PDA

Bekijk Volledige Versie : Erdogan: vrijheid meningsuiting is niet onbeperkt & stop marginalisering Eur. moslims



Qaiys
29-06-06, 12:41
Turkse premier bepleit meer tolerantie

STRAATSBURG (AP) - De Turkse premier Recep Tayyip Erdogan heeft woensdag in Straatsburg voor meer religieuze en culturele tolerantie gepleit om de steeds groter wordende kloof tussen het Westen en de islamitische wereld te overbruggen. Hij noemde het noodzakelijk om beperkingen te stellen aan de vrijheid van meningsuiting.

Om zijn pleidooi te illustreren verwees Erdogan naar de recente crisis over de publicatie van cartoons van de profeet Mohammed in een Deense krant. De publicatie werd wereldwijd door media overgenomen, wat leidde tot een storm van protesten van moslimfundamentalisten.

Erdogan betoogde tijdens een zitting van de Parlementaire Vergadering van de Raad van Europa dat vrijheid nooit onbeperkt kan zijn en dat in de geschiedenis ook nooit geweest is. De Turkse premier wees ook op de groeiende moslimpopulatie in West-Europa en stelde dat West-Europese landen de neiging hebben moslimgemeenschappen en hun cultuur te marginaliseren. Volgens Erdogan ligt hier de voedingsbodem voor problemen zoals die aan het licht zijn getreden in Londen en Parijs.

http://www.refdag.nl/artikel/1266048/Turkse+premier+bepleit+meer+tolerantie.html

knuppeltje
29-06-06, 12:44
Geplaatst door Qaiys
Turkse premier bepleit meer tolerantie

STRAATSBURG (AP) - De Turkse premier Recep Tayyip Erdogan heeft woensdag in Straatsburg voor meer religieuze en culturele tolerantie gepleit om de steeds groter wordende kloof tussen het Westen en de islamitische wereld te overbruggen. Hij noemde het noodzakelijk om beperkingen te stellen aan de vrijheid van meningsuiting.

Om zijn pleidooi te illustreren verwees Erdogan naar de recente crisis over de publicatie van cartoons van de profeet Mohammed in een Deense krant. De publicatie werd wereldwijd door media overgenomen, wat leidde tot een storm van protesten van moslimfundamentalisten.

Erdogan betoogde tijdens een zitting van de Parlementaire Vergadering van de Raad van Europa dat vrijheid nooit onbeperkt kan zijn en dat in de geschiedenis ook nooit geweest is. De Turkse premier wees ook op de groeiende moslimpopulatie in West-Europa en stelde dat West-Europese landen de neiging hebben moslimgemeenschappen en hun cultuur te marginaliseren. Volgens Erdogan ligt hier de voedingsbodem voor problemen zoals die aan het licht zijn getreden in Londen en Parijs.

http://www.refdag.nl/artikel/1266048/Turkse+premier+bepleit+meer+tolerantie.html

Ja, dat die er niet echt voor is had ik al lang begrepen.

duende
29-06-06, 14:17
Geplaatst door Qaiys
Turkse premier bepleit meer tolerantie

STRAATSBURG (AP) - De Turkse premier Recep Tayyip Erdogan heeft woensdag in Straatsburg voor meer religieuze en culturele tolerantie gepleit om de steeds groter wordende kloof tussen het Westen en de islamitische wereld te overbruggen. Hij noemde het noodzakelijk om beperkingen te stellen aan de vrijheid van meningsuiting.

Om zijn pleidooi te illustreren verwees Erdogan naar de recente crisis over de publicatie van cartoons van de profeet Mohammed in een Deense krant. De publicatie werd wereldwijd door media overgenomen, wat leidde tot een storm van protesten van moslimfundamentalisten.



Dus omdat er een stelletje bijgelovige idioten op hun pik getrapt is, moet de vrijheid van meningsuiting maar in de kast. En zo krijgt het stelletje reactionairen meer en meer hun zin.
Dat ze beledigd zijn is hun probleem niet het mijne.
Zo wordt ieder vorm van kritiek jegens de leugenachtige, dubbele, dogmatische religies weer in de kiem gemoord.

Ik ben allang niet meer tolerant en daarom ben ik blij dat ik mijn mond open kan trekken.
En waarom ben ik niet tolerant? Omdat religieuzen als Erdogan meteen beginnen met het inperken van de VRIJHEID van meningsuiting. En dat is NIET tolerant.
Religieuzen zijn NIET tolerant. Dus moeten ze kritiek verwachten.

observer
29-06-06, 14:41
erdogan moet eerst meer eens in zijn eigen land orde op zaken stellen

beter te veel vrijheid dan geen of weinig

mocht hij toch willen preken, kan hij beter in de arabische wereld gaan preken voor meer tolerantie en als hij moslimgemeenschappen in europa wil helpen kan hij daar voor meer integratie preken

Al Sawt
29-06-06, 15:07
Geplaatst door observer
erdogan moet eerst meer eens in zijn eigen land orde op zaken stellen

beter te veel vrijheid dan geen of weinig

mocht hij toch willen preken, kan hij beter in de arabische wereld gaan preken voor meer tolerantie en als hij moslimgemeenschappen in europa wil helpen kan hij daar voor meer integratie preken En weer gaan de grootste hypocrieten een pleidooi houden voor gepreek in de Arabische wereld, over de vrijheden.

Maar ze steunen wel een intolerante entiteit dat gestoeld is op een racistische ideologie.

duende
29-06-06, 15:15
Geplaatst door Al Sawt
En weer gaan de grootste hypocrieten een pleidooi houden voor gepreek in de Arabische wereld, over de vrijheden.

Maar ze steunen wel een intolerante entiteit dat gestoeld is op een racistische ideologie.
Zo is het...heb je het niet op met een intolerant geloof (zoals ieder geloof intolerant is, dus niet alleen de islam) dan ben je meteen een rascist.
Dan ben ik maar een rascist.
Gelukkig dat de broodheren van Erdohan, Milli Goruz, niet rascistisch zijn.......
Heb je wel eens een grijze wolf horen huilen?

mark61
29-06-06, 15:33
"De Turkse premier Recep Tayyip Erdogan heeft woensdag in Straatsburg voor meer religieuze en culturele tolerantie gepleit"

Misschien is dat wat voor in Turkije. Zo maar een ideetje. Omdat hij daar toch wat te zeggen heeft. Dit itt. over Europa.

Brutaal istie wel.

observer
29-06-06, 15:45
Geplaatst door Al Sawt
En weer gaan de grootste hypocrieten een pleidooi houden voor gepreek in de Arabische wereld, over de vrijheden.

Maar ze steunen wel een intolerante entiteit dat gestoeld is op een racistische ideologie. als er 1 reden is waarom niemand de arabische wereld serieus neemt als gesprekspartner isw het wel die standaardopmerking

op die manier kun je alles wegpraten

arabieren vermoorden arabieren, ja maar dat doen de joden ook

arabier gooit prop op straat, ja maar dat doen de joden ook

wees nou eens eerlijk als je de arabische wereld bekijkt schaam je dan niet? zonder de olie zou men opkijken tegen afrika en zelfs met is het geheel vergelijkbaar met spanje, elke culturele ontwikkeling wordt doodgetrapt, vernieuwing is een vies woord discussie is vrijwel onmogelijk en rechten? het overgrote deel van de arabieren heeft nog niet eens het recht om zijn mond opendoen, zelfs de arabieren in israel hebben meer rechten dan de meeste broeders erbuiten.

wederom als erdogan zich zo zorgen maakt over rechten zijn er genoeg plekken waar moslims door mede moslims worden gemarginaliseerd en genoeg plekken waar veel minder tollerant wordt omgegaan met moslims dan in europa.

Al Sawt
29-06-06, 16:03
Geplaatst door duende
Zo is het...heb je het niet op met een intolerant geloof (zoals ieder geloof intolerant is, dus niet alleen de islam) dan ben je meteen een rascist. Kun je aanwijzen of ik ergens een geloof intolerant hebt genoemd?



Dan ben ik maar een rascist. Wees maar trots op.

