PDA

Bekijk Volledige Versie : MDI meldt meer moslimhaat op internet



Couscousje
13-07-06, 20:14
MDI meldt meer moslimhaat op internet
Bron: (ANP/MDI)
Gepubliceerd: donderdag 13 juli 2006 @ 14:44

Het aantal meldingen over racisme en discriminatie op internet is afgelopen jaar gedaald maar de meldingen over moslimhaat namen toe. Het Meldpunt Discriminatie Internet (MDI) kreeg in 2005 bijna 1.300 unieke meldingen binnen, een daling met 400 vergeleken met 2004. Maar dat jaar was er een piek zegt het MDI, vanwege de nasleep van de moord op Theo van Gogh. In vergelijking met 2003 is het aantal meldingen stabiel gebleven.

Het MDI publiceerde gisteren haar jaarverslag. De meeste klachten die in 2005 binnenkwamen gingen over discriminatie van Marokkanen, antisemitisme en moslimhaat. Uitgesplitst ging het om 186 unieke klachten over uitingen van discriminatie van Marokkanen, 175 over Afrofobie (anti-zwart racisme), 371 klachten over Islamofobie (moslimhaat), 302 over antisemitisme (jodenhaat) en 306 maal over overige discriminatie op grond van ras.

Volgens het MDI is in 2005 het aantal meldingen over discriminatie van moslims flink gestegen. Hetzelfde geldt voor meldingen over haat t.o.v. allochtonen en buitenlanders. Ook het aantal de meldingen over Afrofobie en discriminatie van Marokkanen steeg flink. Het aantal meldingen over antisemitisme en 'Nederlanderhaat' nam iets af.

Moslimhaat
De meeste meldingen ontvangt het MDI over uitlatingen op interactieve websites, zoals fora en weblogs. Moslimhaat komt volgens het MDI, buiten op extreem-rechtse sites, voor een groot deel voor op neutrale websites die aandacht besteden aan de actualiteit. Deze worden ''vaak vervuild met discriminerende uitingen''.

Wat betreft de meldingen over moslimhaat noemt het MDI er van de 371 zeker 170 strafbaar. Van 74 werd aangifte gedaan bij Justitie. Over de afhandelingen van de aangiften is het MDI ontevreden. Volgens het MDI duurt het nog steeds te lang voordat het Openbaar Ministerie beslist om wel of niet tot vervolging over te gaan. ''Justitie doet te weinig en wat zij doet is meestal te laat. De actualiteit is dan alweer verdwenen. Mensen kunnen daardoor het gevoel krijgen dat melden geen zin heeft'', aldus voorzitter Marco Hughes.

Momenteel heeft het MDI 20 aangiften lopen waarvan de afhandeling onbekend is. Er liggen ook nog steeds aangiften van 2003 en 2004 waarmee nog weinig tot niets concreets gebeurd is.

Cc

Red Sonja
13-07-06, 20:35
De exteemlinkse fascistenclub MDI (Meldpunt Discriminatie Internet) klaagt over vermeend racisme en discriminatie op de zogenaamde extreem rechtse websites. Ze worden afgeschilderd als islamfoben: mensen die bang zijn voor de uitwassen van de islam. MDI doet voorkomen alsof dat schizofrene gedachten zijn: terreur vanuit de moslimhoek wordt ontkend en Nederlanders mogen de vijand kennelijk niet vrezen.

Ik zal uw geheugen eens opfrissen. We beginnen met het volgende: Hitler had in de oorlog een islamitische SS divisie. Zij waren groot voorstander van de nazi's en zoals u weet vonden de nazi's en vinden de islamieten van nu de joden niet echt lief. Gevolg: naar schatting 6 miljoen doden. Nog steeds mogen we de vijand niet vrezen. Het wachten is op de volgende genocide. Stomgenoeg worden rechtse websites als racistisch aangeduid, maar waren de mensen die dat roepen door het bovenstaande niet de grootste racisten ter wereld?

Zij hebben volkerenmoorden op hun naam staan waarbij miljoenen mensen zijn vermoord. De zogenaamde extreem rechtse websites worden enkel beschuldigd van racisme.

