PDA

Bekijk Volledige Versie : Materazzi tegen Zidane: terrorist



Pytaghoras
10-07-06, 12:12
Materazzi tegen Zidane: terrorist

http://www.soccermode.net/i/j-phone/star/zidane.jpg

Zinedine Zidane heeft zijn indrukwekkende voetbalcarrière zondag afgesloten met een kopstoot.

De Franse sterspeler met een Amazigh-achtergrond, maakte in de WK-finale tegen Italië de enige Franse goal.

In de verlenging werd hij echter met een rode kaart van het veld gestuurd. Zidane kreeg het buiten het zicht van de scheidsrechter en camera verbaal aan de stok met de Italiaanse verdediger Materazzi.

Na woorden van de Italiaan liep ‘Zizou’ terug om hem met een kopstoot te vloeren. Volgens de Italiaanse pers zou Materazzi Zidane uitgemaakt hebben voor ‘terrorist‘ vanwege diens Islamitische afkomst.

http://www.repubblica.it (http://www.repubblica.it/2006/07/speciale/mondiali/servizi/zidane-domenech/zidane-domenech/zidane-domenech.html)

Lost_lady
10-07-06, 12:28
Lastnight the word in Marseille was that Materazzi said to Zizou '' terrorist''

Andere italianse bericht vermeld dat Italianse spelers zeiden dat hij racistische opmerking had gemaakt over de hele Frans team.

Laten we maar afwachten wat Zidane zelf erover zegt, hij is de enige die het kan antwoorden.

B2hot
10-07-06, 12:41
Geplaatst door Pytaghoras
Zinedine Zidane heeft zijn indrukwekkende voetbalcarrière zondag afgesloten met een kopstoot. De Franse sterspeler met een Amazigh-achtergrond, maakte in de WK-finale tegen Italië de enige Franse goal. In de verlenging werd hij echter met een rode kaart van het veld gestuurd. Zidane kreeg het buiten het zicht van de scheidsrechter en camera verbaal aan de stok met de Italiaanse verdediger Materazzi. Na woorden van de Italiaan liep ‘Zizou’ terug om hem met een kopstoot te vloeren. Volgens de Italiaanse pers zou Materazzi Zidane uitgemaakt hebben voor ‘terrorist‘ vanwege diens Islamitische afkomst.

http://www.repubblica.it (http://www.repubblica.it/2006/07/speciale/mondiali/servizi/zidane-domenech/zidane-domenech/zidane-domenech.html)

Zo zie je maar.
Na alles wat Zidane voor zowel Frans, Italiaans, Spaanse en niet vergeten de wereld voetbal heeft gedaan kan ik een beetje begrijpen wat door hem heen is gegaan. Omdat hij een Arabische achtergrond heeft wordt hij voor een terorist uitgemaakt. Dat verdient niemand en zeker een speler als Zidane.
Er zou een voorbeeld gesteld worden naar zulke gedragingen op het veld. Materazzi zou internationaal gestraft worden.
Diep onderhuids kwetsende uitspraken zouden verboden moeten worden. Er kan maar een straf achteraf worden gegeven en dat is voor Materazzi een internationale schorsing.

Tomas
10-07-06, 12:44
Wat voor iets vreselijks zal zizou dan wel niet gezegd hebben?

B2hot
10-07-06, 12:44
Geplaatst door B2hot
Zo zie je maar.
Na alles wat Zidane voor zowel Frans, Italiaans, Spaanse en niet vergeten de wereld voetbal heeft gedaan kan ik een beetje begrijpen wat door hem heen is gegaan. Omdat hij een Arabische achtergrond heeft wordt hij voor een terorist uitgemaakt. Dat verdient niemand en zeker een speler als Zidane.
Er zou een voorbeeld gesteld worden naar zulke gedragingen op het veld. Materazzi zou internationaal gestreft worden.
Diep onderhuids kwetsende uitspraken zouden verboden moeten worden. Er kan maar een straf achteraf worden gegeven en dat is voor Materazzi een internationale schorsing.

BETER HAD ZIDANE NAAR DE SCHEIDSRECHTER MOETEN STAPPEN EN VERTELLEN WAT ER WAS GEBEUR IN PLAATS EEN KOPSTOOT UIT TE DELEN.
ALS DE SCHEIDSRECHTER NIETS AAN ZOU DOEN DAN ZOU DE HELE ELFTAL VAN FRANKRIJK ERUIT STAPPEN.
GEWOON NIET MEER SPELEN. DAN HADDEN WE GEZIEN WAT ER ZOU GEBEUREN. MAAR EEN KOPSTOOT UIT DELEN WAS FOUT.
JAMMER

H.P.Pas
10-07-06, 12:45
Geplaatst door Pytaghoras
Volgens de Italiaanse pers zou Materazzi Zidane uitgemaakt hebben voor ‘terrorist‘ vanwege diens Islamitische afkomst.

http://www.repubblica.it (http://www.repubblica.it/2006/07/speciale/mondiali/servizi/zidane-domenech/zidane-domenech/zidane-domenech.html)

Er staat, dat The Guardian dat geschreven heeft en dat niemand uit de omgeving van de Italiaanse ploeg het bevestigt.
In The Guardian (http://football.guardian.co.uk/worldcup2006/story/0,,1816934,00.html) heb ik het niet gevonden:

But those France players who did speak seemed to be operating under a code of omerta. No one - absolutely no one - knew why Zidane had pummelled his head into Materazzi's chest with the wild anger of a bull attacking his tormentor.
"To be honest, I didn't see what happened with the Zidane sending-off," said Thierry Henry. "No one in the France dressing room seems to know if anything was said, so it's wrong of me to speculate."
That response was typical. But amid the whirlpool of rumour and counter-rumour surrounding the incident there was no suggestion it was due to a racist comment. For all his tattoos and hardman image on the pitch, Materazzi is regarded as tolerant and easy-going off it. His best friend at Internazionale is the Nigeria international Obafemi Martins.

'A whirlpool of rumour and counter-rumour '.
We zullen het waarschijnllijk nooit weten.

observer
10-07-06, 12:47
Geplaatst door Lost_lady
Lastnight the word in Marseille was that Materazzi said to Zizou '' terrorist''

Andere italianse bericht vermeld dat Italianse spelers zeiden dat hij racistische opmerking had gemaakt over de hele Frans team.

Laten we maar afwachten wat Zidane zelf erover zegt, hij is de enige die het kan antwoorden. niet echt wat hij zegt zal altijd als een poging het goed te praten worden gezien

het zou hem sieren gewoon zijn excuses aan te bieden zijn schorsing te accepteren en met de zonsondergang over het strand weg te lopen

Bofko
10-07-06, 12:47
Geplaatst door B2hot
Er kan maar een straf achteraf worden gegeven en dat is voor Materazzi een internationale schorsing.

Ik denk dat we een overbelast rechtssysteem zouden krijgen als het elkaar uitschelden een juridische zaak wordt.

Bofko
10-07-06, 12:50
Geplaatst door Tomas
Wat voor iets vreselijks zal zizou dan wel niet gezegd hebben?
Maffiose spaghetti-vreter ?

B2hot
10-07-06, 12:51
Geplaatst door Bofko
Ik denk dat we een overbelast rechtssysteem zouden krijgen als het elkaar uitschelden een juridische zaak wordt.

Het is echter al voorgekomen.
voorbeeld.
De speler van Sparta ...(naam vergeten) schopt andere speler Matemeijer of zoiets.
Die matermeijer spant een zaak en de rechter doet echter wel uitspraak hier over.
Waarom kan het niet in dit geval?

Tomas
10-07-06, 12:52
Geplaatst door Bofko
Maffiose spaghetti-vreter ?

Stond dat in de guardian? Dan zou alsnog de doodstraf opgelegd moeten worden. Achteraf. En snel voordat er weer andere geruchten opduiken.

observer
10-07-06, 12:53
Omdat hij een Arabische achtergrond heeft wordt hij voor een terorist uitgemaakt. Dat verdient niemand en zeker een speler als Zidane. ik dacht dat hij berber was?

en als dat het is pffff


Er zou een voorbeeld gesteld worden naar zulke gedragingen op het veld. Materazzi zou internationaal gestraft worden. ware het niet dat in tegenstelling tot een tackle het onmogelijk is te weten wat hij gezegd heeft, zelfs omstanders denk ik niet, er zitten 60000 man te schreeuwen

we moeten nu ook weer oppassen dat we niet zoals de engelse pers de dader (rooney) in bescherming nemen en een ander tot dader bestempelen

Lost_lady
10-07-06, 12:53
Geplaatst door observer
niet echt wat hij zegt zal altijd als een poging het goed te praten worden gezien

het zou hem sieren gewoon zijn excuses aan te bieden zijn schorsing te accepteren en met de zonsondergang over het strand weg te lopen

Een ding is zeker alleen HIJ weet waarom? en wat er tegen hem is gezegd? :slaap:

Waarom zou er poging tot het goed praten worden gezien, als er niet in tegendeel kan bewijzen worden?

