PDA

Bekijk Volledige Versie : Referendum over zelfstandig Noorden



sienia
29-06-06, 11:08
Referendum over zelfstandig Noorden

Gepubliceerd op 28 juni 2006, 22:28

groningen -
De Partij voor het Noorden wil een referendum over een zelfstandig Noorden nog voor de statenverkiezingen van volgend jaar maart

San moet de bevolking van Groningen, Drenthe en Friesland zich uitspreken. Fractievoorzitter Teun Jan Zanen riep provinciale staten van Groningen woensdag op ’lef te tonen’ en de discussie over een zelfstandig landsdeel niet te smoren.

De Partij voor het Noorden krijgt in de staten al jaren geen poot aan de grond met haar pleidooi voor een noordelijk landsdeel met een eigen  parlement dat zijn eigen belastingen heft en een kwart van de aardgasopbrengst krijgt. Als het Noorden dat geld naar eigen goeddunken besteedt komt er volgens hem een eind aan het eeuwige getouwtrek om geld met Den Haag.

Zanen vindt de tijd nu rijp met het oog op de recente conflicten over de Zuiderzeelijn en economische steunprogramma’s. Hij neemt Catalonië als voorbeeld. Dat sprak zich kortgeleden in een referendum uit voor meer onafhankelijkheid binnen Spanje.

mark61
29-06-06, 11:11
Prima idee! :lachu:

Als het gas op is willen ze weer terug zeker?

~Panthera~
29-06-06, 11:29
Geplaatst door mark61
Prima idee! :lachu:

Als het gas op is willen ze weer terug zeker?


He, vern.... het nou niet. :hihi:

sienia
29-06-06, 11:34
Geplaatst door mark61
Prima idee! :lachu:

Als het gas op is willen ze weer terug zeker?

Ligt voorlopig genoeg, geloof ik.

mark61
29-06-06, 11:37
Geplaatst door sienia
Ligt voorlopig genoeg, geloof ik.

Ik zou er niet op rekenen dat het jouw AOW gaat betalen. Intussen zinken jullie in een steeds diepere put... :lekpuh:

Wide-O
29-06-06, 11:46
Eigen gasbel eerst ! :ego:

Overigens...

Zorgen over gasbel Slochteren
VVD-kamerlid Paul de Krom wil opheldering over het Slochterenveld. De gasbel bij Slochteren schijnt veel sneller leeg te raken dan was gepland. De Krom heeft minister Laurens Jan Brinkhorst van Economische Zaken (D66) om een analyse gevraagd. Ook wil De Krom van de minister weten wat de oorzaken zijn van het sneller leeg raken van de enorme gasbel. De Krom vraagt zich af wat dit betekent voor de Staatskas en de gaslevering. Hij wil weten welke mogelijke maatregelen de minister in ge-dachten heeft en zal treffen om dit proces tegen te gaan. De Krom stelde de vragen naar aanleiding van het vorige week in Else-vier verschenen ‘Energiepolitiek: Gasrijkdom verdampt’. In het artikel staat dat het versneld leegpompen van de gasbel de druk in de bodem doet afnemen met gevolg dat het in de kleine velden aanwezige gas nooit meer valt op te pompen
(Bron: Elsevier - Economie, dinsdag 3 mei 2005)

sienia
29-06-06, 11:48
Geplaatst door mark61
Ik zou er niet op rekenen dat het jouw AOW gaat betalen. Intussen zinken jullie in een steeds diepere put... :lekpuh:

Ik ga op tijd verhuizen hoor!

mark61
29-06-06, 12:23
Geplaatst door ~Panthera~
He, vern.... het nou niet. :hihi:

Tis net Skotland. Daar willen ze ook altijd onafhankelijk zijn als de olieprijs hoog is, en toch maar niet als ie laag is.

mark61
29-06-06, 12:31
Geplaatst door sienia
Ik ga op tijd verhuizen hoor!

Geen economische vluchtelingen in mijn achtertuin!

~Panthera~
29-06-06, 12:39
Geplaatst door mark61
Tis net Skotland. Daar willen ze ook altijd onafhankelijk zijn als de olieprijs hoog is, en toch maar niet als ie laag is.

Schotten moeten gewoon niet lullen, maar zuipen. :hihi:

Divine_70
29-06-06, 13:20
Geplaatst door sienia
Ik ga op tijd verhuizen hoor!

Als nou iedereen op tijd gaat verhuizen, houden wij, de achterblijvers, gas over. :lole:

Bofko
29-06-06, 15:57
Geplaatst door sienia
Referendum over zelfstandig Noorden

Gepubliceerd op 28 juni 2006, 22:28

groningen -
De Partij voor het Noorden wil een referendum over een zelfstandig Noorden nog voor de statenverkiezingen van volgend jaar maart

San moet de bevolking van Groningen, Drenthe en Friesland zich uitspreken. Fractievoorzitter Teun Jan Zanen riep provinciale staten van Groningen woensdag op ’lef te tonen’ en de discussie over een zelfstandig landsdeel niet te smoren.

De Partij voor het Noorden krijgt in de staten al jaren geen poot aan de grond met haar pleidooi voor een noordelijk landsdeel met een eigen  parlement dat zijn eigen belastingen heft en een kwart van de aardgasopbrengst krijgt. Als het Noorden dat geld naar eigen goeddunken besteedt komt er volgens hem een eind aan het eeuwige getouwtrek om geld met Den Haag.

Zanen vindt de tijd nu rijp met het oog op de recente conflicten over de Zuiderzeelijn en economische steunprogramma’s. Hij neemt Catalonië als voorbeeld. Dat sprak zich kortgeleden in een referendum uit voor meer onafhankelijkheid binnen Spanje.

"Uit jenever en achterdocht heeft God de Drent gewrocht" .

Als Nederlands-Catalonie een feit is geworden, waarom zouden Friesland en Drenthe dan ook mee moeten profiteren van het gas ?

sienia
29-06-06, 16:35
Geplaatst door Bofko
"Uit jenever en achterdocht heeft God de Drent gewrocht" .

Als Nederlands-Catalonie een feit is geworden, waarom zouden Friesland en Drenthe dan ook mee moeten profiteren van het gas ?

Het kan friezen of dooien, maar het liefst hei ik een dooie Fries. :ego:

888
29-06-06, 21:41
Ik ben tegen het zelfstandige Noorden. Straks willen de tuinders in het Westland ook een zelfstandige Westland.