PDA

Bekijk Volledige Versie : Leger Israël trekt Libanon binnen



~Panthera~
12-07-06, 10:43
Leger Israël trekt Libanon binnen

************************

` Israëlische grondtroepen zijn Libanon
binnengetrokken in een poging om twee
vermiste militairen op te sporen.Die
werden vanmorgen gevangengenomen door
Hezbollah-strijders,na een aanval op
een Israëlische grenspatrouille.

Israëlische vliegtuigen hebben intussen
aanvallen uitgevoerd op het zuiden van
Libanon.Daarbij zouden drie bruggen
zijn verwoest.Premier Olmert heeft
gezegd dat Hezbollah zwaar zal boeten.

Hezbollah wil de Israëlische militairen
ruilen tegen Hezbollah-gevangenen in
Israël,meldde de sjiitische beweging.
Het Israëlische veiligheidskabinet komt
vanmiddag in spoedzitting bijeen.


:moe:

Sayfdien
12-07-06, 11:19
Geplaatst door ~Panthera~
Leger Israël trekt Libanon binnen

************************

` Israëlische grondtroepen zijn Libanon
binnengetrokken in een poging om twee
vermiste militairen op te sporen.Die
werden vanmorgen gevangengenomen door
Hezbollah-strijders,na een aanval op
een Israëlische grenspatrouille.

Israëlische vliegtuigen hebben intussen
aanvallen uitgevoerd op het zuiden van
Libanon.Daarbij zouden drie bruggen
zijn verwoest.Premier Olmert heeft
gezegd dat Hezbollah zwaar zal boeten.

Hezbollah wil de Israëlische militairen
ruilen tegen Hezbollah-gevangenen in
Israël,meldde de sjiitische beweging.
Het Israëlische veiligheidskabinet komt
vanmiddag in spoedzitting bijeen.


:moe:

Zelfs een ezel stoot zich niet 2maal aan dezelfde steen!

Spoetnik
12-07-06, 11:26
Hier is de reactie van de militaire junta dat Israel controlleert:

13:08 Halutz: If soldiers not returned, we`ll turn Lebanon`s clock back 20 years (Channel 10)

12:58 Senior IDF officers: Lebanon must be made to pay a heavy price (Haaretz)

Sayfdien
12-07-06, 12:20
Israel's failed-state strategy

By Juan Cole




Olmert's smashing of Gaza reveals his greatest fear: A viable Palestinian government he'd have to negotiate with.


Sharon and Olmert's refusal to allow the development of a genuine Palestinian state, while desperately trying to avoid ruling as colonial masters over millions of Palestinians, has produced a dead end for Israeli policy. By unilaterally withdrawing from Gaza and unilaterally building a wall on Palestinian territory that usurped more Palestinian land, the Israelis during the past year have created a failed state all around them. The Hamas victory was as unacceptable to many Fatah supporters as it was to the Israelis, and there have been riots and gun battles between the two. The place is beginning to look like Somalia. While Israel may reap a temporary tactical advantage from the split between Palestinian factions, in the long run chaos and armed anarchy next door is not in its best interest.


But Olmert clearly has something else on his mind. His actions indicate that his ultimate goal is to ensure that no Palestinian state emerges any time soon that can challenge Israeli plans to annex more of the West Bank and keep its stateless residents divided and weak, prone to outbursts of ineffectual violence and easy to label as "terrorists." If the elected Hamas government falls over the crisis, all the better. But the Israelis had a PLO government until this year and would not negotiate with it, either. The point is not to negotiate. The larger issue, that such a policy will prevent this terrible conflict from being solved, and will inevitably create blowback against Israel and the United States, does not seem to concern Olmert, the U.S. government or the U.S. media.

Onno26
12-07-06, 12:22
Hier is de reactie van de militaire junta dat Israel controlleert:

Een land waarmee Israel officieel nog steeds mee in oorlog is, laat een terroristische organisatie opereren op zijn grondgebied en twee soldaten ontvoeren.

Welke reactie stel jij voor? Gelukkig dat er een militaire "junta" is die haar bevolking en haar werknemers beschermd.

Die soldaten moeten terug naar Israel, of Libanon moet geleerd worden dat dit niet kan. Wapenstilstand betekent dat Libanon niet kan aanvallen om vervolgens een wapenstilstand te vragen. Wapenstilstand houdt in dat Libanon niet aanvalt.

Spoetnik
12-07-06, 13:00
Geplaatst door Onno26
Die soldaten moeten terug naar Israel, of Libanon moet geleerd worden dat dit niet kan. Wapenstilstand betekent dat Libanon niet kan aanvallen om vervolgens een wapenstilstand te vragen. Wapenstilstand houdt in dat Libanon niet aanvalt.

Er is geen officieel wapenstilstand omdat Israel en Libanon blijkbaar niet instaat zijn gesprekken met elkaar te voeren over de teruggave van Israel van de Sheba Farms regio.

De militaire junta van Israel, en ik heb het over het leger dat grote invloed uitoefent over de politiek, moet zijn mond houden en geen politieke uitspraken doen. In een democratie moet het leger luisteren naar de politieke leiding van het land; in Israel is het helaas vaker omgekeerd. De uitspraak van Halutz 'we`ll turn Lebanon`s clock back 20 years' impliceert heel duidelijk dat het Israelische leger druk uit oefent op de politiek om Libanon opnieuw te bezetten. Voor de duidelijkheid Halutz is de Chief of Staff van het Israelische leger.

observer
12-07-06, 13:18
Geplaatst door Spoetnik
Er is geen officieel wapenstilstand omdat Israel en Libanon blijkbaar niet instaat zijn gesprekken met elkaar te voeren over de teruggave van Israel van de Sheba Farms regio.
dat is toch niet teruggeven omdat het volgens syrie hun grondgebied is?

maar als er geen wapenstilstand is is het natuurlijk ook geen probleem

veiligheid is iets wat 2 kanten opwerkt

zolang libanon nog steeds hezbollah de baas laat spelen en een staat in de staat laat runnen moeten ze niet verwachten dat dat zonder gevolgen zal zijn

de laatste keer dat libanon onstabiel werd is omdat de plo het land in een burgeroorlog storte, zou wel heel dom zijn als ze nu hezbollah/syrie iran het weer zouden laten doen, denk niet dat het land nog een keer kan opkrabbelen

Morosian
12-07-06, 13:34
Ik ben een tijdje afwezig geweest op dit forum, maar ik zie tot mijn vreugde dat er niets is veranderd - de ziekelijke fascinatie voor WOII leeft nog volop. Erg grappig.


Geplaatst door Sayfdien


Ideologie:
De nazi’s wilden een raszuiver (Arisch) Duitsland.
De zionisten willen een raszuiver (Joods) Israel.

Rassenleer in Israël? Heb je daar voorbeelden van? Of wil je gewoon zo graag een vergelijking maken met WOII dat je het voor lief neemt dat ie mank gaat?


Oorlog:
In 1938 pikt nazi-Duitsland Oostenrijk en delen van Tsjecho-Slowakije. Andere landen grijpen niet in.

Sinds het einde van WOII pikken de zionisten Palestina, delen van Libanon en Syrië . Andere landen grijpen niet in.

Daar heb je een punt. Dat kinderachtige gedoe over een onbeduidend stukje zand moet maar eens afgelopen zijn. Misschien kunnen we de Berlijnse muur daar heropbouwen - heeft in Berlijn goed gewerkt.


Kritiek
In Europa o.a. mag geen kritiek worden geuit op de politiek van de Zionistische staat israel. Mensen die het toch doen worden weggezet als antisemieten, of ze moeten zich voor de rechter verantwoorden.

Ah, weer zo'n stokpaardje. Interessant hoe grote groepen moslims dit zichzelf maar blijven wijsmaken. Je mag wel degelijk kritiek hebben op Israël, alleen verwarren veel mensen kritiek met racisme. "Alle Joden aan het gas" roepen is bijvoorbeeld geen kritiek. Zeggen dat Israël een verwerpelijke politiek voert en nodeloos gewelddadig is, dat is wel kritiek. En dat kun je dus gewoon zeggen.

Er zijn wel zaken waar in Europa geen kritiek op mag worden geuit, maar die zijn vaak Islam-gerelateerd. Dat is ook de reden dat bepaalde moslims op zoek zijn gegaan naar iets dat voor Westerlingen net zo heilig is als hun Islam. Na veel zoeken, het Christendom kan immers wel tegen een grapje, hebben ze WOII gevonden en dachten daarmee eindelijk goed vergelijkingsmateriaal te hebben. Het is aandoenlijk om te aanschouwen.


Zionistische staat lijkt oppermachtig sinds het begin van de bezetting. Heel veel mensen denken dat IDF door niemand verslagen kan worden.

Pardon? We hebben het hier over een pietluttig klein landje met minder inwoners dan België. Ik zie niet in waarom die door niemand verslagen zou kunnen worden. Ook hier werkt de krampachtige vergelijking met Nazi-Duitsland enigszins op de lachspieren. Waarvoor dank.

Sayfdien
12-07-06, 13:35
Geplaatst door observer
dat is toch niet teruggeven omdat het volgens syrie hun grondgebied is?

maar als er geen wapenstilstand is is het natuurlijk ook geen probleem

veiligheid is iets wat 2 kanten opwerkt

zolang libanon nog steeds hezbollah de baas laat spelen en een staat in de staat laat runnen moeten ze niet verwachten dat dat zonder gevolgen zal zijn

de laatste keer dat libanon onstabiel werd is omdat de plo het land in een burgeroorlog storte, zou wel heel dom zijn als ze nu hezbollah/syrie iran het weer zouden laten doen, denk niet dat het land nog een keer kan opkrabbelen

Geloof je nou werkelijk dat israel ongeschonden uit een totale oorlog kan komen? Oorlog kent geen winnaars, slechts verliezers, de vraag is wie de verliezen (ik heb het over de algemene definitie van verliezen) aan kan.

Spoetnik
12-07-06, 13:47
Geplaatst door observer
dat is toch niet teruggeven omdat het volgens syrie hun grondgebied is?

Syrie heeft het grondgebied aan libanon gegeven. Helaas houdt Israel het gebied nog steeds bezet.



zolang libanon nog steeds hezbollah de baas laat spelen en een staat in de staat laat runnen moeten ze niet verwachten dat dat zonder gevolgen zal zijn

Hoe is dit een reactie op wat ik zei? Ik zei dat in een democratie soldaten niet de dienst uitmaken en zeker geen politiek beladen uitspraken mogen doen. In Israel gebeurt dat wel.



de laatste keer dat libanon onstabiel werd is omdat de plo het land in een burgeroorlog storte, zou wel heel dom zijn als ze nu hezbollah/syrie iran het weer zouden laten doen, denk niet dat het land nog een keer kan opkrabbelen

Haha, het Israelische leger dat delen van Libanon jaren lang bezet heeft gehouden had er zekers helemaal niets mee te maken. Lolbroek.

Pytaghoras
12-07-06, 13:56
Laat die twee f*cking volken elkaar de hersen inslaan. Zowel israeliers als arabieren zijn f*cking arrogant.

observer
12-07-06, 14:06
Geplaatst door Spoetnik
Syrie heeft het grondgebied aan libanon gegeven. Helaas houdt Israel het gebied nog steeds bezet.



Hoe is dit een reactie op wat ik zei? Ik zei dat in een democratie soldaten niet de dienst uitmaken en zeker geen politiek beladen uitspraken mogen doen. In Israel gebeurt dat wel.



Haha, het Israelische leger dat delen van Libanon jaren lang bezet heeft gehouden had er zekers helemaal niets mee te maken. Lolbroek. in dat geval als syrie het er mee eens is moeten ze het gewoon geven, waar praten we over flinke postzegel

hoort inderdaad niet, nee geen reactie, al is het natuurlijk in israel wel zo dat leger en politiek dicht op elkaar zitten, geloof dat de huidige leider van de arbeiderspartij de 1e is die niet een hoge positie in het leger had

de plo zat al voordat de israeli er kwamen in libanon, en de burgeroorlog was ook al lang aan de gang, de balans tussen christenen, druzen en moslimfacties is verstoord door de plo die zijn troepen gebruikte om de regering die zich niet wilde laten controleren door hun uit te schakelen

Sayfdien
12-07-06, 14:57
Geplaatst door observer
de balans tussen christenen, druzen en moslimfacties is verstoord door de plo die zijn troepen gebruikte om de regering die zich niet wilde laten controleren door hun uit te schakelen

Heb je het over dezelfde balans die er heerste in Palestina, voor de komst van de (europese) zionisten :wink: ?

observer
12-07-06, 15:25
Geplaatst door Sayfdien
Heb je het over dezelfde balans die er heerste in Palestina, voor de komst van de (europese) zionisten :wink: ? pre zionisme was er ook niet echt een palestina , ja het britse protectoraat wat net als egypte en jordanie maar geen land, feitelijk ontstond palestina (het mogelijke land) pas toen egypte en jordanie hun claims opgaven op het bezette gebied

Spoetnik
12-07-06, 15:28
Geplaatst door observer
in dat geval als syrie het er mee eens is moeten ze het gewoon geven, waar praten we over flinke postzegel

hoort inderdaad niet, nee geen reactie, al is het natuurlijk in israel wel zo dat leger en politiek dicht op elkaar zitten, geloof dat de huidige leider van de arbeiderspartij de 1e is die niet een hoge positie in het leger had

de plo zat al voordat de israeli er kwamen in libanon, en de burgeroorlog was ook al lang aan de gang, de balans tussen christenen, druzen en moslimfacties is verstoord door de plo die zijn troepen gebruikte om de regering die zich niet wilde laten controleren door hun uit te schakelen

Ik ga met jou echt niet het conflict in Libanon bediscussieren, alleen al omdat jij de Israelische betrokkenheid bagataliseert.

