PDA

Bekijk Volledige Versie : Normen en waarden?



super ick
09-07-06, 10:10
http://dump.geenstijl.nl/mediabase/2076/c5418384/index.html

Good Kahuna
09-07-06, 10:46
Geplaatst door super ick
http://dump.geenstijl.nl/mediabase/2076/c5418384/index.html

Rings a bell:


Indiase vrouwen bestraffen handtastelijke mannen
NEW DELHI - Een groeiend aantal Indiase vrouwen pikt de handtastelijkheid van de mannen op de Indiase straten niet langer en is een actie begonnen tegen mannen die gluren en graaien.

Een 26-jarige Indiase vrouw was het zo zat om op straat obsceniteiten ingefluisterd te krijgen en te voelen hoe mannen zich tegen haar aan drukten in de bus, dat ze een website is begonnen. Op blanknoiseproject.blogspot.com publiceert ze foto's van de hitsige mannen.

Honderden vrouwen uit zes Indiase staten hebben zich bij haar aangesloten, meldde de Britse krant The Sunday Telegraph. Naar eigen zeggen hebben ze daarmee de macht naar zich toegetrokken.

Ongewenste intimiteiten zijn aan de orde van de dag in India. Negentig procent van alle studentes zegt er wel eens mee te maken te hebben. Volgens statistieken van de Indiase regering wordt elk half uur een vrouw in het land verkracht.

De Telegraaf

~Panthera~
09-07-06, 11:26
Ongewenste intimiteiten zijn aan de orde van de dag in India. Negentig procent van alle studentes zegt er wel eens mee te maken te hebben. Volgens statistieken van de Indiase regering wordt elk half uur een vrouw in het land verkracht.


En dan voelen die gasten zich ook nog "het heertje" ? :moe:

Tsum kotsen: van mij mogen die vrouwen ze afschieten, iets anders helpt toch niet, blijkbaar.

Good Kahuna
09-07-06, 11:30
Een oude vriendin had een paar jaar in India gewoond, en vertelde dat het niet ongewoon was voor een vrouw in een stampvolle trein dat een man ongegeneerd tegen d'r op zat te rijden.

Go figure.

~Panthera~
09-07-06, 11:32
Geplaatst door Good Kahuna
Een oude vriendin had een paar jaar in India gewoond, en vertelde dat het niet ongewoon was voor een vrouw in een stampvolle train dat een man ongegeneerd tegen je op zat te rijden.

Go figure.


Nice. :moe:

En toen ? heeft ze zijn ballen even fijn omgedraaid ?

Good Kahuna
09-07-06, 11:36
Geplaatst door ~Panthera~
Nice. :moe:

En toen ? heeft ze zijn ballen even fijn omgedraaid ?

I wish. Ze werd daar een keer verkracht. Geen leuk verhaal.

Persoonlijk adviseer ik de stiletto-methode as advocated by John Travolta in Face/Off.

Maar meestal volstaat een welgeplaatst knietje...

~Panthera~
09-07-06, 11:40
Geplaatst door Good Kahuna
I wish. Ze werd daar een keer verkracht. Geen leuk verhaal.

Persoonlijk adviseer ik de stiletto-methode as advocated by John Travolta in Face/Off.

Maar meestal volstaat een welgeplaatst knietje...


gadverdamme. :kotsen:

en dat is nog zacht uitgedrukt. :moe:

PotjeVerf
09-07-06, 11:41
Is mij ook overkomen.. gewoon gedachte op nul zetten en wat verderop gaan staan.
Meer durf je (lees: ik) toch niet te doen op zo'n moment.

~Panthera~
09-07-06, 11:45
Geplaatst door PotjeVerf
Is mij ook overkomen.. gewoon gedachte op nul zetten en wat verderop gaan staan.
Meer durf je (lees: ik) toch niet te doen op zo'n moment.


Kun je nagaan wat een angst alleen DAT al oplevert.

Gebeurt trouwens overal. :moe:

sjaen
09-07-06, 11:50
gatver! stelletje holbewoners

PotjeVerf
09-07-06, 11:51
Geplaatst door ~Panthera~
Kun je nagaan wat een angst alleen DAT al oplevert.

Angst bij wie? Zulke mannen voelen niks van angst/schaamte e.d. , anders zouden ze zo'n dingen niet doen.

~Panthera~
09-07-06, 11:55
Geplaatst door PotjeVerf
Angst bij wie? Zulke mannen voelen niks van angst/schaamte e.d. , anders zouden ze zo'n dingen niet doen.


Bij wie ? bij de vrouw in kwestie.


Dat is hetzelfde als dat je s'avonds laat in de trein zit, en de gozer tegenover je haalt ineens zijn leuter uit zijn broek.
Hoevaak dat niet gebeurt in de trein van A'dam - Haarlem, dat wil je niet weten. :moe:

Ook zo'n achterlijk gedoe.
Kunnen die gasten zich niet thuis afrukken ? :moe:
Het is dus overal hezelfde gezijk, niet alleen in India.

knuppeltje
09-07-06, 12:07
Geplaatst door ~Panthera~
Bij wie ? bij de vrouw in kwestie.