Trouwens Who cares wat andere ervan denken, de man heeft gehandeld op dat moment .
Well done, Zidane is still a legend regardless of what happened last night! doesn't bow for golden cow:boogjes:

Bofko
10-07-06, 12:55
Geplaatst door B2hot
Het is echter al voorgekomen.
voorbeeld.
De speler van Sparta ...(naam vergeten) schopt andere speler Matemeijer of zoiets.
Die matermeijer spant een zaak en de rechter doet echter wel uitspraak hier over.
Waarom kan het niet in dit geval?

Hier hebben we het wel over een dusdanig lichamelijk letsel dat iemands voetbalcarriere ineens ophoudt.

Bofko
10-07-06, 12:57
Geplaatst door Tomas
Stond dat in de guardian? Dan zou alsnog de doodstraf opgelegd moeten worden. Achteraf. En snel voordat er weer andere geruchten opduiken.

Misschien dat het nu in de guardian komt morgen. :lachu:

Pytaghoras
10-07-06, 13:09
Als iemand mij een terrorist noemt omdat ik op een arabier lijk of omdat ik moslim ben, dan kan ik mijn woede niet inhouden. Ik vind dat woorden pijnlijker zijn dan slaan. Hoe dan ook, Zidane verdient alle respect en wat mij betreft mog hij hem daarna in zijn ballen trappen.

Spoetnik
10-07-06, 13:09
Misschien is Zizou omgekocht door de NWO om er voor te zorgen dat Frankrijk deze wedstijd zou verliezen. :haha:

Het is wel opvallend dat in de huidige context van clash of civilization, het All-Italian team van de multi-culti Fransen winnen in de finale. :)

Maar goed, het was goed voor de Economie als Italie zou winnen, dat heeft de NWO bank ABN-AMRO zelf uitgerekend.

Pariah
10-07-06, 13:13
inedine Zidane wint Gouden Bal
Uitgegeven op maandag 10 juli 2006 om 11:45:06, bijgewerkt om 13:08:46
print in printvriendelijk formaat email dit bericht aan een vriend

(Novum/AP) - De 34-jarige Franse spelmaker Zinedine Zidane is maandag gekozen tot de beste speler van het WK in Duitsland en heeft daarmee de Gouden Bal gewonnen. Frankrijk verloor de finale zondag van Italië na strafschoppen. Zidane had het veld toen al verlaten, nadat hij in de verlenging rood kreeg voor het uitdelen van een kopstoot aan de Italiaan Marco Materazzi.
Zinedine Zidane wint Gouden Bal

Zidane, die zondag zijn laatste wedstrijd als profvoetballer speelde, kreeg 2012 punten in de verkiezing, waarin journalisten hun stem konden uitbrengen. De Italiaan Fabio Cannavaro werd met 1977 punten tweede, voor zijn landgenoot Andrea Pirlo (715 punten). Vier jaar geleden ging de Duitse doelman Oliver Kahn met de eretitel naar huis. Andere recente winnaars van de Gouden Bal zijn Ronaldo (1998), Romario (1994) en Salvatore Schilaci (1990).

Miroslav Klose won de Gouden Schoen als topscorer van het WK. De Duitse aanvaller maakte vijf goals op het toernooi. Vier jaar geleden sloot Ronaldo het WK in Japan en Zuid-Korea af als topscorer met acht treffers. De Italiaanse doelman Gianluigi Buffon kreeg de Lev Yashin Award voor de beste keeper van het WK. Bij de beslissende penaltyserie was hij overigens niet van doorslaggevende waarde. Vier van de vijf Franse strafschoppen werden verzilverd; één ging tegen de lat.

Spoetnik
10-07-06, 13:15
http://www.maroc.nl/prikbord/forums/showthread.php?s=&postid=2889265#post2889265


Geplaatst door Spoetnik
Winst voor Italie is het beste voor de Europese economie.

Vandaar Italie wint het WK.

:ego:

observer
10-07-06, 13:23
Geplaatst door Pytaghoras
Als iemand mij een terrorist noemt omdat ik op een arabier lijk of omdat ik moslim ben, dan kan ik mijn woede niet inhouden. Ik vind dat woorden pijnlijker zijn dan slaan. Hoe dan ook, Zidane verdient alle respect en wat mij betreft mog hij hem daarna in zijn ballen trappen. nu is zidane half berber half blank geloof ik en naar eigenzeggen een niet praktiserend moslim

feit is we weten het niet en om nu op basis van wat roddel zidane een engel en materazzi de duivel te maken

materazi is zeker geen lievertje maar zidane heeft in het verleden wel vaker rare dingen gedaan

Sayfdien
10-07-06, 13:31
Geplaatst door observer
nu is zidane half berber half blank geloof ik en naar eigenzeggen een niet praktiserend moslim

feit is we weten het niet en om nu op basis van wat roddel zidane een engel en materazzi de duivel te maken

materazi is zeker geen lievertje maar zidane heeft in het verleden wel vaker rare dingen gedaan

Zinédine Yazid Zidane behoort tot jouw selecte vriendenkring?

Seif
10-07-06, 13:32
Zidane heeft maar liefst 13 rode kaarten gekregen tijdens actieve dienst. Dus om maar meteen Materazzi als dader aan te wijzen is wat erg kort door de bocht.

mulan
10-07-06, 14:05
Op zo'n cruciaal moment zo'n kopstoot uitdelen? Lijkt me dat er wel wat geroepen is en zeker door zo'n gast als Materazzi die sowieso bekend staat om zijn hardheid. De roem en glorie van zo'n wereldbeker wordt wel teniet gedaan door het feit dat iedereen het heeft over de kopstoot en zeker als inderdaad blijkt dat die Materazzi iets zei wat duidelijk erger was dan het gewone schelden.

Tomas
10-07-06, 14:19
Geplaatst door mulan
...zeker als inderdaad blijkt dat die Materazzi iets zei wat duidelijk erger was dan het gewone schelden.

Kan je deze meetmethode ook uitleggen?

Sayfdien
10-07-06, 14:25
Geplaatst door Seif
Zidane heeft maar liefst 13 rode kaarten gekregen tijdens actieve dienst. Dus om maar meteen Materazzi als dader aan te wijzen is wat erg kort door de bocht.

Tegen Materazzi is elke vorm van geweld toegestaan. Hoeveel carrieres hij al in puin heeft geschopt is niet meer bij te houden. Beschouw het als een mooi gebaar van Zidane naar de voetbalwereld toe.

Zidane for president!

H.P.Pas
10-07-06, 14:27
Geplaatst door mulan
en zeker door zo'n gast als Materazzi

:aanwal: Ik loop weer eens zwaar achter. Ik weet niks van die man.

Sayfdien
10-07-06, 14:33
Italianen willen Materazzi niet in nationale team

Gepubliceerd op dinsdag 04 oktober 2005

Nederland telt 16 miljoen bondscoaches: iedereen heeft zijn mening over wie er in Oranje zou moeten spelen. En ook in Italië bemoeien de voetballiefhebbers zich graag met het selectiebeleid van hun bondscoach.
Duizenden fans hebben maandag via internet en tv bondscoach Marcello Lippi verzocht om Inter-verdediger Marco Materazzi toch vooral niet te selecteren voor de komende wedstrijden van de squadra azzurri.

Aanleiding voor deze oproep was de onbesuisde tackle op Zlatan Ibrahimovic in de topper tussen Juventus en Inter van afgelopen zondag. Materazzi kwam met twee benen inglijden op de Juve-spits die daardoor het veld geblesseerd moest verlaten.

Italiaanse journalisten vroegen in het tv-programma 'Processo del lunedi' Lippi om Materazzi vanwege zijn wangedrag nuit in de selectie van het nationale team te zetten. Talloze voetbalsupporters steunden deze oproep.

De blessure van Ibrahimovic valt mee, maar volgens de Zweed zou een dergelijke overtreding ernstige gevolgen hebben gehad als hij op Pavel Nedved was gemaakt. Materazzi heeft zijn excuses aangeboden voor zijn onbezonnen actie.

Sayfdien
10-07-06, 14:34
Materazzi niet bang voor Zidane
UTRECHT - 08/07/06 - (Novum) - De Italiaanse verdediger Marco Materazzi maakt zich geen zorgen om het 'gevaar' Zinedine Zidane in de finale tussen Italië en Frankrijk, zondag in het Olympiastadion in Berlijn. "Alle spelers die wij hebben kunnen Zidane aan", denkt de 32-jarige voetballer van Internazionale.

Vooral in de vermoedelijke directe tegenstander van Zidane, Gennaro Gattuso, heeft Materazzi vertrouwen. De kans is groot dat de 28-jarige middenvelder van AC Milan in de finale van het WK tegenover Zidane komt te staan. "Gennaro is iemand die we niet hoeven te motiveren", zegt Materazzi.

