PDA

Bekijk Volledige Versie : Zidane geeft uitsluitsel op televisie



Sayfdien
12-07-06, 10:46
Voetbal: Zidane geeft uitsluitsel op televisie
12 juli 2006, 10:42

PARIJS (ANP) - Aan al het gespeculeer over de aard en inhoud van de beledigingen tegen Zinedine Zidane komt waarschijnlijk een einde. De afgezwaaide aanvoerder van WK-finalist Frankrijk heeft toegezegd woensdagavond te verschijnen in een rechtstreeks tv-programma op het Franse Canal Plus.

Zidane heeft ingestemd met een interview. De uitzending begint om 20.00 uur. Volgens de manager van de voetbalheld zal de Franse voetbalvedette uitleggen waarom hij aan zijn Italiaanse tegenstander Marco Materazzi zondag in de WK-finale in Berlijn, door Italië gewonnen via strafschoppen, een doldrieste kopstoot tegen zijn borst uitdeelde.

Zidane werd voor dat ernstige vergrijp uit het veld gestuurd op advies van de vierde official langs de lijn. Daarmee kwam een triest einde aan de grootse carrière van 'Zizou'.

Woedeuitbarsting

Sinds het nu al historische incident heeft Zidane nog geen enkel commentaar gegeven op zijn woedeuitbarsting. Volgens zijn slachtoffer Marco Materazzi, die het duel na medische behandeling kon voortzetten, had de Franse spelmaker hem ,,super arrogant'' behandeld.

Materazzi gaf toe

De Italiaanse verdediger gaf wel toe dat hij Zidane daarop had beledigd, maar wilde niet zeggen wat hij hem had toegeroepen. Materazzi benadrukte dat het om niets ernstigs ging en dat het iets was wat je wel vaker hoorde op een voetbalveld.

Deskundigen op het gebied van liplezen trekken de verklaring van de Italiaanse international echter in twijfel. Volgens de een zou Materazzi de zus van Zidane voor hoer hebben uitgemaakt, een ander houdt het erop dat de Italiaan de Fransman voor een zoon van een terroristische hoer zou hebben uitgemaakt. Zidane is van Algerijnse afkomst.

FIFA-onderzoek

De wereldvoetbalbond FIFA liet dinsdag weten dat een officieel onderzoek gaande is naar de rode kaart voor Zidane, waarin ook de ,,omstandigheden van het incident'' nadrukkelijk aan de orde zullen komen.

~Panthera~
12-07-06, 10:55
Volgens de een zou Materazzi de zus van Zidane voor hoer hebben uitgemaakt.


Materazzi benadrukte dat het om niets ernstigs ging en dat het iets was wat je wel vaker hoorde op een voetbalveld.


Echte kerels. :moe:

Sayfdien
12-07-06, 11:02
Geplaatst door ~Panthera~
Volgens de een zou Materazzi de zus van Zidane voor hoer hebben uitgemaakt.


Materazzi benadrukte dat het om niets ernstigs ging en dat het iets was wat je wel vaker hoorde op een voetbalveld.


Echte kerels. :moe:

Materazzi heeft zijn woordje gedaan nu nog Zidane.
Beginsel van hoor en wederhoor!

Materazzi heeft al iets verklaard wat niet geloofwaardig klinkt, nl. dat hij echt niet weet wat het woord "terrorist" zou betekenen. :rolleyes:

~Panthera~
12-07-06, 11:11
Geplaatst door Sayfdien
Materazzi heeft zijn woordje gedaan nu nog Zidane.
Beginsel van hoor en wederhoor!

Materazzi heeft al iets verklaard wat niet geloofwaardig klinkt, nl. dat hij echt niet weet wat het woord "terrorist" zou betekenen. :rolleyes:


Dit gedrag hebben koters van 4.

O nee, volwassen voetballers ook, sorry. :moe:

Sayfdien
12-07-06, 11:21
Geplaatst door ~Panthera~
Dit gedrag hebben koters van 4.

