PDA

Bekijk Volledige Versie : Neo-nazi's tuigen Antilliaan af.



~Panthera~
09-07-06, 18:34
Neo-nazi's tuigen Antilliaan af.

***************************
` Een groep neo-nazi's heeft in mei een
49-jarige man van Antilliaanse afkomst
ernstig mishandeld.Justitie heeft nu
pas de racistische achtergrond van de
mishandeling in Papendrecht bevestigd.

De Antilliaanse man werd opgewacht toen
hij een café uitkwam.Hij werd zo zwaar
mishandeld dat hij naar het ziekenhuis
moest voor behandeling.

In de weken erna heeft de politie vijf
mensen gearresteerd van het Aktiefront
Zuid Holland Zuid.Twee zitten nog vast.
Ook een beruchte Duitse neo-nazi zit
nog in de cel vanwege betrokkenheid.Het
Aktiefront is bekend bij de AIVD.Die
noemt de groep nog niet erg bedreigend.



Kwajongetjes. :moe:

barfly
09-07-06, 18:38
Gelukkig houdt de AIVD ook dit soort schorum dus kennelijk in de smiezen zodat ze niet vanuit het niets iets akeligs kunnen doen. Aktiefront klinkt eigenlijk meer links trouwens... Niw opsluiten en door Bubba laten gangrapen :duim:

Divine_70
09-07-06, 18:44
Geplaatst door ~Panthera~

` Een groep neo-nazi's heeft in mei een
49-jarige man van Antilliaanse afkomst
ernstig mishandeld.Justitie heeft nu
pas de racistische achtergrond van de
mishandeling in Papendrecht bevestigd.



Ja, dat ligt natuurlijk ook niet direct voor de hand als neo-nazi`s een buitenlander in elkaar timmeren. :moe:

Tomas
09-07-06, 18:52
En nou hoor je ze niet.

~Panthera~
09-07-06, 18:53
Geplaatst door barfly
Gelukkig houdt de AIVD ook dit soort schorum dus kennelijk in de smiezen zodat ze niet vanuit het niets iets akeligs kunnen doen. Aktiefront klinkt eigenlijk meer links trouwens... Niw opsluiten en door Bubba laten gangrapen :duim:


Links ? Dacht het niet. :moe:



Forum Nationale Alliantie

Uit de media - Aktiefront in de media

--------------------------------------------------------------------------------
standyourground - Zo Apr 02, 2006 1:35 am
Onderwerp: Aktiefront in de media
--------------------------------------------------------------------------------
ZUID-HOLLAND ZUID

Het front omschrijft zichzelf als een kleine groep doelbewuste politieke activisten. ,,Wij zijn een totaal onafhankelijke aktiegroepering en kennen geen leden of leiders. Wij zijn voornamelijk afkomstig uit Zuid-Holland Zuid en dit zal daarom ook ons voornaamste strijdterrein worden, aldus de website. Het doel van de groepering is ,,de opdringerige multicultuur die ons wordt opgelegd de kop in te drukken en onze eigen normen zoals taal, cultuur en ras wat toch de grondleggingen zijn van een waardige staat weer in ere te herstellen ,,Wij zullen dus de directe confrontatie aangaan met onze tegenstanders zoals de linkse bendes met antifascisten en ook andere groepen en individuen die ons vaderland bedreigen door middel van anti-blanke terreur. De site bevat voorts een ruime sortering nazi- en andere voornamelijk anti-joodse lectuur, waaronder de integrale tekst van Hitlers Mein Kampf in de Nederlandse vertaling. Het verspreiden van die tekst is in elk geval een strafbaar feit. De politie Zuid-Holland Zuid wil slechts een heel beperkte reactie geven: ,,Wij monitoren alles wat met dit onderwerp te maken heeft.’’ Op concretere vragen wil een woordvoerster niet ingaan. Namens het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) in Den Haag noemt woordvoerster Hadassa Hirschfeld de teksten op de site van het front en op een pamflet dat in Papendrecht is aangetroffen ’walgelijk en schokkend’. ,,Het lijkt me een uitgemaakte zaak dat hier wordt aangezet tot haat en dat is strafbaar. Lid worden van het Aktiefront is niet mogelijk, is op de site www.aktiefrontzhz.tk te lezen. ,,Maar wij vinden wel dat we jonge activisten moeten steunen en sturen in hun daden om zo meer daadkracht te ontwikkelen. Dus mocht je geinteresseerd zijn, neem dan rustig contact met ons op. Slechts diegenen die strijden valt niks te verwijten! Volgens woordvoerder Peter van Gent van de antifascistische onderzoeksgroep Kafka, die extreem- rechtse groeperingen volgt, zit achter het front in elk geval een Papendrechter die banden onderhoudt met de internationale extreem- rechtse organisatie Stormfront. Van Gent: ,,Het Aktiefront is een vrij nieuwe en gesloten groep waar wij nog niet zo veel over weten. Dat kost tijd. Volgens de site is het front opgericht op 30 juli 2005, toen ’ongeveer 20 kameraden’ samen de oprichtingsbarbecue bijwoonden. Van Gent plaatst de groep in een ’extreem radicale’ hoek. ,,Het radicaalste dat in Nederland rondloopt. Ze wonen neo-nazistische bijeenkomsten bij in Duitsland. Ook het logo met een gekantelde wolfsangel laat aan duidelijkheid niets te wensen over. De wolfsangel, die ook de NSB in het vaandel had, is de Nederlandse tegenhanger van het hakenkruis. Het CIDI veronderstelt een verband tussen het Aktiefront en de recente bekladding van de dijksynagoge in Sliedrecht met hakenkruisen, aldus woordvoerster Hadassa Hirschfeld. In de regio werd onlangs ook de joodse moerbeiboom aan het Bosch in Papendrecht meermalen vernield, terwijl in Zwijndrecht de vredespaal bij het gemeentehuis werd beklad met antisemitische leuzen. Het CIDI dringt er regelmatig bij Justitie en bij andere overheden op aan dat actie wordt ondernomen tegen de daders, aldus Hirschfeld.
Burgemeester Boevée van Sliedrecht heeft pas nog zo´n brief van ons gekregen. Wij verwachten dat bestuurders een signaal naar de bevolking afgeven dat er wordt opgetreden tegen ophitsing en aanzetting tot haat.
Volgens Hirschfeld heeft Boevée geantwoord dat hij de zorg van het CIDI deelt. Boevée bevestigt dat en zegt dat de bekladding in onderzoek is gegeven bij de politie. Boevée: ,,Wat mij betreft krijgt dat onderzoek nog meer verdieping, want dit moet direct de kop worden ingedrukt zodra we erachter komen wie dit doet. Zolang we dat niet weten, pleit ik voor terughoudendheid, zodat we het verschijnsel niet aanwakkeren.

