PDA

Bekijk Volledige Versie : De oorlogszuchtige Arabieren



Amenzu
11-07-06, 10:27
Terwijl de wereld zich bezig houdt met het incident van Zidane, voltrekt zich in Irak een ware burgeroorlog tussen de Arabische Shiëten en de Arabische Soennieten.

Drie dagen geleden werd een shiëtische moskee opgeblazen en zijn tientallen onschuldige gelovigen vermoord. Twee dagen geleden kwam een reactie en er werden 50 Soennieten geliquideerd, gisteren zijn ook tientallen vermoord in reactie daarop. Vandaag zijn er weer tientallen vermoord in reactie daarop en morgen zal de show verder gaan...

Deze strijd, waarvan gelukkig de koerden zijn bespaard (met al hun stromingen en religies), doet me denken aan een verklaring van de Ael een jaar gelden (sindsdien hoor je ook niets meer van ze). Daarin wilde Abu Jahjah (shiët) tegen beter weten in de achterlijke BARBAREN doen geloven dat er geen strijd is tussen de Arabische soenieten en schieten. Volgens hem was een verzinsel van de zionisten (of zoiets).

Meer dan 95% van de slachtoffers in Irak zijn vermoord door de Arabieren zelf. Wanneer houden de arbieren met het elkaar uitmoorden op?

Is er een oplossing? Of zal de burgeroorlog nog 20 jaar duren (net zoals in het land van ABu Jahjah). Of moet het land verdeeld worden in drie landen?

Alim
11-07-06, 10:51
Geplaatst door Amenzu
Terwijl de wereld zich bezig houdt met het incident van Zidane, voltrekt zich in Irak een ware burgeroorlog tussen de Arabische Shiëten en de Arabische Soennieten.

Drie dagen geleden werd een shiëtische moskee opgeblazen en zijn tientallen onschuldige gelovigen vermoord. Twee dagen geleden kwam een reactie en er werden 50 Soennieten geliquideerd, gisteren zijn ook tientallen vermoord in reactie daarop. Vandaag zijn er weer tientallen vermoord in reactie daarop en morgen zal de show verder gaan...

Deze strijd, waarvan gelukkig de koerden zijn bespaard (met al hun stromingen en religies), doet me denken aan een verklaring van de Ael een jaar gelden (sindsdien hoor je ook niets meer van ze). Daarin wilde Abu Jahjah (shiët) tegen beter weten in de achterlijke BARBAREN doen geloven dat er geen strijd is tussen de Arabische soenieten en schieten. Volgens hem was een verzinsel van de zionisten (of zoiets).

Meer dan 95% van de slachtoffers in Irak zijn vermoord door de Arabieren zelf. Wanneer houden de arbieren met het elkaar uitmoorden op?

Is er een oplossing? Of zal de burgeroorlog nog 20 jaar duren (net zoals in het land van ABu Jahjah). Of moet het land verdeeld worden in drie landen?

Dit is heel erg kort door de bocht. Je moet je afvragen wie de oorzaak hiervan is. Of beter gezegd wie heeft dat mogelijk gemaakt, en het antwoord is heel makkelijk te raden. AMERIKA NATUURLIJK. Amerika IS DE BOOS DOENER van alle ellende die op dit moment in Irak gaande is.

Eni
11-07-06, 11:00
Geplaatst door Alim
Dit is heel erg kort door de bocht. Je moet je afvragen wie de oorzaak hiervan is. Of beter gezegd wie heeft dat mogelijk gemaakt, en het antwoord is heel makkelijk te raden. AMERIKA NATUURLIJK. Amerika IS DE BOOS DOENER van alle ellende die op dit moment in Irak gaande is.

Toen Duitsland Nederland binnenviel gingen de protestanten en katholieken elkaar hier toch ook niet afmaken?

Bofko
11-07-06, 11:04
Geplaatst door Alim
Dit is heel erg kort door de bocht. Je moet je afvragen wie de oorzaak hiervan is. Of beter gezegd wie heeft dat mogelijk gemaakt, en het antwoord is heel makkelijk te raden. AMERIKA NATUURLIJK. Amerika IS DE BOOS DOENER van alle ellende die op dit moment in Irak gaande is.

:vreemd: Velen denken dat ´oorzaak´ identiek is aan ´schuld´.

Amenzu
11-07-06, 11:06
Geplaatst door Alim
Dit is heel erg kort door de bocht. Je moet je afvragen wie de oorzaak hiervan is. Of beter gezegd wie heeft dat mogelijk gemaakt, en het antwoord is heel makkelijk te raden. AMERIKA NATUURLIJK. Amerika IS DE BOOS DOENER van alle ellende die op dit moment in Irak gaande is.

Dit is simplistisch en dom. Je kunt niet de schuld geven aan Amerika voor het opblazen van moskeeën en vermoorden van onschuldige moslim door moslims. Je kunt het ook niet daarmee rechtvaardigen. Dat is het probleem van de moslims, vermoord elkaar en geef een andere de schuld. Wat willen ze daarmee bereiken?

De moordpartijen zijn het resultaat van mensne die opgegroeid zijn met haat en religieuze waanzin. Van mensen die in achterlijkheid leven en geen respect hebben voor het leven.

Ik weet ook dat Amerika fout is geweest en dat ze alleen voor eigen belangen gaan.

A-Natio
11-07-06, 12:32
Geplaatst door Amenzu
Dit is simplistisch en dom. Je kunt niet de schuld geven aan Amerika voor het opblazen van moskeeën en vermoorden van onschuldige moslim door moslims. Je kunt het ook niet daarmee rechtvaardigen. Dat is het probleem van de moslims, vermoord elkaar en geef een andere de schuld. Wat willen ze daarmee bereiken?

De moordpartijen zijn het resultaat van mensne die opgegroeid zijn met haat en religieuze waanzin. Van mensen die in achterlijkheid leven en geen respect hebben voor het leven.

Ik weet ook dat Amerika fout is geweest en dat ze alleen voor eigen belangen gaan.

Haat en geweld? Ik vraag me dan ook heel erg waar de haat die jij jegens Arabieren predikt, vandaan komt? Of is dat ook het gevolg van een misgelopen opvoeding?

Spoetnik
11-07-06, 13:20
Geplaatst door Eni
Toen Duitsland Nederland binnenviel gingen de protestanten en katholieken elkaar hier toch ook niet afmaken?

Nou als Duitsland er toen op had gestaan dat er een Protestant-Katholieke eenheidsregering zou moeten worden gevormd, en vervolgens ze een paar false flag operatie hadden uitgevoerd op protestante kerken en katholieke kerken, dan zou het wel tot een burgeroorlog komen.

Sayfdien
11-07-06, 13:47
Geplaatst door Spoetnik
Nou als Duitsland er toen op had gestaan dat er een Protestant-Katholieke eenheidsregering zou moeten worden gevormd, en vervolgens ze een paar false flag operatie hadden uitgevoerd op protestante kerken en katholieke kerken, dan zou het wel tot een burgeroorlog komen.

Het maakt niets uit wat je tegen Amenzu zegt, hij of zij is toch verblind door een vlek genaamd HAAT jegens alles wat naar Arabisch smaakt.

Je zou hem of haar wel eens van antisemitisme kunnen beschuldigen! Vraag me af waar het CIDI blijft, normaal springen zij er bovenop als je antisemitisch denkt, laat staan die gedachte uit. Maar goed het ene anti-semitisme is het andere niet.

Amenzu, kun je ook eens iets positiefs zeggen over "De Arabieren", of zijn ze alleen maar door en door slecht en is de wereld (waaronder de Berber wereld) het meest gebaat bij "Die Endlösung van dit Arabisch kankergezwel"?

Seif
11-07-06, 13:53
Geplaatst door Spoetnik
Nou als Duitsland er toen op had gestaan dat er een Protestant-Katholieke eenheidsregering zou moeten worden gevormd, en vervolgens ze een paar false flag operatie hadden uitgevoerd op protestante kerken en katholieke kerken, dan zou het wel tot een burgeroorlog komen.

Echt onzin. Maar tegen dit soort als-dan scenarios kun je je toch niet verweren.

sater
11-07-06, 13:57
:wohaa: in de naam van Jahweh = God = Allah joegen en jagen godvrezenden elkaar immer richting eeuwige jachtvelden.
Na eeuwen, soms bloedige, strijd ontstond de oeucumenische eenheidsgedachte tussen rooms - katholieken en christenen. Tot de ontdekking gekomend uit één en de zelfde goddelijke bron te putten. Is het in wezen met soenieten, sjiieten en alavieten niet hetzelfde?
Waarom en waartoe zou verschil in inzicht tot moordzucht moeten leiden?

