PDA

Bekijk Volledige Versie : Iraanse jongens herdacht



David
08-07-06, 16:53
08-07-06 | Ruim 20 steden in Europa, de VS en Canada zullen op 19 juli actief mee doen aan de internationale dag ter bestrijding van homofobie. Deze dag zal tevens in het teken staan van de vervolging van homoseksuelen in Iran. Op woensdag 19 juli wordt onder meer de openbare terechtstelling van twee jonge Iraanse homo's, Mahmud Asgari en Ayaz Marhoni, herdacht.

Algemeen wordt aangenomen dat de twee werden opgehangen omdat ze aan homoseks zouden hebben gedaan. Om deze reden van veroordeling te verdoezelen werden zij er van beschuldigd een minderjarige te hebben ontvoerd en verkracht. Foto's van de executie waren overal te zien wat internationaal nog al wat verontwaardiging uitlokte. De dramatische gebeurtenis illustreerde eens te meer de positie van homoseksuelen in Iran

Een jaar na de terechtstelling is er niets veranderd in Iran, zeggen Louis-Georges Tin (Internationale Dag tegen Homofobie) en Peter Tatchell (OutRage) op de internet site van Hetrozehuis.be. Volgens Tatchell worden homoseksuelen in Iran bewust van ontvoeringen en verkrachtingen beschuldigd om te voorkomen dat er internationaal felle protesten zouden ontstaan. De Iraanse autoriteiten realiseren zich dat er minder kritiek op de terechtstellingen is wanneer de homoseksuele mannen worden afgeschilderd als ontvoerders en verkrachters.

Op de internationale dag ter bestrijding van homofobie zal onder meer actie worden gevoerd bij de plaatselijke Iraanse ambassades. De actievoerders zullen zich uitspreken tegen alle terechtstellingen in Iran, in het bijzonder die van minderjarigen homo's. Ze zullen pleiten voor een einde aan de aanhoudingen, folteringen en de opsluiting van homo's.


http://www.gaysite.nl/pics/temp/053007.jpg

Pixelshade
08-07-06, 18:40
inplaats van homo's op te hangen kun je ze natuurlijk ook op een onbewoond eiland gooien en wachten tot ze sterven aan aids, scheelt een hoop moreel gezeur

Bofko
08-07-06, 18:46
Geplaatst door Pixelshade
inplaats van homo's op te hangen kun je ze natuurlijk ook op een onbewoond eiland gooien en wachten tot ze sterven aan aids, scheelt een hoop moreel gezeur

Laat ze dan jou d´r ook bij smijten. Zijn we van jou en je stompzinnigheden af.

Pixelshade
08-07-06, 19:23
Geplaatst door Bofko
Laat ze dan jou d´r ook bij smijten. Zijn we van jou en je stompzinnigheden af.

wil ik ze op een mooi eiland in de atlantische oceaan zetten is het weer niet goed :slaap:

mark61
08-07-06, 20:00
Geplaatst door Pixelshade
wil ik ze op een mooi eiland in de atlantische oceaan zetten is het weer niet goed :slaap:

imbeciel

Pixelshade
08-07-06, 20:32
Geplaatst door mark61
imbeciel

sherefses

Al3arbi
08-07-06, 23:01
K*nker, Pix. Die humor kan niet, fout, kan echt niet.

Grmppf..

observer
08-07-06, 23:19
Geplaatst door Al3arbi
K*nker, Pix. Die humor kan niet, fout, kan echt niet.

Grmppf.. humor kan altijd

zolang de maker het als humor bedoeld en niet de waarnemer denkt dat wat feitelijk stopzinnig is als humor bedoeld is
:wtf:

Al3arbi
08-07-06, 23:22
Geplaatst door observer
humor kan altijd

zolang de maker het als humor bedoeld en niet de waarnemer denkt dat wat feitelijk stopzinnig is als humor bedoeld is
:wtf:


Pix bedoelde `t volgende humoristisch, Pix is raar, maar jij trekt ook geen volle zalen.


wil ik ze op een mooi eiland in de atlantische oceaan zetten is het weer niet goed

mark61
08-07-06, 23:57
Geplaatst door Pixelshade
sherefses

$erefsiz moet dat zijn. Alleen is 'eerloos' niet precies de juiste omschrijving. Salak is beter.