En het "hoort inderdaad niet" vind ik nogal een milde uitspraak. In een democratische staat mag zoiets niet; in nederland zou de chief of staff zijn ontslagen als hij dergelijk politieke uitspraken doet. Als Halutz politieke uitspraken wil doen, dan moet hij aftreden als Chief of Staff, en de politiek in gaan. Maar de Israelische politici schijten blijkbaar in hun broek voor de militaire junta die de macht in handen heeft in dit land... :jammer:

Sayfdien
12-07-06, 15:28
Geplaatst door observer
pre zionisme was er ook niet echt een palestina , ja het britse protectoraat wat net als egypte en jordanie maar geen land, feitelijk ontstond palestina (het mogelijke land) pas toen egypte en jordanie hun claims opgaven op het bezette gebied

Wederom bravo Observer!
Je presteert het telkens om een schijnbeweging te maken, maar nooit de bal(ans) te raken.

BAL(ANS)......waag nogmaals een poging, zonder al te fraaie schijnbewegingen te maken..... :blij:

Morosian
12-07-06, 15:53
Geplaatst door Sayfdien
Deze fascinatie is idd ziekelijk, als we bezien dat indien men het over WOII heeft, altijd de joodse slachtoffers de boverntoon voeren, er zijn alleen al aan russische zijde meer mensen omgekomen dan alle andere landen bijelkaar.

Ongenuanceerd als je bent, zie je het verschil niet tussen het stelselmatig uitroeien van een ras op basis van bepaalde raciale kenmerken, en de ruzie tussen twee onbeduidende dwergstaatjes over een paar kuub zand.

Wat is toch die obsessie van de moslimwereld met Israël? Zoveel frustratie en haat over een handjevol fanatici. Terwijl er toch genoeg andere brandhaarden in de wereld zijn waar de situatie vele malen schrijnender is. Een miljoen mensen in Darfoer zouden een moord doen om te mogen ruilen met de Palestijnen. Tibet wordt al decennia bezet door China, daar hoor ik de moslim-wereld ook nooit over. Of zijn moslims alleen geïnteresseerd in andere moslims?


Berlijnse muur heeft alleen de oorlogsdreiging doen toenemen en uiteindelijk heeft zelfs die stevige muur eraan moeten geloven.

Er werden anders verdacht weinig aanslagen gepleegd toen die muur er stond. Dat geeft toch hoop.


Het toont juist de dubbele standaardmethode van het o zo rechtvaardige westen.

Het vrije westen laat je alle mogelijkheden om je morgen in het rechtvaardige Iran te vestigen, om maar een land te noemen. Laat je hier niet tegen je zin houden.


Leg mij dan eens uit waarom israel wel tot de tanden toe wordt bewapend (nucleaire wapens) en anderen niet (Iran, Noord-Korea), nee die krijgen te maken met de (on)veiligheidsraad.

Een land waarvan de leider zegt dat hij Israël van de aardbodem wil vegen, zonder dat hij daar een directe aanleiding voor heeft, die zie ik ook niet graag met een kernwapen. En een land dat zijn eigen bevolking onderdrukt en gevangen houdt ook niet. Overigens vind ik dat Israël ook beter geen kernwapens kan hebben, maar ik kan dan ook een stuk genuanceerder denken dan jij.

Sayfdien
12-07-06, 16:19
Geplaatst door Morosian
Ongenuanceerd als je bent, zie je het verschil niet tussen het stelselmatig uitroeien van een ras op basis van bepaalde raciale kenmerken, en de ruzie tussen twee onbeduidende dwergstaatjes over een paar kuub zand.

Wat is toch die obsessie van de moslimwereld met Israël? Zoveel frustratie en haat over een handjevol fanatici. Terwijl er toch genoeg andere brandhaarden in de wereld zijn waar de situatie vele malen schrijnender is. Een miljoen mensen in Darfoer zouden een moord doen om te mogen ruilen met de Palestijnen. Tibet wordt al decennia bezet door China, daar hoor ik de moslim-wereld ook nooit over. Of zijn moslims alleen geïnteresseerd in andere moslims?



Er werden anders verdacht weinig aanslagen gepleegd toen die muur er stond. Dat geeft toch hoop.




Het vrije westen laat je alle mogelijkheden om je morgen in het rechtvaardige Iran te vestigen, om maar een land te noemen. Laat je hier niet tegen je zin houden.



Een land waarvan de leider zegt dat hij Israël van de aardbodem wil vegen, zonder dat hij daar een directe aanleiding voor heeft, die zie ik ook niet graag met een kernwapen. En een land dat zijn eigen bevolking onderdrukt en gevangen houdt ook niet. Overigens vind ik dat Israël ook beter geen kernwapens kan hebben, maar ik kan dan ook een stuk genuanceerder denken dan jij.


Je vind je zelf behoorlijk genuanceerd?

Hansch
12-07-06, 16:32
Een paar maanden geleden voorspelde ik al een offensief van Israel,

waarom, omdat van defensieve terugtrekking kennelijk een verkeerd signaal uitgaat, dat zie je elke keer weer,

ten tijde van de duif Rabin zijn er nog nooit zoveel aanslagen gepleegd in Israel, en nu, met de haviken aan de macht, zijn ze bijna teruggebracht tot nul.

observer
12-07-06, 16:33
Geplaatst door Spoetnik
Ik ga met jou echt niet het conflict in Libanon bediscussieren, alleen al omdat jij de Israelische betrokkenheid bagataliseert.

En het "hoort inderdaad niet" vind ik nogal een milde uitspraak. In een democratische staat mag zoiets niet; in nederland zou de chief of staff zijn ontslagen als hij dergelijk politieke uitspraken doet. Als Halutz politieke uitspraken wil doen, dan moet hij aftreden als Chief of Staff, en de politiek in gaan. Maar de Israelische politici schijten blijkbaar in hun broek voor de militaire junta die de macht in handen heeft in dit land... :jammer: meer chronolgie dan bagateliseren

tja hoort inderdaad niet, het toestaan van aanvallen op een buurland eigenlijk ook niet maar oke ze zijn in oorlog dan mag het
al vind ik dat %$$#%# over sheba farms meer een excuus dan een reden, hoe groot is dat stuk eigenlijk?

in nederland inderdaad maar nederland is niet in oorlog met zijn buren, en zoals ik al zei politiek en leger zijn 2 dingen die in israel nu eenmaal wat anders liggen sterker nog het leger is feitelijk de samenleving en de samenleving is het leger

Morosian
12-07-06, 16:33
Geplaatst door Sayfdien
Je vind je zelf behoorlijk genuanceerd?

Jij niet? Ik heb mijn reactie vanuit verschillende richtingen ingestoken. In de laatste alinea bracht ik bovendien de nuance aan dat ik vind dat ook Israël geen kernwapens zou moeten hebben. Genuanceerd dus.

Had je zelf nog ergens een nuance aangebracht in je tekstjes?

Hansch
12-07-06, 16:35
Geplaatst door observer
meer chronolgie dan bagateliseren

tja hoort inderdaad niet, het toestaan van aanvallen op een buurland eigenlijk ook niet maar oke ze zijn in oorlog dan mag het
al vind ik dat %$$#%# over sheba farms meer een excuus dan een reden, hoe groot is dat stuk eigenlijk?

in nederland inderdaad maar nederland is niet in oorlog met zijn buren, en zoals ik al zei politiek en leger zijn 2 dingen die in israel nu eenmaal wat anders liggen sterker nog het leger is feitelijk de samenleving en de samenleving is het leger
Israel is nou net het enige land in de regio waar dat de facto nog het meest gescheiden is.

Spoetnik
12-07-06, 16:46
Geplaatst door observer
meer chronolgie dan bagateliseren

Israel heeft meer dan 20,000 Libanezen vermoord.



tja hoort inderdaad niet, het toestaan van aanvallen op een buurland eigenlijk ook niet maar oke ze zijn in oorlog dan mag het
al vind ik dat %$$#%# over sheba farms meer een excuus dan een reden, hoe groot is dat stuk eigenlijk?

Wat loop je nou continu te draaien over het mijn opmerking. Ik heb je er nog geen zinnig woord over horen zeggen. Dat de Shebaa Farms een excuus is, is duidelijk voor zowel Israel als Libanon. Israel heeft niets te verliezen door de Shebaa Farms te verlaten, maar ze doen het niet, rara.

Maar zoals ik al zei, je keurt het dus blijkbaar goed dan een militair dergelijke politieke uitspraken doet; daarmee gedraag jij je niet democratisch. Blijkbaar vind jij democratie niet zo belangrijk.

Israel dat zich altijd profileert als de enige democratie in het midden-oosten? De generaals in Israel hebben meer te zeggen dat gekozen politici. Het wordt tijd dat de Israelische bevolking de militaire junta van zich afschud, helaas doordat het Israelische leger voortdurend provocaties uitvoert, blijft het Israelische publiek geloven dat er een continue dreiging uit gaat als het het leger niet volledig de vrije hand geeft.




in nederland inderdaad maar nederland is niet in oorlog met zijn buren, en zoals ik al zei politiek en leger zijn 2 dingen die in israel nu eenmaal wat anders liggen sterker nog het leger is feitelijk de samenleving en de samenleving is het leger

Heb jij de generaals van de VS en Engeland politieke uitspraken horen doen? Wellicht hebben sommige wat propagandistische uitspraken gedaan, maar politieke uitspraken waarbij de invasie van een ander land wordt gedreigt hoor je niet.

In elk geval is het mij duidelijk dat jij je reet afveegt met democratische waarden.

Spoetnik
12-07-06, 16:48
Geplaatst door Hansch
Israel is nou net het enige land in de regio waar dat de facto nog het meest gescheiden is.

Rubbish.. In israel hebben de generaals het voor het zeggen.

iloveisrael
12-07-06, 16:49
Geplaatst door Hansch
Een paar maanden geleden voorspelde ik al een offensief van Israel,

waarom, omdat van defensieve terugtrekking kennelijk een verkeerd signaal uitgaat, dat zie je elke keer weer,

ten tijde van de duif Rabin zijn er nog nooit zoveel aanslagen gepleegd in Israel, en nu, met de haviken aan de macht, zijn ze bijna teruggebracht tot nul.

Inderdaad gaat van de terugtrekking een verkeerd signaal uit naar de arabische buren. Deze zien dit als een teken van zwakte ipv een teken van moed. Maar ja, kennelijk zijn die arabische buren niet al te slim. Kunnen kennelijk alleen in primitieve vormen denken.

En dat heeft dit weer tot gevolg. Weer een hoop doden in Libanon, een land wat net weer overeind probeerde te krabbelen na bijna vernietigd te zijn door die geweldige lieve palestijnen.

Er schiet mij steeds weer een uitdrukking in mijn gedachten van Golda Meir die zei: er zal pas vrede zijn wanneer de palestijnen meer van hun kinderen houden dan ons te haten. Kennlijk is dat moment nog steeds niet daar, want nog steeds vallen er doden aan palestijnse kant veroorzaakt door een paar debielen aan de macht.

Mijn hart bloed voor al die mensen die wel vrede willen en wel samen willen leven.

Rourchid
12-07-06, 17:18
Geplaatst door iloveisrael
Inderdaad gaat van de terugtrekking een verkeerd signaal uit naar de arabische buren. Deze zien dit als een teken van zwakte ipv een teken van moed. Maar ja, kennelijk zijn die arabische buren niet al te slim. Kunnen kennelijk alleen in primitieve vormen denken.


Wanneer een bestolene zijn/haar spullen terugkrijgt wordt dit niet gezien als zwakte van de dief/dievegge maar als zegevieren van het recht.

Geplaatst door iloveisrael

En dat heeft dit weer tot gevolg. Weer een hoop doden in Libanon, een land wat net weer overeind probeerde te krabbelen na bijna vernietigd te zijn door die geweldige lieve palestijnen.


Vandaar dat de zionistische entitieit zich maar zo snel mogelijk moet terugtrekken op het voor haar gereserveerde grondgebied.


Geplaatst door iloveisrael

Er schiet mij steeds weer een uitdrukking in mijn gedachten van Golda Meir die zei: er zal pas vrede zijn wanneer de palestijnen meer van hun kinderen houden dan ons te haten. Kennlijk is dat moment nog steeds niet daar, want nog steeds vallen er doden aan palestijnse kant veroorzaakt door een paar debielen aan de macht.

Mijn hart bloed voor al die mensen die wel vrede willen en wel samen willen leven.
Als ouders goed voor hun kinderen willen zorgen dan houden ze zich niet bezig met criminaliteit (zoals landroof) maar werken eerlijk voor de kost!

Julien
12-07-06, 17:56
Geplaatst door ~Panthera~
:moe:

Vind je dat zo bijzonder dan? Dat terreurland doet dat toch zo vaak, Libanon binnenvallen?

