PDA

Bekijk Volledige Versie : Filip Dewinter bewondert Nederlandse aanpak



Marsipulami
01-07-06, 00:41
"Reljongeren onder curatele plaatsen"

http://www.hln.be/hlns/FOTO/artikels/large_166366.jpg

Vlaams Belang-kopstuk Filip Dewinter wil reljongeren, naar Nederlands voorbeeld, onder curatele plaatsen. Hij vindt dat burgemeesters de bevoegdheid moeten krijgen om aan amokmakers een meldplicht bij de politie op te leggen.

Burgemeesters moeten ook een contactverbod kunnen instellen. Zo zou aan relschoppers die actief zijn binnen een bende of groep een verbod kunnen opgelegd worden mekaar nog te ontmoeten. Het niet naleven van zo'n contactverbod of meldplicht moet dan leiden tot boetes of internering, meent Dewinter.

Volgens het Vlaams Belang moeten "strenge maatregelen genomen worden om de harde kern van probleemjongeren die meestal van allochtone origine zijn, aan te pakken", luidt het. Dat kan door de bevoegdheden van de burgemeester uit te breiden met de mogelijkheid om een meldplicht of contactverbod op te leggen.

Marsipulami
01-07-06, 00:51
Geplaatst door Ifegineia
Ik vind die curatele alweer zo'n futiele veeg.

Ze moeten die rotjongeren gewoon hun papieren afnemen en een trap onder hun reet geven richting de kleihompen waar papie en mamie vandaan komen. Dan is het subiet afgelopen met dat getreiter.


Ja, de Vlaams Belang standpunten zijn voor jou wellicht veel te soft en wollig.

delankmoedige
03-07-06, 00:32
Toch raar dat ze pedofiele kinderverkrachters en puberale moordenaars de hand boven het hoofd blijven houden.

Ok ben het overigens met eens hoor (ik stem ook braaf op de PvdA) maar soms zou ik hopen dat Wouter toch eens een standpunt zou innemen in dergelijke kwesties