PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokkaanse hackersgroep pleegt aanvallen op Israëlische websites



Qaiys
29-06-06, 00:03
Marokkaanse aanval op Israëlische websites

door Inez Polak

Meer dan 750 Israëlische websites zijn gisteren in een paar uur tijd gekraakt. De boodschap die de hackers achterlieten luidde: You’re killing Palestinians, we’re killing servers (jullie doden Palestijnen, wij doden 'servers').

De hackers zijn leden van leden van een Marokkaanse groep die zich 'Het Duivelsteam' noemt. Dezelfde groepering is verantwoordelijk voor de meeste aanvallen op Israëlische internetsites het afgelopen jaar. Volgens een zegsman van de groepering bestaat deze uit een twintigtal Marokkaanse jongeren, die zich tot doel hebben gesteld het verzet tegen de Israëlische bezetting te steunen.

Gisteren was de grootste aanval op internet tot dusver en hij volgde meteen op de Israëlische inval in de Gazastrook.

Tot de sites die zijn aangevallen behoren een bank voor soldaten, een ziekenhuis, de site van de jongeren van de Kadima-partij (van premier Olmert) maar ook tal van autoverhuurbedrijven.

Volgens Ynet, de site van de Israëlische krant Jediot Achronot (www.ynetnews,com) zijn vele Israëlische sites dagelijks het mikpunt van hackers.

http://www.trouw.nl/hetnieuws/wereld/article362195.ece

Let op de titel die de krant voert.

Good Kahuna
29-06-06, 11:20
AMSTERDAM - Een groep Marokkaanse hackers heeft de afgelopen dagen meer dan 750 Israëlische websites gehackt. Doelwit waren onder meer sites van banken, autofabrikanten en ziekenhuizen. De groep, die zich Team Evil noemt, steunt het verzet tegen de Israëlische bezetting.

De aanvallen begonnen woensdagochtend nadat het Israëlische leger met tientallen tanks, bulldozers en pantservoertuigen het zuiden van de Gazastrook binnenviel.

De hackers lieten de volgende boodschap achter op de gekraakte sites: "Hacked By Team-Evil Arab hackers u KIll palestin people we Kill Israel servers" (Gehackt door Team-Evil, jullie doden Palestijnen, wij doden Israëlische servers). Het is de grootste aanval op Israëlische websites tot nu toe.

Israëlische sites zijn dagelijks het doelwit van hackers. Ook Team-Evil is niet onbekend. Het afgelopen jaar waren zij verantwoordelijk voor het gros van alle aanvallen. Ook heeft de groep met enige regelmaat Amerikaanse regeringssites gehackt, waar zij berichten achterlieten die aanzetten tot jodenhaat.

Bron: Nu (http://www.nu.nl/news/766807/52/Marokkanen_hacken_Isra%EBlische_websites.html)

_h4T3D_sE7eN
29-06-06, 11:23
Welk concreet bewijs ligt er om te kunnen stellen dat het Marokkanen zijn ?

_h4T3D_sE7eN
29-06-06, 11:24
Ik stelde de vraag al in Kahuna's topic. Ook hier kan ik nergens uit halen dat er concreet bewijs is dat het Marokkanen betreft.

Wide-O
29-06-06, 11:34
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Welk concreet bewijs ligt er om te kunnen stellen dat het Marokkanen zijn ?

Geen, kunnen net zo goed 13 jarige Ami scriptkiddies zijn.

ronald
29-06-06, 11:43
Ze kunnen wel hebben gehackd, maar is het ze gelukt?

Qaiys
29-06-06, 11:49
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Ik stelde de vraag al in Kahuna's topic. Ook hier kan ik nergens uit halen dat er concreet bewijs is dat het Marokkanen betreft.

Zal wel wat te maken hebben met de achternaam van de schrijfster dat er speciaal aandacht en nadruk wordt gelegd op ''Marokkanen''.

Wide-O
29-06-06, 11:49
Geplaatst door ronald
Ze kunnen wel hebben gehackd, maar is het ze gelukt?

Het is niet echt hacken zelfs, maar website "defacing". Als er ergens weer een lek in Internet Information Server wordt gevonden, wordt de index.html (of default.asp etc...) vervangen door zo'n kul pagina. Heb het zelf ook wel's gehad.

