PDA

Bekijk Volledige Versie : Verdonk goed voor 22 Kamerzetels



Divine_70
03-07-06, 19:29
Uitgegeven op maandag 03 juli 2006 om 19:09:22, bijgewerkt om 19:12:41

(Novum) - Als Rita Verdonk uit de VVD stapt en een eigen partij begint, kan die 22 Tweede-Kamerzetels veroveren. Dat blijkt maandag uit een peiling van het televisieprogramma Twee Vandaag. De huidige minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie zou goed zijn voor vijftien procent van de stemmen.


Verdonk is vooral populair bij Nederlanders die bij de laatste verkiezingen op haar huidige partij en op de LPF hebben gestemd. Van 37 procent van de mensen die aan de peiling hebben meegewerkt mag Verdonk in een nieuw kabinet terugkeren als minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie. Zestig procent vindt dit geen goed idee.

sweety-mocro
03-07-06, 20:06
Zestig procent vindt dit geen goed idee.

ik ook niet

~Panthera~
03-07-06, 20:33
Mooi, ik ook niet.
Opzouten met dat mens. :roker:

observer
03-07-06, 22:50
Geplaatst door ~Panthera~
Mooi, ik ook niet.
Opzouten met dat mens. :roker: er is geen andere politicus in nederland die alleen goed is voor 22 zetels

~Panthera~
03-07-06, 22:53
Geplaatst door observer
er is geen andere politicus in nederland die alleen goed is voor 22 zetels


Nee, wanneer heb ik dat toch eerder gezien ? :roker:

Divine_70
03-07-06, 22:54
Geplaatst door ~Panthera~
Nee, wanneer heb ik dat toch eerder gezien ? :roker:

Vlak voor dat incident bij het Mediapark misschien ? :vreemd:

sweety-mocro
03-07-06, 23:01
Geplaatst door Divine_70
Vlak voor dat incident bij het Mediapark misschien ? :vreemd:

waar ze met haar bek voor tanden stond.

~Panthera~
03-07-06, 23:01
Geplaatst door Divine_70
Vlak voor dat incident bij het Mediapark misschien ? :vreemd:

Ja, dat was ook zo'n publiekstrekker. :roker:

sweety-mocro
03-07-06, 23:02
Geplaatst door ~Panthera~
Ja, dat was ook zo'n publiekstrekker. :roker:

ja he', die kutwijf kan beter in d'r nest blijven.

Olive Yao
03-07-06, 23:18
Geplaatst door observer
er is geen andere politicus in nederland die alleen goed is voor 22 zetels
Capo Verdonk ook niet. Die kan er alleen hoogstens 1 bezetten.

Divine_70
03-07-06, 23:19
Geplaatst door Olive Yao
Capo Verdonk ook niet. Die kan er alleen hoogstens 1 bezetten.

Als de zetels klein zijn zou 2 ook lukken. :wijs:

Bofko
03-07-06, 23:21
Geplaatst door Divine_70
Als de zetels klein zijn zou 2 ook lukken. :wijs:

Yep. 1 bil van Verdonk is dan goed voor 1 zetel.

Divine_70
03-07-06, 23:23
Geplaatst door Bofko
Yep. 1 bil van Verdonk is dan goed voor 1 zetel.

Exactimundo. :D

David
03-07-06, 23:25
Hoeveel van die "recht-door-zee-types" moeten we verdragen voordat dit land weer bij zinnen komt?

Marsipulami
03-07-06, 23:27
Geplaatst door Divine_70
Als Rita Verdonk uit de VVD stapt en een eigen partij begint, kan die 22 Tweede-Kamerzetels veroveren.

Wat is er toch aan de hand met Nederland ? Hoe zit het tegenwoordig met de score van groep Wilders ? En wat als Ayaan een politieke partij opricht in Nederland (als ze haar in de US ook beu zijn) ?

sweety-mocro
03-07-06, 23:28
Geplaatst door David
Hoeveel van die "recht-door-zee-types" moeten we verdragen voordat dit land weer bij zinnen komt?

IK HOOP DAT RITA DE LAATSTE IS....

EN DIT LAND ZOU IK NOOIT KUNNEN VERDRAGEN.

~Panthera~
03-07-06, 23:29
Geplaatst door David
Hoeveel van die "recht-door-zee-types" moeten we verdragen voordat dit land weer bij zinnen komt?


