PDA

Bekijk Volledige Versie : Miljoenen Amerikanen dreigt uitsluiting medische hulp.



~Panthera~
30-06-06, 13:45
Miljoenen Amerikanen dreigt uitsluiting medische hulp.


WASHINGTON - Meer dan vijftig miljoen Amerikanen - ongeveer een zesde van de bevolking - moeten vanaf zaterdag kunnen aantonen dat ze legaal in de Verenigde Staten verblijven voordat ze gebruik kunnen maken van Medicaid. Dat is een programma voor gesubsidieerde medische hulp voor armere Amerikanen.


Waarschijnlijk kunnen miljoenen niet de juiste papieren inleveren, waardoor ze voortaan verstoken zijn van hun enige toegang tot de Amerikaanse gezondheidszorg. President Bush tekende in februari een wet die vooral moet voorkomen dat illegalen gebruikmaken van Medicaid.

Volgens The Washington Post van vrijdag zullen miljoenen legale burgers de dupe worden van de aangescherpte regels. Geesteszieken, daklozen en dementerende bejaarden zijn volgens advocaten en mensenrechtenactivisten niet in staat een paspoort of geboortebewijs te overleggen.

Veel burgers in de VS hebben ook geen paspoort. Voor een grote groep zwarte vrouwen geldt bovendien dat ze ook geen geboortebewijs hebben. Ze zijn geboren in het zuiden van de VS in een tijd dat ziekenhuizen en kraamklinieken geen zwarte vrouwen accepteerden en dus ook geen officiële papieren afgaven.


:moe:

duende
30-06-06, 14:02
Zo dat ruimt weer op...

Kan Ophra ook weer een traantje laten en haar neus snuiten in haar designers zakdoek van $500

Het land van de mensenrechten en de vrijheid...de vrijheid om te creperen dan.

~Panthera~
30-06-06, 14:17
Geplaatst door duende
Zo dat ruimt weer op...

Kan Ophra ook weer een traantje laten en haar neus snuiten in haar designers zakdoek van $500

Het land van de mensenrechten en de vrijheid...de vrijheid om te creperen dan.


Ach ja, het zijn maar geesteszieken, daklozen, dementerende bejaarden en zwarte vrouwen.

Who gives a fuck, nietwaar ? :moe:

duende
30-06-06, 14:43
Geplaatst door ~Panthera~
Ach ja, het zijn maar geesteszieken, daklozen, dementerende bejaarden en zwarte vrouwen.

Who gives a fuck, nietwaar ? :moe:
Die lui in het witte huis en het capitool zeker niet.
Ik bedoel die parasieten in het witte huis enz...

~Panthera~
30-06-06, 15:06
Geplaatst door duende
Die lui in het witte huis en het capitool zeker niet.
Ik bedoel die parasieten in het witte huis enz...


Je bedoelt waarschijnlijk die sick fucks daar ?
Nee, die intresseert het geen ruk. :moe:

Wizdom
30-06-06, 22:15
Geplaatst door ~Panthera~
Je bedoelt waarschijnlijk die sick fucks daar ?
Nee, die intresseert het geen ruk. :moe:

Een uitspraak van SJEIK AHMED KHASK (RAHIMAHOE): "Het WITTE HUIS met het ZWARTE HART..."

~Panthera~
30-06-06, 22:34
Geplaatst door Wizdom
Een uitspraak van SJEIK AHMED KHASK (RAHIMAHOE): "Het WITTE HUIS met het ZWARTE HART..."


Dat zit niet ver naast de waarheid, denk ik.

Olive Yao
30-06-06, 22:53
volgens advocaten en mensenrechtenactivisten
Let op, mensenrechtenactivisten voor de eigen bevolking. Dat is daar nodig.

Soldim
01-07-06, 02:00
Geplaatst door ~Panthera~
Miljoenen Amerikanen dreigt uitsluiting medische hulp.


WASHINGTON - Meer dan vijftig miljoen Amerikanen - ongeveer een zesde van de bevolking - moeten vanaf zaterdag kunnen aantonen dat ze legaal in de Verenigde Staten verblijven voordat ze gebruik kunnen maken van Medicaid. Dat is een programma voor gesubsidieerde medische hulp voor armere Amerikanen.

Zondermeer een slecht zaak, met als kanttekening dat het bij Midcaid om 'long term' medische zorg gaat. Spoedeisende hulp is altijd verplicht.

Het zijn, blijkt uit de Washinton Post, vooral ouderen die het slachtoffer worden, met als voorbeeld een 95 jarige man die een verpleegtehuis wordt uigeschopt....

Foxcave1
01-07-06, 07:11
En zoals het er nu voorstaat verwacht ik hier binnen 10 jaar dezelfde taferelen, laten we ons aub bezinnen.