Bron: Misdefinitie

Red Sonja
13-07-06, 20:38
Ruim een jaar geleden konden we vrijwel hetzelfde lezen.

ma 25 apr 2005, 15:45


Moslimhaat op internet toegenomen
AMSTERDAM - Discriminatie op Nederlandse internetpagina's komt steeds vaker voor. Het Meldpunt Discriminatie Internet (MDI) deelt dat in het maandag verschenen jaarverslag 2004 mee. Het aantal meldingen is gestegen van ruim 1200 in 2003 naar 1800.

Een van de meeste opvallende stijgingen betreft het aantal gemelde uitingen over islamofobie. In een jaar tijd is het aantal verdubbeld van 231 naar 409 in 2004, terwijl het aantal in 2003 juist was teruggegelopen. De moord op Theo van Gogh heeft volgens het MDI hier een belangrijk aandeel in gehad. Na november 2004 constateerde het MDI veel meer discriminerende opmerkingen over moslims dan daarvoor.

Bij veel van de meldingen over moslims, worden ook discriminerende uitingen over Turken en Marokkanen gemeld. Ook de toename van het aantal meldingen over discriminatie van Surinamers, Antillianen en Afrikanen en van asielzoekers, vluchtelingen en illegalen valt hiermee te verklaren. Volgens het MDI is bij discriminatie de nuance vaak ver te zoeken en worden mensen van buitenlandse afkomst, moslims, asielzoekers en mensen met een donkere huidskleur in een adem genoemd als 'allochtonen' en 'die zwarten'.

Ook Nederlandse autochtonen zijn sinds de moord op Theo van Gogh meer het doelwit geworden van discriminerende opmerkingen. Het MDI ontving een groot aantal meldingen over websites waarin de moord werd toegejuicht, waarin werd opgeroepen tot jihad in Nederland of waarin Nederlanders werden gediscrimineerd. Het aantal steeg in 2004 van 50 naar 266.

Tegenover seksuele geaardheid lijkt de Nederlander op internet ook steeds minder tolerant. Het aantal meldingen over discriminatie van homoseksuelen is gestegen van 44 naar 149 in 2004. De meeste meldingen over deze vorm van discriminatie betreffen religieus geïnspireerde intolerantie.

De meeste meldingen zijn in de categorie van antisemitisme. Het aantal uitingen is in 2004 niet enorm gestegen, maar blijft met 610 uitingen de grootste categorie. In 2003 was dit aantal nog 514. Het merendeel van dergelijke uitingen is te vinden op typisch extreemrechtse en een aantal islamitische sites.

observer
13-07-06, 23:11
niet serieus nemen, mdi wil gewoon zijn subsidie veilig stellen

he, het is beter dan werken

Red Sonja
13-07-06, 23:16
Geplaatst door observer
niet serieus nemen, mdi wil gewoon zijn subsidie veilig stellen

he, het is beter dan werken

:hihi:

Het is elk jaar weer hetzelfde bericht in de krant..

delankmoedige
14-07-06, 16:30
MDI is zo'n enge extreem-linkse clubje die elk jaar één maal uitgebreid moet gillen om voor het volgend jaar weer uitgebreid uit de subsidieruif te mogen snoepen.
Natuurlijk verlenen de 'objectieve en onafhahahahankelijke' mediacraten hierbij logischerwijs de nodige hand en spandiensten.

Elke keer wanneer ik zo'n onfris berichtje lees van deze Volkert vanderGraafiaanse coterie dan moet ik altijd denken aan de CD hoes van de Dead Kennedys "Give me Convenience or give me Death' waar het hoofd en mond van een knaap is omwikkeld met prikkeldraad.

Dat de huidige centrum-rechtse kabinet geen einde heeft gemaakt aan dit soort gestoorde kliekjes sterkt me in de overtuiging dat stemmen een zinloze bezigheid is.
Desondanks dit jaar Partij voor de Dieren.

sater
14-07-06, 16:35
Geplaatst door Red Sonja
:hihi:

Het is elk jaar weer hetzelfde bericht in de krant..

:slapen:

Red Sonja
14-07-06, 17:03
Geplaatst door sater
:slapen:

Truste! :knipoog:

Red Sonja
14-07-06, 17:56
Geplaatst door delankmoedige

Elke keer wanneer ik zo'n onfris berichtje lees van deze Volkert vanderGraafiaanse coterie dan moet ik altijd denken aan de CD hoes van de Dead Kennedys "Give me Convenience or give me Death' waar het hoofd en mond van een knaap is omwikkeld met prikkeldraad.


