PDA

Bekijk Volledige Versie : Uitlachlach.



~Panthera~
08-07-06, 12:47
Uitlachlach.

Youp van ’t Hek


Furieus was de vorstin. Vloekend en tierend schreeuwde ze zich afgelopen donderdag door haar vakantieverblijf.

„Dus nou moet ik eerst weer met Lex, Max en de kleintjes poseren voor de roddelfotografen om de randdebielen en de bejaarden tevreden te stellen en dan mag ik terugvliegen om met Balkenende III op de foto te gaan. Ik word nu al misselijk als ik aan ze denk. De schater van Zalm, die chagrijnige kop van Rita, dat gereformeerd zuinige mondje van Donner, dat ziekenfondsgebit van Remkes en dat verschrikkelijk onderdanige toontje van JP. Ik ga nu alweer gruwen als ik aan ze denk.

Het enige voordeel van zo’n val is dat ik Ruud weer even zag. Heerlijk om die ouwe Roomse gek weer even op het paleis te hebben. Wat een man. Toen hij wegging keken we samen even of er niemand op de gang stond en ja hoor toen deed hij het weer. En hij kan het als geen ander. Hoe hij het doet doet hij het, maar hij doet het heerlijk. Ik zal nooit een aanklacht indienen! Een zachte siddering ging door mijn lijf. Zelfs mijn kapsel knetterde weer even. Mag gerust stellen dat ik jaloers ben op Ria. Wat heb ik hem gemist.

Maar goed: ik ga even heen en weer en dan is het echt vakantie. Zondag met de kinderen en de buren finale kijken en dan is dat gelukkig ook weer klaar. Weg met dat voetbal. Ik kan geen Barend, Van Dorp, Mulder of Van Gelder meer zien. En hun gasten ben ik helemaal beu. Wie heeft er niet aan een van die tafels zitten kwaken over de wissels van de bondscoach, de brief van Davids, het missen van Huntelaar, de kaarten van Ivanov, de sympathie van de moffen, de schwalbe van de corrupte Italianen, de moordaanslag van Bouhlarouz? Wie zat er niet? Dat toontje van die soapacteurs, de humor van de cabaretiers, de serieuze blik van de analytici! Waarom? Waarom die blik? Waarom praten alsof het echt ergens over gaat. We hebben het over voetbal! Proberen de bal in een netje te krijgen!

Ben zo blij dat het allemaal weer een paar jaar naar Talpa verdwijnt. Dan kijkt er gelukkig alleen nog een select clubje. Een heel select clubje zelfs. Ik ben moe. Ik ben onbedaarlijk moe. De Deventer moordzaak, de pedopartij, Uruzgan, Kluun, de hooligans, het kan me allemaal gestolen worden. Ik kan geen inwoner meer zien. Als ik aan mijn onderdanen denk dan zie ik een brullende meute in het oranje. Vieze vette mannen met een Volendammer mutsje op, krijsende bouwvakkers met een oranje bh. Ik schaam me dood voor mijn volk. Collega’s belden met de vraag of het echt zo erg is met ons land? Albert van België schoot spontaan in de lach toen hij me zag. Geen welkomstlach. Nee, een regelrechte uitlachlach. Bood daar later zijn excuses nog voor aan.

Ik heb gezegd dat het niet gaf. Het kwam door de val van het kabinet en het gedrag van onze voetballers, vertelde hij. Ik heb gezegd dat ik er ook niks aan kon doen. Juan van Spanje stuurde een smsje. Keep smiling. En: ‘What’s a wuppie?’. En dan natuurlijk nog het ergste van deze week: Jan Blokker weggepest bij de Volkskrant.

Niet te geloven. Paar weken geleden had de Volkskrant een bijlage met op de cover de mededeling dat Hans Wiegel verliefd was. De Story bij de ooit zo linkse Volkskrant. En dan nog geen drie weken later dit. Jan Blokker weg. Foutje van de redactie. Hoofdredacteur Broertjes geeft zijn blunder toe. Neem ontslag man. Wordt ergens bondscoach. Ga ramen lappen in Madurodam. Maar je kan Jan Blokker toch niet laten gaan. Van mij mag hij op Soestdijk wonen”.

Toen pakte ze de telefoon en sprak streng: „Ik kom niet. Kabinet gewoon naar binnen laten gaan, glaasje bubbels geven en een half uur later afvoeren. Gewoon zeggen dat we dit jaar geen bordesfoto doen!”

Daarna scheurde ze de zomerjurk van haar lijf, rende naar het zwembad en maakte in haar schitterende lingerie een voor Amalia onvergetelijk bommetje! Heerlijk! Wat een lieve oma.


:haha:

mark61
08-07-06, 14:50
:lachu:

B2hot
08-07-06, 14:57
Ik geef haar gelijk.

Ik walg echt van alle Balken-ellende regering I, II en nu de III. Deze schorem wil gewoon niet oprotten. Zo zie je dat het zeker loont om in de politiek te zitten.
Ondanks alles wat fout gaat in de politiek ze willen niet weg gaan.
Zo vullen ze hun zakken en geilen ze om de macht die ze in DEN Haag genieten.
Gewoon om misselijk van te worden.