Ik hoop dat dat israelische leger een keer goed op z'n bek gaat. Beetje janken over een paar ontvoerde soldaten. Laat Israel eerst die duizenden palestijnen die ze ontvoerd hebben vrijlaten!

super ick
12-07-06, 18:01
Geplaatst door Onno26
Een land waarmee Israel officieel nog steeds mee in oorlog is, laat een terroristische organisatie opereren op zijn grondgebied en twee soldaten ontvoeren.

Welke reactie stel jij voor? Gelukkig dat er een militaire "junta" is die haar bevolking en haar werknemers beschermd.

Die soldaten moeten terug naar Israel, of Libanon moet geleerd worden dat dit niet kan. Wapenstilstand betekent dat Libanon niet kan aanvallen om vervolgens een wapenstilstand te vragen. Wapenstilstand houdt in dat Libanon niet aanvalt.

Twee maffe belgen ontvoeren twee nederlanders en wij bombarderen Antwerpen?
Ik zie de logica niet. Een zwaar overtrokken reactie.
Vooral als je in ogenschouw neemt, en de Israeli's weten dat als geen ander, dat Libanon nooit baas is geweest in eigen land.

Al Sawt
12-07-06, 21:15
Geplaatst door observer
pre zionisme was er ook niet echt een palestina , Pre Zionisme was er ook geen Medina Israel.

Ondanks alle fabeltjes er hebben bestaan.
ja het britse protectoraat wat net als egypte en jordanie maar geen land, feitelijk ontstond palestina (het mogelijke land) pas toen egypte en jordanie hun claims opgaven op het bezette gebied Er leven daar echter wel een volk en dat heet de Palestijnen.

En die leven meer dan 20 eeuwen aaneen gesloten in Palestina. Wat we niet kunnen vertellen over het Zionistische tuig uit Europa en alle andere exotische oorden.

Al Sawt
12-07-06, 21:32
Geplaatst door Morosian
Ongenuanceerd als je bent, zie je het verschil niet tussen het stelselmatig uitroeien van een ras op basis van bepaalde raciale kenmerken, en de ruzie tussen twee onbeduidende dwergstaatjes over een paar kuub zand. Goh, Morosian doet alsof de Moslims in Nederland kwestie Palestina naar Nederland hebben geimporteerd.



Wat is toch die obsessie van de moslimwereld met Israël? Zoveel frustratie en haat over een handjevol fanatici.
Dan wil ik graag bronnen hebben dat er in de Islamitische wereld een obsessie heerst over Israel.

Misschien in de Arabische wereld en Iran, ok. Maar in de rest van de Islamitische wereld, dat betwijfel ik. Tenzij jij het beter weet.


Terwijl er toch genoeg andere brandhaarden in de wereld zijn waar de situatie vele malen schrijnender is. Noem ze maar op!


Een miljoen mensen in Darfoer zouden een moord doen om te mogen ruilen met de Palestijnen.Dan wil ik aub bronnen van volgende beweringen horen:
Dat er miljoen mensen in Darfoer met de Palestijnen willen ruilen.
En dat de situatie in Darfoer erger is dan Palestina.






Tibet wordt al decennia bezet door China, daar hoor ik de moslim-wereld ook nooit over. Of zijn moslims alleen geïnteresseerd in andere moslims? Als dat zo was, dan hadden de Moslims ook interesse gehad in Oegjoeren. Want het zijn Chinese moslims die door China worden onderdrukt.

Maar door jouw onwetendheid en oogkleppen, heb je waarschijnlijk nooit gehoord van Oegjoeren.




Er werden anders verdacht weinig aanslagen gepleegd toen die muur er stond. Dat geeft toch hoop. Geeft het ook hoop dat die muur honderden Palestijnse gezinnen van elkaar afsnijdt en Palestijnse waterbronnen van steden afzondert?




Een land waarvan de leider zegt dat hij Israël van de aardbodem wil vegen,Een nobele strefen!


zonder dat hij daar een directe aanleiding voor heeft, Israel had meerdere malen opgeroepen tot een preventieve aanval op Iran. Daar hadden ze ook geen aanleiding voor!



die zie ik ook niet graag met een kernwapen. En een land dat zijn eigen bevolking onderdrukt en gevangen houdt ook niet. Wederom graag bewijzen dat Iran haar eigen bevolking onderdrukt en gevangen houdt ?
Overigens vind ik dat Israël ook beter geen kernwapens kan hebben, maar ik kan dan ook een stuk genuanceerder denken dan jij. Inderdaad heel genuanceerder. Maar alleen met oogkleppen op.


Want kennelijk heb je meer vertrouwen in een land met kernwapens, dat opgericht is op basis van fabeltjes uit het Oudheid en op een ideologie dat verrekt zeer veel lijkt op Nazisme.

Daarom mag Iran beschikking hebben over kernwapens.

Hansch
12-07-06, 21:39
Wederom graag bewijzen dat Iran haar eigen bevolking onderdrukt en gevangen houdt ?
de bewijzen zijn legio, zie amnesty, waar je altijd zo uit citeert in de palestijnse zaak.

Iran kun je vergelijken met Irak ten tijde van Hoessein.

Hansch
12-07-06, 21:42
Er leven daar echter wel een volk en dat heet de Palestijnen. en die deden niets met de woestijn, er leefde ook altijd een joods volk, die kochten met andere joden woestijn op en lieten die bloeien, en toen wilde de palestijtjes het Islamitische land inneens weer terug, ja mooi niet dus.

Al Sawt
12-07-06, 21:54
Geplaatst door Hansch
de bewijzen zijn legio, zie amnesty, waar je altijd zo uit citeert in de palestijnse zaak. Dan wil ik een reactie van mijn kant lezen, waar ik uit AI citeer!

Al Sawt
12-07-06, 21:56
Geplaatst door Hansch
en die deden niets met de woestijn, er leefde ook altijd een joods volk, die kochten met andere joden woestijn op en lieten die bloeien, en toen wilde de palestijtjes het Islamitische land inneens weer terug, ja mooi niet dus. Ok ik snap het.

Het was net zo als de Germaanse herenvolk die een stuk troosteloze gebied wouden cultiveren en vervolgens kwamen er Slaviers die daar tegen waren.

Hansch
12-07-06, 22:21
Geplaatst door Al Sawt
Ok ik snap het.

Het was net zo als de Germaanse herenvolk die een stuk troosteloze gebied wouden cultiveren en vervolgens kwamen er Slaviers die daar tegen waren. wel een beetje als er al vele Germanen wonen,

maar het geval waar jij over spreekt is niet symetrisch,

de Duitsers probeerden onrechtmatig dat land te bemachtigen, dat kun je van de joden niet zeggen, die hebben het voor het grootste deel, misschien een beetje moeilijk voor te stellen, gewoon eerlijk gekocht.

super ick
13-07-06, 08:23
Geplaatst door Al Sawt
Goh, Morosian doet alsof de Moslims in Nederland kwestie Palestina naar Nederland hebben geimporteerd.


Dan wil ik graag bronnen hebben dat er in de Islamitische wereld een obsessie heerst over Israel.

Misschien in de Arabische wereld en Iran, ok. Maar in de rest van de Islamitische wereld, dat betwijfel ik. Tenzij jij het beter weet.

Noem ze maar op!

Dan wil ik aub bronnen van volgende beweringen horen:
Dat er miljoen mensen in Darfoer met de Palestijnen willen ruilen.
En dat de situatie in Darfoer erger is dan Palestina.





Als dat zo was, dan hadden de Moslims ook interesse gehad in Oegjoeren. Want het zijn Chinese moslims die door China worden onderdrukt.

Maar door jouw onwetendheid en oogkleppen, heb je waarschijnlijk nooit gehoord van Oegjoeren.

Geeft het ook hoop dat die muur honderden Palestijnse gezinnen van elkaar afsnijdt en Palestijnse waterbronnen van steden afzondert?



Een nobele strefen!

Israel had meerdere malen opgeroepen tot een preventieve aanval op Iran. Daar hadden ze ook geen aanleiding voor!


Wederom graag bewijzen dat Iran haar eigen bevolking onderdrukt en gevangen houdt ? Inderdaad heel genuanceerder. Maar alleen met oogkleppen op.


Want kennelijk heb je meer vertrouwen in een land met kernwapens, dat opgericht is op basis van fabeltjes uit het Oudheid en op een ideologie dat verrekt zeer veel lijkt op Nazisme.

Daarom mag Iran beschikking hebben over kernwapens.

De Palestijnse zaak is een politiek isseu geworden.
Iedere keer als er ontspanning dreigt wordt er wel een aanslag gepleegd of een raket afgeschoten. Dan begint het hele actie/reactie-circus weer opnieuw. Het moet het twistpunt blijven in het M.O. De politiek kan niet meer zonder.

Hansch
14-07-06, 13:19
Geplaatst door super ick
De Palestijnse zaak is een politiek isseu geworden.
Iedere keer als er ontspanning dreigt wordt er wel een aanslag gepleegd of een raket afgeschoten. Dan begint het hele actie/reactie-circus weer opnieuw. Het moet het twistpunt blijven in het M.O. De politiek kan niet meer zonder.
De arabische wereld ihb de palestijnen kunnen niet zonder, net als ze niet zonder Darfurs en Somalias kunnen, maar daar heeft Arabia het dan wijzelijk niet over, hoewel de menselijke ramp wel tig keer zo groot is dan in Palestina.

Maar ja, dat is moslim-moslimgeweld, dat mag kennelijk, dat is totaal geen issue for the arabs and the hypocrite moslimworld as a whole.

Umfriend
14-07-06, 13:33
Geplaatst door Rourchid
Vandaar dat de zionistische entitieit zich maar zo snel mogelijk moet terugtrekken op het voor haar gereserveerde grondgebied.

http://drybonesblog.blogspot.com/2006/07/israel-at-war-on-two-fronts.html

Hmm, krijg het plaatje niet. Altijd onhandig ik ben

Dit is de cartoon die ik bedoel (http://drybonesblog.blogspot.com/2006/07/israel-at-war-on-two-fronts.html)

Zo dan? http://drybonesblog.blogspot.com/2006/07/israel-at-war-on-two-fronts.html

Nou, het lukt me niet en ik kan deze post ook niet meer verwijderen. (Sysops: Deze post graag verwijderen).

De tekst luidt:
Plaatje1: "War on the border with Labanon?" - "Yes!"
Plaatje2: "And also a war on the border with Gaza?!" - "Yes!"
Plaatje3: "And the West Bank?!" - "Still quiet"
Plaatje4: "..." - "We haven't pulled back to the 1967 border there yet."

(P.S. Als iemand mij kan vertellen hoe ik die plaatjes toch erin kan zetten, liefste met uploaden dan graag).

Hansch
14-07-06, 13:38
Blijft een feit dat het niet goed is wat de Israelisch nu doen in Beiroet, ze kweekt daar dezelfde walgingwekkende terreureffecten en gevoelens mee die ze juist wil bestrijden, door deze indiscriminatiore terreur zelf te verspreiden.

Fout, fout, fout, ook niet begrijpelijk fout, net zo dom en verschrikkelijk fout als de busaanslagen in Tel Aviv uit het vorige decennium.

Morosian
14-07-06, 14:27
Geplaatst door Al Sawt
Goh, Morosian doet alsof de Moslims in Nederland kwestie Palestina naar Nederland hebben geimporteerd.

Dan moet je beter leren lezen, want dat staat er niet. Je wilt wel dat het er staat, maar dat is niet het zelfde.

De kwestie Palestina wordt doodgeknuffeld door de moslims - het is de perfecte brandstof voor hun haat en frustraties. De Arabische wereld zal het conflict dan ook nooit opgelost willen zien. Wiens vlaggen moeten ze dan verbranden?


Dan wil ik graag bronnen hebben dat er in de Islamitische wereld een obsessie heerst over Israel.

Bronnen die je vervolgens weer in twijfel trekt omdat ze niet van Al Jazeera afkomstig zijn? Ook zonder bronnen lijkt het me genoegzaam duidelijk dat veel moslims, en zeker op dit forum, geen zin kunnen produceren zonder minstens een keer de woorden 'Zionistische propaganda' of woorden van gelijke strekking te bezigen.


Noem ze maar op!

Je hebt zojuist mijn punt bewezen. Je verwijt mij met oogkleppen naar de wereld te kijken, maar je hebt zelf geen weet wat voor een ellende er elders in de wereld plaatsvindt.


Dan wil ik aub bronnen van volgende beweringen horen:
Dat er miljoen mensen in Darfoer met de Palestijnen willen ruilen.
En dat de situatie in Darfoer erger is dan Palestina.

Als je een vent bent, dan bel je nu naar Mensen in Nood (tel. 070 - 313 62 00) en vraag welke humanitaire ramp groter is, het Palestijnse conflict of Darfur.

Mensen die de rest van het wereldnieuws wel volgen, weten bijvoorbeeld dat Darfur ook wel bekend staat als de eerste genocide van de 21e eeuw.

Bijna 2,5 miljoen mensen zijn van hun land verdreven naar vluchtelingkampen waarvan sommige uit 80,000 mensen bestaan.

200.000 Sudanese vluchtelingen zitten in kampen in Oost Chad.

2,4 miljoen vluchtelingen zijn volledig afhankelijk van internationale voedselhulp.

