PDA

Bekijk Volledige Versie : Xenofoob en schijnheilig Europa vindt legitimiteit door klimaat van Islamhaat



Qaiys
07-07-06, 05:10
starttijd=00:08:29&speelduur=00:25:00

Deze zomer bestaat de actualiteitenrubriek Netwerk 10 jaar. De NCRV staat stil bij dit jubileum door een terugblik op grote nieuwsaangelegenheden. Vanavond een reportage over de manier waarop Denemarken met immigranten omgaat. Zes jaar geleden bleek in Netwerk dat de Denen wel een heel streng 'deurbeleid' hebben.

Cartooncrisis
Afgelopen jaar ontstond een wereldwijde crisis toen er spotprenten van de profeet Mohammed in een Deense krant verschenen. Is het toeval dat die rel juist in Denemarken begint of is er meer aan de hand?

Xenofoob
Denemarken heeft al jaren de strengste immigratiewetgeving van Europa, onder meer omdat de regering afhankelijk is van de xenofobe Deense Volkspartij. Gevolg is een keihard debat waarbij bijvoorbeeld hoofddoekjes worden vergeleken met hakenkruizen.

Onaangepast
Tøger Seidenfaden is hoofdredacteur van Politiken, een toonaangevende Deense krant. Begin deze maand publiceert hij een boek over de cartoon-crisis. Het feit dat de Deense regering altijd heeft geweigerd om met de moslims te overleggen over de tekeningen, is volgens Seidenfaden de reden dat de zaak escaleerde. Of zoals Kofi Annan zei: “De Denen hebben zich niet aangepast aan het feit dat ze een moslimminderheid hebben”.

Gegroeide intolerantie
Zes jaar geleden spraken we met Mona Sheikh, een Deense van Pakistaanse afkomst. Zij had toen al veel kritiek op de manier waarop Denemarken met minderheden omgaat. Volgens Mona zijn de spanningen tussen de Denen en allochtonen de afgelopen jaren alleen maar toegenomen: was het eerst nog raar dat de Deense Volkspartij islamieten achterlijk noemde, nu kijkt niemand daar meer van op.

Breed vertegenwoordigd
Vergeleken met 6 jaar geleden is de positie van de Deense Volkspartij van Pia Kjaersgaard een stuk sterker geworden. Toen zat deze rechts-radicale partij in de oppositie, nu is de huidige centrum-rechtse minderheidsregering afhankelijk van hun stemmen in het parlement. Xenofobische partijen bestaan in de meeste Europese landen. Uniek aan Denemarken is echter dat zo’n partij daar een alliantie met de regering heeft gevormd.

Dikke huid
Dankzij de steun van de Deense Volkspartij heeft de regering de afgelopen jaren een reeks nieuwe wetten doorgevoerd op het gebied van het vreemdelingenbeleid. Dat heeft veel internationale kritiek opgeleverd. De raad van europa, de EU en anderen hebben Denemarken beschuldigd van discriminatie van de minderheden. Die kritiek wordt altijd verworpen. Het wordt door politici en media bijna gezien als een internationaal complot.

Gelijkgestemden
Denemarken lijkt door alle kritiek internationaal geïsoleerd te staan. Rikke Hvilshøj, de Deense minister van Immigratiezaken, vindt echter dat dat heel erg meevalt. Twee maanden geleden bezocht zij haar Nederlande collega Rita Verdonk. Ze bleken het op veel punten eens te zijn.

Voorbeeld
Nederland blijkt de afgelopen jaren de strenge Deense wetgeving overgenomen te hebben. Zo kopieerden we de zwaardere eisen voor mensen die hun partner uit hun thuisland willen halen. Nu lijken de rollen omgedraaid en is Nederland zelfs nog strenger voor immigranten dan Denemarken. De Denen zijn daarom naar Nederland gaan kijken als voorbeeld voor immigratiebeleid.

http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=items&r=netwerk&a=234251

mark61
07-07-06, 09:12
Xenofoob en schijnheilig Europa vindt legitimiteit door klimaat van Islamhaat

Heb je nou zelf nog een idee wat dit gebrabbel betekent?

Of is het brabbelen om het brabbelen, een dwangneurose, of een soort Tourette?

Sayfdien
07-07-06, 09:23
Mark61 heb je die uitzending bekeken, zo ja, wat vond jij ervan?

observer
07-07-06, 10:00
Voorbeeld
Nederland blijkt de afgelopen jaren de strenge Deense wetgeving overgenomen te hebben. Zo kopieerden we de zwaardere eisen voor mensen die hun partner uit hun thuisland willen halen. Nu lijken de rollen omgedraaid en is Nederland zelfs nog strenger voor immigranten dan Denemarken. De Denen zijn daarom naar Nederland gaan kijken als voorbeeld voor immigratiebeleid. onze huidige immigratiewet is nog job cohen inelkaargezet dus die denen moet en niet zeuren wij zijn het :ego:


Of zoals Kofi Annan zei: “De Denen hebben zich niet aangepast aan het feit dat ze een moslimminderheid hebben”. kan koffie eens uitleggen wat hij daar mee bedoeld?

Sayfdien
07-07-06, 10:11
Observer, mag ik je een persoonlijke vraag stellen?

Heb je in je vriendenkring ook mensen van buitenlandse origine zitten?

Is een serieuze vraag, zit geen addertje onder het gras ofzo.

Zo ja, hoe is de verstandhouding tussen jou en die vrienden?

mark61
07-07-06, 10:45
Geplaatst door Sayfdien
Mark61 heb je die uitzending bekeken, zo ja, wat vond jij ervan?

Nee, ik heb naar de BBC Worldservice uitzending geluisterd over Mohd Siddique Khan. Gesprekken met zijn vrienden en kennissen. Dat vond ik pas interessant. Link elders op dit forum.

Netwerk is zo slecht, daar kijk ik sowieso niet naar.

Sayfdien
07-07-06, 10:53
Ok:-)

Qaiys
07-07-06, 11:01
Geplaatst door mark61
Xenofoob en schijnheilig Europa vindt legitimiteit door klimaat van Islamhaat

Heb je nou zelf nog een idee wat dit gebrabbel betekent?