Sayfdien
11-07-06, 14:09
Heel vreemd trouwens dat het tijdstip van het omblazen van die Sjiitische koepel samenviel met de zware verliezen die aan de VS zijn toegebracht. Verdeel en heers politiek van de VS is nog steeds de algemene tactiek blijkbaar.

Bofko
11-07-06, 14:17
Geplaatst door Sayfdien
Heel vreemd trouwens dat het tijdstip van het omblazen van die Sjiitische koepel samenviel met de zware verliezen die aan de VS zijn toegebracht. Verdeel en heers politiek van de VS is nog steeds de algemene tactiek blijkbaar.

Welnee. De VS zijn het meest gebaat bij vrede. Want dan is hun missie geslaagd. Je denkt toch niet dat ze nog een Vietnam willen.

Al Sawt
11-07-06, 14:20
Geplaatst door Eni
Toen Duitsland Nederland binnenviel gingen de protestanten en katholieken elkaar hier toch ook niet afmaken? Ik vind Ierland een betere vergelijking.

Sayfdien
11-07-06, 14:26
Geplaatst door Bofko
Welnee. De VS zijn het meest gebaat bij vrede. Want dan is hun missie geslaagd. Je denkt toch niet dat ze nog een Vietnam willen.

Ze hebben er al een 2e vietnam van gemaakt. Vrede? Tuurlijk, ik wens de VS dezelfde vrede toe als dat zij Irak en het hele Midden-Oosten toewensen. :wink:

Amenzu
11-07-06, 16:46
Geplaatst door A-Natio
Haat en geweld? Ik vraag me dan ook heel erg waar de haat die jij jegens Arabieren predikt, vandaan komt? Of is dat ook het gevolg van een misgelopen opvoeding?

Je doet eer aan je arbisch afkomst.

ten eerste: feiten worden onkent en het noemen daarvan staat garant aan achterlijke beschuldigingen. Sterker je hoeft maar een scheet te lane en je bent al een zionist.

ten tweede: Zij ontkennen hun achterlijkheid, geweld en haat en proberen dat altijd op anderen af te schuiven. Daarom zullen ze in achterlijkheid blijven leven.

Kijk eens naar het nieuws.

Amenzu
11-07-06, 16:50
Geplaatst door Bofko
Welnee. De VS zijn het meest gebaat bij vrede. Want dan is hun missie geslaagd. Je denkt toch niet dat ze nog een Vietnam willen.

Hoe kan je dat uit leggen aan mensne die geleefd worden door complot theorien en van slachtofferrol spelen hun vak hebben gemaakt. Het zijn toch de homo's en zionisten?


Sterker nog de enige manier om Amerika daar weg te krijgen en de mond te snoeren is het stoppen van elkaar opblazen door de Arabieren.

Hoe zou het komen dat er geen zelfmoordenaars geproduceerd worden door Koerden. Het is toch dezelfde land.

AARDIG
11-07-06, 17:58
Ik vind het altijd zo jammer, dat mensen leed gebruiken om hun populistische onzin door onze strotten te douwen.

Amenzu
12-07-06, 11:08
Ik zou voor gene goud aan je stro(n)t willen komen. De waarheid is hard en het steken van je kop in het zand is een favouriete bezigheid voor simpele zielen.

Amenzu
12-07-06, 11:11
Alarabiya.net

Schi'itische en Soennitische leiders willen dat de Koerdische strijdkrachten (Pashmarga) Baghdad komen redden en de moordpartijen tussen de Arabieren stoppen. (letterlijk overgenomen).

http://www.alarabiya.net/Articles/2006/07/12/25634.htm

Sayfdien
12-07-06, 16:01
Geplaatst door Amenzu
Alarabiya.net

Schi'itische en Soennitische leiders willen dat de Koerdische strijdkrachten (Pashmarga) Baghdad komen redden en de moordpartijen tussen de Arabieren stoppen. (letterlijk overgenomen).

http://www.alarabiya.net/Articles/2006/07/12/25634.htm

Jij bent het schone voorbeeld van een gearabiseerde berber! Ben trots op je dat je heel goed hebt opgelet op school tijdens de Arabische les. :student:

Morosian
12-07-06, 16:10
Geplaatst door A-Natio
Haat en geweld? Ik vraag me dan ook heel erg waar de haat die jij jegens Arabieren predikt, vandaan komt? Of is dat ook het gevolg van een misgelopen opvoeding?

Interessant. Het opsommen van een aantal feiten wordt gezien als haat prediken.

Morosian
12-07-06, 16:16
Geplaatst door sater
:wohaa: in de naam van Jahweh = God = Allah joegen en jagen godvrezenden elkaar immer richting eeuwige jachtvelden.
Na eeuwen, soms bloedige, strijd ontstond de oeucumenische eenheidsgedachte tussen rooms - katholieken en christenen. Tot de ontdekking gekomend uit één en de zelfde goddelijke bron te putten. Is het in wezen met soenieten, sjiieten en alavieten niet hetzelfde?
Waarom en waartoe zou verschil in inzicht tot moordzucht moeten leiden?

Het verbaast me niets dat hier niet inhoudelijk op wordt gereageerd. Iedereen is veel te druk bezig met het elkaar beschuldigen van van alles en nog wat.

Het ligt helaas in de aard van mensen om altijd op zoek te gaan naar de verschillen tussen groeperingen, nooit naar de overeenkomsten. Dit forum is daar een goed voorbeeld van. Het onvermogen tot zelfkritiek, ook veelvuldig op dit forum aanwezig, verergert de zaak nog eens. En nationalistische gevoelens zijn de slagroom op de intolerante taart.

Sayfdien
12-07-06, 16:31
Geplaatst door Morosian
Interessant. Het opsommen van een aantal feiten wordt gezien als haat prediken.

Feiten?

Mag men feiten in twijfel trekken, of is dat ten strengste verboden?

Morosian
12-07-06, 16:38
Geplaatst door Sayfdien
Feiten?

Mag men feiten in twijfel trekken, of is dat ten strengste verboden?

Excuus, ik was vergeten dat feiten die niet stroken met het gewenste beeld hier nogal eens in twijfel worden getrokken. En dat mag uiteraard. Wat is het Vrije Westen toch mooi.

Amenzu
12-07-06, 16:42
Geplaatst door Morosian
Excuus, ik was vergeten dat feiten die niet stroken met het gewenste beeld hier nogal eens in twijfel worden getrokken. En dat mag uiteraard. Wat is het Vrije Westen toch mooi.

Vanzelfsprekend, maar dan moet je komen met tegen argumenten enniet met retoriek en simplistische statements.

delankmoedige
12-07-06, 18:35
Inderdaad als die twee groepen met bijna hetzelfde geloof elkaar willen opblazen.
Prima.
Maar laat dan de Libanezen en de animisten in Darfur met rust.

Ik heb 100 procent liever dat een van haat en godsdienstige crap vervulde Sjiiet, een of andere van haat en religieuze waanzin vervulde Soenniet opblaast dan dat ze fatsoenlijke in Soedan vrouwen verkrachten, verminken en doodmartelen of dat ze in Spanje onschuldigen treinpassagiers opblazen.

Maar dat waren ongetwijfeld ook de Joden die daar achter zaten, of Verdonk of president Kennedy, of de maan of who gives a fuck.
Zelfmedelijden en de schuld buiten zichzelf zoeken.
Pitifull indeed !

:ninja2:

A-Natio
13-07-06, 14:34
Geplaatst door Morosian
Interessant. Het opsommen van een aantal feiten wordt gezien als haat prediken.

Ligt eraan wie die feiten brengt en op welke wijze!!!!!!!! En wie bepaalt dat iets een feit is????

A-Natio
13-07-06, 14:43
Geplaatst door delankmoedige
of dat ze in Spanje onschuldigen treinpassagiers opblazen.

Maar dat waren ongetwijfeld ook de Joden die daar achter zaten, of Verdonk of president Kennedy, of de maan of who gives a fuck.
Zelfmedelijden en de schuld buiten zichzelf zoeken.
Pitifull indeed !

:ninja2:

Ik kan me niet herinneren dat er aanslagen in spanje of welke westerse land dan ook zijn gepleegd voor hun deelname aan de illigaal en moorddadige oorlog tegen en ander souverein land.