Al Sawt
29-06-06, 16:14
Geplaatst door observer
als er 1 reden is waarom niemand de arabische wereld serieus neemt als gesprekspartner is het wel die standaardopmerking Inderdaad, een standaardopmerking.

Zo simpel is het. Wel een verwijt maken naar aan andere kant en als jouw verwijt als hypocriet wordt aangewezen, dan doet dat men af als standaardopmerking.


Heel voorspelbaar.


op die manier kun je alles wegpraten Dat geld ook voor jou, Observer.


arabieren vermoorden arabieren, ja maar dat doen de joden ook Arabieren vermoorden inderdaad Arabieren. Dat geeft aan dat hun misdaden niet raciaal gemotiveerd zijn. Wat in schril contrast afsteekt met de Zionisten.



arabier gooit prop op straat, ja maar dat doen de joden ook
Maak maar een karikatuur van iets waar je inhoudelijk geen steekhoudende argumenten op kan bedenken.



wees nou eens eerlijk als je de arabische wereld bekijkt schaam je dan niet? Ik schaam me nergens voor.

Wij zijn bezig met een politieke proces. Dood, verderf en stagnatie, zijn onderdeel van dat proces.

Nu een wedervraag:

Schaam jij je niet dat je een entiteit verdedigd die gestoeld is op een racistische ideologie en haar legitimeit baseert op een fabeltje van 2000 jr oud?


zonder de olie zou men opkijken tegen afrika en zelfs met is het geheel vergelijkbaar met spanje,

elke culturele ontwikkeling wordt doodgetrapt, vernieuwing is een vies woord discussie is vrijwel onmogelijk en rechten? het overgrote deel van de arabieren heeft nog niet eens het recht om zijn mond opendoen,Jouw onwetendheid begint echt door te slaan.

Landen als Marokko, Egypte, Syrie, Jordanie en Tunesie, hebben geen druppel olie en doen het beter dan menig Afrikaanse en Latijns-Amerikaanse landen.


zelfs de arabieren in israel hebben meer rechten dan de meeste broeders erbuiten. Kleurlingen in Zuid-Afrika ten tijde van de apartheid, hadden ook rechten.

Dat betekent niet dat ze ook vrijheid hebben.


wederom als erdogan zich zo zorgen maakt over rechten zijn er genoeg plekken waar moslims door mede moslims worden gemarginaliseerd en genoeg plekken waar veel minder tollerant wordt omgegaan met moslims dan in europa. Wederom moet jij je beperken tot wantoestanden in jouw eigen wereldje, inplaats jouw hypocriete vinger op te steken.

Toevallig richting een partij dat jij ziet als een tegenpartij.

reason
29-06-06, 16:42
Geplaatst door Qaiys
Turkse premier bepleit meer tolerantie

STRAATSBURG (AP) - De Turkse premier Recep Tayyip Erdogan heeft woensdag in Straatsburg voor meer religieuze en culturele tolerantie gepleit om de steeds groter wordende kloof tussen het Westen en de islamitische wereld te overbruggen. Hij noemde het noodzakelijk om beperkingen te stellen aan de vrijheid van meningsuiting.

Hij pleit voor tolerantie, maar wil de mensen in het westen beknotten in hun vrijheid.
Mooie tolerantie is dat; past goed in de traditionele opvatting van een tolerante islamitische samenleving.
Maar de westerse samenleving is niet islamitisch, en ook niet christelijk. Er wonen alleen veel christenen, en minder moslims.


[i]Om zijn pleidooi te illustreren verwees Erdogan naar de recente crisis over de publicatie van cartoons van de profeet Mohammed in een Deense krant. De publicatie werd wereldwijd door media overgenomen, wat leidde tot een storm van protesten van moslimfundamentalisten. [/B]

Dit is een leugen.
De publicatie uit de Deense krant werd pas overgenomen door kranten in sommige landen nadat er in Arabische landen een rel was ontstaan; en dat was een paar maanden na de publicatie in Denemarken!



[i]Erdogan betoogde tijdens een zitting van de Parlementaire Vergadering van de Raad van Europa dat vrijheid nooit onbeperkt kan zijn en dat in de geschiedenis ook nooit geweest is. [/B]

De vrijheid van meningsuiting strekt ver, maar is niet onbeperkt. De tamelijk onschuldige Deense plaatjes vallen wel onder die vrijheid.


[i]De Turkse premier wees ook op de groeiende moslimpopulatie in West-Europa en stelde dat West-Europese landen de neiging hebben moslimgemeenschappen en hun cultuur te marginaliseren. Volgens Erdogan ligt hier de voedingsbodem voor problemen zoals die aan het licht zijn getreden in Londen en Parijs.
[/B]

Mensen als Erdogan hebben de neiging om de moslimovertuiging bepalend te laten zijn voor de gemeenschap waarin ze leven, ook al vormen ze een minderheid. Zij hebben geen respect voor de in het westen verworven vrijheden door die vrijheid te willen beperken.
Laat hen liever gebruik makne van diezelfde vrijheden zonder dat soort negatieve oprispingen.

observer
29-06-06, 16:50
Schaam jij je niet dat je een entiteit verdedigd die gestoeld is op een racistische ideologie en haar legitimeit baseert op een fabeltje van 2000 jr oud? als je goed had gelezen had je gezien dat ik het had over israel als excuus voor elke mistand in de arabische wereld

lees je wel wat je zegt, dan kun je dus ook concluderen dat elke beslissing of claim op basis van elk op een oud geschrift gebaseerde ideologie of theologie onzin is


Arabieren vermoorden inderdaad Arabieren. Dat geeft aan dat hun misdaden niet raciaal gemotiveerd zijn. Wat in schril contrast afsteekt met de Zionisten. dat zou kloppen als arbieren alleen arabieren zouden doden, het feit dat ze ook arabieren doden wil niet zeggen dat rascistische motieven niet in andere gevallen wel een rol spelen (btw zijn de meeste joden en arabieren niet van hetzelfde ras??)


Wederom moet jij je beperken tot wantoestanden in jouw eigen wereldje, inplaats jouw hypocriete vinger op te steken. euh he potje je bent ook zwart, alleen jij beperkt je tot wanstoestanden in ander wereldje maar vergeet die voor je eigen neus

hoe kan je iemand als assad wiens regime zijn eigen bevolking onderdrukt serieus nemen als hij klaagt over wat de israeli met de palestijnen doen

reason
29-06-06, 16:53
Geplaatst door Al Sawt
En weer gaan de grootste hypocrieten een pleidooi houden voor gepreek in de Arabische wereld, over de vrijheden.

Maar ze steunen wel een intolerante entiteit dat gestoeld is op een racistische ideologie.

Ik heb niet de indruk dat er bij die mensen zoveel steun is voor alles wat Israel doet. Volgens mij willen velen van hen dat er snel een palestijnse staat komt in de bezette gebieden.
Maar door hen wordt wel begrepen dat er een uitermate complexe situatie bestaat met een lastige historie.
Maar als je niet 100% en zonder nuances achter de palestijnse zaak staat, wordt je al snel een zionist genoemd.

Nelis70
29-06-06, 17:40
Geplaatst door Al Sawt
Inderdaad, een standaardopmerking.

Zo simpel is het. Wel een verwijt maken naar aan andere kant en als jouw verwijt als hypocriet wordt aangewezen, dan doet dat men af als standaardopmerking.


Heel voorspelbaar.

Dat geld ook voor jou, Observer.

Arabieren vermoorden inderdaad Arabieren. Dat geeft aan dat hun misdaden niet raciaal gemotiveerd zijn. Wat in schril contrast afsteekt met de Zionisten.


Maak maar een karikatuur van iets waar je inhoudelijk geen steekhoudende argumenten op kan bedenken.

Ik schaam me nergens voor.

Wij zijn bezig met een politieke proces. Dood, verderf en stagnatie, zijn onderdeel van dat proces.

Nu een wedervraag:

Schaam jij je niet dat je een entiteit verdedigd die gestoeld is op een racistische ideologie en haar legitimeit baseert op een fabeltje van 2000 jr oud?

heb ik iets gemist? over welk fabeltje van 2000 jaar geleden waarop de joden hun recht op israel bepleiten hebben we het hier???