Materazzi denkt dat Italië alles in huis heeft om Frankrijk te verslaan. "Het team heeft ontzettend veel honger naar overwinningen. Spelers als Iaquinta, Grosso, Gattuso en ikzelf speelden een paar jaar geleden nog in de modder. En kijk eens waar we nu zijn."

© Tiscali/Novum

Spoetnik
10-07-06, 14:35
Geplaatst door H.P.Pas
:aanwal: Ik loop weer eens zwaar achter. Ik weet niks van die man.

He was also involved in an incident with Messina player Marc Zoro, from the Ivory Coast. In a game against Inter, Zoro was subjected to monkey chants and other racial attacks throughout the match. Zoro picked up the ball and began to walk off the pitch in disgust. He explained that "[i]t was the classic treatment of black players in Italy - it happens all over the country, Lazio fans being the worst." While Inter players Adriano and Obafemi Martins persuaded him to stay, and club owner Massimo Moratti praised Zoro as "an intelligent man who acted in a brave and intelligent way," Materazzi told Zoro, "stop that, Zoro, you're just trying to make a name for yourself." Zoro later stated that "I didn't even argue with him, I've no intention of lowering myself to that level."
http://en.wikipedia.org/wiki/Marco_Materazzi

Sayfdien
10-07-06, 14:35
Eerst de man, dan de bal



JOP VAN KEMPEN



Er zijn weinig voetballers zo hard en gemeen als Marco Materazzi. De verdediger van Internazionale, van top tot teen getatoeëerd, raakt vaak eerst de ledematen van de tegenstander en daarna pas de bal. Soms. 'Ik ben tevreden als een wedstrijd in 0-0 eindigt.'

Marco van Basten moest een beetje om hem gniffelen, zegt Ajax' teammanager David Endt. In augustus 2003 was Van Basten nog trainer van Jong Ajax toen Materazzi met Inter op bezoek kwam in de Arena voor het Amsterdam Toernooi.

Van Basten kende ze wel, de Italiaanse slopers als Materazzi. In zijn spitsendagen bij AC Milan was hij bijvoorbeeld Pietro Vierchowod van Sampdoria wel eens tegen het lijf gelopen. Ook iemand die meer oog had voor de enkels dan voor de bal. Spelers die beter zijn in afbreken dan in opbouwen behoren niet tot de favoriete spelers van de huidige bondscoach. Maar ze maken nu eenmaal deel uit van het voetbal. Zoals corruptie deel uitmaakt van de politiek.

Waar Van Basten het beulswerk van Materazzi met lichte spot bekeek, zo fel zijn de reacties in de Italiaanse stadions tegen zijn spel. Fans van de tegenstanders van Inter begroeten de weldadig getatoëerde speler (tribals en de namen van vrouw en kinderen) met spandoeken met de tekst: filio di putana. Hoerenjong.

Materazzi (32) zelf is trots op zijn manier van spelen. Hij ziet voetbal als een spel van taken en het is zijn taak om doelpunten te voorkomen. De volledige overgave waarmee hij dat doet, hoort bij zijn karakter. En dat hij daardoor in één seizoen tegen drie rode en acht gele kaarten aanliep, zoals in zijn eenjarige uitstapje naar Everton in het seizoen 1989-1999, het zij zo.

''Ik ben een verdediger en ik denk alleen maar na over verdedigen,'' zei hij tegen de Engelse pers. ''Als de verdediging zijn werk doet, ben ik tevreden. Zelfs als het 0-0 blijft.''

Toch kan Materazzi meer dan verdedigen. Zijn transfer van Perugia naar Inter dankt hij mede aan zijn scorend vermogen. In het seizoen 2000-2001 maakte hij twaalf doelpunten. Een record voor een Italiaanse verdediger dat hem een eerste invitatie voor het nationale team opleverde.

Een seizoen later kocht Inter hem voor elf miljoen euro. Materazzi is een laatbloeier. Hij was 24 toen hij voor het eerst op het hoogste niveau speelde. Toch zat het erin dat hij profvoetballer zou worden, want vader Giuseppe was trainer van onder meer Pisa, Lazio en Sporting Lissabon.

Soepel was de verstandhouding tussen vader en zoon Materazzi in de vroege jaren niet. Vader was coach bij Messina en de 17-jarige Marco speelde er in een jeugdteam. Toen vader besloot om zoon niet over te hevelen naar het eerste team, stapte junior over naar een amateurclub, waar hij twee jaar speelde.

Hij liep al die tijd rond met het idee om professioneel basketballer te worden voordat hij terugkeerde naar het betaalde voetbal.

Het meningsverschil met pa is bijgelegd, maar inmiddels heeft Materazzi weer wat nieuwe conflicten in het leven geroepen. Hij stopte Juventus-speler Zlatan Ibrahimovic onlangs onder de zoden, hetgeen de verhoudingen tussen de twee clubs op scherp zette.

En hij heeft het tegenwoordig ook aan de stok met de clubleiding van Inter. De 1.93 lange en 92 kilo zware verdediger moet de plek centraal in de verdediging de laatste tijd vaak laten aan Walter Samuel, de Argentijn die dit seizoen overkwam van Real Madrid. Mede met het oog op een uitverkiezing in Squadra Azzuri op het WK in Duitsland flirtte Materazzi met AC Milan, maar van Inter mocht hij niet weg.

Hoewel Materazzi zijn tegenstander soms beter raakt dan de bal, toonde hij drie jaar geleden in Amsterdam ook respect voor een grote aanvaller. Via Endt zocht Materazzi contact met Van Basten. De Italiaan vroeg of hij met hem op de foto mocht. Dat kon geen kwaad, vond Van Basten.


© Het Parool, 21-02-2006

Adonis
10-07-06, 14:36
Hij had gewoon niet zo mogen reageren punt. Wat Materazzi heeft gezegd doet er niet aan toe.

Sayfdien
10-07-06, 14:40
Waar Van Basten het beulswerk van Materazzi met lichte spot bekeek, zo fel zijn de reacties in de Italiaanse stadions tegen zijn spel. Fans van de tegenstanders van Inter begroeten de weldadig getatoëerde speler (tribals en de namen van vrouw en kinderen) met spandoeken met de tekst: filio di putana. Hoerenjong.

mulan
10-07-06, 14:47
Geplaatst door Tomas
Kan je deze meetmethode ook uitleggen?

Ik denk dat ze wel gewoon fuck you etc lopen te roepen. Dat is geen kopstoot waard lijkt me.

Tomas
10-07-06, 14:50
Geplaatst door mulan
Ik denk dat ze wel gewoon fuck you etc lopen te roepen. Dat is geen kopstoot waard lijkt me.

Ja, ik had al door dat je een schaal van scheldwoorden en de daarbij behorende gepaste geweldadige reactie in gedachten had. Maar hoe werkt die meetmethode was de vraag. Ben jij bijvoobeeld degene die objectief bepaald of een scheldwoord heel, heel, heel erg erg is. Of mag de schelder dat doen, of bepaald de bescholdene dat? Of is er democratisch een schaal vastgelegd ergens, zonder dat ik dat wist.

mulan
10-07-06, 14:58
Geplaatst door Tomas
Ja, ik had al door dat je een schaal van scheldwoorden en de daarbij behorende gepaste geweldadige reactie in gedachten had. Maar hoe werkt die meetmethode was de vraag. Ben jij bijvoobeeld degene die objectief bepaald of een scheldwoord heel, heel, heel erg erg is. Of mag de schelder dat doen, of bepaald de bescholdene dat? Of is er democratisch een schaal vastgelegd ergens, zonder dat ik dat wist.

Racistische opmerking : kopstoot.
Opmerking over de ouders : trap in het kruis.
Ik heb je vrouw geneukt : stoot in het gezicht.

Zoiets? Nee maar ik denk dat er wel ongeschreven regels voor zijn. Die gasten voetballen hun hele leven. Kan me niet voorstellen dat er bij het minste of geringste opelkaar ingebeukt wordt. Uitzonderingen bevestigen de regel.

Bofko
10-07-06, 15:04
Geplaatst door mulan
Ik denk dat ze wel gewoon fuck you etc lopen te roepen. Dat is geen kopstoot waard lijkt me.

Voorstelletje:

3 maal 'fuck you' roepen + 1 maal tong uitsteken = 1 kopstoot waard ?

mulan
10-07-06, 15:09
Geplaatst door Bofko
Voorstelletje:

3 maal 'fuck you' roepen + 1 maal tong uitsteken = 1 kopstoot waard ?

Nee nee. Kopstoot heb ik al uitgelegd wanner dat toegepast dient te worden. 3 keer fuck you + 1 maal tong = vingers in de oren steken en huilend naar de scheidsrechter rennen.