Sinds 2003 zijn 300.000 mensen in het conflict gedood.

Heb je al gebeld?


Als dat zo was, dan hadden de Moslims ook interesse gehad in Oegjoeren. Want het zijn Chinese moslims die door China worden onderdrukt.[QUOTE]

Dommie. Was je vergeten dat de obsessie van moslims voor Israël vooral te maken heeft met hun diepgewortelde minderwaardigheidscomplex ten opzichte van de VS? Moslims hadden pas interesse gehad in Oegjoeren als Amerika er een rol in had gespeeld. Dat had je natuurlijk zelf ook kunnen bedenken.

[QUOTE]Israel had meerdere malen opgeroepen tot een preventieve aanval op Iran. Daar hadden ze ook geen aanleiding voor!

Israël, Iran, de Palestijnen, ze behoren allemaal tot de as van de mentaal instabielen en doen daarom domme dingen. Dat de een iets doms zegt is nog geen reden voor de ander om dat ook te doen. Het blijft dom.


Wederom graag bewijzen dat Iran haar eigen bevolking onderdrukt en gevangen houdt ?

Is dat een serieuze vraag? Kunnen homo's zich er vrij bewegen? Hoe staat het met de rechten van de vrouw? En wat te denken van de zo geliefde censuur?

http://stop.censoring.us/


Want kennelijk heb je meer vertrouwen in een land met kernwapens, dat opgericht is op basis van fabeltjes uit het Oudheid en op een ideologie dat verrekt zeer veel lijkt op Nazisme.

Ik vind het leuk voor je dat je met slechts lagere school toch moderator hebt kunnen worden.

delankmoedige
14-07-06, 14:27
Onbegrijpelijk.
De Libanezen zijn over het algemeen relaxte mensen (Jalajala), ze hebben notabene die vervloekte Syriërs eruit gedonderd.
Waar zijn de tijden gebleven van de Mossad die stilletjes en geniepig de echte Himlers van deze wereld uitschakelde.

Ze bedienen zich nu van dezelfde nietsontziende taktieken als Hammas.
Deze ondoordachte, geweldadige en domdommerdomste actie zal nog lang nadreunen in Libanon.

Wanneer Beek de kerkstraat bombardeert van Donk krijgen die flapdrollen ui Beek vroeg of laat de rekening gepresenteert van de Donkenaren.
dat is een wetmatigheid.

Al Sawt
14-07-06, 16:31
Geplaatst door Morosian
Dan moet je beter leren lezen, want dat sta at er niet. Je wilt wel dat het er staat, maar dat is niet het zelfde.Kennelijk wek je dat suggestie.


De kwestie Palestina wordt doodgeknuffeld door de moslims - het is de perfecte brandstof voor hun haat en frustraties. De Arabische wereld zal het conflict dan ook nooit opgelost willen zien. Wiens vlaggen moeten ze dan verbranden? De Arabische leiders hebben inderdaad geen interesse om dat conflict op te lossen.

Net zo min de Israeliers. Maar de Arabieren in het algemeenheid wel. Tot mijn afgrijzing waren de meeste Arabieren ten tijde van Oslo-akkoorden voorstander van vrede met Israel.

Palestina ligt net zo dicht bij de gevoelens van Arabieren, als de aanslagen van 11-Sept bij menig Westerling lag.



Bronnen die je vervolgens weer in twijfel trekt omdat ze niet van Al Jazeera afkomstig zijn? Dan wil ik graag voorbeelden van mijn hand zien, waar ik Al Jazeera als bron heb gebruikt of andere bronnen heb gediskwalificeerd omdat het geen Al Jazeera materiaal was.


Ook zonder bronnen lijkt het me genoegzaam duidelijk dat veel moslims, en zeker op dit forum, geen zin kunnen produceren zonder minstens een keer de woorden 'Zionistische propaganda' of woorden van gelijke strekking te bezigen.
Dat komt mede door jouw oogkleppen.

Meeste moslims op dit forum zijn Marokkanen of mensen uit Midden Oosten en Arabische wereld. Dus mensen die het volle recht hebben om sympathie te hebben met Palestina of andere brandhaarden in een regio dat de basis is van hun taalkundige en culturele erfgoed.

Wat in schril contrast afsteekt met lieden die een warme hart toedragen aan Israel. Lieden die anderen verwijten waarom ze sympathie hebben voor een zaak, terwijl hun sympathie gebaseerd is op een fabeltje uit het oudheid of met een Ideologische gedachtegoed dat alle nuances tart.

Daarnaast heb je een andere soort prikkers. Prikkers die luisteren naar namen als Morosian. Zij komen naar een forum en weten donders goed welke gevoeligheden of sympathien bij het doelgroep van forum leven en toch presenteren ze het meer en maals om hun selectieve verontwaardiging te uiten over in hun ogen misplaatste gevoelens.


Je hebt zojuist mijn punt bewezen. Je verwijt mij met oogkleppen naar de wereld te kijken, maar je hebt zelf geen weet wat voor een ellende er elders in de wereld plaatsvindt. Geloof me. Mijn kennis over internationale zaken, is duizenden keer beter dan die van jou.



Als je een vent bent, dan bel je nu naar Mensen in Nood (tel. 070 - 313 62 00) en vraag welke humanitaire ramp groter is, het Palestijnse conflict of Darfur. Ga jij eens vragen welke humanitair ramp groter is: Darfoer of Congo.

Ik heb het al gedaan. En zeiden dat ze Darfoer erger vonden. Maar kennelijk zijn ze net als jij vergeten dat in Congo in een tijdsbestek van 6 jr. meer dan 4 miljoen burgers gedood zijn.

Terwijl in Darfoer net geen 50.000 doden zijn gevallen.

Maar het interesseert hun en jij zeker geen bal. Want een Neger die door een Neger vermoordt wordt, is pas zo interessant als de dader een moslim is en de moslims om de oren mee te slaan.

Dan krijgen de moslims het verwijt dat ze een obsessie hebben met het Palestijnse conflict.

Hypocritie druipt van je af, Morosian!



Mensen die de rest van het wereldnieuws wel volgen, weten bijvoorbeeld dat Darfur ook wel bekend staat als de eerste genocide van de 21e eeuw.En waar zijn de bewijzen van?

Tot nu toe heb ik geen luchtfoto`s gezien van massagraven of stapels ontbinde lichamen. Dat was op de Balkan, Ruanda en Congo wel anders.

Of heb je misschien de valse genocide alarm van Holocaust Memorial Centrum in LA, over Darfoer gehoord?



Bijna 2,5 miljoen mensen zijn van hun land verdreven naar vluchtelingkampen waarvan sommige uit 80,000 mensen bestaan.200.000 Sudanese vluchtelingen zitten in kampen in Oost Chad.

2,4 miljoen vluchtelingen zijn volledig afhankelijk van internationale voedselhulp. Dan wil ik graag UNCHR rapporten, AUB!

En dan betekent het nog niet eens dat oorlog of genocide een rol heeft gespeeld. Hongersnood kan ook een factor zijn.


Sinds 2003 zijn 300.000 mensen in het conflict gedood. Bewijzen, AUB!



Heb je al gebeld? Nu jij!



Israël, Iran, de Palestijnen, ze behoren allemaal tot de as van de mentaal instabielen en doen daarom domme dingen. Dat de een iets doms zegt is nog geen reden voor de ander om dat ook te doen. Het blijft dom. Zoiets als wederzijdse afschrikking tussen SU en Amerika ten tijde van Koude Oorlog?



Is dat een serieuze vraag? Kunnen homo's zich er vrij bewegen? Hoe staat het met de rechten van de vrouw? En wat te denken van de zo geliefde censuur?

http://stop.censoring.us/ Homo`s kunnen zich in Iran net zo vrij bewegen als in Texas. Censuur is net veel in geding als in Amerika. En positie van de vrouw? Tja, het is duizenden keer beter dan menig ortodoxe vrouwen in Israel.



Ik vind het leuk voor je dat je met slechts lagere school toch moderator hebt kunnen worden. Het is knap van je dat je mijn niveau hebt gepeild.

Misschien doe je dat op basis van jouw minachting of misplaatste superieure gevoel. Misschien is dat een combinatie van die 2.


Maar als jij een echte vent bent, dan wil ik graag bewijzen hebben dat er in Darfoer 300.000 doden zijn gevallen. En dat al die vluchtelingen door oorlogsgeweld en genocide zijn gevlucht.


Ik daag je uit.

ronald
14-07-06, 17:50
Geplaatst door Al Sawt


Homo`s kunnen zich in Iran net zo vrij bewegen als in Texas. Censuur is net veel in geding als in Amerika. En positie van de vrouw? Tja, het is duizenden keer beter dan menig ortodoxe vrouwen in Israel.




Ik daag je uit.



:lol: ....sorry hoor...je zo spastisch te zien stuiptrekken wekt enigszins op mijn lachspieren.....

Al Sawt
14-07-06, 18:25
Geplaatst door ronald
:lol: ....sorry hoor...je zo spastisch te zien stuiptrekken wekt enigszins op mijn lachspieren..... Wanneer ga je naar Jeruzalem om de Tempel, die door de Romeinen verwoest is, te herbouwen?

ronald
14-07-06, 18:29
Geplaatst door Al Sawt
Wanneer ga je naar Jeruzalem om de Tempel, die door de Romeinen verwoest is, te herbouwen?


Nou, dat bedoel ik nou...zo'n sukkelig antwoord... dat je niet weet dat die Derde Tempel van boven op de Tempelberg wordt neer gelaten. Ik hoef daar niets aan te doen. En dan pretendeer je onze profeten te kennen....?

Amenzu
14-07-06, 18:33
Geplaatst door super ick
De Palestijnse zaak is een politiek isseu geworden.
Iedere keer als er ontspanning dreigt wordt er wel een aanslag gepleegd of een raket afgeschoten. Dan begint het hele actie/reactie-circus weer opnieuw. Het moet het twistpunt blijven in het M.O. De politiek kan niet meer zonder.

Sommige moet je dezer dagen niet veel kwalijk nemen. Zij verkeren in moeilijke tijden, hun illusies worden steeds duidelijker. De vernedering viert hoogtij dagen. De puzzeltjes worden in elkaar gezet. DE overwinnaar heeft altijd gelijk. Het gevoel van de beste en machtigste Ummah kurijat linnasi * is ontaard in een natte droom.


In een vers in de kuran staat:
Jullie zijn het beste volk onder de mensen

Irshad Manji:
Manji stelt dat het Arabische tribalisme de islam in de 7e eeuw gegijzeld heeft: "Als ik tjidens mijn lezingen hierover praat word ik door de Arabieren in de zaal uitgescholden, maar zie ik alle Iraniers, Turken of Aziatische moslims knikken. 80% van de moslims wereldwijd is geen Arabier, toch mag je tegen Allah alleen in het Arabisch bidden en houden Arabische leiders iedereen onder de duim. Wereldwijd zijn er veel meer moslims gestorven door het Arabisch imperialisme dan door welke koloniale macht dan ook."

http://brechtjesblogje.blogspot.com...shad-manji.html

Wizdom
14-07-06, 21:54
Geplaatst door Amenzu
Sommige moet je dezer dagen niet veel kwalijk nemen. Zij verkeren in moeilijke tijden, hun illusies worden steeds duidelijker. De vernedering viert hoogtij dagen. De puzzeltjes worden in elkaar gezet. DE overwinnaar heeft altijd gelijk. Het gevoel van de beste en machtigste Ummah kurijat linnasi * is ontaard in een natte droom.


In een vers in de kuran staat:
Jullie zijn het beste volk onder de mensen

Irshad Manji:
Manji stelt dat het Arabische tribalisme de islam in de 7e eeuw gegijzeld heeft: "Als ik tjidens mijn lezingen hierover praat word ik door de Arabieren in de zaal uitgescholden, maar zie ik alle Iraniers, Turken of Aziatische moslims knikken. 80% van de moslims wereldwijd is geen Arabier, toch mag je tegen Allah alleen in het Arabisch bidden en houden Arabische leiders iedereen onder de duim. Wereldwijd zijn er veel meer moslims gestorven door het Arabisch imperialisme dan door welke koloniale macht dan ook."

http://brechtjesblogje.blogspot.com...shad-manji.html

Wanneer de ARROGANTIE zijn HOOGTIJ viert is de ZEGE VAN DE ISLAM NABIJ... HOE GROTER DE VERNEDERING HOE GROTER EN ZOETER DE ZEGE...

Rourchid
14-07-06, 22:02
Geplaatst door Al Sawt
Wanneer ga je naar Jeruzalem om de Tempel, die door de Romeinen verwoest is, te herbouwen?

Geplaatst door ronald
Nou, dat bedoel ik nou...zo'n sukkelig antwoord... dat je niet weet dat die Derde Tempel van boven op de Tempelberg wordt neer gelaten. Ik hoef daar niets aan te doen. En dan pretendeer je onze profeten te kennen....?
De Derde Tempel is niet door de Romeinen verwoest.

Hansch
14-07-06, 22:10
Geplaatst door Rourchid

De Derde Tempel is niet door de Romeinen verwoest.

De tweede wel, zoals Jezus al voorspelde, geen steen zal op deze steen behouden blijven en de Tempel werd inderdaad in 70 na chr door de Romeinen verwoest..