Rissa
09-07-06, 00:55
Geplaatst door Pixelshade
wil ik ze op een mooi eiland in de atlantische oceaan zetten is het weer niet goed :slaap:

:hihi:

Laat nooit mijn kop zien hier, maar voor dit wel even..:hihi:

Turkish_boy
09-07-06, 01:32
Geplaatst door Pixelshade
sherefses

Als je Turks typt moet je het wel goed doen, ooit gehoort van het woord $erefsiz?

Ik zal die woord eens tegen jouw gebruiken, geri zekali,
medeniyetsiz salak.

Ieder mens heeft het recht om te leven zolang het een ander leven niet schaadt, als homo zijn niet mag van god, dan zal hij ze in het hiernamaals wel straffen.

Sommige landen denken dat ze zelf god en dat ze zelf mogen straffen, er staat nergens in de seriah dat je homo's mag ophangen. Ze hebben immers niet gestolen of iemand vermoord of verglijkbare misdaden gepleegt.

Iran is een schande voor het het Islamitische wereld, Ahmedinjat is de gene die opgehangen moet worden, want volgens het seriat mogen moordenaars doodgemaakt worden, hij heeft 2 jonge mensen die een fout hebben gemaakt en nog jaren hadden om die fout goedtemaken opgehangen. Allah is groot, Allah vergeeft zondes van mensen zolang ze spijt hebben en het afzweren. Als ze het niet zouden afzweren zouden ze gewoon na hun dood het hel inmoeten, zo simpel is dat.

Alles is rechtvaardig in het Islam.

Rissa
09-07-06, 01:39
Geplaatst door Turkish_boy
Als je Turks typt moet je het wel goed doen, ooit gehoort van het woord $erefsiz?

Ik zal die woord eens tegen jouw gebruiken, geri zekali,
medeniyetsiz salak.

Ieder mens heeft het recht om te leven zolang het een ander leven niet schaadt, als homo zijn niet mag van god, dan zal hij ze in het hiernamaals wel straffen.

Sommige landen denken dat ze zelf god en dat ze zelf mogen straffen, er staat nergens in de seriah dat je homo's mag ophangen. Ze hebben immers niet gestolen of iemand vermoord of verglijkbare misdaden gepleegt.

Iran is een schande voor het het Islamitische wereld, Ahmedinjat is de gene die opgehangen moet worden, want volgens het seriat mogen moordenaars doodgemaakt worden, hij heeft 2 jonge mensen die een fout hebben gemaakt en nog jaren hadden om die fout goedtemaken opgehangen. Allah is groot, Allah vergeeft zondes van mensen zolang ze spijt hebben en het afzweren. Als ze het niet zouden afzweren zouden ze gewoon na hun dood het hel inmoeten, zo simpel is dat.

Alles is rechtvaardig in het Islam.


:duim: Vooral de laatste alinea.

Pixelshade
09-07-06, 02:02
drabbers, controversiele humor moet kunnen toch, moraalridders

en nie zo zeuren over mn Turkse woordenschat, ik zie Turken ook geen 7, 2 of 3 gebruiken als ze iets Arabisch typen

Al Sawt
09-07-06, 02:08
Geplaatst door David
08-07-06 | Ruim 20 steden in Europa, de VS en Canada zullen op 19 juli actief mee doen aan de internationale dag ter bestrijding van homofobie. Deze dag zal tevens in het teken staan van de vervolging van homoseksuelen in Iran. Op woensdag 19 juli wordt onder meer de openbare terechtstelling van twee jonge Iraanse homo's, Mahmud Asgari en Ayaz Marhoni, herdacht.