Dat geniaal stuk vynil heb ik in huis! :duim:


Geplaatst door delankmoedige

Dat de huidige centrum-rechtse kabinet geen einde heeft gemaakt aan dit soort gestoorde kliekjes sterkt me in de overtuiging dat stemmen een zinloze bezigheid is.
Desondanks dit jaar Partij voor de Dieren.

Het is voor de piepeltjes natuurlijk net alsof er verschil is tussen de verschillende "partijtjes". Ze denken werkelijk waar dat ze nog wat te kiezen hebben. Men houdt zichzelf ook maar wat graag voor de gek.

Prima hoor, maar laat mij er buiten! :cola:

Voor de vorm doe ik ook denk ik wel de partij voor de dieren.
Vooruit met de geit!
Lijkt me nog wel geinig. :melig2:
Deze planeet behoort hen immers toe.

Goodnight
14-07-06, 18:35
Wat grappig, zulke reacties lees ik nou NOOIT als het over zulke berichten gaat, met als verschil dat er in plaats van moslim het woord jood of homo staat.

Heel komisch en oh zo ongeloofwaardig....

Pixelshade
14-07-06, 18:41
dit bord is zo zwaar vervuild door islamofobe kontwormen

Witte78
14-07-06, 18:53
Een fobie staat voor een irrationele angst. Ik denk dat de angst gevoelens die de meeste mensen koesteren jegens de islam niet gebaseerd zijn op irrationele gedachten.

Voorbeeldje: de reactie van de islamitische wereld op een aantal spotprenten.

Iguais
14-07-06, 18:54
Geplaatst door Witte78
Een fobie staat voor een irrationele angst. Ik denk dat de angst gevoelens die de meeste mensen koesteren jegens de islam niet gebaseerd zijn op irrationele gedachten.

Voorbeeldje: de reactie van de islamitische wereld op een aantal spotprenten.

Moslimhaat is de schuld van de moslims. Ze weigeren hun ogen neer te slaan.

Pixelshade
14-07-06, 18:56
Geplaatst door Witte78
Een fobie staat voor een irrationele angst. Ik denk dat de angst gevoelens die de meeste mensen koesteren jegens de islam niet gebaseerd zijn op irrationele gedachten.

Voorbeeldje: de reactie van de islamitische wereld op een aantal spotprenten.

de door de dictaturen geregiseerde reactie bedoel je? Wel alles correct benoemen.

Ik weet een beter voorbeeld, de reactie van blanke christelijke Hollanders na een selectief gemanipuleerd nieuwsbericht over Marokkanen.

Witte78
14-07-06, 19:26
Geplaatst door Pixelshade
de door de dictaturen geregiseerde reactie bedoel je? Wel alles correct benoemen.

Ik weet een beter voorbeeld, de reactie van blanke christelijke Hollanders na een selectief gemanipuleerd nieuwsbericht over Marokkanen.

Het verkeerd informeren van de media heeft niet veel te maken met het wel of niet fobisch zijn van de mensen. Een fobie is namelijk een afwijking. Je wordt niet zomaar opeens fobisch. Dat de media verkeerde informatie doorgeeft om de mensen bang te maken, is dus propoganda, en geen fobie.

Dus evenzo: wel alles correct benoemen.

observer
14-07-06, 19:29
Geplaatst door Goodnight
Wat grappig, zulke reacties lees ik nou NOOIT als het over zulke berichten gaat, met als verschil dat er in plaats van moslim het woord jood of homo staat.

Heel komisch en oh zo ongeloofwaardig.... joden ja

homohaat neemt wel bewijsbaar toe

Red Sonja
14-07-06, 20:05
Geplaatst door Pixelshade
de door de dictaturen geregiseerde reactie bedoel je? Wel alles correct benoemen.

Ik weet een beter voorbeeld, de reactie van blanke christelijke Hollanders na een selectief gemanipuleerd nieuwsbericht over Marokkanen.

Wat een selectief en manipulerende reactie nou toch..

Racisme bestaat in elke cultuur, en kan alleen bestreden worden door het te erkennen èn er openlijk over te spreken.