Op uitnodigingen per e-mail van het AD om meer uitleg over de organisatie te geven, reageert het Aktiefront afwijzend.

Het antwoord luidt eerst: ,,Alles wat u wilt weten over onze organisatie kunt u terugvinden op onze site. Laat ik u wel erop wijzen dat wij liever geen artikelen over onze organistie in uw krant zien zolang u daar geen toestemming toe heeft. Op een tweede verzoek laat de anonieme woordvoerder weten: ,,De reden dat ik u gezegd heb dat wij liever geen artikel over ons in de krant zien, is om het feit dat het hoogstwaarschijnlijk toch alleen maar negatieve informatie over ons zal brengen.

Hirschfeld: ,,Het is ongelooflijk ingewikkeld om degenen die achter dergelijke websites zitten aan te pakken, omdat de webhost doorgaans in het buitenland gevestigd is, meestal in Amerika. Daar kan een internetbedrijf niet worden gedwongen de identiteit van de eigenaar van de site prijs te geven. Het lukt bijna nooit om langs een andere weg te bewijzen wie er achter opruiende sites zit. Zo kunnen deze organisaties op internet alles zeggen wat in het normale verkeer verboden is.


:moe:

Wide-O
09-07-06, 19:23
Geplaatst door Tomas
En nou hoor je ze niet.

Wij Belgen hebben niets tegen Antillianen. :ego:

observer
09-07-06, 19:25
Geplaatst door Divine_70
Ja, dat ligt natuurlijk ook niet direct voor de hand als neo-nazi`s een buitenlander in elkaar timmeren. :moe: ook "normale"mensen timmeren wel eens een buitenlander in elkaar (al is een antiliaan technisch gezien geen buitenlander) sterker nog antiliaanen timmeren ook wel een antilianen in elkaar en antilianen ook wel eens een neo nazi of zelfs wel eens een non nazi (ken zelfs een geval waarin een antiliaan een communist in elkaar sloeg)

enige wat in dit geval "speciaal"zou zijn is dat het hier voor het eerst om een organisatie zou gaan

Divine_70
09-07-06, 19:28
Geplaatst door observer
ook "normale"mensen timmeren wel eens een buitenlander in elkaar (al is een antiliaan technisch gezien geen buitenlander) sterker nog antiliaanen timmeren ook wel een antilianen in elkaar en antilianen ook wel eens een neo nazi of zelfs wel eens een non nazi (ken zelfs een geval waarin een antiliaan een communist in elkaar sloeg)

enige wat in dit geval "speciaal"zou zijn is dat het hier voor het eerst om een organisatie zou gaan

Oh uiteraard, maar het lijkt mij toch wel heel erg voor de hand liggen als je dit die kaalgeschoren neo-nazi`s ziet doen, dat het gaat om racisme, daar hoef je geen prof voor te zijn.
Je ziet het in 1 oogopslag als het neo-nazi`s zijn ook nog.

observer
09-07-06, 21:36
Geplaatst door Divine_70
Oh uiteraard, maar het lijkt mij toch wel heel erg voor de hand liggen als je dit die kaalgeschoren neo-nazi`s ziet doen, dat het gaat om racisme, daar hoef je geen prof voor te zijn.
Je ziet het in 1 oogopslag als het neo-nazi`s zijn ook nog. snap ik

maar de nieuwigheid zou dus zijn dat er dus een organisatie achterzit

Divine_70
09-07-06, 21:45
Geplaatst door observer
snap ik

maar de nieuwigheid zou dus zijn dat er dus een organisatie achterzit

Hm, is dat wel zo? Ik meen me een topic te herinneren een paar weken terug over een mishandeling in Belgie, waar de neo-nazi`s ook opereerden vanuit een cafe, lijkt me dan toch ook georganiseerd.
Dat cafe is daarna gesloten meen ik me te herinneren, alsof dat het probleem oplost.

III
09-07-06, 22:24
Als blanke een neger aftuigen is altijd een daad van racisme.
Leer mij mijn eigenheimers kennen!

III
09-07-06, 22:25
Geplaatst door klaaskop
Je mag ze hebben :D
't Is tenslotte ook jullie koloniale geschiedenis ... :hihi:


N.B.
Mijin zwager is ooit eens door een groepje antillianen in elkaar geslagen, omdat hij ze er opmerkzaam maakten dat hun kinderen met geweld mijn neef en nichtje bij speeltoestellen weghielden. De politie naderhand, raadde af aangifte te doen, van wege de antecedenten en hij dan met naam en adres bij hun bekend zou zijn .....

Bron?

Aicha1976
09-07-06, 22:31
Geplaatst door klaaskop
Je mag ze hebben :D
't Is tenslotte ook jullie koloniale geschiedenis ... :hihi:




Ja, ze zijn lastig nu he dus geef maar weg :boer:



Wat een mentaliteit :rolleyes:

III
09-07-06, 22:40
Geplaatst door klaaskop
En als negers - correctie: landgenoten met een donkere huidskleur - een blanke aftuigen is het gerechtigheid ?
;)

Afijn. Een wereld zonder kleur,al die tinten licht is niets, alle schoonheid raakt dan verloren. Laten we bij de tinten in huidskleur ook de schoonheid blijven zien ;)

Hoho, ik heb het niet over huidskleurverschillen. Daar was de hele rest al mee bezig. In dit land word je zowiezo al gemopt als blanke met een mening. Maar dat hebben we aan onszelf te wijten.

Aicha1976
09-07-06, 22:58
Geplaatst door klaaskop
Nou .. niet alleen nu dacht ik :D

Ik wil er van af wezen, maar waar werden onverkoopbare/onhandelbare slaven geplaatst ? De antillen toch ? Overigens.. de opmerking was sarcastisch bedoeld .. zó makkelijk gaat het niet ..

( o .. "helaas" .. :hihi: ... Zal ik het woord "helaas"in die zin plaatsen ? .. Ga je weer denken dat ik het méén .. Dan maar niet ... )

O wacht .. regel x in het leven: "Niet generaliseren". :D


Dit klopt al niet :jammer:


Enne je posting was overduidelijk, ik hoefde niet eens te denken :o

Red Sonja
09-07-06, 23:05
Als ik een klerejong tegenkom kijk ik niet naar de huidskleur voordat ik hem aftuig, sorry.. maar ik scheer dan iedere teringlijer over 1 kam.

Ben ik dan aant generaliseren of ben ik dan juist aant onderscheid maken (discrimineren) ?

Geef maar toe: daar raak je het toch helemaal kwijt van he?

En zo fucken ze ons iedere dag in ons buttje.. en dan zijn er altijd nog mensen die dan gaan lopen ijlen over "links" of "rechts" ... stelletje SICK FUCKS! :kalasniko

:lol:

Aicha1976
09-07-06, 23:23
Geplaatst door klaaskop
Suriname ? Het was in ieder geval in de koloniën ...
Dat staat me in ieder geval bij .. Ach .. misschien moet ik er wel gericht voor gaan lezen ... om terug te vinden wat ik bedoel .. maar geen zin in, of .. zin ...
In ieder geval zo'n "halteplaats" was er wel bij de slaven-handel staat me bij ...


Juist. Wat heeft dit nu te maken met die man die door neo nazi's is afgetuigd :roker:

Aicha1976
09-07-06, 23:36
Geplaatst door klaaskop
Misschien moeten die neo-nazi's wat meer gaan lezen ?


Niet alleen die Neo Nazi's. Ik heb mijn mening hierover nooit onder stoelen of banken geschoven. Men komt hier wonen, blijft in Nederland ingeschreven staan om maar geen AOW gat op te bouwen en om hun Ziektekostenverzekering in Nederland maar vooral te behouden en noemen de locale bevolking lacherig roetmopjes :moe:

Be proud :duim:

Red Sonja
09-07-06, 23:53
Geplaatst door klaaskop
Misschien moeten die neo-nazi's wat meer gaan lezen ?

Die Antilliaanse neo-nazi's of die Nederlandse?

Of beiden? :wtf:

Red Sonja
10-07-06, 00:07
Och.. roetmopjes of kaaskopjes..

What difference does it make?

:cola:

Aicha1976
10-07-06, 00:07
Geplaatst door klaaskop
Gebruikers heb je overal ...
En die kwalificatie over de lokale bevolking .. :moe:

Juist, gebruikers heb je overal. Maar ik hoor en lees alleen maar over die Antilliaanse gebruikers en niet over die niet ingeburgerde Nederlandse gebruikers hier. Gek he ? Hypocriet he ? :tik:

III
10-07-06, 00:17
Geplaatst door Aicha1976
Juist, gebruikers heb je overal. Maar ik hoor en lees alleen maar over die Antilliaanse gebruikers en niet over die niet ingeburgerde Nederlandse gebruikers hier. Gek he ? Hypocriet he ? :tik:

Die doen het stilletjes?

Red Sonja
10-07-06, 00:25
Ik snap het wel hoor, je gaat je klandizie natuurlijk niet afvallig zijn als je woonachtig bent op die vermalledijde Antillen...

Het leven is niet altijd zo eenvoudig. :aanwal:

Aicha1976
10-07-06, 00:28
Geplaatst door III
Die doen het stilletjes?


Stiekem :rood:

III
10-07-06, 00:28
Geplaatst door III
Die doen het stilletjes?

Of komt het doordat ze van ontwikkelingshulp zijn?
Ik dacht namelijk dat dat daar geldschieters waren en niet zoals hier uitkeringsjunks die de boel beroven en slopen.

Aicha1976
10-07-06, 00:31
Geplaatst door Red Sonja
Ik snap het wel hoor, je gaat je klandizie natuurlijk niet afvallig zijn als je woonachtig bent op die vermalledijde Antillen...


Het leven is niet altijd zo eenvoudig. :aanwal:


Jij snapt het duidelijk niet. Ik heb hier niet altijd gewoond en heb mijn mening niet hoeven aan te passen na mijn emigratie :tik:

En mijn leven is redelijk eenvoudig :rolleyes:

Red Sonja
10-07-06, 00:33
Geplaatst door klaaskop
...je vak uitoefenen met voorbijgaan aan je persoonlijke opvattingen.


:lol:

:zegniets:

Aicha1976
10-07-06, 00:38
Geplaatst door III
Of komt het doordat ze van ontwikkelingshulp zijn?
Ik dacht namelijk dat dat daar geldschieters waren en niet zoals hier uitkeringsjunks die de boel beroven en slopen.


Jij denkt wel vaker iets :slaap:

Red Sonja
10-07-06, 00:41
Typisch weer dat fenomeen dat je wel vaker ziet: Men gedraagt zich in het land van geboorte keurig netjes, maar in het nieuwe thuisland als een barbaar.

Wat dat betreft kun je maar beter op de Antillen wonen.

:strik:

III
10-07-06, 00:42
Geplaatst door klaaskop
...je vak uitoefenen met voorbijgaan aan je persoonlijke opvattingen.



Geplaatst door Red Sonja
:lol:

:zegniets:

Geldt voor elk vak. Of je nou president bent of jurist of hoer: je maakt deel uit van hetzelfde systeem.
En om nu te ontkennen dat de rijkere bimbo's aan de coke zitten...
Het zou te gemakkelijk zijn om te beweren dat het probleem er één is van luxe.

III
10-07-06, 00:43
Geplaatst door Aicha1976
Jij denkt wel vaker iets :slaap:

Vanzelfsprekend.
Ik raad je aan hetzelfde te doen.

Aicha1976
10-07-06, 00:46
Geplaatst door III
Vanzelfsprekend.
Ik raad je aan hetzelfde te doen.


Ik heb jouw advies niet nodig maar bedankt :tik:




Heckell and Jeckell in de bocht, veel plezier nog :zwaai:

Qaiys
10-07-06, 00:56
Het schijnt dat het voorval dus op 20 mei heeft plaatsgevonden maar we horen er nu pas van. Zo is Nederland.

gh.wille
10-07-06, 01:37
Geplaatst door Qaiys
Het schijnt dat het voorval dus op 20 mei heeft plaatsgevonden maar we horen er nu pas van. Zo is Nederland.

Dit duurde nog iets langer !!
:hihi:
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=192255

Red Sonja
10-07-06, 01:42
Geplaatst door Qaiys
Het schijnt dat het voorval dus op 20 mei heeft plaatsgevonden maar we horen er nu pas van. Zo is Nederland.

Ja, het is gewoon verschrikkelijk, wat een kutland is het toch ook!!

En niet alleen het land is erg. De inwoners zijn nóg veel erger!

Ik zou emigreren! :dood:

III
10-07-06, 01:53
Geplaatst door Aicha1976
Ik heb jouw advies niet nodig maar bedankt :tik:


Maar je bent in de veronderstelling dat ik het jouwe wel behoef?

Qaiys
10-07-06, 01:58
Geplaatst door Red Sonja
Ja, het is gewoon verschrikkelijk, wat een kutland is het toch ook!!

En niet alleen het land is erg. De inwoners zijn nóg veel erger!

Ik zou emigreren! :dood:

Als een marokkaan een scheet laat dan wordt dat wekenlang in elke tv-programma en krant herhaald en worden er kamervragen over gesteld. De Islam en de afkomst wordt tot in details getigmatiseerd maar bij de vele autochtone misdragingen is een kleine stuk op pagina 15 genoeg en verdwijnt het onder de tapijt.

Ja het is een hypocriete rotland geworden. Emigreren is een goede optie, maar niet met lege handen.

Red Sonja
10-07-06, 02:24
Geplaatst door Qaiys
Als een marokkaan een scheet laat dan wordt dat wekenlang in elke tv-programma en krant herhaald en worden er kamervragen over gesteld. De Islam en de afkomst wordt tot in details getigmatiseerd maar bij de vele autochtone misdragingen is een kleine stuk op pagina 15 genoeg en verdwijnt het onder de tapijt.


Ja, het is vreselijk.
Ze worden nog minder dan honden behandeld.
Kutnederlanders! :(


Geplaatst door Qaiys

Ja het is een hypocriete rotland geworden. Emigreren is een goede optie, maar niet met lege handen.


Uiteraard..

Zoveel mogelijk uitbuiten dat kutland!

Laat ze maar duidelijk zien dat jij niet hypocriet bent!

:tik:

Qaiys
11-07-06, 10:57
Geplaatst door Red Sonja
Ja, het is vreselijk.
Ze worden nog minder dan honden behandeld.
Kutnederlanders! :(

Mischien dat er een rol voor je weggelegd is als troostmeisje?


Uiteraard..

Zoveel mogelijk uitbuiten dat kutland!

Laat ze maar duidelijk zien dat jij niet hypocriet bent!

:tik: Arm Nederland, wat is het enorm uitgebuit door die buitenlandse werknemers. Nederlands geld moet in Nederland blijven.

Qaiys
11-07-06, 11:01
Antillen boos na 'doodzwijgen' mishandeling

DEN HAAG - Het Overlegorgaan Caribische Nederlanders (OCaN) dient een klacht in bij het Landelijk Bureau Racismebestrijding. De overlegpartner van de overheid is boos dat de mishandeling van een 49-jarige, naar verluidt Antilliaanse, man in Papendrecht weinig aandacht heeft gekregen.

Afgelopen weekeinde kwam namelijk in de media dat de man zou zijn afgetuigd door een extreemrechtse groep. Het Openbaar Ministerie wil dit echter niet bevestigen.

Het baart OCaN zorgen dat het incident is doodgezwegen door politiek Den Haag, de burgemeester van Papendrecht, de bestuurders van de Antillen-gemeenten en de verantwoordelijken van politie en justitie. „Waarom horen we niets van de bestuurders? Waarom geven zij geen signaal af?”, vraagt voorzitter Roy Pieters zich af.

Volgens hem is ontkennen van het incident tien keer erger dan de actie op zich. „Dit was geen gewone vechtpartij. Deze man is met gebroken ribben en andere verwondingen het ziekenhuis in geslagen. Wij verwachten dezelfde bescherming als iedere andere Nederlander.”

http://www.telegraaf.nl/binnenland/46232001/Antillen_boos_na__doodzwijgen__mishandeling.html

Seif
11-07-06, 11:28
Geplaatst door Qaiys
Als een marokkaan een scheet laat dan wordt dat wekenlang in elke tv-programma en krant herhaald en worden er kamervragen over gesteld. De Islam en de afkomst wordt tot in details getigmatiseerd maar bij de vele autochtone misdragingen is een kleine stuk op pagina 15 genoeg en verdwijnt het onder de tapijt.

Ach, ik kan me nog herinneren dat men de maandenlange verkrachtingen van een geestelijk gehandicapt meisje in Amsterdam door Marokkanen probeerde weg te moffelen. Bovendien wordt geweld van allochtonen bijna nooit als racisme gezien. Maar als een blanke een allochtoon ook maar met een vinger aanraakt, dan is het wel meteen racisme.

Qaiys
11-07-06, 11:39
Geplaatst door Seif
Ach, ik kan me nog herinneren dat men de maandenlange verkrachtingen van een geestelijk gehandicapt meisje in Amsterdam door Marokkanen probeerde weg te moffelen. Bovendien wordt geweld van allochtonen bijna nooit als racisme gezien. Maar als een blanke een allochtoon ook maar met een vinger aanraakt, dan is het wel meteen racisme.

Als het een marokkaan is kun jij je alles herrineren. Als er 1 volk bij elke scheet wekenlang in de media behandelt wordt zijn het wel de marokkanen.

De ernstige mishandeling van de antiliaan was natuurlijk niet racistisch, het waren gewoon plaatselijke leden van een padvindersclub die per ongeluk tegen de antiliaan opbotsten en waarbij hij ongelukkig viel. Dat de padvinders allemaal blank waren was gewoon toeval.

Seif
11-07-06, 11:44
Geplaatst door Qaiys
Als het een marokkaan is kun jij je alles herrineren. Als er 1 volk bij elke scheet wekenlang in de media behandelt wordt zijn het wel de marokkanen.

De Marokkanen hebben natuurlijk ook een probleem met hun disproportioneel groot aandeel in de criminaliteit. En het is goed dat hier veel aandacht voor is. Hopelijk blijft dat zo totdat de Marokkaanse gemeenschap deze probleem oplost.


De ernstige mishandeling van de antiliaan was natuurlijk niet racistisch, het waren gewoon plaatselijke leden van een padvindersclub die per ongeluk tegen de antiliaan opbotsten en waarbij hij ongelukkig viel. Dat de padvinders allemaal blank waren was gewoon toeval.

Waar heb ik gezegd dat deze mishandeling geen racisme is? Dat zal best zo zijn. Maar net zoals jij je ergert aan de aandacht voor Marokkanen, erger ik me aan de dubbele moraal in de media. Racisme lijkt iets waar alleen blanken aan doen. Maar uit eigen ervaring weet ik dat Marokkanen net zo erg zijn.

Qaiys
11-07-06, 11:55
Geplaatst door Seif
De Marokkanen hebben natuurlijk ook een probleem met hun disproportioneel groot aandeel in de criminaliteit. En het is goed dat hier veel aandacht voor is. Hopelijk blijft dat zo totdat de Marokkaanse gemeenschap deze probleem oplost.

Er is jou hier al vaak genoeg aangetoond dat Marokkanen vergeleken met andere allochtonen helemaal niet het crimineelst zijn.


Waar heb ik gezegd dat deze mishandeling geen racisme is? Dat zal best zo zijn. Maar net zoals jij je ergert aan de aandacht voor Marokkanen, erger ik me aan de dubbele moraal in de media. Racisme lijkt iets waar alleen blanken aan doen. Maar uit eigen ervaring weet ik dat Marokkanen net zo erg zijn.

Daarom zeg ik ook dat het padvinders waren, de media hebben gewoon een dubbele moraal dat ze deze brave autochtone padvinders beschuldigen van racisme. Ze hadden erbij moeten zeggen dat Marokkanen veel erger zijn.

Eni
11-07-06, 12:03
Geplaatst door Qaiys
Als een marokkaan een scheet laat dan wordt dat wekenlang in elke tv-programma en krant herhaald en worden er kamervragen over gesteld. De Islam en de afkomst wordt tot in details getigmatiseerd maar bij de vele autochtone misdragingen is een kleine stuk op pagina 15 genoeg en verdwijnt het onder de tapijt.

Ja het is een hypocriete rotland geworden. Emigreren is een goede optie, maar niet met lege handen.


http://img95.imageshack.us/img95/6794/boohoo1tu.th.jpg (http://img95.imageshack.us/my.php?image=boohoo1tu.jpg)

Seif
11-07-06, 12:17
Geplaatst door Qaiys
Er is jou hier al vaak genoeg aangetoond dat Marokkanen vergeleken met andere allochtonen helemaal niet het crimineelst zijn.

En daar komt nog bij dat het voornamelijk Marokkanen zijn die radicaliseren. De samenleving ervaart een aanzienlijk deel van de Marokkaanse gemeenschap als bedreigend. Als jij vindt dat daar geen aandacht voor mag zijn in de media, dan is dat jouw probleem.


Daarom zeg ik ook dat het padvinders waren, de media hebben gewoon een dubbele moraal dat ze deze brave autochtone padvinders beschuldigen van racisme. Ze hadden erbij moeten zeggen dat Marokkanen veel erger zijn.

Nee, ze moeten het gewoon weergeven zoals het is. Ik durf zelfs te stellen dat Marokkanen relatief goed worden bejegent door de media.

Qaiys
11-07-06, 12:31
Geplaatst door Seif
En daar komt nog bij dat het voornamelijk Marokkanen zijn die radicaliseren. De samenleving ervaart een aanzienlijk deel van de Marokkaanse gemeenschap als bedreigend. Als jij vindt dat daar geen aandacht voor mag zijn in de media, dan is dat jouw probleem.

Dat krijg je ervan als je elke scheet van een marokkaan als chemische aanval bestempelt. De hele radicalisering en dito media aandacht is een kuntsmatig gecreerde probleem die zich zelf versterkt.

Tegenstanders met een afwijkende symbolische universum worden van negatieve etiketten voorzien en inderdaad is het etiketteren, het van stereotype labels voorzien van afwijkend gedrag een belangrijke techniek in het plausibel houden van de eigen werkelijkheid......(blz. 50)............

Deviantie is geen natuurverschijnsel maar een cultuurfenomeen: het resultaat van labels opplakken, etiketteren, van definiëren op grond van normen en waarden. Dat laatste is belangrijk: gedrag dat als ''afwijkend'' wordt geëtiketteerd, wordt moreel gezien van minder allooi geacht.......(blz. 156)..........

De dominerende meerderheid stelt vast wat normaal en wat abnormaal gedrag is en dicht vervolgens de leden van de desbetreffende minderheid allerlei doorgaans moreel (red. negatieve) bedenkelijke eigenschappen toe die als etiketten op deze ''abnormale'' mensen worden geplakt

Niet zelden komt het voor dat geheel volgens het mechanisme van de spiegelidentiteit de aldus geëtiketteerde in deze etiketten gaan geloven en deze als onderdeel van de eigen individuele en collectieve identiteit gaan zien en zich er vaak nog naar gedragen ook. De etiketten worden dan onderdelen van wat Merton een self-fulfilling prophecy heeft genoemd. (een voorspelling die zich zichzelf waarmaakt).

Zo zijn vooroordelen ten opzichte van joden, homofielen, zigeuners en vrouwen niet zelden etiketten die als het ware van buitenaf op deze groepen en categorieën worden geplakt en vervolgens een diep insnijdende werking hebben op de zelf waardering, zelf ervaring en het gedag van de desbetreffende mensen.

Wat het laatste betreft: niet zelden gaat men zich volgens de vooroordelen en etiketten gedragen ook, waarna zij die de etiketten plakken kunnen reageren met een ''zie je wel dat.....''

Één van de belangrijkste voorwaarden van emancipatie, en dat betekent in dit kader primair voor het ontwikkelen van een eigen (collectieve en individuele) identiteit en dus van authenticiteit, is het verscheuren van de etiketten en het doorbreken van het mechanisme der zelf-vervullende profetie. Voor een samenleving is dat een cultuurtaak....(blz. 115)

Deze etiketteringstheorie die in 1963 door de Amerikaanse socioloog Howard Becker werd uitgewerkt, heeft een aantal voorlopers gehad. Zo is er de bekende grondstelling van William Isaac Thomas die luidde:"If men define situations as real, they are real in there consequences", ofwel:"als mensen situaties als werkelijk definiëren, worden ze in de gevolgen werkelijk".

Bijvoorbeeld: wanneer racistische blanken stellen dat zwarten van nature dom zijn, dan zullen ze niet bereid zijn veel geld en energie in de scholing en opleiding van zwarten te steken met als gevolg dat zwarten inderdaad in intelligentie zullen achterblijven. Dit is het mechanisme van de door Robert K. Merton uitvoerig besproken zelf-vervullende profetie. In 1938 formuleerde een Amerikaanse criminoloog de wrange consequentie van dit mechanisme:

"De jonge delinquent wordt slecht omdat hij als slecht wordt gedefinieerd en omdat hij niet geloofd wordt, als hij goed is.'' Op deze wijze wordt criminaliteit voor een belangrijke deel maatschappelijk gecreëerd: "Een proces van etiketteren, definiëren, identificeren, segregeren, beschrijven, accentueren en van het oproepen van uitgerekend de kenmerken waarover wordt geklaagd. De desbetreffende persoon wordt wat van hem gezegd wordt dat hij is....( blz. 156)

Bron: De Samenleving als schouwspel van Anton C.Zijderveld

Gewoon doorblijven gaan met het criminaliseren, stigmatiseren, etiketeren en vernederen van de moslims en er zullen steeds meer jongeren bij komen die zich deze spiegelidentiteit zullen aannemen om zich af te zetten.



