PDA

Bekijk Volledige Versie : Canada weigert imam



David
04-07-06, 12:25
02-07-2006

Een Britse imam heeft te horen gekregen dat hij niet welkom is in Canada. De man was van plan om een conferentie voor jonge moslims te bezoeken.

Sjeik Riyadh Ul Haq is de imam van de centrale moskee in het Britse Birmingham en staat bekend om zijn opruiende toespraken tegen homoseksuelen, Joden en gematigde moslims. Toen verschillende Canadese mensenrechtenorganisaties hoorden van zijn komst, tekenden ze protest aan. Met succes.

Ul Haq heeft geen visum nodig om Canada binnen te komen omdat hij een Britse inwoner is. Dat maakt het besluit om hem de toegang tot het land te weigeren des te opvallender.

Toegang verhinderen
De Canadese regering kwam met dit besluit als een reactie op een gezamenlijke brief van het Canadese moslim Congres, het Canadese Joodse Congres, Hindu Dharma Mission, mensenrechtenorganisatie Egale en een Canadese homobelangenorganisatie.

De regering heeft inmiddels het ministerie van Immigratie verzocht om de imam de toegang te verhinderen als hij beslist om de waarschuwing te negeren en toch te probeert om Canada binnen te komen.


http://www.gay.nl/cmsimages/Image/SjeikRiyadhUlHaq.jpg

Sayfdien
04-07-06, 12:32
Vreemde gang van zaken indeed. Dat heet staatscensuur van de freedom of speech, blijkbaar is die zogenaamde westerse democratie toch niet zo weerbaar als men beweert. Zal wel een tekort aan kracht van argumenten zijn geweest wat dergelijke subsidiegroepjes heeft doen besluiten om hem de toegang te doen laten weigeren

David
04-07-06, 12:36
Geplaatst door Sayfdien
Vreemde gang van zaken indeed. Dat heet staatscensuur van de freedom of speech, blijkbaar is die zogenaamde westerse democratie toch niet zo weerbaar als men beweert. Zal wel een tekort aan kracht van argumenten zijn geweest wat dergelijke subsidiegroepjes heeft doen besluiten om hem de toegang te doen laten weigeren


Welnee, die baard mag rustig zeggen dat homo's, joden en zo niet deugen. Er is niemand die hem dat verbied. Canada mag rustig zeggen dat die pleurisleier moet opzouten. Die subsidiegroepjes, zoals jij het zo lief noemt, mogen ook hun mening zeggen.

Bofko
04-07-06, 12:38
Geplaatst door Sayfdien
Vreemde gang van zaken indeed. Dat heet staatscensuur van de freedom of speech, blijkbaar is die zogenaamde westerse democratie toch niet zo weerbaar als men beweert. Zal wel een tekort aan kracht van argumenten zijn geweest wat dergelijke subsidiegroepjes heeft doen besluiten om hem de toegang te doen laten weigeren

Niemand beweert dat de westerse democratie weerbaar is. Hij is juist zeer kwetsbaar.

Sayfdien
04-07-06, 13:18
Kijk maar naar Antwerpen waar het Vlaams Belang te maken heeft met een Cordon Sanitaire, juist het tot paria verklaren kan wel ns een averechts effect hebben, vinden jullie niet? Leg daar het geval van de LPF ernaast en zie hoe snel een dergelijke beweging verdampt.

En by the way, Hirshi Ali en consorten hebben datgeen voorelkaar gekregen wat men trachtte te voorkomen, de gevolgen van hun uitspraken zijn desastreuzer dan welke uitspraak van welke imam dan ook, dit heeft de AIVD dan ook als zodanig bevestigd in haar jaarlijks verslag.

David
04-07-06, 13:21
Geplaatst door Sayfdien
Kijk maar naar Antwerpen waar het Vlaams Belang wordt geexcommuniceerd, juist het tot paria verklaren kan wel ns een averechts effect hebben, vinden jullie niet?


Scheve vergelijking. De imam kwam op bezoek en Canada zei dat hij niet welkom is. Vlaams Belang is een Belgisch fenomeen. Maar goed, je bent het er blijkbaar mee eens dat de imam een kwalijk stuk vreten is.

Sayfdien
04-07-06, 13:27
Dat zeg ik niet, ik zeg alleen waar is men bang voor?

David
04-07-06, 13:32
Geplaatst door Sayfdien
Dat zeg ik niet, ik zeg alleen waar is men bang voor?