Door steeds te doen alsof alleen blanken racistisch zijn, kweek je haat tegen blanken waardoor er niks wordt opgelost, integendeel.

Iguais
14-07-06, 20:07
Geplaatst door Red Sonja
Wat een selectief en manipulerende reactie nou toch..

Racisme bestaat in elke cultuur, en kan alleen bestreden worden door het te erkennen èn er openlijk over te spreken.

Door steeds te doen alsof alleen blanken racistisch zijn, kweek je haat tegen blanken waardoor er niks wordt opgelost, integendeel.



Geplaatst door Witte78
Een fobie staat voor een irrationele angst. Ik denk dat de angst gevoelens die de meeste mensen koesteren jegens de islam niet gebaseerd zijn op irrationele gedachten.

Voorbeeldje: de reactie van de islamitische wereld op een aantal spotprenten.

Inderdaad. Als de moslimman gewoon over zich heen laat lopen. Gewoon zijn werk doet, voor zover hij werk heeft. Zijn mond houdt en desgevraagd afstand neemt van het een en ander, dan gaat het helemaal goedkomen. En is er straks van haat geen sprake meer.

Grouphug.

Pixelshade
14-07-06, 20:16
Geplaatst door Witte78
Het verkeerd informeren van de media heeft niet veel te maken met het wel of niet fobisch zijn van de mensen. Een fobie is namelijk een afwijking. Je wordt niet zomaar opeens fobisch. Dat de media verkeerde informatie doorgeeft om de mensen bang te maken, is dus propoganda, en geen fobie.

Dus evenzo: wel alles correct benoemen.

onzin, islamofobie wordt zowel in de politiek als op de tv gebruikt. En hollandse propaganda lijdt wel degelijk tot islamofobie. Als je nu weer gaat zeuren over grammatica open je maar een aparte topic. Inhoudelijke reageren nu.

Pixelshade
14-07-06, 20:18
Geplaatst door Red Sonja
Wat een selectief en manipulerende reactie nou toch..

Racisme bestaat in elke cultuur, en kan alleen bestreden worden door het te erkennen èn er openlijk over te spreken.

Door steeds te doen alsof alleen blanken racistisch zijn, kweek je haat tegen blanken waardoor er niks wordt opgelost, integendeel.

ik heb niet gezegd dat alleen blanken discrimeren. Ik heb het erover dat de achterbakse hollandse media selectief is en inspeelt op de onderbuik gevoelens van de gemiddelde hollandse Jan Lul.

Red Sonja
14-07-06, 20:21
Geplaatst door Iguais
Inderdaad. Als de moslimman gewoon over zich heen laat lopen. Gewoon zijn werk doet, voor zover hij werk heeft. Zijn mond houdt en desgevraagd afstand neemt van het een en ander, dan gaat het helemaal goedkomen.

Typisch het gedrag zoals alle ingeslapen burgers bedoel je?

Lekker onverschillig, dociel en bang... :zozo:

Nee van dat soort hebben we er al veel te veel.
Daar gaat de wereld nou juist van naar de klote.

Red Sonja
14-07-06, 20:34
Geplaatst door Pixelshade
ik heb niet gezegd dat alleen blanken discrimeren. Ik heb het erover dat de achterbakse hollandse media selectief is en inspeelt op de onderbuik gevoelens van de gemiddelde hollandse Jan Lul.

Ja, net zoals diezelfde media de autochtoon een rotgevoel wil geven over zichzelf en hen maar al te graag de racist aanhangt.

Sinds de tweede wereldoorlog en de afschaffing van de slavernij is men systematisch bezig de blanke autochtoon de viespeuk, de rotzak, de fascist de racist en alles wat niet mooi is toe te dichten en ze een gigantisch schuldkomplex aan te leunen.

Ben je toevallig een blanke autochtoon in Nederland, dan ben je dikwijls flink de Jan Lul... jeweetwel; de gemiddelde Hollandse Jan Lul!

Niks erger dan een blanke autochtoon te zijn en de hele dag volkomen ongegrond de racist opgeplakt te krijgen.

Geweldig, die achterbakse linkse politiek correcte media in Nederland.

Iguais
14-07-06, 20:35
Geplaatst door Red Sonja
Typisch het gedrag zoals alle ingeslapen burgers bedoel je?