O nee, volwassen voetballers ook, sorry. :moe:

Je hebt voetballers en je hebt Materazzi.

Juliette
12-07-06, 11:25
Geplaatst door ~Panthera~
Dit gedrag hebben koters van 4.

O nee, volwassen voetballers ook, sorry. :moe:

Misschien naast scheidsrechters ook nog een kleuterjuf voorzien tijdens wedstrijden om te bemiddelen.

Juf: 'Stop daarmee kinders. Wie is er begonnen Zinedine?'
Zinedine: 'Marco mevrouw!'
Marco: 'Niettes juf. Hij liegt!'
Zinedine: 'Welles juf!'

etc...



:rood:

~Panthera~
12-07-06, 11:54
Geplaatst door Juliette
Misschien naast scheidsrechters ook nog een kleuterjuf voorzien tijdens wedstrijden om te bemiddelen.

Juf: 'Stop daarmee kinders. Wie is er begonnen Zinedine?'
Zinedine: 'Marco mevrouw!'
Marco: 'Niettes juf. Hij liegt!'
Zinedine: 'Welles juf!'

etc...



:rood:


Gesponsord door Mac.Donalds. :tik:

~Panthera~
12-07-06, 11:55
Geplaatst door Sayfdien
Je hebt voetballers en je hebt Materazzi.


Je hebt mensen, en potloden. :tik:

MaRiaH
12-07-06, 16:43
Geplaatst door ~Panthera~
Je hebt mensen, en potloden. :tik:

en voetballers natuurlijk.. :nerd:


:hihi:

observer
12-07-06, 21:01
PARIJS - Zinedine Zidane heeft zijn excuses aangeboden voor de kopstoot tegen de borst van Marco Materazzi. De Franse superster viel de Italiaan aan in de finale van het wereldkampioenschap voetbal. Op aanwijzing van de vierde official werd hij vervolgens uit het veld gestuurd.

Zidane verklaarde woensdag voor de Franse betaalzender Canal plus dat Materazzi zijn moeder en zus met "persoonlijke en harde woorden" beledigde. "Ik vraag vergeving aan alle kinderen die mij hebben gezien", aldus Zidane. "Er was geen excuus voor wat ik heb gedaan." Frankrijk verloor de finale uiteindelijk van Italië na het nemen van strafschoppen.

Beledigingen

Volgens Zidane beledigde Materazzi hem meerdere malen. "Ik probeerde niet te luisteren maar hij bleef ze maar herhalen. Ik wil er nu eerlijk en open over zijn omdat het op televisie gezien is door twee of drie miljard mensen, onder wie miljoenen kinderen."

Overigens zei Zidane ook dat hij geen spijt heeft van zijn actie. Voor Zidane was de kopstoot de laatste actie van zijn loopbaan.

Beste speler

De wereldkampioen van 1998 had voorafgaand aan het WK in Duitsland al besloten na het toernooi een punt achter zijn loopbaan te zetten. Ondanks de rode kaart werd hij door journalisten toch gekozen tot beste speler van het toernooi.

De tuchtcommissie van de wereldvoetbalbond FIFA onderzoekt de actie van Zidane in opdracht van voorzitter Sepp Blatter momenteel. Hij kan daardoor de 'Gouden Bal', de trofee die toebehoort aan de beste speler van het WK, weer kwijtraken.

Blatter: "Als uit dat onderzoek duidelijk naar voren komt dat hij tegen alle sportethiek in heeft gehandeld, moet de FIFA ingrijpen. Dat is onze verantwoordelijkheid, hoewel de uitverkiezing van de meest waardevolle speler van het WK eigenlijk geen FIFA-zaak is."

De Gouden Bal wordt na elk WK toegekend aan de voetballer die van de WK-journalisten de meeste stemmen krijgt. niet dus

quattro
12-07-06, 23:13
Hij kan maar beter excuses aanbieden aan Materazzi, want die komt met een rechtzaak! :fuckit2:
Zidane krijgt ook al een boete van de FIFA. Ik wed ter hoogte van €30.000.