Jouw onwetendheid begint echt door te slaan.

Landen als Marokko, Egypte, Syrie, Jordanie en Tunesie, hebben geen druppel olie en doen het beter dan menig Afrikaanse en Latijns-Amerikaanse landen.
Kleurlingen in Zuid-Afrika ten tijde van de apartheid, hadden ook rechten.

Dat betekent niet dat ze ook vrijheid hebben.

Wederom moet jij je beperken tot wantoestanden in jouw eigen wereldje, inplaats jouw hypocriete vinger op te steken.

Toevallig richting een partij dat jij ziet als een tegenpartij.

Al Sawt
29-06-06, 19:24
Geplaatst door Nelis70
heb ik iets gemist? over welk fabeltje van 2000 jaar geleden waarop de joden hun recht op israel bepleiten hebben we het hier??? Dan ben je slecht geinformeerd!

Ik heb het over zogenaamde Oud-Israel. Dat volgens bepaalde hersenspinsels ooit bestond. Dat Palestina door God aan de Joden beloofd is.

En Diaspora. Waardoor alle huidige Joden tot een ras, Semieten, behoren en daardoor afkomstelingen zijn van de Joden die zogenaamd in de Diaspora gingen. En daarom 'historisch' recht hebben op Palestina.

Ik heb het dus over bepaalde beweringen, die -op z`n zachtst gezegd- historisch niet gegrond zijn. Maar wel als legitimeit dienen voor het claimen en bezetten van Palestina.

Al Sawt
29-06-06, 19:45
Geplaatst door observer
als je goed had gelezen had je gezien dat ik het had over israel als excuus voor elke mistand in de arabische wereld Tuurlijk.

Het gaat jou alleen maar om de excuus truus te ontkrachten.

Maar als je goed had gelezen had je gezien dat er in dat artikel met geen woord over Israel gerept is.

Maar kennelijk ben je beter in het vaststellen van mankementen van een ander, dan van jezelf.





lees je wel wat je zegt, dan kun je dus ook concluderen dat elke beslissing of claim op basis van elk op een oud geschrift gebaseerde ideologie of theologie onzin is Ik heb het alleen over de Zionistische claim.

Want er bestaat maar een claim dat combinatie is van zowel een aardse ideologie als theologie, namelijk Zionisme.

Mocht je met andere claims komen, dan adviseer ik je om ze goed te analyseren. Want ik zal inhoudelijk niks van over laten.


dat zou kloppen als arbieren alleen arabieren zouden doden, het feit dat ze ook arabieren doden wil niet zeggen dat rascistische motieven niet in andere gevallen wel een rol spelen
Dan daag ik je uit, om met voorbeelden te komen!


Maar ik kan al raden met welke voorbeeld je zal komen.


(btw zijn de meeste joden en arabieren niet van hetzelfde ras??) Sefaridische Joden, wel.

Maar Joden uit exotische oorden als Rusland, Europa en Ethiopie, zijn alles behalve verwant aan de Arabieren. Het zijn niets anders dan Slaviers of Nederlanders.

Tenzij je gelooft in dat Semitische waanbeeld.


euh he potje je bent ook zwart, alleen jij beperkt je tot wanstoestanden in ander wereldje maar vergeet die voor je eigen neus Integenstelling tot jou, heb ik het een en ander verwantschap met de Arabische wereld en al daarbij behorende conflicten en problemen.

Want elke ontwikkeling in Irak, Palestina of Egypte zal vroeg of laat haar weerslag hebben op Marokko en rest van regio.

En Palestina behoort tot mijn wereld.

Nu rijst bij een vraag. Welke verwantschap heb jij met de Arabische wereld?

En welke verwantschap heb jij met Israel? Zelfs als je Joods bent, is jouw verwantschap met Israel nog onderschikter aan die van mij.

Overigens leven Chinezen, Congolezen, Tibetanen, Vietnamezen, Brazilianen, Colombianen etc etc, in een nog ergere situatie dan menig Arabieren.

Maar kennelijk komt het in jouw hypocriete kop er niet.



hoe kan je iemand als assad wiens regime zijn eigen bevolking onderdrukt serieus nemen als hij klaagt over wat de israeli met de palestijnen doen Net als menig Pro Israelier, Israel serieus neemt als ze een andere land beschuldigen van een misdadige regime.

En dat die zelfde Pro Israelier het in een discussie inbrengt.

Al Sawt
29-06-06, 19:55
Geplaatst door reason
Ik heb niet de indruk dat er bij die mensen zoveel steun is voor alles wat Israel doet. Volgens mij willen velen van hen dat er snel een palestijnse staat komt in de bezette gebieden. Tuurlijk.

Koester jezelf geen illusie dat je met een leek aan het discussieren bent.




Maar door hen wordt wel begrepen dat er een uitermate complexe situatie bestaat met een lastige historie. Welke historie?
Dat Palestina door God aan hun exlusief belooft is?

Als je enig verstand had van deze conflict, dan had je moeten weten dat er andere factoren ten grondslag liggen.

Want gemiddelde Israelier beseft maar heel erg goed dat een geringste concessie aan de Palestijnen, ingrijpend kan betekenen voor Israel.

Hij beseft ook heel erg goed dat de bezetting van Palestijnse gebieden, het enige bindmiddel is van de Israelische samenleving. Want de meeste Israeliers willen de 100.000en kolonisten in WB, liever daar houden dan binnen de landsgrenzen van Israel.

Ga in vervolg op basis van feiten een discussie met mij aan en niet op verdraaingen of jouw relaas van jouw misvormde wereldbeeld.



Maar als je niet 100% en zonder nuances achter de palestijnse zaak staat, wordt je al snel een zionist genoemd. Als je voor 100% naar wantoestanden gaat wijzen in de Arabische wereld en die van Israel met mantel der liefde gaat bedekken, dan ben je in mijn ogen een Zionist.

observer
29-06-06, 20:45
Dan daag ik je uit, om met voorbeelden te komen!

Maar ik kan al raden met welke voorbeeld je zal komen.
! je bedoeld darfur, daar zijn ook wel moslims die moslims doden maar zijn het wel arabische die genocide plegen op zwarten


Nu rijst bij een vraag. Welke verwantschap heb jij met de Arabische wereld?

En welke verwantschap heb jij met Israel? Zelfs als je Joods bent, is jouw verwantschap met Israel nog onderschikter aan die van mij. geen enkele gelukkig, zou me rot schamen voor het gedrag van beide partijen

maar zal je een bot toewerpen, noem mij iets wat de arabieren de afgelopen 100 jaar hebben gedaan waar men trots op kan zijn?

op welk gebied dan ook

Qaiys
29-06-06, 21:14
Geplaatst door duende
Gelukkig dat de broodheren van Erdohan, Milli Goruz, niet rascistisch zijn.......
Heb je wel eens een grijze wolf horen huilen?

Milli Gorus en de grijze wolven kunnen elkaar niet luchten. Grijze wolven zijn indirect opgezet door de amerikanen als stoottroepen in de strijd tegen het communisme en linkse turken, daar heeft Milli Görüs niets mee te maken. Grijze wolven zijn rechtse nationalistische seculieren die graag een borreltje drinken.

Al Sawt
30-06-06, 00:18
Geplaatst door observer
je bedoeld darfur, daar zijn ook wel moslims die moslims doden Ja.



maar zijn het wel arabische die genocide plegen op zwarten Dan wil ik verslaggen of rapportages hebben, die een bewijs leveren voor genocide!

Want volgens mijn informatie zijn er van al die indianen verhalen over aantal doden, maar een fractie daarvan aan burgers gedood.


geen enkele gelukkig, zou me rot schamen voor het gedrag van beide partijenIn jouw geval dien jij rot te schamen over gedrag van Israel dat geheel in het lijn ligt van haar bevolking.

Dan pas ben je instaat om plaatsvervangende schaamte ten toon te stellen.


maar zal je een bot toewerpen, noem mij iets wat de arabieren de afgelopen 100 jaar hebben gedaan waar men trots op kan zijn?

op welk gebied dan ook Noem mij maar wat de Israeliers hebben gedaan in de afgelopen 60 jr en dat geheel afhankelijk van elke hulp?