Bofko
10-07-06, 15:15
Geplaatst door mulan
Nee nee. Kopstoot heb ik al uitgelegd wanner dat toegepast dient te worden. 3 keer fuck you + 1 maal tong = vingers in de oren steken en huilend naar de scheidsrechter rennen.

:handbang:

Red Sonja
10-07-06, 15:21
Geplaatst door Spoetnik
Misschien is Zizou omgekocht door de NWO om er voor te zorgen dat Frankrijk deze wedstijd zou verliezen. :haha:

Het is wel opvallend dat in de huidige context van clash of civilization, het All-Italian team van de multi-culti Fransen winnen in de finale. :)

Maar goed, het was goed voor de Economie als Italie zou winnen, dat heeft de NWO bank ABN-AMRO zelf uitgerekend.

Kun je hard om lachen, maar het klinkt helemaal niet onplausibel... :jammer:

Ik sluit me aan bij wat jij al op 26-6-2006 aangaf: "me thinks too much coincidence."

Knap staaltje acteerwerk van Materazzi en Zidane! :fpetaf:

Tomas
10-07-06, 15:24
Geplaatst door mulan
Racistische opmerking : kopstoot.
Opmerking over de ouders : trap in het kruis.
Ik heb je vrouw geneukt : stoot in het gezicht.

Zoiets? Nee maar ik denk dat er wel ongeschreven regels voor zijn. Die gasten voetballen hun hele leven. Kan me niet voorstellen dat er bij het minste of geringste opelkaar ingebeukt wordt. Uitzonderingen bevestigen de regel.

Je vergeet de omstandigheden mee te tellen. Sta je ruimschoots voor, dan mag je er maximaal om glimlachen. Sta je achter mag je bij het minste of geringste een beenbreuk schoppen. En lijk je het betere van het spel te hebben, maar lukt het gewoon niet, dan mag je een kopstoot geven als het enigszins racistisch lijkt.

barfly
10-07-06, 15:31
'Materazzi beledigde zus van Zidane'
RIO DE JANEIRO (ANP/AFP) - Braziliaanse liplezers denken te weten
wat Marco Materazzi zondag in Berlijn tegen Zinedine Zidane heeft
gezegd in de WK-finale. Na uitgebreide bestudering van de beelden
kwamen deze specialisten tot de conclusie dat de Italiaanse
verdediger de zus van Zidane voor hoer had uitgemaakt.
De liplezers verkondigden dit in het televisieprogramma
'Fantastico' op de Braziliaanse zender 'Globo'.
Zidane deelde Materazzi, naar aanleiding van zijn beledigende
woorden, een rake kopstoot uit. Met de rode kaart kwam een triest
einde aan een grote carrière. Italië won uiteindelijk na
strafschoppen.

Heerlijk nu komen de verhalen pas los...

H.P.Pas
10-07-06, 16:20
Geplaatst door Sayfdien

quote:
Waar Van Basten het beulswerk van Materazzi met lichte spot bekeek, zo fel zijn de reacties in de Italiaanse stadions tegen zijn spel. Fans van de tegenstanders van Inter begroeten de weldadig getatoëerde speler (tribals en de namen van vrouw en kinderen) met spandoeken met de tekst: filio di putana. Hoerenjong.




The father of Marco Materazzi believed his son was the real victim in the incident.

"I spoke to my son briefly after the game," said Giuseppe Materazzi.

"Marco had told me he had been provoked. It's as though they have something against him each time.

"In the past two years, Marco has only been on the receiving end and the injuries he has sustained are proof of this.


Helemaal ongelijk heeft de ouwe kennelijk niet..

MissPerlaBrilla
10-07-06, 17:07
Zidane had die rode kaart niet verdient!!

Het was-meskien-zijn laatste match:(

Ik was echt aan het freaken gisteren!!


Sorry hé; maar France heeft het beste gespeelt!! En die Italianen hé; zijn niets anders dan UITSCHOT ojahh en COMEDY-spelers.

Ze konden beter een film opnemen,, De stommerikken.

De kopstoot was er wel een beetje teveel aan; maar wat kon hij anders doen.
Hij was echt niet goed gezind

En face it; :vreemd: wat zouden wij hebben gedaan als iemand ons voor terrorist uitmaakte..

Ik zou hem niet alleen een kopstoot geven maar ook een balstoot :stout:



En ik wou zooooo hard dat La France de cup had gewonnen!!



(ik ben half)!!



Het was wel een goede (gevecht) match,, dodelijk,, maar wij hadden moeten winnen.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Ik gun het hun eeeecht niet!!
ECHT NIET!!












Ik heb -dnkik- zelfs een trauma aan Italianen over gelaten :vreemd:


Zo hard wou ik dat ze wonnen

Mjahh; enige wat ik hier aan kan toevoege is

























































































































LATEN WE DE ITALIANEN UITROEIIIIEEEN!!:p

Héhé; Grapje;) -dnkiktoch- :p

Eni
10-07-06, 17:08
'Materazzi beledigde zus van Zidane'

Uitgegeven: 10 juli 2006 16:24
Laatst gewijzigd: 10 juli 2006 17:49

RIO DE JANEIRO - Braziliaanse liplezers denken te weten wat Marco Materazzi zondag in Berlijn tegen Zinedine Zidane heeft gezegd in de WK-finale. Na uitgebreide bestudering van de beelden kwamen deze specialisten tot de conclusie dat de Italiaanse verdediger de zus van Zidane voor hoer had uitgemaakt.

De liplezers verkondigden dit in het televisieprogramma 'Fantastico' op de Braziliaanse zender 'Globo'. Zidane deelde Materazzi, naar aanleiding van zijn beledigende woorden, een rake kopstoot uit. Met de rode kaart kwam een triest einde aan een grote carrière. Italië won uiteindelijk na strafschoppen.


Zidane zal binnen enkele dagen laten weten waarom hij de kopstoot uitdeelde. "Zidane is teneergeslagen en wil voorlopig nog niet praten. Over een aantal dagen zal dat anders zijn", vertelde zijn zaakwaarnemer Alain Migliaccio maandag op de BBC. "Wel kan ik alvast melden dat Materazzi iets ernstigs heeft gezegd".

MissPerlaBrilla
10-07-06, 17:26
:droef:

Lost_lady
10-07-06, 17:37
France defender William Gallas has called the Italians 'cheats', after his team's World Cup final defeat to the Azzurri on Sunday.

Les Bleus captain Zinedine Zidane was correctly dismissed for a head-butt on Marco Materazzi in an off-the-ball incident in Berlin.

But a bitter Gallas has controversially moved to defend his team-mate and alleged that Marcello Lippi's team used underhand tactics to win.

"Italians always act like this," he told AFP. "It is a shame to say that, but when they feel they are being dominated they try to provoke you.

"Yes, they are cheaters, but we can't stop that. Fifa and the referees only see the second act, they never look at why there is an incident.

"I accept when the adversary wins with honour, but that is not the case. We know Zizou, he doesn't react like that, people can't react like that, but he has been insulted.

"I think it was very grave. When you play against people like that you want to kick their ass. It is cheating, but they are Italians."

While reports in the French media suggest that Materazzi called Zidane a 'terrorist,' making reference to his Algerian roots, the Frenchman's reaction was inexcusable and left a sour taste in the mouth after what has been an outstanding career.

MissPerlaBrilla
10-07-06, 17:39
:laser: :motorzaag :terrorist :maffia: :fuckit2: :kalasniko :sniper: :ninja2: :auw: :huil: :knife_hea :fpotver: :duivel: :fpuh: :boos: :dood: :boos: :( :mad: :confused: :huil: :verward: :stomp: :tranen: :zweep: :fplet: :schreeuw:


Dit ging er allemaal door mij toen dat Zinedine rode kaart kreeg!!

Lampo
10-07-06, 17:40
Drie pagina's, en de joodse connectie is nog steeds niet gelegd.

Het leven is soms triest als het ware vuur ontbreekt.

Juliette
10-07-06, 18:09
maandag 10 juli 2006

Zidane spreekt ,,binnen enkele dagen'' over zijn kopstoot

BRUSSEL - Zinedine Zidane zal ,,binnen enkele dagen'' uitleggen waarom hij de Italiaan Marco Materazzi een kopstoot in de maag gaf, zondag tijdens de finale van het WK voetbal in Duitsland. Zidane werd voor die fout uitgesloten, Frankrijk verloor de wedstrijd tegen Italië in de strafschoppenreeks.

,,Zinedine wil daar nu niets over kwijt'', vertelde zijn agent Alain Migliaccio aan de Britse omroep BBC. ,,Maar binnen enkele dagen zal hij wel spreken. Zinedine is iemand die normaal doof blijft voor beledigingen, maar zondag knapte er iets in hem. Hij was erg zwaar ontgoocheld en triest. Hij had op een andere manier afscheid willen nemen.''

De Standaard Online.

observer
10-07-06, 20:28
Geplaatst door Lampo
Drie pagina's, en de joodse connectie is nog steeds niet gelegd.

