PDA

Bekijk Volledige Versie : Tweede kinderlichaam gevonden in Luik



Marsipulami
28-06-06, 15:33
Tweede lichaam gevonden in Luik

LUIK - In Luik hebben speurders een tweede lichaam gevonden op de plek waar eerder het verdwenen meisje Stacy Lemmens (7) gevonden werd. Vermoedelijk gaat het om Nathalie Mahy, het 10-jarige stiefzusje dat samen met Stacy verdween. De lichamen lagen in een afwateringskanaal langs de spoorweg, op 400 meter van het café waar de meisjes voor het laatst gezien werden.

Het staat vast dat het eerste lichaam dat van Stacy is; speurders herkenden de kleren die ze droeg op de avond van de verdwijning. Volgens de speurders is het overlijden niet recent. Het meisje zou vermoord zijn, maar daar is nog geen officiële bevestiging van. Een autopsie moet uitwijzen wanneer en hoe het kind is gestorven.

De lichamen werd ontdekt vlakbij de Pont de Bayard, de brug over de spoorlijn Antwerpen-Luik. Die spoorwegberm was eerder al eens gecontroleerd, maar toen stond het gras erg hoog en lag er heel wat kreupelhout. Gisteren werd de berm gemaaid.

Langs de berm ligt een diep afwateringskanaal dat met metalen riooldeksels is afgedekt. De lichamen lagen verstopt onder twee van die deksels. Het is haast zeker uitgesloten dat het om een ongeluk gaat, omdat de deksels behoorlijk zwaar zijn.

Moeder onwel

De natuurlijke moeder van Stacy, Christiane Granziero, werd onwel toen ze vernam dat het lichaam van haar dochter gevonden is. De vrouw werd naar het ziekenhuis gebracht.

De ontdekking van het lichaam zou niet het gevolg zijn van de verhoren van Abdallah Ait-Oud, die verdacht wordt van de ontvoering van de twee meisjes.

Verdwijning

De stiefzusjes Stacy Lemmens (7) en Nathalie Mahy (10) verdwenen in de nacht van vrijdag 9 op zaterdag 10 juni in Luik. Ze waren met hun ouders naar de braderie in de wijk Saint-Léonard gegaan.

De vader, Thierry Lemmens, verliet rond 1 uur het café Les Armuriers en liet de zes kinderen bij zijn vriendin achter. Zij speelden rond het springkasteel dat nabij het café stond opgesteld. Toen de moeder van het nieuw samengestelde gezin rond 3 uur naar huis wilde gaan en haar kinderen wilde verzamelen, miste ze er twee.

Verdachte

Hoofdverdachte Abdallah Ait-Oud (38) zit ondertussen veertien dagen in de cel. Hij werd opgepakt vier dagen na de verdwijning van Nathalie en Stacy in de Luikse wijk Saint-Léonard.

Ait-Oud was in het café aanwezig toen Nathalie en Stacy verdwenen. Hij heeft bovendien een zwaar verleden als kinderverkrachter. Harde bewijzen tegen hem zitten er vandaag echter nog altijd niet in het dossier.

De raadsman van Ait-Oud vroeg daarom om zijn cliënt vrij te laten.Vandaag zou de raadkamer beslissen of de verdachte in de cel moet blijven. llc, kld

~Panthera~
28-06-06, 15:39
http://members.ams.chello.nl/b.lameris/rip1.jpg

Pytaghoras
28-06-06, 16:19
Welke straf dan ook is niet genoeg voor de moordenaar(s).

Joesoef
28-06-06, 16:24
Tyfus, kippenvel en rillingen.

Wide-O
28-06-06, 16:33
Geplaatst door Joesoef
Tyfus, kippenvel en rillingen.

Yup, en verslagenheid.

Ik hoop dat ze wel de juiste persoon straffen. Hopelijk zal DNA onderzoek uitsluitsel geven.

David
28-06-06, 16:36
.

Seif
28-06-06, 17:00
Dus toch maar een DNA-databank aanleggen van alle burgers?