Op welke gebied dan ook.

Ik kan je alvast verklappen dat ik al jouw voorbeelden zal ondergraven door argumenten.

Nelis70
30-06-06, 08:42
Geplaatst door Al Sawt
Dan ben je slecht geinformeerd!

Ik heb het over zogenaamde Oud-Israel. Dat volgens bepaalde hersenspinsels ooit bestond. Dat Palestina door God aan de Joden beloofd is.

dit heeft niets met 2000 jaar geleden te maken.


En Diaspora. Waardoor alle huidige Joden tot een ras, Semieten, behoren en daardoor afkomstelingen zijn van de Joden die zogenaamd in de Diaspora gingen. En daarom 'historisch' recht hebben op Palestina.

is ook niet uniek voor 2000 jaar geleden.


Ik heb het dus over bepaalde beweringen, die -op z`n zachtst gezegd- historisch niet gegrond zijn. Maar wel als legitimeit dienen voor het claimen en bezetten van Palestina.
het lijkt erop dat je met je '2000 jaar geleden' verwees naar het leven van Jezus, en toen ik ernaar vroeg opeens bewust werd van je eigen blunder, dat het leven van Jezus voor de Joden niet zo belangrijk is, maar voor de christenen..

observer
30-06-06, 10:07
In jouw geval dien jij rot te schamen over gedrag van Israel dat geheel in het lijn ligt van haar bevolking.

Dan pas ben je instaat om plaatsvervangende schaamte ten toon te stellen.
?? ik ben alleen verantwoordelijk voor wat ik zelf doe, en schaam me dus nergens voor, geen reden voor en wie denkt die te vinden is
:fparty: of :knife_hea in zijn hoofd


Noem mij maar wat de Israeliers hebben gedaan in de afgelopen 60 jr en dat geheel afhankelijk van elke hulp?

Op welke gebied dan ook.

Ik kan je alvast verklappen dat ik al jouw voorbeelden zal ondergraven door argumenten. ik neem aan dat je bedoeld onafhankelijk van hulp

los van het simpele feit dat ze overleeft hebben, kun je simpelweg de landbouw (jaja met palestijns water) en industrie als voorbeelden noemen

maar al sawt je zit weer in hetzelfde patroon, ik vraag je iets over de arabieren en jij komt met de israeli, god/allah/budha en de rest verhoede dat de israeli ooit verdwijnen want wie moeten ze dan de schuld geven

maar mijn vraag staat wat hebben de arabieren de afgelopen 100 jaar bereikt
waar ze trots op kunnen zijn,

duende
30-06-06, 10:14
Geplaatst door Al Sawt
Kun je aanwijzen of ik ergens een geloof intolerant hebt genoemd?

Wees maar trots op.

Beetje beter lezen. Ik zij dat het geloof intolerant is.
En ik ben geen rascist dat wordt van mij gemaakt als het niet eens ben met gelovigen. Vooral met moslims.

En rascist....?
Dat zijn jouw woorden.Trek men ook maar iets van de 'waarheid' van de islam in twijfel dan wordt men rascist genoemd. Als ik volgens die normen een rascist ben, zo zij het.

duende
30-06-06, 10:16
Hoi het gaat weer over Joden......
Niet meer over Erdogan en zijn beknotting van de vrijheid van menings uiting..
Die joden toch net chinezen...ze zitten overal zelfs in deze discussie.

tukkersterror
30-06-06, 10:49
Geplaatst door Qaiys
Turkse premier bepleit meer tolerantie

STRAATSBURG (AP) - De Turkse premier Recep Tayyip Erdogan heeft woensdag in Straatsburg voor meer religieuze en culturele tolerantie gepleit om de steeds groter wordende kloof tussen het Westen en de islamitische wereld te overbruggen. Hij noemde het noodzakelijk om beperkingen te stellen aan de vrijheid van meningsuiting.

Om zijn pleidooi te illustreren verwees Erdogan naar de recente crisis over de publicatie van cartoons van de profeet Mohammed in een Deense krant. De publicatie werd wereldwijd door media overgenomen, wat leidde tot een storm van protesten van moslimfundamentalisten.

Erdogan betoogde tijdens een zitting van de Parlementaire Vergadering van de Raad van Europa dat vrijheid nooit onbeperkt kan zijn en dat in de geschiedenis ook nooit geweest is. De Turkse premier wees ook op de groeiende moslimpopulatie in West-Europa en stelde dat West-Europese landen de neiging hebben moslimgemeenschappen en hun cultuur te marginaliseren. Volgens Erdogan ligt hier de voedingsbodem voor problemen zoals die aan het licht zijn getreden in Londen en Parijs.

http://www.refdag.nl/artikel/1266048/Turkse+premier+bepleit+meer+tolerantie.html

Ik zie dat zelfs de Turkse Premier Recep Tayyip Erdogan, zijn zaken niet goed kent.

Meer dan een jaar geleden stonden de cartoons in een deense krant, alleen een groep Imam's hebben deze cartoons en enkele andere afbeeldingen meegenomen om te laten zien hoe het westen de Islam "Belachelijk" maakte, Pas daarna werden deze cartoons wereld nieuws (foutje 1 :fplet: )

Hij noemde het noodzakelijk om beperkingen te stellen aan de vrijheid van meningsuiting en op het zelfde moment durft hij met zijn eigen vrije mening te uiten kritiek te leveren op europa (foutje 2 :fplet: )

De Turkse premier Recep Tayyip Erdogan heeft voor meer religieuze en culturele tolerantie gepleit om de steeds groter wordende kloof tussen het Westen en de islamitische wereld te overbruggen.

Islamitische wereld???
Ik dacht dat Turkije altijd riep dat zij verwesterd waren en dat er altijd werd geroepen dat de Islam geen dwang oplegde??? (foutje 3 :fplet: )

Nee meneer Erdogan becriticeer eerst eens de rotzooi in de meeste moslim landen waar iedereen zijn bek moet houden omdat ze anders het leven moeten laten!
Zorg er eerst eens voor dat de mensen daar een volwaardig bestaan hebben, dit geld ook voor je eigen mooie turkije waar er links en rechts nog wel eens klappen worden uitgedeeld aan diverse minderheden en heb jij dit opgelost, dan mag je eens kijken naar Europa.

:student: Want zielig zijn de landen die de balk in hun eigen ogen niet zien maar wel de splinter in andere landen en wij het vrije westen zien nog heel veel balken in het oosten!!!

tukkersterror
30-06-06, 11:04
Geplaatst door Al Sawt
Dan ben je slecht geinformeerd!

Ik heb het over zogenaamde Oud-Israel. Dat volgens bepaalde hersenspinsels ooit bestond. Dat Palestina door God aan de Joden beloofd is.

En Diaspora. Waardoor alle huidige Joden tot een ras, Semieten, behoren en daardoor afkomstelingen zijn van de Joden die zogenaamd in de Diaspora gingen. En daarom 'historisch' recht hebben op Palestina.

Ik heb het dus over bepaalde beweringen, die -op z`n zachtst gezegd- historisch niet gegrond zijn. Maar wel als legitimeit dienen voor het claimen en bezetten van Palestina.

