PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe heet dat programma en waar kan ik het vinden ?



Marsipulami
08-07-06, 15:19
Ik ben bezig met een ouwe pc op te lappen. (Pentium II, 7 Gb harde schijf, Ram 128). Ik heb hem geformatteerd en er Windows 98 terug opgezet, maar nu kan ie niet meer op internet geraken. Wellicht omdat de er geen geschikte driversoftware voorhanden is. Maar om de juiste drivers te kunnen vinden, moet ik ook weten welke hardware er in die pc zit.

Nu heb ik wel eens gehoord van een programma dat verklikt welke hardware er precies op een pc zit. Dan kan ik vervolgens gaan googelen om geschikte drivers te vinden. Hoe heet dat programma en waar kan ik het (gratis) downloaden ?

Rourchid
08-07-06, 15:40
Geplaatst door Marsipulami

Nu heb ik wel eens gehoord van een programma dat verklikt welke hardware er precies op een pc zit.
Hardware kan je onder Windows vinden via Configuratiescherm -> Systeem -> Apparaatbeheer en dan heb je de keuze tussen netwerkadapters en modems met al dan niet ontbrekende drivers.
Voor het vinden van drivers in je systeem: http://www.drivershq.com/

~Panthera~
08-07-06, 15:41
Start- configuratiescherm- systeem- apparaatbeheer

Kun je ook zien wat er allemaal in zit.

Alim
08-07-06, 17:06
Geplaatst door Marsipulami
Ik ben bezig met een ouwe pc op te lappen. (Pentium II, 7 Gb harde schijf, Ram 128). Ik heb hem geformatteerd en er Windows 98 terug opgezet, maar nu kan ie niet meer op internet geraken. Wellicht omdat de er geen geschikte driversoftware voorhanden is. Maar om de juiste drivers te kunnen vinden, moet ik ook weten welke hardware er in die pc zit.

Nu heb ik wel eens gehoord van een programma dat verklikt welke hardware er precies op een pc zit. Dan kan ik vervolgens gaan googelen om geschikte drivers te vinden. Hoe heet dat programma en waar kan ik het (gratis) downloaden ?

Het programma waar je op zoek naar bent heet (driverguidetoolkit)
Je kunt hem hier downloaden.
succes
http://driverguidetoolkit.com

Marsipulami
10-07-06, 10:56
Geplaatst door Alim
Het programma waar je op zoek naar bent heet (driverguidetoolkit)
Je kunt hem hier downloaden.
succes
http://driverguidetoolkit.com

Dat is wat ik zocht. Bedankt !

Maar nu heb ik het probleem dat de pc waarvoor ik het nodig heb zelf niet op internet kan. En het lukt me niet om het programma op een cdrom te krijgen zodat het ook werkt bij de andere pc (waarvoor ik het programma nodig heb). Nog iemand goede ideeën ?

~Panthera~
10-07-06, 11:00
Geplaatst door Marsipulami
Dat is wat ik zocht. Bedankt !

Maar nu heb ik het probleem dat de pc waarvoor ik het nodig heb zelf niet op internet kan. En het lukt me niet om het programma op een cdrom te krijgen zodat het ook werkt bij de andere pc (waarvoor ik het programma nodig heb). Nog iemand goede ideeën ?


Ligt eraan hoe groot het progje is, misschien op een paar floppy's pleuren ?

Marsipulami
10-07-06, 11:16
Geplaatst door ~Panthera~
Ligt eraan hoe groot het progje is, misschien op een paar floppy's pleuren ?

Deze pc heeft geen diskettestation meer en het bestand is bijna 4 Mb. Ik heb ook nog een USB stick, maar die werkt niet op windows 98 (tenzij er daar ook weer allerlei bijkomende drivers voor geïnstalleerd worden).

naam
10-07-06, 11:21
Geplaatst door Marsipulami
Deze pc heeft geen diskettestation meer en het bestand is bijna 4 Mb. Ik heb ook nog een USB stick, maar die werkt niet op windows 98 (tenzij er daar ook weer allerlei bijkomende drivers voor geïnstalleerd worden).

Upgraden naar 98 ME???

naam
10-07-06, 11:23
Geplaatst door Marsipulami
Deze pc heeft geen diskettestation meer en het bestand is bijna 4 Mb. Ik heb ook nog een USB stick, maar die werkt niet op windows 98 (tenzij er daar ook weer allerlei bijkomende drivers voor geïnstalleerd worden).

Iemand anders het op CD laten branden.

Marsipulami
10-07-06, 11:27
Hmm ik ga toch maar eens proberen met de floppy optie. Dan gebruik ik mijn laptop ipv desktop daarvoor, die heeft zo'n buitenboord diskettestation. Maar dan blijf ik met het probleem dat ik het programma 4Mb is en er maar 1.5 Mb op een floppy kan grmbl....

~Panthera~
10-07-06, 11:30
Geplaatst door Marsipulami
Hmm ik ga toch maar eens proberen met de floppy optie. Dan gebruik ik mijn laptop ipv desktop daarvoor, die heeft zo'n buitenboord diskettestation. Maar dan blijf ik met het probleem dat ik het programma 4Mb is en er maar 1.5 Mb op een floppy kan grmbl....

3 floppy's dus, gewoon splitsen en achter elkaar laden.

Al3arbi
10-07-06, 11:31
Sisoft Sandra proberen, das `n klein bestandje, als ik me dat goed herinner.