PDA

Bekijk Volledige Versie : ggd durft geen aangifte te doen



observer
08-07-06, 10:47
Het personeel van de ambulancedienst van de Amsterdamse GGD durft geen aangifte te doen van bedreiging uit angst voor wraakacties. Zowel van de bedreiging van afgelopen zondag door familie en vrienden van een Turkse patiënt, als van die van vorige maand door een groep Marokkaanse jongeren bij het De Mirandabad zijn geen aangiften gedaan.

Zondag gingen de Turken door het lint omdat het ambulancepersoneel in hun ogen niet op tijd ter plaatse was. De man overleed uiteindelijk in het ziekenhuis aan een hartaanval. Vorige maand wilden de Marokkaanse jongeren niet dat de hulpverleners een door de drank onwel geworden vriend van hun hielpen. Er is in beide gevallen alleen aangifte wegens vernieling van de ambulances gedaan.

Burgemeester Job Cohen heeft geen vrede met deze gang van zaken omdat er voor optimaal politie-onderzoek wel aangiften nodig zijn. Hij wil daarom binnenkort bij de ambulancedienst langs om het personeel alsnog over te halen om aangifte te doen. De GGD laat in een reactie weten graag een gesprek met Cohen te willen aangaan over het aangiftebeleid: ''Het is voor ons niet helder wat de risico's zijn. Je naam ligt toch op straat.'' als job cohen het zo graag wil waarom doet hij het zelf niet

tr_imparator
08-07-06, 12:47
Geplaatst door observer



een ambulance moet natuurlijk binnen de 'wettelijk' gestelde tijd, arriveren. Als de mensen vinden dat een ambulance niet op tijd is, kunnen ze gaan klagen bij de GGD ofzo, maar ambulances vernielen ed. dat is niet de manier om je woede te uiten.

Ik heb tegen de 40 minuten(door mezelf, kon locatie niet precies aangeven O_o) moeten wachten op een ambulance in Griekenland(waarvan ik amper wist of die wel zou komen). Tis niet fijn.,..maar goed ik had ook volle vertrouwen in mezelf.

David
08-07-06, 12:50
Ik denk steeds dat er staat "god durft geen aangifte te doen"

tr_imparator
08-07-06, 12:56
Geplaatst door David
Ik denk steeds dat er staat "god durft geen aangifte te doen"

Ja kan me voorstellen van iemand die 24/7 aad DE VUUR moet denken. :hihi:

David
08-07-06, 12:57
Geplaatst door tr_imparator
Ja kan me voorstellen van iemand die 24/7 aad DE VUUR moet denken. :hihi:


:haha:


Het is inderdaad een dagtaak. :roker:

observer
08-07-06, 17:59
Geplaatst door tr_imparator
een ambulance moet natuurlijk binnen de 'wettelijk' gestelde tijd, arriveren. Als de mensen vinden dat een ambulance niet op tijd is, kunnen ze gaan klagen bij de GGD ofzo, maar ambulances vernielen ed. dat is niet de manier om je woede te uiten.

Ik heb tegen de 40 minuten(door mezelf, kon locatie niet precies aangeven O_o) moeten wachten op een ambulance in Griekenland(waarvan ik amper wist of die wel zou komen). Tis niet fijn.,..maar goed ik had ook volle vertrouwen in mezelf. in dit geval meen ik eerder te hebben gelezen dat het 7 minuten was, de patient is overleden al is niet duidelijk of de vertraging door het geweld van de familie daar verantwoordelijk voor is