PDA

Bekijk Volledige Versie : Guldens inwisselen bij postkantoor



Divine_70
13-07-06, 12:45
Veel Nederlanders blijken nog steeds tientallen guldens in huis te hebben. Vanaf 2 oktober kunnen ze daarom bij postkantoren weer worden omgeruild voor euro's.

30 december
De actie maakt deel uit van de campagne 'Maak euro's van uw guldens' die in het najaar start. Muntgeld kan op 30 december van dit jaar voor het laatst worden omgeruild.

Biljetten
Uit onderzoek van De Nederlandsche Bank (DNB) en het ministerie van Financiën blijkt dat particulieren nog 650 miljoen gulden in huis hebben. Bij slechts 150 miljoen gulden hiervan gaat het om biljetten, die nog tot 2032 kunnen worden omgeruild. Het oude geld kan nu al bij DNB worden ingeleverd.

Onverschillig
Uit het onderzoek blijkt dat slechts 11% van plan is om de guldens daadwerkelijk in te wisselen. Vaak is men niet op de hoogte van de mogelijkheid hiertoe, of vinden ze het bedrag te laag om de moeite te nemen. DNB schat dat per huishouden gemiddeld 53 gulden aan muntgeld is te vinden.

Mijn straatjes krijgen ze lekker niet. :melig2:

888
14-07-06, 08:53
Toevallig nog aantal losse guldens gevonden.

III
14-07-06, 12:45
Geplaatst door Victoria
Toevallig nog aantal losse guldens gevonden.

En ik nog een paar lires. Daar kan ik onbezorgd mijn reet mee afvegen... :giechel:

Zomora
14-07-06, 23:48
Geplaatst door III
En ik nog een paar lires. Daar kan ik onbezorgd mijn reet mee afvegen... :giechel:

Daar heb je Sonja toch voor?

888
17-07-06, 09:31
Geplaatst door III
En ik nog een paar lires. Daar kan ik onbezorgd mijn reet mee afvegen... :giechel:

Gewoon in je plakboek.

III
17-07-06, 17:08
Geplaatst door Zomora
Daar heb je Sonja toch voor?

Vlooiendruppels niet geholpen?

Wat heeft die Sonja nou weer met mijn stinkreet te maken dan?
Die stinken als een malle,vieze ongewassen billen...
Ga effe ducio gast, wij willen niet aan jouw reet zitten!