PDA

Bekijk Volledige Versie : Aljazeera:Noord Afrikaanse Imazighen willen banden aanhalen met Israëlische Imazighen



Amenzu
03-07-06, 12:04
aljazeera.net

Een groep Amazigh activisten is bezig een organisatie op te zetten om de banden aan te halen met de Joodse Imazighen in Israel. De organisatie krijgt de naam: "Verbond van Amazigh-Israëlisch organisatie tegen de stroming".

Volgens Uda Adid, docent Duits in Casa Blanca, zijn de oprichters op dit moment bezig met de laatste voorbereidingen voor de algemene vergaderingaanstaande Augustus. De voornaaste doelstelling is aanhalen van Banden tussen Imazighen in Israël en Noord Afrika, de promotie van de Tamazight cultuur bij de tienduizenden Amazigh joden in Israël en de economische banden versterken tsusen de landen.

Adid vervolgt: Ik ben opgegroeid in Sous en daar leefden joden en Imazighen in vrede met elkaar. IK heb nooit een verschil gemerkt (de eerste generatie uit de rif kan dit ook bevestigen in Arif waren de joden ook geen probleem, al in 1922 had Abd Elkrim een wet ontworpen die de joden beschermde en alle rechten verschaf die Imazighen genoten). Toen ik in Casa Blanca aankwam merkte ik dat alleen al bij het noemen van het woord JOOD dat de mensen HASHAK zeiden ( zoiets als a.u.b. niet vloeken).

Inmiddels hebben tientallen intellectuele, advocaten, docenten en journalisten zich aangesloten bij de organisatie en er is contact en overleg met meerdere hoogleraren en intellectuelen in Israël.

Hij vervolgt: We hebebn niets tegen de joden. Het israelische-palestijnse conflict moeten de betrokkenen zelf oplossen, daar hebebn we niets mee te maken. We hebben ook genoeg van de regimes in deze landen die het conflict misbruiken voor eigen doeleinden.

De organisatie wil ook reizen voor Imazighen organiseren naar Israël en voor Israëliërs naar Marokko.

Directe link:

http://www.aljazeera.net/NR/exeres/780D0FED-3B24-47EF-83E6-80245E50111F.htm

Amenzu
03-07-06, 12:39
Het verbaast me dat onze aghyur uit Ayt Buâiyyac mij nog niet beschuldigd heeft van Nazisme en zionisme en anti arabisme omdat ik dit nieuwsbericht uit aljazeeraheb vertaald en hier heb geplaatst.

Straks zijn Imazighen ineens zionisten omdat ze vrede en vriendschap willen hebben met hun broeders in Israel.

Volgens de Arabieren moeten we de joden haten want zij zijn hun vijanden. Maar zij vergeten zelf dat ze de grootste vijand op aarde zijn. De joden hebben me niets misdaan, ik heb nog nooit een israelier ontmoet. Hoe kunnen ze me iets misdaan hebben dan? Degene die me onderdrukt, vernederd, verkracht, bestolen en bestolen hebebn van identiteit en taal zijn de Arbieren. ALs ik iemand als vijand moet beschouwen dan weet ik het wel..

Straks komen ze weer Imazighen beschuldigen met alles en nog wat. Maar tegelijkertijd hebben ze zelfs ambassades van Israel in hun landen.

Pixelshade
03-07-06, 17:06
Aan die gefrustreerde posts van jou te zien lijkt het wel of die Arabieren jou in je kont hebben verkracht :hihi:

Amenzu
03-07-06, 17:44
Geplaatst door Pixelshade
Aan die gefrustreerde posts van jou te zien lijkt het wel of die Arabieren jou in je kont hebben verkracht :hihi:

Dit soort reacties bewijzen wat men bedoelt met ACHTERLIJK.

Al Sawt
03-07-06, 20:35
Geplaatst door Amenzu
Het verbaast me dat onze aghyur uit Ayt Buâiyyac mij nog niet beschuldigd heeft van Nazisme en zionisme en anti arabisme omdat ik dit nieuwsbericht uit aljazeeraheb vertaald en hier heb geplaatst.

Straks zijn Imazighen ineens zionisten omdat ze vrede en vriendschap willen hebben met hun broeders in Israel.

