PDA

Bekijk Volledige Versie : Indiėr verliest stuk van schedel



Marsipulami
05-07-06, 17:37
Indiėr verliest stuk van schedel

http://www.hln.be/hlns/FOTO/artikels/large_168702.jpg

Wat de Indiėr en elektricien Sambhu Roy meemaakte, is best het vermelden waard: een stuk van zijn schedel is losgekomen. Het bizarre fenomeen is het gevolg van ernstige brandwonden. Daardoor werd een stuk van de schedel niet meer gevoed en is bijgevolg afgestorven.

Elektrocutie
“Vorig jaar, in oktober, kwam Roy al bij ons. Hij werd geėlektrocuteerd tijdens de herstelling van een stroomkabel. Hij vertoonde ernstige brandwonden aan zijn hoofd. Na enkele maanden werd zijn schedel zichtbaar en afgelopen zondag is die dus losgekomen,” verklaart de chirurg die Roy al eerder behandelde. “We hadden al eerder gemerkt dat een stuk van de schedel begon los te komen doordat er geen bloed meer langs stroomde. Bij zware brandwonden is dat niet ongewoon.”

Bewondering
Sinds hij een stuk van zijn schedel verloor, passeert een onophoudelijke stroom mensen aan Roy’s ziekbed, zodat ze de zaak kunnen bewonderen. “Ik dacht dat hij ging sterven,” bekende de dokter, “maar al snel merkten we dat de hersenen niet bloot kwamen te liggen. Een nieuwe bedekking had zich al gevormd. Merkwaardig genoeg werd het innerlijke weefsel niet aangetast, waardoor ook een nieuwe schedel kon groeien. Waarschijnlijk heeft dat nieuwe stuk het oude eruit gegooid, een beetje zoals met tanden gebeurt.”

Beroemd
Roy heeft geluk: het komt immers maar zelden voor dat schedel teruggroeit. En hij plant om dat geluk vast te houden: “Ik hou dat stukje schedel voor altijd bij mee. Ik geef het niet aan het ziekenhuis nee, geen denken aan. Het heeft mij beroemd gemaakt, dus het blijft bij mij.”

~Panthera~
05-07-06, 17:53
Geplaatst door Marsipulami
Indiėr verliest stuk van schedel

http://www.hln.be/hlns/FOTO/artikels/large_168702.jpg

Waarschijnlijk heeft dat nieuwe stuk het oude eruit gegooid, een beetje zoals met tanden gebeurt.”




Kop onder het kussen, voor The Skull Fairy. :roker:

Joesoef
05-07-06, 18:03
Ziet er een beetje gefotosjopt uit.