Of is het brabbelen om het brabbelen, een dwangneurose, of een soort Tourette?

Graag een inhoudelijke reaktie, persoonlijke aanvallen tonen alleen maar je frustraties jegens mijn persoon aan.

mark61
07-07-06, 11:06
Geplaatst door Qaiys
Graag een inhoudelijke reaktie, persoonlijke aanvallen tonen alleen maar je frustraties jegens mijn persoon aan.

De inhoudelijke vraag was wat die kop van jou nou eigenlijk betekent. Ik zie alleen een tautologie.

Alles goed verder? Je klinkt zo benauwd.

Qaiys
07-07-06, 11:17
Geplaatst door mark61
De inhoudelijke vraag was wat die kop van jou nou eigenlijk betekent. Ik zie alleen een tautologie.

Alles goed verder? Je klinkt zo benauwd.

Doe niet zo schijnheilig lees je eigen woorden na.

mark61
07-07-06, 11:50
Geplaatst door Qaiys
Doe niet zo schijnheilig lees je eigen woorden na.

Dat stopwoordje verveelt nu echt mateloos. Word je er zelf niet moe van?

Nog kans dat je mijn vraag gaat beantwoorden, of zit dat er niet meer in vandaag?

Qaiys
07-07-06, 12:04
Geplaatst door mark61
Dat stopwoordje verveelt nu echt mateloos. Word je er zelf niet moe van?

Nog kans dat je mijn vraag gaat beantwoorden, of zit dat er niet meer in vandaag?

Je toon staat me niet aan.

mark61
07-07-06, 12:17
Geplaatst door Qaiys
Je toon staat me niet aan.

Dr is altijd wel een uitvlucht te vinden.

Qaiys
07-07-06, 12:21
Geplaatst door mark61
Dr is altijd wel een uitvlucht te vinden.

Dat is het antwoord op je vraag.

naam
07-07-06, 12:21
Geplaatst door Qaiys
Je toon staat me niet aan.

Zoiets van wij Europeanen mogen schijnheilig en Xenofoob zijn omdat wij de islam haten.

Of wij haten de Islam en daarom zijn we schijnheilig en xenofoob.
Of wij zijn xenofoob en schijnheilig en daarom haten wij de Islam.

:confused:

Qaiys
07-07-06, 12:27
Geplaatst door naam
Zoiets van wij Europeanen mogen schijnheilig en Xenofoob zijn omdat wij de islam haten.

Of wij haten de Islam en daarom zijn we schijnheilig en xenofoob.
Of wij zijn xenofoob en schijnheilig en daarom haten wij de Islam.

:confused:

Xenofoben in Europa zoals in Denemarken en Nederland vinden door de huidige gunstige anti-islam klimaat nieuwe uitlaatklep voor hun vreemdelingenhaat daarom zijn ze schijnheilig.

Olive Yao
07-07-06, 12:30
Wat zijn goede regels voor immigratie?
Het ene uiterste is volkomen vrije immigratie. Het andere uiterste is grenzen dicht.
Waar zit jij tussen die uitersten, prikker?
Dat is nog geen xenofobie.

mark61
07-07-06, 12:33
Geplaatst door Qaiys
Dat is het antwoord op je vraag.

Dat ben ik wel van je gewend.

Qaiys
07-07-06, 12:34
Geplaatst door mark61
Dat ben ik wel van je gewend.

Daarom vind ik je ook schijnheilig.

mark61
07-07-06, 12:36
Geplaatst door naam
Zoiets van wij Europeanen mogen schijnheilig en Xenofoob zijn omdat wij de islam haten.

Of wij haten de Islam en daarom zijn we schijnheilig en xenofoob.
Of wij zijn xenofoob en schijnheilig en daarom haten wij de Islam.

:confused:

Jah ik kom er ook niet uit. In feite staat er volgens mij: Kuteuropeanen zijn kuteuropeanen. Tautologie.

Maar ik denk dat taalkundig gezien je eerste uitleg de beste is.

Maar bedankt voor de poging. :duim:

mark61
07-07-06, 12:37
Geplaatst door Qaiys
Daarom vind ik je ook schijnheilig.

In jouw mond is het woord volledig van betekenis ontdaan. Ik ga niet eens meer proberen te bedenken wat je er in vredesnaam mee bedoelt.

Qaiys
07-07-06, 12:44
Geplaatst door mark61
Uit jouw mond is het woord volledig van betekenis ontdaan. Ik ga niet eens meer proberen te bedenken wat je er in vredesnaam mee bedoelt.

Ontkennings- en afschuifgedrag is normaal voor schijnheilen.

mark61
07-07-06, 12:46
Geplaatst door Olive Yao
Wat zijn goede regels voor immigratie?
Het ene uiterste is volkomen vrije immigratie. Het andere uiterste is grenzen dicht.
Waar zit jij tussen die uitersten, prikker?
Dat is nog geen xenofobie.

Schaap heeft een lichte neiging tot zwaar overdrijven. Breng ik nog maar even in herinnering.

Mja, daar wil nooit iemand het over hebben. Heb ik al een paar keer geprobeerd een boom over op te zetten.

Tis toch tamelijk simpel. Of je hebt bepaalde 'principes', zoals 'vervolgden opvangen'. Dat is een open-eindeverhaal, link dus, kan wel over 5 miljard mensen gaan. Dat wil niemand denk ik.

Of je denkt alleen aan het nut voor het land (Canada, Australië). Dat vinden we dan weer niet humaan.

Of je denkt (VS), what the heck, dr komen er per jaar x in, en niet meer, om welke redenen ze dan ook komen.

NL zwalkt, want gaat uit van 1), maar als het er dan teveel worden worden de natives restless. Aan 2) doen we ook wel, als het gaat om voetballers of schreeuwers type AHM. En 3) blijkt de bottom line.

Verdonk ging eindelijk 2) afschaffen, maar dat viel weer niet in goede aarde.

In werkelijkheid kom categorie 4), gezins'hereniging' en -vorming, het meest voor.

Verder is een randvoorwaarde of de economie en de maatschappij het kunnen trekken. De maatschappij trekt het niet meer zo, dat lijkt me wel duidelijk.