Volgens de Arabieren moeten we de joden haten want zij zijn hun vijanden. Maar zij vergeten zelf dat ze de grootste vijand op aarde zijn. De joden hebben me niets misdaan, ik heb nog nooit een israelier ontmoet. Hoe kunnen ze me iets misdaan hebben dan? Degene die me onderdrukt, vernederd, verkracht, bestolen en bestolen hebebn van identiteit en taal zijn de Arbieren. ALs ik iemand als vijand moet beschouwen dan weet ik het wel..

Straks komen ze weer Imazighen beschuldigen met alles en nog wat. Maar tegelijkertijd hebben ze zelfs ambassades van Israel in hun landen. Ach, het verbaast me niks.

In mijn ogen zijn het 2 kunstmatige volkeren die een verwantschap zoeken. 2 volkeren die claimen dat ze uit oudheid stammen, ze zullen zeker op een lijn bevinden.

Al Sawt
03-07-06, 20:36
Geplaatst door ronald
Arabieren bewijzen het keer op keer: Anti-Zionisme = Anti-semitisme. Dan is het maar anti-Semitisme.

ronald
03-07-06, 20:46
Geplaatst door Al Sawt
Dan is het maar anti-Semitisme.



Dank je....wilde ik ff weten. Geef je even jezelf een strafmunt?

Al Sawt
04-07-06, 00:06
Geplaatst door ronald
Dank je....wilde ik ff weten. Geef je even jezelf een strafmunt? Als je met een wetsartikel kan bewijzen dat ik daaraan heb gezondigd, dan doe ik dat!

ronald
04-07-06, 00:09
Geplaatst door Al Sawt
Als je met een wetsartikel kan bewijzen dat ik daaraan heb gezondigd, dan doe ik dat!


Het is volgens de wet verboden zich antisemitisch uit te laten. Als jij erkent dat anti-semitisme gelijk is aan anti-zionisme dan is dat niet moeilijk om aan te tonen hoor.

Al Sawt
04-07-06, 00:12
Geplaatst door ronald
Het is volgens de wet verboden zich antisemitisch uit te laten. Als jij erkent dat anti-semitisme gelijk is aan anti-zionisme dan is dat niet moeilijk om aan te tonen hoor. Nee, je moet aantonen dat mijn teksten antisemitisch zijn.

ronald
04-07-06, 00:17
Geplaatst door Al Sawt
Nee, je moet aantonen dat mijn teksten antisemitisch zijn.


Als ze anti-zionistisch zijn, zijn ze ook anti-semitisch.....zeg je toch zelf?

Olive Yao
04-07-06, 00:22
Geplaatst door ronald
Als ze anti-zionistisch zijn, zijn ze ook anti-semitisch.....zeg je toch zelf?
Maar Al Sawt schrijft ook dat hij echte Semitische genen heeft ... dus dan is hij tegen zijn eigen genen?! :vreemd:

ronald
04-07-06, 00:26
Geplaatst door Olive Yao
Maar Al Sawt schrijft ook dat hij echte Semitische genen heeft - dus dan is hij tegen zijn eigen genen?! :vreemd:


Hij zegt dat hij enkele heeft ja. Is niet na te trekken bij hem. Natuurlijk kun je tegen je eigen genen zijn. Hoeveel joden zijn tegen joden? Hoeveel arabieren zijn tegen arabieren ? Hoeveel nazi's waren tegen Duitsers?


Sem was een van de zonen van Noach. In zijn tijd waren 8 mensen op deze gehele aarde....is niet zo moeilijk om een semiet te zijn. Maar we weten wel wat hij bedoelt.

Olive Yao
04-07-06, 00:33
Geplaatst door ronald
Natuurlijk kun je tegen je eigen genen zijn.
:vreemd: Ik blijf het een vreemd idee vinden.

ronald
04-07-06, 00:41
Geplaatst door Olive Yao
:vreemd: Ik blijf het een vreemd idee vinden.


Ik ook. Maar ze zijn er pas mee gekomen toen ze werden beticht van anti-semitisme......ohhh...maar wij zijn ook Semieten? Hoe zouden wij dan anti-semitisch moeten zijn??? Typisch arabisch...confisqueren en kidnappen elk idee en claimen dat het de hunne is (beetje overtrokken hoor).

Olive Yao
04-07-06, 00:49
Geplaatst door ronald
Typisch arabisch...confisqueren en kidnappen elk idee en claimen dat het de hunne is (beetje overtrokken hoor).
:denk: Dan zijn ze dus rijk aan ideeën.