De schuldige aan de dood van die burgerslachtoffers in de treinen, is niemand minder dan de Amerikaanse marionet van een president. En vraag me niet, waar we dat aan te danken hebben wanneer hier in Nederland iets soortgelijks gebeurt, want jullie weten dondersgoed dat we niks te zoeken hebben in Afghanistan en daar voor ook niet in Irak.

Maar dat hebben de Irakezen natuurlijk weer op zich zelf afgeroepen.

Morosian
13-07-06, 14:56
Geplaatst door A-Natio
Ligt eraan wie die feiten brengt en op welke wijze!!!!!!!! En wie bepaalt dat iets een feit is????

Een feit is een feit, daar valt weinig tegen in te brengen. Als het niet waar is, is het geen feit maar een leugen. De hier alom heersende teneur is dat een feit met een Westerse bron per definitie een leugen is. Prima natuurlijk, het maakt alleen discussies erg vermoeiend. Als je alles in twijfel trekt, dan moet je ook zo groot zijn om dat bij de bronnen die wel in je straatje lullen te doen.

Wat Amerika roept is propaganda, wat Israël roept is propaganda, wat de Palestijnen roepen is propaganda, wat Iran roept is propaganda. Ieder land heeft zijn eigen agenda die vol staat met eigenbelang. Als je in staat bent om door die waas van haat en frustratie heen te kijken, ziet alles er opeens een stuk helderder uit.

A-Natio
13-07-06, 14:58
Geplaatst door Amenzu
Hoe kan je dat uit leggen aan mensne die geleefd worden door complot theorien en van slachtofferrol spelen hun vak hebben gemaakt. Het zijn toch de homo's en zionisten?


Sterker nog de enige manier om Amerika daar weg te krijgen en de mond te snoeren is het stoppen van elkaar opblazen door de Arabieren.

Hoe zou het komen dat er geen zelfmoordenaars geproduceerd worden door Koerden. Het is toch dezelfde land.

Waarom er bij de koerden geen zelfmoord aanslagen op elkaar worden gepleegd? Komt door het feit dat ze daar niet van die haaitzaaiers hebben die hun broeders tegen elkaar opstoken. Zoals jij hier altijd voor elkaar probeert te krijgen.

De manier om Amerika daar weg te krijgen is de gewapende verzet tot ze verdreven worden of allemaal in lijkenzakken de vliegtuig terug pakken. Je doet net of de aanwezigheid van de Amerikanen in Irak te danken is aan de aanslagen die voor hun komst tegen elkaar werden gepleegd. Bij mijn weten is er nooit een auto opgeblazen voor hun komst. Het komt ze in ieder geval wel goed uit, hebben ze een exucces om een aantal definitieve bases in Irak te behouden om de olie voorraden van de ecoinomische reuzen china en India veilig te stellen.

Of dacht je nou echt dat ze daar kwamen om de vrede te brengen. Het is de politiek van verdeel en heers dat ze komen brengen en waar velen jammer genoeg met open ogen in trappen.

Morosian
13-07-06, 15:01
Geplaatst door A-Natio
want jullie weten dondersgoed dat we niks te zoeken hebben in Afghanistan en daar voor ook niet in Irak.

En waar haal jezelf je feitenmateriaal vandaan? Waarop baseer jij je mening? Al Jazeera, het toonbeeld van objectiviteit? Hoe weet je dat we niets te zoeken hebben in Afghanistan? Ben je er geweest? Heb je gesproken met de bevolking? Heb je familie bij de Taliban?

Amenzu
13-07-06, 15:13
Geplaatst door Morosian
En waar haal jezelf je feitenmateriaal vandaan? Waarop baseer jij je mening? Al Jazeera, het toonbeeld van objectiviteit? Hoe weet je dat we niets te zoeken hebben in Afghanistan? Ben je er geweest? Heb je gesproken met de bevolking? Heb je familie bij de Taliban?

Dat zijn de woorden van Achterlijke Barbaren/berbers, wat dat betreft verschillen ze niet van hun Arabische broeders. Ik kan gerust zeggen dat de primitiviteit waarin ze leven te danken is aan religie.

Deze barbaren, die het geluk hebben dat ze in democratische en welvarende europeese landen leven. Die geen woord Arbisch spreken en niets weten over ARbieren. Beschouwen Saddam nog steeds als de grootste leider en willen dat Amerikanen weg gaan uit Irak en Afghanistan. Terwijl bijvoorbeeld in Irak 60% schieten en 20% Koerden Amerika dankbaar zijn en Bush beschouwen als een bevrijder. Het zijn enkel de baathisten (die all hun macht verloren hebben) en de geimporteerde Arbische zelfmoordenaars die aan het vechten zijn. Niet tegen de AMerikanen maar tegen onschuldige moslim burgers. De Achterlijke Berbers (ik ben het altijd helemaal eens geweest met Hasna) beschouwen de mordenaar Alzarqawi als een held.


IK hoop dat ze eens daar terecht komen dan zullen zien hoeveel ze waar zijn bij hun Arbische broeders. In Saudi Arabië leven Marokkaanse gastarbeiders in krotten (dit is geen grap, op aljazeera hebebn ze laten zien waar de arme moslim gastarbeiders wonen). Sommige zijn er al 40 jaar en hebben niet eens recht op een verblijfsvergunning. Als ze hun morgen niet nodig hebebn dan worden ze gedeporteerd.


90% c=van d eracties over de invasie in Libanon zijn als volgt:

له
الواسطي |13/07/2006 م، 03:22 مساء (السـعودية) 12:22 مساء (جرينيتش)
والله تستحقون تقبيل الايادي فقد افرحتم قلوبنا وارجعتم للعرب هيبتها بعدما سرقها حكامها فسيروا فعين الله ترعاكم وما بقى لبني أسرائيل سوى حلبة شاة فيكونوا في مزبلة التاريخ

Alleen de reacties van Libanezen zijn anders, want zij weten wie de prijs moet betalen.

A-Natio
13-07-06, 15:16
Geplaatst door Morosian
En waar haal jezelf je feitenmateriaal vandaan? Waarop baseer jij je mening? Al Jazeera, het toonbeeld van objectiviteit? Hoe weet je dat we niets te zoeken hebben in Afghanistan? Ben je er geweest? Heb je gesproken met de bevolking? Heb je familie bij de Taliban?

Ik denk dat cnn of welke ander media waar jij naar kijkt nog veel zouden kunnen leren van Al Jazeera, als het gaat om objectieve berichtgeving. Je moet namelijk beide zeiden van een conflict laten zien, ook de burger slachtoffer die er vallen. En dat doe je alleen wanneer je met eigen ogen de straat opgaat en niet wanneer je mee reist met de amerikaanse militairen in een heli zit.

We hebben daar net zoveel te zoeken als de Nazi's in Nederland, Amerikanen in Vietnam, Russen in Afghanistan namelijk helemaal niks. Of was het de taliban die de treinontsporing van een aantal weken geleden op hun geweten hebben.

Ik ben er nooit geweest maar ik weet zeker dat jij dat ook niet bent, en je mening baseren op verslaggeveing van die flut journalisten van het NOS journaal spreekt ook niet van veel verstandigheid. Ik verwacht ook niet veel van de aanwezigheid van die Nederlandse militairen, ik wacht alleen tot de eerste doden beginnen te vallen en dan komen ze weer rennend terug naar de kazerne net als ze in Srebrenica hebben gedaan.

Morosian
13-07-06, 15:19
Geplaatst door Amenzu
Deze barbaren, die het geluk hebben dat ze in democratische en welvarende europeese landen leven. Die geen woord Arbisch spreken en niets weten over ARbieren. Beschouwen Saddam nog steeds als de grootste leider en willen dat Amerikanen weg gaan uit Irak en Afghanistan. Terwijl bijvoorbeeld in Irak 60% schieten en 20% Koerden Amerika dankbaar zijn en Bush beschouwen als een bevrijder. Het zijn enkel de baathisten (die all hun macht verloren hebben) en de geimporteerde Arbische zelfmoordenaars die aan het vechten zijn. Niet tegen de AMerikanen maar tegen onschuldige moslim burgers. De Achterlijke Berbers (ik ben het altijd helemaal eens geweest met Hasna) beschouwen de mordenaar Alzarqawi als een held.

Je zou heel goed gelijk kunnen hebben, maar iets zegt me dat je uitgemaakt gaat worden voor leugenaar en Arabierenhater.

Wat mensen niet willen horen, is niet waar. Let maar op.

Amenzu
13-07-06, 15:20
Geplaatst door A-Natio
Waarom er bij de koerden geen zelfmoord aanslagen op elkaar worden gepleegd? Komt door het feit dat ze daar niet van die haaitzaaiers hebben die hun broeders tegen elkaar opstoken. Zoals jij hier altijd voor elkaar probeert te krijgen.