Dat vraag ik me al af sinds BakEllende 1. :roker:

David
03-07-06, 23:31
Geplaatst door ~Panthera~
Dat vraag ik me al af sinds BakEllende 1. :roker:


Zoiets ja. Met Winny de Jong en zo. Erger kan het niet worden, dacht ik toen. Naïef.

observer
03-07-06, 23:32
Geplaatst door klaaskop
Goeie vraag ..
Wat als Verdonk de Groep Wilders de wind uit de zeilen neemt?
En is die populariteit, die omslag in het politiek denken niet een gevolg van iets anders ? Waar links Nederland nog steeds de ogen voor wil sluiten, en de monden wil snoeren ?
Waar is die onvrede aan te danken ? ;) heel simpel politici

ze weten niet wat er gaande is
ze zijn vergeten dat ze volksvertegenwoordigers zijn geen menners

en bovenal ze leveren slecht werk

Marsipulami
03-07-06, 23:43
Geplaatst door klaaskop
Waar links Nederland nog steeds de ogen voor wil sluiten, en de monden wil snoeren ?
Waar is die onvrede aan te danken ? ;)

Ik denk dat noch de oplossingen van links (knuffelbeleid), noch die van rechts (matrakkenbeleid) werken. De huidige samenlevingsproblemen zijn het gevolg van een (mondiale) maatschappelijke evolutie die de politiek eerder overkomen is dan dat politici die evolutie zelf hebben gewild, laat staan bepaald. Een evenwichtige en gebalanceerde lange termijnvisie kan wellicht enig soelaas brengen. Maar voordat het zover is zal er nog veel water naar de zee vloeien. Het effect van het allerbeste integratiebeleid zal men ten vroegste kunnen merken over één tot drie generaties.

~Panthera~
03-07-06, 23:45
Geplaatst door David
Zoiets ja. Met Winny de Jong en zo. Erger kan het niet worden, dacht ik toen. Naïef.


Inderdaad, wat een blamage dat wijf, die kon beter op de markt gaan krijsen. :moe:
Je zou er bijna plaatsvervangende schaamte door hebben gekregen. :roker:

Orakel
04-07-06, 00:15
"Enerzijds ziet men‘een ontelbare massa van eendere en gelijke mensen die rusteloos om zichzelf heen draaien om zich de kleine en vulgaire genoegens te verschaffen, waarvan hun hart vervuld is. Elk van hen, zich afzijdig houdend, is als een vreemde tegenover het lot van alle anderen: zijn kinderen en zijn persoonlijke vrienden vormen voor hem de gehele menselijke soort; wat voor het overige zijn medeburgers betreft, hij is hun nabij, maar hij ziet hen niet; hij is vlak bij hen en is zich niet van hen bewust; hij bestaat slechts op zichzelf en voor zichzelf.

Boven de mensen verheft zich een immense en beschermende macht, die in haar eentje is belast met het veiligstellen van hun genietingen en het waken over hun lot. Zij is absoluut, minutieus, ordelijk, vooruitziend en zacht. Ze zou lijken op de vaderlijke macht, indien ze, zoals die, als doel had de mensen voor te bereiden op de volwassenheid; maar ze wil hen, integendeel, slechts onherroepelijk vasthouden in de kinderlijke leeftijd; ze hecht eraan dat de burgers zich vermaken, mits ze aan niets anders denken dan zich te vermaken.
Ze werkt vrijwillig aan hun geluk; maar ze wil de enige bewerker daarvan zijn en de enige arbiter; ze voorziet in hun veiligheid, zorgt voor en waarborgt hun behoeften, vergemakkelijkt hun genoegens, hoedt hun belangrijkste aangelegenheden, dirigeert hun inspanningen, regelt hun nalatenschappen, verdeelt hun erfenissen; kan ze niet de moeite van het denken en de pijn van het leven geheel van hen wegnemen?

Zo is het dat ze elke dag het gebruik van de vrije wil minder nuttig en zeldzamer maakt; dat ze de handeling van de wil verder beperkt tot een kleinere ruimte en beetje bij beetje bij iedere burger zelfs het gebruik daarvan ontfutselt. De gelijkheid heeft de mens voor al deze zaken geprepareerd: ze heeft hem ertoe gebracht ze te verdragen en ze zelfs te beschouwen als een weldaad.

Na zo om de beurt elk individu in zijn machtige handen te hebben genomen en hem naar zijn wens te hebben gekneed, strekt de soeverein zijn handen uit naar de samenleving in haar geheel; hij bedekt de oppervlakte ervan met een netwerk van futiele, gecompliceerde, minutieuze en uniforme regels, waardoorheen de origineelste geesten en de krachtigste zielen zich geen weg weten te banen om de massa te overtreffen; hij breekt de wil niet, maar hij verzacht, buigt en leidt hem; hij dwingt zelden te handelen, maar hij verzet zich zonder onderbreking tegen wat men onderneemt; hij vernietigt niet, hij verhindert het ontstaan; hij tiranniseert niet, hij hindert, toomt in, verzwakt, smoort versuft en reduceert ten slotte elke natie tot niet meer dan een kudde timide en bedrijvige dieren, waarvan de overheid de herder is.’

et_2000nl
04-07-06, 00:21
Geplaatst door sweety-mocro
IK HOOP DAT RITA DE LAATSTE IS....

EN DIT LAND ZOU IK NOOIT KUNNEN VERDRAGEN.

Of je CAPS-LOCK staat aan, of je bent boos....