Algemeen wordt aangenomen dat de twee werden opgehangen omdat ze aan homoseks zouden hebben gedaan. Om deze reden van veroordeling te verdoezelen werden zij er van beschuldigd een minderjarige te hebben ontvoerd en verkracht. Foto's van de executie waren overal te zien wat internationaal nog al wat verontwaardiging uitlokte. De dramatische gebeurtenis illustreerde eens te meer de positie van homoseksuelen in Iran

Een jaar na de terechtstelling is er niets veranderd in Iran, zeggen Louis-Georges Tin (Internationale Dag tegen Homofobie) en Peter Tatchell (OutRage) op de internet site van Hetrozehuis.be. Volgens Tatchell worden homoseksuelen in Iran bewust van ontvoeringen en verkrachtingen beschuldigd om te voorkomen dat er internationaal felle protesten zouden ontstaan. De Iraanse autoriteiten realiseren zich dat er minder kritiek op de terechtstellingen is wanneer de homoseksuele mannen worden afgeschilderd als ontvoerders en verkrachters.

Op de internationale dag ter bestrijding van homofobie zal onder meer actie worden gevoerd bij de plaatselijke Iraanse ambassades. De actievoerders zullen zich uitspreken tegen alle terechtstellingen in Iran, in het bijzonder die van minderjarigen homo's. Ze zullen pleiten voor een einde aan de aanhoudingen, folteringen en de opsluiting van homo's.


http://www.gaysite.nl/pics/temp/053007.jpg


Ik geloof er niks van dat die jongens gedood zijn wegen hun geaardheid. Ze kunnen net zo goed echte verkrachters geweest zijn.

Ik betwijfel of Iraanse regering, Homo`s opknoopt op grond van hun geaardheid. Want daarvoor lopen simpelweg te veel homo`s rond in Iran.


Overigens doet me dit denken aan de propaganda oorlog van Iraakse dissidenten in buitenland tegen Saddam. Ze stuurden vuistdikke rapporten naar de Amerikanen over de Iraakse wapenprogramma en vuistdikke rapporten naar mensenrechten org. over de Iraakse mensenrechten schendingen.

En wat blijkt: Alles was gelogen. Maar kennelijk trappen er nog steeds mensen in dergelijke rapportages.

Je hoeft een lid van een zwakke groep in de samenleving te laten fungeren als slachtoffer en je hebt de sentimenten van menig Westerlingen bespeel


En dit maal gebeurt het met Iran.

mark61
09-07-06, 02:12
Geplaatst door Pixelshade
controversiele humor

Aha. Weer wat geleerd.

Aicha1976
09-07-06, 02:14
Geplaatst door Al Sawt
Ik geloof er niks van dat die jongens gedood zijn wegen hun geaardheid. Ze kunnen net zo goed echte verkrachters geweest zijn.





Psies, zo beredeneren de rechters daar volgens mij ook :hihi:

mark61
09-07-06, 02:21
Geplaatst door Al Sawt
Ik geloof er niks van dat die jongens gedood zijn wegen hun geaardheid. Ze kunnen net zo goed echte verkrachters geweest zijn.

Ze zijn gedood omdat er een Belangrijk Iemand zijn familie bij betrokken was. De schande was te groot voor zijn carričre.


Je hoeft een lid van een zwakke groep in de samenleving te laten fungeren als slachtoffer en je hebt de sentimenten van menig Westerlingen bespeel

Wie 'laat fungeren'? De moordende overheid toch, niet het westen?

Wat is er mis mee om op te komen voor leden van zwakke groepen? Dat sentiment is voor mij beschaving. Dat het selectief wordt toegepast is wat anders.

Turkish_boy
09-07-06, 02:23
Geplaatst door Pixelshade
drabbers, controversiele humor moet kunnen toch, moraalridders

en nie zo zeuren over mn Turkse woordenschat, ik zie Turken ook geen 7, 2 of 3 gebruiken als ze iets Arabisch typen

Niet iets proberen als je het niet kunt, ik ga ook niet Arabisch typen.