Al Sawt
04-07-06, 01:59
Geplaatst door Olive Yao
:vreemd: Ik blijf het een vreemd idee vinden. Het is ook vreemd. Dat een Germaan of Batafier, claimt dat hij een Semiet is.

ronald
04-07-06, 02:42
Geplaatst door Al Sawt
Het is ook vreemd. Dat een Germaan of Batafier, claimt dat hij een Semiet is.

Kun je het nog krommer maken? Germanen en Batavieren zijn afkomstig van Sem's broer Jafet oen. Dat weten zij maar jij natuurlijk weer niet.
Weet jij uberhaubt hoeveel zonen Sem had? Hoeveel kleinzonen? Hun namen? Ik vind het inderdaad ook vreemd dat jij claimt iemand te zijn met genen van Sem. Laat staan Ishmael.

Pytaghoras
04-07-06, 10:31
Geplaatst door Al Sawt
Ach, het verbaast me niks.

In mijn ogen zijn het 2 kunstmatige volkeren die een verwantschap zoeken. 2 volkeren die claimen dat ze uit oudheid stammen, ze zullen zeker op een lijn bevinden.

In jouw ogen kloppen heel veel dingen niet. Misschien moet je wel wat aan je ogen doen. Bij Hans Anders kon je twee brillen halen en één betalen!

Sayfdien
04-07-06, 10:51
Beste mensen,

Ik heb zo gedacht dat men geleerd heeft van de gescheidenis. Men volgt nu nog steeds hetzelfde discours door zich te baseren op zijn etniciteit en afkomst om het een en ander te moeten bewijzen jegens anderen.

Om even terug te komen op dat anti-semitisme, anti-zionistisme probleem: je kunt het vergelijken met het verwijt wat men bijv heel snel richting Nederlanders van Marokkanse komaf maakt, dat zij niet tegen kritiek kunnen en zich snel de slachtofferrol toebedelen, hoe komt het toch dat kritiek op de politiek van een staat die het niet zo nauw neemt met het internationaal recht en zo meer, men heel snel die staat en haar inwoners de slachtofferrol toebedeelt. Kan er überhaupt nog gefundeerde kritiek worden geuit op de politiek van een staat en op bepaalde handelingen van haar inwoners zonder dat men die gegronde kritiek de mond wil snoeren door haar critici uit te maken voor vanalles en nog wat etc.?

P.S. Naar mijn mening volgen sommigen hier het adagium van "de vijand van mijn vijand is mijn beste vriend".

Pytaghoras
04-07-06, 11:41
Geplaatst door Ifegineia
Ik neem aan dat jij van Een Ander Marokkaans Geluid bent t.b.v. de bezette Westelijke Sahara?

Je moet eerst de feiten kennen over westelijke Sahara om verder hierover te kunnen praten. De mensen die een land willen stichten willen er een arabische staat van maken. Sinds wanneer kan een arabier een land stichten ergens in Afrika, terwijl men weet dat de arabieren uit midden oosten komen?

Westelijke Sahara is onderdeel van Tamazgha(Noord afrika). De arabieren hebben Tamazgha in kleine staatjes verdeeld. Nu wil de polisario op haar buurt Marokko in twee staten verdelen.

Sayfdien
04-07-06, 11:57
Men ontwijkt de kern van wat ik heb bedoeld, maar goed, het zij zo, het is niet makkelijk om iets recht te praten wat krom is, zonder hypocriet over te komen.

"Sinds wanneer kan een arabier een land stichten ergens in Afrika, terwijl men weet dat de arabieren uit midden oosten komen?"

Mag ik jouw argument gebruiken om de aanwezigheid van de joden die na WOII naar het Midden Oosten zijn verhuist ter discussie te stellen?

Men dient geen dubbele standaard na te streven, anders ben je niet veel beter dan degeen die je beschuldigt.

Sayfdien
04-07-06, 12:25
Bezetting van Marokko? Be specific...

Al Sawt
05-07-06, 13:20
Geplaatst door Pytaghoras
De arabieren hebben Tamazgha in kleine staatjes verdeeld. Dan wil ik graag historische bronnen, waarin dat staat!

Al Sawt
05-07-06, 13:21
Geplaatst door Pytaghoras
In jouw ogen kloppen heel veel dingen niet. Misschien moet je wel wat aan je ogen doen. Bij Hans Anders kon je twee brillen halen en één betalen! Is dit alles wat je kan toevoegen? Triest.