Lekker onverschillig, dociel en bang... :zozo:

Nee van dat soort hebben we er al veel te veel.
Daar gaat de wereld nou juist van naar de klote.

Jij bent zeker zo`n extreemlinks geval. Nog erger dan mijn soort extremisten.

Red Sonja
14-07-06, 21:24
Geplaatst door Iguais
Jij bent zeker zo`n extreemlinks geval. Nog erger dan mijn soort extremisten.

Ik geloof niet in links en rechts.
Alles is 1 grote pot nat.

Extreemlinks = extreemrechts en vice versa.

Opposites are Opposames..

:maf3:

Goodnight
14-07-06, 21:43
Geplaatst door observer
joden ja

homohaat neemt wel bewijsbaar toe

En moslimhaat niet?

En hoe weet jij dat homohaat toeneemt?

observer
14-07-06, 22:28
Geplaatst door Goodnight
En moslimhaat niet?

En hoe weet jij dat homohaat toeneemt? af en toe beland er eens 1 in het zieken huis

AARDIG
14-07-06, 22:37
Jammer dat velen nog steeds schade-onderscheid wensen te maken, tussen enerzijds fysiek geweld en anderzijds mentaal geweld.

Ik maak dat onderscheid niet. Daarom vind ik Zidane's reactie ook meer dan terecht.

Mentale en fysieke mishandeling zijn in hun verschillende gradaties gelijk aan elkaar. Neem bijvoorbeeld een huwelijk, waar één van de twee voorkomt als maatstaf.

Zomora
14-07-06, 23:57
Bizar dat een topic als deze word opgestart door Couscousje.
Zelf niet bepaald het prototype vriendelijke moslima.

David
15-07-06, 08:39
Geplaatst door Zomora
Bizar dat een topic als deze word opgestart door Couscousje.
Zelf niet bepaald het prototype vriendelijke moslima.


Couscousje rules. :roker:

Zomora
15-07-06, 08:55
Geplaatst door David
Couscousje rules. :roker:


what ? you ? :)

Goodnight
15-07-06, 09:12
Geplaatst door observer
af en toe beland er eens 1 in het zieken huis

Hoe weet je dat?

Witte78
15-07-06, 11:58
Geplaatst door Pixelshade
onzin, islamofobie wordt zowel in de politiek als op de tv gebruikt. En hollandse propaganda lijdt wel degelijk tot islamofobie. Als je nu weer gaat zeuren over grammatica open je maar een aparte topic. Inhoudelijke reageren nu.

Dus je kan dan ook gaan beweren dat veel moslims een Westenfobie hebben. Elk ding waar mensen afschuw voor hebben plakken we gewoon fobie achter, wat jij wil.

Maargoed jij wil dus een reactie op over de media. Of je het nu wil of niet, de nederlandse media is een van de meeste objectieve ter wereld. Uiteraard kloppen er veel dingen niet, maar als je het gaat vergelijk met de media elders in de wereld is het allemaal zo slecht niet in nederland.

Heel veel zaken worden van meerdere kanten belicht. Alleen de mensen die fundamenteel een bepaalde partij of versie aanhangen, zijn daar totaal verblind voor, en zien alleen berichten die van hun visie afwijkt. En gaan meteen roepen dat de media propaganda verkoopt.

Nu vraag ik mij dus af, uit welke bronnen put jij precies dat je kan zeggen dat de media alles over moslims bij elkaar zit te liegen? Hoe weet jij dat jouw bronnen WEL kloppen?

delankmoedige
15-07-06, 13:31
Ach Witte neem je jezelf nu wel serieus.
Hoe krijgt U het voor elkaar om deze woorden in één zin te plaatsen;
Nederland - Media - Objectief ???????

De elkaar zinloos napapagaaiende kaaskopmediacraten zijn allemaal trouwhartige zeloten van de Linkse kerk.
Heeft meneer Witte tussen 4 en 5 op maandag al ooit eens een pikant 'objectief' debat gehoord tussen onafhankelijke 'objectieve' mensen als Redmar Kooistra, Willem breedveld, Bram Stemerdink en Rutger van Santen olv. mevrouw Uitzinger.
Daar komen echt alle stromingen aan bod.

