
Ze gooien er weer eens naar, en over een jaar is het weer een ander sprookje. :hihi:
Misschien is het gewoon een stofje in de hersenen, die de een wel heeft en de ander niet. swa.

Wide-O
28-06-06, 00:45
Geplaatst door ~Panthera~
Misschien is het gewoon een stofje in de hersenen, die de een wel heeft en de ander niet. swa.

Maar dat spreken die onderzoekers niet tegen toch ? Integendeel, gaan ze impliciet van uit.

MaRiaH
28-06-06, 00:45
Geplaatst door Wide-O
Nee, niet echt. Ik heb een hekel aan gelul in de ruimte. Niks persoonlijks.

Nee dat is een compliment.. :moe: :hihi:

ik vond dit onderzoek nou net gelul in de ruimte.. :D

Enfin, het geschreven woord roept vaak onbedoelde subjectieve interpretaties op.

Ik heb met geen enkele tekst een arrogante bedoeling gehad.
:fpetaf:

~Panthera~
28-06-06, 00:50
Geplaatst door Wide-O
Maar dat spreken die onderzoekers niet tegen toch ? Integendeel, gaan ze impliciet van uit.



Kan misschien wel komen door invloeden van buitenaf. :boogjes:
Joepie, dan moeten ze weer opnieuw beginnen.
Weet je veel ? ze weten het gewoon nog steeds niet, en gissen dus maar wat, toch ?

knuppeltje
28-06-06, 10:52
Geplaatst door MaRiaH
Het ligt weer aan de moeder... :moe:
:hihi:

Even serieus.. ik kan dit niet als een legitieme verklaring zien voor homosexualiteit.
Er zijn ook mannen homosexueel die geen broers hebben of enig kind zijn.. bwvs.

Bovendien vraag ik me dan ook af hoe ze lesbische vrouwen verklaren als deze NIET vaker lesbisch zijn ondanks oudere zussen. (dan geen antigenen? klinkt onlogisch)
Ik vind het geen duidelijk theorie..


Dus ik hoef mij broers nog niet in mekaar te trimmen?

David
28-06-06, 10:56
Ik ben de oudste zoon, oudste kleinzoon - de hele mikmak. Mijn man ook. :ego:

knuppeltje
28-06-06, 10:58
Geplaatst door Wide-O
Ben geen geleerde, maar sociobiologen hebben er eigenlijk een aannemelijke theorie over: altruisme.

Leestip: The Golden Cage van Edgar O. Wilson. Niet de volledige "waarheid" uiteraard, maar verdomd interessant.

Haplo-diploidie rulez :handbang:

Verek, ben ik nou altruist omdat ik homoseksueel ben, of ben ik homoseksueel omdat ik altruist ben?

Het eerste ben ik zeker, van het tweede verdenk ik me sterk.

knuppeltje
28-06-06, 11:00
Geplaatst door Wide-O
Hoe wat waarom waar, is op zich alleen boeiend als je het onbevangen wil onderzoeken.

Heeft altijd bestaan, zal altijd bestaan, en (shock horror) worden 100% van de homo's geboren uit vrouwen :tik:

Sociobiologen zeggen: homo's "bestaan" omdat ze goed zijn voor het in stand houden van de soort/genen.

Als je dan nog weet dat er vissoorten zijn met 12 geslachten (die elk onderling kunnen paren) dan denk je wellicht: "waar hebben we het nou over dan ?" :D

Ik wist het wel.

knuppeltje
28-06-06, 11:01
Geplaatst door ~Panthera~
Nou ja, precies: nergens over dus.
Ze gooien er weer eens naar, en over een jaar is het weer een ander sprookje. :hihi:
Misschien is het gewoon een stofje in de hersenen, die de een wel heeft en de ander niet. swa.

Hebben wij weer een afwijking dus.

MaRiaH
28-06-06, 11:27
Geplaatst door knuppeltje
Dus ik hoef mij broers nog niet in mekaar te trimmen?

Nope, hooguit de antigenen van je moeder.. ;)

David
28-06-06, 11:32
Geplaatst door MaRiaH
Nope, hooguit de antigenen van je moeder.. ;)

Kan m'n broertje beter doen. :ego:

MaRiaH
28-06-06, 12:20
Geplaatst door David
Kan m'n broertje beter doen. :ego:

ja daar zeg je zoiets..

had gewild dat mijn broer wat van die antigenen had gehad..
had ik nu een leuke zwager gehad ipv een onuitstaanbare schoonzus.. :hihi:

~Panthera~
28-06-06, 12:30
Geplaatst door knuppeltje
Hebben wij weer een afwijking dus.


Nee, want je kunt er je vraagtekens bij zetten, waarom men het hebben van een paar stofjes meer of minder een "afwijking" zijn gaan noemen.