Sayfdien
05-07-06, 16:04
Tuurlijk het leed van "de berbers", als je al van DE berbers kan spreken, onstijgt het leed wat de Palestijnen is aangedaan en nog steeds tot op de dag van vandaag wordt aangedaan.

Als je er werkelijk in gelooft dat je het beter zult hebben in de "heilstaat" israël, waarom verkas je niet daarheen, want "DE" arabieren zijn door en door en slecht, maar die israëliers die zullen je met open armen ontvangen en nog meer zelfs: "Zo deed de Alaanwezige Imazighen wegtrekken uit Egypte. Hij spleet voor hen de zee. Hij deed voor hen het manna neerdalen."

Amenzu
05-07-06, 16:19
Geplaatst door Sayfdien
Tuurlijk het leed van "de berbers", als je al van DE berbers kan spreken, onstijgt het leed wat de Palestijnen is aangedaan en nog steeds tot op de dag van vandaag wordt aangedaan.

Als je er werkelijk in gelooft dat je het beter zult hebben in de "heilstaat" isra�l, waarom verkas je niet daarheen, want "DE" arabieren zijn door en door en slecht, maar die isra�liers die zullen je met open armen ontvangen en nog meer zelfs: "Zo deed de Alaanwezige Imazighen wegtrekken uit Egypte. Hij spleet voor hen de zee. Hij deed voor hen het manna neerdalen."

Het feit dat de palestijnen te lijden hebben is geen legitimatie voor de onderdrukking van een ander volk.

De feiten bewijzen idd dat de Arabieren aan de staart van de beschaving hollen en dat het de meeste racistische en geweldadige landen zijn. Dat zijn feiten. Nmeer van dit soort feit Arab Human Report dat ieder jaar door Top Arabische intelectuelen geschreven wordt.

Sayfdien
05-07-06, 16:49
"Het feit dat de palestijnen te lijden hebben is geen legitimatie voor de onderdrukking van een ander volk."

?????????????????????????????????

Waar beweren "DE ARABIEREN" ( volg even jouw definitie) dat vanwege het feit dat de Palestijnen te lijden hebben, zij "JOUW" volk onderdrukken?

"De feiten bewijzen idd dat de Arabieren aan de staart van de beschaving hollen en dat het de meeste racistische en geweldadige landen zijn. Dat zijn feiten. Nmeer van dit soort feit Arab Human Report dat ieder jaar door Top Arabische intelectuelen geschreven wordt."

Meest gewelddadige landen? Heb je ooit een boek gelezen van Noam Chomsky (als we toch gaan schermen met TOP intellectuelen)? Dan kom je erachter wat het meest gewelddadige land is.

At last and but not least >>>

Je spreekt jezelf tegen:

Aan de ene kant beweer je :

"dat de Arabieren aan de staart van de beschaving hollen"

Terwijl je direct in de daaropvolgende zin meteen alles ontkracht door te refereren naar:

"Nmeer van dit soort feit Arab Human Report dat ieder jaar door Top Arabische intelectuelen geschreven wordt."


Mij bekruipt toch het angstige vermoeden dat je stellingen, argumenten, feiten een beetje door elkaar strooit.

ronald
05-07-06, 19:59
Geplaatst door Sayfdien
"Het feit dat de palestijnen te lijden hebben is geen legitimatie voor de onderdrukking van een ander volk."

?????????????????????????????????

Waar beweren "DE ARABIEREN" ( volg even jouw definitie) dat vanwege het feit dat de Palestijnen te lijden hebben, zij "JOUW" volk onderdrukken?

"De feiten bewijzen idd dat de Arabieren aan de staart van de beschaving hollen en dat het de meeste racistische en geweldadige landen zijn. Dat zijn feiten. Nmeer van dit soort feit Arab Human Report dat ieder jaar door Top Arabische intelectuelen geschreven wordt."

Meest gewelddadige landen? Heb je ooit een boek gelezen van Noam Chomsky (als we toch gaan schermen met TOP intellectuelen)? Dan kom je erachter wat het meest gewelddadige land is.

At last and but not least >>>

Je spreekt jezelf tegen:

Aan de ene kant beweer je :

"dat de Arabieren aan de staart van de beschaving hollen"

Terwijl je direct in de daaropvolgende zin meteen alles ontkracht door te refereren naar:

"Nmeer van dit soort feit Arab Human Report dat ieder jaar door Top Arabische intelectuelen geschreven wordt."


Mij bekruipt toch het angstige vermoeden dat je stellingen, argumenten, feiten een beetje door elkaar strooit.