Men is niet bang. Het is een signaal. Daarbij heeft de man z'n speechje toch kunnen doen - per videoverbinding.

Sayfdien
04-07-06, 13:42
Zou men ook de Paus de toegang weigeren?

Bofko
04-07-06, 13:47
Geplaatst door Sayfdien
Dat zeg ik niet, ik zeg alleen waar is men bang voor?

Men is bang dat de radicale islam zich gaat wortelen.
Democratie is voor het grootste gedeelte afhankelijk van commitment aan die democratie. Mensen die dat commitment niet geven doordat ze de wetten van de islam boven de demcratische grondwetten zetten zijn democratie-bedreigend.

Bofko
04-07-06, 13:49
Geplaatst door Sayfdien
Zou men ook de Paus de toegang weigeren?

Een Paus doet in zijn openbare speeches altijd oproepen tot vrede.Van deze imam heb je het idee dat hij oproept tot strijd.

Sayfdien
04-07-06, 13:55
Men is bang dat de radicale islam zich gaat wortelen.

Leg mij eens ff uit hoe het toch komt dat bijv in Nl die "radicale" islam zo'n enorme groei heeft mogen maken?

Bofko
04-07-06, 14:03
Geplaatst door Sayfdien
Men is bang dat de radicale islam zich gaat wortelen.

Leg mij eens ff uit hoe het toch komt dat bijv in Nl die "radicale" islam zo'n enorme groei heeft mogen maken?

Ik doe wat balletjes :
- Gebrek aan aanpassingsvermogen
- Overmatige media-aandacht.
- Geen goede imams
- Afwijzing westers levenswijze
- ???

Maar ik ben geen deskundige.

Max Stirner
04-07-06, 14:07
Geplaatst door Sayfdien
Men is bang dat de radicale islam zich gaat wortelen.

Leg mij eens ff uit hoe het toch komt dat bijv in Nl die "radicale" islam zo'n enorme groei heeft mogen maken?


Tis in feite t zelfde als bij bijvoorbeeld de Nazi`s.

Superioriteitsgevoel tov de rest van de (ongelovige) mensheid, gecombineerd met het idee dat men desondanks wordt miskend, vernederd en uitgelachen door de rest van die mensheid.

De fundies in NL zijn gewoon losers voor wie het echte leven ietsiepietsie te snel gaat.

Sayfdien
04-07-06, 14:24
Is slechts een kwestie van tijd en dan zullen de machtsverhoudingen in de wereld geheel anders liggen, geen enkele macht, rijk of natie is een eeuwig leven beschoren. Voeg daar de oorzaak-gevolg, actie-reactie wetmatigheden aan toe en men kan zo waar de toekomst voorspellen.

Dus de kwesties waar men nu zo lacherig over doet om een beetje de funny guy uit te hangen, zijn bloedserieus, niemand heeft zijn afkomst of geboorteplaats bepaald, voordat hij of zij op deze wereld kwam. Heeft iem van jullie zich wel ns voorgesteld hoe zijn leven eruit had gezien als hij of zij in Tsetjenie, Palestina, Kashmir, Bosnie, Fillipijnen geboren was. Denk niet dat men ook zo funny zou zijn.

David
04-07-06, 14:27
Geplaatst door Sayfdien
Is slechts een kwestie van tijd en dan zullen de machtsverhoudingen in de wereld geheel anders liggen, geen enkele macht, rijk of natie is een eeuwig leven beschoren. Voeg daar de oorzaak-gevolg, actie-reactie wetmatigheden aan toe en men kan zo waar de toekomst voorspellen.




Inderdaad, de monotheïstische godsdiensten zijn over hun hoogtepunt heen.

Mill
04-07-06, 14:28
Geplaatst door Sayfdien
... en men kan zo waar de toekomst voorspellen.

Doe 'es. Mij lukt het namelijk niet.

David
04-07-06, 14:30
Geplaatst door Mill
Doe 'es. Mij lukt het namelijk niet.


http://members.home.nl/lvanburen/html/spiritueel/cards.htm

Sayfdien
04-07-06, 14:32
Daar ziet het er niet naar uit. In het westen is de Islam de snelst groeiende godsdienst, en dan heb ik het niet over Liechtenstein of Andorra:-)

Max Stirner
04-07-06, 14:33
Geplaatst door Sayfdien
Daar ziet het er niet naar uit. In het westen is de Islam de snelst groeiende godsdienst, en dan heb ik het niet over Liechtenstein of Andorra:-)


Fijn voor je. Schapen lopen altijd graag in een zo groot mogelijke kudde.