Het leven is soms triest als het ware vuur ontbreekt. is zijn voornaam niet sam of moos

ach wat hij ook gezegd heeft geweld (want dat is dit gewoon) is niet de oplossing

sjaen
10-07-06, 20:34
Geplaatst door MissPerlaBrilla
:laser: :motorzaag :terrorist :maffia: :fuckit2: :kalasniko :sniper: :ninja2: :auw: :huil: :knife_hea :fpotver: :duivel: :fpuh: :boos: :dood: :boos: :( :mad: :confused: :huil: :verward: :stomp: :tranen: :zweep: :fplet: :schreeuw:


Dit ging er allemaal door mij toen dat Zinedine rode kaart kreeg!!

Nou dan word het hoog tijd voor en bezoek aan het toilet...

Asma2
10-07-06, 20:37
Laten we niet vergeten dat Patrick Kluivert tijdens een oefenduel met Belgie een van de Belgische spelers een klap gaf. De reden hiervan was dat hij hem een moordenaar noemde omdat Patrick een tijdje daarvoor een ongeluk had veroorzaakt met 1 doden.

Ik kan de woede van Zizou wel begrijpen...zou hetzelfde hebben gedaan.

ronald
10-07-06, 20:38
Geplaatst door Lampo
Drie pagina's, en de joodse connectie is nog steeds niet gelegd.

Het leven is soms triest als het ware vuur ontbreekt.


Fussball isht niechst ein Yiddische gesheft....

Amenzu
10-07-06, 23:48
BBC bericht dat hij iets racistisch heeft gezegd over zijn moeder.

Dit komt uit een interview met hem:
http://observer.guardian.co.uk/osm/story/0,,1182707,00.html

Despite pressure from lobby groups, Zidane has never commented on the war in public or on his Berber origins; but he is clearly pleased that this identity should not be overlooked in the English-speaking press. 'My family are very proud of me, but I am very proud of them and where they come from. I am proud that they come from Kabylie. It is a special place and my roots there are important to me. We used to go all the time to my father's home village when we were young. But now, it's like Marseille and La Castellane: even though I want to go back it is difficult for so many reasons.'


Zidane talks about his own young family with pride. He married Véronique, who is of French-Spanish extraction, in 1992. They met while he was at Cannes and they now have three boys, each with an Italian name. 'They are all good footballers,' he says. 'I would be happy for them to go into the game. But they must work hard first. That is what I have learnt.'

his stomping on the hapless Faoud Amin of Saudi Arabia during the 1998 World Cup finals (this latter action was, strangely enough, widely applauded in the Berber community as Zidane's revenge on hated Arab 'extremists').

Zidane's first coaches at AS Cannes noticed quickly that he was raw and sensitive, eager to attack spectators who insulted his race or family. The priority of his first coach, Jean Varraud, was to get him to channel his anger and focus more on his game. According to Varraud, Zidane's first weeks at Cannes were spent mainly on cleaning duty as a punishment for punching an opponent who had mocked his ghetto origins.

sjaen
10-07-06, 23:58
Geplaatst door Amenzu
BBC bericht dat hij iets racistisch heeft gezegd over zijn moeder.

Dit komt uit een interview met hem:
http://observer.guardian.co.uk/osm/story/0,,1182707,00.html



Leuk verhaal alleen ietwat gedateerd: dec. 2003

Amenzu
11-07-06, 00:01
Is hij Arabische terrorist genoemd ? Ddan kan ik voostellen dat hij als Franse Berber het een grote belediging vindt om Arabier genoemd te worden en tot deze actie is overgegaan.... :-) :-(

sjaen
11-07-06, 00:17
Geplaatst door Amenzu
Is hij Arabische terrorist genoemd ? Ddan kan ik voostellen dat hij als Franse Berber het een grote belediging vindt om Arabier genoemd te worden en tot deze actie is overgegaan.... :-) :-(


Mensen worden toujour verbaal beledigd, dus gaan we er maar op slaan. Geweld is altijd een uiting van onmacht, nogal simpel: ja maar hij heeft mij ...........

Musti73
11-07-06, 00:19
Ik als arabier zag hem vertrekken met een traan. We gaan het niet weeral hebben over kabyls, riffijnen of schlough. Ik vond als arabier dat hij een voorbeeld was. Kom niet weer af van die verabisering wat vind het kul vind en heeft zeker geen grond stop proppageren vind een Kabyl nog altijd meer een naaste. Ik vind dat als mazzerazi iets zei! Gestraft moet worden....

Amenzu
11-07-06, 00:26
Geplaatst door Musti73
Ik als arabier zag hem vertrekken met een traan. We gaan het niet weeral hebben over kabyls, riffijnen of schlough. Ik vond als arabier dat hij een voorbeeld was. Kom niet weer af van die verabisering wat vind het kul vind en heeft zeker geen grond stop proppageren vind een Kabyl nog altijd meer een naaste. Ik vind dat als mazzerazi iets zei! Gestraft moet worden....

Dat was met een knipoog bedoeld vandaar die smiley achter..

Hier kijke eens hier naar d ereacties:
http://www.alarabiya.net/Articles/2006/07/10/25581.htm

Lost_lady
11-07-06, 00:26
Ik kan me alleen voorstellen als deze bericht waar is
http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?threadid=193717
Wat is erg om genoemd te worden "Vuile Muslim" en "de zoon van de terroristische hoer" terwijl naar verluid Zidane zijn moeder erg ziek is en Materrazi wist dat !

Al3arbi
11-07-06, 00:56
Breekt de Derde Wereld Oorlog nou uit of niet?

~Panthera~
11-07-06, 01:01
Geplaatst door Al3arbi
Breekt de Derde Wereld Oorlog nou uit of niet?

Hier wel. :roker:

MaRiaH
11-07-06, 01:18
Geplaatst door ~Panthera~
Hier wel. :roker:

:hihi:

Wide-O
11-07-06, 05:55
Geplaatst door Al3arbi
Breekt de Derde Wereld Oorlog nou uit of niet?

Wacht maar tot er een cartoon van dit incident gemaakt wordt :zegniets: :hihi:

Even samenvatten: Materazzi heeft met zekerheid gezegd:

. terrorist
. je zus is een ho
. je moeder is een ho
. vuile moslim
. ?

:verward:

H.P.Pas
11-07-06, 09:03
Geplaatst door Wide-O
Wacht maar tot er een cartoon van dit incident gemaakt wordt :zegniets: :hihi:

Even samenvatten: Materazzi heeft met zekerheid gezegd:

. terrorist
. je zus is een ho
. je moeder is een ho
. vuile moslim
. ?

:verward:

.Eufemiano Fuentes is huisarts bij Real.

observer
11-07-06, 09:09
Geplaatst door Wide-O
Wacht maar tot er een cartoon van dit incident gemaakt wordt :zegniets: :hihi:

Even samenvatten: Materazzi heeft met zekerheid gezegd:

. terrorist
. je zus is een ho
. je moeder is een ho
. vuile moslim
. ?

:verward: de sun zegt "zidane: zullen we shirtjes wisselen straks matterazi "liever met je vrouw"

ik denk dat hij gezegd heeft hee berber wordt het geen tijd voor een tapijtje op die knar :rolleyes:

blijf het vermakelijk vinden is een trend de laatste jaren dat men zich meer met de daders identificeerd dan met de (oke in dit geval onsympathieke ) slachtoffers

zeker in het voetbal

scheidrechters die niet meer veilig zijn
c. ronaldo die (voor hem wel zo mooi) niet meer naar engeland durft
en nu dit weer

H.P.Pas
11-07-06, 09:56
Geplaatst door observer

blijf het vermakelijk vinden is een trend de laatste jaren dat men zich meer met de daders identificeerd dan met de () slachtoffers.



Is dat niet de kern van het fascisme ?

mulan
11-07-06, 10:38
MATERAZZI: "ZIDANE WAS ERG ARROGANT"
_______________________________________
"Ja, ik heb Zinédine Zidane beledigd",
geeft de Italiaan Marco Materazzi toe.
"Maar hij was wel heel erg arrogant",
zei hij in de Gazzetta dello Sport.

"Ik heb Zidane enkele seconden aan zijn
truitje vastgehouden waarop hij zich
naar mij draaide. Hij keek me met een
erg arrogante blik aan en bespotte me.
"Als je me mijn truitje wil, geef ik
het je achteraf wel", zei hij nog."

"Ik heb een beledigend antwoord gege-
ven, dat is waar. Maar wat ik heb ge-
zegd hoor je tientallen keren. Dat
ontglipt ons vaak op het terrein." Wat
hij nu juist zei, vertelde hij niet.
_ "vuile terrorist" was het niet

"EEN MOEDER IS HEILIG VOOR MIJ"
_______________________________________
Steeds meer duikt de versie op dat Mar-
co Materazzi Zinédine Zidane een "vuile
terrorist" genoemd zou hebben. Zidane
is een Fransman met Algerijnse roots.

