PDA

Bekijk Volledige Versie : Experts: VS verliezen oorlog tegen terreur



Alim
04-07-06, 08:36
PARIJS - Ondanks belangrijke arrestaties, veiligheidoperaties en optimistische schattingen van het Witte Huis dreigen de Verenigde Staten de oorlog tegen terrorisme te verliezen. Uit een peiling onder meer dan honderd Amerikaanse deskundigen bleek dinsdag dat volgens hen de wereld juist onveiliger is geworden.

Washington lanceerde na de aanslagen van 11 september 2001 de klopjacht op de verantwoordelijken. Het toonaangevende Amerikaanse tijdschrift Foreign Policy ondervroeg 116 experts, onder wie zowel Democraten als Republikeinen, een voormalige minister van Buitenlandse Zaken, twee voormalige CIA-directeuren en tientallen veiligheidsdeskundigen.

Van hen gelooft 84 procent dat de VS de strijd tegen het terrorisme verliezen en 86 procent oordeelt dat de wereld gevaarlijker is geworden. 80 Procent vreest een nieuwe grootschalige aanslag in eigen land.
Bron: Telegraaf

Witte78
04-07-06, 09:32
Ik denk dat die experts over het hoofd zien dat er geen oorlog tegen terreur is geweest/gaande is.

De exacte reden van de oorlogen zullen we nooit weten, maar het zal allemaal veel met geld, olie en macht te maken hebben. Onze veiligheid is een mooi argument om het goed te praten

Bofko
04-07-06, 09:42
Geplaatst door Witte78
Ik denk dat die experts over het hoofd zien dat er geen oorlog tegen terreur is geweest/gaande is.

De exacte reden van de oorlogen zullen we nooit weten, maar het zal allemaal veel met geld, olie en macht te maken hebben. Onze veiligheid is een mooi argument om het goed te praten

Exactly. ´Veiligheid´ en ´terreur´zijn uitermate diffuse begrippen. En op die begrippen wordt ook nog eens de term ´oorlog´ losgelaten.
En dan, als klap op de vuurpijl dat hele kluitje begrippen ook nog eens gaan evalueren met termen als ´gevaarlijker´en ´verliezen´....

H.P.Pas
04-07-06, 09:50
Geplaatst door Bofko
En dan, als klap op de vuurpeil dat hele kluitje begrippen ook nog eens gaan evalueren met termen als ´gevaarlijker´en ´verliezen´....

:argwaan: Pijlloze verwarring.

mark61
04-07-06, 10:06
Geplaatst door H.P.Pas
:argwaan: Pijlloze verwarring.

Tis beneden elk pijl.

Bofko
04-07-06, 10:10
Geplaatst door mark61
Tis beneden elk pijl.

Wil je hem wel ff de tijd geven om een tikfout te corrigeren ? :corcky:

mark61
04-07-06, 10:12
Geplaatst door Bofko
Wil je hem wel ff de tijd geven om een tikfout te corrigeren ? :corcky:

Euh...broedert, de joke was on joe. :lachu:

Bofko
04-07-06, 10:27
Geplaatst door mark61
Euh...broedert, de joke was on joe. :lachu:

I know. Maar ik nam ook de tijd om mezelf te verbeteren :blowen:

Joesoef
04-07-06, 10:58
Beetje trage experts.

Tomas
04-07-06, 11:02
Geplaatst door Bofko
Exactly. ´Veiligheid´ en ´terreur´zijn uitermate diffuse begrippen. En op die begrippen wordt ook nog eens de term ´oorlog´ losgelaten.
En dan, als klap op de vuurpijl dat hele kluitje begrippen ook nog eens gaan evalueren met termen als ´gevaarlijker´en ´verliezen´....

't zou in dit stukje ook al fout kunnen zijn gegaan bij het woordje "expert".

mark61
04-07-06, 11:50
http://www.drclavan.nl/zoek/

http://www.drclavan.nl/wiewas/

Bofko
04-07-06, 12:00
Geplaatst door Tomas
't zou in dit stukje ook al fout kunnen zijn gegaan bij het woordje "expert".


Geplaatst door mark61

http://www.drclavan.nl/wiewas/
..
In ons massamediale tijdperk heeft de deskundige altijd het laatste woord.
...


Bij maroc.nl is dat toch niet zo. Al denken velen van wel....:loens:

Hoewel, die denken eigenlijk : ´Ik plaats de laatste reaktie want dan ben ik de deskundige´.

Tomas
04-07-06, 12:08
Geplaatst door Bofko
Bij maroc.nl is dat toch niet zo. Al denken velen van wel....:loens:

Hoewel, die denken eigenlijk : ´Ik plaats de laatste reaktie want dan ben ik de deskundige´.

Zo denk ik in ieder geval niet.

Tomas
04-07-06, 12:09
Hoe lock je eigenlijk een topic?

Seif
04-07-06, 12:11
Foreign Policy: The Terrorism Index (http://web1.foreignpolicy.com/issue_julyaug_2006/TI-index/index.html)