Sayfdien
04-07-06, 14:36
Jouw opmerking zal daar geen verandering in brengen, beste Maxie:-)

Divine_70
04-07-06, 14:38
Geplaatst door David
http://members.home.nl/lvanburen/html/spiritueel/cards.htm

Ooo die is fake. :haha:
Stel drie keer dezelfde vraag en je krijgt drie keer een ander anwoord. :hihi:

Tomas
04-07-06, 14:38
Geplaatst door Sayfdien
Jouw opmerking zal daar geen verandering in brengen, beste Maxie:-)

Ik snap niet hoe dat werkt. Het ene moment vergelijk je zo'n imam nog met het vlaamsblok en het volgende moment ben je 'm aan het verdedigen.

mark61
04-07-06, 14:39
Geplaatst door Sayfdien
Is slechts een kwestie van tijd en dan zullen de machtsverhoudingen in de wereld geheel anders liggen, geen enkele macht, rijk of natie is een eeuwig leven beschoren. Voeg daar de oorzaak-gevolg, actie-reactie wetmatigheden aan toe en men kan zo waar de toekomst voorspellen.

Dus de kwesties waar men nu zo lacherig over doet om een beetje de funny guy uit te hangen, zijn bloedserieus, niemand heeft zijn afkomst of geboorteplaats bepaald, voordat hij of zij op deze wereld kwam. Heeft iem van jullie zich wel ns voorgesteld hoe zijn leven eruit had gezien als hij of zij in Tsetjenie, Palestina, Kashmir, Bosnie, Fillipijnen geboren was. Denk niet dat men ook zo funny zou zijn.

Tsja, dat lacherige krijg je nou net van dit soort proza.

Ik voorspel alvast dat olieloze Arabieren zo mogelijk nog verdeelder en machtelozer zullen zijn dan nu al het geval is. Magoed.

Hoe denk je dat je leven was als je in Mali, Niger, Centraal Afrikaanse Republiek, Bhutan, Sri Lanka of Papoea Nieuw-Guinea was geboren? Wat is dat monopoliseren van leed van moslims eigenlijk? Waarom maak je je geen zorgen over 300.000 dode Soedanezen? Ze zijn je te zwart? De doden van alle conflicten die je daar opnoemt passen TIEN KEER in die Soedanezen.

Gemekker dat het allemaal door het westen komt gaat je echt niet helpen.

Je dacht toch niet dat die vliegtuigen vol volgevreten middle class boys in New York zo begaan waren met de bevolkingen van Tsetjenie, Palestina, Kashmir, Bosnie, Fillipijnen?

Bofko
04-07-06, 14:40
Geplaatst door Sayfdien

Dus de kwesties waar men nu zo lacherig over doet om een beetje de funny guy uit te hangen, zijn bloedserieus, niemand heeft zijn afkomst of geboorteplaats bepaald, voordat hij of zij op deze wereld kwam. Heeft iem van jullie zich wel ns voorgesteld hoe zijn leven eruit had gezien als hij of zij in Tsetjenie, Palestina, Kashmir, Bosnie, Fillipijnen geboren was. Denk niet dat men ook zo funny zou zijn.

Typisch dat je alleen landen opnoemt waar moslims wonen. Je kunt het rustig uitbreiden met nog 150 van de 208 landen waar het niet zo prettig toeven is. Waarom komen uit die landen geen extremisten ? Er is namelijk niks simpeler dan het westen de schuld geven van alle armoede en onlusten op deze aardkloot.

Ook typisch dat geen enkele vluchteling diezelfde redenering maakt als hij hier wil wonen.Ik denk dus dat het een studeerkamer-redenering is die niet op de praktijk gestoeld is.

Verder is het verschrikkelijk onnatuurlijk om het hele wereldleed op je schouders te nemen, op een dusdanige wijze dat je kwaad en gefrustreerd door het leven stapt. Verbeter de wereld en begin in je eigen omgevinkje en bij jezelf zou ik zeggen. Ik zie altijd een levensgrote relatie tussen het eigen onvermogen om een goed leven te leiden en het de schuld geven aan ´de anderen´, die daarvoor verantwoordelijk worden gesteld, tenminste als je het over onze contreien hebt.

mark61
04-07-06, 14:41
Geplaatst door Sayfdien
Daar ziet het er niet naar uit. In het westen is de Islam de snelst groeiende godsdienst, en dan heb ik het niet over Liechtenstein of Andorra:-)

Heb je daar een betrouwbare bron voor? CBS? Tel je ook degenen die ad andere kant eraf vallen?