Al Sawt
09-07-06, 02:24
Geplaatst door Aicha1976
Psies, zo beredeneren de rechters daar volgens mij ook :hihi: Voor dat ik het vergeet:

Op jouw vraag: Of een moderator we in een discussie deel kan nemen en dat zonder aantasting van zijn objectiviteit? Mijn antwoord: Volmondig ja!

Want ik ben lichtend voorbeeld van.

Al Sawt
09-07-06, 02:30
Geplaatst door mark61
Ze zijn gedood omdat er een Belangrijk Iemand zijn familie bij betrokken was. De schande was te groot voor zijn carričre. Dit kom ik voor eerst tegen.




Wie 'laat fungeren'? De moordende overheid toch, niet het westen? Dissidente Iraniers in het buitenland.
Ze analyseren bijna elk nieuwsbericht uit Iran, of het propagandistische waarde voor hun kan hebben.

Zo werken alle organisaties in exile.


Wat is er mis mee om op te komen voor leden van zwakke groepen? Niets mis mee.
Tenzij men objectief en zuiver kan redeneren en niet snel geschokt wordt over een nieuwsbericht, dat zeer twijfelachtig is. En dat ook nog eens een instrument is voor een legitimatie van een oorlog.

Want dan ben je averechts bezig.


Dat sentiment is voor mij beschaving. Dat het selectief wordt toegepast is wat anders. Ik heb nergens het uiten van sentimenten aan de kaak gesteld. Maar wel het misbruik maken van sentimenten.

Aicha1976
09-07-06, 02:35
Geplaatst door Al Sawt
Voor dat ik het vergeet:

Op jouw vraag: Of een moderator we in een discussie deel kan nemen en dat zonder aantasting van zijn objectiviteit? Mijn antwoord: Volmondig ja!

Want ik ben lichtend voorbeeld van.


ob·jec·tief2 (bn.)
1 zich bepalend tot de feiten, niet beďnvloed door eigen gevoel of door vooroordelen


:eek:

mark61
09-07-06, 02:37
Geplaatst door Al Sawt
Dit kom ik voor eerst tegen.

Oh, dat las ik al een hele tijd geleden. Dat dit zo ver kwam kwam door een locale big shot die die shit niet kon hebben in zijn familie. Want verder leven homo's natuurlijk ondergronds vrolijk door. Zoals in zoveel landen.


Dissidente Iraniers in het buitenland.

Oh die. Ja die kan je toch niet meer serieus nemen na al die onzin die ze in de loop der jaren verzonnen hebben.


Tenzij men objectief en zuiver kan redeneren en niet snel geschokt wordt over een nieuwsbericht, dat zeer twijfelachtig is. En dat ook nog eens een instrument is voor een legitimatie van een oorlog.

Tis inderdaad altijd zorgvuldig uitzoeken wat er waar is. Lastige is, dat je daar juist door de toestand in zo'n land zo moeilijk achter komt. Dat schept vanzelf al wantrouwen. Destijds waren de meeste Polen voor de VS (tijdens de Viëtnamoorlog), omdat ze ervanuit gingen dat wat ze via hun eigen media hoorden sowieso gelogen was. Las ik ooit s. Dus dan krijg je die fantasieverhalen.


Ik heb nergens het uiten van sentimenten aan de kaak gesteld. Maar wel het misbruik maken van sentimenten.

Ow OK.

Pixelshade
09-07-06, 02:57
Geplaatst door Turkish_boy
Niet iets proberen als je het niet kunt, ik ga ook niet Arabisch typen.

dat bepaal ik nog altijd zelf osman

Turkish_boy
09-07-06, 03:08
Geplaatst door Pixelshade
dat bepaal ik nog altijd zelf osman

Bobeydir..

tr_imparator
09-07-06, 07:27
Geplaatst door Pixelshade
wil ik ze op een mooi eiland in de atlantische oceaan zetten is het weer niet goed :slaap:


Kan je ze beter op de Noordpool zetten, slapen ze tenminste in en sterven ze niet van de honger ofzo. Of wou je dr ook palmbomen neerzetten? :o

tr_imparator
09-07-06, 07:29
Geplaatst door mark61
$erefsiz moet dat zijn. Alleen is 'eerloos' niet precies de juiste omschrijving. Salak is beter.