Maar Materazzi ontkent met klem dat hij
Zidane een "vuile terrorist" heeft
genoemd. "Dat is helemaal niet waar",
zei de verdediger bij de aankomst van
de Italiaanse selectie in Rome. "Ik
weet niet eens wat dat woord betekent."

"Ik ben een beschaafd mens hoor. En ik
heb zeker niet de moeder van Zidane
beledigd. Want voor mij is een moeder
heilig", zei de speler van Inter. Mate-
razzi verloor zijn moeder op zijn 14e.

Doc25
11-07-06, 10:40
waar maken al die gefrustreerde nederlandertjes hier druk over ? proberen ze zidane op een forumpje in NEDERLAND de les te lezen, terwijl die gozer ondanks de rode kaart gewoon de gouden bal heeft ;)


dat zal ze nog meer frustreren. Het (voormalige) RIAGG zal overuren draaien

Bofko
11-07-06, 11:12
Geplaatst door H.P.Pas
Is dat niet de kern van het fascisme ?

Hele sterke. :duim:

Amenzu
11-07-06, 11:24
Italiaanse parlementlid wil onderzoek naar de racistische uitspraken van Materrazzi...

alarabiya

Seif
11-07-06, 11:53
‘Alledaagse verwensing’ gaf aanzet tot kopstoot Zidane

ANP

ROME - Marco Materazzi heeft Zinedine Zidane in de WK-finale beledigd omdat de Franse middenvelder hem ‘super arrogant’ behandelde. Zidane liet zich na de woorden van de Italiaanse verdediger gaan en gaf hem een kopstoot tegen de borst. Zidane kreeg rood en Italië werd na het nemen van strafschoppen wereldkampioen.

‘Ik hield zijn shirt een paar seconden vast’, zei Materazzi tegen het Italiaanse dagblad Gazzetta dello Sport over de aanleiding. ‘Hij bekeek me daarna minachtend en spottend aan. Hij bekeek me superarrogant van boven naar beneden en zei: ‘Als je mijn shirt echt wilt hebben, kun je dat later krijgen.’

Materazzi vertrouwde Zidane daarop een beledigende opmerking toe, zo erkende hij. ‘Maar het ging zeker niet over zijn moeder, moeders zijn bij mij heilig. Ik heb hem ook geen terrorist genoemd. Het was een belediging zoals je die zo vaak hoort.’ Volgens de zaakwaarnemer van Zidane was het wél een ernstige opmerking.

Liplezers hebben wereldwijd getracht de woorden van Materazzi te ontcijferen. Zij komen nog niet tot een eenduidige verklaring. Braziliaanse experts menen zeker te weten dat de Italiaan de zus van Zidane voor hoer had uitgemaakt. De Britse krant The Times huurde de Engelse lipleesexpert Jessica Rees in en zij ‘zag’ Materazzi zeggen dat Zidane de zoon is van een ‘terroristische hoer’.

Bron: de Volkskrant (http://www.volkskrant.nl/buitenland/article329233.ece/Alledaagse_verwensing_gaf_aanzet_tot_kopstoot_Zida ne)

Eigenlijk krankzinnig dat Zidane twee toppers krijgt. Het is maar fokking voetbal. :moe:

observer
11-07-06, 12:26
Geplaatst door H.P.Pas
Is dat niet de kern van het fascisme ? ach ik weet niet of je zo ver moet gaan

maar het valt me op dat men steeds vaker het gedrag van het slachtoffer bekritiseerd

of dat nu voetbal is war ronaldo en matterazzi of hoe heeft die scheidsrechter van chelsea vorig jaar of daarbuiten, zo van ja hij is doodgeslagen maar had hij zich maar niet mee moeten bemoeien of om een knuppel in een hoenderhok te gooien kijk naar de van gogh zaak hoevaak was het niet "had hij maar niet mensen moeten beledigen"

of dat fascisme is, geen idee, het aanvallen van als het ware de boodschapper is van alle politieke kleuren

Bofko
11-07-06, 12:29
Geplaatst door observer
ach ik weet niet of je zo ver moet gaan



Volgens mij was het een retorische vraag.

Sayfdien
11-07-06, 13:00
Materazzi zegt:


Ik ben een beschaafd mens hoor.

Welke jury zal hem vrijspreken?

H.P.Pas
11-07-06, 13:05
Geplaatst door Bofko
Volgens mij was het een retorische vraag.
.

Bofko
11-07-06, 13:18
Geplaatst door H.P.Pas
.

Nou vooruit, ook een puntdicht: :D

De buren braken
zonder ziek te zijn

H.P.Pas
11-07-06, 13:26
Geplaatst door Bofko
Nou vooruit, ook een puntdicht: :D

De buren braken


Een Leitvariant heet dat in de schakerij.
ik moet aan het werk..

Hawa
11-07-06, 16:57
Sorry hoor, maar die hele voetbal was in mijn ogen waardeloze prestatie.
En die kopstoot, van Zidane,jammer genoeg heeft hij niet die echte kopstoot gegeven tot bloedens toe!
Tegen die borstkas van die Italiaanse rascist,walgelijke dingen die hij zegt,tegen Zidane,echt walgelijk en oh zo pijnlijk!
Het intereseert mij echt niet wie nu wint, maar moet wel rechtvaardig blijven,maar die rechtvaardigheid was ver te zoeken over hele clinique!
Walgelijk! Al die geld die die spelers verdienen en er zootje van maken,weg ermee,geef mij maar amateur,en LANG LEVE ZIDANE!! :love2:

H.P.Pas
11-07-06, 17:10
Geplaatst door Hawa
walgelijke dingen die hij zegt,tegen Zidane,echt walgelijk en oh zo pijnlijk!


:schok: Jij weet het.
Vertel!

Amenzu
11-07-06, 17:26
Het schijnt dat Blatter niet op het podium is geweest om de cup uit te reiken vanwege solidariteit met Zidane.

Wide-O
11-07-06, 17:28
Geplaatst door H.P.Pas
Een Leitvariant heet dat in de schakerij.
ik moet aan het werk..

Het Zidame-gambiet ? :moeilijk:

prikkerd
11-07-06, 22:56
http://fotos.sapo.pt/futebolez/pic/00002ed9

observer
12-07-06, 08:16
MILAAN - Voor een enthousiast publiek van 60.000 mensen hebben de Rolling Stones dinsdagavond in Milaan het verlate startsein gegeven voor hun Europatournee. Die was met meer dan een maand uitgesteld omdat de 62-jarige gitarist Keith Richards in Nieuw-Zeeland uit een boom was gevallen en hoofdletsel had opgelopen.

De Britse rockgroep trad op in het afgeladen San Siro-stadion en bracht klassiekers als Satisfaction ten gehore. Leadzanger Mick Jagger feliciteerde Italië met de overwinning bij het WK voetbal en verraste het publiek door de winnende voetballers Marco Materazzi en Alessandro Del Piero op het podium te roepen.

"Materazzi en Keith Richards hebben iets gemeen - beiden hebben een hoofdprobleem gehad", schertste Jagger in het Italiaans, zinspelend op het incident met de Franse voetballer Zinedine Zidane en het Nieuw-Zeelandse ongelukje.

De bandleden van de Rolling Stones zijn bij elkaar 248 jaar oud. . :)

Sayfdien
12-07-06, 10:26
Voetbal: Zidane geeft uitsluitsel op televisie
12 juli 2006, 10:42 (13 reacties)

PARIJS (ANP) - Aan al het gespeculeer over de aard en inhoud van de beledigingen tegen Zinedine Zidane komt waarschijnlijk een einde. De afgezwaaide aanvoerder van WK-finalist Frankrijk heeft toegezegd woensdagavond te verschijnen in een rechtstreeks tv-programma op het Franse Canal Plus.

Zidane heeft ingestemd met een interview. De uitzending begint om 20.00 uur. Volgens de manager van de voetbalheld zal de Franse voetbalvedette uitleggen waarom hij aan zijn Italiaanse tegenstander Marco Materazzi zondag in de WK-finale in Berlijn, door Italië gewonnen via strafschoppen, een doldrieste kopstoot tegen zijn borst uitdeelde.

Zidane werd voor dat ernstige vergrijp uit het veld gestuurd op advies van de vierde official langs de lijn. Daarmee kwam een triest einde aan de grootse carrière van 'Zizou'.

Woedeuitbarsting

Sinds het nu al historische incident heeft Zidane nog geen enkel commentaar gegeven op zijn woedeuitbarsting. Volgens zijn slachtoffer Marco Materazzi, die het duel na medische behandeling kon voortzetten, had de Franse spelmaker hem ,,super arrogant'' behandeld.