Wat is snel trouwens? 30 per jaar?

David
04-07-06, 14:41
Daarbij waren het Canadese nichten, moslims en joden die gezamelijk geen trek hadden in die imam.

Bofko
04-07-06, 14:41
Geplaatst door mark61

:vreemd: Hmm. Ik moet toch eens sneller leren denken en typen.

mark61
04-07-06, 14:44
Geplaatst door Bofko
:vreemd: Hmm. Ik moet toch eens sneller leren denken en typen.

Nah, twas een fotofinish.

Max Stirner
04-07-06, 14:46
Geplaatst door Sayfdien
Is slechts een kwestie van tijd en dan zullen de machtsverhoudingen in de wereld geheel anders liggen, geen enkele macht, rijk of natie is een eeuwig leven beschoren. Voeg daar de oorzaak-gevolg, actie-reactie wetmatigheden aan toe en men kan zo waar de toekomst voorspellen.

Dus de kwesties waar men nu zo lacherig over doet om een beetje de funny guy uit te hangen, zijn bloedserieus, niemand heeft zijn afkomst of geboorteplaats bepaald, voordat hij of zij op deze wereld kwam. Heeft iem van jullie zich wel ns voorgesteld hoe zijn leven eruit had gezien als hij of zij in Tsetjenie, Palestina, Kashmir, Bosnie, Fillipijnen geboren was. Denk niet dat men ook zo funny zou zijn.


Kashmir was zo`n beetje de Hemel op aarde voordat jouw bebaarde barbarenvriendjes daar de boel begonnen te verzieken, door de Hindoe-minderheid te vermoorden, weg te pesten etcetc.

Sayfdien
04-07-06, 14:52
Only time will tell :-)

Max Stirner
04-07-06, 14:59
Geplaatst door Sayfdien
Only time will tell :-)


Zou ik ook zeggen als ik klemgeluld was.

H.P.Pas
04-07-06, 15:03
Geplaatst door Bofko

Verder is het verschrikkelijk onnatuurlijk om het hele wereldleed op je schouders te nemen, op een dusdanige wijze dat je kwaad en gefrustreerd door het leven stapt.

De volgorde is in het algemeen dan ook omgekeerd.

reason
04-07-06, 15:05
Geplaatst door Sayfdien
Zou men ook de Paus de toegang weigeren?

Ik zag een tijdje terug een documentaire over enkele radicale Britse imams.
Hun verhalen waren doorspekt met agressie, oproepen tot geweld, en goedpraten van bloedvergieten en terreur.
Deze imam zal er ook wel zo een zijn.
Waarom zouden de Canadezen die niet moegen tegenhouden aan de grens. Dat is juist een teken van weerbaarheid.
De vrijheid van meningsuiting is niet onbeperkt; waar men gaat oproepen tot geweld, houdt het op.

Sayfdien
04-07-06, 15:22
Klemgeluld? Tuurlijk Maxie, ben helemaal uit het veld geslagen door jouw welbespraakte geest:-)

Sayfdien
04-07-06, 16:02
"blijven zoeken naar de beste weg, met een vrije geest, dus zonder vast te lopen in opgelegde dogma's, maar met een open houding die bij het zoeken past"
????????????????????????????


Trouwens als zelfs Yusuf Islam (Cat Stevens) de toegang wordt geweigerd dan is het eind ver zoek, of vind je dat ook hij een gevaarlijke persoon is?

Waarom laten ze die Britse imam niet eerst toe, laat hem toespraak houden en als ie de wet overtreedt dan vervolgen, of lijkt je dat niet beter dan gewoon vooraf censureren?

Max Stirner
04-07-06, 16:04
Geplaatst door Sayfdien
Klemgeluld? Tuurlijk Maxie, ben helemaal uit het veld geslagen door jouw welbespraakte geest:-)


Vooral door Bofko en mark61. Die sloegen best wel raak.

