PDA

Bekijk Volledige Versie : Aboutaleb wil onderzoek naar racisme



Couscousje
30-06-06, 11:00
Aboutaleb wil onderzoek naar racisme
Bron: RTV Noord-Holland
Gepubliceerd: vrijdag 30 juni 2006 @ 11:34

De Amsterdamse PvdA-wethouder Ahmed Aboutaleb wil in de hoofdstad een onderzoek laten uitvoeren naar racistische denkbeelden. Hij wil exact weten hoeveel Amsterdammers zichzelf een racist vinden. Onlangs bleek uit een landelijk onderzoek van bureau Motivaction dat 10% van de Nederlanders zichzelf een racist noemt. Een kwart van de Nederlanders zou racistische trekken vertonen (staat negatief ten opzichte van allochtonen).

Aboutaleb gaat nu nadenken over hoe een enquête onder de Amsterdammers er uit moet gaan zien. Na de zomer komt hij met het voorstel tot het onderzoek. Hij hoopt overigens dat er in het 'linkse' Amsterdam minder racisten zijn dan uit het landelijke onderzoek naar voren kwam.

Cc

duende
30-06-06, 11:17
Geplaatst door Couscousje
Aboutaleb wil onderzoek naar racisme
Bron: RTV Noord-Holland
Gepubliceerd: vrijdag 30 juni 2006 @ 11:34

De Amsterdamse PvdA-wethouder Ahmed Aboutaleb wil in de hoofdstad een onderzoek laten uitvoeren naar racistische denkbeelden. Hij wil exact weten hoeveel Amsterdammers zichzelf een racist vinden. Onlangs bleek uit een landelijk onderzoek van bureau Motivaction dat 10% van de Nederlanders zichzelf een racist noemt. Een kwart van de Nederlanders zou racistische trekken vertonen (staat negatief ten opzichte van allochtonen).

Aboutaleb gaat nu nadenken over hoe een enquête onder de Amsterdammers er uit moet gaan zien. Na de zomer komt hij met het voorstel tot het onderzoek. Hij hoopt overigens dat er in het 'linkse' Amsterdam minder racisten zijn dan uit het landelijke onderzoek naar voren kwam.

Cc
Kom eerst maar eens met een exacte definitie van rascisten en rascisme.
Ik schijn ook rascist te zijn omdat ik het niet eens ben met de islamitische denkbeelden. Dat ik het niet eens ben met denkbeelden van andere religies schijnt hierbij niet van belang te zijn.

Couscousje
30-06-06, 11:22
ra·cis·me (het ~)
1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat
2 rassentheorie

De clou zit hem in het dikgedrukte deel.

Cc

duende
30-06-06, 11:31
Geplaatst door Couscousje
ra·cis·me (het ~)
1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat
2 rassentheorie

De clou zit hem in het dikgedrukte deel.

Cc

Wat een opluchting...ben ik toch geen rascist.
Maar dat de clou juist in het dikgedrukte gedeelte zit......vind ik wel een beetje discriminerend.

Seif
30-06-06, 11:32
Geplaatst door Couscousje
ra·cis·me (het ~)
1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat
2 rassentheorie

De clou zit hem in het dikgedrukte deel.

Cc

Dus als je het niet uit, maar binnensmonds houdt, dan ben je geen racist? :)

Bofko
30-06-06, 11:43
Typisch Hollands om dit te onderzoeken en bij voorbaat tot mislukken gedoemd. Valt me tegen van Aboutaleb dat hij dat niet in de gaten heeft.
Velen denken nu eenmaal racistisch, maar zolang dat geen negatieve consekwenties voor anderen heeft ....

barfly
30-06-06, 11:47
Zo'n onderzoek is alleen maar zinvol als dat wordt gedaan onder verschillende bevolkingsgroepen. Eigenlijk moet je ongeveer racistisch te werk gaan om duidelijk vast te stellen wie er allemaal wel en niet racistisch zijn. Die uitkomst lijkt me dan ook veel interresanter.

MaRiaH
01-07-06, 13:38
Geplaatst door Couscousje
ra·cis·me (het ~)
1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat
2 rassentheorie



Cc

Dat maakt bijna alle mensen op de aardbol tot rascist.. :vreemd:

observer
01-07-06, 21:00
de vraag is wat defineer je als rascisme

ik ken genoeg leden van minderheden die over andere minderheden of de meerderheid net zo rascistisch denkt als welke blanke danook

en ik ken ook genoeg pvda's en andere linkse types incl uit amsterdam en incl gekleurde pvda'ers die uitspraken hebben gedaan die denk ik strafbaar zijn.

maar goed is dat zijn doel?

wil hij werkelijk een getaileerd onderzoek waar mischien uitkomt dat zijn marokkaanse gemeenschap net zo veel of meer rascisten telt dan andere?

MaRiaH
01-07-06, 21:28
Geplaatst door observer

wil hij werkelijk een getaileerd onderzoek .... ??

Vast wel.. :roker:
http://www.lingeriedesantilles.com/images/5.jpg


:D

MaRiaH
01-07-06, 21:31
Dit zou passender zijn.. :hihi:

http://www.franchap.com/images/prise_de_taille_nicolas.jpg

sater
02-07-06, 17:30
Geplaatst door Couscousje
ra·cis·me (het ~)
1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat
2 rassentheorie

De clou zit hem in het dikgedrukte deel.

Cc

:baard: Met dank aan koran en hadieth beschouwen [fundamentalistische] moslims anders en niet gelovigen als minderwaardig gedierte. Dient het abjecte westen te worden geïslamiseerd. [terug naar het kalifaat] Reliracisme. Gelet op de kritische opstelling van de wethouder t.a.v. medemoslims dunkt mij een algeheel onderzoek naar wederzijds racisme aan de orde te zijn. Zonder aanziends des [geloofs]persoons

observer
02-07-06, 20:43
Geplaatst door sater
:baard: Met dank aan koran en hadieth beschouwen [fundamentalistische] moslims anders en niet gelovigen als minderwaardig gedierte. Dient het abjecte westen te worden geïslamiseerd. [terug naar het kalifaat] Reliracisme. Gelet op de kritische opstelling van de wethouder t.a.v. medemoslims dunkt mij een algeheel onderzoek naar wederzijds racisme aan de orde te zijn. Zonder aanziends des [geloofs]persoons dat geldt voor eigenlijk alle ologieen

christenen joden marxisten etcetc allemaal denken ze beste en de enig ware te zijn

denk dat je alleen anarchisten en libertarieers overhoud