Laat me toch niet grimassen


Dream on, dream on, dream, sometimes dreams come trueeeeeeee :gefeli:


En de islamfobie komt niet door de TV maar doordat bewierrookte martelaren bijna mijn vriendin en kameraad in London hadden opgeblazen. Ze hadden alleen wat schrammen maar ... ach flikker toch op.

Witte78
15-07-06, 13:35
Geplaatst door delankmoedige
Ach Witte neem je jezelf nu wel serieus.
Hoe krijgt U het voor elkaar om deze woorden in één zin te plaatsen;
Nederland - Media - Objectief ???????

De elkaar zinloos napapagaaiende kaaskopmediacraten zijn allemaal trouwhartige zeloten van de Linkse kerk.
Heeft meneer Witte tussen 4 en 5 op maandag al ooit eens een pikant 'objectief' debat gehoord tussen onafhankelijke 'objectieve' mensen als Redmar Kooistra, Willem breedveld, Bram Stemerdink en Rutger van Santen olv. mevrouw Uitzinger.
Daar komen echt alle stromingen aan bod.

Laat me toch niet grimassen


Dream on, dream on, dream, sometimes dreams come trueeeeeeee :gefeli:


En de islamfobie komt niet door de TV maar doordat bewierrookte martelaren bijna mijn vriendin en kameraad in London hadden opgeblazen. Ze hadden alleen wat schrammen maar ... ach flikker toch op.

Noem mij dan één land dat WEL een objectieve media heeft. Of in ieder geval, een media die objectiever is dan die in nederland.

delankmoedige
15-07-06, 13:56
Ik vind Duitsland behoorlijk objectief.
De Engelsen (lees London) zijn zo links als de pest. Dat hele land is trouwens in verwarring, ze hebben een linkse partij die rechts is en een rechtse partij die links is. Schizo ahoi !
Toen ik Zweden was bij een amiga moest ik ook kotsen en dan niet alleen van de slecht gestookte drank. Die emancipatoire club is zo links dat de beeldbuis spontaan op zijn kant kantelt.
Maar ik vind Duitsland wel behoorlijk neutraal, zakelijk, kort, bondig. En wanneer een debat wordt georganiseerd dan komt iedereen aan de beurt van extreem links tot behoorlijk rechts.
En wat een verademing dat er geen rooie gelooide aardappel als Clairy Polak er doorheen zit te wauwelen met haar eeuwige PvdA-promotie praatje.

In het enige land waar ik ook elk half jaar ben Portugal (mijn broertje en neefje leven daar) probeer ik het ook wel te volgen maar ik krijg die apentaal maar niet onder de knie maar wat ik versta is niet bijster bemoedigend. In Portugal draait het om drie dingen; voetbal, Futjebal en voetbal. De rest zal ze een reet roesten.

O ja Eire, Canada, Australia en Scotia zijn ook behoorlijk neutral. Van de andere landen weet ik te weinig af of ben ik te kort geweest om een goed afgewogen oordeel te komen en je kent me. Ik weeg altijd al mijn woorden op een gouden weegschaaltje voordat ik ze neerkriebel.
Daarom is mijn spelling ook altijd feilloos.

Witte78
15-07-06, 14:08
Geplaatst door delankmoedige
Ik vind Duitsland behoorlijk objectief.
De Engelsen (lees London) zijn zo links als de pest. Dat hele land is trouwens in verwarring, ze hebben een linkse partij die rechts is en een rechtse partij die links is. Schizo ahoi !
Toen ik Zweden was bij een amiga moest ik ook kotsen en dan niet alleen van de slecht gestookte drank. Die emancipatoire club is zo links dat de beeldbuis spontaan op zijn kant kantelt.
Maar ik vind Duitsland wel behoorlijk neutraal, zakelijk, kort, bondig. En wanneer een debat wordt georganiseerd dan komt iedereen aan de beurt van extreem links tot behoorlijk rechts.
En wat een verademing dat er geen rooie gelooide aardappel als Clairy Polak er doorheen zit te wauwelen met haar eeuwige PvdA-promotie praatje.

In het enige land waar ik ook elk half jaar ben Portugal (mijn broertje en neefje leven daar) probeer ik het ook wel te volgen maar ik krijg die apentaal maar niet onder de knie maar wat ik versta is niet bijster bemoedigend. In Portugal draait het om drie dingen; voetbal, Futjebal en voetbal. De rest zal ze een reet roesten.