Persoonlijk vind ik dat als je ca. 1 miljoen werklozen hebt en de immigranten die er zijn niet in grote meerderheid geheel vlekkeloos functioneren je misschien andere prioriteiten moet stellen.

Verder is NL ecologisch overbevolkt, dus als je wat leuks wilt doen, kan je beter naar de mensen toegaan dan ze hier laten komen. Komt nog bij dat elke euro die daaro wordt gespendeerd een 10X zo grote impact op het leven van de persoon heeft als een euro hier gespendeerd.

Verder was het gros van de economische vluchtelingen uiteindelijk liever thuis gebleven, als dat leefbaar was. Dat dat niet zo is komt gedeeltelijk door factoren waar het westen wat aan kan doen, en gedeeltelijk door factoren waar het westen niks aan kan doen. En nog wat ertussenin.

Dus iemand een antwoord? Zal wel weer roepen in de woestijn zijn.

Seif
07-07-06, 12:47
Geplaatst door Qaiys
Xenofoben in Europa zoals in Denemarken en Nederland vinden door de huidige gunstige anti-islam klimaat nieuwe uitlaatklep voor hun vreemdelingenhaat daarom zijn ze schijnheilig.

Schijnheilig is het pas om te pretenderen dat je zelf beter bent in deze. Hoe denk je dat het in berberland zou gaan als de situatie omgekeerd zou zijn?

naam
07-07-06, 12:48
Geplaatst door Qaiys
Xenofoben in Europa zoals in Denemarken en Nederland vinden door de huidige gunstige anti-islam klimaat nieuwe uitlaatklep voor hun vreemdelingenhaat daarom zijn ze schijnheilig.


Je uitgangspunt is dus dat er in Nederland en Denemarken Xenofoben zijn en die kunnen zich nu beter en meer uiten omdat er een anti Islam klimaat is terwijl ze dit normaal (in het geval dat er geen anti Islamklimaat is en dit is dus het schijnheilige) niet zouden doen.

Je vind dus dat xenofoben altijd zich anti Islam moeten uiten ongeacht of het klimaat dat toestaat of niet.

:roker:

Dus ben je een xenofoob kom er dan voor uit. De vraag is dan herkennen mensen zich als xenofoob. Wanneer is iemand een xenofoob?

:schrik:

mark61
07-07-06, 12:48
Geplaatst door Qaiys
Ontkennings- en afschuifgedrag is normaal voor schijnheilen.

Je wordt alleen maar cryptischer. Wanneer leg je nou s duidelijk uit wat je bedoelt, want die one-liners, daar valt werkelijk niks van te bakken.

Je bent de koning van de achterbakse insinuaties, maar straight uitleggen wat je op je lever hebt, ho maar. Je ziet overal mensen met valse motieven die verborgen agenda's hebben. Zoals de waard is vertrouwt ie zijn gasten, denk ik dan. Strange but true.

Qaiys
07-07-06, 12:53
Geplaatst door mark61
Je wordt alleen maar cryptischer. Wanneer leg je nou s duidelijk uit wat je bedoelt, want die one-liners, daar valt werkelijk niks van te bakken.

Je bent de koning van de achterbakse insinuaties, maar straight uitleggen wat je op je lever hebt, ho maar. Je ziet overal mensen met valse motieven die verborgen agenda's hebben. Zoals de waard is vertrouwt ie zijn gasten, denk ik dan. Strange but true.

Kook maar lekker gaar in je schijnheiligheid.

mark61
07-07-06, 12:56
Geplaatst door Qaiys
Xenofoben in Europa zoals in Denemarken en Nederland vinden door de huidige gunstige anti-islam klimaat nieuwe uitlaatklep voor hun vreemdelingenhaat daarom zijn ze schijnheilig.

Ah, dat is al duidelijker. Eigenlijk zeg je dus dat dat anti-islamklimaat uit de lucht komt vallen, daar is geen verklaring voor, maar het wordt dankbaar aangegrepen door mensen die toch al xenofoob zijn om die xenofobie daarmee te rechtvaardigen. Die schijnheiligheid bungelt er voor mijn gevoel een beetje bij.

Je 'analyse' suggereert dat xenofoben niet tegen niet-moslim immigranten zijn. Een interessante stellingname.

Zou 'xenofobie' een onveranderlijke karaktertrek zijn of zou ie in kwaliteit en kwantiteit kunnen variëren al naar gelang de omstandigheden? Jij lijkt te suggereren dat het om een vast deel van de bevolking gaat, no matter what.

Ik hanteer al eeuwen de eenvoudige stelregel dat bij een % van immigranten van > 10% de natives restless worden.

Verder jaagt de 'globalisering' den volgevreten westerse mens angst aan, daar waren we het denk ik al over eens. Niet dat er razzia's tegen Chinezen en Indiërs plaatsvinden in NL, maar het gaat om het principe, zak maar zeggen.

Ik zou ook nog onderscheid maken tussen immigranten die 'uit de lucht komen vallen', en immigranten uit voormalige koloniën. Das wat dichter bij, je kent elkaar enigszins, en is wat acceptabeler, eventueel gevoed door koloniaal schuldgevoel.

Dat verklaart ws. waarom 'men' vindt dat GB het beste met zijn moslims omgaat. Nog afgezien van het feit dat moslims in GB een veel kleiner % van de bevolking uitmaken dan in NL, dacht ik. En de langjarige neiging van Britten om natives in hun eigen sop te laten gaarkoken.

mark61
07-07-06, 12:59
Geplaatst door Qaiys
Kook maar lekker gaar in je schijnheiligheid.

Je maakt vandaag een bijzonder zwakke indruk.

Ik zit hier zoals gewoonlijk met mijn hele ik op het prikbord, met al mijn tekortkomingen, maar met open vizier en niks te verbergen. Jij zit alleen maar mismoedige one-liners te strooien en draait om de hete brij heen.

Wat is er nou? Is mijn simpele vraag.

Reageer eerlijk en duidelijk of reageer helemaal niet. Zo'n slappe vertoning.

observer
07-07-06, 13:00
Geplaatst door Sayfdien
Observer, mag ik je een persoonlijke vraag stellen?