Al Sawt
14-07-06, 23:23
Geplaatst door ronald
Nou, dat bedoel ik nou...zo'n sukkelig antwoord... dat je niet weet dat die Derde Tempel van boven op de Tempelberg wordt neer gelaten. Ik hoef daar niets aan te doen. En dan pretendeer je onze profeten te kennen....? Ik pretendeer alleen dat jullie leven in een wereld dat doorgespekt is met Bijbelse taferelen.

Sayfdien
15-07-06, 00:40
Geplaatst door Amenzu
Sommige moet je dezer dagen niet veel kwalijk nemen. Zij verkeren in moeilijke tijden, hun illusies worden steeds duidelijker. De vernedering viert hoogtij dagen. De puzzeltjes worden in elkaar gezet. DE overwinnaar heeft altijd gelijk. Het gevoel van de beste en machtigste Ummah kurijat linnasi * is ontaard in een natte droom.


In een vers in de kuran staat:
Jullie zijn het beste volk onder de mensen

Irshad Manji:
Manji stelt dat het Arabische tribalisme de islam in de 7e eeuw gegijzeld heeft: "Als ik tjidens mijn lezingen hierover praat word ik door de Arabieren in de zaal uitgescholden, maar zie ik alle Iraniers, Turken of Aziatische moslims knikken. 80% van de moslims wereldwijd is geen Arabier, toch mag je tegen Allah alleen in het Arabisch bidden en houden Arabische leiders iedereen onder de duim. Wereldwijd zijn er veel meer moslims gestorven door het Arabisch imperialisme dan door welke koloniale macht dan ook."


http://brechtjesblogje.blogspot.com...shad-manji.html


Hoezo een grudge?

Soldim
15-07-06, 01:07
Geplaatst door Wizdom
Wanneer de ARROGANTIE zijn HOOGTIJ viert is de ZEGE VAN DE ISLAM NABIJ... HOE GROTER DE VERNEDERING HOE GROTER EN ZOETER DE ZEGE...

Is er ook een verband aangetoond met gebruik van HOOFDLETTERS?

Hansch
15-07-06, 09:03
Spuug nooit in de bron waar je zelf ook uit hebt gedronken.
Tenzij die altijd al giftig was.

Amenzu
15-07-06, 10:41
Geplaatst door Wizdom
Wanneer de ARROGANTIE zijn HOOGTIJ viert is de ZEGE VAN DE ISLAM NABIJ... HOE GROTER DE VERNEDERING HOE GROTER EN ZOETER DE ZEGE...

Het zou kunnen, maar ik houd het voorlopig bij de realiteit van de dag.

We zeggen in het Berbers:
Het zijn dromen, die bedelaar in leven houden.

Amenzu
15-07-06, 11:09
Geplaatst door Wizdom
Wanneer de ARROGANTIE zijn HOOGTIJ viert is de ZEGE VAN DE ISLAM NABIJ... HOE GROTER DE VERNEDERING HOE GROTER EN ZOETER DE ZEGE...

En weet jij waarom de molsims niet vereingd zijn? De bovengenoemde conflicten zijn allemaal tot stand gekomen dankzij de Arabieren. Helaas hebben 15% arabische moslims de islam en de msolims verscheurd, maar bovenal zichzelf.


=============

Het panarabisme werd voor het eerst verdedigd door Hoessein ibn Ali, de Sjarif van Mekka, die streefde naar onafhankelijkheid van het Ottomaanse Rijk en de oprichting van een Arabische staat. Tijdens de Eerste Wereldoorlog kreeg hij steun van de Entente (met name de Britten), die Arabië maar al te graag wilde afzonderen van het Ottomaanse Rijk, dat met de Centralen meevocht. Na de oorlog beslisten het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk echter dat de meeste Arabische gebieden onder de twee mogendheden verdeeld zouden worden. Het beloofde Arabië, het latere Saoedi-Arabië, werd gecreëerd in het meer zuidelijk gelegen woestijngebied. De Balfour-verklaring werd door Groot-Brittannië gebruikt om hun inpalming van Palestina als Brits Mandaatgebied te rechtvaardigen. De idealen van het pan-Arabisme werden na de Eerste Wereldoorlog nog lang niet gerealiseerd, en het gebied begon zelfs aan een lange periode van Britse en Franse bezetting.

Een meer formele pan-Arabische ideologie werd opgericht door Michel Aflaq, een stichter van de Ba'ath Partij, rond 1940 in Syrië. De Ba'ath partij combineerde socialisme met Italiaans fascisme. Het panarabisme lag aan de oorzaak van verschillende unificatiepogingen, met als meest in het oog springende voorbeeld de Verenigde Arabische Republiek, een unie van Egypte en Syrië, die echter niet lang bestond.

De oprichting van de nog steeds functionerende Arabische Liga op 22 maart 1945 was ook een poging om tot een Pan-Arabische eenheid te komen. Eveneens is de door Nasser gevoerde politiek van het verenigen van Egypte en Syrië in de Verenigde Arabische Republiek (VAR) en de confederatie de Verenigde Arabische Staten (VAS) met toenmalig Noord-Jemen zo'n mislukte poging geweest.

De Syrische regering is, en de vroegere regering van Irak was, geleid door de Ba'ath Partij, die panarabisme ondersteunt.

Panarabisme kreeg een stevige deuk toen een verenigd Arabisch leger werd verslagen door Israël tijdens de Zesdaagse Oorlog en de onmacht om een in enig welk Arabisch land stevige economische groei te creëren. Tegen de jaren '80 werd panarabisme overschaduwd door panislamitische gedachten.

Hier in Europa is met name de Arabisch-Europese Liga (AEL) een arabisch-nationalistische beweging. Het richt zich primair naar Arabische minderheden in Nederland en België. Het verzet zich tegen assimilatie en probeert een Arabisch bewustzijn te stimuleren.

super ick
15-07-06, 14:15
Geplaatst door Amenzu
Sommige moet je dezer dagen niet veel kwalijk nemen. Zij verkeren in moeilijke tijden, hun illusies worden steeds duidelijker. De vernedering viert hoogtij dagen. De puzzeltjes worden in elkaar gezet. DE overwinnaar heeft altijd gelijk. Het gevoel van de beste en machtigste Ummah kurijat linnasi * is ontaard in een natte droom.


In een vers in de kuran staat:
Jullie zijn het beste volk onder de mensen

Irshad Manji:
Manji stelt dat het Arabische tribalisme de islam in de 7e eeuw gegijzeld heeft: "Als ik tjidens mijn lezingen hierover praat word ik door de Arabieren in de zaal uitgescholden, maar zie ik alle Iraniers, Turken of Aziatische moslims knikken. 80% van de moslims wereldwijd is geen Arabier, toch mag je tegen Allah alleen in het Arabisch bidden en houden Arabische leiders iedereen onder de duim. Wereldwijd zijn er veel meer moslims gestorven door het Arabisch imperialisme dan door welke koloniale macht dan ook."

http://brechtjesblogje.blogspot.com...shad-manji.html

In een ander topic heb ik wel eens getracht om een onderscheid te maken tussen Arabische cultuur en Islam.
Verschillen in bv Zuid-Oost Aziatische landen, Suriname, etc waar de Islam geen enkel probleem vormt.
Je krijgt geen poot aan de grond, de oogkleppen blijven op. Het is altijd de schuld van de ander. En maar klagen.
Moslims die moslims afmaken? Ook de schuld van anderen. Je wordt er moe van.

Hansch
17-07-06, 12:32
Geplaatst door Amenzu
En weet jij waarom de molsims niet vereingd zijn? De bovengenoemde conflicten zijn allemaal tot stand gekomen dankzij de Arabieren. Helaas hebben 15% arabische moslims de islam en de msolims verscheurd, maar bovenal zichzelf.


=============

Het panarabisme werd voor het eerst verdedigd door Hoessein ibn Ali, de Sjarif van Mekka, die streefde naar onafhankelijkheid van het Ottomaanse Rijk en de oprichting van een Arabische staat. Tijdens de Eerste Wereldoorlog kreeg hij steun van de Entente (met name de Britten), die Arabië maar al te graag wilde afzonderen van het Ottomaanse Rijk, dat met de Centralen meevocht. Na de oorlog beslisten het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk echter dat de meeste Arabische gebieden onder de twee mogendheden verdeeld zouden worden. Het beloofde Arabië, het latere Saoedi-Arabië, werd gecreëerd in het meer zuidelijk gelegen woestijngebied. De Balfour-verklaring werd door Groot-Brittannië gebruikt om hun inpalming van Palestina als Brits Mandaatgebied te rechtvaardigen. De idealen van het pan-Arabisme werden na de Eerste Wereldoorlog nog lang niet gerealiseerd, en het gebied begon zelfs aan een lange periode van Britse en Franse bezetting.

Een meer formele pan-Arabische ideologie werd opgericht door Michel Aflaq, een stichter van de Ba'ath Partij, rond 1940 in Syrië. De Ba'ath partij combineerde socialisme met Italiaans fascisme. Het panarabisme lag aan de oorzaak van verschillende unificatiepogingen, met als meest in het oog springende voorbeeld de Verenigde Arabische Republiek, een unie van Egypte en Syrië, die echter niet lang bestond.

De oprichting van de nog steeds functionerende Arabische Liga op 22 maart 1945 was ook een poging om tot een Pan-Arabische eenheid te komen. Eveneens is de door Nasser gevoerde politiek van het verenigen van Egypte en Syrië in de Verenigde Arabische Republiek (VAR) en de confederatie de Verenigde Arabische Staten (VAS) met toenmalig Noord-Jemen zo'n mislukte poging geweest.

De Syrische regering is, en de vroegere regering van Irak was, geleid door de Ba'ath Partij, die panarabisme ondersteunt.

Panarabisme kreeg een stevige deuk toen een verenigd Arabisch leger werd verslagen door Israël tijdens de Zesdaagse Oorlog en de onmacht om een in enig welk Arabisch land stevige economische groei te creëren. Tegen de jaren '80 werd panarabisme overschaduwd door panislamitische gedachten.

Hier in Europa is met name de Arabisch-Europese Liga (AEL) een arabisch-nationalistische beweging. Het richt zich primair naar Arabische minderheden in Nederland en België. Het verzet zich tegen assimilatie en probeert een Arabisch bewustzijn te stimuleren.

Met de nationaal-socialistische beweging in Algerije en Libie is de fascistenclub helemaal weer totaal, en uit deze cliques zijn weer andere cliques ontstaan die weer net een graadje geweldadiger zijn,

de wet van behoud van ellende

krijg je dan.

Maar die Butafika in Algerije heeft wel een huzarenstukje geleverd tegen de GIA, de militante afleiding van de FIS.

Algerije is aardig goed bezig, evenals Marokko en Tunessie,

over 10 jaar heb je daar wellicht stabiele pluroforme democratieen.

ronald
17-07-06, 17:23
Geplaatst door Rourchid

De Derde Tempel is niet door de Romeinen verwoest. [/B]


Ben je de tel kwijt? Die moet nog "gebouwd" worden; spoedig in onze dagen!

ronald
17-07-06, 17:27
Geplaatst door Al Sawt
Ik pretendeer alleen dat jullie leven in een wereld dat doorgespekt is met Bijbelse taferelen.



Gelukkig wel...en niet in een wereld van fabels, verdraaiingen, leugens en kaperijen.

Hansch
17-07-06, 18:39
Geplaatst door ronald
Gelukkig wel...en niet in een wereld van fabels, verdraaiingen, leugens en kaperijen.

Veel maatschappijgeschiedkundigen geven toe dat er in de bijbel betrouwbaar waar gebeurde taferelen staan beschreven, stimmt.

Rourchid
17-07-06, 23:00
Geplaatst door Rourchid 14-07-2006 23:02
De Derde Tempel is niet door de Romeinen verwoest

Geplaatst door ronald 17-07-2006 18:23

Ben je de tel kwijt? Die moet nog "gebouwd" worden; spoedig in onze dagen!
Nee, jij bent de draad kwijt:

Geplaatst door Al Sawt 14-07-2006 19:25

Wanneer ga je naar Jeruzalem om de Tempel, die door de Romeinen verwoest is, te herbouwen?

Geplaatst door ronald 14-07-2006 19:29

Nou, dat bedoel ik nou...zo'n sukkelig antwoord... dat je niet weet dat die Derde Tempel van boven op de Tempelberg wordt neer gelaten. Ik hoef daar niets aan te doen. En dan pretendeer je onze profeten te kennen....?

Geplaatst door Rourchid 14-07-2006 23:02

De Derde Tempel is niet door de Romeinen verwoest.


Geplaatst door Rourchid 14-07-2006 23:02
De Derde Tempel is niet door de Romeinen verwoest

Geplaatst door Hansch 14-07-2006 23:10

De tweede wel, zoals Jezus al voorspelde, geen steen zal op deze steen behouden blijven en de Tempel werd inderdaad in 70 na chr door de Romeinen verwoest..
:slapen:

ronald
17-07-06, 23:35
Geplaatst door Rourchid

Nee, jij bent de draad kwijt:
[/QUOTE] [/quote]
[/quote]
:slapen: [/QUOTE]


De Derde Tempel is nog niet eens gebouwd en dan praat jij erover dat hij niet door de Romeinen is verwoest . Wat een overbodige mededeling. Zeg de Tweede Tempel is door de Romeinen verwoest , dan ben je duidelijker. Dus nogmaals: was je de tel kwijt?