Sayfdien
04-07-06, 16:07
Die opmerkingen van hen sloegen nog geen deuk in een pakje boter:-)

Ze hebben de essentie van mijn verhaal niet vergeten en zijn van een vooronderstelling uitgegaan dat ik de schuld aan het westen geef etc etc, the usual crap. Ik zal het nogmaals proberen uit te leggen:

Ik ben van mening dat men uit moet gaan van universele waarden van menselijkheid, behandel een ander zoals je zelf behandelt wilt worden.

Men beticht westerse moslims ervan dat men selectief verontwaardigt is over moslimleed elders op deze aardbol, maar tegelijkertijd doet men het zelfde, kijk maar naar het feit dat veel nederlanders zich wel spontaan betrokken voelden bij NewYorks leed en de oorverdovende stilte bij het leed ergens anders in de wereld.

Bofko
04-07-06, 16:19
Geplaatst door Sayfdien


Ik ben van mening dat men uit moet gaan van universele waarden van menselijkheid, behandel een ander zoals je zelf behandelt wilt worden.


:duim: Als die imam dát nu eens preekt en in praktijk brengt.

Sayfdien
04-07-06, 16:29
Een imam zal nooit zo vernietigend zijn als een regering.

Mill
04-07-06, 16:38
.

Bofko
04-07-06, 16:54
Geplaatst door Sayfdien
Een imam zal nooit zo vernietigend zijn als een regering.

Erg toch, als je een enkel imampje al moet gaan vergelijken met een machtige en moorddadige regering om ´m rooskleuriger te laten overkomen.

mark61
04-07-06, 19:40
Geplaatst door H.P.Pas
De volgorde is in het algemeen dan ook omgekeerd.

Right on.

mark61
04-07-06, 19:41
Geplaatst door Sayfdien
Die opmerkingen van hen sloegen nog geen deuk in een pakje boter:-)

Ze hebben de essentie van mijn verhaal niet vergeten en zijn van een vooronderstelling uitgegaan dat ik de schuld aan het westen geef etc etc, the usual crap. Ik zal het nogmaals proberen uit te leggen:

Ik ben van mening dat men uit moet gaan van universele waarden van menselijkheid, behandel een ander zoals je zelf behandelt wilt worden.

Men beticht westerse moslims ervan dat men selectief verontwaardigt is over moslimleed elders op deze aardbol, maar tegelijkertijd doet men het zelfde, kijk maar naar het feit dat veel nederlanders zich wel spontaan betrokken voelden bij NewYorks leed en de oorverdovende stilte bij het leed ergens anders in de wereld.

Je bedoelt dat je hier niet elke dag Soedan op de tv hebt? Of zijn dat de verkeerde soort zielige moslims. Weet je nog hoeveel geld er is opgehaald voor Bam, Alhoceima, tsunami? Hoeveel moslims wonen daaro?

Go fuck yourself, Zwaard van de Godsdienst. De naam alleen al.

reason
04-07-06, 19:51
Geplaatst door Sayfdien
[COLOR=red]
Trouwens als zelfs Yusuf Islam (Cat Stevens) de toegang wordt geweigerd dan is het eind ver zoek, of vind je dat ook hij een gevaarlijke persoon is?

Nee, dat vind ik niet. Cat/Yusuf werd niet in de VS toegelaten. Dat is een ander land dan Canada.
De VS heeft sinds 11-9 soms wat paranoïde neigingen.


[i]Waarom laten ze die Britse imam niet eerst toe, laat hem toespraak houden en als ie de wet overtreedt dan vervolgen, of lijkt je dat niet beter dan gewoon vooraf censureren? [/B]

Waarom zouden ze dat wél doen?
Als die imam er zo een is als ik in die documentaire heb gezien, hebben ze groot gelijk dat ze hem niet pruimen in hun land.
Waarom zouden de een opruiend, gewelddadig type toelaten?
Ben je vergeten dat er in het tolerante en moslimvriendelijke Canada ook extemisten zijn opgedoken die aanslagen wilden plegen?
De Canadezen zouden gek zijn als ze dat stimuleren door dolgedraaide buitenlanders binnen te laten.

Dat is iets anders dan censureren.
Die vent is gewoon geen Canadees; als ze willen kunnen ze hem niet binnenlaten.