Zou toch maar eens kijken in het kaarten museum, de bijbel, de koran en geschiedenis boeken er maar eens op na lezen.
Als er geen Christelijke staten waren in het MO, hoe kan dan de koran vermelden dat anders denkende gelovigen moeten worden verdreven of bekeerd?
:droef:
Zelf onze vriend beheerde kan de history en geschiedenis niet goed :droef:

reason
30-06-06, 12:31
Geplaatst door tukkersterror
Zou toch maar eens kijken in het kaarten museum, de bijbel, de koran en geschiedenis boeken er maar eens op na lezen.
Als er geen Christelijke staten waren in het MO, hoe kan dan de koran vermelden dat anders denkende gelovigen moeten worden verdreven of bekeerd?
:droef:
Zelf onze vriend beheerde kan de history en geschiedenis niet goed :droef:

Wat al sawt bedoelt is dat Israeli's zich er vaak op beroepen dat Israel als het heilige land aan hen is gegeven door God, onder verwijzing naar het oude testament (dat bij de joden niet zo heet).
Daarom zitten veel kolonisten op de westoever; ze claimen dat gebied op grond van een goddelijk recht, hen gegeven duidenden jaren geleden (niet 2000, maar 3000 of 4000, precies weet ik het niet).
Overigens wordt die religieuze claim op de westoever niet gedeeld door de meeste Israeli's.

duende
30-06-06, 12:40
Geplaatst door reason
Wat al sawt bedoelt is dat Israeli's zich er vaak op beroepen dat Israel als het heilige land aan hen is gegeven door God, onder verwijzing naar het oude testament (dat bij de joden niet zo heet).
Daarom zitten veel kolonisten op de westoever; ze claimen dat gebied op grond van een goddelijk recht, hen gegeven duidenden jaren geleden (niet 2000, maar 3000 of 4000, precies weet ik het niet).
Overigens wordt die religieuze claim op de westoever niet gedeeld door de meeste Israeli's.
Zo zijn er wel meer volkeren en geloofsgroepen die zich beroepen op hun heilige schrifturen.....
Kom maar eens met een door Gott ondertekend contractje zou ik zo zeggen.

Al Sawt
01-07-06, 15:19
Geplaatst door duende
Zo zijn er wel meer volkeren en geloofsgroepen die zich beroepen op hun heilige schrifturen.....
Kom maar eens met een door Gott ondertekend contractje zou ik zo zeggen. Dan wil svp voorbeelden van die volkeren?

Al Sawt
01-07-06, 15:21
Geplaatst door Nelis70
dit heeft niets met 2000 jaar geleden te maken.

is ook niet uniek voor 2000 jaar geleden.

het lijkt erop dat je met je '2000 jaar geleden' verwees naar het leven van Jezus, en toen ik ernaar vroeg opeens bewust werd van je eigen blunder, dat het leven van Jezus voor de Joden niet zo belangrijk is, maar voor de christenen.. Ik heb het niet over Jezus.

Ik heb het over diaspora en "verbanning van de Joodse volk uit Palestina door de Romeinen".

Al Sawt
01-07-06, 15:39
Geplaatst door Ifegineia
1. The cell phone was developed in Israel by Israelis working in the Israeli branch of Motorola, which has its largest development center in Israel.

2. Most of the Windows NT and XP operating systems were developed by Microsoft-Israel.

3. The Pentium MMX Chip technology was designed in Israel at Intel. Both the Pentium-4 microprocessor and the Centrino processor were entirely designed, developed, and produced in Israel.

4. The Pentium microprocessor in your computer was most likely made in Israel.

5. Voice mail technology was developed in Israel.

6. Both Microsoft and Cisco built their only R&D facilities outside the US in Israel.

7. The technology for the AOL Instant Messenger ICQ was developed in 1996 by four young Israelis.

8. According to industry officials, Israel designed the airline industry's most impenetrable flight security. US officials now look to Israel for advice on how to handle airborne security threats.

9. Israel's $100 billion economy is larger than all of its immediate neighbors combined.

10. Israel has the highest percentage in the world of home computers per capita.

11. Israel has the highest ratio of university degrees to the population in the world.

12. Israel produces more scientific papers per capita than any other nation by a large margin — 109 per 10,000 people — as well as one of the highest per capita rates of patents filed.

13. In proportion to its population, Israel has the largest number of startup companies in the world. In absolute terms, Israel has the second largest number of startup companies after the US (3,500 companies mostly in hi-tech).

14. With more than 3,000 high-tech companies and startups, Israel has the highest concentration hi-tech companies in the world — apart from the Silicon Valley, US.

15. Israel is ranked #2 in the world for venture capital funds right behind the US.

16. After the United States and Canada, Israel has the largest number of NASDAQ listed companies.

17. Israel has the highest average living standards in the Middle East. The per capita income in 2000 was over $17,500, exceeding that of the UK.

18. On a per capita basis, Israel has the largest number of biotech startups.

19.

Twenty-four percent of Israel's workforce hold university degrees — ranking it third in the industrialized world, after the United States and Holland — and 12% hold advanced degrees.

20. Israel is the only liberal democracy in the Middle East.

21.

In 1984 and 1991, Israel airlifted a total of 22,000 Ethiopian Jews at risk in Ethiopia to safety in Israel.

22.

When Golda Meir was elected Prime Minister of Israel in 1969, she became the world's second elected female leader in modern times.

23.

When the US Embassy in Nairobi, Kenya, was bombed in 1998, Israeli rescue teams were on the scene within a day — and saved three victims from the rubble.

24. Israel has the third highest rate of entrepreneurship — and the highest rate among women and among people over 55 — in the world.

25. Relative to its population, Israel is the largest immigrant-absorbing nation on earth. Immigrants come in search of democracy, religious freedom, and economic opportunity.

26. Israel was the first nation in the world to adopt the Kimberly process, an international standard that certifies diamonds as "conflict free."

27. Israel has the world's second highest per capita rate of publishing new books.

28. Israel is the only country in the world that entered the 21st century with a net gain in its number of trees, made more remarkable because this was achieved in an area considered mainly desert.

29. Israel has more museums per capita than any other country.

30. In the field of medicine, Israeli scientists developed the first fully computerized, no-radiation diagnostic instrumentation for breast cancer.

31. An Israeli company developed a computerized system for ensuring proper administration of medications, thus removing human error from medical treatment. Every year in US hospitals 7,000 patients die from treatment
mistakes.

32. Israel's Givun Imaging developed the first ingestible video camera, so small it fits inside a pill. Used to view the small intestine from the inside, the camera
helps doctors diagnose cancer and digestive disorders.

33. Researchers in Israel developed a new device that directly helps the heart pump blood, an innovation with the potential to save lives among those with heart failure. The new device is synchronized with the heart's mechanical operations through a sophisticated system of sensors.

34. Israel leads the world in the number of scientists and technicians in the workforce, with 145 per 10,000, as opposed to 85 in the US, over 70 in Japan, and fewer than 60 in Germany. With over 25% of its work force employed in technical professions, Israel places first in this category as well.

35. A new acne treatment developed in Israel, the ClearLight device, produces a high-intensity, ultraviolet-light-free, narrow-band blue light that causes acne bacteria to self-destruct — all without damaging surroundings skin or tissue.

36. An Israeli company was the first to develop and install a large-scale solar-powered and fully functional electricity generating plant (in southern California's Mojave desert).

Ik wist wel dat iemand met dergelijke 'feiten' zal komen.


Amerikaanse bedrijven hebben onderdruk van de Joodse lobby en Amerikaanse congresleden, veel branches geopend in Israel. Ze hebben vaak technologie moeten afstaan aan Israelische bedrijven.

Aantal voorbeelden: Arrow 2 raketten. Is door Boeing en Raytheon ontwikkeld en geproduceerd. Maar het Israel Aircraft Ind. die het zogenaamd heeft ontwikkeld.

Sa`ar korvetten; zijn door Gruman-Northrop ontwikkeld en geproduceerd. Maar ze hebben een Made in Israel sticker opgeplakt.

Merkava tank; heeft Amerikaanse ontwerp, electronica, motor en bewapening, maar wordt wel als een Israelische tank gezien.

Het feit dat VS Israel verbiedt om bovenstaande wapens te exporteren aan landen zonder Amerikaanse toestemming, geeft het een en ander aan.

Vervolgens verwijst men ook nog eens naar groot aantal wetenschappers op de hoofd van de Israelische bevolking. Heel erg bewonderingswaardig en een pluim voor de Israelische onderwijs.

Of toch niet? Het zit stuk genuanceerder in elkaar dan bepaalde personen beweren. Door de migratie van Joden naar 'beloofde' land, heeft Israel ook veel wetenschappers binnen gehaald.

Wetenschappers die in Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, GB, VS en Rusland zijn opgeleid en niet in Israel. Doordat joden in Europa gemarginaliseerd werden en bij bar weinig beroepen aan de slag konden, was opleiding vaak een enige middel om uit de armoede te ontsnappen.