Heb je in je vriendenkring ook mensen van buitenlandse origine zitten?

Is een serieuze vraag, zit geen addertje onder het gras ofzo.

Zo ja, hoe is de verstandhouding tussen jou en die vrienden? zowel in mijn vriendenkring als in mijn familie

als ik origineel wil zijn moet ik een eskimo aan de haak slaan

en ja incl moslims

mark61
07-07-06, 13:00
Geplaatst door Seif
Schijnheilig is het pas om te pretenderen dat je zelf beter bent in deze. Hoe denk je dat het in berberland zou gaan als de situatie omgekeerd zou zijn?

Dat is niet de topiconderwerp gozertje. Als je je racistische schijnheilige praat kwijt moet open je daar maar een eigen topic over. :hihi:

mark61
07-07-06, 13:03
Geplaatst door naam
Dus ben je een xenofoob kom er dan voor uit. De vraag is dan herkennen mensen zich als xenofoob. Wanneer is iemand een xenofoob?

:schrik:

Ja, dat lijkt mij ook een nogal variabel begrip. Het wordt vaak gebruikt zoals sommige joden 'antisemiet' gebruiken. Je mag over een bepaald taboe-onderwerp geen vragen stellen of kritiek uiten, want anders ben je der 'zo een' en ben je het Kwaad zelf.

Persoonlijk denk ik dat je rustig anti-immigratie kan zijn zonder racist te zijn of zelfs maar xenofoob. Maar das ws. vloeken in de kerk.

mark61
07-07-06, 13:04
Gek, waarom wil er nooit iemand rustig over immigratie discussiëren terwijl het onderhand het heetste hangijzer in NL en Europa is?

Zou het kunnen zijn dat het een erg ingewikkeld verhaal is?

Olive Yao
07-07-06, 13:05
Geplaatst door Qaiys
Xenofoben in Europa zoals in Denemarken en Nederland vinden door de huidige gunstige anti-islam klimaat nieuwe uitlaatklep voor hun vreemdelingenhaat daarom zijn ze schijnheilig.
Qaiys, mee eens. Zulke mensen zijn er zeker, geen meerderheid, maar het worden er meer en ze krijgen meer macht.

Om het te voorkomen is een goed alternatief nodig. Help je mee om dat te bieden?

Qaiys
07-07-06, 13:07
Geplaatst door mark61
Je maakt vandaag een bijzonder zwakke indruk.

Ik zit hier zoals gewoonlijk met mijn hele ik op het prikbord, met al mijn tekortkomingen, maar met open vizier en niks te verbergen. Jij zit alleen maar mismoedige one-liners te strooien en draait om de hete brij heen.

Wat is er nou? Is mijn simpele vraag.

Reageer eerlijk en duidelijk of reageer helemaal niet. Zo'n slappe vertoning.

Jouw persoon en je persoonlijke verhaaltjes intresseren mij niet en ik verzoek je om ook niet teveel 'intresse' voor mijn persoon te tonen.

Nu vind ik je bijvoorbeeld weer schijnheilig, je begon deze thread meteen met aanvallen en domme opmerkingen jegens mijn persoon en nu vraag je aan mij wat er is? Dan ben je toch gewoon een schijnheilige zieligerd.

Olive Yao
07-07-06, 13:11
Geplaatst door mark61
Mja, daar wil nooit iemand het over hebben. Heb ik al een paar keer geprobeerd een boom over op te zetten.

Tis toch tamelijk simpel. Of je hebt bepaalde 'principes', zoals 'vervolgden opvangen'. Dat is een open-eindeverhaal, link dus, kan wel over 5 miljard mensen gaan. Dat wil niemand denk ik.

Of je denkt alleen aan het nut voor het land (Canada, Australië). Dat vinden we dan weer niet humaan.

Of je denkt (VS), what the heck, dr komen er per jaar x in, en niet meer, om welke redenen ze dan ook komen.

NL zwalkt, want gaat uit van 1), maar als het er dan teveel worden worden de natives restless. Aan 2) doen we ook wel, als het gaat om voetballers of schreeuwers type AHM. En 3) blijkt de bottom line.

Verdonk ging eindelijk 2) afschaffen, maar dat viel weer niet in goede aarde.

In werkelijkheid kom categorie 4), gezins'hereniging' en -vorming, het meest voor.

Verder is een randvoorwaarde of de economie en de maatschappij het kunnen trekken. De maatschappij trekt het niet meer zo, dat lijkt me wel duidelijk.

Persoonlijk vind ik dat als je ca. 1 miljoen werklozen hebt en de immigranten die er zijn niet in grote meerderheid geheel vlekkeloos functioneren je misschien andere prioriteiten moet stellen.

Verder is NL ecologisch overbevolkt, dus als je wat leuks wilt doen, kan je beter naar de mensen toegaan dan ze hier laten komen. Komt nog bij dat elke euro die daaro wordt gespendeerd een 10X zo grote impact op het leven van de persoon heeft als een euro hier gespendeerd.

Verder was het gros van de economische vluchtelingen uiteindelijk liever thuis gebleven, als dat leefbaar was. Dat dat niet zo is komt gedeeltelijk door factoren waar het westen wat aan kan doen, en gedeeltelijk door factoren waar het westen niks aan kan doen. En nog wat ertussenin.

Dus iemand een antwoord? Zal wel weer roepen in de woestijn zijn.
Helemaal mee eens. Wat denk jij, prikker?

Tomas
07-07-06, 13:12
Geplaatst door Olive Yao
Helemaal mee eens. Wie is het er niet mee eens? On topic blijven, aub.

Olive Yao
07-07-06, 13:16
Geplaatst door Tomas
On topic blijven, aub.
O. k.
Doe niet zo schijnheilig, poes! Je denkt zeker dat je post legitiem is door je islamhaat?
Kun je schrijven? Schrijf het maar op je buik!
Kun je rekenen? Reken er maar niet op!

mark61
07-07-06, 13:20
Geplaatst door Qaiys
Jouw persoon en je persoonlijke verhaaltjes intresseren mij niet en ik verzoek je om ook niet teveel 'intresse' voor mijn persoon te tonen.