Sayfdien
06-07-06, 10:52
Heb ik een gevoelige snaar bij je geraakt Mark61, dat je zo uit uit je vel springt?:-)

Ik verlaag me niet tot jouw niveau, ik hou het netjes en zal je van repliek dienen als je met inhoudelijke argumenten komt. :duim:

reason
06-07-06, 11:01
Geplaatst door Sayfdien
Heb ik een gevoelige snaar bij je geraakt Mark61, dat je zo uit uit je vel springt?:-)

Ik verlaag me niet tot jouw niveau, ik hou het netjes en zal je van repliek dienen als je met inhoudelijke argumenten komt. :duim:

Ik ben het met je eens dat mark61 behoorlijk grof is in zijn uitlatingen.
Maar zijn boosheid over wat je schreef kan ik begrijpen.
Het is namelijk gewoon niet waar dat er een “oorverdovende stilte is over het leed elders in de wereld”.
Wel zien we keer op keer dat veel moslims zich buitengewoon eenzijdig en ongenuanceerd fixeren op leed dat moslims ondergaan.

H.P.Pas
06-07-06, 11:26
Geplaatst door reason
Wel zien we keer op keer dat veel moslims zich buitengewoon eenzijdig en ongenuanceerd fixeren op leed dat moslims ondergaan.

En zelfs dat niet. Leed dat moslims door medemoslims wordt aangedaan is ook niet echt in tel.

Bofko
06-07-06, 11:38
Geplaatst door H.P.Pas
Leed dat moslims (1) door medemoslims (2) wordt aangedaan is ook niet echt in tel.

Maar (2) zijn geen échte moslims.

mark61
06-07-06, 11:42
Geplaatst door Sayfdien
Heb ik een gevoelige snaar bij je geraakt Mark61, dat je zo uit uit je vel springt?:-)

Jazeker. Het is klinkklaar gelul dat NL zich zo betrokken voelde bij NY 911, daarentegen geven Nederlanders altijd het gulst van de hele wereld bij rampen, zonder aanziens des godsdienst, zoals dat zieke onderscheid dat jij hier als zoveelste voor de zoveelste keer zit te maken. Van die insinuaties. Wat heb jij eigenlijk bijgedragen bij Bam, Pakistan, tsunami?

Dus die overdovende stilte, die zit toch echt bij selectieve moslims. Kijk nog maar s in de spiegel.



Ik verlaag me niet tot jouw niveau, ik hou het netjes en zal je van repliek dienen als je met inhoudelijke argumenten komt. :duim:

Ik ben trots op je.

H.P.Pas
06-07-06, 11:49
Geplaatst door Bofko
Maar (2) zijn geen échte moslims.

Kan ook zijn dat (1) niet echt zijn. Dan is het eigen schuld natuurlijk.

David
06-07-06, 11:51
Geplaatst door H.P.Pas
Kan ook zijn dat (1) niet echt zijn. Dan is er ook niks aan de hand.


Of (1) en (2) zijn één en dezelfde. Net als (3) en (4). Dan wordt het sneu.

Olive Yao
06-07-06, 18:39
Geplaatst door Sayfdien
Vreemde gang van zaken indeed. Dat heet staatscensuur van de freedom of speech, blijkbaar is die zogenaamde westerse democratie toch niet zo weerbaar als men beweert. Zal wel een tekort aan kracht van argumenten zijn geweest wat dergelijke subsidiegroepjes heeft doen besluiten om hem de toegang te doen laten weigeren
Beste Sayfdien,

Wat Ul Haq doet is:

Sjeik Riyadh Ul Haq is de imam van de centrale moskee in het Britse Birmingham en staat bekend om zijn opruiende toespraken tegen homoseksuelen, Joden en gematigde moslims.

Is dat "meningsuiting"?
Was de opruiende agitatie tegen joden van de man met dezelfde initialen als 's lands grootste kruidenier "meningsuiting"?
Waren de deense spotprenten van Mohammed "meningsuiting"?

Waarom ageerden moslims wel tegen die spotprenten, waarom niet tegen de toespraken van Ul Haq?

Ul Haq houdt zijn toespraken in de beschermde omgeving van de moskee, waar hij weinig weerwoord krijgt. Ik stel voor dat hij ergens komt discussiëren waar-ie wat meer weerwoord krijgt. Als hij mensen inderdaad tracht op te ruien tegen homosexuelen, joden en gematigde moslims, zullen we zien welke argumenten het sterkste zijn. Ik stel voor dat zo'n publieke discussie op tv wordt uitgezonden. En dat dat voorwaarde is voor toelating van dat soort godsdienstpredikers.