Noam Chomsky heeft na zijn niet meer interessant gevonden TTG een ander hobby. Als jood een goede dosis zelfkritiek produceren. Zit in zijn genen. Hij doet dat jammer genoeg niet over zijn eigen persoon, want dat had en leuke roman opgeleverd hebben. Misschien heeft hij romanvrees?
De onderwerpen waar hij zich heden ten dage mee bezig houdt is een lekker portie collectief (we hebben het over een TGG-aanhanger) zelfkritiek. Op een aantal punten heeft hij gelijk. Wat vervelend is, is dat hij weigert een groter geheel te overzien. In zoverre is hij ergens op de generatieve tijdbalk begonnen. Jammer van zo'n topintellectueel.
Nog meer jammer is dat hij regelmatig als hoer uit de kast of plank of zomaar in het voorbij gaan wordt geplukt. Ik vraag mij af welke mensen een eenzelfde generatieve sprongendans adoreren om hun gelijk mee te halen? TTG-nieuwe stijl? Ook vraag ik me af of dat soort mechanismen ook voorkomen bij andere groepen. In het geval van ja...wie zijn dan zijn gelijken met een goede dosis collectieve zelfkritiek?

Olive Yao
05-07-06, 20:51
Geplaatst door Amenzu
De feiten bewijzen idd dat de Arabieren aan de staart van de beschaving hollen en dat het de meeste racistische en geweldadige landen zijn. Dat zijn feiten. Nmeer van dit soort feit Arab Human Report dat ieder jaar door Top Arabische intelectuelen geschreven wordt.
Even nauwkeurig:

Het eerste Arab Human Development Report, Creating opportunities for future generations (2002), gaat over drie onderwerpen: kennis, vrijheid van meningsuiting en de positie van vrouwen.
Het plan was / is om elk van die onderwerpen in een apart rapport uit te werken.

Het tweede AHDR, Building a knowledge society (2003), gaat over kennis.

Het derde AHDR, Towards Freedom in the Arab World (2004), gaat over vrijheid van meningsuiting.
De USA hebben publicatie daarvan tegengehouden, omdat het rapport kritiek op Israël en de USA bevat – daarom dreigde de USA financiële steun aan het project te staken - de Bush junta is nl. voor vrijheid van meningsuiting, snap je.

Het vierde AHDR, over de positie van vrouwen in de arabische wereld, is nog niet uit voor zover ik weet.

Volgens die rapporten zit het in de arabische wereld niet goed met die drie onderwerpen. Maar je kunt er niet uit concluderen, wat jij doet, dat


de Arabieren aan de staart van de beschaving hollen en dat het de meest racistische en geweldadige landen zijn.
Met name je tweede frase, "de meest racistische en gewelddadige landen", haal je daar niet uit.

En het is ook niet zo. Geweld en racisme zijn overal. (Waarmee ik weer niet zeg dat het overal even slecht is).

AARDIG
05-07-06, 22:18
Geplaatst door ronald
Ik ook. Maar ze zijn er pas mee gekomen toen ze werden beticht van anti-semitisme......ohhh...maar wij zijn ook Semieten? Hoe zouden wij dan anti-semitisch moeten zijn??? Stereotypisch arabisch...confisqueren en kidnappen elk idee en claimen dat het de hunne is (beetje overtrokken hoor).

Ja, dat lijkt er meer op.

sjo
05-07-06, 23:37
Geplaatst door Olive Yao
Maar Al Sawt schrijft ook dat hij echte Semitische genen heeft ... dus dan is hij tegen zijn eigen genen?! :vreemd:

Hahahaha............als er steeds iets duidelijk was , is dit het wel..........

gr.
sjo

Olive Yao
06-07-06, 01:36
Geplaatst door sjo
Hahahaha............als er steeds iets duidelijk was , is dit het wel..........

gr.
sjo
Maar hoe kan iemand nu tegen zijn eigen genen zijn? Misschien moeten we het aan Bofko vragen, die heeft hier verstand van. Bofko, ben jij voor of tegen je genen?

Bofko
06-07-06, 01:53
Geplaatst door Olive Yao
Maar hoe kan iemand nu tegen zijn eigen genen zijn? Misschien moeten we het aan Bofko vragen, die heeft hier verstand van. Bofko, ben jij voor of tegen je genen?
:wink:

Voor de genen die de knoop moeten ontwarren
Voor de leiders die geloven dat er hoop is
Voor wie middelen en doel durven verwarren
Je moet weten dat gezondheid niet te koop is

Voor de mensen die in bomen willen sterven
Voor de vuisten die vechten voor meer banen
Voor hen die de wereld van ons zullen erven
Je moet weten, we gaan ervoor tezamen.


