PDA

Bekijk Volledige Versie : Alsawt: Krijgt zij ook een straf punt



Amenzu
11-07-06, 18:53
Ik heb geen tijd om het hele interview met haar te vertalen. Jje kunt het zelf ook lezen, zij behoort tot de top Arabische journalisten.

http://www.alarabiya.net/Articles/2006/07/11/25621.htm


Sommige journalisten denken dat ze Imams zijn.

Niet alles wat als verzet wordt beschouwd in Irak is verzet en hetzelfde geldt voor terrorisme. Als journalisten mensen willen bereiken en naar zich toe trekken, dan moeten rerekening houden dat er Arabieren zijn die in achterlijkheid leven. Je moet ze proberen te bereiken en de zaken voor ze uit te leggen. We moeten hun denkwijze proberen te veranderen (zoals het beschouwen van het vermoorden van onschudlige marktgangers als jihad, etc). Sommige journalisten horen in de moskee en niet op TV. Berichtgeving staat los van religie. Het is toch een schande om op TV te beweren dat het doden van Schiïten en de bom aanslagen in Amman een vorm van JIhad en verzet zijn.


Dit is de titel van het volgende hoofdstuk uit het interview:

De Arabische man is achterlijker dan de vrouw...

Waarom mag zij het zeggen op de grootste ARbische media en waarom krijg ik hier een (ontrechte racistische) strafpunt voor hetzelfde.

tr_imparator
11-07-06, 19:07
Geplaatst door Amenzu
Ik heb geen tijd om het hele interview met haar te vertalen. Jje kunt het zelf ook lezen, zij behoort tot de top Arabische journalisten.

http://www.alarabiya.net/Articles/2006/07/11/25621.htm


Sommige journalisten denken dat ze Imams zijn.

Niet alles wat als verzet wordt beschouwd in Irak is verzet en hetzelfde geldt voor terrorisme. Als journalisten mensen willen bereiken en naar zich toe trekken, dan moeten rerekening houden dat er Arabieren zijn die in achterlijkheid leven. Je moet ze proberen te bereiken en de zaken voor ze uit te leggen. We moeten hun denkwijze proberen te veranderen (zoals het beschouwen van het vermoorden van onschudlige marktgangers als jihad, etc). Sommige journalisten horen in de moskee en niet op TV. Berichtgeving staat los van religie. Het is toch een schande om op TV te beweren dat het doden van Schiïten en de bom aanslagen in Amman een vorm van JIhad en verzet zijn.


Dit is de titel van het volgende hoofdstuk uit het interview:

De Arabische man is achterlijker dan de vrouw...

Waarom mag zij het zeggen op de grootste ARbische media en waarom krijg ik hier een (ontrechte racistische) strafpunt voor hetzelfde.



Over bans en strafpunten wordt geen discussie gevoerd. Het is ook niet de bedoeling dat men topics opent met vragen over een ban of strafpunten van zichzelf of een andere gebruiker. Heeft men vragen hierover dan kan men een mail sturen naar [email protected] .

Worden er wel topics geopend hierover dan wordt er tegen dit wangedrag opgetreden

AARDIG
11-07-06, 19:14
Zij is heel genuanceerd.

Ze heeft het over NISBAH. Een groep, een gedeelte, een minderheid...

De titel is: "De oosterse man loopt achter op de vrouw."

Spoetnik
11-07-06, 19:41
Geplaatst door AARDIG
Zij is heel genuanceerd.

Ze heeft het over NISBAH. Een groep, een gedeelte, een minderheid...

De titel is: "De oosterse man loopt achter op de vrouw."

Ik heb altijd al gedacht dat Amenzu een gewijzigde vertaling geeft :)

Al Sawt
12-07-06, 22:05
Geplaatst door Amenzu

Waarom mag zij het zeggen op de grootste ARbische media en waarom krijg ik hier een (ontrechte racistische) strafpunt voor hetzelfde. Ik zal heel kort zijn: Jij zet je af tegen de Arabieren, om jouw niet-Arabische identiteit op moreel gebied beter af te schilderen.

Jij hanteert louter simplificaties van een volk, door ze als achterlijk tot barbaren te typeren. En dat zonder enig manier van een inhoudelijke discussie.

Problemen in Marokko of rest van de Arabische wereld, zie je de vermeende achterlijkheid van Arabieren als oorzaak.

Het roepen van dergelijke ongenuanceerde uitspraken staat gelijk aan racisme. Vooral als je jouw eigen 'groep' daarvan wil afzetten.

Dus kruip vooral niet in een misplaatste slachtofferschap!

barfly
12-07-06, 22:51
Ik ben wel verbaast dat een negatieve houding tegenover arabieren op dit forum wordt bestraft.

Zeker in het licht van het altijd verguisde jodemdom dat op dit forum kan rekenein op de volle laag.

Daar komen de autochtonen nog redelijk vaak goed weg :p

Al Sawt
12-07-06, 22:53
Geplaatst door barfly
Ik ben wel verbaast dat een negatieve houding tegenover arabieren op dit forum wordt bestraft.

Zeker in het licht van het altijd verguisde jodemdom dat op dit forum kan rekenein op de volle laag.

Dan wil ik graag voorbeelden hebben die jouw relaas staven!

barfly
12-07-06, 22:56
Geplaatst door Al Sawt
Dan wil ik graag voorbeelden hebben die jouw relaas staven!

Die heb ik dan ook niet want kankeren op joden is hier geen enkel probleem, dat wordt aleen bestraft als iemand juicht om lijken en ander morbide zaken.

Al Sawt
12-07-06, 23:07
Geplaatst door barfly
Die heb ik dan ook niet
Dat dacht ik al.

Topic starter mag gerust klaagzang heffen wegens zijn strafpunten, omdat hij iets zei over Arabieren. Maar kennelijk is hij vergeten dat hij een topic heeft geopend over Oorlogszucht van Arabieren. Die niet bestraft is met een strafpunt of sluiting.

Dus laat je niet verblinden door selectieve verontwaardiging.



want kankeren op joden is hier geen enkel probleem, dat wordt aleen bestraft als iemand juicht om lijken en ander morbide zaken. Kankeren op Joden is wel degelijk een probleem, als het antisemitische strekkingen heeft.

En dat geldt ook voor kankeren op moslims en Arabieren.

Ik maak geen onderscheid tussen Arabieren, moslims of joden. Ongeacht de kunstmatig in leven gehouden gevoeligheden.

barfly
12-07-06, 23:10
Geplaatst door Al Sawt
Ongeacht de kunstmatig in leven gehouden
gevoeligheden.

Ik heb meer het idee dat die gevoelens tussen jullie betrekking hebben over berbers en arabieren en hun gemeenschappelijke geschiedenis in noord-afrika.

Foxcave1
12-07-06, 23:12
Geplaatst door Al Sawt
Ongeacht de kunstmatig in leven gehouden gevoeligheden.


Mischien moet iemand maar eens de stekker uit die gevoeligheden trekken.....

ronald
12-07-06, 23:19
Geplaatst door Al Sawt
Dat dacht ik al.

Topic starter mag gerust klaagzang heffen wegens zijn strafpunten, omdat hij iets zei over Arabieren. Maar kennelijk is hij vergeten dat hij een topic heeft geopend over Oorlogszucht van Arabieren. Die niet bestraft is met een strafpunt of sluiting.

Dus laat je niet verblinden door selectieve verontwaardiging.

Kankeren op Joden is wel degelijk een probleem, als het antisemitische strekkingen heeft.

En dat geldt ook voor kankeren op moslims en Arabieren.

Ik maak geen onderscheid tussen Arabieren, moslims of joden. Ongeacht de kunstmatig in leven gehouden gevoeligheden.



Kun je heel simpel oplossen: je houdt gewoon vol dat Arabieren geen Arabieren zijn....

observer
13-07-06, 00:13
Ik maak geen onderscheid tussen Arabieren, moslims of joden. Ongeacht de kunstmatig in leven gehouden gevoeligheden. christenen en atheisten?

Coolassprov MC
13-07-06, 08:00
Geplaatst door Amenzu
Waarom mag zij het zeggen op de grootste ARbische media en waarom krijg ik hier een (ontrechte racistische) strafpunt voor hetzelfde.

Omdat ze geen Maroc.nl-lid is?

http://62.166.251.108/oir/18113.jpg

Amenzu
13-07-06, 10:57
Geplaatst door Spoetnik
Ik heb altijd al gedacht dat Amenzu een gewijzigde vertaling geeft :)

Volgens mij staat er nog steeds dit:

De Arbische man is achterlijker dan een vrouw

Nisbah: Betekent een deel ( dat zegt niets over een minderheid of meerdreheid)

Pas als je zegt: Nisbah Qalilah of Nisbah Kabira dan is het een goort of klein deel.

Spoetnik
13-07-06, 12:14
Geplaatst door Amenzu
Volgens mij staat er nog steeds dit:

De Arbische man is achterlijker dan een vrouw

Nisbah: Betekent een deel ( dat zegt niets over een minderheid of meerdreheid)

Pas als je zegt: Nisbah Qalilah of Nisbah Kabira dan is het een goort of klein deel.

Ik ben al hebreeuws aan het leren, misschien leer ik daarna arabisch.

Al Sawt
13-07-06, 23:25
Geplaatst door Foxcave1
Mischien moet iemand maar eens de stekker uit die gevoeligheden trekken..... Begin bij jezelf, zal ik maar zeggen!

Al Sawt
13-07-06, 23:27
Geplaatst door barfly
Ik heb meer het idee dat die gevoelens tussen jullie betrekking hebben over berbers en arabieren en hun gemeenschappelijke geschiedenis in noord-afrika. Mensen die bepaalde zaken niet kunnen relativeren of in een bepaalde historische context, hebben altijd misplaatste gevoelens.

Onze Amenzu is een lichtend voorbeeld van.

AARDIG
14-07-06, 00:10
Geplaatst door Amenzu
Volgens mij staat er nog steeds dit:

De Arbische man is achterlijker dan een vrouw

Nisbah: Betekent een deel ( dat zegt niets over een minderheid of meerdreheid)

Pas als je zegt: Nisbah Qalilah of Nisbah Kabira dan is het een goort of klein deel.

Nee, daar komt het niet op neer. Tenzij ze bedoelt, dat Arabische vrouwen (including herself) achterlijk zijn en Arabische mannen achterlijker. Er staat duidelijk "lopen achter". Nisbah hoeft niet aangevuld te worden met "Kabira", of "Qalila" wanneer de context zelf al een duidelijke stellingname van deze journaliste laat zien.

AARDIG
14-07-06, 00:12
Geplaatst door Foxcave1
Mischien moet iemand maar eens de stekker uit die gevoeligheden trekken.....

Waarom?