Good Kahuna
01-07-06, 07:53
Geplaatst door Foxcave1
En zoals het er nu voorstaat verwacht ik hier binnen 10 jaar dezelfde taferelen, laten we ons aub bezinnen.

Het lijkt helaas minder ver weg dan je zou denken:


Zorg Rotterdam is keihard voor illegalen

Illegalen die in de regio Rijnmond naar een ziekenhuis gaan, worden alleen geholpen als ze in acuut levensgevaar verkeren of een besmettelijke ziekte hebben; dat laatste omdat ze anders andere mensen kunnen besmetten. Van de 25 patiënten zonder zorgverzekering die twee Rotterdamse straatartsen de afgelopen maanden doorverwezen naar een ziekenhuis, kwamen er 23 onverrichter zake terug.

Een man met een gebroken voet, een jongen met geelzucht, een kindje met ernstige allergie en een man die langzaam blind wordt door lenstroebeling, allen werden niet geholpen. Plaatsvervangend voorzitter Hans van Dijk van de Samenwerkende Rijnmond Ziekenhuizen zou het graag anders zien, maar beleid is beleid.

Van Dijk: ''De veroorzaker van het probleem is de politiek, die moeten het maar oplossen. Wij krijgen de bal toegespeeld voor de gevolgen van de in Den Haag vastgestelde zorgverzekering.'' Volgens hem moet minister Hoogervorst van Volksgezondheid maar vertellen hoe het verder moet.

De straatartsen zeggen dat er in Amsterdam minder streng wordt gehandeld door ziekenhuizen. Hoogervorst heeft al wel de Inspectie voor de Volksgezondheid gevraagd om te bekijken of de ziekenhuizen in het Rijnmondgebied niet te rigide handelen: ''Mensen die echt zorg nodig hebben, worden geholpen'', aldus het ministerie. De vraag is echter wat noodzakelijke zorg is. Dat bepaalt namelijk niet de minister maar de dienstdoende arts.
Bron (http://frontpage.fok.nl/nieuws/66083)

~Panthera~
01-07-06, 09:11
Een man met een gebroken voet, een jongen met geelzucht, een kindje met ernstige allergie en een man die langzaam blind wordt door lenstroebeling, allen werden niet geholpen. Plaatsvervangend voorzitter Hans van Dijk van de Samenwerkende Rijnmond Ziekenhuizen zou het graag anders zien, maar beleid is beleid .



Ja, "Befehl ist Befehl!", nietwaar ? :moe:

:regie: Rings a bell ?


O ja, Hoogervorst: steek je vinger nog eens achter in je keel.
Dit keer iets verder, graag. :duivels:

Foxcave1
01-07-06, 10:11
Geplaatst door Good Kahuna
Het lijkt helaas minder ver weg dan je zou denken:

Yep, ik wist dat de eerste exessen er al zijn, het is echter nog niet "wettelijk" ondanks wat Hans van Dijk er van zegt.

En zeker is het nog niet algemeen aanvaard, wat voor een beest ben je als je een kind niet van een ernstige allergie wilt genezen vanwege een regeltje in een boek, tot wat zijn wij verworden.....

Wizdom
01-07-06, 16:13
Geplaatst door ~Panthera~
Een man met een gebroken voet, een jongen met geelzucht, een kindje met ernstige allergie en een man die langzaam blind wordt door lenstroebeling, allen werden niet geholpen. Plaatsvervangend voorzitter Hans van Dijk van de Samenwerkende Rijnmond Ziekenhuizen zou het graag anders zien, maar beleid is beleid .


Ja, "Befehl ist Befehl!", nietwaar ? :moe:

:regie: Rings a bell ?


O ja, Hoogervorst: steek je vinger nog eens achter in je keel.
Dit keer iets verder, graag. :duivels:

Ik was laatst bij de huisarts.... Ik wachtte voor de receptie. Er stond een man voor me in gesprek met de receptioniste. Hij klaagde dat hij de hele nacht niet geslapen had en dat hij een huisarts wilde zien. De receptioniste maakte hem duidelijk dat dit niet zijn huisarts is en kon dus niet geholpen worden. De man was geen junk en had een buurman kunnen zijn bij wijze van spreken die vanwege alle lasten verzwaringen zijn ziekenfonds niet meer kon betalen... Ik begreep dat de man weliswaar een smoes had en dat hij gewoon door een huisarts gezien wilde worden.... De receptioniste was genadeloos en vroeg de man zich te verwijderen waarop de man rechtsomkeert maakte....

Een triest tafereel die we wellicht dankzij BALKENELLENDE wel vaker te zien zullen krijgen...