En Israel heeft via migratie de vruchten van geplukt.



En dan ben ik een belangrijke punt bijna vergeten om op te noemen. Namelijk de Amerikaanse financiele hulp.

Zonder Amerikaanse geldleveringen, zou Israel nooit op haar eigen benen kunnen staan. Amerikanen pompen jaarlijks voor miljarden dollars aan hulp in Israel en schelden jaarlijks voor miljarden dollars aan schulden kwijt.

Waardoor de welvaart kunstmatig in stand wordt gehouden.

Toch schromen veel Israeliers niet om zich af te zetten tegenover de Arabieren. Die zij als incapabel en inferieur beschouwen. Maar zelf vergeten ze dat hun samenleving met Amerikaanse lijm wordt vastgehouden en dat het een tikkende tijdbom is met al die Joodse migranten die aan de onderkant van de samenleving leven.

Al Sawt
01-07-06, 15:45
Geplaatst door observer

maar al nsawt je zit weer in hetzelfde patroon, ik vraag je iets over de arabieren en jij komt met de israeli, Jij hebt die vraag gesteld op grond van jouw beklaag over relaas van Erdogan. Dat betekent dat jouw insteek om antwoord te hebben over Arabieren, op z`n zachtst gezegd; niet zuiver is.



god/allah/budha en de rest verhoede dat de israeli ooit verdwijnen want wie moeten ze dan de schuld geven God/Jaweh/budha en de rest voorhoede dat de wantoestanden bij Arabieren verdwijnen, want bij wie moeten ze dan tegen afzetten.


maar mijn vraag staat wat hebben de arabieren de afgelopen 100 jaar bereikt
waar ze trots op kunnen zijn, Ik zal zeggen verdiep jezelf in de geschiedenis.

En trek vervolgens parallelen met die van Israel. En je zal beseffen dat ze evenveel hebben bereikt.

observer
02-07-06, 00:39
Ik zal zeggen verdiep jezelf in de geschiedenis. ikke niet, ik heb jou als expert, en als jij al niet eens 1 voorbeeld kan geven en het moet afdoen met verwijzen naar israel, tja dan kan ik niet anders dan concluderen dat je niets weet of zelfs niet kan fabriceren (er zal toch vast wel een amerikaan van arabische afkomst iets ontdekt of ontworpen hebben)

Coolassprov MC
02-07-06, 09:46
Geplaatst door Ifegineia
De feiten staan nog steeds overeind, vriend.

Hele mooie feiten! Vooral ook deze:




Geplaatst door Ifegineia
Moet toch niet moeilijk zijn, om die paar miljoen joden af te troeven met 280 miljoen Arabieren die beschikking hebben over al hun oliemiljarden.

Om te kunnen begrijpen wat er in de Arabische en Islamitische wereld gebeurd, moet je kunnen begrijpen wat de actuele verhoudingen in de wereld zijn.

Op dit moment zijn het namelijk de Amerikanen die een imperium hebben; met meer dan 500 legerbases verspreid over meer dan 200 landen.

Toen Rumsfeld beloofde dat de Britse en Amerikaanse legers, na de (illegale) invasie, snel weer uit Irak zouden verdwijnen, moest ik denken aan het feit dat de VS zelfs 60 jaar na WO-II nog grote militaire bases in Duitsland en andere Europese landen hebben; zelfs nucleaire kernkoppen en andere strategische wapens, radar- en satelliet detectiesystemen worden tot op de dag van vandaag onderhouden op Europees grondgebied. Niet lang geleden werd er toegegeven dat de VS 500 tot 600 nucleaire raketten op Europees grondgebied heeft geïnstalleerd.

De VS heeft een lange geschiedenis van militaire interventies die ze van de voormalige koloniale grootmachten Frankrijk en Engeland hebben geërfd; die hebben een nog langere empirische geschiedenis; voornamelijk in het Midden Oosten en de rest van de islamitische wereld. Alleen Engeland heeft er iets van overgehouden; schoothond van de Big Brother ; Luitenant Waakhond.

De VS heeft ook de modellen van controle over de streek geërfd van de Britten.
Die zijn simpelweg zo opgebouwd, gebaseerd op twee niveau’s van rebellerend geweld;

1. De olieproducerende en grondstofbezittende landen in het Noorden van Afrika en het Midden-Oosten moeten geregeerd worden door pseudo-regeringen; een façade die zwak genoeg is om te luisteren naar de VS/UK, maar niet te zwak; want de inwoners van die landen begrijpen niet dat het Amerikaanse/Britse/Westerse grondstoffen zijn die toevalligerwijs in hun grond zitten.

Daarom moet de façade hard kunnen optreden en aan de macht kunnen blijven tegen ‘radicaal nationalisme’ dat een stukje van de taart wil (voor de inwoners van dat land); dit model wordt 'dankbaar' toegepast in Zuidoost Azië, Zuid-Amerika, het Midden-Oosten en vele andere gebieden;

2. Verder is in de regio een periferieënbeleid geïnstalleerd van locale politiemachten die, prefereerbaar, non-Arabieren moeten zijn; omdat zij beter zouden zijn in het doden van Arabieren (?).

Denk hierbij aan Iran (tijdens de sjah), Turkije, Pakistan en Israël; hun doel is om orde in de tent te houden ter plaatse.

3. Als alle bovenstaande niet werkt zijn er altijd nog de Amerikaanse en Britse spieren die kunnen ingrijpen.

Met legerbases van Guam tot de Azuren; zelfs in de Indische Oceaan; waar de Britten zo behulpzaam waren om de bevolking weg te drijven om plaats te maken voor de militaire spieren.

Foxcave1
02-07-06, 10:51
Geplaatst door Coolassprov MC
Hele mooie feiten! Vooral ook deze:





Om te kunnen begrijpen wat er in de Arabische en Islamitische wereld gebeurd, moet je kunnen begrijpen wat de actuele verhoudingen in de wereld zijn.

Op dit moment zijn het namelijk de Amerikanen die een imperium hebben; met meer dan 500 legerbases verspreid over meer dan 200 landen.

Toen Rumsfeld beloofde dat de Britse en Amerikaanse legers, na de (illegale) invasie, snel weer uit Irak zouden verdwijnen, moest ik denken aan het feit dat de VS zelfs 60 jaar na WO-II nog grote militaire bases in Duitsland en andere Europese landen hebben; zelfs nucleaire kernkoppen en andere strategische wapens, radar- en satelliet detectiesystemen worden tot op de dag van vandaag onderhouden op Europees grondgebied. Niet lang geleden werd er toegegeven dat de VS 500 tot 600 nucleaire raketten op Europees grondgebied heeft geïnstalleerd.

De VS heeft een lange geschiedenis van militaire interventies die ze van de voormalige koloniale grootmachten Frankrijk en Engeland hebben geërfd; die hebben een nog langere empirische geschiedenis; voornamelijk in het Midden Oosten en de rest van de islamitische wereld. Alleen Engeland heeft er iets van overgehouden; schoothond van de Big Brother ; Luitenant Waakhond.

De VS heeft ook de modellen van controle over de streek geërfd van de Britten.
Die zijn simpelweg zo opgebouwd, gebaseerd op twee niveau’s van rebellerend geweld;

1. De olieproducerende en grondstofbezittende landen in het Noorden van Afrika en het Midden-Oosten moeten geregeerd worden door pseudo-regeringen; een façade die zwak genoeg is om te luisteren naar de VS/UK, maar niet te zwak; want de inwoners van die landen begrijpen niet dat het Amerikaanse/Britse/Westerse grondstoffen zijn die toevalligerwijs in hun grond zitten.

Daarom moet de façade hard kunnen optreden en aan de macht kunnen blijven tegen ‘radicaal nationalisme’ dat een stukje van de taart wil (voor de inwoners van dat land); dit model wordt 'dankbaar' toegepast in Zuidoost Azië, Zuid-Amerika, het Midden-Oosten en vele andere gebieden;

2. Verder is in de regio een periferieënbeleid geïnstalleerd van locale politiemachten die, prefereerbaar, non-Arabieren moeten zijn; omdat zij beter zouden zijn in het doden van Arabieren (?).