O ja Eire, Canada, Australia en Scotia zijn ook behoorlijk neutral. Van de andere landen weet ik te weinig af of ben ik te kort geweest om een goed afgewogen oordeel te komen en je kent me. Ik weeg altijd al mijn woorden op een gouden weegschaaltje voordat ik ze neerkriebel.
Daarom is mijn spelling ook altijd feilloos.


Dit zou dus betekenen dat de duitse media een volledig andere stelling in neemt inzake gebeurtenissen rondom moslims. Het zou dus ook betekenen dat "islamfobie" in duitsland vrijwel niet voorkomt.

Naar mijn idee waren de nederlandse media en de duitse media niet zo heel verschillend. Ik zal me er eens in verdiepen.

In ieder geval, je verzwakte reactie geeft wel aan dat het inderdaad niet diep en diep triest is in nederland, maar dat er gewoon wat problemen zijn. Dus mijn stelling dat nederland een van de meest objectieve media heeft vind ik nog steeds niet zo een vreemde stelling.

delankmoedige
15-07-06, 14:18
Ik wist het.
Dat krijg je er ook van als je mild probeert te zijn. Ik moet niet tegen mijn verderfelijke natuur ingaan.

De alhier zo gehate Pim Fortuyn is vermoord door een zekere Volkert van der Graaf, die echter is bewapend is door de media. Ik geef toe de kogels kwamen van zowel links als rechts. Wat dacht je van deze; deze jongeman is trouwens in het werkelijke leven slechts een sportjournalist bij het AD en ontwerpt samen met Hugo B. nederlands elftal t-shirtjes.

Op de bühne Trouw-columnist en Grote Denker Matty Verkamman die het volgende over Fortuyn schreef:
'Jij vuile, kale nepprofessor, jij hebt de intelligentie van Adolf Hitler en de charme van Heinrich Himmler! Jij leeft van haat en daarom hoop ik dat je in die dark room van je zo gauw mogelijk aids krijgt.

Iedereen mag zijn eigen gedachte hebben maar van een objectieve journalist verwacht toch wat meer allure (ik kan er zo nog een dikke 300 uit de mouw toveren als U hierom mocht bidden)

Dus dat geleuter van jou over de aartstrouwe media is bullshit.
Ik ben het bijna nooit eens met de religieuze fascisten maar hierin hebben ze simpelweg gewoon honderdentien procent gelijk. Alleen anders dan ze denken in hun wriemelbreintjes.

Dat U dit niet zit verontrust me enigszins.

Witte78
15-07-06, 14:52
Geplaatst door delankmoedige
Ik wist het.
Dat krijg je er ook van als je mild probeert te zijn. Ik moet niet tegen mijn verderfelijke natuur ingaan.

De alhier zo gehate Pim Fortuyn is vermoord door een zekere Volkert van der Graaf, die echter is bewapend is door de media. Ik geef toe de kogels kwamen van zowel links als rechts. Wat dacht je van deze; deze jongeman is trouwens in het werkelijke leven slechts een sportjournalist bij het AD en ontwerpt samen met Hugo B. nederlands elftal t-shirtjes.

Op de bühne Trouw-columnist en Grote Denker Matty Verkamman die het volgende over Fortuyn schreef:
'Jij vuile, kale nepprofessor, jij hebt de intelligentie van Adolf Hitler en de charme van Heinrich Himmler! Jij leeft van haat en daarom hoop ik dat je in die dark room van je zo gauw mogelijk aids krijgt.

Iedereen mag zijn eigen gedachte hebben maar van een objectieve journalist verwacht toch wat meer allure (ik kan er zo nog een dikke 300 uit de mouw toveren als U hierom mocht bidden)

Dus dat geleuter van jou over de aartstrouwe media is bullshit.
Ik ben het bijna nooit eens met de religieuze fascisten maar hierin hebben ze simpelweg gewoon honderdentien procent gelijk. Alleen anders dan ze denken in hun wriemelbreintjes.

Dat U dit niet zit verontrust me enigszins.

Je hebt het nu over wat binnenlands bekrompe geleuter. Volgens mij kijken de meeste mensen daar door heen. Zie de populariteit die pim had.