De manier om Amerika daar weg te krijgen is de gewapende verzet tot ze verdreven worden of allemaal in lijkenzakken de vliegtuig terug pakken. Je doet net of de aanwezigheid van de Amerikanen in Irak te danken is aan de aanslagen die voor hun komst tegen elkaar werden gepleegd. Bij mijn weten is er nooit een auto opgeblazen voor hun komst. Het komt ze in ieder geval wel goed uit, hebben ze een exucces om een aantal definitieve bases in Irak te behouden om de olie voorraden van de ecoinomische reuzen china en India veilig te stellen.

Of dacht je nou echt dat ze daar kwamen om de vrede te brengen. Het is de politiek van verdeel en heers dat ze komen brengen en waar velen jammer genoeg met open ogen in trappen.

Dit geeft weer een duidelijk beeld over de simplistisch en oppervalkkige analyse die jij maakt.

Ja natuurlijk: De ARbieren vermoorden elkaar omdat er haatzaaiers tussen zitten zoals ik. Jijbent ene levende bewijs van de achterlijkheid waar ik het over heb en waar veel Arbieren zelf het over hebben. Het verschil is dat ik hier van de voorstanders van Jamal Abd Ennaser (zeg maar ael) strafpunten krijg terwijl het op de Arbische fora (niet nationalistisch fora) dagelijks artikels en reacties te vinden zijn over de achterlijkheid waarin ze leven.


Ik verzeker je dat je dit woord 1000 keer per dag zult tegenkomen:
التخلف من الدرجة الاولى. ik elf zeg liever: العرب اشد كفرا و ضلاما.en als ik het woord Arbier hoor, dan is het: استغفر الله العضيم

ⵜⴰⵄⵔⴰⴼⵜ ⴰⵎ ⵜⴼⵓⵛⵜ ⵙ ⵙⵉⵏ ⴰⵢⴷ ⵙⵏ ⵜⵇⵙⵏ ⴷⴳ ⵡⵣⵍⵍⵉⴼ

A-Natio
13-07-06, 15:27
Geplaatst door Amenzu
Beschouwen Saddam nog steeds als de grootste leider en willen dat Amerikanen weg gaan uit Irak en Afghanistan. Terwijl bijvoorbeeld in Irak 60% schieten en 20% Koerden Amerika dankbaar zijn en Bush beschouwen als een bevrijder. Het zijn enkel de baathisten (die all hun macht verloren hebben) en de geimporteerde Arbische zelfmoordenaars die aan het vechten zijn. Niet tegen de AMerikanen maar tegen onschuldige moslim burgers. De Achterlijke Berbers (ik ben het altijd helemaal eens geweest met Hasna) beschouwen de mordenaar Alzarqawi als een held.


IK hoop dat ze eens daar terecht komen dan zullen zien hoeveel ze waar zijn bij hun Arbische broeders. In Saudi Arabië leven Marokkaanse gastarbeiders in krotten (dit is geen grap, op aljazeera hebebn ze laten zien waar de arme moslim gastarbeiders wonen). Sommige zijn er al 40 jaar en hebben niet eens recht op een verblijfsvergunning. Als ze hun morgen niet nodig hebebn dan worden ze gedeporteerd.


90% c=van d eracties over de invasie in Libanon zijn als volgt:


Alleen de reacties van Libanezen zijn anders, want zij weten wie de prijs moet betalen.

Hoe kom je aan die cijfers? Heb jij dat onderzoek zelf gedaan of van de CIDI Gekregen.

En dat die Marokkaanen in slechte omstandigheden leven in Saudia Arabia is niet de schuld van hun broeders maar van dictators die al decennia lang de burgerbevolking onderdrukken. Met goedkeuring van de o zo beschaafde en democratische regeringen uit het westen.

Saddam was decennia lang een marionete van de Amerikanen en is met hun hulp aan de macht geholpen, kreeg chemische wapens geleverd van ze om te gebruiken tegen Iran. Dat zelfde is als argument gebruikt om de oorlog te beginnen.

David
13-07-06, 15:31
Geplaatst door A-Natio
Hoe kom je aan die cijfers? Heb jij dat onderzoek zelf gedaan of van de CIDI Gekregen.

En dat die Marokkaanen in slechte omstandigheden leven in Saudia Arabia is niet de schuld van hun broeders maar van dictators die al decennia lang de burgerbevolking onderdrukken. Met goedkeuring van de o zo beschaafde en democratische regeringen uit het westen.

Saddam was decennia lang een marionete van de Amerikanen en is met hun hulp aan de macht geholpen, kreeg chemische wapens geleverd van ze om te gebruiken tegen Iran. Dat zelfde is als argument gebruikt om de oorlog te beginnen.


Kortom, of je nou linksom om rechtsom gaat: het is altijd de schuld van Het westen. Alles. En Moslims zijn volgens deze redenatie niet meer dan sneue sukkels die tamelijk makkelijk te onderdrukken zijn.

Morosian
13-07-06, 15:33
Geplaatst door A-Natio
Ik denk dat cnn of welke ander media waar jij naar kijkt nog veel zouden kunnen leren van Al Jazeera, als het gaat om objectieve berichtgeving. Je moet namelijk beide zeiden van een conflict laten zien, ook de burger slachtoffer die er vallen. En dat doe je alleen wanneer je met eigen ogen de straat opgaat en niet wanneer je mee reist met de amerikaanse militairen in een heli zit.

We hebben daar net zoveel te zoeken als de Nazi's in Nederland, Amerikanen in Vietnam, Russen in Afghanistan namelijk helemaal niks. Of was het de taliban die de treinontsporing van een aantal weken geleden op hun geweten hebben.

Ik ben er nooit geweest maar ik weet zeker dat jij dat ook niet bent, en je mening baseren op verslaggeveing van die flut journalisten van het NOS journaal spreekt ook niet van veel verstandigheid. Ik verwacht ook niet veel van de aanwezigheid van die Nederlandse militairen, ik wacht alleen tot de eerste doden beginnen te vallen en dan komen ze weer rennend terug naar de kazerne net als ze in Srebrenica hebben gedaan.

Jongen toch, wat een hoop boosheid en frustratie. Het is leuk dat je probeert te beweren dat ik CNN en de Westerse verslaggeving als maatgevend beschouw, maar dat is niet het geval. Daar waar jij zonder slag of stoot partij kiest voor Al Jazeera, de verspreiders van jouw waarheid, geloof ik geen van beide partijen. Verslaggeving is altijd en overal gekleurd, in de VS, in Nederland, in Iran en vooral in Afghanistan omdat daar natuurlijk alles verboden is wat je kunt bedenken.

Het probleem is dat jij blind partij kiest en ik niet. Ik sluit helemaal niet uit dat het Westen niets te zoeken heeft in Afghanistan en Irak, maar zeker weten doe ik dat niet. Dat kan ook niet, want op welke feiten moet ik mij baseren? Die van Al Jazeera? Die van CNN? Ik geloof ze allemaal niet. Jij wel, jij geloof enkel en alleen je broeders. Jij weet net zo weinig over de ware toedracht als ik of ieder andere gewone sterveling, maar het komt je beter uit om de door jou geprefereerde waarheid kiezen.

Het zou voor iedereen beter zijn als we allemaal zouden stoppen met jammeren en klagen, als we in het land zouden gaan wonen waar we ons het meest mee kunnen identificeren en ons niet meer bemoeien met andere landen.

Voel jij je een Nederlander? Wil je eigenlijk ergens anders wonen maar durf je niet? Is het de welvaart die je hier houdt?

A-Natio
13-07-06, 15:33
Geplaatst door Morosian
Je zou heel goed gelijk kunnen hebben, maar iets zegt me dat je uitgemaakt gaat worden voor leugenaar en Arabierenhater.

Wat mensen niet willen horen, is niet waar. Let maar op.

Niet alles wat je hoort is waarheid. Soms wordt je het gewoon zat dat bepaalde mensen uit haat gevoelens jegens een of andere bevolkingsgroep voor alles en nog wat uitmaken. Kan me geen reet schelen of die een Arabieren hater is. Hij moet alleen niet met twee maten meten, omdat die simpatie heeft voor een van de partijen.

Morosian
13-07-06, 15:36
Geplaatst door David
Kortom, of je nou linksom om rechtsom gaat: het is altijd de schuld van Het westen. Alles.

Proficiat! Ik zie dat u het Islamitische denken al aardig onder knie heeft. Vooral de toevoeging 'alles' vond ik zeer treffend geformuleerd. Waarvoor hulde.

David
13-07-06, 15:38
Geplaatst door Morosian
Proficiat! Ik zie dat u het Islamitische denken al aardig onder knie heeft. Vooral de toevoeging 'alles' vond ik zeer treffend geformuleerd. Waarvoor hulde.


Ik hang hier al wat langer rond. Ik ken de argumenten van de Boyband.

Morosian
13-07-06, 15:41
Geplaatst door A-Natio
Niet alles wat je hoort is waarheid. Soms wordt je het gewoon zat dat bepaalde mensen uit haat gevoelens jegens een of andere bevolkingsgroep voor alles en nog wat uitmaken. Kan me geen reet schelen of die een Arabieren hater is. Hij moet alleen niet met twee maten meten, omdat die simpatie heeft voor een van de partijen.

Iedereen meet met zijn eigen maten, jij ook. Als je het woord Amerika ziet staan dan schieten de vlekken al in je nek. Ik zal nooit de moslims overal blind de schuld van geven, maar ook de Amerikanen niet. Dat slaat namelijk nergens op. Toch is de overheersende mening hier dat Amerika schuld heeft aan alles wat er mis is in de wereld. Dat is natuurlijk nogal dommig en paranoia.

A-Natio
13-07-06, 15:42
Geplaatst door Morosian
Jongen toch, wat een hoop boosheid en frustratie. Het is leuk dat je probeert te beweren dat ik CNN en de Westerse verslaggeving als maatgevend beschouw, maar dat is niet het geval. Daar waar jij zonder slag of stoot partij kiest voor Al Jazeera, de verspreiders van jouw waarheid, geloof ik geen van beide partijen. Verslaggeving is altijd en overal gekleurd, in de VS, in Nederland, in Iran en vooral in Afghanistan omdat daar natuurlijk alles verboden is wat je kunt bedenken.

Het probleem is dat jij blind partij kiest en ik niet. Ik sluit helemaal niet uit dat het Westen niets te zoeken heeft in Afghanistan en Irak, maar zeker weten doe ik dat niet. Dat kan ook niet, want op welke feiten moet ik mij baseren? Die van Al Jazeera? Die van CNN? Ik geloof ze allemaal niet. Jij wel, jij geloof enkel en alleen je broeders. Jij weet net zo weinig over de ware toedracht als ik of ieder andere gewone sterveling, maar het komt je beter uit om de door jou geprefereerde waarheid kiezen.

Het zou voor iedereen beter zijn als we allemaal zouden stoppen met jammeren en klagen, als we in het land zouden gaan wonen waar we ons het meest mee kunnen identificeren en ons niet meer bemoeien met andere landen.

Voel jij je een Nederlander? Wil je eigenlijk ergens anders wonen maar durf je niet? Is het de welvaart die je hier houdt?

Er is geen toedracht voor de aanwezigheid van de Nederlandse militairen in afghanistan, van de Amerikanen kan je zeggen dat ze daar zitten inverband met 11 september. Maar voor ons? Waarom moeten we altijd Amerika achterna huppelen? Het enege wat je recht geeft om militair aanwezig te zijn in een ander land, is wanneer je door deze zonder reden wordt aangevallen, bij mijn weten is hier geen sprake.

kijk dat wou ik even horen


Het zou voor iedereen beter zijn als we allemaal zouden stoppen met jammeren en klagen, als we in het land zouden gaan wonen waar we ons het meest mee kunnen identificeren en ons niet meer bemoeien met andere landen. ]

A-Natio
13-07-06, 15:46
Geplaatst door David
Kortom, of je nou linksom om rechtsom gaat: het is altijd de schuld van Het westen. Alles. En Moslims zijn volgens deze redenatie niet meer dan sneue sukkels die tamelijk makkelijk te onderdrukken zijn.

Kort gezegd maar waar!!! Zolang er een aantal opmacht beluste dictators het voor het zeggen hebben.

maar ik moet weer gaan, het was weer een productieve dag op het werk.

delankmoedige
14-07-06, 12:37
De kans dat jij werkt durf ik met een puur en zuiver hart gevoeglijk uit te sluiten. Daar hoef je geen Nostradamus of een kien pokerspeler voor te zijn.
Maar dit terzijde.

Gewoon een simpel vraagje:
Kun je je nog herinneren toen de Taliban, aanhangers/kruisvaarders/vrijheidsstrijders/martelaren van een verdraagzame en vreedzame religie dat gigantisch boedha beeld met dynamiet en kanonsalvo's opbliezen ?

Wat vond je daarvan ?
Zat het je dwars of sloot je je aan bij de vreugdevolle edoch stoere polonaise van je rebelse medebroeders ?


:fparty:


(Hmm gedachte achteraf, is een polonaise eigenlijk zondig ?)

Morosian
14-07-06, 13:23
Geplaatst door delankmoedige
De kans dat jij werkt durf ik met een puur en zuiver hart gevoeglijk uit te sluiten. Daar hoef je geen Nostradamus of een kien pokerspeler voor te zijn.
Maar dit terzijde.

Gewoon een simpel vraagje:
Kun je je nog herinneren toen de Taliban, aanhangers/kruisvaarders/vrijheidsstrijders/martelaren van een verdraagzame en vreedzame religie dat gigantisch boedha beeld met dynamiet en kanonsalvo's opbliezen ?

Wat vond je daarvan ?
Zat het je dwars of sloot je je aan bij de vreugdevolle edoch stoere polonaise van je rebelse medebroeders ?


:fparty:


(Hmm gedachte achteraf, is een polonaise eigenlijk zondig ?)

Dat beeld is helemaal nooit opgeblazen, dat is allemaal Zionistische propaganda. De Taliban is gewoon een gezellige vriendenclub met een gezonde interesse in de Middeleeuwen en een fetish voor lichaamshaar.

Hansch
14-07-06, 13:49
Omdat de Taliban niet arabisch is, maar wel volgens eigen zeggen, Islamistisch, zou je de stelling wellicht kunnen veruimen:

De oorlogzuchtige moslims ?

Hansch
14-07-06, 13:53
Geplaatst door A-Natio
Kort gezegd maar waar!!! Zolang er een aantal opmacht beluste dictators het voor het zeggen hebben.

maar ik moet weer gaan, het was weer een productieve dag op het werk.

En waarom komen die dictoren, vooral in moslim beinvloede landen, zo makkelijk aan de macht ?

Ins
14-07-06, 14:13
Geplaatst door Eni
Toen Duitsland Nederland binnenviel gingen de protestanten en katholieken elkaar hier toch ook niet afmaken?

Duitsland is:

1. Niet Angelsaksisch.
2. Niet gebaat met zo'n opposititie. Ze hebben namelijk zelf katholieken en protestanten.


In de Angelsaksische politiek heerst doorgaans Divide and Rule. Zie Irak, Zie Palestina, Zie India, ...

Ins
14-07-06, 14:18
Geplaatst door A-Natio
Kort gezegd maar waar!!! Zolang er een aantal opmacht beluste dictators het voor het zeggen hebben.

maar ik moet weer gaan, het was weer een productieve dag op het werk.

Nee, nou doe je het weer...Je zoekt weer iemand om de schuld op af te schuiven: op macht beluste dictators. Neem nou toch ook eens een beetje zelf wat verantwoordelijkheid op.

Probeer eerlijk te zijn tegenover jezelf en stel jezelf een vraag als: geloof je echt dat een sunni een (ook al is het een sjietische) moskee kan opblazen. Dat kan toch niet, man? Een moslim zal nooit een moskee opblazen, nooit. Waarom the fuck knallen die sjieten dan domweg een hoopje soennieten af?

Omdat:

1. Ze niet goed nadenken?
2. Ze het echt geloven?
3. Ze zich graag laten gebruiken?
4. ...

Vul maar in.

David
14-07-06, 14:28
Geplaatst door Ins
Duitsland is:

1. Niet Angelsaksisch.
2. Niet gebaat met zo'n opposititie. Ze hebben namelijk zelf katholieken en protestanten.


In de Angelsaksische politiek heerst doorgaans Divide and Rule. Zie Irak, Zie Palestina, Zie India, ...


U ontgaat ook niets!

H.P.Pas
14-07-06, 14:42
Geplaatst door Ins
Duitsland is:

1. Niet Angelsaksisch.
2. Niet gebaat met zo'n opposititie. Ze hebben namelijk zelf katholieken en protestanten.


In de Angelsaksische politiek heerst doorgaans Divide and Rule.

Da's waar. Duitsers hanteren meer het principe Teile un Herrsche.

Bofko
14-07-06, 14:45
Geplaatst door H.P.Pas
Da's waar. Duitsers hanteren meer het principe Teile un Herrsche.

In de franse politiek is het daarentegen weer Partage et Regne.

super ick
14-07-06, 14:47
Geplaatst door A-Natio
Haat en geweld? Ik vraag me dan ook heel erg waar de haat die jij jegens Arabieren predikt, vandaan komt? Of is dat ook het gevolg van een misgelopen opvoeding?

Hoe kom jij er nu bij dat er sprake is van haat jegens Arabieren? Waar maak je dat uit op?
Jij kan geen kritiek verdragen. De spijker wordt op de kop geslagen.
Moslims maken moslims af en anderen krijgen weer de schuld. Is dat een soort ziekte ofzo?

super ick
14-07-06, 14:48
Geplaatst door Eni
Toen Duitsland Nederland binnenviel gingen de protestanten en katholieken elkaar hier toch ook niet afmaken?

Hier ga jij geen passend antwoord op krijgen.

super ick
14-07-06, 14:55
Geplaatst door A-Natio
Ik kan me niet herinneren dat er aanslagen in spanje of welke westerse land dan ook zijn gepleegd voor hun deelname aan de illigaal en moorddadige oorlog tegen en ander souverein land.

De schuldige aan de dood van die burgerslachtoffers in de treinen, is niemand minder dan de Amerikaanse marionet van een president. En vraag me niet, waar we dat aan te danken hebben wanneer hier in Nederland iets soortgelijks gebeurt, want jullie weten dondersgoed dat we niks te zoeken hebben in Afghanistan en daar voor ook niet in Irak.

Maar dat hebben de Irakezen natuurlijk weer op zich zelf afgeroepen.

Mensen ter plaatse waren anders helemaal niet blij met de terugtrekking en willen de Nederlanders liever vandaag dan moregen weer terug.
Maar ja jij weet het natuurlijk beter vanuit je luie leunstoeltje in Nederland.

delankmoedige
14-07-06, 15:04
Ik mag die trotse en krachtige Arabier wel die op een glimmende gletsjerzwarte paard door de woestijnduinen gallopeert ?

Ik vind een Arabier die als een halve zool tegen een brandende pop van een Deense premier ligt te tieren en te schoppen iets minder charmant.

Ben ik nu een ongelovige hond ?

Zo ja dan zou ik het liefste een Ierse Wolfshond, die zijn lekker lang, dan kan ik de zaak een beetje beter overzien.
O ja en Eire is ook een wicked wicked land met machtige mensen. In Donegall zijn het volgens mij zelfs elfjes.

Ja waar zijn de Arabieren gebleven van de Sprookjes uit 1001 nacht.
De tijd van de Moren, met hun wetenschap, hun rijke cultuur en tolerantie ?

Ins
14-07-06, 20:58
Geplaatst door David
U ontgaat ook niets! Dat zegt mijn man ook altijd :hihi:

Wizdom
14-07-06, 21:17
Geplaatst door Eni
Toen Duitsland Nederland binnenviel gingen de protestanten en katholieken elkaar hier toch ook niet afmaken?

Nee... Dat hadden ze de eeuwen daarvoor al gedaan...

Coolassprov MC
14-07-06, 23:03
Geplaatst door Amenzu
Meer dan 95% van de slachtoffers in Irak zijn vermoord door de Arabieren zelf. ] ]

Waar haal je je cijfers vandaan?

Www.disney.com ?

Coolassprov MC
14-07-06, 23:05
Geplaatst door Hansch
En waarom komen die dictoren, vooral in moslim beinvloede landen, zo makkelijk aan de macht ?

Jij en Amenzu hebben nog steeds niet kunnen bewijzen dat moslims genetisch inferieure genen bezitten die hun tot de verdoemenis hebben vervloekt.

Voor jou jammer dat de vervalste geschriften geen melding maken van genetica?

Hansch
14-07-06, 23:16
Geplaatst door Coolassprov MC
Jij en Amenzu hebben nog steeds niet kunnen bewijzen dat moslims genetisch inferieure genen bezitten die hun tot de verdoemenis hebben vervloekt.

Voor jou jammer dat de vervalste geschriften geen melding maken van genetica?
Het zit hem niet in het vlees maar in de opvoeding, dat snapt een kind !

De reden waarom moslimdicriminatie vaak door moslims verward wordt met racisme.

Amenzu
15-07-06, 10:06
Geplaatst door Coolassprov MC
Jij en Amenzu hebben nog steeds niet kunnen bewijzen dat moslims genetisch inferieure genen bezitten die hun tot de verdoemenis hebben vervloekt.

Voor jou jammer dat de vervalste geschriften geen melding maken van genetica?
Ik heb nergens beweerd dat moslims inferieur zijn vanwege hun genen. Dat is je domme conclusie. IK herhaal nog een keer, als je iemand ergen van beschuldigd dan moet je op zijn minst een concrete aanduiding egven waraop je het baseert.

Jij bent trouwens niet de enige op dit forum, er lopen heir genoeg BArbaren (Berbers) die niet verder komen dan beschuldigingen en aantijgingen, maar niemand heeft ooit een concrete voorbeeld geven waarop hij/zij het baseert.

De achterlijkheid waarin de moslims leven is niet te danken aan hun genene, maar aan andere zaken: In de eertse plaats onderwijs of gebrek daaran, overname van de woestijnratten gebruiken, letterlijk interpertaie van islam (inclusief racistisch en geweldadig passages), etc, etc, etc

Coolassprov MC
15-07-06, 10:54
Geplaatst door Amenzu
Ik heb nergens beweerd dat moslims inferieur zijn vanwege hun genen. Dat is je domme conclusie. IK herhaal nog een keer, als je iemand ergen van beschuldigd dan moet je op zijn minst een concrete aanduiding egven waraop je het baseert.

Dat is waar jouw frustratie op neerkomt; dat jij te dom bent om die conclusie te trekken is niet mijn probleem.

Je kunt de discussie vergemakkelijken door conclusies te trekken die onheroepelijk volgen uit jouw woorden; in plaats van om de hete brij te dansen:


Geplaatst door Coolassprov MC
Waar haal je je cijfers vandaan?


Geplaatst door Amenzu
Jij bent trouwens niet de enige op dit forum, er lopen heir genoeg BArbaren (Berbers) die niet verder komen dan beschuldigingen en aantijgingen, maar niemand heeft ooit een concrete voorbeeld geven waarop hij/zij het baseert.

Barbaar moet je zeggen tegen degene waarvan je je lesjes sociologie krijgt.


Geplaatst door Amenzu
De achterlijkheid waarin de moslims leven is niet te danken aan hun genene, maar aan andere zaken: In de eertse plaats onderwijs of gebrek daaran, overname van de woestijnratten gebruiken, letterlijk interpertaie van islam (inclusief racistisch en geweldadig passages), etc, etc, etc


Het bewijs zit in jouw woorden en de onmogelijkheid om het te staven met bewijs omdat hetgeen jij brengt niet meer is dan generalisaties geboren uit frustraties.

Je kunt mijn kritiek op jouw woorden van de tafel vegen omdat ik 1 van de vele achterlijkerds zou zijn omdat ik jouw frustraties niet deel; maar dat maakt jou niets meer dan hetgeen waar jij anderen voor uitmaakt; achterlijk.

Als jij vind dat gevluchtte mensen dankbaar mogen zijn dat ze huis en haard hebben mogen verlaten in ruil voor het wonen in Europa ben je meer dan dom; zoiets heet ''ziek''.

Jouw eenzijdige ''kritiek'' maakt het zeker ook de meite waard om jou in de categore hypocriet te plaatsen.

Als Amazigh in hart en nieren schaam ik me voor nationalisten als jij.

tr_imparator
15-07-06, 11:00
Geplaatst door Amenzu

De achterlijkheid waarin de moslims leven is niet te danken aan hun genene, maar aan andere zaken: In de eertse plaats onderwijs of gebrek daaran, overname van de woestijnratten gebruiken, letterlijk interpertaie van islam (inclusief racistisch en geweldadig passages), etc, etc, etc


Je wordt beschuldigd voor je eigen achtelijke idee, dat moslims in achterlijkheid leven. Hierbij heb je zelf geen concrete feiten of voorbeelden kunnen gegeven die we als valide kunnen achten(analyses, onderzoeken). Ik zie dat je hier en daar artikelen uit een arabisch site zit te vertalen, waarbij we kunnen zeggen dat die vertaalwerk niet met enige precisie gedaan wordt. Sterker nog, je eigen hypocriete mening zit er in verschuild. Je zoekt dan ook steeds naar berichten waaruit blijkt dat zgn. mensen in arabische landen achterlijk zijn.


Ten eerste weet ik niet waar jij het idee van hebt gekregen om moslims achtelijk te noemen.(even tussen haakjes: moslims zijn niet altijd arabieren, je bewering is sowieso niet extern valide, dat terzijde)


Je zegt dat moslims een gebrek aan onderwijs hebben, misschien moet je toch beter naar de causaliteit van deze ''gebrek aan onderwijs'' kijken om beter inzicht te krijgen in zgn. 'achtelijkheid' van moslims.

Je zegt overname van ''woestijnrattengebruik''. Ik kan niet beoordelen wat jij een woestijnrat gebruik vindt. Laat staan of ik het met jou eens kan zijn. Kortom: jouw idee over de achtelijkheid van moslims is niet meer dan een subjectieve mening.


Jij bent bezig om moslims een stigma aan te leggen dat gebasseerd is op enkele gebruiken/or whatever? die voor ons in het westen ver van onze norm zijn. Voor jou is elke individu in een moslimland een persoon met een stigma met een ongewenst 'anders zijn' dan waarop de andere partij in de ontmoeting geanticipeerd had.

Wat is nou het verband tussen jouw mening en discriminatie. Daarvoor moeten we kijken naar het doel van je posts. Zolang jij hier al prikt, heb je het over de achtelijkheid van moslims/berbers/whatever. Kijk maar naar je posts. Anyways..doel? Je doel is om verschillen te benadrukken, met als gevolg dat er vormen van discriminatie zichtbaar zijn in de interactie van tussen de ''normale'' en de in 'diskrediet gebrachte' personen of groepen. We hebben jouw mening al te veel keren gelezen, get over it plz.

Wat werkt dit in de hand? De 'eigen' culturele waarden en normen zijn immers de maatstaf voor het beoordelen van 'anderen', ze worden als universeel beschouwd en NIET ter discussie gesteld. Binnen een dergelijk denkkader worden anderen bijna automatisch als inferieur gepresenteerd. Dit beeld is bij jou zo een algemeen cultuurgoed geworden dat het niet altijd expliciet wordt gemaakt en zelfs als universele categorie wordt beschouwd, waarbij de cultuurbepaaldheid van het construct miskend wordt.

Denk voortaan nog een keer na, voordat je het hebt over de achterlijkheid van moslim. De enige persoon van wie we kunnen zeggen die achterlijk is, ben jij!

Wat een loser ben jij zeg. :traan2:

Coolassprov MC
15-07-06, 11:02
Geplaatst door Hansch
De reden waarom moslimdicriminatie vaak door moslims verward wordt met racisme.

Het is racisme opzich om de term ''racisme'' te kapen voor eigen politieke doelen zoals joden als jij doen; teneinde een monopolie te verkrijgen op die term en de rest van de wereld te ridiculiseren als zij een terechte beschuldiging van rasisme uiten.

Alsof dat nog niet genoeg is; gaan joden als jij een nieuw woordje bedenken dat enkele en alleen betrekking zou moeten hebben op hunzelf; anti-semitisme.

Alsof het geen racisme opzich is om slechts oog te hebben voor het racisme gericht tegen de eigen groep!

Amenzu
15-07-06, 11:52
Geplaatst door tr_imparator
Je wordt beschuldigd voor je eigen

Beste Turk,

Om te beginnen wil ik je mededelen dat Turkije wat dat betreft niet veel verschilt van de Arbische land. Het feit dat een hoofdodek verboden is in een land waar bij iedereen moslim is, zegt genoeg.

Nu even een paar feiten op rij it het ARab Human report dat geschreven is door Arabieren:

- In Arabische landen, met een totale bevolking van 284 miljoen, is een boek een 'bestseller' wanneer het een oplage heeft van slechts 5.000 exemplaren, het gevolg van censuur en andere beperkingen voor onafhankelijke uitgevers.
- Het aantal vertalingen van buitenlandse werken naar het Arabisch blijft sterk achter bij de rest van de wereld: per jaar worden in het Grieks, een taal die door slechts 11 miljoen mensen wordt gesproken, vijf keer meer boeken vertaald dan in het Arabisch.
De laatste duizend jaar werden er in de Arabische wereld mindehttp://nl.wikipedia.org/wiki/Ba%27ath_Partijr boeken vertaald dan in een land als Spanje in één jaar. · VrouwenrechtenOf liever het ontbreken ervan.
- Per 1000 inwoners worden er in het gebied slechts 53 kranten gedrukt, vergeleken met 285 kranten per 1000 in de ontwikkelde wereld.
- In de Arabische wereld zijn slechts 18 computers per 1000 mensen, vergeleken met een wereldwijd gemiddelde van 78 per 1000.''
- Tussen 1980 en 2000 registreerde Zuid-Korea meer dan 16.000 patenten, Israël meer dan 7.600, en de gehele Arabische wereld bij elkaar, inclusief de rijke oliestaten, niet meer dan 370 patenten.
- Het BNP van Spanje is hoger dan die van al die Arabische landen.
- Het inkomen per hoofd is de voorbije 20 jaar met slechts 0,5 procent per jaar gegroeid. En dat is minder dan waar ook ter wereld, met uitzondering van Zwart Afrika. Ter vergelijking: om zijn inkomen te verdubbelen heeft de gemiddelde Arabier aan dit tempo 140 jaar nodig, terwijl dat in het Westen soms kan in minder dan tien jaar.
- Tussen 1960 en 1990 nam de productiviteit jaarlijks met een halve procent af, terwijl er in de rest van de wereld een snelle toename was.
- Veertig jaar geleden stond de Arabische wereld nog op hetzelfde economische peil als de zogenaamde Aziatische Tijgers, nu ligt de economische output van de Arabische landen de helft lager dan die van een land als Zuid-Korea.
- 65 miljoen Arabische volwassenen kunnen lezen noch schrijven, tweederde van hen zijn vrouwen.
- De investeringen voor onderzoek en ontwikkeling bedragen 0,5 procent, slechts een zevende van het mondiale gemiddelde en zelfs lager dan in Cuba (1,26 procent).
- Slechts 0,6 procent van de Arabische bevolking maakt gebruik van het internet
- Slechts 3,5 procent van de parlementaire zetels wordt bezet door vrouwen, arbeidsparticipatie van vrouwen is de laagste in heel de wereld
-Verder is het aantal sterfgevallen bij bevallingen dubbel zo hoog als in Latijns Amerika en vier keer zo hoog als in Oost-Azië.

dit stuk komt uit het ARab Human report:

Het allicht delicaatste onderzoeksthema betrof de rol van de islam in de achterstand die de Arabische wereld heeft opgelopen. Enerzijds wordt uitgelegd dat de islam onder meer steun betekent voor gerechtigheid, verdraagzaamheid en evenwicht. Ook het ontbreken van echt schrijnende armoede kan op het conto van de islamitische traditie geschreven worden. Via de moskee wordt er voor de behoeftigen gezorgd. Alleen: de Arabische wereld ìs rijk, maar de kloof tussen arm en rijk is enorm.

Anderzijds wijst men diezelfde islam met de vinger als oorzaak van het verstikken van enig constructief denken. De tradities zijn heilig, het gezag kan niet in vraag gesteld worden, en moet met het meeste respect benaderd worden. De angst voor fawda (chaos) en fitna (schisma) zit zeer diep. Dat geeft de fundamentalisten vrij spel, wat leidt tot een vervaarlijke vicieuze cirkel. De schaduw van de voormalige torens van het World Trade Center in New York werpen hun schaduw eveneens ver vooruit. 11 september heeft onder meer ook tot gevolg dat autoritaire leiders islamitische dissidenten zwaar kunnen aanpakken, met stille goedkeuring van Washington. De Arabische leiders moeten snel werk maken van ontwikkeling, concluderen de UNDP-rapporteurs.

tr_imparator
15-07-06, 12:58
Geplaatst door Amenzu
Beste Turk,

Om te beginnen wil ik je mededelen dat Turkije wat dat betreft niet veel verschilt van de Arbische land. Het feit dat een hoofdodek verboden is in een land waar bij iedereen moslim is, zegt genoeg.

Cijfers? Als het net zo goed gaat met arabische landen als met Turkije, dan hoeven we ons geen zorgen te maken.

Turkije doet het op veel gebieden op vergelijkbaar niveau als landen in de Europese unie. Op sommige gebieden zelfs beter!

http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/tu.html#Intro




Nu even een paar feiten op rij it het ARab Human report dat geschreven is door Arabieren:

- In Arabische landen, met een totale bevolking van 284 miljoen, is een boek een 'bestseller' wanneer het een oplage heeft van slechts 5.000 exemplaren, het gevolg van censuur en andere beperkingen voor onafhankelijke uitgevers.
- Het aantal vertalingen van buitenlandse werken naar het Arabisch blijft sterk achter bij de rest van de wereld: per jaar worden in het Grieks, een taal die door slechts 11 miljoen mensen wordt gesproken, vijf keer meer boeken vertaald dan in het Arabisch.
De laatste duizend jaar werden er in de Arabische wereld mindehttp://nl.wikipedia.org/wiki/Ba%27ath_Partijr boeken vertaald dan in een land als Spanje in één jaar. · VrouwenrechtenOf liever het ontbreken ervan.
- Per 1000 inwoners worden er in het gebied slechts 53 kranten gedrukt, vergeleken met 285 kranten per 1000 in de ontwikkelde wereld.
- In de Arabische wereld zijn slechts 18 computers per 1000 mensen, vergeleken met een wereldwijd gemiddelde van 78 per 1000.''
- Tussen 1980 en 2000 registreerde Zuid-Korea meer dan 16.000 patenten, Israël meer dan 7.600, en de gehele Arabische wereld bij elkaar, inclusief de rijke oliestaten, niet meer dan 370 patenten.
- Het BNP van Spanje is hoger dan die van al die Arabische landen.
- Het inkomen per hoofd is de voorbije 20 jaar met slechts 0,5 procent per jaar gegroeid. En dat is minder dan waar ook ter wereld, met uitzondering van Zwart Afrika. Ter vergelijking: om zijn inkomen te verdubbelen heeft de gemiddelde Arabier aan dit tempo 140 jaar nodig, terwijl dat in het Westen soms kan in minder dan tien jaar.
- Tussen 1960 en 1990 nam de productiviteit jaarlijks met een halve procent af, terwijl er in de rest van de wereld een snelle toename was.
- Veertig jaar geleden stond de Arabische wereld nog op hetzelfde economische peil als de zogenaamde Aziatische Tijgers, nu ligt de economische output van de Arabische landen de helft lager dan die van een land als Zuid-Korea.
- 65 miljoen Arabische volwassenen kunnen lezen noch schrijven, tweederde van hen zijn vrouwen.
- De investeringen voor onderzoek en ontwikkeling bedragen 0,5 procent, slechts een zevende van het mondiale gemiddelde en zelfs lager dan in Cuba (1,26 procent).
- Slechts 0,6 procent van de Arabische bevolking maakt gebruik van het internet
- Slechts 3,5 procent van de parlementaire zetels wordt bezet door vrouwen, arbeidsparticipatie van vrouwen is de laagste in heel de wereld
-Verder is het aantal sterfgevallen bij bevallingen dubbel zo hoog als in Latijns Amerika en vier keer zo hoog als in Oost-Azië.

dit stuk komt uit het ARab Human report:

Het allicht delicaatste onderzoeksthema betrof de rol van de islam in de achterstand die de Arabische wereld heeft opgelopen. Enerzijds wordt uitgelegd dat de islam onder meer steun betekent voor gerechtigheid, verdraagzaamheid en evenwicht. Ook het ontbreken van echt schrijnende armoede kan op het conto van de islamitische traditie geschreven worden. Via de moskee wordt er voor de behoeftigen gezorgd. Alleen: de Arabische wereld ìs rijk, maar de kloof tussen arm en rijk is enorm.

Anderzijds wijst men diezelfde islam met de vinger als oorzaak van het verstikken van enig constructief denken. De tradities zijn heilig, het gezag kan niet in vraag gesteld worden, en moet met het meeste respect benaderd worden. De angst voor fawda (chaos) en fitna (schisma) zit zeer diep. Dat geeft de fundamentalisten vrij spel, wat leidt tot een vervaarlijke vicieuze cirkel. De schaduw van de voormalige torens van het World Trade Center in New York werpen hun schaduw eveneens ver vooruit. 11 september heeft onder meer ook tot gevolg dat autoritaire leiders islamitische dissidenten zwaar kunnen aanpakken, met stille goedkeuring van Washington. De Arabische leiders moeten snel werk maken van ontwikkeling, concluderen de UNDP-rapporteurs.


Bron? (link)

de Arab Human Developent Report, bestaat uit meer dan 280 pagina's. Dat kan je moeilijk samenvatten in een aantal regeltjes zoals hierboven is gedaan. Ik moet me erin verdiepen om er een uitspraak over te doen. Je kan ook tiental positieve punten noemen en dan zeggen dat europa achterlijk is.

Bovenal moet we kritisch lezen. Het zijn niet 1-2 landen waarover je praat maar een groot aantal. Dat kan je niet zomaar samenvoegen, laat staan vergelijken. Overigens als ik kijk naar de world fact book van de cia..dan kom je soms heel andere cijfers tegen. Die cijfers van die rapport zijn zwaar vertekend. Arabisch landen zijn echt niet zo onderontwikkeld, als we die rapport moeten geloven dan doen die landen het net zo slecht als Afrika. Geloof je het zelf?

delankmoedige
15-07-06, 13:03
Geplaatst door delankmoedige
Ik mag die trotse en krachtige Arabier wel die op een glimmende gletsjerzwarte paard door de woestijnduinen gallopeert ?

Ik vind een Arabier die als een halve zool tegen een brandende pop van een Deense premier ligt te tieren en te schoppen iets minder charmant.

Ben ik nu een ongelovige hond ?

Zo ja dan zou ik het liefste een Ierse Wolfshond, die zijn lekker lang, dan kan ik de zaak een beetje beter overzien.
O ja en Eire is ook een wicked wicked land met machtige mensen. In Donegall zijn het volgens mij zelfs elfjes.

Ja waar zijn de Arabieren gebleven van de Sprookjes uit 1001 nacht.
De tijd van de Moren, met hun wetenschap, hun rijke cultuur en tolerantie ?


Dus nogmaals waar zijn die fijne Arabieren die gewapend met een brede glimlach en een kromzwaard en gezeten op een fiere kameel de schurk te lijf gaan terwijl een heupwiegende sexy schoone met blote buik en allerlei belletjes en kraaltjes goedkeurend toekijkt.

Waarom heeft de fundamentele islam Sinbad vermoord ?
Sinbad was juist de goeie.

Coolassprov MC
15-07-06, 13:28
Geplaatst door tr_imparator
Die cijfers van die rapport zijn zwaar vertekend. Arabisch landen zijn echt niet zo onderontwikkeld, als we die rapport moeten geloven dan doen die landen het net zo slecht als Afrika. Geloof je het zelf?

Ik zal Amenzu een handje helpen door hem aan te raden ook het ''VN-Onderzoeksrapport Naar De Ontwikkeling Van Arabische Landen'' hier te posten. Dit VN-rapport kwam namelijk met de conclusie die Amenzu graag wil horen; dat de Arabische wereld achterlijk is.

Nu kun je jezelf afvragen of het ook niet achterlijk is om een rapport aan te halen om legitimiteit te mogen geven aan generaliserende uitspraken als ''Arabieren en islam zijn achterlijk'' en op die manier 1/6 van de wereldbevolking te dehumaniseren.

Nu kun je jezelf afvragen of het niet achterlijk is om landen die, of door buitenlandse legers bezet worden gehouden, of die geterroriseerd worden door de eigen brute millitaire dictators, of die geterorriseerd worden door landen als Israel of combinaties van eerdervermelden kunt vergelijken met landen als dit Polderland.

Of maar te zwijgen over het feit dat praktisch de hele Arabische wereld bestaat uit ontwikkelingslanden; 3de-wereldlanden.

Nu kun je jezelf afvragen of het niet achterlijk is om een land achterlijk te noemen op basis van hoe verre het lijkt op het land van de onderzoeker zelf; hoeveel boeken er bijvoorbeeld van het engels naar het arabisch vertaald zijn.

Heel achterlijke praktijken allemaal eigenlijk. Stel je voor dat Tunesie Nederland zou uitmaken voor Land Van de Pedofielen en iedere Hollander een pedofiel; hoe zouden wij als Nederlanders hierop reageren?

super ick
15-07-06, 14:40
Geplaatst door Wizdom
Nee... Dat hadden ze de eeuwen daarvoor al gedaan...

Daar geef je ongeveer de achterstand aan. Bedankt.