Materazzi gaf toe

De Italiaanse verdediger gaf wel toe dat hij Zidane daarop had beledigd, maar wilde niet zeggen wat hij hem had toegeroepen. Materazzi benadrukte dat het om niets ernstigs ging en dat het iets was wat je wel vaker hoorde op een voetbalveld.

Deskundigen op het gebied van liplezen trekken de verklaring van de Italiaanse international echter in twijfel. Volgens de een zou Materazzi de zus van Zidane voor hoer hebben uitgemaakt, een ander houdt het erop dat de Italiaan de Fransman voor een zoon van een terroristische hoer zou hebben uitgemaakt. Zidane is van Algerijnse afkomst.

FIFA-onderzoek

De wereldvoetbalbond FIFA liet dinsdag weten dat een officieel onderzoek gaande is naar de rode kaart voor Zidane, waarin ook de ,,omstandigheden van het incident'' nadrukkelijk aan de orde zullen komen.

observer
12-07-06, 12:34
moeten we zidane op zijn woord geloven? heeft natuurlijk alle redenen om het groter te maken zodat zijn rol kleiner wordt.

dat onderzoek wordt toch niets, niemand wat gehoord behalve die 2 en dan kun je alleen diegene straffen die zichtbaar iets doet ie zidane, en ik heb nu al zoveel varianten gehoord dat ik geen enkel medium of liplezer serieus meer neem .

laten we niet vergeten dat die toch wel een reputatie heeft nu 2x in wk rood en 2 x in champions league en niet voor kleine overtredingen.

Morosian
12-07-06, 12:50
Wat iemand ook tegen wie zegt, reageren met fysiek geweld is voor de dommen. Er is geen enkel denkbare belediging, maar dan ook geen enkele, die mij ooit naar fysiek geweld zou doen grijpen. Dat is toch echt meer iets voor de mentaal instabielen en diegenen met een IQ van kamertemperatuur. Tot welke van de twee Zidane behoort is mij nog niet duidelijk.

observer
12-07-06, 13:15
blatter wil die gouden bal ook weer terug

krijgt hij wel mischien nieuwe prijs gouden kop

Sayfdien
12-07-06, 14:32
Geplaatst door observer
moeten we zidane op zijn woord geloven? heeft natuurlijk alle redenen om het groter te maken zodat zijn rol kleiner wordt.

dat onderzoek wordt toch niets, niemand wat gehoord behalve die 2 en dan kun je alleen diegene straffen die zichtbaar iets doet ie zidane, en ik heb nu al zoveel varianten gehoord dat ik geen enkel medium of liplezer serieus meer neem .

laten we niet vergeten dat die toch wel een reputatie heeft nu 2x in wk rood en 2 x in champions league en niet voor kleine overtredingen.

Zidane houdt jou ook goed bezig he :knipoog:

observer
12-07-06, 15:20
Geplaatst door Sayfdien
Zidane houdt jou ook goed bezig he :knipoog: gezien het aantal topics hier wel meer mensen dus wat is je punt, en het is niet eens een marokkaan :zwaai:

prikkerd
12-07-06, 16:32
Geplaatst door Morosian
Wat iemand ook tegen wie zegt, reageren met fysiek geweld is voor de dommen. Er is geen enkel denkbare belediging, maar dan ook geen enkele, die mij ooit naar fysiek geweld zou doen grijpen. Dat is toch echt meer iets voor de mentaal instabielen en diegenen met een IQ van kamertemperatuur. Tot welke van de twee Zidane behoort is mij nog niet duidelijk.


Trots ...
Eer....
Discriminatie...



ik noem maar wat woorden op

Julien
12-07-06, 17:36
Ik hoop dat Materazzi een flinke straf krijgt als Zidane zijn woordje heeft gedaan!

Van mij had hij Materazzi + matennaaier Buffon een dubbele kopstoot mogen geven.

observer
12-07-06, 21:02
Geplaatst door Julien
Ik hoop dat Materazzi een flinke straf krijgt als Zidane zijn woordje heeft gedaan!

Van mij had hij Materazzi + matennaaier Buffon een dubbele kopstoot mogen geven. ze kunnen hem nergens voor straffen

zelf al is de fifa geen sharia rechtbank waar je 4 getuigen nodig hebt 1 zou toch wel minste zijn

quattro
12-07-06, 22:22
Dan is Materazzi een helderziende.
Hij kon van tevoren zeggen dat zidane een terrorist was.
En dat zonder te weten wat dat inhoudt!
:italie:

Max Stirner
13-07-06, 13:52
Geplaatst door Julien
Ik hoop dat Materazzi een flinke straf krijgt als Zidane zijn woordje heeft gedaan!

Van mij had hij Materazzi + matennaaier Buffon een dubbele kopstoot mogen geven.



`Je moeder/zus is een hoeah` is een doodnormale belediging. In ieder geen reden om een WK-finale voor te verknallen.

De reactie van Zidane was er dus één van een idioot, ook al moet hij ook in dat opzicht waarschijnlijk zijn meerdere erkennen in Maradona.

Hawa
13-07-06, 16:19
`Je moeder/zus is een hoeah` is een doodnormale belediging. In ieder geen reden om een WK-finale voor te verknallen.

De reactie van Zidane was er dus één van een idioot, ook al moet hij ook in dat opzicht waarschijnlijk zijn meerdere erkennen in Maradona.

Hij hoeft niemand te erkennen,hij, ,Zidane,heeft excuses aangeboden aan al die kinderen die incident van die kopstoot als lief hebben genomen en Zidane niet laten hebben vallen.
Dan zie je toch maar weer die broederliefde en zusterliefde metelkander....Godzijdank!

Laten we het maar liever niet hebben over sportiviteit,daar spreekt menigeen boekdelen over!
KInderen voedden we rechtvaardig op,maar ondertussen bestaat die onrechtvaardigheid,onzichtbaar toch wel op het veld of daar buiten.
Pijn! Is die pijn die je mee hebt gemaakt als kleine obdonder,in die ghettoos,
Hoe kan je pijn verzachten of verbeurtverklaren,
Die scheidsrechter werkte ook als rode lap op een gewonde stier.
Zidane heeft allles ingezet,doelpunten en voorzetten gedaan,maar niets heeft geholpen aan die zielepijn,en dat moeten wij waarderen,wij kunnen niet oordelen, om daar boven te staan,aan al die vernederingen die hij als klein kind heeft moeten vergaren,en nu volwassen mens het goede voorbeeld moet worden gegeven.
In die hele voetbalgebeuren,hoe vaak wordt men niet in ziekenhuis ingeslagen,met een voltreffer tegen scheenbeen,enkel of knie!
Ja geld! En die hele corrupte zooi van Italie,waarmen nog zwaard van damocles te wachten staat.
Leed,pijn,zijn er ook verzachtende omstanigheden,ik denk niet voor moslims,die moeten al die verwensingen maar voor lief nemen.
Haat,rascitische opmerkingen. Mijn kinderen staan er wel boven, maar die zijn ook niet vernederd zoals Zidane is overkomen, en op zijn netvlies staat geschreven.
Mijn kinderen,laten die woorden als poephoofd,drol,zwarte,bruine chocolade reep,wel varen en spelen sterren van de hemel,en gaan niet beuken,zij doen wel rechtvaardige strijd,en waarom die blanke arrogantie dan niet?

Seif
13-07-06, 20:38
"Zidane schold ref in halve finale uit voor 'hoerenzoon'"

De Franse sterspeler Zinédine Zidane, die in de WK-finale een kopstoot gaf aan de Italiaan Marco Materazzi, zou in de halve finale de Uruguayaanse scheidsrechter Jorge Larrionda hebben uitgescholden. Dat meldt de Italiaanse sportkrant La Gazzetta dello Sport.

In de halve finale, die Frankrijk met 1-0 won van Portugal na een strafschop van Zidane, zou de Franse spelmaker de ref voor "hijo de puta" (hoerenzoon) hebben uitgemaakt. Volgens de Gazzetta gebeurde het een kwartier na rust, na een betwistbare fase. Zidane en Larrionda zouden dan even met elkaar gepraat hebben, weet de krant. Daarop draaide de Franse nummer 10 zich om en fluisterde bijna onhoorbaar het scheldwoord, waardoor Larrionda niets had gehoord.

Geen spijt

Gisteravond excuseerde Zidane zich openlijk voor zijn kopstoot aan Materazzi, maar spijt had hij niet van zijn actie. Volgens 'Zizou', die zo in mineur afscheid nam van het voetbal, had Materazzi hem meerdere keren persoonlijk beledigd. Het zou gaan om kwetsende scheldwoorden aan het adres van Zidanes moeder en zus, maar dat werd door de Italiaan meteen ontkend. De Wereldvoetbalbond FIFA heeft ondertussen een disciplinair onderzoek geopend en wil de uitleg van beide spelers horen.