Hoezo? Word je daar nerveus van? Discussiëren op een forum is uit de aard van de zaak een zeer persoonlijke, zij het anonieme bezigheid.

Aangezien JIJ het bent die altijd en overal iedereen's oprechtheid betwijfelt, wat zeg ik, ontkent, behoud ik me het recht voor daarop in te gaan. Je doet het zelf.

Jij noemt mij schijnheilig; het minste waar ik recht op heb is je te vragen dat te onderbouwen. Dus wie begon hier nou persoonlijk te worden?


aanvallen en domme opmerkingen

Ik vroeg je wat de topictitel betekende. Ik vind het gebrabbel. De rest is raillerend geleuter omdat je zo verveelt.

mark61
07-07-06, 13:21
Geplaatst door Tomas
On topic blijven, aub.

Altijd lastig om uit te vinden wat de topicbaas vindt wat het onderwerp is.

Olive Yao
07-07-06, 13:25
Geplaatst door mark61
Persoonlijk denk ik dat je rustig anti-immigratie kan zijn zonder racist te zijn of zelfs maar xenofoob.
Wat zijn goede regels voor immigratie?
Het ene uiterste is volkomen vrije immigratie. Het andere uiterste is grenzen dicht.
Waar zit jij tussen die uitersten, prikker?

Dat is nog geen xenofobie. Mee eens?

Tomas
07-07-06, 13:26
Geplaatst door Olive Yao
Helemaal mee eens. Wat denk jij, prikker?

Nou eigenlijk denk ik dat

"Tis toch tamelijk simpel. Of je hebt bepaalde 'principes', zoals 'vervolgden opvangen'. Dat is een open-eindeverhaal, link dus, kan wel over 5 miljard mensen gaan. Dat wil niemand denk ik."

overdreven is. Als je scherp stelt waaraan een vervolgdpersoon aan moet voldoen, dan is de hele westerse wereld wel in staat om die op te blijven vangen.

En verder ben ik voor een combinaie van de 3 punten. Dus ieder westers land (Nou ja, laten we het bij de eu houden, om praktische rednene) een percentage van het totaal aantal vervolgde vluchtelingen.

En verder kan ieder land dan nog beslissen of het en waarom het bepaalde mensen toelaat. En ik zou zeggen dat nl voorlopig alleen nog maar behoefte heeft aan hoogopgeleide mensen of mensen met een potentie tot een hoge opleiding. En niet al te veel.

Rourchid
07-07-06, 13:27
Geplaatst door naam

Dus ben je een xenofoob kom er dan voor uit. De vraag is dan herkennen mensen zich als xenofoob. Wanneer is iemand een xenofoob?

:schrik:
Maar kom hier maar eens mee aan bij een hypocriete xenofoob: je komt gegarandeerd van een koude kermis thuis!

Rourchid
07-07-06, 13:29
Geplaatst door mark61

Ik hanteer al eeuwen de eenvoudige stelregel dat bij een % van immigranten van > 10% de natives restless worden.

Volgens de regels van de logica moet jij in 1761 geboren zijn :wtf:

Qaiys
07-07-06, 13:30
Geplaatst door mark61
Hoezo? Word je daar nerveus van? Discussiëren op een forum is uit de aard van de zaak een zeer persoonlijke, zij het anonieme bezigheid.

Aangezien JIJ het bent die altijd en overal iedereen's oprechtheid betwijfelt, wat zeg ik, ontkent, behoud ik me het recht voor daarop in te gaan. Je doet het zelf.

Jij noemt mij schijnheilig; het minste waar ik recht op heb is je te vragen dat te onderbouwen. Dus wie begon hier nou persoonlijk te worden?

Ik vroeg je wat de topictitel betekende. Ik vind het gebrabbel. De rest is raillerend geleuter omdat je zo verveelt.

Lees je eerste post maar als je dan nog steeds doet aslof dat je het niet snapt dan kan ik niets anders concluderen dat je maar een schijnheilig figuurtje bent.

mark61
07-07-06, 13:31
Geplaatst door Tomas
Als je scherp stelt waaraan een vervolgdpersoon aan moet voldoen, dan is de hele westerse wereld wel in staat om die op te blijven vangen.

Hoe scherp wou je dat stellen? Lijkt mij ondoenlijk. In diverse landen worden hele volkeren vervolgd louter om het feit dat ze bestaan. Wou je die luchtbruggen?

En zoals is gebleken is het vrijwel altijd ondoenlijk om het verhaal van een asielzoeker te checken. Hoe wou je dat oplossen? Tis nu een loterij, de IND heeft geen idee van het waarheidsgehalte van een verhaal.



En verder ben ik voor een combinaie van de 3 punten. Dus ieder westers land (Nou ja, laten we het bij de eu houden, om praktische rednene) een percentage van het totaal aantal vervolgde vluchtelingen.

En verder kan ieder land dan nog beslissen of het en waarom het bepaalde mensen toelaat. En ik zou zeggen dat nl voorlopig alleen nog maar behoefte heeft aan hoogopgeleide mensen of mensen met een potentie tot een hoge opleiding. En niet al te veel.

Das dan weer strijdig met vervolgden opvangen. En je wilt dus ook een maximaal aantal?

In de praktijk zal je wel met zo'n cocktail moeten werken maar het wordt er natuurlijk alleen maar schimmiger op. Ongeveer zo schimmig als het immigratiebeleid nu is. :)

Tomas
07-07-06, 13:31
Geplaatst door mark61
Altijd lastig om uit te vinden wat de topicbaas vindt wat het onderwerp is.

Doe geen moeite. Hij spoort niet. Laat het aan professionals over.

mark61
07-07-06, 13:32
Geplaatst door Rourchid
Maar kom hier maar eens mee aan bij een hypocriete xenofoob: je komt gegarandeerd van een koude kermis thuis!

Beetje een cirkelredenering. Lastig. Je zal toch eerst 'xenofoob' moeten definiëren. 'Afkeer van vreemdelingen', wat het letterlijk betekent, voldoet niet. Veel zogeheten xenofoben vinden andere landen en mensen heel leuk. Als ze maar daaro blijven.

mark61
07-07-06, 13:33
Geplaatst door Rourchid
Volgens de regels van de logica moet jij in 1761 geboren zijn :wtf:

Dat denk ik dan ook regelmatig.

mark61
07-07-06, 13:36
Geplaatst door Qaiys
Lees je eerste post maar als je dan nog steeds doet aslof dat je het niet snapt dan kan ik niets anders concluderen dat je maar een schijnheilig figuurtje bent.