Voor de genen met de uitgestoken hand
Voor de genen die de kaalslag gaan beramen
Voor de genen ergens aan de overkant
Je moet weten, we staan ervoor tezamen

Bid, knok, hoop, denk, huil, durf, ga voor gezonder
Bid, knok, hoop, denk, huil, durf, ga voor gezonder
Bid, knok, hoop, denk, huil, durf, ga voor gezonder
Bid, knok, hoop, denk, huil, durf, ga voor gezonder

Olive Yao
06-07-06, 02:12
Geplaatst door Bofko
:wink:
Voor de genen die de wereld van ons zullen erven (...) ga voor gezonder
O. k., duidelijk.

Bofko
06-07-06, 02:40
Geplaatst door Olive Yao
O. k., duidelijk.

:vreemd: Betwijfel ik. Het was een heel associatieve reaktie.

Sayfdien
06-07-06, 10:36
"Ik vraag mij af welke mensen een eenzelfde generatieve sprongendans adoreren om hun gelijk mee te halen?"

Ronald toch, waarom die aanval op de persoon en niet op de inhoud, kom je inhoudelijke argumenten tekort, dat je wat in het luchtledige moet gaan happen?

ronald
06-07-06, 10:56
Geplaatst door Sayfdien
"Ik vraag mij af welke mensen een eenzelfde generatieve sprongendans adoreren om hun gelijk mee te halen?"

Ronald toch, waarom die aanval op de persoon en niet op de inhoud, kom je inhoudelijke argumenten tekort, dat je wat in het luchtledige moet gaan happen?



Leer eens lezen en denk eens na. Moet ik alles voorkauwen? Je vaardigheid om selectief te lezen blijkt hier weer sterk uit.

Sayfdien
06-07-06, 11:33
Den splinter in een anders oog wel zien, maar niet de balk in zijn eigen!:-)

ronald
06-07-06, 11:38
Geplaatst door Sayfdien
Den splinter in een anders oog wel zien, maar niet de balk in zijn eigen!:-)

Bedoel je te zeggen dat ik als jood wel kan zien dat er een Noam Chomsky is en jij met geen enkel geloofsgenoot op de proppen weet te komen?

Sayfdien
06-07-06, 12:13
Of je nou wel of geen jood bent, doet er in het geheel niet aan toe. Dat ik Noam Chomsky erbij heb gehaald, heeft niets met zijn joods-zijn te maken, maar met het feit dat hij heel heldere uiteenzettingen geeft over (het gewelddadige karakter van) de buitenlandse politiek van de VS. Maar dat jij het hebt over de kleur of religie van de persoon zegt meer over jou dan je eigenlijk zelf schijnt door te hebben, derhalve mijn opmerking: "Den splinter in een anders oog wel zien, maar niet de balk in zijn eigen!"

Sayfdien
06-07-06, 17:27
Vraagje:

Mag er überhaupt kritiek worden geuit op de staat Israël?

Of is Israël boven alle kritiek verheven en mag men alleen lof uiten e.d.?

ronald
06-07-06, 17:31
Geplaatst door Sayfdien
Vraagje:

Mag er überhaupt kritiek worden geuit op de staat Israël?

Of is Israël boven alle kritiek verheven en mag men alleen lof uiten e.d.?


Vraagje:

Heb je deze boodschap niet eens uit mijn vorige post gelezen? Of ben je maar blind aan het zionistenbashen?

Sayfdien
06-07-06, 17:33
Just answer those simple questions please:-)

Daar doe je het weer, zelfs dergelijke vragen stellen valt onder zionistenbashen?

ronald
06-07-06, 17:42
Geplaatst door Sayfdien
Just answer those simple questions please:-)

Daar doe je het weer, zelfs dergelijke vragen stellen vallen onder zionistenbashen?

Als jij niet uit mijn posts kunt lezen dat kritiek op Israel moet kunnen, dat jij niet uit mijn posts kunt lezen dat joodszelfkritiek zowel op individueel, religieus als collectief niveau in de genen zit ingebakken dan noem ik dat "zionistenbashen" naar mij toe. Of snap je dit weer niet?


Ps...just explain me what it means : Goebbels rhetoric.