Ik zie niet in wat dit te maken heeft met het aanwakkeren van moslim haat on/of angst. Volgens mij is nederland wat dat betreft aardig in lijn met de rest van Europa.

Red Sonja
15-07-06, 15:40
Geplaatst door Witte78
Dus je kan dan ook gaan beweren dat veel moslims een Westenfobie hebben.

Genau! ;)

Maargoed, deze topic gaat feitelijk over niets anders dan het verkrijgen van de jaarlijkse subsidie d.m.v. hand- en spandiensten van de media voor een stel linkse fascisten.

:slaap:

Red Sonja
15-07-06, 15:51
Geplaatst door delankmoedige
Ik vind Duitsland behoorlijk objectief.

De Engelsen (lees London) zijn zo links als de pest.
Dat hele land is trouwens in verwarring, ze hebben een linkse partij die rechts is en een rechtse partij die links is. Schizo ahoi !

Maar ik vind Duitsland wel behoorlijk neutraal, zakelijk, kort, bondig.
En wanneer een debat wordt georganiseerd dan komt iedereen aan de beurt van extreem links tot behoorlijk rechts.

En wat een verademing dat er geen rooie gelooide aardappel als Clairy Polak er doorheen zit te wauwelen met haar eeuwige PvdA-promotie praatje.


Volledig mee eens. De Duitse media komen mij ook veel objectiever en zakelijker over dan de Nederlandse. Daarbij vergeleken is het hier een verschrikkelijk sneu HEIKNEUTERLANDJE.

En wat je laatste opmerking betreft: Ik erger me ook groen en geel aan dat mens met die immer grijnzende kop en die zelfgenoegzaam glinsterende gluipoogjes. En dat komt maar elke avond met haar kop op TV en dat blijft maar doorgaan, jaar in jaar uit...

Bleeergghhh! :kotsen:

delankmoedige
15-07-06, 15:52
Mon dieu
Ik ben het zowel met de altijd innemende edoch wijze Red Sonia als Witte eens. Daar mag ik gaarne nog een Cragganmore op nemen.

Het klopt dat zowel de MDI een hobbyclubje is van geparkeerde hyper-extreem-linkse overgesubieerde ruifvreters als dat de talentloze en karakterloze mediacraten inderdaad de moslims beetpakken (touchéren) met karmozijn fluwelen handschoentjes die honderd keer zijn gewassen in Robijn extra zacht.

Echter de polka dansen rondom de pikant gloeiende aardappel staat niet gelijk aan onafhankelijkheid en objectiviteit maar is juist een uitvloeisel van het feit dat 90% van de nieuwsvorsers zo links zijn dat ze om de haverklap omkantelen.
Het merendeel bestaan ook uit amechtige angsthazen.

Ik heb me vaker afgevraagd hoe het kan dat sommige mensen als op hun negende uitgeblust en oud lijken terwijl ons opa zo kinds als een garnaal was. Mentale progeria of de gesuikerde cognac ?

Red Sonja
15-07-06, 16:05
:hihi:

Ach, Koot en Bie bezongen dat fenomeen al jaren geleden: ouwe lullen heb je al van zestien!

En ze hadden er maar 1 remedie voor: ze moeten weg!
(want ze staan alleen maar in de weg)

:wohaa:

delankmoedige
15-07-06, 16:37
Nou dan ben ik het niet eens met die twee VPRO broekies. Zelfs de Tragically Hip zong reeds op mijn eerste Pinkpop: "I'll drop a caribou !" * en achter die opmerkelijke boodschap sta ik nog steeds honderdentien procent.

Maar als je terugblikt op je leven (we leven in de epoche van Carpe Diem dus tijd genoeg) dan zie je je vrienden transformeren tot bankdirecteuren, kindercipieren, leraressen, werkelozen, accountants, koks, bankrovers en wat al niet meer. Mensen die elkaar nooit zouden tegenkomen wanneer ze als twintigjarige waren uitgescheten.
Aaaaaaaah wat ben ik vandaag toch weer ongegeneerd filosofisch.
Vooruit dan nog eentje van de Hip om de jeugd te bewierroken;

"Angst on the planks, spittin' from a bridge
Just to see how far down it really is"

Nee, met oude geesten heb ik eigenlijk helemaal niks, jammer dat ik mijn benen heb verloren in Vietnam.

* long time running