Dat is hetzelfde als dat je s'avonds laat in de trein zit, en de gozer tegenover je haalt ineens zijn leuter uit zijn broek.
Hoevaak dat niet gebeurt in de trein van A'dam - Haarlem, dat wil je niet weten. :moe:

Ook zo'n achterlijk gedoe.
Kunnen die gasten zich niet thuis afrukken ? :moe:
Het is dus overal hezelfde gezijk, niet alleen in India.

Gewoon zeggen: das een kleintje, dat je daarmee moet leven joch.

~Panthera~
09-07-06, 12:10
Geplaatst door knuppeltje
Gewoon zeggen: das een kleintje, dat je daarmee moet leven joch.


Ja, dat kunnen jij en ik misschien, maar bv een grietje van 13 schrikt zich het schompus. :moe:
En dat weten die gasten, want dat is nou blijkbaar net de kick.

Sayfdien
09-07-06, 12:35
Dergelijke zaken komen idd overal voor, echter dat wil niet zeggen dat dit zomaar door de beugel kan, ongeacht waar dit plaatsvindt dient het met harde hand bestraft te worden dit gedrag.

~Panthera~
09-07-06, 12:50
Geplaatst door Sayfdien
Dergelijke zaken komen idd overal voor, echter dat wil niet zeggen dat dit zomaar door de beugel kan, ongeacht waar dit plaatsvindt dient het met harde hand bestraft te worden dit gedrag.


Je kunt "hard straffen" wat je wilt: zolang er geen mentaliteitsomslag plaatsvind in de koppen van mannen, helpt het geen fuck.
Zolang mannen denken dat "dit mag, en normaal is", veranderd er helemaal niets. :moe:

knuppeltje
09-07-06, 13:05
Geplaatst door Sayfdien
Dergelijke zaken komen idd overal voor, echter dat wil niet zeggen dat dit zomaar door de beugel kan, ongeacht waar dit plaatsvindt dient het met harde hand bestraft te worden dit gedrag.

Gewoon amputeren bedoel je?

knuppeltje
09-07-06, 13:08
Geplaatst door ~Panthera~
Ja, dat kunnen jij en ik misschien, maar bv een grietje van 13 schrikt zich het schompus. :moe:
En dat weten die gasten, want dat is nou blijkbaar net de kick.

Eigenlijk een weekje schandblok weer invoeren, lijkt me prima.

Sayfdien
09-07-06, 13:20
Geplaatst door ~Panthera~
Je kunt "hard straffen" wat je wilt: zolang er geen mentaliteitsomslag plaatsvind in de koppen van mannen, helpt het geen fuck.
Zolang mannen denken dat "dit mag, en normaal is", veranderd er helemaal niets. :moe:

Het consequent optreden hiertegen en zwaarder straffen van dergelijke vergrijpen zal zeker een preventieve werking hebben, echter ik ben het natuurlijk met je eens in die zin dat er voor de langere termijn iets gedaan moet worden aan die mentaliteitsomslag. Het is een kwestie van beide wegen bewandelen.

super ick
09-07-06, 14:59
Geplaatst door Sayfdien
Het consequent optreden hiertegen en zwaarder straffen van dergelijke vergrijpen zal zeker een preventieve werking hebben, echter ik ben het natuurlijk met je eens in die zin dat er voor de langere termijn iets gedaan moet worden aan die mentaliteitsomslag. Het is een kwestie van beide wegen bewandelen.

Misschien is het wel beter om als vrouw in dergelijke omgevingen onder een soort stolp over straat te gaan. Of zit ik nu per plaatse de Burka uit te vinden? :confused:

knuppeltje
09-07-06, 15:28
Geplaatst door super ick
Misschien is het wel beter om als vrouw in dergelijke omgevingen onder een soort stolp over straat te gaan. Of zit ik nu per plaatse de Burka uit te vinden? :confused:

Nee, jij zit een beetje te stoken hier. [geintje]

super ick
10-07-06, 07:23
Geplaatst door knuppeltje
Nee, jij zit een beetje te stoken hier. [geintje]

Ik ga er vanuit dat er voor alles een reden is.
Ook voor het dragen van sluiers en burka's.
Ik geloof dat het filmpje precies aangeeft hoe erg het gesteld is. Eerst een drom mannen en daarna de official die ze op afstand zou moeten houden.
Zo ga je vanzelf onder de burka. Mohammed had het dus goed gezien. Bittere noodzaak. Jammer dat hij zijn macht niet aan heeft gewend om het gedrag van de mannen te veranderen maar het balletje bij de vrouwen heeft neergelegd.