Rourchid
18-07-06, 12:51
Geplaatst door ronald
Nee, jij bent de draad kwijt:

De Derde Tempel is nog niet eens gebouwd en dan praat jij erover dat hij niet door de Romeinen is verwoest . Wat een overbodige mededeling. Zeg de Tweede Tempel is door de Romeinen verwoest , dan ben je duidelijker. Dus nogmaals: was je de tel kwijt?
Jij was de tel kwijt, zie posting Hansch*: http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=2916463#post2916463

*= aan je christelijke bondgenoten heb je echt iets!

Joepie
18-07-06, 17:49
Geplaatst door Al Sawt
Ik pretendeer alleen dat jullie leven in een wereld dat doorgespekt is met Bijbelse taferelen.

en de moslims leven in een wereld die niet doorgepekt is met islamitische tafarelen?

ronald
18-07-06, 17:53
Geplaatst door Rourchid
Jij was de tel kwijt, zie posting Hansch*: http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=2916463#post2916463

*= aan je christelijke bondgenoten heb je echt iets!


Ik was de tel kwijt?.... :haha: Man laat je nakijken.

Rourchid
18-07-06, 18:36
Geplaatst door ronald
Ik was de tel kwijt?.... :haha: Man laat je nakijken.
Je hebt Al Sawt eerst de conlusie dat de Derde Tempel gebouwd is door de Romeinen toegeschreven en vervolgens deze conclusie als een stroman verworpen.

Hansch
18-07-06, 18:38
Nu eerst maar even de as van het kwaad uitroeien !

from Damascus via Teheran to Pyongyang.

ronald
19-07-06, 01:37
Geplaatst door Rourchid

Nee, jij bent de draad kwijt:
[/quote]
[/quote]
:slapen: [/B][/QUOTE]




Je snapt nog steeds niet dat mijn opmerking aan AlSawt ging over "het herbouwen" waar ik aan mee zou moeten helpen volgens hem? Begrijp je?...."herbouwen", her-bou-wen...h-e-r-b-o-u-w-e-n.....sorry...simpeler kan ik het niet uitleggen.
Die hoef ik niet te herbouwen omdat de Derder Tempel op de berg zal worden neergelaten.

....dan kom jij opeens met een nietszeggende mededeling dat de Derde Tempel niet door de Romeinen is verwoest. Slaat nergens op. ner-gens...n-e-r-g-e-n-s. Gesnapt? De Derde Tempel staat er nog niet eens en dan praat jij erover dat hij niet door de Romeinen is verwoest . Wat een overbodige mededeling. Zeg de Tweede Tempel is door de Romeinen verwoest , dan ben je duidelijker. Dus nogmaals: was je de tel kwijt?Als je zou hebben gezegd de de Eerste Tempel niet door de Romeinen was verwoest, dan klopt het. Echter...jouw reactie sloeg nergens op. Ben je nu zo dom? Wil je niet luisteren? Neem je apriori niets van een ander aan? Kan je niet tellen? Of is dit weer een uitleg van je eigengemaakte Bijbel?

Rourchid
19-07-06, 04:24
Geplaatst door ronald

Je snapt nog steeds niet dat mijn opmerking aan AlSawt ging over "het herbouwen" waar ik aan mee zou moeten helpen volgens hem? Begrijp je?...."herbouwen", her-bou-wen...h-e-r-b-o-u-w-e-n.....sorry...simpeler kan ik het niet uitleggen.


Ik zal het nog simpeler maken:

Geplaatst door Al Sawt
Wanneer ga je naar Jeruzalem om de Tempel, die door de Romeinen verwoest is, te herbouwen?

Geplaatst door ronald
Nou, dat bedoel ik nou...zo'n sukkelig antwoord... dat je niet weet dat die Derde Tempel van boven op de Tempelberg wordt neer gelaten. Ik hoef daar niets aan te doen. En dan pretendeer je onze profeten te kennen....?
Al Sawt heeft het hier over de door de Romeinen vewoeste Tweede Tempel en die is fysiek te herbouwen.
Door het gebruik van het aanwijzend voornaamwoord die kan 'die Derde derde Tempel' alleen maar verwijzen naar de door de Romeinen verwoeste Tempel en dat wordt bevestigd door Hansch: gewoon een kwestie van taal.

Geplaatst door ronald

....dan kom jij opeens met een nietszeggende mededeling dat de Derde Tempel niet door de Romeinen is verwoest. Slaat nergens op. ner-gens...n-e-r-g-e-n-s. Gesnapt?


Het slaat op jouw zinsconstructie die de Romeinen het vernielen van de Derde Tempel toeschrijft.

Geplaatst door ronald

De Derde Tempel staat er nog niet eens en dan praat jij erover dat hij niet door de Romeinen is verwoest . Wat een overbodige mededeling.


Met je formulering stel je dat de Derde Tempel er wel gestaan heeft. Maar jij hebt het wel vaker over fantoom aanwezigheid.
Geplaatst door ronald

Zeg de Tweede Tempel is door de Romeinen verwoest , dan ben je duidelijker.


Dat staat in de posting van je christelijke bondgenoot Hansch

Geplaatst door ronald

Dus nogmaals: was je de tel kwijt?


De tel noch de regels van de Nederlandse grammatica was ik kwijt.

Geplaatst door ronald

Als je zou hebben gezegd de de Eerste Tempel niet door de Romeinen was verwoest, dan klopt het.

Over de de Eerste Tempel kan je het beter helemaal niet hebben want anders raak je nog meer in de war.

Geplaatst door ronald

Echter...jouw reactie sloeg nergens op. Ben je nu zo dom? Wil je niet luisteren?

Ik heb een mogelijk misverstand bij niet ingewijde lezers voorkomen.

Geplaatst door ronald

Neem je apriori niets van een ander aan?


:stout:

Geplaatst door ronald
Of is dit weer een uitleg van je eigengemaakte Bijbel?
Dit is verbeteren van incorrecte informatie.

Hansch
19-07-06, 11:57
Joh Rourchid, geef toch gewoon toe dat je fout zat, je blijft maar draaien om details, kom op wees eens edel, en geef ridderlijk toe dat je je had vergist,


weet je dat ik nog nooit een moslim ooit iets heb horen toegeven, vooral niet als het in een geschil met ongelovigen gaat.

vals-eerlijke moslimtrots ?

Hansch
19-07-06, 11:59
Rechters 9,15

En de doornstruik antwoordde: “Als u mij werkelijk tot uw koning wilt zalven, kom dan maar hier, in mijn schaduw is het goed toeven. Maar zo niet, dan zal er uit mijn takken een vuur komen dat de ceders van de Libanon zal verteren.”



Jeseja 29,17

Nog slechts een korte tijd, (voor de Heer)
dan zal de Libanon weer een boomgaard worden, een boomgaard die is als een woud (van ceder).




Laten we ons met deze woorden verzoenen boys, het staat immers in de Indjiel !!

Rourchid
19-07-06, 14:05
Geplaatst door Hansch
vals-eerlijke moslimtrots ?
Nederlandse grammatica!


Geplaatst door Al Sawt
Wanneer ga je naar Jeruzalem om de Tempel, die door de Romeinen verwoest is, te herbouwen?

Geplaatst door ronald
Nou, dat bedoel ik nou...zo'n sukkelig antwoord... dat je niet weet dat die Derde Tempel van boven op de Tempelberg wordt neer gelaten. Ik hoef daar niets aan te doen. En dan pretendeer je onze profeten te kennen....?

btw racistische arrogantie?

Hansch
19-07-06, 14:12
Geplaatst door Rourchid

Nederlandse grammatica!



btw racistische arrogantie?

wanneer dat gebeurt is elke mens welkom.

ronald
19-07-06, 14:13
Geplaatst door Rourchid
Ik zal het nog simpeler maken:



:moe:

ronald
19-07-06, 14:15
Geplaatst door Rourchid
Ik zal het nog simpeler maken:

Al Sawt heeft het hier over de door de Romeinen vewoeste Tweede Tempel en die is fysiek te herbouwen.
Door het gebruik van het aanwijzend voornaamwoord die kan 'die Derde derde Tempel' alleen maar verwijzen naar de door de Romeinen verwoeste Tempel en dat wordt bevestigd door Hansch: gewoon een kwestie van taal.

Het slaat op jouw zinsconstructie die de Romeinen het vernielen van de Derde Tempel toeschrijft.

Met je formulering stel je dat de Derde Tempel er wel gestaan heeft. Maar jij hebt het wel vaker over fantoom aanwezigheid.
Dat staat in de posting van je christelijke bondgenoot Hansch

De tel noch de regels van de Nederlandse grammatica was ik kwijt.
Over de de Eerste Tempel kan je het beter helemaal niet hebben want anders raak je nog meer in de war.

Ik heb een mogelijk misverstand bij niet ingewijde lezers voorkomen.

:stout:

Dit is verbeteren van incorrecte informatie.


Probeer je nu quasi intellectueel te doen? Je snapt nog STEEDS NIET DAT HET SLOEG OP HERBOUWEN HE?


Zo....1 boodschap per keer voor de simpele mind.

Hansch
19-07-06, 14:24
Geplaatst door ronald
Probeer je nu quasi intellectueel te doen? Je snapt nog STEEDS NIET DAT HET SLOEG OP HERBOUWEN HE?


Zo....1 boodschap per keer voor de simpele mind.

nou begrijp ik waarom ze er niets van brouwen in islamia,

ze snappen elkaar ook niet, behalve dan bepaalde ingedramde dagelijkse plichmatige rituelen, daar snappen ze elkaar haast volkomen, gelijk ADO-fans dat doen


biertjuuuuuuuh !

Rourchid
19-07-06, 14:25
Geplaatst door ronald
Probeer je nu quasi intellectueel te doen? Je snapt nog STEEDS NIET DAT HET SLOEG OP HERBOUWEN HE?


Zo....1 boodschap per keer voor de simpele mind.
Sommige 14 en 15 jarigen maken dit soort fouten niet:

Geplaatst door Al Sawt
Wanneer ga je naar Jeruzalem om de Tempel, die door de Romeinen verwoest is, te herbouwen?

Geplaatst door ronald
Nou, dat bedoel ik nou...zo'n sukkelig antwoord... dat je niet weet dat die Derde Tempel van boven op de Tempelberg wordt neer gelaten. Ik hoef daar niets aan te doen. En dan pretendeer je onze profeten te kennen....?
Door het gebruik van het aanwijzend voornaamwoord die stel jij dat de Romeinen de Derde Tempel verwoest hebben.

ronald
19-07-06, 14:26
Geplaatst door Rourchid
Nederlandse grammatica!



btw racistische arrogantie? [/QUOTE]



Racistische arogantie?? Met personen als jij word je als je niet het vermogen bezit om arrogante klootzakken die ook nog eens denken de wijsheid over anderen, andere religies, andere denkbeelden in pacht te hebben, te relativeren, meteen anti-islam, antimoslim, antimarokkaan en antiKoram worden. Wat een zielig mannetje ben je toch. Vanuit het diepste van je hart ben je een racist en kom je hier het tegendeel bewijzen? De pot verwjit de ketel dat die zwart ziet. Dit gaat zelfs verder dan arrogantie: sick in the head.

Hansch
19-07-06, 14:30
The antichristian diversion of Islam (http://www.elchanan.antwoordt.nl/homepage/show/pagina.php?paginaid=186770)

ronald
19-07-06, 14:31
Geplaatst door Rourchid
Sommige 14 en 15 jarigen maken dit soort fouten niet:

Door het herhalen van het aanwijzend voornaamwoord die stel jij dat de Romeinen de Derde Tempel verwoest hebben. [/QUOTE]


Sukkel...nog een keer...het gaat niet om dat woordje "die" maar om dat herbouwen...h-e-r-b-o-u-w-e-n....de Tweede Tempel die herbouwd moet woeden opdat er een Derde zal staan!!! Jij kwam met "De Derde Tempel" aan. Heeft er totaal niet aan toe te voegen. Waardeloze informatie. Het ging om het woord herbouwen...h-e-r-b-o-u-w-e-n....

Rourchid
19-07-06, 14:50
Geplaatst door Hansch
nou begrijp ik waarom ze er niets van brouwen in islamia,

En waar mag 'islamia' zich dan wel bevinden?

Geplaatst door Hansch

ze snappen elkaar ook niet, behalve dan bepaalde ingedramde dagelijkse plichmatige rituelen, daar snappen ze elkaar haast volkomen, gelijk ADO-fans dat doen


biertjuuuuuuuh !
Jouw dagelijks leven?

Rourchid
19-07-06, 14:52
Geplaatst door ronald

Racistische arogantie??


Het was maar een vraagje.
Voor de goede orde moet opgemerkt worden dat de hier opgemelde variant van racisme het ergste soort racisme betreft: zionisme.

Geplaatst door ronald

Met personen als jij word je als je niet het vermogen bezit om arrogante klootzakken die ook nog eens denken de wijsheid over anderen, andere religies, andere denkbeelden in pacht te hebben, te relativeren, meteen anti-islam, antimoslim, antimarokkaan en antiKoram worden.