GICIK.

knuppeltje
09-07-06, 10:35
Geplaatst door Pixelshade
inplaats van homo's op te hangen kun je ze natuurlijk ook op een onbewoond eiland gooien en wachten tot ze sterven aan aids, scheelt een hoop moreel gezeur


Sommige pixels zijn heel schadelijk.

knuppeltje
09-07-06, 10:43
Geplaatst door Al Sawt
Voor dat ik het vergeet:

Op jouw vraag: Of een moderator we in een discussie deel kan nemen en dat zonder aantasting van zijn objectiviteit? Mijn antwoord: Volmondig ja!

Want ik ben lichtend voorbeeld van.


Is dat laatste ironisch bedoeld misschien?

Bofko
09-07-06, 10:59
Geplaatst door Al3arbi
K*nker, Pix. Die humor kan niet, fout, kan echt niet.

Grmppf..

Die Pixelschade heeft wel de humor van een strijkplank, vind ik.

Eni
09-07-06, 11:37
Geplaatst door Rissa
:hihi:

Laat nooit mijn kop zien hier, :

Kunnen we dat zo houden?

mark61
09-07-06, 13:23
Geplaatst door tr_imparator
Adam bilgisayar basinda uyuyakalmis.

Ertesi gün nezle olmus. Neden?

- Windows açik kalmis

Allah allah... :boeps:

tr_imparator
09-07-06, 13:46
Geplaatst door mark61
Allah allah... :boeps:


Droge grap. Buwahhahaha. Even vertalen?

mark61
09-07-06, 13:54
Geplaatst door tr_imparator
Droge grap. Buwahhahaha. Even vertalen?

Ja laat ze meegenieten. :lachu:

Turkish_boy
09-07-06, 15:17
Een man zit heel de nacht achter zijn pc, vervolgens valt hij in slaap..

Volgende dag is hij verkouden, Ra ra hoe kan dat?

Hij is zijn Windows vergeten te afsluiten..

hahahaha, echt een droge humor :D

~Panthera~
09-07-06, 16:08
Geplaatst door Turkish_boy
Een man zit heel de nacht achter zijn pc, vervolgens valt hij in slaap..

Volgende dag is hij verkouden, Ra ra hoe kan dat?

Hij is zijn Windows vergeten te afsluiten..

hahahaha, echt een droge humor :D


Wel errug droog. :hihi:

gh.wille
10-07-06, 01:23
Geplaatst door Turkish_boy
Als je Turks typt moet je het wel goed doen, ooit gehoort van het woord $erefsiz?

Ik zal die woord eens tegen jouw gebruiken, geri zekali,
medeniyetsiz salak.

Ieder mens heeft het recht om te leven zolang het een ander leven niet schaadt, als homo zijn niet mag van god, dan zal hij ze in het hiernamaals wel straffen.

Sommige landen denken dat ze zelf god en dat ze zelf mogen straffen, er staat nergens in de seriah dat je homo's mag ophangen. Ze hebben immers niet gestolen of iemand vermoord of verglijkbare misdaden gepleegt.

Iran is een schande voor het het Islamitische wereld, Ahmedinjat is de gene die opgehangen moet worden, want volgens het seriat mogen moordenaars doodgemaakt worden, hij heeft 2 jonge mensen die een fout hebben gemaakt en nog jaren hadden om die fout goedtemaken opgehangen. Allah is groot, Allah vergeeft zondes van mensen zolang ze spijt hebben en het afzweren. Als ze het niet zouden afzweren zouden ze gewoon na hun dood het hel inmoeten, zo simpel is dat.

Alles is rechtvaardig in het Islam.