Denk hierbij aan Iran (tijdens de sjah), Turkije, Pakistan en Israël; hun doel is om orde in de tent te houden ter plaatse.

3. Als alle bovenstaande niet werkt zijn er altijd nog de Amerikaanse en Britse spieren die kunnen ingrijpen.

Met legerbases van Guam tot de Azuren; zelfs in de Indische Oceaan; waar de Britten zo behulpzaam waren om de bevolking weg te drijven om plaats te maken voor de militaire spieren.


Man houdt eens op de Arabieren in een slachtoffer rol te duwen en beantwoord de vraag eens, zo moeilijk kan dat toch niet zijn?

Mill
02-07-06, 12:31
Geplaatst door Coolassprov MC
tekst

Deja vu.

http://www.google.com/search?hl=nl&q=periferie%C3%ABnbeleid&btnG=Zoeken&lr=

Coolassprov MC
02-07-06, 13:26
Geplaatst door Mill
Deja vu.

http://www.google.com/search?hl=nl&q=periferie%C3%ABnbeleid&btnG=Zoeken&lr=

Wat is je issue? Mij van plagiaat op mijzelf beschuldigen?

De situatie is nog steeds niet gewijzigd; nog achterhaald; dat stukje tekst zal ik, zolang mensen het nog niet snappen, noch kunnen weerleggen, blijven plakken tot ik een ons weeg!

Mill
02-07-06, 13:29
Geplaatst door Coolassprov MC
Wat is je issue? Mij van plagiaat op mijzelf beschuldigen?

De situatie is nog steeds niet ongewijzigd; nog achterhaald; dat stukje tekst zal ik, zolang mensen het nog niet snappen noch weerleggen kunnen, blijven plakken tot ik een ons weeg!

OK! :duim:

Coolassprov MC
02-07-06, 13:32
Geplaatst door Foxcave1
Man houdt eens op de Arabieren in een slachtoffer rol te duwen ...

Als je, het feit dat ze, vrijwel alle ''280miljoen'', getyranniseerd, getraumatiseerd en geterroriseerd worden door tyrannieke en marionettenregimes en buitenlandse bezettingen en belegering, niet ziet als een legitiem slachtofferschap, houdt de discussie op.


Geplaatst door Foxcave1
.... en beantwoord de vraag eens, zo moeilijk kan dat toch niet zijn?

Als je een antwoord zou herkennen als je er eentje zag..

Rationeel-Exact-Wetenschappelijk bewezen van niet dus; dus blijf maar lekker BLIND, DOOF EN STOM; humpty-dumpty en stompie-dompie.

http://www.swankme.com/alice/images/ahumpty.jpg

Coolassprov MC
02-07-06, 13:33
Geplaatst door Mill
OK! :duim:

Je hoeft me er echt niet voor te bedanken dat ik je een nieuw woordje heb geleerd; zeer graag gedaan!

Foxcave1
02-07-06, 18:59
Geplaatst door Coolassprov MC
Als je, het feit dat ze, vrijwel alle ''280miljoen'', getyranniseerd, getraumatiseerd en geterroriseerd worden door tyrannieke en marionettenregimes en buitenlandse bezettingen en belegering, niet ziet als een legitiem slachtofferschap, houdt de discussie op.



Als je een antwoord zou herkennen als je er eentje zag..

Rationeel-Exact-Wetenschappelijk bewezen van niet dus; dus blijf maar lekker BLIND, DOOF EN STOM; humpty-dumpty en stompie-dompie.

http://www.swankme.com/alice/images/ahumpty.jpg

Lachen met jouw hoor, je schrijft veel en toch ook weer niets, kortom je bent de moeite niet waard.

Coolassprov MC
02-07-06, 19:07
Geplaatst door Foxcave1
Lachen met jouw hoor, je schrijft veel en toch ook weer niets, kortom je bent de moeite niet waard.

Valt me tegen dat je dat, met jouw superieur gewaande geest, niet eerder door had!

Aardappelkop!

http://us.movies1.yimg.com/movies.yahoo.com/images/hv/photo/movie_pix/walt_disney/toy_story_2/_group_photos/mrs__potato_head10.jpg

sjaen
02-07-06, 19:56
Geplaatst door Qaiys
Turkse premier bepleit meer tolerantie

STRAATSBURG (AP) - De Turkse premier Recep Tayyip Erdogan heeft woensdag in Straatsburg voor meer religieuze en culturele tolerantie gepleit om de steeds groter wordende kloof tussen het Westen en de islamitische wereld te overbruggen. Hij noemde het noodzakelijk om beperkingen te stellen aan de vrijheid van meningsuiting.

Om zijn pleidooi te illustreren verwees Erdogan naar de recente crisis over de publicatie van cartoons van de profeet Mohammed in een Deense krant. De publicatie werd wereldwijd door media overgenomen, wat leidde tot een storm van protesten van moslimfundamentalisten.

Erdogan betoogde tijdens een zitting van de Parlementaire Vergadering van de Raad van Europa dat vrijheid nooit onbeperkt kan zijn en dat in de geschiedenis ook nooit geweest is. De Turkse premier wees ook op de groeiende moslimpopulatie in West-Europa en stelde dat West-Europese landen de neiging hebben moslimgemeenschappen en hun cultuur te marginaliseren. Volgens Erdogan ligt hier de voedingsbodem voor problemen zoals die aan het licht zijn getreden in Londen en Parijs.

http://www.refdag.nl/artikel/1266048/Turkse+premier+bepleit+meer+tolerantie.html



Hoe het ook draait of keert; het Vrije woord is ondeelbaar!

Coolassprov MC
03-07-06, 19:50
Geplaatst door sjaen
Hoe het ook draait of keert; het Vrije woord is ondeelbaar!

Net wat we nodig hadden na Zijne Koningklijke Biervat Theo van Gogh; Weer zo'n extremistische "Vrije woord'' fundamentalist!

reason
03-07-06, 21:59
Geplaatst door Coolassprov MC
Hele mooie feiten! Vooral ook deze:


Om te kunnen begrijpen wat er in de Arabische en Islamitische wereld gebeurd, moet je kunnen begrijpen wat de actuele verhoudingen in de wereld zijn.

Op dit moment zijn het namelijk de Amerikanen die een imperium hebben; met meer dan 500 legerbases verspreid over meer dan 200 landen.

Toen Rumsfeld beloofde dat de Britse en Amerikaanse legers, na de (illegale) invasie, snel weer uit Irak zouden verdwijnen, moest ik denken aan het feit dat de VS zelfs 60 jaar na WO-II nog grote militaire bases in Duitsland en andere Europese landen hebben; zelfs nucleaire kernkoppen en andere strategische wapens, radar- en satelliet detectiesystemen worden tot op de dag van vandaag onderhouden op Europees grondgebied. Niet lang geleden werd er toegegeven dat de VS 500 tot 600 nucleaire raketten op Europees grondgebied heeft geïnstalleerd.

De VS heeft een lange geschiedenis van militaire interventies die ze van de voormalige koloniale grootmachten Frankrijk en Engeland hebben geërfd; die hebben een nog langere empirische geschiedenis; voornamelijk in het Midden Oosten en de rest van de islamitische wereld. Alleen Engeland heeft er iets van overgehouden; schoothond van de Big Brother ; Luitenant Waakhond.

De VS heeft ook de modellen van controle over de streek geërfd van de Britten.
Die zijn simpelweg zo opgebouwd, gebaseerd op twee niveau’s van rebellerend geweld;

1. De olieproducerende en grondstofbezittende landen in het Noorden van Afrika en het Midden-Oosten moeten geregeerd worden door pseudo-regeringen; een façade die zwak genoeg is om te luisteren naar de VS/UK, maar niet te zwak; want de inwoners van die landen begrijpen niet dat het Amerikaanse/Britse/Westerse grondstoffen zijn die toevalligerwijs in hun grond zitten.