Dan zou een olifant een afwijking kunnen zijn zijn tav een muis, of omgekeerd. ;)

David
28-06-06, 12:32
Geplaatst door ~Panthera~
Nee, want je kunt er je vraagtekens bij zetten, waarom men het hebben van een paar stofjes meer of minder een "afwijking" zijn gaan noemen.

Dan zou een olifant een afwijking kunnen zijn zijn tav een muis, of omgekeerd. ;)


Het is allemaal keuze, zuster, en vrijheid van meningsuiting.

~Panthera~
28-06-06, 12:33
Geplaatst door David
Het is allemaal keuze, zuster, en vrijheid van meningsuiting.


Oh fuck ja, broederT, was ik weer even vergeten. :droef:

Hit me wit jor rittumstik.

knuppeltje
29-06-06, 12:53
Geplaatst door ~Panthera~
Oh fuck ja, broederT, was ik weer even vergeten. :droef:

Hit me wit jor rittumstik.

Verschuil je er maar achter, bah.

~Panthera~
29-06-06, 13:09
Geplaatst door knuppeltje
Verschuil je er maar achter, bah.


Laat ik nou geen oudere broer hebben. :ego: :hihi:

knuppeltje
29-06-06, 13:26
Geplaatst door ~Panthera~
Laat ik nou geen oudere broer hebben. :ego: :hihi:

Ikke vier.

~Panthera~
29-06-06, 14:28
Geplaatst door knuppeltje
Ikke vier.


Allemachtig, heaumeau zeker nu ? :hihi:

knuppeltje
29-06-06, 18:20
Geplaatst door ~Panthera~
Allemachtig, heaumeau zeker nu ? :hihi:

Ze zijn best aardig hoor, zeker nu ik ze niet meer in mekaar hoef te trimmen.

Wide-O
29-06-06, 19:43
Geplaatst door knuppeltje
Ze zijn best aardig hoor, zeker nu ik ze niet meer in mekaar hoef te trimmen.

Gewoon blijven doormeppen, anders worden het zo'n slappelingen :hihi:

Ik heb vier zusters en één broer. Hmmm... Misschien ben ik daarom gek :verward:

Nog FF serieus: met altruisme wordt bedoeld het helpen voortplanten van andermans genen (in de sociobiologie). Wat bvb. bijen doen dus. Ik ben alweer vergeten hoe het precies werkt, maar alleen de koningin krijgt kleintjes, en de werkbijen zorgen ervoor dat die in leven blijven. Uiteindelijk zorgt dat ervoor dat al die "zusters" voor 75% genetisch verwant zijn met die kleintjes. (ipv 50 % bij mensen). Heel wonderlijk eigenlijk als je je er in verdiept.

Tomas
29-06-06, 19:47
Geplaatst door Wide-O
Ik heb vier zusters en één broer. Hmmm... Misschien ben ik daarom gek :verward:


I know what you feel, brother.

knuppeltje
29-06-06, 19:57
Geplaatst door Wide-O
Gewoon blijven doormeppen, anders worden het zo'n slappelingen :hihi:

Ik heb vier zusters en één broer. Hmmm... Misschien ben ik daarom gek :verward:

Nog FF serieus: met altruisme wordt bedoeld het helpen voortplanten van andermans genen (in de sociobiologie). Wat bvb. bijen doen dus. Ik ben alweer vergeten hoe het precies werkt, maar alleen de koningin krijgt kleintjes, en de werkbijen zorgen ervoor dat die in leven blijven. Uiteindelijk zorgt dat ervoor dat al die "zusters" voor 75% genetisch verwant zijn met die kleintjes. (ipv 50 % bij mensen). Heel wonderlijk eigenlijk als je je er in verdiept.

Ja, maar ik heb er ook nog een stel onder me, en als die ook nog gaan doormeppen-dan wordt het zoiets als de derde wereldoorlog denk ik.

Dus hebben wij allemaal besloten dat het beter is om maar heel altruistiesch met elkaar om te gaan.

Wide-O
29-06-06, 20:00
Geplaatst door Tomas
I know what you feel, brother.

Alleen als je ook de jongste bent en 9 jaar scheelt met de 2de jongste :hihi:

Mijn broer is dan nog een enorme labbekak, dus ik weet van huis uit echt wel wat "girl power" is hoor :boer:

Tomas
29-06-06, 20:11
Geplaatst door Wide-O
Alleen als je ook de jongste bent en 9 jaar scheelt met de 2de jongste :hihi:


4,5 jaar met de ena jongste. En slechts 10,5 met de oudste.


Mijn broer is dan nog een enorme labbekak, dus ik weet van huis uit echt wel wat "girl power" is hoor :boer:

Eng.

~Panthera~
29-06-06, 20:15
Geplaatst door knuppeltje
Ze zijn best aardig hoor, zeker nu ik ze niet meer in mekaar hoef te trimmen.


Mijn 2 broers en 2 zusters staan allemaal op de "zinvol geweld" lijst. :ego:

knuppeltje
29-06-06, 20:26
Geplaatst door ~Panthera~
Mijn 2 broers en 2 zusters staan allemaal op de "zinvol geweld" lijst. :ego:

Gelukkig, tenminste een normaal gezin.