BEN HET WEINIG MET JE EENS MAAR DIT KEER WEL !
:duim:

Al Sawt
10-07-06, 11:34
Geplaatst door Aicha1976
ob·jec·tief2 (bn.)
1 zich bepalend tot de feiten, niet beďnvloed door eigen gevoel of door vooroordelen


:eek: Ik kan mij niet herinneren dat ik strafpunten heb uitgedeeld op basis van mijn gevoel of vooroordelen.

Al Sawt
10-07-06, 11:36
Geplaatst door knuppeltje
Is dat laatste ironisch bedoeld misschien? Nee!

super ick
10-07-06, 12:12
Geplaatst door Al Sawt
Voor dat ik het vergeet:

Op jouw vraag: Of een moderator we in een discussie deel kan nemen en dat zonder aantasting van zijn objectiviteit? Mijn antwoord: Volmondig ja!

Want ik ben lichtend voorbeeld van.

inplaats van homo's op te hangen kun je ze natuurlijk ook op een onbewoond eiland gooien en wachten tot ze sterven aan aids, scheelt een hoop moreel gezeur

Als jij jezelf moderator durft te noemen, waarom pik je bovenstaand citaat dan? Waarom laat je het staan?
Als het een beetje in jouw straatje komt is er blijkbaar plotseling veel meer geoorloofd.

Pixelshade
10-07-06, 12:24
Geplaatst door super ick
inplaats van homo's op te hangen kun je ze natuurlijk ook op een onbewoond eiland gooien en wachten tot ze sterven aan aids, scheelt een hoop moreel gezeur

Als jij jezelf moderator durft te noemen, waarom pik je bovenstaand citaat dan? Waarom laat je het staan?
Als het een beetje in jouw straatje komt is er blijkbaar plotseling veel meer geoorloofd.

vrijheid van beledigen, daar waren de Hollanders een tijdje geleden nog heel erg van in de ban

David
10-07-06, 13:02
Geplaatst door Pixelshade
vrijheid van beledigen, daar waren de Hollanders een tijdje geleden nog heel erg van in de ban


Yep. En als nichten net zo speels op beledigingen zouden reageren als sommige andere mensen, dan zou je vast de brandweer moeten bellen.

Pixelshade
10-07-06, 14:15
Geplaatst door David
Yep. En als nichten net zo speels op beledigingen zouden reageren als sommige andere mensen, dan zou je vast de brandweer moeten bellen.

http://members.aol.com/z321go/FartFire.jpg

super ick
10-07-06, 14:24
Geplaatst door Pixelshade
vrijheid van beledigen, daar waren de Hollanders een tijdje geleden nog heel erg van in de ban

Zolang de wet niet overtreden wordt mag je van mij doen wat je wilt.
En dan heb ik het over de huidige Nederlandse grondwet.

De aangehaalde opmerking is misschien voor jou heel pruimbaar. Ik krijg er onderbuikgevoelens van.
Of zie jij homo's alleen als goud geschilderde mannen die naakt op een boot met een veer in hun anus staan te dansen?

Pixelshade
10-07-06, 14:57
Geplaatst door super ick
Zolang de wet niet overtreden wordt mag je van mij doen wat je wilt.
En dan heb ik het over de huidige Nederlandse grondwet.

De aangehaalde opmerking is misschien voor jou heel pruimbaar. Ik krijg er onderbuikgevoelens van.
Of zie jij homo's alleen als goud geschilderde mannen die naakt op een boot met een veer in hun anus staan te dansen?

Ik internet niet met het wetsboek naast me, ik typ lekker wat ik wil, zonder dat het mij boeit wat mensen zoals jou daarvan vinden

Hoe ik homo's zie? Ik zie ze liever niet :hihi:

super ick
10-07-06, 16:04
Geplaatst door Pixelshade
Ik internet niet met het wetsboek naast me, ik typ lekker wat ik wil, zonder dat het mij boeit wat mensen zoals jou daarvan vinden

Hoe ik homo's zie? Ik zie ze liever niet :hihi:

Ik weet weer genoeg. Sorry dat ik je lastig gevallen heb.