Niet persoonlijk worden gozertje, had ik net van je geleerd.

Afijn, laat maar. Poging # 327 wederom mislukt.

Ik kan niet zoveel concluderen want jij smijt met ongefundeerde beschuldigingen en duikt dan zelf gauw weg. Beetje loserig gedrag. Ter beoordeling van alle aanwezigen.

Over en uit.

Tomas
07-07-06, 13:37
Geplaatst door mark61
Hoe scherp wou je dat stellen? Lijkt mij ondoenlijk. In diverse landen worden hele volkeren vervolgd louter om het feit dat ze bestaan. Wou je die luchtbruggen?

En zoals is gebleken is het vrijwel altijd ondoenlijk om het verhaal van een asielzoeker te checken. Hoe wou je dat oplossen? Tis nu een loterij, de IND heeft geen idee van het waarheidsgehalte van een verhaal.




Das dan weer strijdig met vervolgden opvangen. En je wilt dus ook een maximaal aantal?

In de praktijk zal je wel met zo'n cocktail moeten werken maar het wordt er natuurlijk alleen maar schimmiger op. Ongeveer zo schimmig als het immigratiebeleid nu is. :)

Het maximum geldt dus niet voor de vervolgden. Je kunt sowieso al stellen dat uit bepaalde landen helemaal geen vluchtelingen kunnen komen. En als je europeesbreed een soort van FBI van het asielwezen opzet kan je best ver komen met napluizen. Uit de ergste landen komt toch bijna geen hond. Anders was het er ook niet zo erg. En een actief beleid om mensen -die potentieel vluchteling zijn- moet je natuurlijk nooit doen. Wie de mazzel heeft om het uit zo'n kutland helemaal hierheen te redden en kan aantonen dat ie echt een reden heeft, heeft dus geluk. Je kunt toch nooit iemand terugsturen naar zijn dood ofzo.

mark61
07-07-06, 13:37
Geplaatst door Tomas
Doe geen moeite. Hij spoort niet. Laat het aan professionals over.

Je hebt gelijk. Maar van tijd tot tijd kan ik het niet laten den mens achter den schaap te zoeken. Een beetje schaapachtige neiging van me.

Seif
07-07-06, 13:39
Ook van belang is hoe hoog de druk mag zijn op mensen met een uitkering om te gaan werken. In elk welvarend land zullen inwoners niet meer te porren zijn voor 'laag' werk zoals in de tuinbouw. Je ziet ook bij de 2e generatie Marokkanen dat ze geen lasser en dergelijke meer willen worden. Dus nu halen we maar Polen voor het steken van asperges. Maar de uitkeringen worden wel betaald door mensen die soms ook niet met plezier naar hun werk gaan.

Nou begrijp ik wel dat je vrouwen bijvoorbeeld niet kunt dwingen om zich te prostitueren. Maar er is genoeg fatsoenlijk werk in Nederland waar veel mensen zich te goed voor voelen. Dit is ook de reden waarom we tientallen jaren geleden zoveel gastarbeiders naar hier gehaald hebben. Kennelijk leren we niet van onze fouten, en gaan we nu verder met Polen.

Qaiys
07-07-06, 13:42
Geplaatst door mark61
Niet persoonlijk worden gozertje, had ik net van je geleerd.

Afijn, laat maar. Poging # 327 wederom mislukt.

Ik kan niet zoveel concluderen want jij smijt met ongefundeerde beschuldigingen en duikt dan zelf gauw weg. Beetje loserig gedrag. Ter beoordeling van alle aanwezigen.

Over en uit.

Als je het eenmaal tot het persoonlijke hebt gedreven kan ik niets anders dan dat gedeelte aan te pakken. Daarom verzoek ik je niet over mijn persoon te discusseren maar over de inhoud van het onderwerp.

mark61
07-07-06, 13:43
Geplaatst door Tomas
Het maximum geldt dus niet voor de vervolgden. Je kunt sowieso al stellen dat uit bepaalde landen helemaal geen vluchtelingen kunnen komen.

Ja, maar dat zijn er niet zoveel.


Uit de ergste landen komt toch bijna geen hond. Anders was het er ook niet zo erg.

:hihi: Ietwat cynisch, maar heel waar.


En een actief beleid om mensen -die potentieel vluchteling zijn- moet je natuurlijk nooit doen. Wie de mazzel heeft om het uit zo'n kutland helemaal hierheen te redden en kan aantonen dat ie echt een reden heeft, heeft dus geluk. Je kunt toch nooit iemand terugsturen naar zijn dood ofzo.

Hier raak je nog een ander punt. Tussen daaro en hiero liggen meestal nogal wat 'veilige' landen. Je zou goedkoper zo'n veilig land kunnen betalen om met die mensen te dealen. Wel cynisch, want veel kansen op een menswaardig bestaan hebben ze halverwege hier en daar ook niet.

Het gaat er wel een beetje heen, nu de EU Marokko en ik dacht ook al Mauretanië betaalt voor ahum asielzoekermanagement.

Anyway, ik blijf erbij dat 'vervolgd zijn' een vaag begrip is. In veel landen word je niet vervolgd als je niet aan politiek doet en je klep houdt. Dus ergens heb je het aan jezelf te wijten dan....

Er zijn bijvoorbeeld heel weinig Afrikaanse landen waar mensen om zuiver politieke redenen vervolgd worden. Meestal gaat het om etnische groepen, en dan nog niet vanwege hun etniciteit, maar vanwege rivaliteit om schaarse middelen. Lastig allemaal hoor.

Tomas
07-07-06, 13:44
Geplaatst door Seif
Ook van belang is hoe hoog de druk mag zijn op mensen met een uitkering om te gaan werken. In elk welvarend land zullen inwoners niet meer te porren zijn voor 'laag' werk zoals in de tuinbouw. Je ziet ook bij de 2e generatie Marokkanen dat ze geen lasser en dergelijke meer willen worden. Dus nu halen we maar Polen voor het steken van asperges. Maar de uitkeringen worden wel betaald door mensen die soms ook niet met plezier naar hun werk gaan.