Tegen wie heb je het nou?

Geplaatst door ronald

Wat een zielig mannetje ben je toch. Vanuit het diepste van je hart ben je een racist en kom je hier het tegendeel bewijzen?


Tegen wie heb je het nou?

Geplaatst door ronald

Dit gaat zelfs verder dan arrogantie: sick in the head.


Tegen wie heb je het nou?

Rourchid
19-07-06, 14:54
Geplaatst door Hansch
The antichristian diversion of Islam (http://www.elchanan.antwoordt.nl/homepage/show/pagina.php?paginaid=186770)
De vlucht naar voren om de werkelijheid te ontvluchten?

Btw Het gaat hier wel om het Palestijns/zionistisch conflict.

Rourchid
19-07-06, 15:00
Geplaatst door ronald

Sukkel...nog een keer...het gaat niet om dat woordje "die" maar om dat herbouwen...


Het gaat om het gebruik van het aanwijzend voornamwoord die waardoor jij stelt dat Al Sawt beweert dat de Romeinen Derde Tempel verwoest zouden hebben.

Geplaatst door ronald

Jij kwam met "De Derde Tempel" aan. Heeft er totaal niet aan toe te voegen. Waardeloze informatie. Het ging om het woord herbouwen...h-e-r-b-o-u-w-e-n....


Je houdt je hier niet aan de tijdlijn; het is begonnen met het absusievelijk gebruik van die.

Geplaatst door ronald

Waardeloze informatie.


Nuttige informatie die mensen ervan zou kunnen weerhouden dergelijke semantische blunders eveneens te maken.

Geplaatst door ronald

Het ging om het woord herbouwen...h-e-r-b-o-u-w-e-n....


Vanwege het gebruik van die kan, volgens jou posting, ...h-e-r-b-o-u-w-e-n alleen betrekking hebben op De Derde Tempel waarover Al Sawt volgens jou zou beweerd zou hebben dat deze door de Romeinen verwoest is.

ronald
19-07-06, 15:16
Geplaatst door Rourchid
Het gaat om het gebruik van het aanwijzend voornamwoord die waardoor jij stelt dat Al Sawt beweert dat de Romeinen Derde Tempel verwoest zouden hebben.

Je houdt je hier niet aan de tijdlijn; het is begonnen met het absusievelijk gebruik van die.

Nuttige informatie die mensen ervan zou kunnen weerhouden dergelijke semantische blunders eveneens te maken.

Vanwege het gebruik van die kan, volgens jou posting, ...h-e-r-b-o-u-w-e-n alleen betrekking hebben op De Derde Tempel waarover Al Sawt volgens jou zou beweerd zou hebben dat deze door de Romeinen verwoest is.


Om te vragen of je retarded bent is een belediging voor diegenen die dat werkelijk zijn. Bij jou speelt duidelijk een andere factor een sleutelrol.

Waar in deze quote zie jij "Derde Tempel" staan???



/Geplaatst door ronald
Nou, dat bedoel ik nou...zo'n sukkelig antwoord... dat je niet weet dat die Derde Tempel van boven op de Tempelberg wordt neer gelaten . Ik hoef daar niets aan te doen. En dan pretendeer je onze profeten te kennen....? "
Maar ok...blijf jij maar in je kop vasthouden dat het over jou abusievelijk "die" ging. Op je laatste opmerking ga ik al helemaal niet op in omdat wel een overtreffende trap is van domheid.

Maar ok...blijf jij maar in je kop vasthouden dat het over jou abusievelijk "die" ging. De nuttige informatie die wij hier meekrijgen is in ieder geval een duidelijk voorbeeld van verdraaiingen, vergissingen, arrogantie op persoonlijk, sociaal en religieus niveau wat niet vreemd is aan je religie. Dat is evident.


Ga jij maar je eigen huiswerk doen om te kijken hoe het met racisme is gesteld in de Islamitische landen. Je weet wel...daar waar sommigen nog slaven hebben, waar tweederangs burgers op racistische gronden als zodanig zijn bestempeld.


Dat in de Sura 3:106,107 staat dat op de dag van het Oordeel, alleen mensen met witte gezichten gered zullen worden. Mensen met zwarte gezichten zullen worden vervloekt. DIT IS RACISME IN DE MEEST PURE VORM. Daar helpt geen metafoor aan.

Antizionisme = antisemitisme dat maak jij keer op keer duidelijk.

Hansch
19-07-06, 15:23
Geplaatst door ronald

Dat in de Sura 3:106,107 staat dat op de dag van het Oordeel, alleen mensen met witte gezichten gered zullen worden. Mensen met zwarte gezichten zullen worden vervloekt. DIT IS RACISME IN DE MEEST PURE VORM. Daar helpt geen metafoor aan.

Antizionisme = antisemitisme dat maak jij keer op keer duidelijk.
Wow, niet zo waar doen, ronald, dit doet zeer !!

Rourchid
19-07-06, 15:39
Geplaatst door ronald

Waar in deze quote zie jij "Derde Tempel" staan???


In jouw quote:

Geplaatst door Al Sawt
Wanneer ga je naar Jeruzalem om de Tempel, die door de Romeinen verwoest is, te herbouwen?

Geplaatst door ronald
Nou, dat bedoel ik nou...zo'n sukkelig antwoord... dat je niet weet dat die Derde Tempel van boven op de Tempelberg wordt neer gelaten. Ik hoef daar niets aan te doen. En dan pretendeer je onze profeten te kennen....?

Geplaatst door ronald

Ga jij maar je eigen huiswerk doen om te kijken hoe het met racisme is gesteld in de Islamitische landen. Je weet wel...daar waar sommigen nog slaven hebben, waar tweederangs burgers op racistische gronden als zodanig zijn bestempeld.


Het onderwerp van de draad gaat over de zionistische entiteit die genocide pleegt in Libanon om de landroof door de zionistische entiteit in stand te houden.

Geplaatst door Al Sawt

De nuttige informatie die wij hier meekrijgen is in ieder geval een duidelijk voorbeeld van verdraaiingen, vergissingen, arrogantie op persoonlijk, sociaal en religieus niveau wat niet vreemd is aan je religie.


De nuttige informatie die jullie hier meekrijgen is dat moslims die hun Nederlands wel op peil houden kunnen rekenen op haat, jaloezie, en xenofobie van de kant van sommige aan minderwaarheidigheidscomplexen lijdende niet-moslims die om hun ongelijk niet hoeven toe te geven zich te buiten gaan aan verdraaiingen etc.

Geplaatst door Al Sawt

Dat in de Sura 3:106,107 staat dat op de dag van het Oordeel, alleen mensen met witte gezichten gered zullen worden. Mensen met zwarte gezichten zullen worden vervloekt. DIT IS RACISME IN DE MEEST PURE VORM. Daar helpt geen metafoor aan.


Dit is al behandeld: http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=2919566#post2919566

ronald
19-07-06, 16:04
Geplaatst door Rourchid
In jouw quote:


Het onderwerp van de draad gaat over de zionistische entiteit die genocide pleegt in Libanon om de landroof door de zionistische entiteit in stand te houden.

De nuttige informatie die jullie hier meekrijgen is dat moslims die hun Nederlands wel op peil houden kunnen rekenen op haat, jaloezie, en xenofobie van de kant van sommige aan minderwaarheidigheidscomplexen lijdende niet-moslims die om hun ongelijk niet hoeven toe te geven zich te buiten gaan aan verdraaiingen etc.

Dit is al behandeld: http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=2919566#post2919566



Dat de quote van AlSawt weg is gevallen denk je een punt te maken. Simpelweg zielig als je dat dacht. Maar ik zie dat je het nog steeds niet snapt.

Mijn uitlating " Ga jij maar je eigen huiswerk doen om te kijken hoe het met racisme is gesteld in de Islamitische landen. Je weet wel...daar waar sommigen nog slaven hebben, waar tweederangs burgers op racistische gronden als zodanig zijn bestempeld." sloeg op jouw uitlating dat zionisme gelijk staat met racisme. Het gaat helemaal niet over een genocide die Israel zou plegen. Jouw makkelijk in de mond genomen beoordelingen in de trant van "genocide in Jenin" e.d. proberen alleen maar de boel te verholocausticeren. Ook zielig. Het gaat ook helemaal niet om maar 1 cm2 "landroof" van Israel. Weer dat zielige vals beschuldigen.


"De nuttige informatie die wij hier meekrijgen is dat moslims die hun Nederlands wel op peil houden kunnen rekenen op haat, jaloezie, en xenofobie van de kant van sommige aan minderwaarheidigheidscomplexen (juist dat voor jou zo belangrijk woordje) lijdende niet-moslims die om hun ongelijk niet hoeven toe te geven zich te buiten gaan aan verdraaiingen etc.???" Jongen je bent te belachelijk voor woorden. Je bewijst jezelf constant.

Goedkoop afdoen met dat metafoor-verhaal-die-ik-uit-de-kast-trek-wanneer-ik-dat-kan-gebruiken van "
Dat in de Sura 3:106,107 staat dat op de dag van het Oordeel, alleen mensen met witte gezichten gered zullen worden. Mensen met zwarte gezichten zullen worden vervloekt. DIT IS RACISME IN DE MEEST PURE VORM. Daar helpt geen metafoor aan." is helemaal niet behandeld. Het is onder de tafel geflikkerd zoals zoveel wat jou niet aan staat.

Al Sawt
19-07-06, 16:33
Geplaatst door Joepie
en de moslims leven in een wereld die niet doorgepekt is met islamitische tafarelen? Dan daag ik je uit om jouw bewering te beargumenteren met feiten!

IbnRushd
19-07-06, 16:38
Geplaatst door ronald

Goedkoop afdoen met dat metafoor-verhaal-die-ik-uit-de-kast-trek-wanneer-ik-dat-kan-gebruiken van "
Dat in de Sura 3:106,107 staat dat op de dag van het Oordeel, alleen mensen met witte gezichten gered zullen worden. Mensen met zwarte gezichten zullen worden vervloekt. DIT IS RACISME IN DE MEEST PURE VORM. Daar helpt geen metafoor aan." is helemaal niet behandeld. Het is onder de tafel geflikkerd zoals zoveel wat jou niet aan staat.

Verbazingwekkend. Ik heb nog een strafpunt overgehouden omdat ik een aantal citaten uit de Talmoed citeerde. Het bleek dat de meeste citaten uit de Talmoed metaforisch al dan niet allegorisch geïnterpreteerd dient te worden. Maar dat jij de Koran durft te interpreteren op grond van valse aantijgingen, gaat boven mijn petje. Wees wat minder gefrustreerd jongen, en wees mans genoeg om je ongelijk toe te geven. Ik weet dat zionisten zoiets moeilijk kunnen verkroppen.

ronald
19-07-06, 17:14
Geplaatst door IbnRushd
Verbazingwekkend. Ik heb nog een strafpunt overgehouden omdat ik een aantal citaten uit de Talmoed citeerde. Het bleek dat de meeste citaten uit de Talmoed metaforisch al dan niet allegorisch geïnterpreteerd dient te worden. Maar dat jij de Koran durft te interpreteren op grond van valse aantijgingen, gaat boven mijn petje. Wees wat minder gefrustreerd jongen, en wees mans genoeg om je ongelijk toe te geven. Ik weet dat zionisten zoiets moeilijk kunnen verkroppen.


Ongelijk in wat? Dat racisme aan de basis staat? Zoals racisme ook aan de basis van het zionisme zou staan?

ronald
19-07-06, 17:17
Geplaatst door Al Sawt
Dan daag ik je uit om jouw bewering te beargumenteren met feiten!


Joepie Joepie is gekomen........ als hij niet komt dan zal ik dat wel doen.

Rourchid
19-07-06, 17:22
Geplaatst door ronald
Dat de quote van AlSawt weg is gevallen denk je een punt te maken.
Simpelweg zielig als je dat dacht. Maar ik zie dat je het nog steeds niet snapt.


Jij wil kennelijk zo graag bewijzen dat Al Sawt een sukkel is dat je jezelf voorbijgelopen bent en je jezelf als een sukkel gedragen hebt.

Geplaatst door ronald

verholocausticeren


Mijn dank voor het aanleveren van deze uitdrukkingswijze.

Geplaatst door Rourchid

Het gaat ook helemaal niet om maar 1 cm2 "landroof" van Israel


De zionistische entiteit heeft inderdaad meer land geroofd dan 1 vierkante centimeter en zal nog meer land roven als de zionistische entiteit daar de kans voor zou krijgen.

Geplaatst door Rourchid

De nuttige informatie die jullie hier meekrijgen is dat moslims die hun Nederlands wel op peil houden kunnen rekenen op haat, jaloezie, en xenofobie van de kant van sommige aan minderwaarheidigheidscomplexen lijdende niet-moslims die om hun ongelijk niet hoeven toe te geven zich te buiten gaan aan verdraaiingen etc.


Geplaatst door ronald

"De nuttige informatie die wij hier meekrijgen is dat moslims die hun Nederlands wel op peil houden kunnen rekenen op haat, jaloezie, en xenofobie van de kant van sommige aan minderwaarheidigheidscomplexen (juist dat voor jou zo belangrijk woordje) lijdende niet-moslims die om hun ongelijk niet hoeven toe te geven zich te buiten gaan aan verdraaiingen etc.???" Jongen je bent te belachelijk voor woorden. Je bewijst jezelf constant.