Daarom moet de façade hard kunnen optreden en aan de macht kunnen blijven tegen ‘radicaal nationalisme’ dat een stukje van de taart wil (voor de inwoners van dat land); dit model wordt 'dankbaar' toegepast in Zuidoost Azië, Zuid-Amerika, het Midden-Oosten en vele andere gebieden;

2. Verder is in de regio een periferieënbeleid geïnstalleerd van locale politiemachten die, prefereerbaar, non-Arabieren moeten zijn; omdat zij beter zouden zijn in het doden van Arabieren (?).

Denk hierbij aan Iran (tijdens de sjah), Turkije, Pakistan en Israël; hun doel is om orde in de tent te houden ter plaatse.

3. Als alle bovenstaande niet werkt zijn er altijd nog de Amerikaanse en Britse spieren die kunnen ingrijpen.

Met legerbases van Guam tot de Azuren; zelfs in de Indische Oceaan; waar de Britten zo behulpzaam waren om de bevolking weg te drijven om plaats te maken voor de militaire spieren.

Wat wil je hier nu mee aantonen?
De VS zijn de grootste (enige?) supermacht. Dat betekent uiteraard dat zij hun invloed aanwenden.
Dat is iets van alle tijden, van alle plaatsen, van alle culturen.

Maar dat neemt niet weg dat er in de arabische wereld veel te weinig initiatieven worden genomen tot zelfontplooiing.
De ruimte daartoe is er in forse mate; maar die wordt heel weinig benut.
Dat is geen verwijt, ik constateer een feit.

sjaen
04-07-06, 02:39
Geplaatst door Coolassprov MC
Net wat we nodig hadden na Zijne Koningklijke Biervat Theo van Gogh; Weer zo'n extremistische "Vrije woord'' fundamentalist!

Noord-Korea, daar zul je je als een vis in het water voelen.

Coolassprov MC
04-07-06, 07:14
Geplaatst door reason
Wat wil je hier nu mee aantonen?

Ik mag verwachten dat iemand in staat is om een discussie-lijn te kunnen volgen of om de zaken minstens in context te kunnen zien. Het gaat mij een beetje te ver om de context van mijn woorden te moeten gaan uitleggen.


Geplaatst door reason
De VS zijn de grootste (enige?) supermacht. Dat betekent uiteraard dat zij hun invloed aanwenden.
Dat is iets van alle tijden, van alle plaatsen, van alle culturen.

Andere discussie!


Geplaatst door reason
Maar dat neemt niet weg dat er in de arabische wereld veel te weinig initiatieven worden genomen tot zelfontplooiing.
De ruimte daartoe is er in forse mate; maar die wordt heel weinig benut.

Alsof je weet waar je het over hebt.


Geplaatst door reason
Dat is geen verwijt, ik constateer een feit.

We weten het nu wel; niets dan ''feiten'' als jouw naam genoemd wordt.

reason
04-07-06, 08:35
Geplaatst door Coolassprov MC
Ik mag verwachten dat iemand in staat is om een discussie-lijn te kunnen volgen of om de zaken minstens in context te kunnen zien. Het gaat mij een beetje te ver om de context van mijn woorden te moeten gaan uitleggen.

Als jij een stuk tekst van het internet plukt en hier neer zet, mag van jou worden verwacht dat je duidelijk maakt waarom je dat doet.


[i]Andere discussie![/B]

Nee, jouw discussie, want voortvloeiend uit de door jou van het internet geplukte tekst.
Of begrijp je eigenlijk niet wat je van anderen overneemt?


[i]Alsof je weet waar je het over hebt.
We weten het nu wel; niets dan ''feiten'' als jouw naam genoemd wordt. [/B]

Dat is beter dan het opwerpen van een warboel van stellingen en opmerkingen, die je vervolgens vaak niet wilt (want niet kunt) verdedigen.

Nelis70
04-07-06, 10:12
Geplaatst door Al Sawt
Ik heb het niet over Jezus.

Ik heb het over diaspora en "verbanning van de Joodse volk uit Palestina door de Romeinen".

De belofte dat het land voor de Joden zou zijn, waarop een aantal zich beroepen, en waar jij naar verwijst, is van eerder terug dan de diaspora. Iets zorgvuldiger met jaartallen omgaan maakt dat mensen je andere opmerkingen serieuzer gaan nemen.

Coolassprov MC
04-07-06, 19:50
Geplaatst door reason
Als jij een stuk tekst van het internet plukt en hier neer zet, mag van jou worden verwacht dat je duidelijk maakt waarom je dat doet.



Nee, jouw discussie, want voortvloeiend uit de door jou van het internet geplukte tekst.
Of begrijp je eigenlijk niet wat je van anderen overneemt?



Dat is beter dan het opwerpen van een warboel van stellingen en opmerkingen, die je vervolgens vaak niet wilt (want niet kunt) verdedigen.

Kom maar op met het origineel als je geen lasteraar en leugenaar bent!

Karin.N
04-07-06, 20:19
Geplaatst door Al Sawt

Als je voor 100% naar wantoestanden gaat wijzen in de Arabische wereld en die van Israel met mantel der liefde gaat bedekken, dan ben je in mijn ogen een Zionist.


Hoe noem je dan iemand die wijst op de wantoestanden van Israel in Palestina en de wantoestanden van de arabische wereld met de mantel der liefde bedekt.

Tomas
04-07-06, 20:23
Geplaatst door Coolassprov MC
Net wat we nodig hadden na Zijne Koningklijke Biervat Theo van Gogh; Weer zo'n extremistische "Vrije woord'' fundamentalist!

God, man. Laat theo nou eens met rust. Jullie hebben hem vermoord, neem daar nou eens genoegen mee. Geniet daarvan. In stilte graag.

Rourchid
05-07-06, 11:35
Geplaatst door sjaen
Noord-Korea, daar zul je je als een vis in het water voelen.
De nazistische fantasie allochtoon: aanpassen of oprotten! is vervangen door de culturele realiteit autochtoon: aanpassen of wegrotten*!.
(*=in de polder)

Coolassprov MC
06-07-06, 07:42
Geplaatst door Tomas
God, man. Laat theo nou eens met rust. Jullie hebben hem vermoord, neem daar nou eens genoegen mee. Geniet daarvan. In stilte graag.

Ik ben geen moordenaar; noch ben ik ''jullie''; noch praat ik moorden goed; laat staan dat ik er in stilte van geniet.

Diegenen die menen dat ze een argumentatie rijker zijn over de rug van een vermoorde; dat zijn degenen die in alle openlijkheid en schijnheiligheid ''genieten'' van moord.

Ik snap, ook van jou, dat de afwezigheid van intelligentie en creativiteit je steeds verleid om smakeloos ad hominem te gaan worden.

Coolassprov MC
06-07-06, 07:46
Geplaatst door Karin.N
Hoe noem je dan iemand die wijst op de wantoestanden van Israel in Palestina en de wantoestanden van de arabische wereld met de mantel der liefde bedekt.

Laten we de zaken niet onnodig gaan verwarren; Sawt heeft geen heilig religieus geloof in het apologiseren van terreur en plunderingen.

Ik snap dat je gebrek aan talent en inzicht je verleid tot het vergelijken van appelen en peren en het verkopen van knollen voor citroenen teneinde ''ad hominem'' te denken te mogen worden en iedereen die kritisch is op Israel verkapt uit te maken voor hypocriet.

Nelis70
06-07-06, 09:42
Geplaatst door Coolassprov MC
Laten we de zaken niet onnodig gaan verwarren; Sawt heeft geen heilig religieus geloof in het apologiseren van terreur en plunderingen.

Ik snap dat je gebrek aan talent en inzicht je verleid tot het vergelijken van appelen en peren en het verkopen van knollen voor citroenen teneinde ''ad hominem'' te denken te mogen worden en iedereen die kritisch is op Israel verkapt uit te maken voor hypocriet.

Dat vind je gaaf he, dat "ad hominem".

Coolassprov MC
10-07-06, 07:35
Geplaatst door Nelis70
Dat vind je gaaf he, dat "ad hominem".

Wat er helemaal keigaaf aan is; het past je goed!

Nelis70
11-07-06, 09:12
Geplaatst door Coolassprov MC
Wat er helemaal keigaaf aan is; het past je goed! :hihi: