PDA

Bekijk Volledige Versie : Britse soldaten in Afghanistan mogen baard laten staan



Marsipulami
10-07-06, 02:39
Britse soldaten in Afghanistan mogen baard laten staan


Britse militairen in het islamitische Afghanistan mogen hun baarden laten staan. Met de nieuwe regel doorbreken de Britse strijdkrachten een ruim honderd jaar oude traditie. Normaal is bij de Britse strijdkrachten in de regel hoogstens een snor geoorloofd. De gezichtsbeharing moet meer respect en vertrouwen van de Afghaanse collega's opleveren, verklaarde een woordvoerder van het ministerie van Defensie zondag in de Britse krant Mail On Sunday. In islamitische landen geldt een baard als teken van vroomheid.

Watertekort
Een Brits militair analyticus voerde in de krant een andere reden aan voor het gewijzigde beleid. Hij wijst op een watertekort bij troepen in afgelegen gebieden. Volgens hem willen de militairen de krappe watervoorraden niet aan scheren verkwisten.

Sayfdien
10-07-06, 10:13
Dat heet nou "integratie".


De gezichtsbeharing moet meer respect en vertrouwen van de Afghaanse collega's opleveren

Of zal er toch stiekem een andere reden zijn?

Witte78
10-07-06, 10:58
Als het echt waar is dat afganen alleen mannen met baarden respecteren, dan zegt dat wel een beetje over hoe ver ze daar achter lopen.

Wel goeie zet van het leger. Een optie zoeken waar beide partijen het meeste profijt van zullen hebben.

Sayfdien
10-07-06, 11:07
Geplaatst door Witte78
Als het echt waar is dat afganen alleen mannen met baarden respecteren, dan zegt dat wel een beetje over hoe ver ze daar achter lopen.

Wel goeie zet van het leger. Een optie zoeken waar beide partijen het meeste profijt van zullen hebben.

Als het echt waar is dat Nederlanders alleen vrouwen zonder hidjaab respecteren, dan zegt dat wel een beetje over hoe ver ze hier achter lopen.

Witte78
10-07-06, 12:52
Geplaatst door Sayfdien
Als het echt waar is dat Nederlanders alleen vrouwen zonder hidjaab respecteren, dan zegt dat wel een beetje over hoe ver ze hier achter lopen.

Als je hiermee doelt op het feit dat met een aantal functies het niet wenselijk is dat er een hidjaab wordt gedragen, kan ik je melden dat dit niets met respect te maken heeft. Netzoals dat in het leger het niet wenselijk is dat er een baard wordt gedragen. Dat is niet uit disrespect voor baarddragers hoor, het is gewoon praktischer.

super ick
10-07-06, 13:04
Geplaatst door Witte78
Als het echt waar is dat afganen alleen mannen met baarden respecteren, dan zegt dat wel een beetje over hoe ver ze daar achter lopen.

Wel goeie zet van het leger. Een optie zoeken waar beide partijen het meeste profijt van zullen hebben.

Jan Piet Joris en Korneel die hebben baarden, die hebben baarden.
Jan Piet Joris en Korneel die hebben baarden die varen mee.

Witte78
10-07-06, 13:07
Geplaatst door super ick
Jan Piet Joris en Korneel die hebben baarden, die hebben baarden.
Jan Piet Joris en Korneel die hebben baarden die varen mee.

Hehe ja daar dacht ik ook aan toen ik het intypte (tis trouwens Jan Pier Tjoris en Corneel)

super ick
10-07-06, 15:13
Geplaatst door Witte78
Hehe ja daar dacht ik ook aan toen ik het intypte (tis trouwens Jan Pier Tjoris en Corneel)

Ja schoot ineens bij me te binnen. Maar schat me daardoor niet oud in hoor.