En mischien ook nog een onderhuids GPS-chipje bij iedereen?

Wide-O
28-06-06, 17:21
Geplaatst door Seif
Dus toch maar een DNA-databank aanleggen van alle burgers?

En mischien ook nog een onderhuids GPS-chipje bij iedereen?

Wat een rare conclusie weer ?

Het DNA van Ait-Oud hebben ze. Meestal vind men ook wel DNA onder de nagels van de slachtoffers (of bij verkrachting... affijn, moet ik niet uitleggen)

Weet je meteen of ze de juiste te pakken hebben.

Op mijn DNA heb ik koppierijt, en de staat heeft daar geen flikker mee te maken. Mijn genius is van mij. Dus vuk off met die Big Brother suggesties :)

Seif
28-06-06, 17:32
Geplaatst door Wide-O
Wat een rare conclusie weer ?

Het DNA van Ait-Oud hebben ze. Meestal vind men ook wel DNA onder de nagels van de slachtoffers (of bij verkrachting... affijn, moet ik niet uitleggen)

Weet je meteen of ze de juiste te pakken hebben.

Op mijn DNA heb ik koppierijt, en de staat heeft daar geen flikker mee te maken. Mijn genius is van mij. Dus vuk off met die Big Brother suggesties :)

Het DNA van de verdachte in deze zaak hebben ze bij toeval omdat hij in de buurt was en een verleden heeft. Bij veel zaken is er wel DNA, maar geen dader. Met zo'n databank is dat te voorkomen. Om nog maar te zwijgen over de preventieve werking, wetende dat het vrijwel onmogelijk is om zo'n misdrijf te plegen zonder DNA achter te laten. Maar goed, schakel maar weer over op de onderbuik. Kinderlevens zijn blijkbaar minder belangrijk dan je geentjes.

mark61
28-06-06, 17:33
Geplaatst door Wide-O
Wat een rare conclusie weer ?

Het DNA van Ait-Oud hebben ze. Meestal vind men ook wel DNA onder de nagels van de slachtoffers (of bij verkrachting... affijn, moet ik niet uitleggen)

Weet je meteen of ze de juiste te pakken hebben.

Op mijn DNA heb ik koppierijt, en de staat heeft daar geen flikker mee te maken. Mijn genius is van mij. Dus vuk off met die Big Brother suggesties :)

Hmm, ik ben er wel voor. Dr wordt (bijna) niemand meer verkracht zonder dat ze weten wie het gedaan heeft.

Wide-O
28-06-06, 17:41
Geplaatst door Seif
Kinderlevens zijn blijkbaar minder belangrijk dan je geentjes.

Wat een walgelijke manier van discussie voeren zeg. Dit zou je IRL niet durven zeggen.

Wide-O
28-06-06, 17:42
Geplaatst door mark61
Hmm, ik ben er wel voor. Dr wordt (bijna) niemand meer verkracht zonder dat ze weten wie het gedaan heeft.

OJ Simpson en zo ?

Vacatures in de onderwereld: knoeien met DNA sporen. :tover:

Seif
28-06-06, 17:48
Geplaatst door Wide-O
Wat een walgelijke manier van discussie voeren zeg. Dit zou je IRL niet durven zeggen.

Dat zullen mijn vrienden tegenspreken.

Komop zeg, niet zo lichtgeraakt.

mark61
28-06-06, 21:20
Geplaatst door Wide-O
OJ Simpson en zo ?

Vacatures in de onderwereld: knoeien met DNA sporen. :tover:

Bij verkrachtingszaken speelt dat niet zo.

OJ is guilty as hell, maar ze wouden het te mooi doen. Moet je ook geen racistische detective erop zetten. In any case was het ff maatschappelijk niet acceptabel om hem weg te stoppen.

Divine_70
28-06-06, 23:03
Geplaatst door ~Panthera~

http://members.ams.chello.nl/b.lameris/rip1.jpg

.

MaRiaH
28-06-06, 23:12
:tranen:
Rust zacht meiskes..