Wij (1e persoon meervoud ) en jullie (2e persoon meervoud ) kun je ook al niet meer uit elkaar houden, maar ja wat wil als je met betrekking tot resolutie 242 het verschil tussen het mijn en het dijn ook al niet kent.

Geplaatst door ronald

Goedkoop afdoen met dat metafoor-verhaal-die-ik-uit-de-kast-trek-wanneer-ik-dat-kan-gebruiken van "
Dat in de Sura 3:106,107 staat dat op de dag van het Oordeel, alleen mensen met witte gezichten gered zullen worden. Mensen met zwarte gezichten zullen worden vervloekt. DIT IS RACISME IN DE MEEST PURE VORM. Daar helpt geen metafoor aan." is helemaal niet behandeld. Het is onder de tafel geflikkerd zoals zoveel wat jou niet aan staat.
De door mij gegeven toelichting heb je niet onder tafel geflikkerd omdat je geeneens gereageeerd hebt op mijn toelichting die ik - behulpzaam als ik ben - ook nog voorzien heb van een didactische hint om zelfstandig Gen 2:16 correct te kunnen interpreteren.

ronald
19-07-06, 18:22
Geplaatst door Rourchid
Jij wil kennelijk zo graag bewijzen dat Al Sawt een sukkel is dat je jezelf voorbijgelopen bent en je jezelf als een sukkel gedragen hebt.

Mijn dank voor het aanleveren van deze uitdrukkingswijze.

De zionistische entiteit heeft inderdaad meer land geroofd dan 1 vierkante centimeter en zal nog meer land roven als de zionistische entiteit daar de kans voor zou krijgen.

Wij (1e persoon meervoud ) en jullie (2e persoon meervoud ) kun je ook al niet meer uit elkaar houden , maar ja wat wil als je met betrekking tot resolutie 242 het verschil tussen het mijn en het dijn ook al niet kent.

De door mij gegeven toelichting heb je niet onder tafel geflikkerd omdat je geeneens gereageeerd hebt op mijn toelichting die ik - behulpzaam als ik ben - ook nog voorzien heb van een didactische hint om zelfstandig Gen 2:16 correct te kunnen interpreteren.


Het enige sukkelige wat ik gedaan heb is om met een gestoorde als jij mee te gaan in "discussie".

In een discussie zijn er altijd 2 partijen. In deze was het een "wij" en een "jullie" . Dat het bij jou steeds ik en ik is duidt ook weer op je arrogante egocentrisch karakter. Jij hebt Gen.2:16 helemaal niet toe gelicht. Wat je hebt gedaan hebt is het onder de tafel te flikkeren door een hele laag zand eroverheen te gooien. Overblijfsel van zandaanbidden? Didactische hint....echt lachen met jou. Jouw didactisch vermogen is als dat van een brulaap met oogkleppen en oordoppen in.

Rourchid
19-07-06, 18:49
Geplaatst door ronald
Het enige sukkelige wat ik gedaan heb is om met een gestoorde als jij mee te gaan in "discussie".


Als je de hele tijd met de uit Exodus 19 gegritste Berg Sinaï op je rug moet rondlsjouwen kan het je soms wel eens zwaar te moede worden.

Geplaatst door ronald

In een discussie zijn er altijd 2 partijen. In deze was het een "wij" en een "jullie" .


Met dien verstande dat wij niet hetzelfde is als jullie net zoals er een verschil is tussen het mijn en het dijn (resolutie 242!).


Geplaatst door ronald

Dat het bij jou steeds ik en ik is duidt ook weer op je arrogante egocentrisch karakter.


Ik gebruik de eerste persoon enkelvoud om aan te geven dat ik namens mijzelf spreek; een eventueel verschuilen achter groepen (wij etc.) zou ik laf van mezelf vinden.

Geplaatst door ronald

Jij hebt Gen.2:16 helemaal niet toe gelicht. Wat je hebt gedaan hebt is het onder de tafel te flikkeren door een hele laag zand eroverheen te gooien.


Ik heb Gen 2:16 in een generiek verband geplaatst :stout:

Geplaatst door ronald

Overblijfsel van zandaanbidden?


Je eigen probleem?

Geplaatst door ronald

Didactische hint....echt lachen met jou.


Lachen houdt de mens gezond.

Geplaatst door ronald

Jouw didactisch vermogen is als dat van een brulaap met oogkleppen en oordoppen in.
En dit is wat je altijd al tegen je godsdienstleraren had willen zeggen?

ronald
19-07-06, 18:57
Geplaatst door Rourchid
Als je de hele tijd met de uit Exodus 19 gegritste Berg Sinaï op je rug moet rondlsjouwen kan het je soms wel eens zwaar te moede worden.

Met dien verstande dat wij niet hetzelfde is als jullie net zoals er een verschil is tussen het mijn en het dijn (resolutie 242!).


Ik gebruik de eerste persoon enkelvoud om aan te geven dat ik namens mijzelf spreek; een eventueel verschuilen achter groepen (wij etc.) zou ik laf van mezelf vinden.

Ik heb Gen 2:16 in een generiek verband geplaatst :stout:

Je eigen probleem?

Lachen houdt de mens gezond.

En dit is wat je altijd al tegen je godsdienstleraren had willen zeggen?




Gelukkig is het Jodendom en de Tora niet hetzelfde als de Islam en de Koran. Gelukkig heb ik leraren gehad die religieus waren en geen fanatici tegen de anderen. Wij houden ons bezig met de Tora dat zich bezighoudt met Gd .... jullie met jullie godsdienst. Gd zij dank dat dat gelukkig niet hetzelfde is.


Al het andere is alleen meer van bla bla bla.

Rourchid
19-07-06, 19:37
Geplaatst door ronald

Gelukkig is het Jodendom en de Tora niet hetzelfde als de Islam en de Koran.


Zionisme is geen judaïsme (zionisme= racisme).

Geplaatst door ronald

Gelukkig heb ik leraren gehad die religieus waren en geen fanatici tegen de anderen.


Des te tragischer is het dus dat jij een fanaticus bent geworden in het ontkennen van het 8e Gebod.

Geplaatst door ronald

Gd zij dank dat dat gelukkig niet hetzelfde is.


Godzijdank dat ik wel het 8e Gebod onderwezen gekregen heb.

Geplaatst door ronald

Al het andere is alleen meer van bla bla bla.


Als jij o.a. de Tien Geboden bla bla bla vindt, moet je dat zelf weten.

ronald
19-07-06, 19:51
Geplaatst door Rourchid
Zionisme is geen judaïsme (zionisme= racisme).

Des te tragischer is het dus dat jij een fanaticus bent geworden in het ontkennen van het 8e Gebod.

Godzijdank dat ik wel het 8e Gebod onderwezen gekregen heb.

Als jij o.a. de Tien Geboden bla bla bla vindt, moet je dat zelf weten.


Het zit je wel hoog he dat zionisme. Je komt er te pas en te onpas mee. Als je ook constant zit te bewijzen dat anitzionisme gelijk is aan antisemitisme moet het wel in je bloed zitten.

8ste Gebod...wil je tellen volgens de Rambam of volgens Sefer HaChinoeg? Of heb je weer een eigen boekje? Of bedoel je juist die waarvoor Bne Jishmael de Tora heeft verworpen? Erg onduidelijk.

Rourchid
19-07-06, 20:10
Geplaatst door ronald

Het zit je wel hoog he dat zionisme. Je komt er te pas en te onpas mee.


Ik zal er aan consequent aan blijven herinneren zolang als resolutie 242 niet geïmplementeerd wordt.

Geplaatst door ronald

Als je ook constant zit te bewijzen dat anitzionisme gelijk is aan antisemitisme moet het wel in je bloed zitten


Voor dit soort theorieën moet je in Nederland bij Tweede Kamerlid J. Eerdmans zijn.
Of: Het verband tussen Kohaniem en DNA (http://www.hoor-israel.org/Encyclopedie/Fuctionarissen/Kohaniem.htm)

Geplaatst door ronald

8ste Gebod...wil je tellen volgens de Rambam of volgens Sefer HaChinoeg? Of heb je weer een eigen boekje?


Als jij Exodus en Deuteronomium boekjes wil noemen moet je dat zelf weten.

ronald
19-07-06, 20:46
Geplaatst door Rourchid
Ik zal er aan consequent aan blijven herinneren zolang als resolutie 242 niet geïmplementeerd wordt.

Voor dit soort theorieën moet je in Nederland bij Tweede Kamerlid J. Eerdmans zijn.
Of: Het verband tussen Kohaniem en DNA (http://www.hoor-israel.org/Encyclopedie/Fuctionarissen/Kohaniem.htm)

Als jij Exodus en Deuteronomium boekjes wil noemen moet je dat zelf weten.



Dat soort loze "beloftes" doen, vallen ook alleen maar onder wenselijk gedrag vertonen.


Ach...je kunt dingen in je bloed hebben welke fysiologisch zijn (de kohaniem), danwel psychisch (jodenhaat...ook al blijf je het zionistenhaat noemen).


Oh.... je wilt het dus hebben over de Tien uitspraken? Dan zou je over het 8ste gebod kunnen spreken. Typisch natuurlijk maar ja. Nou, dat had ik dan goed gegokt. Mijn antwoord had ik er ook al bij gezet.

Ps. ik had het over volgens bepaalde tellingen ...daar kan jij best een boekje over hebben. In de Tora worden ze niet getelt; daar staan ze gewoon in volgorde.

Rourchid
19-07-06, 21:15
Geplaatst door ronald

Dat soort loze "beloftes" doen, vallen ook alleen maar onder wenselijk gedrag vertonen.


Dat resolutie 242 slechts een lege huls is en zal blijven is zelfbedrog.

Geplaatst door ronald

Ach...je kunt dingen in je bloed hebben welke fysiologisch zijn (de kohaniem), danwel psychisch (jodenhaat...ook al blijf je het zionistenhaat noemen).


Ik haat geen zionisten; ik vind ze deerniswekkend.

Geplaatst door ronald

Dan zou je over het 8ste gebod kunnen spreken. Typisch natuurlijk maar ja. Nou, dat had ik dan goed gegokt.


Aangezien ik het inmiddels tig keer over het 8e Gebod gehad heb is dit nauwelijks gokken te noemen.

Geplaatst door ronald

Ps. ik had het over volgens bepaalde tellingen ...daar kan jij best een boekje over hebben. In de Tora worden ze niet getelt; daar staan ze gewoon in volgorde.


Teveel boekjes bij de Thora kunnen soms het 8e Gebod doen vergeten.

ronald
19-07-06, 21:34
Geplaatst door Rourchid
Dat resolutie 242 slechts een lege huls is en zal blijven is zelfbedrog.

Ik haat geen zionisten; ik vind ze deerniswekkend.

Aangezien ik het inmiddels tig keer over het 8e Gebod gehad heb is dit nauwelijks gokken te noemen.

Teveel boekjes bij de Thora kunnen soms het 8e Gebod doen vergeten.


Ik heb het over jouw loze belofte "er aan herinneren zolang...". Laat maar.


Ja ja ...jouw medelijden is groot. Ook metaforisch zeker?

Ok. In jouw kennisreservoir bestaat alleen 1 x een achtste gebod. Je moet wel preciezer zijn als je iets wilt aanduiden in Tora. Ik zei al dat er op meerdere manieren geteld kan worden, maar dit is ook weer waardeloze informatie voor jou. Ter informatie: de Tien Geboden is een Christelijke aanduiding. Ik begreep vanwege je Amerikaanse link naar State Capitol dat je dat wel wist. Niet een joodse aanduiding.

"...8ste Gebod...dat waarvoor Bne Jishmael de Tora heeft verworpen". He was mij bij intiutie al duidelijk hoor.

Rourchid
19-07-06, 21:51
Geplaatst door ronald
Ik heb het over jouw loze belofte "er aan herinneren zolang...". Laat maar.


Verstandig, voor het zionisme ben ik namelijk niet te porren.

Geplaatst door ronald

Ja ja ...jouw medelijden is groot. Ook metaforisch zeker?


Meer pragmatisch.

Geplaatst door ronald

Ok. In jouw kennisreservoir bestaat alleen 1 x een achtste gebod. Je moet wel preciezer zijn als je iets wilt aanduiden in Tora. Ik zei al dat er op meerdere manieren geteld kan worden, maar dit is ook weer waardeloze informatie voor jou.


Vele van je christelijke bondgenoten zouden maar al te graag Exodus als laatste Boek van de Thora zien.

Geplaatst door ronald

Ter informatie: de Tien Geboden is een Christelijke aanduiding. Ik begreep vanwege je Amerikaanse link naar State Capitol dat je dat wel wist. Niet een joodse aanduiding.


Je hebt al eerder aangegeven dat je je christelijke bondgenoten als satanisten beschouwd.
Met "joods"heeft het zionisme niets te maken; het gaat om de Noachidische Wet als superimpositie van - mbt resolutie 242 - Exodus 20:15 & Deuteronomium 6:19

Geplaatst door ronald

"...8ste Gebod...dat waarvoor Bne Jishmael de Tora heeft verworpen".
Het was mij bij intiutie al duidelijk hoor.
De Koran beschrijft de Thora als boek van Licht en Leiding.