Maurice
12-07-06, 23:31
Zoveel media aandacht schenken en topics wijden aan de verbale communicatie tussen 2 voetballertjes, godsamme zeg, wat een relevantie dat diep ingrijpt in ieders persoonlijk leventje, poeh hé....

tis een beetje hetzelfde nivo als "Conny Breukhoven zou tegen Patty Brard gezegd hebben: "ja, maar die poly melkzuur injectie van mij blijft tenminste langer goed geconserveerd dan die botox injectie van jou, en toen zei Patty woedend; maar mijn kind is tenminste van mezelf dat kan je van die van jou niet zeggen en toen reageerde Connie met... blah blah blah etc. etc."

:maf2:

Lost_lady
12-07-06, 23:32
Geplaatst door quattro
Hij kan maar beter excuses aanbieden aan Materazzi, want die komt met een rechtzaak! :fuckit2:
Zidane krijgt ook al een boete van de FIFA. Ik wed ter hoogte van €30.000.

The franse komen ook met een rechtzaak, dat Zidane door basis van video beelden rood krijg, beweerd een Frans advocaat en wil de finale annuleren. :haha: .....het word maar steeds gekker!

Afgelopen met die r**, nu verder ppl!!!

Red Sonja
12-07-06, 23:38
Geplaatst door Maurice
Zoveel media aandacht schenken en topics wijden aan de verbale communicatie tussen 2 voetballertjes, godsamme zeg, wat een relevantie dat diep ingrijpt in ieders persoonlijk leventje, poeh hé....

tis een beetje hetzelfde nivo als "Conny Breukhoven zou tegen Patty Brard gezegd hebben: "ja, maar die poly melkzuur injectie van mij blijft tenminste langer goed geconserveerd dan die botox injectie van jou, en toen zei Patty woedend; maar mijn kind is tenminste van mezelf dat kan je van die van jou niet zeggen en toen reageerde Connie met... blah blah blah etc. etc."

:maf2:

Tis ook precies datzelfde soort prietpraat, maar dan nog veel triester omdat het zich niet beperkt tot keuterlandje Nederland met zijn Gooise matrasje, maar mondiaal door iedere mongool besproken wordt! :loens:

Maurice
12-07-06, 23:46
Geplaatst door Red Sonja
Tis ook precies datzelfde soort prietpraat, maar dan nog veel triester omdat het zich niet beperkt tot keuterlandje Nederland met zijn Gooise matrasje, maar mondiaal door iedere mongool besproken wordt! :loens:


Precies! :moe:

PotjeVerf
13-07-06, 02:14
Hij heeft dus neits meer gezegd dan hetgeen men al wist.

observer
13-07-06, 07:55
Geplaatst door Maurice
Zoveel media aandacht schenken en topics wijden aan de verbale communicatie tussen 2 voetballertjes, godsamme zeg, wat een relevantie dat diep ingrijpt in ieders persoonlijk leventje, poeh hé....

tis een beetje hetzelfde nivo als "Conny Breukhoven zou tegen Patty Brard gezegd hebben: "ja, maar die poly melkzuur injectie van mij blijft tenminste langer goed geconserveerd dan die botox injectie van jou, en toen zei Patty woedend; maar mijn kind is tenminste van mezelf dat kan je van die van jou niet zeggen en toen reageerde Connie met... blah blah blah etc. etc."

:maf2: het verschil is natuurlijk dat zidane het idool van honderdduizenden is

de boodschap is nu dat geweld gebruiken als je je beledigd voelt een optie is en dat je daar niet voor hoeft te schamen

is dat een boodschap die je aan de jeugd wil meegeven?

~Panthera~
13-07-06, 08:05
http://totallyhilarious.com/zidane_fight_flash_game/?r=aww