~Panthera~
29-06-06, 20:40
Geplaatst door knuppeltje
Gelukkig, tenminste een normaal gezin.



Het kon niet beter. :roker:

Wide-O
29-06-06, 21:22
Geplaatst door knuppeltje
Gelukkig, tenminste een normaal gezin.

Ik heb nog (innig maar te weinig frequent (mijn schuld)) contact met één zus die in Luxemburg woont. Die is 12 jaar ouder. Schitterend mens. Maar gek genoeg was ik al haar "favoriet" toen ik 4 was. En omgekeerd. Op zich wel opmerkelijk, hoe dat niet veranderde...

De rest heb ik geen uitstaans meer mee sinds 1976, behalve gedwongen bij begrafenissen :roken: En dan nog.

knuppeltje
29-06-06, 21:29
Geplaatst door Wide-O
Ik heb nog (innig maar te weinig frequent (mijn schuld)) contact met één zus die in Luxemburg woont. Die is 12 jaar ouder. Schitterend mens. Maar gek genoeg was ik al haar "favoriet" toen ik 4 was. En omgekeerd. Op zich wel opmerkelijk, hoe dat niet veranderde...

De rest heb ik geen uitstaans meer mee sinds 1976, behalve gedwongen bij begrafenissen :roken: En dan nog.

Yep, zo gaat dat.

Mijn jongste zus en ik, veschil zo'n 12 jaar.
Maar het goede is dat al zijn wij met nog zovelen, we zijn allemaal totaal verschillend, en dus zien we elkaar heel regelmatig.
Het enige probleem met familiefeestjes is, dat ze er te weinig zijn.

David
29-06-06, 21:31
Leuke families hebben jullie. Ik hang dagelijks met de hele handel aan de telefoon.

knuppeltje
29-06-06, 21:37
Geplaatst door David
Leuke families hebben jullie. Ik hang dagelijks met de hele handel aan de telefoon.

Stekker derruit!!!!!!!!

David
29-06-06, 21:37
Geplaatst door knuppeltje
Stekker derruit!!!!!!!!


Waarom? Ik vind het dolgezellig - vooral met m'n vader kan ik uren praten.

~Panthera~
29-06-06, 21:41
Vooral op begrafenissen lachen wij ons dood. :roker:

knuppeltje
29-06-06, 21:42
Geplaatst door ~Panthera~
Vooral op begrafenissen lachen wij ons dood. :roker:

Bij ons nie, valt niks te erven.

knuppeltje
29-06-06, 21:43
Geplaatst door David
Waarom? Ik vind het dolgezellig - vooral met m'n vader kan ik uren praten.

Das anders, maar ik zou het niet mobiel doen, kost een vermogen.

~Panthera~
29-06-06, 21:44
Geplaatst door knuppeltje
Bij ons nie, valt niks te erven.


Daarom ook: 22000 aan schulden was toch wel erg lachwekkend. :lachu:

knuppeltje
29-06-06, 21:53
Geplaatst door ~Panthera~
Daarom ook: 22000 aan schulden was toch wel erg lachwekkend. :lachu:


Always look at the bright of life.

~Panthera~
29-06-06, 21:56
Geplaatst door knuppeltje
Always look at the bright of life.


Ik wel, heb niet voor "ontvangst" getekend, zeg maar. :haha:

knuppeltje
29-06-06, 22:06
Geplaatst door ~Panthera~
Ik wel, heb niet voor "ontvangst" getekend, zeg maar. :haha:

Nooit tekenen.

~Panthera~
29-06-06, 22:13
Geplaatst door knuppeltje
Nooit tekenen.


Ja, precies, zo wit zag ik nu ook weer niet. :ego:

knuppeltje
29-06-06, 22:15
Geplaatst door ~Panthera~
Ja, precies, zo wit zag ik nu ook weer niet. :ego:

Clever wefke.

~Panthera~
29-06-06, 22:17
Geplaatst door knuppeltje
Clever wefke.

:wijs:

Wide-O
29-06-06, 22:33
Geplaatst door David
Leuke families hebben jullie. Ik hang dagelijks met de hele handel aan de telefoon.

Koesteren.

Wide-O
29-06-06, 22:35
Geplaatst door ~Panthera~
Ja, precies, zo wit zag ik nu ook weer niet. :ego:

Ik wel dus :idioot: :nerd:

David
29-06-06, 22:37
Geplaatst door Wide-O
Koesteren.


Zij mij :roker:

~Panthera~
29-06-06, 22:38
Geplaatst door Wide-O
Ik wel dus :idioot: :nerd:


Oei. :argwaan:

knuppeltje
29-06-06, 22:38
Geplaatst door David
Zij mij :roker:

Lucky Basterd.

David
29-06-06, 22:39
Geplaatst door knuppeltje
Lucky Basterd.


Dat weet ik.