Zo'n lek gaat dan de newsgroups rond en zich vervelende kids gaan dat dan "exploiten" op allerlei sijts.

ronald
29-06-06, 11:51
Geplaatst door Wide-O
Het is niet echt hacken zelfs, maar website "defacing". Als er ergens weer een lek in Internet Information Server wordt gevonden, wordt de index.html (of default.asp etc...) vervangen door zo'n kul pagina. Heb het zelf ook wel's gehad.

Zo'n lek gaat dan de newsgroups rond en zich vervelende kids gaan dat dan "exploiten" op allerlei sijts.


Een storm in een glas water dus. Maar hoe weten ze dat het marokkanen zijn? is dat te tracen dan? Of stelden zij zich als zodanig voor?

ronald
29-06-06, 11:53
Geplaatst door Qaiys
Zal wel wat te maken hebben met de achternaam van de schrijfster dat er speciaal aandacht en nadruk wordt gelegd op ''Marokkanen''.


Heb je geen beter argument? Het klinkt allemaal zo zielig bij jou.

Qaiys
29-06-06, 12:05
Geplaatst door ronald
Heb je geen beter argument? Het klinkt allemaal zo zielig bij jou.

Ik heb al vele zionisten achter me aan gehad die mijn schrijfstijl niet waarderen en mij uitschelden en denigrerend tegen mij doen. Je bent niet de eerste.

Good Kahuna
29-06-06, 12:05
Geplaatst door Wide-O
Het is niet echt hacken zelfs, maar website "defacing". Als er ergens weer een lek in Internet Information Server wordt gevonden, wordt de index.html (of default.asp etc...) vervangen door zo'n kul pagina. Heb het zelf ook wel's gehad.


Website defacing, yep.

Ziehier een voorbeeld: http://www.sct.gov.sa/x.htm

Wide-O
29-06-06, 12:07
Geplaatst door ronald
Een storm in een glas water dus. Maar hoe weten ze dat het marokkanen zijn? is dat te tracen dan? Of stelden zij zich als zodanig voor?

Moeilijk te traceren. Kan evengoed door een stel Eskimo's gedaan zijn. Op mijn site stonden er toen ook rare Jihaad berichten en gebral over onthoofdingen e.d. Was wel schrikken toen :hihi: en toen ben ik wat meer gaan lezen/goegelen erover. Toen vond ik zelfs een forum waar de kids bijhielden welke sites ze "gehackt" hadden. Zo wist ik dat het Amerikanen waren.

Tomas
29-06-06, 12:13
Geplaatst door Wide-O
Toen vond ik zelfs een forum waar de kids bijhielden welke sites ze "gehackt" hadden.


Dat schijnt een fake eskimo site te zijn die doen alsof ze amerikanen zijn. Gerund door een colombiaan.

Wide-O
29-06-06, 12:15
Geplaatst door Tomas
Dat schijnt een fake eskimo site te zijn die doen alsof ze amerikanen zijn. Gerund door een colombiaan.

En die Columbiaan schijnt dan weer gefinancierd te worden door Larry Ellison.

Tomas
29-06-06, 12:17
Geplaatst door Wide-O
En die Columbiaan schijnt dan weer gefinancierd te worden door Larry Ellison.

Ja, dat gerucht gaat rond bij ms. Daar ontstaan vaak van dat soort geruchten.

Joepie
29-06-06, 12:39
Geplaatst door Qaiys
Ik heb al vele zionisten achter me aan gehad die mijn schrijfstijl niet waarderen en mij uitschelden en denigrerend tegen mij doen. Je bent niet de eerste.

en jij maar rennen zeker? ;)

Good Kahuna
29-06-06, 13:01
Wie die hackers ook zijn, vorig jaar waren ze ook al bezig:

http://www.itweb.co.za/sections/internet/2005/0501121214.asp?A=LEG&S=Legal%20View&O=E&CiRestriction=

_h4T3D_sE7eN
29-06-06, 13:02
Geplaatst door ronald
Heb je geen beter argument? Het klinkt allemaal zo zielig bij jou.

Weet jij een beter argument dan ?

Inez Polak is namelijk geen lieverdje.