Nou begrijp ik wel dat je vrouwen bijvoorbeeld niet kunt dwingen om zich te prostitueren. Maar er is genoeg fatsoenlijk werk in Nederland waar veel mensen zich te goed voor voelen. Dit is ook de reden waarom we tientallen jaren geleden zoveel gastarbeiders naar hier gehaald hebben. Kennelijk leren we niet van onze fouten, en gaan we nu verder met Polen.

Ik vind nog altijd dat het geven van een uitkering aan een "autochtoon" en een allochtoon hierheen halen om die uitkering te betalen en ook nog het werk te doen waar die "autochtoon" te goed voor is, een bepaalde vorm van racisme.

En ik zie nog altijd het basisinkomen waar je net niet van doodgaat alss de plossing om laaggeschoold werk betaalbaar te houden. En dan bedoel ik dus dat het minimumloon afgeschaft wordt en dat je wel moet werken om niet dood te gaan. Al is het niet veel, dankzij dat basisinkomen.

mark61
07-07-06, 13:46
Geplaatst door Seif
Ook van belang is hoe hoog de druk mag zijn op mensen met een uitkering om te gaan werken. In elk welvarend land zullen inwoners niet meer te porren zijn voor 'laag' werk zoals in de tuinbouw.

Tsja dat is ook wat ik bedoelde. Waarom het in NL zo vreselijk moeilijk is die 1 miljoen werklozen aan het aspergesteken te krijgen weet ik ook niet. Ik schat de onwerkwilligheid van gedwongen arbeid, daar heeft een werkgever niks aan, en de meeropbrengst van laagbetaalde maar erg hard werkende Polen.

Ik zou het niet zo'n drama vinden om toen ik werkloos was aan het werk te worden gezet. Had ik maar zelf wat beters moeten vinden. Kan iig nooit kwaad, van werken ga je echt niet dood. Sjeezes wat een rechtse klootzak ben ik eigenlijk.

mark61
07-07-06, 13:48
Geplaatst door Qaiys
Als je het eenmaal tot het persoonlijke hebt gedreven kan ik niets anders dan dat gedeelte aan te pakken. Daarom verzoek ik je niet over mijn persoon te discusseren maar over de inhoud van het onderwerp.


Allerlaatste keer dan: jij begint steevast persoonlijk te worden. Wat dat ook mag betekenen.

Ernstiger is dat intussen de inhoudelijke discussie allang is begonnen en jijzelf nog niet 1 (ÉÉN) keer inhoudelijk hebt gereageerd. Echt een psychiatrisch geval. Ciao!

mark61
07-07-06, 13:50
Geplaatst door Tomas
Ik vind nog altijd dat het geven van een uitkering aan een "autochtoon" en een allochtoon hierheen halen om die uitkering te betalen en ook nog het werk te doen waar die "autochtoon" te goed voor is, een bepaalde vorm van racisme.

Yep.


En ik zie nog altijd het basisinkomen waar je net niet van doodgaat alss de plossing om laaggeschoold werk betaalbaar te houden. En dan bedoel ik dus dat het minimumloon afgeschaft wordt en dat je wel moet werken om niet dood te gaan. Al is het niet veel, dankzij dat basisinkomen.

Hoe werkt dat dan? Waar wordt dat basisinkomen van betaald? Bezuiniging op ambtenaren lijkt me wat al te rooskleurig ingeschat. Die aanvullende arbeid zal iig ook belast moeten worden. En de volksverzekeringen? Zitten die ook bij het basisinkomen?

Vind het een aantrekkelijke gedachte. Te, haast.

Qaiys
07-07-06, 13:53
Geplaatst door mark61
Allerlaatste keer dan: jij begint steevast persoonlijk te worden. Wat dat ook mag betekenen.

Ernstiger is dat intussen de inhoudelijke discussie allang is begonnen en jijzelf nog niet 1 (ÉÉN) keer inhoudelijk hebt gereageerd. Echt een psychiatrisch geval. Ciao!

Lees je eerste post maar om te zien wie persoonlijk begon en daarover blijft doorhuilen als ie daarop gewezen wordt.

Ik discusseer pas mee als het onderwerp ter sprake komt. Schijnbewegingen doe ik niet aan mee.

Olive Yao
07-07-06, 13:54
Geplaatst door mark61
Anyway, ik blijf erbij dat 'vervolgd zijn' een vaag begrip is. In veel landen word je niet vervolgd als je niet aan politiek doet en je klep houdt. Dus ergens heb je het aan jezelf te wijten dan....

Er zijn bijvoorbeeld heel weinig Afrikaanse landen waar mensen om zuiver politieke redenen vervolgd worden. Meestal gaat het om etnische groepen, en dan nog niet vanwege hun etniciteit, maar vanwege rivaliteit om schaarse middelen. Lastig allemaal hoor.
"Vervolging" in de Vreemdelingwet sluit aan op een Conventie van Genève van begin jaren '50.

Je kunt om diverse redenen "vervolgd" worden. Niet alleen om politieke redenen, maar ook om etnische, levensbeschouwelijke, economische en nog een paar redenen.

Voorbeeld, Lenin liet een groep boeren met een bepaalde sociaal-economische positie uitmoorden. In termen van die Conventie van Genève zouden die "vervolgd" zijn.

Tomas
07-07-06, 13:58
Geplaatst door mark61
Yep.



Hoe werkt dat dan? Waar wordt dat basisinkomen van betaald? Bezuiniging op ambtenaren lijkt me wat al te rooskleurig ingeschat. Die aanvullende arbeid zal iig ook belast moeten worden. En de volksverzekeringen? Zitten die ook bij het basisinkomen?

Vind het een aantrekkelijke gedachte. Te, haast.

Nou, wat er eerst gebeurt is dat zo'n beetje alle ambtenaren op straat komen te staan. Na een half jaar of zo ongeveer zijn ze dood. Dan hou je een leefbaar aantal nederlanders over waar ruimvoldoende werk voor is en dat maar al te graag doen dan. Het is een soort zuivering van het ras.... Mmm... Ik denk niet dat dit mag.