Bron: HLN.be (http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_231478.html?wt.bron=kanaalArt2)

Good Kahuna
13-07-06, 21:19
Geplaatst door Seif

In de halve finale, die Frankrijk met 1-0 won van Portugal na een strafschop van Zidane, zou de Franse spelmaker de ref voor "hijo de puta" (hoerenzoon) hebben uitgemaakt. Volgens de Gazzetta gebeurde het een kwartier na rust, na een betwistbare fase. Zidane en Larrionda zouden dan even met elkaar gepraat hebben, weet de krant. Daarop draaide de Franse nummer 10 zich om en fluisterde bijna onhoorbaar het scheldwoord, waardoor Larrionda niets had gehoord.


Maar hoe weet die krant dat dan? Vreemd dat ze daar niets over zeggen.

observer
13-07-06, 23:08
waarom zou een italiaan een fransman in het spaans uitschelden???

III
14-07-06, 00:16
Geplaatst door observer
waarom zou een italiaan een fransman in het spaans uitschelden???

In Uruguay wordt Spaans gesproken en de Italiaan in kwestie is de Fransman met Algerijns Berberse voorouders.
Jij bent de weg ook al aardig kwijt, niet?
:fpetaf:

observer
14-07-06, 08:10
Geplaatst door III
In Uruguay wordt Spaans gesproken en de Italiaan in kwestie is de Fransman met Algerijns Berberse voorouders.
Jij bent de weg ook al aardig kwijt, niet?
:fpetaf: matterazzi is een sicililiaan iedereen weet dat die niet je moeder beledigen maar een paardekop naar je sturen :wohaa:

Morosian
14-07-06, 08:40
Geplaatst door Seif
De Franse sterspeler Zin�dine Zidane, die in de WK-finale een kopstoot gaf aan de Italiaan Marco Materazzi, zou in de halve finale de Uruguayaanse scheidsrechter Jorge Larrionda hebben uitgescholden. Dat meldt de Italiaanse sportkrant La Gazzetta dello Sport.

In de halve finale, die Frankrijk met 1-0 won van Portugal na een strafschop van Zidane, zou de Franse spelmaker de ref voor "hijo de puta" (hoerenzoon) hebben uitgemaakt. Volgens de Gazzetta gebeurde het een kwartier na rust, na een betwistbare fase. Zidane en Larrionda zouden dan even met elkaar gepraat hebben, weet de krant. Daarop draaide de Franse nummer 10 zich om en fluisterde bijna onhoorbaar het scheldwoord, waardoor Larrionda niets had gehoord.

Dus als ik het goed begrijp: Zidane fluisterde de vermeende scheldwoorden zo zacht in het oor van de scheidsrechter dat deze niets had gehoord, maar de journalist van Gazetta wel. Hmm, erg geloofwaardig.

Los van deze hele kwestie is het allerergste natuurlijk dat een land dat onaantrekkelijk, achteruit bewegend, met zeven man verdedigend, laf countervoetbal speelt wereldkampioen wordt op een allesbehalve overtuigende wijze. Hopelijk hebben de internationale coaches meer onthouden van de speelwijze van Duitsland, Australië, Argentinië of Ivoorkust.

mulan
14-07-06, 09:40
Geplaatst door Morosian
Dus als ik het goed begrijp: Zidane fluisterde de vermeende scheldwoorden zo zacht in het oor van de scheidsrechter dat deze niets had gehoord, maar de journalist van Gazetta wel. Hmm, erg geloofwaardig.

Los van deze hele kwestie is het allerergste natuurlijk dat een land dat onaantrekkelijk, achteruit bewegend, met zeven man verdedigend, laf countervoetbal speelt wereldkampioen wordt op een allesbehalve overtuigende wijze. Hopelijk hebben de internationale coaches meer onthouden van de speelwijze van Duitsland, Australië, Argentinië of Ivoorkust.

Ghana,Ivoorkust,Argentinie (deze tot na de wissel van die trainer tegen Duitsland) hebben redelijk leuk aantrekkelijk gevoetbald. Doen alsof de Italianen countervoetbal het hele toernooi gespeeld hebben is onzin. Ze hebben dit niet meer of minder gedaan dan een ander land. Tegen Duitsland speelde ze zelfs gewoon mooi goed voetbal en hoorde ze bij het rijtje hierboven. Het feit dat 10 verschillende spelers de doelpunten van Italie gemaakt hebben zegt al genoeg. Ze voetballen aardig wat doorelkaar heen. Zambrotta en Grosso kwamen continue mee naar voren. Dat zag ik de Nederlandse verdediging niet doen.

Morosian
14-07-06, 09:52
Geplaatst door mulan
Dat zag ik de Nederlandse verdediging niet doen.

Daarom noemde ik Nederland ook niet in mijn rijtje. Ik beschouw die zin dan ook maar als speldeprikje.

mulan
14-07-06, 10:09
Geplaatst door Morosian
Daarom noemde ik Nederland ook niet in mijn rijtje. Ik beschouw die zin dan ook maar als speldeprikje.

Gelukkig maar. Hoef je op de rest niet te reageren.

Vreemde_Vogel
14-07-06, 10:17
Geplaatst door mulan
Ghana,Ivoorkust,Argentinie (deze tot na de wissel van die trainer tegen Duitsland) hebben redelijk leuk aantrekkelijk gevoetbald. Doen alsof de Italianen countervoetbal het hele toernooi gespeeld hebben is onzin. Ze hebben dit niet meer of minder gedaan dan een ander land. Tegen Duitsland speelde ze zelfs gewoon mooi goed voetbal en hoorde ze bij het rijtje hierboven. Het feit dat 10 verschillende spelers de doelpunten van Italie gemaakt hebben zegt al genoeg. Ze voetballen aardig wat doorelkaar heen. Zambrotta en Grosso kwamen continue mee naar voren. Dat zag ik de Nederlandse verdediging niet doen.


:wtf:

Ben jij een vrouw? :argwaan:

Morosian
14-07-06, 10:35
Geplaatst door Vreemde_Vogel
:wtf:

Ben jij een vrouw? :argwaan:

Nog niet. Hij staat op de wachtlijst.

mulan
14-07-06, 10:53
Geplaatst door Vreemde_Vogel
:wtf:

Ben jij een vrouw? :argwaan:

Altijd. :strik:

Morosian don't hate :ego:

Morosian
14-07-06, 10:58
Geplaatst door mulan
Morosian don't hate :ego:

Ik haat niet. Haat is van intellectueel gehandicapten.

mulan
14-07-06, 11:04
Geplaatst door Morosian
Ik haat niet. Haat is van intellectueel gehandicapten.

Thank God dat jij niet bij die categorie hoort.

Vreemde_Vogel
14-07-06, 11:20
Geplaatst door mulan
Altijd. :strik:

Morosian don't hate :ego:

Ook niet toevallig een Rebecca Barend?

mulan
14-07-06, 11:29
Geplaatst door Vreemde_Vogel
Ook niet toevallig een Rebecca Barend?

Ieuwww.Nee. Mijn haren zitten niet zo hoog. :rood:

Vreemde_Vogel
14-07-06, 11:39
Geplaatst door mulan
Ieuwww.Nee. Mijn haren zitten niet zo hoog. :rood:

Safi, you passed the test. :fpetaf:

Ciao.

Doc25
16-07-06, 16:37
Geplaatst door mulan
Ghana,Ivoorkust,Argentinie (deze tot na de wissel van die trainer tegen Duitsland) hebben redelijk leuk aantrekkelijk gevoetbald. Doen alsof de Italianen countervoetbal het hele toernooi gespeeld hebben is onzin. Ze hebben dit niet meer of minder gedaan dan een ander land. Tegen Duitsland speelde ze zelfs gewoon mooi goed voetbal en hoorde ze bij het rijtje hierboven. Het feit dat 10 verschillende spelers de doelpunten van Italie gemaakt hebben zegt al genoeg. Ze voetballen aardig wat doorelkaar heen. Zambrotta en Grosso kwamen continue mee naar voren. Dat zag ik de Nederlandse verdediging niet doen.
:rolleyes:

Hawa
17-07-06, 14:59
Hey Doc,wat is dit nu weer voor mepperij! Erg! En niemand doet iets?
Gebeurde dit onder het voetballen? En ook nog van achterenaanvallen,wat een ploert is die man....NOuja,Hzoon,zekerweten! :rambo:

mulan
17-07-06, 15:36
Geplaatst door Doc25
:rolleyes:

Ja? :moe:

Doc25
16-08-06, 19:41
Geplaatst door mulan
Ja? :moe:
een dame die verstand heeft van voetbal ? :rolleyes:


Geplaatst door Hawa
Hey Doc,wat is dit nu weer voor mepperij! Erg! En niemand doet iets?
Gebeurde dit onder het voetballen? En ook nog van achterenaanvallen,wat een ploert is die man....NOuja,Hzoon,zekerweten! :rambo:
was niet van achteren. Hij heeft hem gewoon frontaal gevloerd :D