PDA

Bekijk Volledige Versie : 2.000 Christenen Aangehouden In China



Marsipulami
29-06-06, 19:00
2.000 CHRISTENEN AANGEHOUDEN IN CHINA

BRUSSEL (KerkNet/RD/IKON) - In nauwelijks een jaar tijd werden in China bijna 2.000 christenen wegens hun geloof aangehouden. Dat meldt de Amerikaanse christelijke mensenrechtenorganisatie China Aid Association (CAA). Van mei 2005 tot mei 2006 werden in vijftien Chinese provincies in totaal 1958 christenen opgepakt. De vervolging is het hevigst in de provincie Henan, waar 823 christenen - onder wie 5 Amerikanen - werden aangehouden. Vaak worden die christenen ook slachtoffer van foltering en mishandeling.
In China leven naar schatting 80 tot 100 miljoen christenen. Daarvan is ruim driekwart lid van de ondergrondse christelijke kerken.

Al Sawt
29-06-06, 19:57
Geplaatst door Marsipulami
2.000 CHRISTENEN AANGEHOUDEN IN CHINA

BRUSSEL (KerkNet/RD/IKON) - In nauwelijks een jaar tijd werden in China bijna 2.000 christenen wegens hun geloof aangehouden. Dat meldt de Amerikaanse christelijke mensenrechtenorganisatie China Aid Association (CAA). Van mei 2005 tot mei 2006 werden in vijftien Chinese provincies in totaal 1958 christenen opgepakt. De vervolging is het hevigst in de provincie Henan, waar 823 christenen - onder wie 5 Amerikanen - werden aangehouden. Vaak worden die christenen ook slachtoffer van foltering en mishandeling.
In China leven naar schatting 80 tot 100 miljoen christenen. Daarvan is ruim driekwart lid van de ondergrondse christelijke kerken.

Als het een Islamitische land betrof in bovenstaande artikel, dan hadden er 10tallen prikkers op gereageerd.

Al Sawt
29-06-06, 19:59
Ben wel benieuwd waar Observertjes en Amenzutjes van Maroc.nl blijven. Want ze hebben hun mond vol over intolerantie en onderdrukkende regimes.

Je moet vanuit gaan dat dit in hun interesse gebieden moet liggen.

Tomas
29-06-06, 20:01
Zeg, Al Swat kan je niet wat chinezen uitnodigen hier? Misschien dat het dan nog wat wordt.

Al Sawt
29-06-06, 20:05
Geplaatst door Tomas
Zeg, Al Swat kan je niet wat chinezen uitnodigen hier? Misschien dat het dan nog wat wordt. Volgens mij moeten er genoeg gegadigden rondlopen.

Want er zijn genoeg prikkers die schermen met universele waarden van het mens en keer op keer het ontbreken van mensenrechten in bepaalde landen aan de kaak stellen.

Aicha1976
29-06-06, 20:08
Geplaatst door Al Sawt
Volgens mij moeten er genoeg gegadigden rondlopen.

Want er zijn genoeg prikkers die schermen met universele waarden van het mens en keer op keer het ontbreken van mensenrechten in bepaalde landen aan de kaak stellen.


Het lijkt net of je aan het uitlokken bent :roker:

Of mag dat als mod :argwaan:

Tomas
29-06-06, 20:09
Geplaatst door Al Sawt
Volgens mij moeten er genoeg gegadigden rondlopen.

Want er zijn genoeg prikkers die schermen met universele waarden van het mens en keer op keer het ontbreken van mensenrechten in bepaalde landen aan de kaak stellen.

Nou, ik weet niet waar je dit op basseert, maar volgens mij prikt er hier geen ene prikchinees. En reacties krijg je eigenlijk allen als je een tegenreactie kan verwachten. En die ontbreken een beetje hier bij zo'n onderwerp als dit.

Al Sawt
29-06-06, 20:14
Geplaatst door Tomas
Nou, ik weet niet waar je dit op basseert, maar volgens mij prikt er hier geen ene prikchinees. En reacties krijg je eigenlijk allen als je een tegenreactie kan verwachten. En die ontbreken een beetje hier bij zo'n onderwerp als dit. Als het ging over Saoedie Arabie of Iran, dan was het een levendige topic geworden.

Want het is wel heel erg vreemd dat Observer en Amenzu in een andere topics ageren tegen intolerantie van Arabische landen en in dit topic schitteren ze in afwezigheid.

MaRiaH
29-06-06, 20:14
Poeh ik heb al zo vaak gediscussieerd hier over de chinezen.. :hihi:

maar zolang sommigen hier denken dat ze moslims wel met rust zullen laten en ze ervan genieten dat CHina de positie van de VS zal overnemen, is het vechten tegen de bierkaai..

Dat China een supermacht wordt zal ten nadele van de wereld zijn.
de mishandelingen van mens en dier, kinderen, dying rooms in kindertehuizen..het onderdrukken en vervolgen van gelovigen.
Ik vind het een K*Tland.

ik ga me er vandaag niet over opwinden.. :engel:

Al Sawt
29-06-06, 20:14
Geplaatst door Aicha1976
Het lijkt net of je aan het uitlokken bent :roker:

Of mag dat als mod :argwaan: Het mag als je dat doet op basis van inhoudelijke argumentatie.

MaRiaH
29-06-06, 20:37
Hier nog een leuke discussie ?! over China

http://www.maroc.nl/prikbord/forums/showthread.php?s=&threadid=162309

Aicha1976
29-06-06, 20:43
Geplaatst door Al Sawt
Het mag als je dat doet op basis van inhoudelijke argumentatie.


Zijn ze er uberhaupt wel, wie zegt dat ze niet nog gaan reageren :nerd:

Ik vind trouwens ook dat Mod's objectief moeten zijn. Heb ik hier gelijk in vind jij ? :rood:

tukkersterror
29-06-06, 22:10
:nerd:Sambal bij? :nerd:

Waarom werden ze op gepakt?

Wat doen we hiermee?

China was toch al een kutland!!!

Kinderarbeid, Kinderdoding, Slecht vuurwerk, goedkope troep waar een hoop vergif in is verwerkt.

Gewoon de import boycotten!!!

Niet meer Bami of Nasi eten!!!

En de verslaafden niet meer Chinezen!!! ;)