Nee, ze moeten het gewoon weergeven zoals het is. Ik durf zelfs te stellen dat Marokkanen relatief goed worden bejegent door de media.

Daarom werden de daden van de autochtone padvinders wekenlang uit de media gehouden. Dat komt omdat de marokkanen goed worden behandelt.

observer
11-07-06, 12:41
Geplaatst door Qaiys
Antillen boos na 'doodzwijgen' mishandeling

DEN HAAG - Het Overlegorgaan Caribische Nederlanders (OCaN) dient een klacht in bij het Landelijk Bureau Racismebestrijding. De overlegpartner van de overheid is boos dat de mishandeling van een 49-jarige, naar verluidt Antilliaanse, man in Papendrecht weinig aandacht heeft gekregen.

Afgelopen weekeinde kwam namelijk in de media dat de man zou zijn afgetuigd door een extreemrechtse groep. Het Openbaar Ministerie wil dit echter niet bevestigen.

Het baart OCaN zorgen dat het incident is doodgezwegen door politiek Den Haag, de burgemeester van Papendrecht, de bestuurders van de Antillen-gemeenten en de verantwoordelijken van politie en justitie. „Waarom horen we niets van de bestuurders? Waarom geven zij geen signaal af?”, vraagt voorzitter Roy Pieters zich af.

Volgens hem is ontkennen van het incident tien keer erger dan de actie op zich. „Dit was geen gewone vechtpartij. Deze man is met gebroken ribben en andere verwondingen het ziekenhuis in geslagen. Wij verwachten dezelfde bescherming als iedere andere Nederlander.”

http://www.telegraaf.nl/binnenland/46232001/Antillen_boos_na__doodzwijgen__mishandeling.html het kan natuurlijk zo zijn dat men eerst de daders heeft gezocht en verhoord voor men een mening had

het gepiep over deze zaak is wel weer typisch want als het andersom gebeurd was zou men meteen de rascistische nederlandse maatschappij de schuld geven die goede jongens slechte dingen laten doen

delankmoedige
12-07-06, 19:02
Dat is nou het frustrerende van al die racistische groepjes; ze timmeren altijd groepsgewijs, solitaire andersgekleurden in elkaar die voer het algemeen ook nog aardige personen zijn.

Waarom niet eens een Antilliaanse groepsverkrachter of een moordenaar (mag trouwens van elk ras zijn).

Ze zijn net zo laf als die groep Marokkanen die Anja Joos doodschopten.

Same people, different color

Red Sonja
12-07-06, 21:32
Geplaatst door Qaiys
Mischien dat er een rol voor je weggelegd is als troostmeisje?

Arm Nederland, wat is het enorm uitgebuit door die buitenlandse werknemers. Nederlands geld moet in Nederland blijven.



:confused:
Nounou, ik wist niet dat je zo kwaad zou worden hoor.

Zal ik je troosten? Ik ben een geschikte kandidaat volgens jou!

:tik:

Red Sonja
12-07-06, 21:39
Geplaatst door delankmoedige
solitaire

Alleen dit woord is voldoende.

Solitairen zijn de negers van deze zieke wereld.

De dierlijke, primitieve en in de roedel opgaande humanoiden hebben het altijd op individuen voorzien.

:kwaad:

delankmoedige
14-07-06, 12:00
Het was ook de Solitaire die binnen 50 jaar was uitgeroeid toen de 'mariners' hun toevluchtsoord op Reunion ontdekte.
Het argeloze vertrouwelijke dier stapte goedmoedig op ze af en wat kreeg ie terug in dank ?
Verminking, de Dood, bespotting en de vergankelijkheid.

Geen wonder dat 'sommige' mensen (die niet tot de Linkse Kerk behoren) soms zo opgewonden raken wanneer ze weer een fijne medemens aanschouwen die een kinderboerderijgeitje op een paals spietsen of een stoere fundamentalistische vriend van Famkuh Kaakklem uit Yemen tegen het lijf lopen met een manhaftige dolk van een dooie neushoorn.

En dan nog al die pathetische Aziaten die geen stijve pik kunnen krijgen voordat ze gemalen tijgerbot of kamelenkont in hun aderen hebben gespoten.

Al wat ik verlang is één soort specifieke epidemie. En dan doel ik niet op de altijd gewiekste en kwieke malariamug.
:engel:

tr_imparator
02-08-06, 01:48
Geplaatst door trots
Of die antiliaan nu door dat aktiefront gedoe in elkaar is gestompt of niet, staan wel een aantal leuke dingen op de site (www.aktiefront.org), ook een aantal minder leuke dingen trouwens, maargoed niets aan te doen.

Anti zionistisch zijn ze tenminste, dat maakt me allang blij :blij:



:wtf: