PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslim positief over leven in Europa



barfly
11-07-06, 18:33
Moslim positief over leven in Europa

Moslims in Europa zijn over het algemeen positief over het leven in hun land, positiever dan de bevolking als geheel. Wel zijn ze bezorgd over de toekomst. De meeste zorgen maken moslims in Europa zich over de werkloosheid, gevolgd door islamitische extremisme.

Dat blijkt uit een internationale opiniepeiling van het Amerikaanse Pew Research Center. De meeste Europese moslims geloven niet dat Europeanen in meerderheid vijandig tegenover islamieten staan, aldus het onderzoek, waarvoor mensen ondervraagd zijn in Groot-Brittannië, Frankrijk, Duitsland en Spanje.

De percentages die wèl een dergelijke vijandigheid ervaren zijn echter aanzienlijk: in Duitsland de helft van de moslims, in Groot-Brittannië 42, in Frankrijk 39 en in Spanje 31 procent. Ruime meerderheden hebben de afgelopen twee jaar zelf geen slechte ervaringen gehad die ze wijten aan hun etniciteit of geloof.

In Groot-Brittannië, Frankrijk en Duitsland gelooft zeker de helft van de moslims dat binnen de islam een strijd woedt tussen fundamentalisten en gematigden – en aanzienlijke meerderheden kiezen partij voor de gematigden. Religie is erg belangrijk voor de identiteit van de Europese moslims. Behalve in Frankrijk identificeren ze zich in meerderheid eerst met hun geloof, en pas daarna met hun nationaliteit.

Hoewel in de Europese publieke opinie het idee heerst dat moslims de Europese gewoontes en levenswijzen niet willen overnemen, denken veel Europese moslims zelf daar anders over. In Frankrijk zegt 78 procent van de moslims dat de meesten van hun geloofsgenoten nationale gebruiken willen overnemen, in Spanje meent 53 procent dat en in Groot-Brittannië 41 procent. Alleen in Duitsland is het percentage dat meent dat de meeste moslims in hun land niet willen integreren (52 procent) groter dan het percentage dat gelooft dat de meesten zich wel willen aansluiten (30 procent).

Europese moslims geloven in meerderheid dat de kwaliteit van het bestaan voor islamitische vrouwen in Europa beter is dan in de meeste islamitische landen.

Bron: www.nrc.nl

Ik zou wel eens een onderzoek willen zien over andere minderheden in Europa en hoe zij zich hier voelen.

AARDIG
11-07-06, 18:43
Geplaatst door barfly
Moslims in Europa zijn over het algemeen positief over het leven in hun land, positiever dan de bevolking als geheel. Wel zijn ze bezorgd over de toekomst. De meeste zorgen maken moslims in Europa zich over de werkloosheid, gevolgd door islamitische extremisme.

Dat blijkt uit een internationale opiniepeiling van het Amerikaanse Pew Research Center. De meeste Europese moslims geloven niet dat Europeanen in meerderheid vijandig tegenover islamieten staan, aldus het onderzoek, waarvoor mensen ondervraagd zijn in Groot-Brittannië, Frankrijk, Duitsland en Spanje.

De percentages die wèl een dergelijke vijandigheid ervaren zijn echter aanzienlijk: in Duitsland de helft van de moslims, in Groot-Brittannië 42, in Frankrijk 39 en in Spanje 31 procent. Ruime meerderheden hebben de afgelopen twee jaar zelf geen slechte ervaringen gehad die ze wijten aan hun etniciteit of geloof.

In Groot-Brittannië, Frankrijk en Duitsland gelooft zeker de helft van de moslims dat binnen de islam een strijd woedt tussen fundamentalisten en gematigden – en aanzienlijke meerderheden kiezen partij voor de gematigden. Religie is erg belangrijk voor de identiteit van de Europese moslims. Behalve in Frankrijk identificeren ze zich in meerderheid eerst met hun geloof, en pas daarna met hun nationaliteit.

Hoewel in de Europese publieke opinie het idee heerst dat moslims de Europese gewoontes en levenswijzen niet willen overnemen, denken veel Europese moslims zelf daar anders over. In Frankrijk zegt 78 procent van de moslims dat de meesten van hun geloofsgenoten nationale gebruiken willen overnemen, in Spanje meent 53 procent dat en in Groot-Brittannië 41 procent. Alleen in Duitsland is het percentage dat meent dat de meeste moslims in hun land niet willen integreren (52 procent) groter dan het percentage dat gelooft dat de meesten zich wel willen aansluiten (30 procent).

Europese moslims geloven in meerderheid dat de kwaliteit van het bestaan voor islamitische vrouwen in Europa beter is dan in de meeste islamitische landen.

Bron: www.nrc.nl

Ik zou wel eens een onderzoek willen zien over andere minderheden in Europa en hoe zij zich hier voelen.

Aan wie wil je dat verkopen?

tr_imparator
11-07-06, 19:27
Geplaatst door barfly


Ik zou wel eens een onderzoek willen zien over andere minderheden in Europa en hoe zij zich hier voelen.


Om te zien of deze cijfers statistisch significant zijn? :o

barfly
11-07-06, 23:13
Jullie moeten niet zo negatief doen. Wees blij dat je in de EU woont.

tr_imparator
12-07-06, 00:08
Geplaatst door barfly
Jullie moeten niet zo negatief doen. Wees blij dat je in de EU woont.


Ben ook in eerste instantie blij dat ik in NL woon, maar als ik eerlijk mag zijn, soms heb ik het idee van,..wtf doe ik hier. Maw het is niet altijd leuk om een buitenlander te zijn.


Ging laatst winkelen in de PC hoofdstraat..die mensen hebben daar nooit een buitenlander gezien ofzo..(hey vind buitenlander wel beter dan allochtoon klinken nu :haha: )..anyways.. die man praat dus tegen mij in het Engels.. Dus ik het engels terugpraten. Ik krijg een telefoon....dus ik Nederland door mijn mobiel praten. Die man zegt daarna...waarom ik niet nederlands ging praten. Ik: ''jij begon toch met engels'' .. Zegt ie.. ''gebeurt je wel vaker zeker, hé'' .. :argwaan:

mulan
12-07-06, 09:27
Geplaatst door Ifegineia
Klaag klaag klaag klaag. In PC Hooft zie je vooral buitenlanders, en Nederlanders schakelen dan automatisch over op Engels om te communiceren. Sukkel.
Da's nou echt iets waar zeikerds als jij over klagen, en het is door zoveel van die oeverloze zeikerds dat Nederlanders denken 'wtf doen al die zeikende niksnutten hier'.
Allicht dat moslims het lekker vinden in Europa. Warm badje. Europeanen betalen zich ongans om hun aanwezigheid te financieren, omdat die moslims nou niet bepaald tot het nijverste volkje van deze planeet behoren (mild uitgedrukt). Zit je te niksen te midden van je broeders, dan sterf je van de honger want die steken geen poot voor je uit.
Klaag jij maar rustig door over die Nederlanders die het wagen in een toeristengebied Engels te praten. Goh!

Jee jij vindt jezelf echt heel wat.

Max Stirner
12-07-06, 11:09
Geplaatst door tr_imparator
Ging laatst winkelen in de PC hoofdstraat..die mensen hebben daar nooit een buitenlander gezien ofzo..(hey vind buitenlander wel beter dan allochtoon klinken nu :haha: )..anyways.. die man praat dus tegen mij in het Engels.. Dus ik het engels terugpraten. Ik krijg een telefoon....dus ik Nederland door mijn mobiel praten. Die man zegt daarna...waarom ik niet nederlands ging praten. Ik: ''jij begon toch met engels'' .. Zegt ie.. ''gebeurt je wel vaker zeker, hé'' .. :argwaan:


:schok:

Amenzu
12-07-06, 11:12
Geplaatst door tr_imparator
Ben ook in eerste instantie blij dat ik in NL woon, maar als ik eerlijk mag zijn, soms heb ik het idee van,..wtf doe ik hier. Maw het is niet altijd leuk om een buitenlander te zijn.


Ging laatst winkelen in de PC hoofdstraat..die mensen hebben daar nooit een buitenlander gezien ofzo..(hey vind buitenlander wel beter dan allochtoon klinken nu :haha: )..anyways.. die man praat dus tegen mij in het Engels.. Dus ik het engels terugpraten. Ik krijg een telefoon....dus ik Nederland door mijn mobiel praten. Die man zegt daarna...waarom ik niet nederlands ging praten. Ik: ''jij begon toch met engels'' .. Zegt ie.. ''gebeurt je wel vaker zeker, hé'' .. :argwaan:

kanker dan op naar je dictatorische Turkije waar Ataturk heilig verklaard is en waar vrouwen geen hofodoek mogen dragen.

eit is dat meer dan 80% van d ejongeren in zogenaamde islamitische landen naar Europa willen. Ook al staat er soms de dood (als gevolg van de overtocht) toch betalen ze grof geld voor.

IbnRushd
12-07-06, 11:18
Geplaatst door Amenzu
kanker dan op naar je dictatorische Turkije waar Ataturk heilig verklaard is en waar vrouwen geen hofodoek mogen dragen.

eit is dat meer dan 80% van d ejongeren in zogenaamde islamitische landen naar Europa willen. Ook al staat er soms de dood (als gevolg van de overtocht) toch betalen ze grof geld voor.

Waarom flikker jij niet eens eind op. Vér vandaan waar we je eeuwige racistische geleuter niet hoeven te horen. Laat voortaan onze Turkse broeder met rust, met je haatzaaiende geschreeuw. Nee, laat alle islamitische broeders van verschillende nationaliteiten met rust.

tr_imparator
12-07-06, 13:01
Wil wel even reageren op deze kleuters.
Geniet niet van mijn afwezigheid.



Geplaatst door Ifegineia
Klaag klaag klaag klaag. In PC Hooft zie je vooral buitenlanders, en Nederlanders schakelen dan automatisch over op Engels om te communiceren. Sukkel.

Hetgeen niet van toepassing is hier. Ik ben geen toerist en dat is ook duidelijk te zien. Iemand die daar werkt, kan echt wel onderscheid maken tussen toeristen en inheemse.

Ten tweede sloeg die opmerking gewoon nergens op, ik ergerde me er mateloos aan. Ook al was ik een toerist, ik hoef niet gekleinerd te worden en boulshit met een dubbele bodem te pikken.

Jouw reactie hieronder is ook absurd. Waarom zou ik niet mogen klagen? Omdat ik blij moet zijn met wat ik heb? Hoezo, omdat ik anders ergens in het oosten, het slechter zou hebben? Omdat ik een allochtoon ben?

Ik zie ook dat je tong te veel toeren draait hier beneden. Misschien moet je daar wat aan doen.


Da's nou echt iets waar zeikerds als jij over klagen, en het is door zoveel van die oeverloze zeikerds dat Nederlanders denken 'wtf doen al die zeikende niksnutten hier'.
Allicht dat moslims het lekker vinden in Europa. Warm badje. Europeanen betalen zich ongans om hun aanwezigheid te financieren, omdat die moslims nou niet bepaald tot het nijverste volkje van deze planeet behoren (mild uitgedrukt). Zit je te niksen te midden van je broeders, dan sterf je van de honger want die steken geen poot voor je uit.
Klaag jij maar rustig door over die Nederlanders die het wagen in een toeristengebied Engels te praten. Goh!

Hasiktir.


Geplaatst door Amenzu

kanker dan op naar je dictatorische Turkije waar Ataturk heilig verklaard is en waar vrouwen geen hofodoek mogen dragen.

eit is dat meer dan 80% van d ejongeren in zogenaamde islamitische landen naar Europa willen. Ook al staat er soms de dood (als gevolg van de overtocht) toch betalen ze grof geld voor.



fu.

Nerdje. Moet jij niet een of andere arabisch artikel vertalen? Laten zien hoe achtelijk sommige islamieten wel niet zijn. Wellicht is je niveau te laag om arabisch te lezen cq te vertalen. Je kan beter je kut verkopen. Amina korum, pezevenk.

Amenzu
12-07-06, 13:01
Geplaatst door IbnRushd
Waarom flikker jij niet eens eind op. Vér vandaan waar we je eeuwige racistische geleuter niet hoeven te horen. Laat voortaan onze Turkse broeder met rust, met je haatzaaiende geschreeuw. Nee, laat alle islamitische broeders van verschillende nationaliteiten met rust.


Wat is racistisch? Dat in Turkije een hoofdoek veboden is? Dat is Ataturk heiliger is verklaard dan Allah? Dat d erechten die moslims in het ontwikkelde westen hebben nergens anders hebben. Dat alle zogenaamde islamitische landen dictauren zijn? Dat veel van deze landen in Achterlijkheid leven? Dat onderzoeken laten zien dat 80% van de jeugdige moslims een oversteek naar Europa zelf met hun leven willen .... Dit zijn harde feiten, maar zij geven ook een indruk over de geestelijke armoe waarin ze leven. Jij bent een levende bewijs daarvan. Ik begin langzamerhand medeleden met je achterlijke gehrenspoelde hersens te krijgen.

IbnRushd
12-07-06, 13:18
Geplaatst door Amenzu
Wat is racistisch? Dat in Turkije een hoofdoek veboden is? Dat is Ataturk heiliger is verklaard dan Allah? Dat d erechten die moslims in het ontwikkelde westen hebben nergens anders hebben. Dat alle zogenaamde islamitische landen dictauren zijn? Dat veel van deze landen in Achterlijkheid leven? Dat onderzoeken laten zien dat 80% van de jeugdige moslims een oversteek naar Europa zelf met hun leven willen .... Dit zijn harde feiten, maar zij geven ook een indruk over de geestelijke armoe waarin ze leven. Jij bent een levende bewijs daarvan. Ik begin langzamerhand medeleden met je achterlijke gehrenspoelde hersens te krijgen.

Het ging met name om je onnodige commentaar met racistische trekjes. Je gaat toch niet je eigen islamitische broeder naar een ander land toe wensen omdat hij onschuldig iets aan het vertellen was?

Dat hele gemekker over Turkije boeit mij niet. Zowel voor hem als voor mij niet. NIemand heeft je daar om gevraagd of gedwongen. Echt waar. Je bent gewoon flink aan 't lullen geslagen.

Rourchid
12-07-06, 13:56
Geplaatst door Ifegineia

Klaag jij maar rustig door over die Nederlanders die het wagen in een toeristengebied Engels te praten. Goh!
Typical Dutch errors in English pronunciation: :kotsen:

tr_imparator
12-07-06, 14:01
Geplaatst door IbnRushd
Het ging met name om je onnodige commentaar met racistische trekjes. Je gaat toch niet je eigen islamitische broeder naar een ander land toe wensen omdat hij onschuldig iets aan het vertellen was?

Dat hele gemekker over Turkije boeit mij niet. Zowel voor hem als voor mij niet. NIemand heeft je daar om gevraagd of gedwongen. Echt waar. Je bent gewoon flink aan 't lullen geslagen.


Waarschijnlijk was ie niet tevreden met mijn reactie op de topic waarom hij een strafpunt had gekregen. :D


http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?threadid=193784


:haha:

Morosian
12-07-06, 14:04
Geplaatst door tr_imparator
Ik ben geen toerist en dat is ook duidelijk te zien. Iemand die daar werkt, kan echt wel onderscheid maken tussen toeristen en inheemse.

Ik woon zelf in Amsterdam en maak die fout, zeker in vakantietijd, ook voortdurend. Misschien kun je me helpen en even uitleggen hoe je het verschil precies ziet tussen een toerist en een in Nederland woonachtige buitenlander? Alvast bedankt.

Morosian
12-07-06, 14:06
Geplaatst door AARDIG
Aan wie wil je dat verkopen?

Past een positief geluid van moslims over Europa niet in je straatje?

tr_imparator
12-07-06, 14:18
Geplaatst door Morosian
Ik woon zelf in Amsterdam en maak die fout, zeker in vakantietijd, ook voortdurend. Misschien kun je me helpen en even uitleggen hoe je het verschil precies ziet tussen een toerist en een in Nederland woonachtige buitenlander? Alvast bedankt.


Bij een, in Nederland woonachtig buitenlander, staat er op zijn voorhoofd in koeienletters: GEEN toerist. Got it?

Morosian
12-07-06, 14:23
Geplaatst door tr_imparator
Bij een, in Nederland woonachtig buitenlander, staat er op zijn voorhoofd in koeienletters: GEEN toerist. Got it?

Als je problemen wilt zien, dan zal je ze ook zien.

tr_imparator
12-07-06, 14:35
Geplaatst door Morosian
Als je problemen wilt zien, dan zal je ze ook zien.


Cogito ergo sum.

Morosian
12-07-06, 14:48
Geplaatst door tr_imparator
Cogito ergo sum.

Ik denk dat je bedoelt: cogito infitialis, ego infitialis.

tr_imparator
12-07-06, 15:03
Geplaatst door Morosian
Ik denk dat je bedoelt: cogito infitialis, ego infitialis.



Public opinions private idleness.


:zwaai:

~Panthera~
12-07-06, 15:10
Geplaatst door tr_imparator
Cogito ergo sum.


Estne tutum? :stout:

Morosian
12-07-06, 15:14
Geplaatst door tr_imparator
Public opinions private idleness.


:zwaai:

Allemaal leuk lief en aardig die one-liners, maar een fatsoenlijk antwoord op mijn vraag heb ik nooit gekregen. En ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat dat ook niet gaat gebeuren.

tr_imparator
12-07-06, 15:18
Geplaatst door Morosian
Allemaal leuk lief en aardig die one-liners, maar een fatsoenlijk antwoord op mijn vraag heb ik nooit gekregen. En ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat dat ook niet gaat gebeuren.


Als jij mij het doel van je vraag uitlegt, geef ik er een antwoord op.

Sayfdien
12-07-06, 15:22
Geplaatst door Amenzu
kanker dan op naar je dictatorische Turkije waar Ataturk heilig verklaard is en waar vrouwen geen hofodoek mogen dragen.

eit is dat meer dan 80% van d ejongeren in zogenaamde islamitische landen naar Europa willen. Ook al staat er soms de dood (als gevolg van de overtocht) toch betalen ze grof geld voor.

Die berbers zijn toch ook gek zeg, denken ze dat het aan de andere zijde het gras groener is, komen ze vet bedrogen uit, of de vissen eten hen op, of de spaanse marine schiet hun roeibootje lek, waarna ze alsnog verdrinken en door de vissen worden opgepeuzeld, als ze al de overtocht weten te bereiken dan staat hen een leventje in de illegaliteit te wachten, compleet met honger lijden etc, terwijl men in land van herkomst altijd te eten had.

Lijkt verdacht veel op een spermalozing, al die spermacelletjes die de oversteek wagen en vechten voor hun leven, echter het zal maar 1 lukken om dat eicelletje binnen te dringen. :knipoog:

Hoezo survival of the fittest?

Sayfdien
12-07-06, 15:35
Geplaatst door Ifegineia
'Broederschap' staat in dikke letters over deze tekst gekalkt.

Goh, een reactie van Ifegineia! Waarom een dergelijke reactie niet toen Amenzu haar reactie had geplaatst, of is de ene broederschap de andere niet?

Sayfdien
12-07-06, 15:49
Geplaatst door Ifegineia
Omdat dat hele broederschap bogus is. Total bs. Wassen neus. Zelfbedrog.

Broederschap in jouw wereld is idd een fata morgana. Dat is iets wat jij nooit zult kunnen begrijpen al zou je willen.

Morosian
12-07-06, 16:00
Geplaatst door tr_imparator
Als jij mij het doel van je vraag uitlegt, geef ik er een antwoord op.

Ik begrijp oprecht niet dat je zo opgewonden kunt raken als je als Nederlandse buitenlander in het meest toeristische bolwerk van het land aangesproken wordt in het Engels. Iedereen had zo kunnen zien dat je geen toerist was. Ik vraag me dus af hoe iemand dat kan zien. Je betitelt jezelf als buitenlander, het woord zegt het al: niet Nederlands. Van buiten Nederland. Net als toeristen. Van buiten Nederland. Ik ben benieuwd.

Rourchid
12-07-06, 16:40
Geplaatst door Morosian
Ik begrijp oprecht niet dat je zo opgewonden kunt raken als je als Nederlandse buitenlander in het meest toeristische bolwerk van het land aangesproken wordt in het Engels.
Voorzover ik het kan inschatten is de enige opgewonden/geagiteerde persoon (in de anekdote) de Nederlander die knarsetandend moest vaststellen dat zijn gigantische krachtsinspanning om in een vreemde taal te communiceren achteraf niet nodig bleek te zijn.

super ick
12-07-06, 17:48
Geplaatst door Ifegineia
Klaag klaag klaag klaag. In PC Hooft zie je vooral buitenlanders, en Nederlanders schakelen dan automatisch over op Engels om te communiceren. Sukkel.
Da's nou echt iets waar zeikerds als jij over klagen, en het is door zoveel van die oeverloze zeikerds dat Nederlanders denken 'wtf doen al die zeikende niksnutten hier'.
Allicht dat moslims het lekker vinden in Europa. Warm badje. Europeanen betalen zich ongans om hun aanwezigheid te financieren, omdat die moslims nou niet bepaald tot het nijverste volkje van deze planeet behoren (mild uitgedrukt). Zit je te niksen te midden van je broeders, dan sterf je van de honger want die steken geen poot voor je uit.
Klaag jij maar rustig door over die Nederlanders die het wagen in een toeristengebied Engels te praten. Goh!

Wat staat er nu verkeerd in de reactie dat je zo geprikkeld doet of heb je gewoon last van de warmte?

super ick
12-07-06, 17:50
Geplaatst door Rourchid
Voorzover ik het kan inschatten is de enige opgewonden/geagiteerde persoon (in de anekdote) de Nederlander die knarsetandend moest vaststellen dat zijn gigantische krachtsinspanning om in een vreemde taal te communiceren achteraf niet nodig bleek te zijn.

Je bedoelt natuurlijk de domme blanke bevooroordeelde autochtoon?

tr_imparator
12-07-06, 17:54
Geplaatst door Morosian
Ik begrijp oprecht niet dat je zo opgewonden kunt raken als je als Nederlandse buitenlander in het meest toeristische bolwerk van het land aangesproken wordt in het Engels.

Het gaat mij er niet zo om in welke taal ik aangesproken wordt, maar meer in welke toon en met welke 'inhoud' . Het beviel me niet. punt.


Iedereen had zo kunnen zien dat je geen toerist was. Ik vraag me dus af hoe iemand dat kan zien.

nvt


Je betitelt jezelf als buitenlander, het woord zegt het al: niet Nederlands. Van buiten Nederland. Net als toeristen. Van buiten Nederland. Ik ben benieuwd.

:regie: Türküm, doğruyum, çalışkanım, İlkem; küçüklerimi korumak, büyüklerimi saymak, yurdumu, milletimi özümden çok sevmektir. Ülküm; yükselmek, ileri gitmektir. Ey Büyük Atatürk! Açtığın yolda, gösterdiğin hedefe durmadan yürüyeceğime ant içerim. Varlığım Türk varlığına armağan olsun. Ne mutlu Türküm diyene... :o

Rourchid
12-07-06, 17:57
Geplaatst door super ick
Je bedoelt natuurlijk de domme blanke bevooroordeelde autochtoon?
Dat het een domme blanke bevooroordeelde autochtoon is geenszins uit de anektote af te leiden; het zou net zo goed een van jouw (toevallig niet-Marokkaanse) 'moslimvrienden' geweest kunnen zijn.

tr_imparator
12-07-06, 18:06
Geplaatst door Rourchid
Dat het een domme blanke bevooroordeelde autochtoon is geenszins uit de anektote af te leiden; het zou net zo goed een van jouw (toevallig niet-Marokkaanse) 'moslimvrienden' geweest kunnen zijn.


Is er een kans dat m'n 'anekdote' straks in de krant komt? :D

Het zorgt wel voor veel opschutting hier zie ik.. :haha:

delankmoedige
12-07-06, 18:11
Nog vier strategisch gerichte massaslachtingen aanrichten in GBR, Spanje, Zweden en Italië en de zaak ontploft.
De Fransen zijn al racistisch, hetzelfde geldt voor de Denen, de Noren, de Oostenrijkers, de Zwitsers, Belgen en de Kaaskoppen en kaboem !!

Dus al die zogenaamde fop cijfertjes van het NRC zeggen me niks.
Ik ben benieuwd hoe de hindoe's en boedhisten momenteel tegenover de moslims staan ?

Een groot verschil met London of Madrid is echter wel dat daar de moslim gemeenschappen zich meteen distantiëerde en hun afschuw uitspraken iver de bloedbaden dit itt. Nederland of Frankrijk.
Misschien dat daar de relatieve goede cijfers van afstammen.

compinche
12-07-06, 21:27
Dit lees ik over datzelfde onderzoek op een officiele nieuwssite van de oveheid:
http://www.onzedemocratie.nl/contents/pages/55163/70x70islam.jpg
"Hoe zien Westerlingen en Moslims elkaar?
Deze vraag wordt beantwoord in een recentelijk verschenen Amerikaans rapport getiteld: "The great divide: how westerners and muslims view each other".
Het rapport, opgezet door het Pew research center, geeft inzicht in de opinies van Westerlingen uit verschillende landen over Moslims. Ook de opinies over westerlingen van Moslims in verschillende landen komen aanbod. Het onderzoek is in een verschillend aantal landen gehouden waaronder de V.S., Duitsland, Spanje, Frankrijk, Egypte, Pakistan en India.
De resultaten liegen er niet om. Beide groepen zijn vrij kritisch over elkaar, hoewel Westerlingen over het algemeen iets genuanceerder lijken over Moslims, dan andersom. Opvallend is dat Moslims die in het Westen wonen gematigder zijn dan Moslims in traditionele moslimlanden.
De meeste moslims in de wereld hebben een erg negatief beeld van het Westen (gewelddadig, immoreel en hebzuchtig), en andersom hebben de meeste westerlingen een heel negatief beeld van moslims (gewelddadig en fanatiek). Ze stellen elkaar verantwoordelijk voor de slechte betrekkingen.
Beide groepen hebben een totaal verschillende kijk op recente gebeurtenissen. Zo gelooft een meerderheid in de grotendeels islamitische landen Egypte, Indonesië, Jordanië en Turkije niet dat Arabieren de aanslagen van 9/11 hebben uitgevoerd. Ook in Westerse landen heerst dat denkbeeld.
Het enige punt waarop zowel Moslims als Westerlingen overeenstemming vertonen, is het feit dat traditionele moslimlanden economisch welvarender zouden moeten zijn.
http://www.onzedemocratie.nl/nieuws

super ick
13-07-06, 08:09
Geplaatst door tr_imparator
Is er een kans dat m'n 'anekdote' straks in de krant komt? :D

Het zorgt wel voor veel opschutting hier zie ik.. :haha:

Zo kan ik wel iemand op ignore zetten als jij dan zijn reactie gaat copy/pasten lees ik nog die eenzijdige antwoorden van Maartens beftekkeltje.

sater
13-07-06, 09:32
Geplaatst door Ifegineia
Nederlanders hebben geen enkele moeite met vreemde talen.

:boos: wel met vreemde aberraties zoals het verwerpen van westerse normen en waarden.
De wens van modlimmslloten om Europa te islamiseren. Het bewandelen van regressieve [geloofs]wegen levert geen winst op.

contradictio
13-07-06, 11:21
Geplaatst door sater
:boos: wel met vreemde aberraties zoals het verwerpen van westerse normen en waarden.
De wens van modlimmslloten om Europa te islamiseren. Het bewandelen van regressieve [geloofs]wegen levert geen winst op.


WABLIEF ?

Olive Yao
13-07-06, 23:58
Geplaatst door barfly
Moslim positief over leven in Europa

Moslims in Europa zijn over het algemeen positief over het leven in hun land, positiever dan de bevolking als geheel. Wel zijn ze bezorgd over de toekomst. De meeste zorgen maken moslims in Europa zich over de werkloosheid, gevolgd door islamitische extremisme.

Dat blijkt uit een internationale opiniepeiling van het Amerikaanse Pew Research Center. De meeste Europese moslims geloven niet dat Europeanen in meerderheid vijandig tegenover islamieten staan, aldus het onderzoek, waarvoor mensen ondervraagd zijn in Groot-Brittannië, Frankrijk, Duitsland en Spanje.

De percentages die wèl een dergelijke vijandigheid ervaren zijn echter aanzienlijk: in Duitsland de helft van de moslims, in Groot-Brittannië 42, in Frankrijk 39 en in Spanje 31 procent. Ruime meerderheden hebben de afgelopen twee jaar zelf geen slechte ervaringen gehad die ze wijten aan hun etniciteit of geloof.

In Groot-Brittannië, Frankrijk en Duitsland gelooft zeker de helft van de moslims dat binnen de islam een strijd woedt tussen fundamentalisten en gematigden – en aanzienlijke meerderheden kiezen partij voor de gematigden. Religie is erg belangrijk voor de identiteit van de Europese moslims. Behalve in Frankrijk identificeren ze zich in meerderheid eerst met hun geloof, en pas daarna met hun nationaliteit.

Hoewel in de Europese publieke opinie het idee heerst dat moslims de Europese gewoontes en levenswijzen niet willen overnemen, denken veel Europese moslims zelf daar anders over. In Frankrijk zegt 78 procent van de moslims dat de meesten van hun geloofsgenoten nationale gebruiken willen overnemen, in Spanje meent 53 procent dat en in Groot-Brittannië 41 procent. Alleen in Duitsland is het percentage dat meent dat de meeste moslims in hun land niet willen integreren (52 procent) groter dan het percentage dat gelooft dat de meesten zich wel willen aansluiten (30 procent).

Europese moslims geloven in meerderheid dat de kwaliteit van het bestaan voor islamitische vrouwen in Europa beter is dan in de meeste islamitische landen.

Bron: www.nrc.nl
Goed nieuws
- gevolgd door een vloedgolf negatieve posts.

Geconditioneerde reflex?

Morosian
14-07-06, 08:45
Geplaatst door Olive Yao
Goed nieuws
- gevolgd door een vloedgolf negatieve posts.

Geconditioneerde reflex?

Haatsmurfen willen haten.

David
14-07-06, 10:28
Ik word zo vaak in het Engels aangesproken in winkels en kroegen in Amsterdam. So?

delankmoedige
14-07-06, 13:20
Ik heb beduidend minder moeite met het verstaan van Engelsen en Duitsers dan met de kleuters die tegenwoordig het Nederlands onderwijssysteem worden uitgebraakt.

En dan zijn ze volgens de onderwijsfabrikanten kennelijk ook nog eens af.

Ik ben slechts/al 34 maar het tempo waarmee de verloedering heeft toegeslagen onder leiding van onze Rode PvdA-Boskabouters Jaques Wallage (momenteel dicator van Groningen (weggepromoveerd)) Tineke Netelenbosch (Tinneke N. voor intimi) en de weergaloze want dode (over de dode niets dan...) Adelmund is verbijsterend te noemen.

Ach soit, we are on our way to hell anyway !

:gefeli:

super ick
14-07-06, 14:24
Geplaatst door Olive Yao
Goed nieuws
- gevolgd door een vloedgolf negatieve posts.

Geconditioneerde reflex?

In Nederland trouwen mannen met mannen en vrouwen met vrouwen,
is sex voor het huwelijk eerder regel als uitzondering,
eten ze op grote schaal varkensvlees,
gaat bijna niemand meer naar een kerk,

De economische reden geeft de doorslag boven geloof. Op zich niks mis mee maar ondertussen niet de vrome uit gaan hangen en net doen of je geloof alles is als je intussen gewoon voor de welvaart gaat. Heb ik geen respect voor.

zomerzonnetje
16-07-06, 12:53
Hoi allemaal,

Ik studeer culturele antropologie aan de universiteit van amsterdam. Ik ga in januari naar Marseille om daar te onderzoeken hoe moslims omgaan met de negatieve beeldvorming in Europa (en vooral Frankrijk).
Ik ga er 4 maanden wonen en moet veel mensen interviewen. Ik vroeg me af of iemand daar mensen kent, of een moskee kent, waar ze open staan voor zo'n onderzoek.

tr_imparator
16-07-06, 12:55
Geplaatst door zomerzonnetje
Hoi allemaal,

Ik studeer culturele antropologie aan de universiteit van amsterdam. Ik ga in januari naar Marseille om daar te onderzoeken hoe moslims omgaan met de negatieve beeldvorming in Europa (en vooral Frankrijk).
Ik ga er 4 maanden wonen en moet veel mensen interviewen. Ik vroeg me af of iemand daar mensen kent, of een moskee kent, waar ze open staan voor zo'n onderzoek.

hoi :D

Je kan toch gewoon een moskee binnenlopen..of gewoon mensen benaderen.. :vreemd:

zomerzonnetje
16-07-06, 13:04
ja, natuurlijk, maar als je van tevoren contact kan leggen, is dat wat handiger! Misschien hebben sommige mensen helemaal geen zin in een onderzoekertje uit amsterdam die vragen stelt. Of willen ze eerst wat meer info over de studie of zo, dan kan ik die alvast sturen..
En ik heb net even snel gezocht op internet, maar kan eigenlijk alleen maar info vinden over de grote moskee die gebouwd wordt bij Marseille.

tr_imparator
16-07-06, 13:06
Geplaatst door zomerzonnetje
ja, natuurlijk, maar als je van tevoren contact kan leggen, is dat wat handiger! Misschien hebben sommige mensen helemaal geen zin in een onderzoekertje uit amsterdam die vragen stelt. Of willen ze eerst wat meer info over de studie of zo, dan kan ik die alvast sturen..
En ik heb net even snel gezocht op internet, maar kan eigenlijk alleen maar info vinden over de grote moskee die gebouwd wordt bij Marseille.


Ja, voorbereding is het halve werk. :p




Ik kan je niet helpen..sry..heb alleen familie in Duitsland... :(


misschien anderen?!

zomerzonnetje
16-07-06, 13:09
Precies!

Dus hopen maar op familieleden, vrienden, kennissen etc!

tr_imparator
16-07-06, 13:13
Geplaatst door zomerzonnetje
Precies!

Dus hopen maar op familieleden, vrienden, kennissen etc!


:D

kom ondertussen even langs bij de topic ''Vakkevullen'' ..kunnen we prate over het weer enzo..je mag ook discussieren over israel enzo als je wilt.. :p

delankmoedige
16-07-06, 14:38
Ik geloof dat Zidane uit Marseille komt, zou een invalshoek kunnen zijn.
O ja by the way echte culturele antropologen studeren natuurlijk in Nimwegen, de stad van Marieke. Maar dat neem ik je niet kwalijk.

Marseille is trouwens niet de meest relaxte stad dus wel oppassen.
Veel succes met je scriptie/onderzoek.

Rourchid
16-07-06, 21:25
Geplaatst door tr_imparator
Is er een kans dat m'n 'anekdote' straks in de krant komt? :D

Dat is op zich niet zo moeilijk, zelfs t.v. is haalbaar.

Geplaatst door tr_imparator

Het zorgt wel voor veel opschutting hier zie ik.. :haha:
Ik ben blij dat je het zo goed opneemt want het gaat wel om een probleem dat de wortels van de samenleving raakt.
De essentie is dat de Nederlander opkijkt tegen de Amerikaan en de Nederlander neerkijkt op de allochtoon.
Blijkt er ineens een autochtoon op te duiken, in nota bene de PC Hooft straat, die zowel Engels als Nederlands machtig is dan stort het wereldbeeld ineen.
De ronduit grimmige reactie op het ontdekken van je Nederlandstaligheid, zoals uit de anekdote blijkt, is hier een exemplarisch voorbeeld van en de impliciete eis die de agressieveling (uit de anekdote) stelt is dat autochtonen aan het gesproken Engels van iemand vast moeten kunnen stellen of iemand wel echt het Engels als zijn/haar mothers tongue heeft: het is dus ook nooit goed.

Rourchid
16-07-06, 21:27
Geplaatst door de lankmoedige
vier strategisch gerichte massaslachtingen aanrichten in GBR, Spanje, Zweden en Italië


Gezien de gebeurtenissen in de PC Hooft straat zijn dit zonder meer proportionele vergeldingsacties.
Wel dient Nederland dan wel een paar eigen atoombomnmen in elkaar te zetten teneinde het machtevenwicht in stand te houden

Rourchid
16-07-06, 21:36
Geplaatst door super ick
Zo kan ik wel iemand op ignore zetten als jij dan zijn reactie gaat copy/pasten lees ik nog die eenzijdige antwoorden van Maartens beftekkeltje.
Reeds in een eerder stadium heb ik gemeld om Maarten's behoeften te bevredigen een befpitbull vereist is.
Aan jouw, bij je weggelopen, bef-eencellige heeft Maarten dus ook niets.

Rourchid
16-07-06, 21:41
Geplaatst door David
Ik word zo vaak in het Engels aangesproken in winkels en kroegen in Amsterdam. So?
Maar bij een eventuele ontdekking van je Nederlandstaligheid wordt je toch niet getrakteerd op een metalliek scherp verwijtende toon gepaard gaand met een lichaamstaal die zich uit door onder andere tot spleetjes vernauwde ogen?

Mill
17-07-06, 09:29
Geplaatst door Rourchid

De essentie is dat de Nederlander opkijkt tegen de Amerikaan

:haha: Ummm, ja precies hoor, zo zit het.

Het is bij jou precies of ik één van die vele studenten hoor die na Thea Beckman en Paul Biegel meteen is overgestapt op "postmoderne" modefilosoofjes en daar niet helemaal goed is uitgekomen.

Meestal draaien ze rond hun dertigste weer bij hoor. :)

Rourchid
17-07-06, 13:11
Geplaatst door Rourchid
De essentie is dat de Nederlander opkijkt tegen de Amerikaan

Geplaatst door Mill
:haha: Ummm, ja precies hoor, zo zit het.


Een typisch geval van woorden (en hun strekking) uit de context halen; de hele zin luidt:

Geplaatst door Rourchid
De essentie is dat de Nederlander opkijkt tegen de Amerikaan en de Nederlander neerkijkt op de allochtoon.



Geplaatst door Mill

Het is bij jou precies of ik één van die vele studenten hoor die na Thea Beckman en Paul Biegel meteen is overgestapt op "postmoderne" modefilosoofjes en daar niet helemaal goed is uitgekomen.

Gee idee wie dit allemaal zijn en waar ze het over hebben weet jijzelf waarschijnlijk ook niet omdat jij aantoonbaar niet in staat bent een hele zin te lezen/ begrijpen.

Morosian
20-07-06, 11:38
Geplaatst door Rourchid
De essentie is dat de Nederlander opkijkt tegen de Amerikaan en de Nederlander neerkijkt op de allochtoon.
Blijkt er ineens een autochtoon op te duiken, in nota bene de PC Hooft straat, die zowel Engels als Nederlands machtig is dan stort het wereldbeeld ineen.

U is een waarachtig goed generaliseerder. Ik ben autochtoon en kijk niet op tegen een Amerikaan en niet neer op een allochtoon. Ik kijk wel neer op een zich niet fatsoenlijk gedragende Amerikaan en op een zich niet fatsoenlijk gedragende allochtoon.

Ik zou niet weten waarom mijn wereldbeeld ineen zou moeten storten als ik een allochtoon, op de PC of waar dan ook, zou tegenkomen die zowel de Nederlandse als de Engelse taal machtig is.

Daarbij komt dat de bron van deze hele anekdote een weinig objectief is. Op mijn vraag hoe iemand aan een persoon kan zien of hij autochtoon, allochtoon of toerist is, heeft hij tot op de dag van vandaag nog niet inhoudelijk gereageerd.


De ronduit grimmige reactie op het ontdekken van je Nederlandstaligheid, zoals uit de anekdote blijkt, is hier een exemplarisch voorbeeld van en de impliciete eis die de agressieveling (uit de anekdote) stelt is dat autochtonen aan het gesproken Engels van iemand vast moeten kunnen stellen of iemand wel echt het Engels als zijn/haar mothers tongue heeft: het is dus ook nooit goed.

Als er een anekdote met omgekeerd perspectief was geplaatst uit mond van één persoon, was je dan ook zo begripvol geweest? Of zou je reactie zijn geweest dat je op basis van een geïsoleerde gebeurtenis van een persoon geen generaliserende conclusies mag trekken?

Rourchid
20-07-06, 16:10
Geplaatst door morosian

U is een waarachtig goed generaliseerder.


De anekdote is geenszins onduidelijk.

Geplaatst door morosian

Ik ben autochtoon en kijk niet op tegen een Amerikaan en niet neer op een allochtoon. Ik kijk wel neer op een zich niet fatsoenlijk gedragende Amerikaan en op een zich niet fatsoenlijk gedragende allochtoon.


Iedereen heeft zo zijn/haar mythomane momenten.

Geplaatst door morosian

Ik zou niet weten waarom mijn wereldbeeld ineen zou moeten storten als ik een allochtoon, op de PC of waar dan ook, zou tegenkomen die zowel de Nederlandse als de Engelse taal machtig is.


Het krantenartikel zou lezers over een dood punt (c.q.ontkenningsfase) kunnen helpen.

Geplaatst door morosian

Als er een anekdote met omgekeerd perspectief was geplaatst uit mond van één persoon, was je dan ook zo begripvol geweest?


In deze draad heb ik geen anekdote met omgekeerd perspectief geplaatst uit mond van één persoon gelezen.


Geplaatst door morosian

Of zou je reactie zijn geweest dat je op basis van een geïsoleerde gebeurtenis van een persoon geen generaliserende conclusies mag trekken?


Het gaat hier om krant en misschien wel t.v. :stout:

Morosian
20-07-06, 20:28
Geplaatst door Rourchid
De anekdote is geenszins onduidelijk.

Misschien kan jij het dan aan me uitleggen: hoe zie je het verschil tussen een geïntegreerde allochtoon, een onaangepaste, en een toerist? Volgens de intiator van deze draad had de man kunnen zien dat hij geen toerist was. Dat is op zijn zachtst gezegd een merkwaardige opmerking waar tot nu toe telkens handig omheen gedraaid wordt. Dat zal ook nu wel weer gebeuren.

Rourchid
20-07-06, 21:58
Geplaatst door tr_imparator

:regie: Türküm, doğruyum, çalışkanım, İlkem; küçüklerimi korumak, büyüklerimi saymak, yurdumu, milletimi özümden çok sevmektir. Ülküm; yükselmek, ileri gitmektir. Ey Büyük Atatürk! Açtığın yolda, gösterdiğin hedefe durmadan yürüyeceğime ant içerim. Varlığım Türk varlığına armağan olsun. Ne mutlu Türküm diyene... :o
Geplaatst door Morosian

Daarbij komt dat de bron van deze hele anekdote een weinig objectief is. Op mijn vraag hoe iemand aan een persoon kan zien of hij autochtoon, allochtoon of toerist is, heeft hij tot op de dag van vandaag nog niet inhoudelijk gereageerd.

:confused:

Rourchid
20-07-06, 22:04
Geplaatst door tr_imparator
Bij een, in Nederland woonachtig buitenlander, staat er op zijn voorhoofd in koeienletters: GEEN toerist. Got it?

Geplaatst door Morosian
Misschien kan jij het dan aan me uitleggen: hoe zie je het verschil tussen een geïntegreerde allochtoon, een onaangepaste, en een toerist?


Op het voorhoofd in koeinletters tatoeëren: GEEN toerist. Got it?

Geplaatst door Morosian

Volgens de intiator van deze draad had de man kunnen zien dat hij geen toerist was. Dat is op zijn zachtst gezegd een merkwaardige opmerking waar tot nu toe telkens handig omheen gedraaid wordt. Dat zal ook nu wel weer gebeuren.
Of barfly de iniator van deze draad de andere persoon is in de 'anekdote' heb ik tot dusverre niet kunnen vaststellen.

Morosian
21-07-06, 08:43
De derde quote in je stukje heb je abusievelijk toegeschreven aan tr_imperator, daar waar het toch echt mijn woorden zijn.

En zoals ik al voorspelde, op mijn vraag heb ik geen serieus te nemen antwoord gekregen. Was de Lotto ook maar zo voorspelbaar.

Rourchid
21-07-06, 09:24
Geplaatst door Morosian
De derde quote in je stukje heb je abusievelijk toegeschreven aan tr_imperator, daar waar het toch echt mijn woorden zijn.


Is inmiddels rechtgezet.

Geplaatst door Morosian

En zoals ik al voorspelde, op mijn vraag heb ik geen serieus te nemen antwoord gekregen.
Een tatoeage op het voorhoofd voor autochtonen die hun vreemde talen spreken is uiteraard ook zeer gewenst: gelijke monikken, gelijke kappen!

Geplaatst door Morosian

Was de Lotto ook maar zo voorspelbaar.


Gokken is zondig.

sidi bibi
25-07-06, 13:43
Gokken is zondig. [/B][/QUOTE]
Niet bij de Marokkaanse Lotto

Rourchid
25-07-06, 15:44
Geplaatst door sidi bibi
Gokken is zondig.
Niet bij de Marokkaanse Lotto [/B][/QUOTE]
Maar als de uitslag van de Marokkaanse Lotto net zo voorspelbaar is als het antwoord van tr_imparator dan zit er iets goed scheef.

Maarten
25-07-06, 18:34
Geplaatst door barfly
Moslim positief over leven in Europa


Moslim?
Staat er ook bij, wáar ie precies positief over was?

Handig zo'n titel, vooral voor mensen die alleen de krantenkoppen lezen.

Maarten
25-07-06, 18:41
Geplaatst door Rourchid
Gezien de gebeurtenissen in de PC Hooft straat zijn dit zonder meer proportionele vergeldingsacties.

:hihi:

Nooit meer klachten over de snelheid waarmee Marokkanen zich aanpassen aan de nieuwste internationale normen en waarden..

Maarten
25-07-06, 18:50
Geplaatst door Rourchid
Reeds in een eerder stadium heb ik gemeld om Maarten's behoeften te bevredigen een befpitbull vereist is.
Aan jouw, bij je weggelopen, bef-eencellige heeft Maarten dus ook niets.

Het kan allemaal nog veel eenvoudiger.
Bij de helft zijn de antwoorden zo dom, dat het een makkie is om ze rechtstreeks te naaien.
Het is net alsof ze hun vlag voor je ophouden, en roepen: Fuck me! Fuck me!..

Maarten
25-07-06, 19:03
Geplaatst door compinche
hoewel Westerlingen over het algemeen iets genuanceerder lijken over Moslims, dan andersom.

Bedoelen ze, dat er tegenwoordig allerlei subtiele onderscheidingen gemaakt worden in soorten terroristen,
of juist, dat er door moslims enkel nog over westerlingen gepraat wordt tijdens duiveluitdrijvingen?

Maarten
25-07-06, 19:20
Geplaatst door zomerzonnetje

Ik ga er 4 maanden wonen
Dan heb je redelijk wat tijd, om het daar uit te zoeken.
Ik hoop wel dat je je zaken redelijk omlijnd hebt, anders loop je vast.
Weet je wat je wil weten? Ken je je methode? Welke doelgroep?
Enne.. Marseille? Kijk een beetje uit wat je aan hebt en wat je doet en hoe laat enzo, want mogelijk krijgen die jongens ook onderzoeksdriften..

sidi bibi
25-07-06, 21:34
Geplaatst door Rourchid
Niet bij de Marokkaanse Lotto
Maar als de uitslag van de Marokkaanse Lotto net zo voorspelbaar is als het antwoord van tr_imparator dan zit er iets goed scheef. [/B][/QUOTE]
De uitslag is niet voorspelbaar, d'r wordt hier gewoon een keertje gebeden voor vergiffenis en klaar is kees, deden ze ook al bij de laatste zonverduistering maar waar dat nou precies over ging kan ik niet zeggen.

sidi bibi
25-07-06, 21:39
Geplaatst door Maarten
Dan heb je redelijk wat tijd, om het daar uit te zoeken.
Ik hoop wel dat je je zaken redelijk omlijnd hebt, anders loop je vast.
Weet je wat je wil weten? Ken je je methode? Welke doelgroep?
Enne.. Marseille? Kijk een beetje uit wat je aan hebt en wat je doet en hoe laat enzo, want mogelijk krijgen die jongens ook onderzoeksdriften..
En kom daarna eens naar Marokko voor een onderzoekje, alleen dat red je niet in maanden, wordt werkelijk een openbarig, misschien met titel "Klokje is stil blijven staan".

Olive Yao
27-07-06, 16:43
In Groot-Brittannië, Frankrijk en Duitsland gelooft zeker de helft van de moslims dat binnen de islam een strijd woedt tussen fundamentalisten en gematigden – en aanzienlijke meerderheden kiezen partij voor de gematigden.
Goed!


Religie is erg belangrijk voor de identiteit van de Europese moslims. Behalve in Frankrijk identificeren ze zich in meerderheid eerst met hun geloof, en pas daarna met hun nationaliteit.
Fout! Maak onderscheid tussen identiteit en identiteitsbesef. Je identiteit is wie je bent. Je identiteitsbesef is wie je denkt, voelt, ervaart dat je bent. Dat is niet hetzelfde. We zijn allemaal mensen, maar dat beseffen we vaak niet.

De koran schept een kloof tussen mensen (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=2929124#post2929124). Zelfs liefde overbrugt die kloof niet: moslima's mogen niet met niet-moslims trouwen. Maar het leven kan sterker zijn dan de leer: een kwart van de franse moslima’s is met niet-moslims getrouwd.


Europese moslims geloven in meerderheid dat de kwaliteit van het bestaan voor islamitische vrouwen in Europa beter is dan in de meeste islamitische landen.
(...)
Hoewel in de Europese publieke opinie het idee heerst dat moslims de Europese gewoontes en levenswijzen niet willen overnemen, denken veel Europese moslims zelf daar anders over. In Frankrijk zegt 78 procent van de moslims dat de meesten van hun geloofsgenoten nationale gebruiken willen overnemen, in Spanje meent 53 procent dat en in Groot-Brittannië 41 procent. Alleen in Duitsland is het percentage dat meent dat de meeste moslims in hun land niet willen integreren (52 procent) groter dan het percentage dat gelooft dat de meesten zich wel willen aansluiten (30 procent).

Rourchid
27-07-06, 20:44
Geplaatst door Olive Yao

Maak onderscheid tussen identiteit en identiteitsbesef. Je identiteit is wie je bent. Je identiteitsbesef is wie je denkt, voelt, ervaart dat je bent. Dat is niet hetzelfde. We zijn allemaal mensen, maar dat beseffen we vaak niet.


Een manier van benoemen die al meerdere malen gecorrigeerd is op dit forum.
De term ongelovigen wordt op twee niveaus gewogen; 1. het stelsel van de ere dienst (([fikh al-ibadaat[/i]) en 2. het stelsel van het voldoen aan Gods eisen in samenhang met de samenleving (fikh al moe'almaaat):

http://home.tiscali.nl/yesbrainer/tr/afbeelding2.gif

Geplaatst door Olive Yao

De koran schept een kloof tussen mensenkloof tussen mensen (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=2929124#post2929124).

Mensen scheppen een kloof tussen mensen.

Geplaatst door Olive Yao

Zelfs liefde overbrugt die kloof niet: moslima's mogen niet met niet-moslims trouwen. Maar het leven kan sterker zijn dan de leer: een kwart van de franse moslima’s is met niet-moslims getrouwd.
:slapen:

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=2817577#post2817577

Olive Yao
04-08-06, 01:09
Geplaatst door Rourchid
Mensen scheppen een kloof tussen mensen.
Ja. Da's niet goed.


:slapen:

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=2817577#post2817577
Da's inderdaad een interessante opvatting van Nasr Abú Zayd:

Een religieus gemengd huwelijk is volgens sommige interpretaties wel mogelijk oa in de discours benadering, die de Koran niet als een louter een tekst ziet maar als een interactie tussen Koranische principes en zeer verschillende contexten. De uitkomst van de toepassing in 1 context, hoeft nog dezelfde uitkomst te hebben in een andere context. Bepaalde uitkomsten als a-historisch en universeel zien in plaats van de principes is in deze benadering ook een misvatting.

Deze benadering van Abu Zayd stelt (met in het achterhoofd verzen 2:221 en 5.5) met betrekking tot huwelijk en de het feit dat de man in deze verzen centraal staat.
Dit komt volgens deze benadering vanwege het feit dat mannen de macht hadden in de patriarchale (mannen domineren) maatschappij ten tijde van de openbaringen. De man was leidend qua geloofszaken in die tijd en het geloof van de vader werd het geloof van de kinderen. Een vrouwelijke moslim laten trouwen met een niet moslim zou dus een verlies aan zieltjes opleveren. Zayd stelt dat we wanneer de paradigmaverschuiving in de moderne tijd van patriarchaal naar gelijkwaardig/egalitair meewegen in de beoordeling van deze verzen, er een interpretatieve ruimte ontstaat die de mogelijkheid biedt om vrouwen en mannen dezelfde rechten toe te kennen op het gebied van huwelijkszaken (aangezien vrouwen veel meer rechten hebben nu). Deze interpretatie wordt onder andere onderschreven door de Europese Vergadering van Fatwa, die een pas bekeerde moslimvrouw toestond haar huwelijk voort te zetten met niet-moslim man.

Ook Abdalah Al-Alajili (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=2930959#post2930959) heeft een fatwa uitgesproken volgens welke moslima's met niet-moslims mogen huwen. :love2:

Rourchid
04-08-06, 11:22
Geplaatst door Olive Yao

Da's inderdaad een interessante opvatting van Nasr Abú Zayd


Soortgelijke fatawa zijn 80 jaar geleden ook uitgesproken in vml. Ned. Indië.

jan doedelzak
04-08-06, 14:58
[QUOTE]Geplaatst door compinche
[B]Dit lees ik over datzelfde onderzoek op een officiele nieuwssite van de oveheid:
http://www.onzedemocratie.nl/contents/pages/55163/70x70islam.jpg
"Hoe zien Westerlingen en Moslims elkaar?

Hier wou ik toch ff op reageren.
Ik ben zelf van Nederlandse afkomst ben geboren in een dorp met alleen nederlanders op een enkele buitenlander na.
Al van jongere leeftijd kreeg ik vaak te horen dat buitenlanders niet wilden werken (profiteurs ivm.---->uitkering,kinderbijslag,bijstand)
Dat het geen lievertjes zijn vaak op ruzie uitzijn enz.
Na de basisschool ben ik naar de K.T.S gegaan (Katholieke Technische School)
Dit was een school in een stad dicht in de buurt van mijn dorp.
Daarbij kwam ik in een klas met 9 marocanen 1turk en 1indo.
Wat mij opviel was dat de marokanen helemaal niet zo gemotiveert waren,als je aan ze zou vragen wat wil je worden dan kreeg je als antwoordt drugsdialer of pooier.
Toen ik 16 was ging ik regelmatig uit in de stad,wat mij toen ook al opviel was dat ik veel last had van jongens van marocaanse afkomst.
Zo hadden ze een keer een vriendin van mij aangerandt mijn eigen vriendin lastig gevallen,regelmatig waren er vechtpartijen in discotheken met marocaanse jongeren.
Mijn scooter was gejat door 2 marocanen toen ik in de shop zat enz.
Waarop ik aangifte ben gaan doen en de politieagent mij vertelde dat al 80% van de gevangene van marocaanse afkomst was.
Door deze gebeurtenissen uit eigen levenservaring en nog veel meer andere dingen was ik zelf zo extreem rechts geworden dat ik tot alles in staat was.
Ik had samen met vrienden mijn eigen groepering opgericht ook wel bekent als lonsdale-jongeren ,toen nog lang niet bekend in de media ivm wij waren 1 van de eerste.
Na de dood van Pim Fortuin ben ik mij echter meer gaan verdiepen in waarom veel marocaanse jongeren ontspoorde en of het geloof echt wel toen genoemt zo achterlijk was.
Hierbij ben ik ook veel goeie mensen tegen gekomen die moslim zijn en hard voor hun geld wilden werken.
Ik denk zelf als de moslim gemeenschap iets meer van zich zouden laten horen,zelf de rotte appels in de gemeenschap onderhanden zouden nemen!!!Dat alle negatieve klanken op den duur toch wel zullen verdwijnen.
Met het geloof heb ik zelf geen problemen en dat geld volgens mij ook voor zover ik weet voor de meeste nederlanders.
Ik vindt het goed dat deze internetsite is opgericht zodat je het ook meer van de andere kant kunt horen en ik vindt zelf ook dat er steeds meer positievere klanken vanuit de moslim gemeenschap komen.

Hierop zou ik graag wat meer willen horen hoe de gemiddelde moslim over de nederlander denkt wat nederlanders misschien beter zouden (moeten) kunnen doen.


:fpetaf: grtz jan

sidi bibi
04-08-06, 15:33
Geplaatst door jan doedelzak
[QUOTE]Geplaatst door compinche
[B]Dit lees ik over datzelfde onderzoek op een officiele nieuwssite van de oveheid:
http://www.onzedemocratie.nl/contents/pages/55163/70x70islam.jpg
"Hoe zien Westerlingen en Moslims elkaar?

Hier wou ik toch ff op reageren.
Ik ben zelf van Nederlandse afkomst ben geboren in een dorp met alleen nederlanders op een enkele buitenlander na.
Al van jongere leeftijd kreeg ik vaak te horen dat buitenlanders niet wilden werken (profiteurs ivm.---->uitkering,kinderbijslag,bijstand)
Dat het geen lievertjes zijn vaak op ruzie uitzijn enz.
Na de basisschool ben ik naar de K.T.S gegaan (Katholieke Technische School)
Dit was een school in een stad dicht in de buurt van mijn dorp.
Daarbij kwam ik in een klas met 9 marocanen 1turk en 1indo.
Wat mij opviel was dat de marokanen helemaal niet zo gemotiveert waren,als je aan ze zou vragen wat wil je worden dan kreeg je als antwoordt drugsdialer of pooier.
Toen ik 16 was ging ik regelmatig uit in de stad,wat mij toen ook al opviel was dat ik veel last had van jongens van marocaanse afkomst.
Zo hadden ze een keer een vriendin van mij aangerandt mijn eigen vriendin lastig gevallen,regelmatig waren er vechtpartijen in discotheken met marocaanse jongeren.
Mijn scooter was gejat door 2 marocanen toen ik in de shop zat enz.
Waarop ik aangifte ben gaan doen en de politieagent mij vertelde dat al 80% van de gevangene van marocaanse afkomst was.
Door deze gebeurtenissen uit eigen levenservaring en nog veel meer andere dingen was ik zelf zo extreem rechts geworden dat ik tot alles in staat was.
Ik had samen met vrienden mijn eigen groepering opgericht ook wel bekent als lonsdale-jongeren ,toen nog lang niet bekend in de media ivm wij waren 1 van de eerste.
Na de dood van Pim Fortuin ben ik mij echter meer gaan verdiepen in waarom veel marocaanse jongeren ontspoorde en of het geloof echt wel toen genoemt zo achterlijk was.
Hierbij ben ik ook veel goeie mensen tegen gekomen die moslim zijn en hard voor hun geld wilden werken.
Ik denk zelf als de moslim gemeenschap iets meer van zich zouden laten horen,zelf de rotte appels in de gemeenschap onderhanden zouden nemen!!!Dat alle negatieve klanken op den duur toch wel zullen verdwijnen.
Met het geloof heb ik zelf geen problemen en dat geld volgens mij ook voor zover ik weet voor de meeste nederlanders.
Ik vindt het goed dat deze internetsite is opgericht zodat je het ook meer van de andere kant kunt horen en ik vindt zelf ook dat er steeds meer positievere klanken vanuit de moslim gemeenschap komen.

Hierop zou ik graag wat meer willen horen hoe de gemiddelde moslim over de nederlander denkt wat nederlanders misschien beter zouden (moeten) kunnen doen.


:fpetaf: grtz jan Is ook zo wat je schrijft, ik heb eigenlijk ook nog nooit meegemaakt dat ze je laten vallen als je ermee bevriend raakt, wat je van Nederlanders nou niet bepaald kunt zeggen. Ik denk dat het iets met de cultuur te maken heeft dat er niets gezegd wordt, de vuile was wordt nauwelijks opgehangen, het komt een beetje apatisch over, hier is dat ook zo, in het verkeer laten ze zich hier rustig van de drukken weg drukken en worden niet eens echt kwaad, terwijl het feitelijk vaak een aanslag op hun leven is. Heb vaak last gehad van geiten die mijn tuin binnengingen en dan zie je dat iedereen die het ziet als een dromedaris staat toe te kijken, het was heel gewoon. Het heeft ook iets met die overheid te maken, die van de simpelste dingen een dramatische lijdensweg maken, je krijgt hier echt af en toe het verlammingsgevoel, bv voor water aansluiten op een buro 12 kamertjes doorlopen met de nodige stempels en fotocopieen en uittreksels van alles wat je maar kunt bedenken, en als je denkt, nou heb ik alles, dan komt er wel weer wat. Die ouderen hebben dat denk ik meegekregen toen ze hierheen kwamen, hebben hun kinderen geen beheerste assertiviteit meegegeven, maar ook de gezinshierarchie is daar debet aan. Maar ik denk ook dat dat wel goedkomt op den duur, de Marokkanen die hier 10 jaar geleden op vakantie kwamen deden dat in krakkemikkige baken met 3 etages erop, dat is ook helemaal veranderd, ze hebben nu mooie auto's, zien er erg goed verzorgd uit en steken vaak met kop en schouders boven menig toerist uit, ga zo door zou ik zeggen

super ick
05-08-06, 12:33
Jammer dat je hier alleen de zeikerds spreekt die er niet voor uit durven komen dat ze het hier eigenlijk best goed naar de zin hebben.
Dat ze hier voor een groot gedeelte hun draai hebben gevonden.
Jammer, heeeeeel jammer.

sidi bibi
05-08-06, 14:53
Geplaatst door super ick
Jammer dat je hier alleen de zeikerds spreekt die er niet voor uit durven komen dat ze het hier eigenlijk best goed naar de zin hebben.
Dat ze hier voor een groot gedeelte hun draai hebben gevonden.
Jammer, heeeeeel jammer. Je komt denk ik steeds de verkeerde tegen, voor de meeste die ik ken is het niet eens een onderwerp voor discussie

super ick
05-08-06, 15:02
Dat geeft alleen maar aan dat deze website vergald wordt door een stel fundi's.

sidi bibi
05-08-06, 15:34
Geplaatst door super ick
Dat geeft alleen maar aan dat deze website vergald wordt door een stel fundi's. Gewoon doorlollen, ze kunnen hun frustraties beter hier kwijt dan op straat

super ick
05-08-06, 18:37
Geplaatst door sidi bibi
Gewoon doorlollen, ze kunnen hun frustraties beter hier kwijt dan op straat

O zo bezien werk ik dus een beetje mee aan de veiligheid op straat?
Kan ik daar subsidie op aanvragen, denk je?? :rolleyes:

Maarten
05-08-06, 21:48
Geplaatst door jan doedelzak
[QUOTE][i]

Nette presentatie, Jan.
Je vertelt tenminste ook wie je bent, en waarom je hier komt. Dat doet niet iedereen.
En je komt er eerlijk voor uit Lonsdale te zijn, en doet dat op een Marokkaanse site.
Dat vind ik toch respectabel.

Daarom een kleine introductie. Ik deel je visie overigens helemaal niet hoor, maar je bent niet de enige die het zo vertelt, en ik heb er wel begrip voor. Je ervaart het zo, je ziet het zo gebeuren, en je denkt dus zo. Ik vind dat vrij normaal. Ik kom uit een rotstadje uit Zuid-Limburg, en begrijp hoe je snel allerlei bijgedachten kunt krijgen. Ik snap ook dat er een culturele bedreiging vanuit gaat.

Maar klopt het allemaal wel?
Gewoon als voorbeeld: Tel eens alle Marokkanen en Turken in de gevangenis op, en vermenigvuldig het met tien. Misschien is dat dan de hoeveelheid criminelen in dat gebied. Maar als je dan kijkt hoeveel er wonen, dan blijkt het maar een kleine minderheid te zijn. En zelfs als het er 3x zoveel zijn, als autochtonen, dan nog is 90% van die mensen, of méer, absoluut niet crimineel.
Maar jij ervaart dat niet zo. De vraag is wat je doet met die 90%? Vermoedelijk sluit je die buiten. Begrijpelijk, want het zijn niet jouw soort mensen. Maar dat gebeurt op grote schaal, en uitsluiting is juist een oorzaak van veel problemen.

Ik ben blij, dat ik hier veel groepen jongeren zie, waar gewoon Turkse en Marokkaanse jongeren in meelopen. Dat wordt hier in dat stomme Limburg vrij normaal gevonden. Dan denk ik stiekem grinnikend: dat is de kracht van Limburg: daar denken ze gewoon: Gut, ben jij ook hier? Even kijken, of ik er iets mee kan. (ze vinden daar iedereen een experiment.)

Die verhalen uit de kroeg, die ken ik natuurlijk ook. Hier had je vroeger allerlei bendes. Ook Molukkers enzo. Als de groep een kleur had, dan kreeg meteen de hele minderheidsgroep er een slechte naam van.
Ook toen hoorde je het geluid, dat de gemeenschap maatregelen moest nemen.
Maar zelf kunnen we dat ook niet, en doen we dat ook niet. Als je buurjongen bij een bende zit, dan kun jij daar niks mee. We laten verder alles over aan politie en aan de schoolleiding, en dat is alles.

Ik ben het trouwens wel met je eens over de behandeling van meiden. Ik zie het ook gebeuren, en er is altijd gedonder over. Daar is een probleem mee. Maar alweer weet ik niet hoeveel, en door wie, enz..

Verder is het altijd al zo geweest, dat je bepaalde vormen van criminaliteit en aso-gedrag had, aan de onderkant van de samenleving. Nou, tegenwoordig zitten de Turken en Marokkanen vooral in die positie. Iets nieuws? Eigenlijk niet.

Verder spelen talloze dingen een rol, die leiden tot misverstanden, agressie enz: taalverschillen, cultuurverschillen, minderheidspositie, achterstelling, en weet-ik-veel. Of gewoon de beperkte mogelijkheden, om te rotzooien met meiden..
En dan de discriminatie.. Je hoeft niet veel meegemaakt te hebben, of het hakt er al in. Natuurlijk wordt daar ook misbruik van gemaakt, maar het komt gewoon ook voor.

Maar ik heb de tijd niet om het allemaal te bespreken. De dingen zijn hier heel veel aan bod geweest, en ik weet niet, of je nog mensen vindt, die er over willen praten.
Maar als ik jou zo lees, dan heb je door hier te komen een deur open gedaan naar een zee van feiten, waar je voorlopig nog niet mee klaar bent.

Maar je bent hier sowieso een arena binnengewandeld hoor. Hier zit namelijk van alles. (voor zover ze er nog zijn)

Maar ik hoor je ook over de godsdienst?
Nou, daar ben je ook nog niet klaar mee hoor..
Achterlijk? Ik las bijvoorbeeld vorige week, dat een school een jongen geweigerd had. Waarom? 1. Zijn ZUS droeg een spijkerbroek. 2. De familie keek TV. Dat was het. Waar? In Nederland! En de rechter stelde vast, dat het OK was.
Nou, als zo'n verhaal uit Saoudi-Arabie komt, dan staat heel Nederland op zijn achterste benen over de achterlijkheid van Islam. Maar nou hoor je dus niks.
Er zijn massa's achterlijkheid, ook bij ons.

Maar een speciaal geval is die oorlog in het Midden-Oosten. Als je nou eens goed naar de feiten gaat kijken, en naar wat er allemaal Níet besproken wordt in onze media, dan blijkt die oorlog vooral aan de gang gehouden te worden door toedoen van Christenen, en Níet door Hamas of Hezbollah! Daar mag je best anders over denken, maar ik zeg het je maar vast. Daar zijn massa's gegevens over. Israel is echt het laatste schandaal van Christendom. Het is dankzij de hulp van Christenen, dat er daar permanent hele basale rechten geschonden worden, zoals landrechten, mensenrechten, en nog veel meer, waar een paar miljoen mensen zwaar de dupe van zijn.
Hier praat je niet meer over achterlijkheid van de godsdienst, maar over echte misdadigheid. (ik ben trouwens van origine katholiek, maar ben gewoon een overtuigd christen.)
Denk ook niet, dat je makkelijk langs die oorlogskwestie heen komt. Er zijn echt bergen smerigheid, en daar ben je voorlopig nog niet klaar mee.

Maar welkom op de site. En maak je borst maar nat. :D Ook hier is het oorlog, en die win je niet zo snel als je denkt. Kijk uit voor deze smilie: :hihi: want de discussies win je niet makkelijk. Nou is het zomer, en is er niet zoveel te doen..
Tip: als je al te hard van stapel loopt, en zegt niet echt erg slimme dingen, dan wordt je waarschijnlijk gewoon genegeerd. Maar probeer ook wat te leren, want zoals gezegd: je hebt net een deur open gedaan naar een zée van informatie. En die kun je niet negeren. Er is heel veel te doen.
Maar veel succes. :D

Maarten
05-08-06, 21:50
Geplaatst door super ick
O zo bezien werk ik dus een beetje mee aan de veiligheid op straat?
Kan ik daar subsidie op aanvragen, denk je?? :rolleyes:

Ja.
Geef je adres maar door, dan kunnen de keutels zo door je brievenbus. Daar kun je dan brandstof van maken.

super ick
05-08-06, 22:39
ojee daar heb je die :boer:
:kotsen:

Aicha1976
06-08-06, 04:01
Geplaatst door super ick
ojee daar heb je die :boer:
:kotsen:


Hij wilt je adres :argwaan:

Kijk maar uit, Ron H. is out of the picture las ik :zegniets:

Aicha1976
06-08-06, 04:05
Geplaatst door super ick
Jammer dat je hier alleen de zeikerds spreekt die er niet voor uit durven komen dat ze het hier eigenlijk best goed naar de zin hebben.
Dat ze hier voor een groot gedeelte hun draai hebben gevonden.
Jammer, heeeeeel jammer.


Waarom ben jij hier eigenlijk :argwaan:

Aicha1976
06-08-06, 14:26
Geplaatst door Cherub
Omdat hij wel zijn draai heeft gevonden !


Oh, jij doet zijn PR :D

super ick
06-08-06, 16:44
Geplaatst door Aicha1976
Waarom ben jij hier eigenlijk :argwaan:

Ik kom hier om Marokkaanse meisjes te versieren en ik kan je vertellen dat loopt als een trein.
Heb je wat te doen zaterdag? :D

Aicha1976
06-08-06, 17:31
Geplaatst door super ick
Ik kom hier om Marokkaanse meisjes te versieren en ik kan je vertellen dat loopt als een trein.
Heb je wat te doen zaterdag? :D


Ja :D

Maarten
06-08-06, 17:36
Geplaatst door super ick
Heb je wat te doen zaterdag? :D

Ik snap wel dat je haar vak graag wilt vullen, maar voor dat soort gedoe hebben ze hier alvast een speciaal topic..
Dat jullie het verschil tussen die topics niet zien, is verder volstrekt duidelijk.
En dat die spanning in het MO-conflict bij jullie vooral dient als middel om klaar te komen, eigenlijk ook..

Aicha1976
06-08-06, 18:17
Geplaatst door Maarten
Ik snap wel dat je haar vak graag wilt vullen, maar voor dat soort gedoe hebben ze hier alvast een speciaal topic..
Dat jullie het verschil tussen die topics niet zien, is verder volstrekt duidelijk.
En dat die spanning in het MO-conflict bij jullie vooral dient als middel om klaar te komen, eigenlijk ook..


Piss off you boring old fart :duivels:


http://www.nonlintec.com/mttsymposium/pissoff.gif

super ick
06-08-06, 18:28
Geplaatst door Aicha1976
Piss off you boring old fart :duivels:


http://www.nonlintec.com/mttsymposium/pissoff.gif

Hee een stalker. Leuk zeg.

Aicha1976
06-08-06, 18:42
Geplaatst door super ick
Hee een stalker. Leuk zeg.

Tegen wie heb jij het :wtf:

Maarten
06-08-06, 18:43
Geplaatst door Aicha1976
Piss off you boring old fart :duivels:

Leuk gedaan kindje. Jij kunt echt wel een vakje vullen. Maar daarvoor moet je dus in dat topic zijn..

Aicha1976
06-08-06, 18:46
Geplaatst door Maarten
Leuk gedaan kindje. Jij kunt echt wel een vakje vullen. Maar daarvoor moet je dus in dat topic zijn..


Sla jij dat denigrerende toontje maar aan tegen de paar buttkissers hier die wel onder de indruk van je dronkemanspraat zijn http://www.lotrats.net/forum/images/smiles/icon_blahblah.gif

super ick
06-08-06, 18:52
Geplaatst door Aicha1976
Sla jij dat denigrerende toontje maar aan tegen de paar buttkissers hier die wel onder de indruk van je dronkemanspraat zijn http://www.lotrats.net/forum/images/smiles/icon_blahblah.gif

Hee een beetje rustig tegen mijn stalker hoor. Hij heeft alleen een beetje psychische hulp nodig.

Aicha1976
06-08-06, 18:57
Geplaatst door super ick
Hee een beetje rustig tegen mijn stalker hoor. Hij heeft alleen een beetje psychische hulp nodig.



Ja, joh, dat zit vanuit verpleeghuis 'het laatste zuchtje' wereldpolitiek te bedrijven :jammer:




Kijk, hij wijst een paar zionistische medebewoners aan :tik:

http://www.nadertotreve.nl/pl/reve_opname2004.jpg

mark61
06-08-06, 19:08
Het is ten strengste verboden foto's van medeprikkers op het bord te gooien, ook al zijn ze al dood en begraven.

Aicha1976
06-08-06, 19:13
Geplaatst door mark61
Het is ten strengste verboden foto's van medeprikkers op het bord te gooien, ook al zijn ze al dood en begraven.


So sue me http://www.lotrats.net/forum/images/smiles/bouncy.gif

sidi bibi
06-08-06, 19:53
Geplaatst door super ick
O zo bezien werk ik dus een beetje mee aan de veiligheid op straat?
Kan ik daar subsidie op aanvragen, denk je?? :rolleyes: Nou, we zijn ondertussen helemaal afgedwaald, subsidie zit er niet in denk ik, vindt wel dat je alle fundi's ook hun mening moet laten geven, maakt de discussie een beetje pittig, zie voorgaand

super ick
06-08-06, 22:31
Geplaatst door sidi bibi
Nou, we zijn ondertussen helemaal afgedwaald, subsidie zit er niet in denk ik, vindt wel dat je alle fundi's ook hun mening moet laten geven, maakt de discussie een beetje pittig, zie voorgaand

Meningen vind ik prima maar dat op de man spelen, daar schijt ik zo langzamerhand bagger van.
En dan ga ik ook over de schreef, dat zou in het echt ook gebeuren.
Bij het minste geringste ben je zionist, dom, racist, anti-Islam, etc. Alles is eenrichtingverkeer.

Maarten
07-08-06, 00:38
Iemand heeft de deur van paviljoen vakkenvullen weer open laten staan..
De jubeltjes en de grolletjes en de dolletjes onlinen weer alle kanten op..

Die ondragelijke matrasheid van het bestaan komen ze hier niet meer te boven.
Een soort Linda-de-molvirus lijkt de laatste zielige resten karakter van dat papvolk al lang geleden aangevreten te hebben..

Maarten
07-08-06, 00:50
Geplaatst door sidi bibi
vindt wel dat je alle fundi's ook hun mening moet laten geven,

Alsof dat afhangt van dat stelletje eikels hier, dat nog niet eens snápt, dat ze in alle discussies hier opnieuw de mist in gaan.
Wou je het failliet van het Hollandse denken zien?? Komt naar maroc.nl! :D
De ene ziekelijke figuur na de andere presenteert hier zijn achterwerk als de heersende cultuur...
Ik mag dat wel... zelden zie je zo'n stelletje blunderaars op de catwalk voorbij trekken.

Die Marokkanen hebben het maar makkelijk hier.
Alsof ze even meedoen in het bejaardenhuis, en elke twee minuten Bingo! kunnen roepen, omdat de kaart dan alweer vol is...

Maarten
07-08-06, 00:58
Geplaatst door super ick
Meningen vind ik prima maar dat op de man spelen, daar schijt ik zo langzamerhand bagger van.
En dan ga ik ook over de schreef, dat zou in het echt ook gebeuren.
Bij het minste geringste ben je zionist, dom, racist, anti-Islam, etc. Alles is eenrichtingverkeer.

Ja ja ja... op diezelfde manier ongeveer, maken die Israeli's ook constructies, waarin Hezbollah met de oorlog begonnen zou zijn.
Als jij wat zinnigs zou schrijven, kreeg je die kritiek niet. Maar dat kun jij niet.
Jij bent zo'n konijn, waar ze op de kermis op schieten. En hoe dommer dat er uit ziet, hoe lekkerder dat knalt..
Vooral blíjven, Super!..

Zomora
07-08-06, 00:58
Geplaatst door Maarten
Ja.
Geef je adres maar door, dan kunnen de keutels zo door je brievenbus. Daar kun je dan brandstof van maken.



jij gedraagt je tenminste als een echte volwassene :roken:

Maarten
07-08-06, 01:36
Geplaatst door Zomora
jij gedraagt je tenminste als een echte volwassene :roken:

Meneer wil subsidie?
Meneer kan krijgen wat zijn kwaliteit verdient.

sidi bibi
07-08-06, 08:03
Geplaatst door super ick
Meningen vind ik prima maar dat op de man spelen, daar schijt ik zo langzamerhand bagger van.
En dan ga ik ook over de schreef, dat zou in het echt ook gebeuren.
Bij het minste geringste ben je zionist, dom, racist, anti-Islam, etc. Alles is eenrichtingverkeer. Ik probeer het niet te doen en jij waarschijnlijk ook niet, we zijn toch best wel in staat door om door die bagger heen te prikken, die bagger is gewoon onmacht

sidi bibi
07-08-06, 08:12
Geplaatst door Maarten
Alsof dat afhangt van dat stelletje eikels hier, dat nog niet eens snápt, dat ze in alle discussies hier opnieuw de mist in gaan.
Wou je het failliet van het Hollandse denken zien?? Komt naar maroc.nl! :D
De ene ziekelijke figuur na de andere presenteert hier zijn achterwerk als de heersende cultuur...
Ik mag dat wel... zelden zie je zo'n stelletje blunderaars op de catwalk voorbij trekken.

Die Marokkanen hebben het maar makkelijk hier.
Alsof ze even meedoen in het bejaardenhuis, en elke twee minuten Bingo! kunnen roepen, omdat de kaart dan alweer vol is... Als je nou schrijft "die Marokkanen die bagger..." ben ik het er mee eens, maar lang niet alle Marokkanen hebben het makkelijk. Of "makkelijker hier dan in Marokko" , Heb je het sociale gedrag van Marokkaanse werkgevers in Marokko wellis onder de loep genomen? En allerlei andere wantoestanden? Kun je misschien een echte Maroc.nl van maken, lijkt nu meer op Palestina.nl (zonder de discussies te willen baggateliseren)

super ick
07-08-06, 08:28
Geplaatst door Maarten
Ja ja ja... op diezelfde manier ongeveer, maken die Israeli's ook constructies, waarin Hezbollah met de oorlog begonnen zou zijn.
Als jij wat zinnigs zou schrijven, kreeg je die kritiek niet. Maar dat kun jij niet.
Jij bent zo'n konijn, waar ze op de kermis op schieten. En hoe dommer dat er uit ziet, hoe lekkerder dat knalt..
Vooral blíjven, Super!..

Als een Arabier nou net doet of zijn ziel en zaligheid van Palestina afhangt en die discussie wil importeren. Maar jij loopt er als een kip zonder kop achteraan. Een kontekruiper ben je, meer niet.

Aicha1976
07-08-06, 15:40
Geplaatst door Maarten
Alsof dat afhangt van dat stelletje eikels hier, dat nog niet eens snápt, dat ze in alle discussies hier opnieuw de mist in gaan.
Wou je het failliet van het Hollandse denken zien?? Komt naar maroc.nl! :D
De ene ziekelijke figuur na de andere presenteert hier zijn achterwerk als de heersende cultuur...
Ik mag dat wel... zelden zie je zo'n stelletje blunderaars op de catwalk voorbij trekken.





En toch lijk je wel hier niet weg te kunnen blijven he, seniele trol :hihi:

MaRiaH
07-08-06, 15:57
Geplaatst door Aicha1976
seniele trol :hihi:

http://www.partyshop.nl/images/trol.jpg

Aicha1976
07-08-06, 16:01
Geplaatst door MaRiaH
http://www.partyshop.nl/images/trol.jpg


http://www.lotrats.net/forum/images/smiles/evil6.gif

mark61
07-08-06, 16:32
Geplaatst door Maarten
Iemand heeft de deur van paviljoen vakkenvullen weer open laten staan..
De jubeltjes en de grolletjes en de dolletjes onlinen weer alle kanten op..

Die ondragelijke matrasheid van het bestaan komen ze hier niet meer te boven.
Een soort Linda-de-molvirus lijkt de laatste zielige resten karakter van dat papvolk al lang geleden aangevreten te hebben..

Wat een opoffering om telkens maar weer te bukken. Denk om je rug.

super ick
07-08-06, 20:27
Geplaatst door mark61
Wat een opoffering om telkens maar weer te bukken. Denk om je rug.

Hij komt langzaam tot de bewustwording dat hij roepende in de woestijn aan het worden is.
Nu alleen nog het besef dat het niet aan de anderen ligt maar aan hemzelf.

Maarten
08-08-06, 06:28
Geplaatst door Aicha1976
En toch lijk je wel hier niet weg te kunnen blijven he, seniele trol :hihi:

Er loopt hier nog wel meer rond, dan huppelkutjes, die met Arabische namen inloggen.

Maar ik geef graag toe, dat als ik even wat problemen denk te hebben, dat ik dan maar even hier hoef te kijken om te zien dat het reuze mee valt.
Van jouw postings bijvoorbeeld, worden vermoedelijk velen weer gelukkig mens..

Aicha1976
08-08-06, 15:21
Geplaatst door Maarten
Er loopt hier nog wel meer rond, dan huppelkutjes, die met Arabische namen inloggen.

Maar ik geef graag toe, dat als ik even wat problemen denk te hebben , dat ik dan maar even hier hoef te kijken om te zien dat het reuze mee valt.
Van jouw postings bijvoorbeeld, worden vermoedelijk velen weer gelukkig mens..


Wat een understatement :rolleyes:



Je komt wat hysterisch over Maarten, doe rustig, old geezer...weet je wat, lees anders een paar van mijn postings en lach je kunstgebit bloot :tik:

Aicha1976
08-08-06, 15:29
Geplaatst door Maarten
Er loopt hier nog wel meer rond, dan huppelkutjes, die met Arabische namen inloggen.



Oh, oh, opa is paranoide...vermoed je dat ik een zioniste in vermomming ben :argwaan:

:ninja:

super ick
08-08-06, 17:35
Geplaatst door Aicha1976
Oh, oh, opa is paranoide...vermoed je dat ik een zioniste in vermomming ben :argwaan:

:ninja:

Lijkt me lastig een huppelkutje, vooral als je het niet onder controle kunt houden.

Aicha1976
08-08-06, 18:03
Geplaatst door super ick
Lijkt me lastig een huppelkutje, vooral als je het niet onder controle kunt houden.


Lijkt mij ook heel lastig. Vraag het aan een huppelkutje wanneer je er eentje tegenkomt. Ze zijn vrij gemakkelijk te herkennen :student:

http://www.geuzen.org/current/geuzennamen/images/huppelkut.jpg

sidi bibi
08-08-06, 18:52
Geplaatst door Cherub
Komt een lilieputtervrouwtje bij de dokter en zegt zoveel moeite te hebben met lopen.


De dokter zet haar even op de behandeltafel, bekijkt haar even en begint met een schaar iets te doen onder haar rok.


Zet haar weer op de grond en vraagt of het nu beter gaat?

en inderdaad t'gaat ineens echt helemaal te gek geen pijn meer met lopen, waarop ze vraagt hoe hij dat toch gedaan heeft ?







,,Oh heel simpel (zei de dokter), ik heb even twee stukjes van je kaplaarzen afgeknipt". Gelukkig toch nog halal gebleven

Olive Yao
08-08-06, 21:36
Geplaatst door mark61
Wat een opoffering om telkens maar weer te bukken. Denk om je rug. :hihi:

Olive Yao
08-08-06, 21:46
Geplaatst door barfly
Moslim positief over leven in Europa

Moslims in Europa zijn over het algemeen positief over het leven in hun land, positiever dan de bevolking als geheel. Wel zijn ze bezorgd over de toekomst. De meeste zorgen maken moslims in Europa zich over de werkloosheid, gevolgd door islamitische extremisme.

Dat blijkt uit een internationale opiniepeiling van het Amerikaanse Pew Research Center. De meeste Europese moslims geloven niet dat Europeanen in meerderheid vijandig tegenover islamieten staan, aldus het onderzoek, waarvoor mensen ondervraagd zijn in Groot-Brittannië, Frankrijk, Duitsland en Spanje.

De percentages die wèl een dergelijke vijandigheid ervaren zijn echter aanzienlijk: in Duitsland de helft van de moslims, in Groot-Brittannië 42, in Frankrijk 39 en in Spanje 31 procent. Ruime meerderheden hebben de afgelopen twee jaar zelf geen slechte ervaringen gehad die ze wijten aan hun etniciteit of geloof.

In Groot-Brittannië, Frankrijk en Duitsland gelooft zeker de helft van de moslims dat binnen de islam een strijd woedt tussen fundamentalisten en gematigden – en aanzienlijke meerderheden kiezen partij voor de gematigden. Religie is erg belangrijk voor de identiteit van de Europese moslims. Behalve in Frankrijk identificeren ze zich in meerderheid eerst met hun geloof, en pas daarna met hun nationaliteit.

Hoewel in de Europese publieke opinie het idee heerst dat moslims de Europese gewoontes en levenswijzen niet willen overnemen, denken veel Europese moslims zelf daar anders over. In Frankrijk zegt 78 procent van de moslims dat de meesten van hun geloofsgenoten nationale gebruiken willen overnemen, in Spanje meent 53 procent dat en in Groot-Brittannië 41 procent. Alleen in Duitsland is het percentage dat meent dat de meeste moslims in hun land niet willen integreren (52 procent) groter dan het percentage dat gelooft dat de meesten zich wel willen aansluiten (30 procent).

Europese moslims geloven in meerderheid dat de kwaliteit van het bestaan voor islamitische vrouwen in Europa beter is dan in de meeste islamitische landen.

Bron: www.nrc.nl

Ik zou wel eens een onderzoek willen zien over andere minderheden in Europa en hoe zij zich hier voelen.
Eigenlijk betekent dit gewoon dat we allemaal mensen zijn en het onder normale omstandigheden best goed met elkaar kunnen vinden.

Lijkt alleen soms anders door die mensen die niets anders doen dan met modder gooien. :jammer:

super ick
09-08-06, 08:27
Geplaatst door Cherub
Leegheid is des duivels oorkussen,

want die mensen hebben gewoon niks te doen, vooral niet in het MO, waar 30 tot 40% werkloosheid geen uitzondering is, en waar de rest permanent op vakantie is vanwege de enorme olierijkdommen waarop deze broeders en zusters toevallig geboren zijn.

Dan ga je klieren, en dan hoeft er maar een geschikte ideologisch legitimator langs te komen om dat klieren ook nog is zonder gewetensvroeging te mogen doen, en de superklier, de terrorist is geboren.

Teveel zijn er bezig de zgn. goede gelovige uit te hangen en net te doen of het geloof maatgevend is voor alles.
Kijk je iets verder dan kom je er achter dat een beetje welvaart, veiligheid en toekomst voor kinderen gewoon prioriteit nr.1 is.
Niet erg maar kom er voor uit en probeer de mensen geen rad voor ogen te draaien. Wen er aan dat een Moslim hier geen streep meer is dan een ongelovige.
Wat komen Moslims anders doen in het land waar nichten kussen op straat en met elkaar trouwen en waar jongens en meisjes met elkaar naar bed gaan zonder te trouwen. Als het geloof echt prioriteit nr.1 is dan hadden ze nooit gekozen voor Nederland.

Maarten
09-08-06, 15:34
Geplaatst door super ick
Teveel zijn er bezig de zgn. goede gelovige uit te hangen en net te doen of het geloof maatgevend is voor alles.
Kijk je iets verder dan kom je er achter dat een beetje welvaart, veiligheid en toekomst voor kinderen gewoon prioriteit nr.1 is.


Enkel notoire racisten denken, dat de Palestijnen daar anders over denken.

Leuk, dat je dit element van het Israelische racisme even laat zien.

super ick
09-08-06, 22:18
Geplaatst door Maarten
Enkel notoire racisten denken, dat de Palestijnen daar anders over denken.

Leuk, dat je dit element van het Israelische racisme even laat zien.

Wat enkele notoire facisten denken heb ik geen boodschap aan net zo min als ik dat aan jou heb. Reageren is overbodig, ik heb die ouwe lulkoek van jou nu wel genoeg gelezen.

Mensen bij jou al snel een facist.

Maarten
09-08-06, 22:38
Geplaatst door super ick
Wat enkele notoire facisten denken heb ik geen boodschap aan net zo min als ik dat aan jou heb. Reageren is overbodig, ik heb die ouwe lulkoek van jou nu wel genoeg gelezen.

Mensen bij jou al snel een facist.

Bedankt voor je bijdrage over de Palestijnse kwestie op deze Marokkaanse site.

sidi bibi
09-08-06, 23:31
Geplaatst door Maarten
Bedankt voor je bijdrage over de Palestijnse kwestie op deze Marokkaanse site. Lieve Maarten, kun je daar in Limburg niet zoiets als een Camp David organiseren, hoef je je hier niet zo op te winden en met jou als delegatieleider komen we er vast wel uit

Aicha1976
09-08-06, 23:34
Geplaatst door Maarten
Bedankt voor je bijdrage over de Palestijnse kwestie op deze Marokkaanse site.

Hehehe :hihi:


Vandaag ben je net een echte showmaster :lole:


http://www.mittelbayerische.de/newsbilder/afpbilder/2006/07/10/CPS.AEA96.100706090750.photo00.photo.default-512x333.jpg

MaRiaH
09-08-06, 23:36
Geplaatst door Aicha1976
Hehehe :hihi:


Vandaag ben je net een echte showmaster :lole:


http://www.mittelbayerische.de/newsbilder/afpbilder/2006/07/10/CPS.AEA96.100706090750.photo00.photo.default-512x333.jpg

Links MaRiaH en rechts Aicha1976.
Wat een bofkont.. :lol:

mark61
09-08-06, 23:39
Geplaatst door MaRiaH
Links MaRiaH en rechts Aicha1976.
Wat een bofkont.. :lol:

Hoe doet ie dat toch, die ridder te Nijmegen? Damn.

Aicha1976
09-08-06, 23:40
Bedankt voor je bijdrage over de Palestijnse kwestie op deze Marokkaanse site, Mariah :ego:



:hihi:

MaRiaH
09-08-06, 23:41
Geplaatst door mark61
Hoe doet ie dat toch, die ridder te Nijmegen? Damn.

Vlakkk :haha:

MaRiaH
09-08-06, 23:43
Geplaatst door Aicha1976
Bedankt voor je bijdrage over de Palestijnse kwestie op deze Marokkaanse site, Mariah :ego:

:hihi:

graag gedaan.
Daar zijn barbies heel goed in.. :duim:



:melig2:

MaRiaH
09-08-06, 23:49
Geplaatst door Cherub
Ken je die witz van der Rudie over Iran ?

Nee, vertel..

MaRiaH
10-08-06, 00:05
Geplaatst door Cherub
Damit die Ayatollah aussehen !

meinst Du vielleicht: Damit WIE den Ayatollah aussehen?

dan snap ik em wel.. :lachu:

mark61
10-08-06, 00:07
Geplaatst door MaRiaH
meinst Du vielleicht: Damit WIE den Ayatollah aussehen?

dan snap ik em wel.. :lachu:

iets met 'toller' enzo. Altijd lastig, Duits. Vette humor ook.

MaRiaH
10-08-06, 00:09
Geplaatst door mark61
iets met 'toller' enzo. Altijd lastig, Duits. Vette humor ook.

Ik vond Carell ook nooit leuk.
inderdaad andere humor.

Ik val meer voor de engelse humor.. :duim:

sidi bibi
10-08-06, 00:14
Geplaatst door MaRiaH
Ik vond Carell ook nooit leuk.
inderdaad andere humor.

Ik val meer voor de engelse humor.. :duim: Daar valt Maarten ook al op zo te lezen

MaRiaH
10-08-06, 00:17
Geplaatst door sidi bibi
Daar valt Maarten ook al op zo te lezen

heeft ie humor dan? :rolleyes:

sidi bibi
10-08-06, 00:17
Geplaatst door MaRiaH
heeft ie humor dan? :rolleyes: Zwartgallig

Olive Yao
10-08-06, 00:29
Geplaatst door super ick
Teveel zijn er bezig de zgn. goede gelovige uit te hangen en net te doen of het geloof maatgevend is voor alles.
Kijk je iets verder dan kom je er achter dat een beetje welvaart, veiligheid en toekomst voor kinderen gewoon prioriteit nr.1 is.
Niet erg maar kom er voor uit en probeer de mensen geen rad voor ogen te draaien.
Ja, dat zijn basisbehoeftes. Maar als die vervuld zijn en als je hun vervulling min of meer als vanzelfsprekend aanvaard, dan verschuift je perceptie van je wensen. Geestelijke ontplooiing kan dan een prioriteit worden.


Wen er aan dat een Moslim hier geen streep meer is dan een ongelovige.
Ja.


Wat komen Moslims anders doen in het land waar nichten kussen op straat en met elkaar trouwen en waar jongens en meisjes met elkaar naar bed gaan zonder te trouwen. Als het geloof echt prioriteit nr.1 is dan hadden ze nooit gekozen voor Nederland.
Mensen zijn vaak benieuwd naar andere mensen, landen, culturen. Europa is een goed werelddeel, dus natuurlijk willen mensen hier graag heen komen.

Olive Yao
10-08-06, 00:34
Geplaatst door mark61
iets met 'toller' enzo. Altijd lastig, Duits. Vette humor ook.
vet?

Bofko
10-08-06, 00:37
Geplaatst door MaRiaH
heeft ie humor dan? :rolleyes:

Jazeker.

mark61
10-08-06, 00:39
Geplaatst door Olive Yao
vet?

Das Oudhollandsch. Of als het een vraag was: nee.

mark61
10-08-06, 00:40
Geplaatst door Bofko
Jazeker.

Rolstoelen en vrouwen waar je in kan? :vreemd:

MaRiaH
10-08-06, 00:43
Geplaatst door Bofko
Jazeker.

Ik hou niet van humor die ten koste van anderen gaat.

mark61
10-08-06, 00:44
Geplaatst door MaRiaH
Ik hou niet van humor die ten koste van anderen gaat.

Das bijna onvermijdelijk.

MaRiaH
10-08-06, 00:45
Geplaatst door mark61
Rolstoelen en vrouwen waar je in kan? :vreemd:

dat bedoel ik misogynie en invalidie-foob :wtf:


:hihi:

MaRiaH
10-08-06, 00:46
Geplaatst door mark61
Das bijna onvermijdelijk.

grmpl dat is zo.
je weet best wat ik bedoel.

Op de man spelen dan met zelfprojecties.
:vingers:

Bofko
10-08-06, 00:49
Geplaatst door mark61
Rolstoelen en vrouwen waar je in kan? :vreemd:

That´s sick. Maar buiten dat puberale is er zeker humor.

mark61
10-08-06, 00:53
Geplaatst door Bofko
That´s sick. Maar buiten dat puberale is er zeker humor.

Ik heb mijn portie Limbo wit alweer gehad zo.

Bofko
10-08-06, 00:56
Geplaatst door mark61
Ik heb mijn portie Limbo wit alweer gehad zo.

Geef je het toch aan Fikkie.

Of is die al weg ? :rolleyes:

mark61
10-08-06, 00:57
Geplaatst door Bofko
Geef je het toch aan Fikkie.

Of is die al weg ? :rolleyes:

Ja na die zionistenschuitfiasco was het weer ff stil.

Bofko
10-08-06, 01:00
Geplaatst door mark61
Ja na die zionistenschuitfiasco was het weer ff stil.

:melig2: . Straks ga je hem nog missen.

mark61
10-08-06, 01:01
Geplaatst door Bofko
:melig2: . Straks ga je hem nog missen.

Ik mis hem permanent :love:

Bofko
10-08-06, 01:04
Geplaatst door mark61
Ik mis hem permanent :love:


:haha: Nou dan.
Maarten lijkt erop als alsie zo puberaal doet.
Heb je er toch mooi voor terug.

mark61
10-08-06, 01:05
Geplaatst door Bofko
:haha: Nou dan.
Maarten lijkt erop als alsie zo puberaal doet.
Heb je er toch mooi voor terug.

Die heeft geen IQ van 148. :(

Bofko
10-08-06, 01:09
Geplaatst door mark61
Die heeft geen IQ van 148. :(

Ok. Die heeft´maar´ 140 of zo, maar doet er wel een extra portie agressie bij. En het aantal lange teksten neemt af.....

Maarten
10-08-06, 01:22
Geinig, al die pagina's in het topic: "Moslims positief over Europa".

Allang geen moslim meer te bekennen in dit topic natuurlijk.

Niet, dat dat al iemand opgevallen was van die kluit verdedigers van de beschaving hier.. als die al ooit begrepen hadden waar de site voor was..

mark61
10-08-06, 01:31
Geplaatst door Bofko
Ok. Die heeft´maar´ 140 of zo, maar doet er wel een extra portie agressie bij. En het aantal lange teksten neemt af.....

Das wel weer een voordeel.

mark61
10-08-06, 01:33
Geplaatst door Maarten
Geinig, al die pagina's in het topic: "Moslims positief over Europa".

Allang geen moslim meer te bekennen in dit topic natuurlijk.

Niet, dat dat al iemand opgevallen was van die kluit verdedigers van de beschaving hier.. als die al ooit begrepen hadden waar de site voor was..

Dat het je nu al opvalt.

Ik dacht dat jij al 245 km post beschaving aan het verdedigen was.

super ick
10-08-06, 10:12
Geplaatst door Maarten
Bedankt voor je bijdrage over de Palestijnse kwestie op deze Marokkaanse site.

Daar hebben wij het uitgebreid over gehad.
Ik ben voor mijn standpunten uitgescholden door jou. Tot aan facist aan toe.
Wij verschillen van mening maar dat is jou ogen onmogelijk. De enige waarheid he jij in pacht en dat tracht je iedere keer anderen door de strot te duwen. Iedere keer hetzelfde verhaal. Iedereen die er anders over denkt maak jij uit voor rotte vis.

Op de dag dat types als jij macht verwerven ga ik liever in Iran wonen.

Dutchguy
10-08-06, 13:36
Geplaatst door Maarten
Geinig, al die pagina's in het topic: "Moslims positief over Europa".

Allang geen moslim meer te bekennen in dit topic natuurlijk.

Niet, dat dat al iemand opgevallen was van die kluit verdedigers van de beschaving hier.. als die al ooit begrepen hadden waar de site voor was..
Kijk... lekkere korte tekst. Het kan dus wel. :rolleyes:

Maarten
10-08-06, 18:31
Geplaatst door super ick
Daar hebben wij het uitgebreid over gehad.
Ik ben voor mijn standpunten uitgescholden door jou. Tot aan facist aan toe.
Wij verschillen van mening maar dat is jou ogen onmogelijk. De enige waarheid he jij in pacht en dat tracht je iedere keer anderen door de strot te duwen. Iedere keer hetzelfde verhaal. Iedereen die er anders over denkt maak jij uit voor rotte vis.

Op de dag dat types als jij macht verwerven ga ik liever in Iran wonen.

Flikker toch op man! Jij hebt op alles antwoord gehad, en de rest net zo goed, maar wat jij er over post is stuk voor stuk om van te kotsen. You're a waste of time. Ga maar met je vriendjes spelen. Ik heb meer te doen.
Als je nog een keer antwoord van me wil, probeer dan eerst eens interessant voor me te zijn.
:hihi: als je me zo verdacht vindt, wijs me er dan eerst maar netjes op dat ik niet tot antwoorden verplicht ben. En reken dan ook maar nergens op.

Je domheid zit ook in elke post. Ook hier. In Iran zou jij bijv. prima kunnen wonen. Beetje aanpassen, gaat prima verder. Ideaal is het natuurlijk niet, maar leven gaat daar prima.
Maar je moet eens proberen in de buurt van Israel te gaan wonen.. :hihi: Na 3 dagen ben jij wakker..
En dan mag je nog van geluk spreken, als ze geen westerse waarnemer in je zien, want dan fluiten de kogels je om je oren..

Maarten
10-08-06, 18:54
Geplaatst door Dutchguy
Kijk... lekkere korte tekst. Het kan dus wel. :rolleyes:

Aha.. weer een oneliner die nergens over gaat. Bij die klup hierboven blijkt niet of ze wel veel anders kunnen..
Behalve wanneer er een partij gezeikt moet worden natuurlijk.. The little pathetic bunch..
Maar kijk het hele topic eens na. Echt interessant om te zien dat er nog krochten zijn, waar de mensen zo hun tijd aan het verbeuzelen zijn als hier.. Kiddiecooling.. Het failliet van de randgevalstad..

mark61
10-08-06, 19:12
Geplaatst door Maarten
Echt interessant om te zien dat er nog krochten zijn, waar de mensen zo hun tijd aan het verbeuzelen zijn als hier.. Kiddiecooling.. Het failliet van limbabwe

Opa, je moet niet in jezelf gaan mompelen op een prikbord. Staat zo stom.

Maarten
10-08-06, 20:48
Geplaatst door Cherub
1 ding staat vast,

deze moslim

Katholiek, autochtoon, 53 jaar, opleidingen theologie, bouwkunde, en complete studie Nederlands Recht (Bestuursrecht, Huurrecht, Arbeidsrecht, Rechtssociologie, Rechtsantropologie, en Mensenrechten), maar momenteel Microsoft gecertificeerd systeembeheerder (PC-netwerken.)

1. ding staat vast: jouw beoordelingsvermogen suckt aan alle kanten, en dan hebben we het nog niet over de rest van je larie.

mark61
10-08-06, 20:55
Geplaatst door Maarten
Katholiek, autochtoon, 53 jaar, opleidingen theologie, bouwkunde, en complete studie Nederlands Recht (Bestuursrecht, Huurrecht, Arbeidsrecht, Rechtssociologie, Rechtsantropologie, en Mensenrechten), maar momenteel Microsoft gecertificeerd systeembeheerder (PC-netwerken.)

Sjo das imposant.

Ik heb een typediploma. Van Instituut dinges, oh ja Pont.

Zwemdiploma is me nooit gelukt. :(

Maarten
10-08-06, 21:02
Geplaatst door mark61
Opa, je moet niet in jezelf gaan mompelen op een prikbord. Staat zo stom.

Mompelen? :hihi:

Mán, jullie zijn hier: A Disgrace to the Human Race! :D
Stelletje zompige slakken..
Het lijkt hier wel een bejaardenhuis met Bingotrutten man!
Verveling in de randstad..mán.. ik wil nog niet eens wéten hoe het is om zo te leven! :hihi:
Dat krioelt maar, en dat hopt maar.. gaat helemaal nergens over, ook niet wanneer het wél pretendeert dat het ergens over gaat!..
Wat zit er eigenlijk in die patát daar, vraag ik me af?..
Heerlijk topic..

Maarten
10-08-06, 21:18
Geplaatst door mark61

Ik heb een typediploma. Van Instituut dinges, oh ja Pont.

Zwemdiploma is me nooit gelukt. :(

Zelfs al had je je hele leven riolen staan schoonmaken: Het gáat ergens over, of het gaat nérgens over!
Zie prof. van der Horst over antisemitisme. Je kunt nog beter naar rioolschoonmakers luisteren.

Maar jij zit natuurlijk weer lekker te zieken, omdat ik zo hoog zou opgeven over opleidingen..
Daar besteed je dus een post aan. Inhoud nul. En dan moet jij eens gaan kijken hoeveel posts jij neerzet met inhoud nul? Dat zijn er massa's. Je mag ze echt gewéldig interessant vinden, maar mij interessert het allemaal geen fuck wat je daarvan vindt. Als het onderwerp niet de moeite is, dan produceer je dus bagger. Jij was academicus he? En maar rellen met de dellen.. :hihi:

Aicha1976
10-08-06, 22:38
Geplaatst door Maarten
Maar je moet eens proberen in de buurt van Israel te gaan wonen.. :hihi:


Moet je eens rechten studeren om vervolgens alleen nog aan de slag te kunnen als systeembeheerdertje http://www.proxywhore.com/invboard/html/emoticons/hmm.gif

Wat heb je gedaan, je ex werkgevers doodverveeld ? :hihi:

Oeroeboeroe
10-08-06, 22:41
http://files.myopera.com/Jademyst/albums/29642/thumbs/horde.jpg_thumb.jpg

mark61
10-08-06, 22:50
Geplaatst door Maarten
Mompelen? :hihi:

Ja, dat zie je toch?

mark61
10-08-06, 22:52
Geplaatst door Maarten
Zelfs al had je je hele leven riolen staan schoonmaken: Het gáat ergens over, of het gaat nérgens over!

In jouw geval gaat het al jaren nergens meer over. Meneer de monopolist in den Palestijnsen kwestie. Tis van jou en niemand mag eraan komen.

Loser met je ik heb dit gestudeerd en dattem. Sjeezes hoe diep kan je zakken. :rood:

MaRiaH
10-08-06, 23:06
Geplaatst door Maarten
Katholiek, autochtoon, 53 jaar, opleidingen theologie, bouwkunde, en complete studie Nederlands Recht (Bestuursrecht, Huurrecht, Arbeidsrecht, Rechtssociologie, Rechtsantropologie, en Mensenrechten), maar momenteel Microsoft gecertificeerd systeembeheerder (PC-netwerken.)

1. ding staat vast: jouw beoordelingsvermogen suckt aan alle kanten, en dan hebben we het nog niet over de rest van je larie.

Dan mag je je wel diep gaan schamen.
je hebt er niks van opgestoken..

wat is dat toch voor zieligs dat mensen hun CV op een forum plaatsen om serieus genomen te worden?

die HenkS ook al.. :wtf:

Aicha1976
10-08-06, 23:16
Geplaatst door MaRiaH
Dan mag je je wel diep gaan schamen.
je hebt er niks van opgestoken..

wat is dat toch voor zieligs dat mensen hun CV op een forum plaatsen om serieus genomen te worden?

die HenkS ook al.. :wtf:


Ach, daar kan en wil je met je verstand niet bij :jammer:


Diep triest is het wel http://www.proxywhore.com/invboard/html/emoticons/vomit.gif

Maarten
11-08-06, 03:40
Geplaatst door Oeroeboeroe
http://files.myopera.com/Jademyst/albums/29642/thumbs/horde.jpg_thumb.jpg
Hoogst verontwaardigd over de behandeling van Vrouwen en belastingbetalers!!..

sidi bibi
11-08-06, 09:03
Geplaatst door Maarten
Katholiek, autochtoon, 53 jaar, opleidingen theologie, bouwkunde, en complete studie Nederlands Recht (Bestuursrecht, Huurrecht, Arbeidsrecht, Rechtssociologie, Rechtsantropologie, en Mensenrechten), maar momenteel Microsoft gecertificeerd systeembeheerder (PC-netwerken.)

1. ding staat vast: jouw beoordelingsvermogen suckt aan alle kanten, en dan hebben we het nog niet over de rest van je larie. Die opleidingen theologie, niet compleet dus, misschien topic kruisvaart en kruisiging jezus of die richting? Dat katholiek haddik al gesnapt

knuppeltje
16-08-06, 12:49
Geplaatst door Jarir Tabari
Yesha Rabbinical Council: During time of war, enemy has no innocents

"according to Jewish law, during a time of battle and war, there is no such term as 'innocents' of the enemy."

http://www.ynetnews.com/articles/1,7340,L-3283720,00.html

Die is nog van ver voor de middeleeuwen zeker?

ieperkaas
19-08-06, 23:34
Geplaatst door Cherub
depends on what you consider to be the enemy,

certainly no infants, toddlers, or handicapt (retarded) men and women.

Je hart zit op de goede plaats, maar je hersens lijken me meer thuis te horen bij het chemisch afval.

binloser
22-08-06, 06:40
Verbaast me niets want leven in een islamitische land is leven in de hel. Alleen al die voortdurende controle of je je wel aan alle regeltjes houdt. Wat me wel verbaast - en mij niet alleen- hoe het toch komt dat het de islamitische landen niet lukt om een moderne staat op te bouwen zoals landen als Korea en Vietnam dat wel doen. Het was nix, het is nix en het zal nooit iets worden en toch wil men vasthouden aan leefgewoontes en een levensovertuiging waarvan al gebleken is dat dat alleen maar leidt tot het moeras. Onbegrijpelijk.

super ick
22-08-06, 07:52
Geplaatst door MaRiaH
Dan mag je je wel diep gaan schamen.
je hebt er niks van opgestoken..

wat is dat toch voor zieligs dat mensen hun CV op een forum plaatsen om serieus genomen te worden?

die HenkS ook al.. :wtf:

En dan zo'n loserbaantje als systeembeheerder opkalefateren met 'Microsoft gecertificeerd'.
Om zijn mislukte carriere op te kalefateren.
Microsoft gecertificeerd wordt je met een avondcursus.
Wat een gigantische loser zeg.

sidi bibi
22-08-06, 11:10
Geplaatst door binloser
Verbaast me niets want leven in een islamitische land is leven in de hel. Alleen al die voortdurende controle of je je wel aan alle regeltjes houdt. Wat me wel verbaast - en mij niet alleen- hoe het toch komt dat het de islamitische landen niet lukt om een moderne staat op te bouwen zoals landen als Korea en Vietnam dat wel doen. Het was nix, het is nix en het zal nooit iets worden en toch wil men vasthouden aan leefgewoontes en een levensovertuiging waarvan al gebleken is dat dat alleen maar leidt tot het moeras. Onbegrijpelijk. Ik denk dat het om de poen gaat, in de meeste Islamitische landen is het uitstekend vertoeven als je maar poen hebt, over het algemeen barst een kleine bovenlaag van de poen, die lui hebben zo ongeveer overal schijt aan en zijn er alleen maar bij gebaat bij een grote massa gehersenspoelde sukkels die elkaar inderdaad de hele dag met allerlei sociale controles onder de duim houden, die bovenlaag blijft mooi buiten schot, heeft "de vrienden" bij regering, leger en vooral politie, ze krijgen het zelfs voor elkaar onderdanen in bv europa de sociale controle door te laten zetten, zie bv de reactie van nogal een flinke groep Marokkanen als een vrouw er iets te bloot uitziet, wordt gedaan door de dubbele paspoortengedoe, voor de wet(MA) altijd marokkaan, zelfs nazaten, een soort samenhorigheidsgevoel te kweken alleen om poen uit te melken, zie de reclamezuilen van Western Union, een zielig ouderpaartje met in de hand een gulgevende europese marokkaan, ook aansporen tot kopen van onroerend goed met, huizen, grond voor veel te hoge prijzen, alleen om geld binnen te sleuren, ik denk dat zo'n beetje een op de vijf huizen gewoon leeg staat terwijl anderzijds ineens sociale programma's opgezet worden om de bidonvilles uit de wereld te krijgen. Laatst zag ik een Franse marokkaan die voor 20 duiznd euro anderhalve ha had gekocht in de Souss, zonder officiele papieren ook nog, in Spanje of Portugal koop je vergelijkbare grond voor eenderde van de prijs, en wat is de opbrengst, 30 korenhalmen per vierkante meter, tel uit je winst, hij wil het nu verkopen voor 40 duizend euro, zo gaat dat hier, uitmelken en nog eens uitmelken en geen hond die wat met die grond doet, buitenlanders zijn uitgesloten van kopen van ruraal gebied, mag alleen samen met een MA-compagnon, snamptem al. En die VROME bovenlaag maar lachen, wanneer je een auto importeerd mag je gigantische bedragen neertellen, tot 10duizend euro of meer voor een oude auto, is alleen bedoeld om die vette patsers dure 4Wdrive's en ander duur gerei in het buitenland te kopen, zo kun je lekker de kapitaalexport een beetje in het gareel houden, en maar blijven intrappen, zie ik het verkeerd, meld het me dan