Tomas
07-07-06, 13:59
Geplaatst door Olive Yao
"Vervolging" in de Vreemdelingwet sluit aan op een Conventie van Genève van begin jaren '50.

Je kunt om diverse redenen "vervolgd" worden. Niet alleen om politieke redenen, maar ook om etnische, levensbeschouwelijke, economische en nog een paar redenen.

Voorbeeld, Lenin liet een groep boeren met een bepaalde sociaal-economische positie uitmoorden. In termen van die Conventie van Genève zouden die "vervolgd" zijn.

Een ander voorbeeld is dus een of andere haatpreker uit verweggistan die zelfs daar uitgekotst wordt. Deze mag dan ook niet geweigerd worden. Dat van die politieke vluchteling vind ik, moet wat meer genuanceerd worden.

mark61
07-07-06, 14:14
Geplaatst door Olive Yao
"Vervolging" in de Vreemdelingwet sluit aan op een Conventie van Genève van begin jaren '50.

Je kunt om diverse redenen "vervolgd" worden. Niet alleen om politieke redenen, maar ook om etnische, levensbeschouwelijke, economische en nog een paar redenen.

Voorbeeld, Lenin liet een groep boeren met een bepaalde sociaal-economische positie uitmoorden. In termen van die Conventie van Genève zouden die "vervolgd" zijn.

Bereid je voor op massale immigratie. I'm talking hundreds of millions.

mark61
07-07-06, 14:15
Geplaatst door Tomas
Nou, wat er eerst gebeurt is dat zo'n beetje alle ambtenaren op straat komen te staan. Na een half jaar of zo ongeveer zijn ze dood. Dan hou je een leefbaar aantal nederlanders over waar ruimvoldoende werk voor is en dat maar al te graag doen dan. Het is een soort zuivering van het ras.... Mmm... Ik denk niet dat dit mag.

:hihi: smilie dan maar.

Tomas
07-07-06, 14:17
Geplaatst door mark61
:hihi: smilie dan maar.
Ooit. Als ik alle tijd heb en maroc.nl is opgedoekt reken ik het een keertje helemaal door.

observer
07-07-06, 14:53
Geplaatst door mark61
Hier raak je nog een ander punt. Tussen daaro en hiero liggen meestal nogal wat 'veilige' landen. sterker nog de vn conventie stelt dat de asielszoeker in het 1e veilige land asiel moet vragen, als je die norm neemt zou het aantal asielzoekers in nederland ongeveer 0 zijn


Geplaatst door naam

Dus ben je een xenofoob kom er dan voor uit. De vraag is dan herkennen mensen zich als xenofoob. Wanneer is iemand een xenofoob? als je in de nadat je in de zon hebt gelegen een hekel aan jezelf hebt :D

tr_imparator
07-07-06, 14:58
Zo te zien, zuigt denemarken aan alle kanten inzake hun immigratiebeleid en attitude tegenover allochtonen. (generalisatie?)

In hoeverre verschilt Nederland van Denemarken? Op sommige punten overtreft de Nederlandse immigratiebeleid zelfs de Deense?

Somehow, denk ik dat het wel goed zal komen met Nederland.

Denemarken weet ik niet. Ik ergerde me mateloos aan dat klotewijf met haar piepende stem(icm met die vreemd klinkende taal). Zelfs verdonk, met haar licht rechtse? nystagmus klinkt normaler.

:boeps:

Nelis70
07-07-06, 14:58
Geplaatst door Qaiys
Xenofoben in Europa zoals in Denemarken en Nederland vinden door de huidige gunstige anti-islam klimaat nieuwe uitlaatklep voor hun vreemdelingenhaat daarom zijn ze schijnheilig.

Ik snap het niet: schijnheilig is toch dat je het ene zegt en het andere doet? Als je als xenofoob (xenofoob = bang voor het onbekende; angst uit zich niet per definitie door haat trouwens) het anti-islam klimaat gebruikt om je te uiten, dan ben je toch juist consequent, en niet schijnheilig?

tr_imparator
07-07-06, 15:14
Geplaatst door Nelis70
Ik snap het niet: schijnheilig is toch dat je het ene zegt en het andere doet? Als je als xenofoob (xenofoob = bang voor het onbekende; angst uit zich niet per definitie door haat trouwens) het anti-islam klimaat gebruikt om je te uiten, dan ben je toch juist consequent, en niet schijnheilig?

Doe niet zo schijnhelig.

Nelis70
07-07-06, 15:52
Geplaatst door tr_imparator
Doe niet zo schijnhelig.

Je bedoelt waarschijnlijk: "je hebt natuurlijk helemaal gelijk, want de titel klopt inderdaad niet, maar dat is niet echt de kern van de boodschap die qaiys probeert uit te zenden."
En daar heb je dan wel weer gelijk in, maar niet helemaal.

observer
07-07-06, 16:20
Geplaatst door tr_imparator
Denemarken weet ik niet. Ik ergerde me mateloos aan dat klotewijf met haar piepende stem(icm met die vreemd klinkende taal). Zelfs verdonk, met haar licht rechtse? nystagmus klinkt normaler.

:boeps: xenofoob :engel:

naam
07-07-06, 16:22
Geplaatst door Rourchid
Maar kom hier maar eens mee aan bij een hypocriete xenofoob: je komt gegarandeerd van een koude kermis thuis!

Het blijft dus een kwestie van perceptie, wat de een xenofoob vindt, vindt de ander normaal en omgekeerd.
Wat de één ver vindt reizen vindt een ander dichtbij.

tr_imparator
07-07-06, 22:03
Geplaatst door naam
Het blijft dus een kwestie van perceptie, wat de een xenofoob vindt, vindt de ander normaal en omgekeerd.
Wat de één ver vindt reizen vindt een ander dichtbij.

Het kennende 'ik' weet dat dat niet zo is, alleen het alledaagse, voelende en denkende 'ik' is te manipuleren. :wink:

tr_imparator
07-07-06, 22:04
Geplaatst door observer
xenofoob :engel:


Wat is dat? :tik: