PDA

Bekijk Volledige Versie : Hizbollah leider zweert de strijd naar Israel te brengen...



Wizdom
14-07-06, 21:48
Hizbollah chief vows to take fight to Israel
Fri Jul 14, 2006 1:59pm ET

BEIRUT (Reuters) - Hizbollah's chief vowed all-out war against Israel on Friday, hinting of attacks deep inside the Jewish state shortly after he survived an air raid that destroyed his home.

Sayyed Hassan Nasrallah, in a dramatic phone call to Hizbollah's TV station said an Israeli navy vessel was burning off Beirut and would sink.

De nederlaag van Israel is naderbij dan iedereen vermoedt...

Spoetnik
14-07-06, 21:51
Geplaatst door Wizdom
Hizbollah chief vows to take fight to Israel
Fri Jul 14, 2006 1:59pm ET

BEIRUT (Reuters) - Hizbollah's chief vowed all-out war against Israel on Friday, hinting of attacks deep inside the Jewish state shortly after he survived an air raid that destroyed his home.

Sayyed Hassan Nasrallah, in a dramatic phone call to Hizbollah's TV station said an Israeli navy vessel was burning off Beirut and would sink.

De nederlaag van Israel is naderbij dan iedereen vermoedt...

Er is inderdaad een schip geraakt, maar de schade was minimaal.

Wizdom
14-07-06, 21:57
BEIRUT (Reuters) - Hizbollah's chief pledged open war on Israel after it bombed his Beirut home on Friday in a dramatic expansion of an assault in Lebanon launched after Hizbollah fighters seized two Israeli soldiers and killed eight.

"You wanted open war. We are going to (wage) open war," he said," Sayyed Hassan Nasrallah said in a telephone message broadcast live on Hizbollah television after the attack.

He said an Israeli navy ship was ablaze off the coast of Beirut. Lebanese security sources said two rockets had hit it.


The Israeli army said the vessel had been lightly damaged in an attack from the shore. Israeli TV said no one was hurt.

"Look at it burn," Nasrallah had declared in his address. "It will sink and along with it dozens of Zionist soldiers."

Celebratory gunfire erupted in the Lebanese capital and drivers honked their horns after Nasrallah's speech.

The Syrian- and Iranian-backed Islamist group, which wants to trade its captives for prisoners held in Israel, fired more rockets across the frontier, killing an Israeli woman and child.

Israeli air strikes destroyed Nasrallah's apartment building and a main Hizbollah office in southern Beirut. Hizbollah said Nasrallah and his family and bodyguards were safe and sound.

An Israeli army spokeswoman would not say if the intention had been to kill Nasrallah. "We targeted by air the headquarters of Hizbollah in southern Beirut. We attacked two structures that are used by the leadership of Hizbollah," she said.

CIVILIAN TARGETS HIT

Israel also attacked many Lebanese civilian installations on the third day of its campaign to force the release of the two Israeli soldiers and halt cross-border rocket strikes.

The assault has drawn mounting international criticism but the White House said President Bush would not press Israel to halt its military operation.


Asked whether Bush had agreed to a request from Lebanese Prime Minister Fouad Siniora that he rein in the Israelis, White House spokesman Tony Snow said: "No. The president is not going to make military decisions for Israel."

The Lebanon violence is the fiercest since 1996 when Israel launched a 17-day blitz on Hizbollah strongholds in the south, four years before its troops pulled out of Lebanon.

Israeli aircraft rocketed runways at Beirut's already closed international airport and bombed a flyover just to the south.

Israeli warplanes blasted the main Beirut-Damascus highway overnight, tightening an air, sea and land blockade of Lebanon, and bombed targets in Beirut's teeming Shi'ite Muslim suburbs, killing three people and wounding 40, security sources said.

Air strikes in south Lebanon killed five more people


Their deaths brought to 66 the number of people, almost all civilians, killed in Lebanon in the past three days.

Hizbollah rocket attacks on northern Israel have now killed four Israelis and wounded more than 150.

Israeli Prime Minister Ehud Olmert's office said such salvos "cannot and will not be allowed to continue".

Snow told reporters that Bush had spoken by telephone to Lebanon's prime minister among other Middle East leaders.


He said Bush believed the Israelis had the right to protect themselves, but should avoid civilian casualties and damage.

BEIRUT GOVERNMENT POWERLESS

Israel holds Lebanon responsible for the actions of Hizbollah, a political-military faction which has members in parliament and in Siniora's mainly anti-Syrian cabinet.

The fragile Beirut government, too divided to disarm Hizbollah or extend its own control to the border, urged the U.N. Security Council to tell Israel to halt its onslaught.

It asked the Council to impose a ceasefire, but Israel said it was trying to free its neighbor from terrorist occupation and insisted the Beirut government secretly backed its actions.

Strong criticism of Israel came from France and the Vatican, as well as Egypt, Jordan and other countries.

The violence in Lebanon coincided with an Israeli incursion into the Gaza Strip launched last month to try to retrieve another captured soldier and halt Palestinian rocket fire.

Israel bombed offices of Hamas lawmakers, destroyed a bridge and fired a tank shell that killed a Palestinian on Friday.

Israeli forces withdrew overnight from central Gaza after two days of fighting, but did not rule out going back in.


Palestinian gunmen blew a huge hole in the border wall between Gaza and Egypt, allowing hundreds of Gazans who had been stranded on the closed border for two weeks to enter the Strip.

Since the Gaza offensive was launched on June 28, Israel has killed more than 80 Palestinians, a majority of them militants.

(Additional reporting by Nadim Ladki, Lin Noueihed, Alaa Shahine and Laila Bassam, and the Jerusalem bureau)

Al Sawt
15-07-06, 00:27
Geplaatst door Spoetnik
Er is inderdaad een schip geraakt, maar de schade was minimaal. Volgens NOS is het geraakt door een onbemande vliegtuigje.


************************************************** ********
Aanval Hezbollah op schip Israël
Een Israëlisch marineschip is voor de Libanese kust zwaar beschadigd geraakt bij een Hezbollah-aanval. Volgens het Israëlische leger staat het schip in brand en wordt naar Israël gesleept.

De Arabische tv-zender al-Jazeera zegt dat vier Israëlische militairen op het marineschip worden vermist, maar dat is niet bevestigd. Het schip is aangevallen met een onbemand vliegtuigje dat vol zat met explosieven.

Het Hezbollah-hoofdkantoor in Beiroet is bij een Israëlische luchtaanval verwoest. De leider van Hezbollah heeft in een reactie Israël gedreigd met oorlog tot diep in Israël.
************************************************** ********

NOS

barfly
15-07-06, 00:45
Wat heerlijk dat Hizbollah Israel heeft weten te motiveren om hun oude conflict nieuw leven in te blazen! :blij:

Jammer dat er zoveel onschuldige Libanezen en Israelis omheen wonen die direct het zaadje zijn. :jammer:

MaRiaH
15-07-06, 01:20
Zag net beelden van een arabische jongen met zijn gehoofddoekte moeder in een Israelische ziekenhuis. Ondergronds wel te verstaan want de hoogtse noodtoestand geldt en men zit in de (enorme) schuilkelder. (Nahariyya)

Deze arabische jongen was geraakt door een raket van Hezbollah..
en werd door Israelische artsen en verpleegkundigen opgelapt.

toch een cynisch beeld..

waanzinnig die oorlog :jammer:

Sayfdien
15-07-06, 01:26
Iran zal n mogelijke aanval op Syrie zien als een aanval tegen Iran.


Israel heeft al moeite met Hezbollah, lijkt me geen verstandige zet om Syrie en daarmee Iran te dwingen om zich echt met het conflict te gaan bemoeien.

Als dit idd het scenario zal zijn, zal de VS ook ingrijpen, maar die ziet zich weer met handen en voeten gebonden in Irak. Horrorscenario is voor de VS dan ook dat het Sjiitisch gedeelte in opstand komt in Irak.

MaRiaH
15-07-06, 01:40
Geplaatst door Sayfdien
Iran zal n mogelijke aanval op Syrie zien als een aanval tegen Iran.


Israel heeft al moeite met Hezbollah, lijkt me geen verstandige zet om Syrie en daarmee Iran te dwingen om zich echt met het conflict te gaan bemoeien.

Als dit idd het scenario zal zijn, zal de VS ook ingrijpen, maar die ziet zich weer met handen en voeten gebonden in Irak. Horrorscenario is voor de VS dan ook dat het Sjiitisch gedeelte in opstand komt in Irak.

Kortom, tis een zooitje daar.. :moe:
Het gaat me aan het hart.. :huil:

Pytaghoras
15-07-06, 01:50
De beste manier om de arrogante Isreal een lesje te leren, is de taferelen te bezorgen zoals in Irak. Door daar chaos te creeeren, krijgen alle terroristen de toegang binnen de zionistische staat. En als dat zover is, dan is het ook einde van Israel.

MaRiaH
15-07-06, 01:52
Geplaatst door Pytaghoras
De beste manier om de arrogante Isreal een lesje te leren, is de taferelen te bezorgen zoals in Irak. Door daar chaos te creeeren, krijgen alle terroristen de toegang binnen de zionistische staat. En als dat zover is, dan is het ook einde van Israel.

Ja tuurlijk.. daar los je het mee op...

sukkels :moe:

Pytaghoras
15-07-06, 02:16
Geplaatst door MaRiaH
Ja tuurlijk.. daar los je het mee op...

sukkels :moe:

Zolang de zionisten in Israel alles te bepalen hebben, komt het daar nooit goed. Israel zorgt voor de meeste ellende in de regio. Elke oorlog of conflict daar wordt direct of indirect veroorzaakt door de zionistische staat.

En het is een feit dat als de situatie daar escaleert dat Israel meeste getroffen zal worden. De "terroristen" zoals al qaida hopen dat het daar escaleert, dan kunnen ze onderdeel maken van strijd.

Amerika dacht dat de oorlog in Irak kort zou duren. Amerika heeft het helemaal niet in de hand en het is echt niet meer te fixen omdat men niet weet tegen wie hij aan het vechten is. Er is geen leider bij wie je aan tafel kan zitten om te kunnen onderhandelen.

Israel hoeft maar even door te gaan met bombardementen, dan maken ze van de puinhopen in Lebanon een bolwerk van terroristen. Raad eens wie als laatste de hoge prijs gaat betalen. Hezbollah is zelf ontstaan door een machtsvacuum.

Israel! Creer dat nog eens en the dream of Al Qaida will be true!!!

Sayfdien
15-07-06, 03:27
Geplaatst door MaRiaH
Ja tuurlijk.. daar los je het mee op...

sukkels :moe:


Een grote stap richting een oplossing zou zijn indien Iran, Syrie en andere landen eveneens kernwapens weten te bemachtigen.
Dan pas gaat men echt naar elkaar luisteren en om de onderhandelingstafel zitten.

barfly
15-07-06, 10:48
Geplaatst door Sayfdien
Een grote stap richting een oplossing zou zijn indien Iran, Syrie en andere landen eveneens kernwapens weten te bemachtigen.
Dan pas gaat men echt naar elkaar luisteren en om de onderhandelingstafel zitten.

De beste oplossing voor het probleem is als we inderdaad Iran en Syrië een zooi atoom bommen geven. Tis jammer voor de inwoners maar het conflict is dan wel meteen opgelost.

Joepie
15-07-06, 12:24
Geplaatst door MaRiaH
Kortom, tis een zooitje daar.. :moe:
Het gaat me aan het hart.. :huil:

De raket in haifa vaan eergisteravond is neergekomen in een arabische wijk.

Joepie
15-07-06, 12:26
Geplaatst door barfly
De beste oplossing voor het probleem is als we inderdaad Iran en Syrië een zooi atoom bommen geven. Tis jammer voor de inwoners maar het conflict is dan wel meteen opgelost.

israel heeft ze al, dus wat wil je daarmee bereiken?

Spoetnik
15-07-06, 12:46
Geplaatst door Spoetnik
Er is inderdaad een schip geraakt, maar de schade was minimaal.

Oeps, dit was iets te vroeg van mij.

4 doden, en het schip is zwaar beschadigd.

Lampo
15-07-06, 13:34
Geplaatst door Joepie
De raket in haifa vaan eergisteravond is neergekomen in een arabische wijk.

Dat willen die israelische arabieren vast wel met graagte incasseren wanneer ze daarbij uitzicht hebben op een toekomstig armoedig leven in een "vrij"" Hezbollah-Palestina.

delankmoedige
15-07-06, 13:42
Aangezien ik vroeger (extreem-)links was was ik fel tegen SOD (itt. mijn broertje).
Echter zoals Churchill reeds zei;

"If you're not liberal when you're young, you have no heart. If you're not conservative when you're older, you have no brain."


Fuck The Middle East

Fuck the middle east
There's too many problems
They just get in the way
We sure could live without them
They hijack our planes
They raise our oil prices
We'll kill them all and have a ball
And end their fuckin' crisis
BEIRUT, LEBANON-Won't exist once we're done
LIBYA, IRAN-We'll flush the bastards down the can
SYRIANS and SHIITES-Crush their faces with our might
Then Israel and Egypt can live in peace without these dicks.


:cola:

Ik wil terug naar dat verhaal van die doodgevaren zwaan.

Sayfdien
15-07-06, 13:48
Geplaatst door Joepie
israel heeft ze al, dus wat wil je daarmee bereiken?

MAD - Mutually Assured Destruction

Sayfdien
15-07-06, 13:50
Geplaatst door Spoetnik
Oeps, dit was iets te vroeg van mij.

4 doden, en het schip is zwaar beschadigd.

Schip is afgesleept, rechtstreeks naar de sloop.

Al Sawt
16-07-06, 16:02
Geplaatst door MaRiaH
Zag net beelden van een arabische jongen met zijn gehoofddoekte moeder in een Israelische ziekenhuis. Ondergronds wel te verstaan want de hoogtse noodtoestand geldt en men zit in de (enorme) schuilkelder. (Nahariyya)

Deze arabische jongen was geraakt door een raket van Hezbollah..
en werd door Israelische artsen en verpleegkundigen opgelapt.

toch een cynisch beeld..

waanzinnig die oorlog :jammer: Kennelijk bezit je een gave om een Sefaried van een Arabier te onderscheiden.

In Galilea leven voornamelijk Arabische joden uit Irak, Yemen en Marokko. Dus ik betwijfel ten zeerste dat het hier gaat om een Palestijnse jongen.

Al Sawt
16-07-06, 16:05
Geplaatst door delankmoedige
Aangezien ik vroeger (extreem-)links was was ik fel tegen SOD (itt. mijn broertje).
Echter zoals Churchill reeds zei;

"If you're not liberal when you're young, you have no heart. If you're not conservative when you're older, you have no brain."


Fuck The Middle East

Fuck the middle east
There's too many problems
They just get in the way
We sure could live without them
They hijack our planes
They raise our oil prices
We'll kill them all and have a ball
And end their fuckin' crisis
BEIRUT, LEBANON-Won't exist once we're done
LIBYA, IRAN-We'll flush the bastards down the can
SYRIANS and SHIITES-Crush their faces with our might
Then Israel and Egypt can live in peace without these dicks.

Dat was ook gedachte van Hitler om aantal landen te laten verdwijnen. Om in vrede te leven met Angelsaksische landen.


Toch intrigerend hoe dergelijke gedachte terug kan komen en dan nog in een gewezen marxist.

Misschien heeft het te maken met Judeo-Christelijke wortels?

ronald
16-07-06, 16:11
Geplaatst door Al Sawt
Kennelijk bezit je een gave om een Sefaried van een Arabier te onderscheiden.

In Galilea leven voornamelijk Arabische joden uit Irak, Yemen en Marokko. Dus ik betwijfel ten zeerste dat het hier gaat om een Palestijnse jongen.


Het is me al weer duidelijk dat je niets over Israel weet, niets over de Golan, niets over Sefardische Joden, niets over de Israelische populatie en last but not least: niets over Palestijnen.

ronald
16-07-06, 16:16
Geplaatst door Al Sawt
Dat was ook gedachte van Hitler om aantal landen te laten verdwijnen. Om in vrede te leven met Angelsaksische landen.


Toch intrigerend hoe dergelijke gedachte terug kan komen en dan nog in een gewezen marxist.

Misschien heeft het te maken met Judeo-Christelijke wortels?


De eerste Christenen waren afkomstig uit de landen rond Israel.... dacht je soms dat het tegenwoordig in die huidige regionen anders was? Hoeveel volkeren en culturen zijn daar wel niet "verdwenen"?

Al Sawt
16-07-06, 16:23
Geplaatst door ronald
Het is me al weer duidelijk dat je niets over Israel weet, niets over de Golan, niets over Sefardische Joden, niets over de Israelische populatie en last but not least: niets over Palestijnen. Volgens -bij jouw geinjecteerde- Rabinate verzinsels, weet ik inderdaad maar weinig over Israel.

Al Sawt
16-07-06, 16:26
Geplaatst door ronald
De eerste Christenen waren afkomstig uit de landen rond Israel.... Eerste Christenen waren afkomstig uit MO. En volgens mijn geschiedenisboek- dus geen Talmoed of Thora- maakte Israel tot 1948 nooit deel uit van MO.



dacht je soms dat het tegenwoordig in die huidige regionen anders was? Hoeveel volkeren en culturen zijn daar wel niet "verdwenen"? Jouw 'volk' zal volgende zijn.

ronald
16-07-06, 16:28
Geplaatst door Al Sawt
Volgens -bij jouw geinjecteerde- Rabinate verzinsels, weet ik inderdaad maar weinig over Israel.



Hoefde je niet te bevestigen.

Leg maar uit war rabinete verzinsels zijn....kom je meer op je eigen terrein.

ronald
16-07-06, 16:30
Geplaatst door Al Sawt
Eerste Christenen waren afkomstig uit MO. En volgens mijn geschiedenisboek- dus geen Talmoed of Thora- maakte Israel tot 1948 nooit deel uit van MO.
Jouw 'volk' zal volgende zijn.


Kijk eens in de Koran waar het Christendom uit is ontstaan....


Gaan we dreigen?

Al Sawt
16-07-06, 16:38
Geplaatst door ronald
Hoefde je niet te bevestigen.

Leg maar uit war rabinete verzinsels zijn....kom je meer op je eigen terrein. Verzinsels dat Joden Semieten zijn en dat ze tot een volk behoren. Die namelijk allemaal recht hebben op een stuk land dat door God aan hun beloofd is.


Dat zijn verzinsels!

Al Sawt
16-07-06, 16:38
Geplaatst door ronald
Kijk eens in de Koran waar het Christendom uit is ontstaan....


Gaan we dreigen? Ik dreig niet. Ik geef je alleen een analyse.

Al Sawt
16-07-06, 16:42
Geplaatst door Ifegineia
Hij zei zelf dat hij Palestijn was. Hij heette Achmed en zijn hoofddoekmams zat naast zijn ziekenhuisbed.

Of... het kunnen natuurlijk joodse figuranten zijn geweest die zich voordeden als Palestijn, als flauwekul je leven makkelijker maakt. Ik heb het nergens kunnen terugvinden.

ronald
16-07-06, 16:42
Geplaatst door Al Sawt
Ik dreig niet. Ik geef je alleen een analyse.


Ja ja...een eigen "analyse"/hoop spuien is geen dreigen. Waar heb jij die analyse dan vandaan? Of is dit weer zo'n laffe draaimanier van discusieren waar hier elders over wordt gesproken?

ronald
16-07-06, 16:44
Geplaatst door Ifegineia
Hij zei zelf dat hij Palestijn was. Hij heette Achmed en zijn hoofddoekmams zat naast zijn ziekenhuisbed.

Of... het kunnen natuurlijk joodse figuranten zijn geweest die zich voordeden als Palestijn, als flauwekul je leven makkelijker maakt.


Ik zei al dat Al Sawt geen moer over Israel weet. Hij weet niet eens dikke accenten in de taal thuis te brengen. Horend doof noemen we dat.

Al Sawt
16-07-06, 16:56
Geplaatst door ronald
Horend doof noemen we dat. Zolang ik geen ideologische oogkleppen op heb, is het best.

bowie
16-07-06, 18:12
Geplaatst door Al Sawt
Kennelijk bezit je een gave om een Sefaried van een Arabier te onderscheiden.

In Galilea leven voornamelijk Arabische joden uit Irak, Yemen en Marokko. Dus ik betwijfel ten zeerste dat het hier gaat om een Palestijnse jongen. een arabische jongen die in israel leeft

Al Sawt
16-07-06, 18:15
Geplaatst door bowie
een arabische jongen die in israel leeft Het is een Palestijn.

Al Sawt
16-07-06, 18:17
Geplaatst door Ifegineia
Dat ik mijn flesje yoghurt nu niet in de koelkast zie (de deur is dicht en hij staat in de keuken) betekent nog niet dat het flesje yoghurt er niet is. Zelfde kijk die jullie hanteren op vermeende bloedbanden in Joodse 'volk'.

Amenzu
16-07-06, 18:23
Geplaatst door ronald
Ik zei al dat Al Sawt geen moer over Israel weet. Hij weet niet eens dikke accenten in de taal thuis te brengen. Horend doof noemen we dat.

HIj weet ook geen moer over Libanon de rest van het MO, behalve de bekende retoriek. Dat is zijn enige bron. Ik weet niet het waar hij vandaan komt, maar dat weet hij ook helemaal niets van.

ronald
16-07-06, 18:31
Geplaatst door bowie
een arabische jongen die in israel leeft



Al Sawt ontkent namelijk dat 20 % van de bevolking Israelische Arabieren zijn. En dan hebben we het niet over diegenen die in de Westbank leven.

Al Sawt
16-07-06, 18:34
Geplaatst door Ifegineia
Van yoghurt naar Israel. Hoe vaak per week moet jij je zevenmijlslaarzen laten verzolen? Volgens mij was jij het die begon over yoghurt. Ik was gewoon ontopic.


By the way, er zit al aardig schot in stabiliteit in die regio, no? De Israeliers hebben via Prodi een staakt het vuuren bestand voor gesteld.

Raketten op Haifa hebben hun uitwerking niet gemist.

Al Sawt
16-07-06, 18:34
Geplaatst door ronald
Al Sawt ontkent namelijk dat 20 % van de bevolking Israelische Arabieren zijn. En dan hebben we het niet over diegenen die in de Westbank leven. Dan wil ik graag een reactie zien, waarin ik dat doe!

ronald
16-07-06, 18:46
Geplaatst door Al Sawt
Dan wil ik graag een reactie zien, waarin ik dat doe!


Zei je niet dat het "een Palestijn" is? Je raakt wel erg in de war met al die verschillende bevolkingsgroepen. Joden zijn de joden niet, Israelische Arabieren zijn geen Israeliers of anders Arabieren.... Had je niet opgevangen waar die jongen vandaan kwam?

Al Sawt
16-07-06, 18:49
Geplaatst door Ifegineia
Uitstekende weergave van de feiten! Daarom zijn de Libanezen nog steeds koekjes aan het uitdelen in het zuiden. :rolleyes: Zolang ditmaal ook de Israeliers ook koekjes incasseren, dan zal het evenwicht worden gehouden.

Al Sawt
16-07-06, 18:52
Geplaatst door ronald
Zei je niet dat het "een Palestijn" is? Je raakt wel erg in de war met al die verschillende bevolkingsgroepen. Joden zijn de joden niet, Israelische Arabieren zijn geen Israeliers of anders Arabieren.... Had je niet opgevangen waar die jongen vandaan kwam? Je had het over mijn ontkenning dat er 20% Arabieren/Palestijnen in Israel leven.

En niet over een naam.

Dus waar doe ik het!

ronald
16-07-06, 19:22
Geplaatst door Al Sawt
Je had het over mijn ontkenning dat er 20% Arabieren/Palestijnen in Israel leven.

En niet over een naam.

Dus waar doe ik het!


Daai het wieltje nog eens om...klap maar in je handjes.....


Ik breng die 20% nadat jij je uitspraak over de "Palestijnse jongen" had gedaan. Heb je alles nog op een rijtje?

sjaen
16-07-06, 20:40
Geplaatst door Al Sawt
Verzinsels dat Joden Semieten zijn en dat ze tot een volk behoren. Die namelijk allemaal recht hebben op een stuk land dat door God aan hun beloofd is.


Dat zijn verzinsels!

Tijn Touber

Toen de Egyptische president Anwar Sadat in 1977 zijn historische bezoek aan de Knesset bracht, begon hij zijn toespraak met de woorden:'Abraham - vrede zij met hem - overgrootvader van Arabieren en joden, bracht een groot offer. Niet uit lafheid, maar uit vrije wil, voortkomend uit het onwankelbare geloof in de idealen die het leven diepgaande betekenis geven.' Sadat hoopte met zijn aanroep de strijdende partijen terug te voeren naar hun gemeenschappelijk bron: Abraham.
Abraham? Jazeker, Abraham. Zowel de joden als de moslims - en zelfs ook de christenen - erkennen hem als de stichter van hun religies. Abraham is niet alleen de bindende factor, maar bovendien de enige over wie geen onenigheid bestaat. Zijn verhaal staat centraal in de Torah, de Koran en in het Oude Testament. Vandaar dat deze aartsvader steeds vaker ten tonele wordt gevoerd om zieltogende vredesprocessen vlot te trekken. Zo zijn er in de Verenigde Staten bijvoorbeeld het Abraham Initiative en het Abraham Program die de aanhangers van de drie religies bij elkaar willen brengen om hun gemeenschappelijkheid te onderstrepen.
Hoe eensgezind hun oorsprong ook is, in de loop der eeuwen zijn jodendom, christendom en islam uit elkaar gegroeid - niet alleen van elkaar, maar ook zijn ze verder van hun eigen bron verwijderd geraakt. Over de dramatische gevolgen lezen we dagelijks in de krant. Er loopt een vloeiende lijn van geweld van de kruistochten via de Holocaust naar de Intifada en de nederzettingenpolitiek. Het blijkt dat veel joden, christenen en moslims geen weet meer hebben van de oorsprong van hun eigen religie en het gemeenschappelijke erfgoed dat zij met elkaar delen.
Een bezoekje aan Jeruzalem maakt duidelijk hoezeer de drie monotheïstische godsdiensten verstrengeld zijn. Alledrie claimen de heilige grond van Abraham. Allereerst het christendom: in de Geboortekerk - die wordt gedeeld door Grieks orthodoxen, rooms-katholieken, Kopten, Armeniërs en Syriërs - is een mozaïek van drie hoofdfiguren die bepalend zijn geweest voor het christelijke denken: Maria, Jezus en … Abraham.
Even verderop staat de beroemde moskee van Abraham, de plek waar Abraham en zijn vrouw Sara zouden zijn begraven. Ooit door joden neergezet, vervolgens door Byzantijnse christenen tot kerk verbouwd en daarna door middeleeuwse moslims tot moskee gemaakt. Tot de Israëlische fundamentalist Baruch Goldstein het een paar jaar geleden nodig vond om hier 29 moslims neer te maaien, baden moslims en joden hier zij aan zij.
Mohammed was zo onder de indruk van 'Abrahams overgave aan Allah', dat de profeet zijn eigen boodschap 'slechts een restoratie van Abrahams geloof' noemde. Mohammed noemt Abraham 'de eerste moslim'.
Voor de joden is Abraham de natuurlijke aartsvader van het Oude Testament. Voor hen staat vast, dat zij het uitverkoren volk zijn, omdat Abraham een 'heilig verbond' met God sloot. Abraham kerfde het verbond in zijn lichaam door de voorhuid van zijn penis af te snijden - iets wat de joden nog altijd doen. En het was Abrahams kleinzoon Jacob - die werd herdoopt tot Israël - die hun natie stichtte.

Wat was er zo bijzonder aan Abrahams leven, dat hij wel 'de vader van de beschaving' wordt genoemd? Om het antwoord op deze vraag te vinden, gaat journalist Bruce Feiler in zijn recent verschenen boek Abraham: In Search of the Father of Civilization niet alleen terug in de tijd, maar laat hij ook hedendaagse rabbijnen, monniken en imams aan het woord. In het boek prijst de Israëlische filosoof Rami Harubi Abraham als de eerste visionair die de concrete werkelijkheid van alledag oversteeg en het abstracte beeld van één onstoffelijke God introduceerde. 'Abraham veranderde de wereld,' betoogt Harubi, 'omdat hij haar een idee bracht. Rivieren, beelden, stenen en landen zijn niet zo belangrijk als het idee, het menselijke idee. Abraham ging de woestijn in, een plek waar helemaal niets is en kwam terug met iets totaal nieuws. En dat nieuwe was gebaseerd op iets onzichtbaars.'
Tot Abrahams bezoek aan de woestijn was het geloof aards, concreet, praktisch en gericht op overleven. Er waren tal van goden: voor de oogst, voor rijkdom, voorspoed, vruchtbaarheid, gezondheid. Hun beelden stonden vreedzaam naast elkaar en ze werden allemaal aanbeden. Abraham zou de eerste zijn geweest die dit gebruik doorbrak en het idee van één God introduceerde.
Misschien had de jonge Abraham wel iets te veel beelden gezien. Zijn vader Terah had een winkel vol beelden. Abraham zag dat de idee achter de beelden uiteindelijk belangrijker was dan de beelden zélf. Hij zag bovendien dat de beelden een belemmering vormden om het wezenlijke te ervaren; de beelden hielden God op een afstand. Het verhaal gaat dat Abraham alle beelden - op één na - in de winkel zou hebben kapot geslagen. In een beroemde joodse legende, die vrijwel identiek in de Koran is terug te vinden, beschuldigt Abraham het ene beeld van deze vernielingen. 'Waarom drijf je de spot met mij?', wil Terah van zijn zoon weten. 'Vraag het maar aan het beeld', antwoordt Abraham. Terah: 'Kom, je weet dat beelden niet kunnen spreken.' En dat is precies wat Abraham wilde horen
De rebelse streek van een eigenzinnige jongeling heeft verstrekkende gevolgen. Niet alleen voor Abrahams eigen godsbeleving, maar ook voor die van de generaties na hem. Voor het eerst in de geschiedenis is er een man opgestaan die zich volledig wil overgeven aan één God. In de woorden van Thomas Cahill, auteur van The Gifts of the Jews: 'Abrahams daad betekent een compleet vertrek van alles wat daarvoor was in de evolutie van cultuur en sensibiliteit.' Een aardverschuiving, dus.
Wat daarna gebeurt, zal de levensloop van de mensheid voorgoed veranderen. Het merkwaardige is uiteraard, dat niemand zeker weet wat allemaal is gebeurd. We weten niet eens zeker of Abraham wel heeft bestaan. Maar wat doet het ertoe? Abraham, God, Isaak, Jacob, Jezus, Mohammed… zij zijn allen larger than life geworden. Is hun werkelijke biografie eigenlijk niet minder belangrijk dan 'de realiteit' die er in de loop der eeuwen van is gemaakt? De tragiek is dat verschillende interpretaties zijn ontstaan, opgeschreven in drie geschriften - en dat fundamentlisten uit naam van die interpretaties het leven van anderen onzeker maken. Een reconstructie van Abrahams verhaal is dan ook een hachelijke onderneming. Desalniettemin…

Abraham zou vijfenzeventig jaar zijn geweest als God hem de opdracht geeft 'heen te gaan' richting het 'beloofde land'. God vertelt er niet bij waar dat is, maar Abraham heeft een rotsvast vertrouwen in zijn roeping. Hij gaat op weg van Haran, het huidige Turkije, naar zijn uiteindelijke bestemming dat het land van Kanaan zal blijken: het huidige Israël. God heeft voor Abraham nóg een speciale bestemming in petto: aartsvader worden van een machtig volk.
In die tijd is Abraham niet de enige die opdrachten 'van boven' krijgt. Maar wat zijn verhaal van andere onderscheidt, is het gegeven dat Abraham niet zozeer in God gelooft, maar dat hij God gelooft - en dat is een wezenlijk verschil. God stelt zich namelijk niet voor. Hij zegt niet: 'Hier spreekt Jahweh', zoals Abraham zijn God noemt. Hij laat zich ook niet zien, zoals hij zich later wel aan Mozes op de berg Sinaï zou tonen. Het feit dat Abraham toch op pad gaat, is een historisch moment, dat een voorbeeld wordt voor het rotsvaste geloof van joden, christenen en moslims. Een voorbeeld dat helaas nog eeuwenlang te vaak tot blind fanatisme zal leiden.
Intussen ontvouwt zich een familiedrama dat immense gevolgen zal hebben. Als aanstaand aartsvader van 'een groot volk' is nageslacht gewenst, maar Abraham heeft geen kinderen en zijn vrouw Sara is de menopauze al gepasseerd. Sara moet dan ook lachen om Gods belofte. Uiteindelijk doet ze niet al te moeilijk en vindt dat Abraham maar een kind moet verwekken bij Hagar, hun slavin. Dat lukt en Ismael wordt geboren.
Maar God komt bij hen terug. Hij had immers opgedragen dat Abraham en Sara een kind zouden krijgen? Had Sara soms geen vertrouwen in God? Het zal haar en toekomstige generaties vrouwen duur komen te staan. Was het ten slotte niet eerder ook al een vrouw - Eva - die een andere goedgelovige man misleidde? Zoals Abraham als voorbeeld diende voor het toekomstige denken over God, zo ontwikkelt Sara zich als het archetype van de onbetrouwbare vrouw. Haar gebrek aan vertrouwen - in het Oude Testament andermaal getoond door vrouwen - maakt de weg vrij voor een vorm van religie die wordt gedomineerd door mannen. Vrouwen zijn voortaan vooral goed in koken en roet in het eten gooien.
Wanneer de bejaarde Sara toch nog bevalt van de aangekondigde zoon, noemen zij hem Isaak, wat zoveel betekent als: 'hij lacht'. Maar het lachen vergaat Abraham en Sara wanneer God jaren later aankondigt, dat zijn 'geliefde zoon' moet worden geofferd. Wederom kent Abrahams vertrouwen geen grenzen en op een vroege ochtend gaat hij met zoonlief op pad. De zoon draagt het hout voor de verbrandingsceremonie op zijn rug. Na drie dagen bereiken zij de Tempelberg waar God zijn offer wil zien. Terwijl vader en zoon de berg beklimmen, vraagt de jongen zich af waar het lam is dat zal worden geofferd. Dan dringt het tot hem door: er is geen lam, hijzelf is het offer. En opnieuw ontvouwt zich een scène die een lange schaduw zal werpen. De zoon zal zich gewillig laten offeren. Hij is bereid voor God te sterven…
Maar dan. Vlak voordat het mes hem zal doden, grijpt God in. Het was slechts een test. Een stem van boven zou hebben geklonken: 'Ik weet nu, dat je meer van mij houdt dan van wie dan ook - zelfs meer dan van je eigen zoon. Omdat je bereid was je zoon te offeren, zal ik je zegenen. Je zult de vader worden van een machtig rijk en je zult nakomelingen hebben zoveel als er sterren in de hemel zijn.'
De offerscène is Abrahams beroemdste daad. Het voorval zet de deur wagenwijd open voor 'heilige offers' en de bereidheid om voor God te sterven. De 'heilige oorlogen' en de zelfmoordaanslagen die krantenkolommen en televisiejournaals vullen, komen voort uit een gevaarlijke verdraaiing van dit principe. Staat bijvoorbeeld in de Koran nog duidelijk te lezen dat je bereid moet zijn voor God te sterven, radicale moslims hebben het opgevat als een rechtvaardiging om je eigen leven én dat van anderen werkelijk te offeren voor God.

Intussen maakt Sara de vrouwenzaak er niet beter op door jaloers te worden. Ze sommeert Abraham om Hagar en Ismael weg te sturen. Met pijn in zijn hart stuurt Abraham de twee de woestijn in, overigens niet voordat God hem geruststelt met de belofte dat ook Ismael vader zal worden van een groot rijk. De Koran vertelt hoe het Hagar en Ismael verder vergaat. Abraham zou hen hebben achtergelaten in de vallei van Mekka, waar God voor hen zou zorgen, onder meer door de geheime bron van Zamzam te openen als zij bijna omkomen van de dorst. Wanneer Abraham hen komt opzoeken, ontdekken vader en zoon de heilige Ka'aba-tempel, een tempel die al eerder ter ere van één God zou zijn gebouwd. Met die ontdekking is de kiem gelegd voor de derde grote godsdienst - na het jodendom en het christendom - waarvan opnieuw Abraham als aartsvader geldt.
Waar Isaak door joden direct als stamvader wordt omarmd, wordt Ismael pas eeuwen later door Mohammed binnengehaald als de verloren zoon. Mohammed was uiterst gecharmeerd door het joodse geloof, wilde zichzelf ertoe bekeren, maar werd afgewezen. Voor hem was het een uitkomst te ontdekken dat joodse schriftgeleerden Ismael al hadden gebombardeerd tot vader van de arabieren - dit op grond van het feit dat Ismael met een Egyptische vrouw zou zijn getrouwd en 'vader van twaalf Arabische stammen' zou zijn. Voor Mohammed was dit dé manier om de islam terug te voeren op de alom gerespecteerde en meest heilige en onbesproken bron: Abraham. Ismael was voor Mohammed niet eens zo belangrijk. In de Koran wordt hij slechts twaalf keer genoemd. Het ging vooral om de bloedlijn naar Abraham.
Maar nog voor de islam opkomt, is aan joodse zijde het idee ontstaan dat zij het door God 'uitverkoren volk' zouden zijn. Wie zichzelf als zodanig beschouwt, vraagt om problemen. Die komen dan ook al snel en zullen helaas nog eeuwen duren - tot op de dag van vandaag. Ook hier zien we, dat de grote problemen pas ontstaan ná de zoveelste interpretatie van Abrahams verhaal.
Er zijn geen aanwijzingen dat Abraham zelf ooit heeft gedacht in termen van uitsluiting of 'uitverkoren'. Het verbond en het ritueel van de besnijdenis zijn voor Abraham niet gekoppeld aan een bloedlijn en al helemaal niet alleen aan Isaak. Isaak was nog niet eens geboren toen God Abraham de opdracht gaf het verbond in zijn lichaam te kerven. Na zichzelf en zoon Ismael te hebben besneden, doet Abraham hetzelfde bij iedereen in zijn omgeving, ook bij het huishoudelijk personeel. Van een uitverkoren volk of bloedlijn is dan helemaal geen sprake.

De historische 'gegevens' dat Ismael de eerstgeborene is en dat niet Isaak maar Ismael als eerste het verbond in zijn lichaam kreeg gekerfd, roepen later vragen op, onder meer bij de profeet Mohammed, halverwege de zevende eeuw - om maar even in de christelijke jaartelling te blijven. Wie was nu eigenlijk uitverkoren? Wie was Abrahams lievelingszoon? Wie werd er nu werkelijk geofferd? De broedertwist, die tijdens hun leven al op gang was gekomen, wordt door de eeuwen heen buiten alle proporties opgeblazen en ontpopt zich als een wrange oorzaak van het (wan)gedrag van fanatieke religieuzen.
Ook het offeren van zijn zoon, zoals Abraham in de schilderkunst het meest is afgebeeld, zou later koren op de molen blijken van radicale gelovigen. Het offermoment verbindt de drie wereldreligies onlosmakelijk met geweld en lijden. Op de mozaïek in de Geboortekerk lijken Isaak en Jezus niet voor niets als twee druppels water op elkaar. Zoals Jessica Harani, godsdienstwetenschapper aan de Universiteit van Tel Aviv, zegt: 'De boodschap is duidelijk: Abraham houdt zo veel van God, dat hij bereid is zijn zoon te offeren. God houdt zo veel van de mensheid, dat hij bereid is zíjn zoon te offeren.' Er is nog een overkomst. Jezus droeg zijn kruis zoals Isaak zijn brandhout droeg.
Het beeld van de lijdende Jezus wordt het boegbeeld van de christelijke kerk, terwijl joden zich vooral verbonden voelen met Isaak, het - letterlijke - slachtoffer. Net als Isaak moeten joden leren hun wrede lot te dragen en lijden zij in stilte. Het is wonderlijk om te zien hoe karakteristiek hele volksstammen zich tot elkaar verhouden, zoals de twee broers met elkaar omgingen. Aan de ene kant Ismael als wildebras; God zou Hagar voor diens geboorte al hebben verzekerd dat Ismael 'zijn hand tegenover iedereen zal opheffen en het met iedereen aan de stok zal krijgen'. Aan de andere kant Isaak als slachtoffer en lijdend voorwerp: door zijn broer gepest, door zijn vader bijna vermoord en door zijn vrouw verraden.

Toch is het niet alleen de genetische bloedlijn die door de eeuwen het karakter van volkeren heeft bepaald. In haar boek A History of God maakt Karen Armstrong duidelijk dat Abraham en zijn zonen niet zozeer de mannen uit Kanaan, Egypte of Mesopotamië zijn. Zij zijn vooral de mannen van de Torah, de Bijbel en de Koran. Kortom: zij zijn wat wij - eeuwen later - van hen hebben gemaakt en wat wij nog steeds van hen maken. Ook Bruce Feiler constateert dat Abraham 'steeds weer opnieuw wordt uitgevonden'. Aan het einde van zijn zoektocht concludeert hij, dat er vele Abrahams zijn. In feite creëert iedere generatie een nieuwe Abraham voor zichzelf.
Feiler heeft geprobeerd de hedendaagse Abraham neer te zetten: Abraham nummer (generatie) 241. 'Deze Abraham is scherpzinnig genoeg om te weten, dat zijn kinderen niet altijd ten volle Gods zegeningen zullen omarmen. Zij zullen ook vechten, moorden, vliegtuigen in gebouwen vliegen, bommen op scholen gooien en Gods vrijgevigheid verkwisten. Maar deze Abraham gelooft - tegen beter weten in - dat zijn kinderen nog steeds vurig naar God verlangen. Ze hebben nog steeds de troost nodig van iets dat groter is dan zijzelf.' Ook Armstrong is er van overtuigd, dat wij die troost altijd zullen zoeken, omdat wij nu eenmaal 'spirituele dieren' zijn. Zij ziet de voortdurende hang naar religie als 'een uiting van het wonder' en 'het mysterie van de menselijke ervaring te leven in een prachtige en angstwekkende wereld.'
Als wij inderdaad zijn 'veroordeeld tot religie', is het dan niet van levensbelang dit gegeven te erkennen en het recht op individuele beleving te respecteren? Want één ding is 2500 jaar na de geboorte van het jodendom, 2000 jaar na die van Jezus en 1400 jaar na die van Mohammed, duidelijk: geen van de drie monotheïstische godsdiensten kan de ander domineren of uitroeien. Dat is vaak geprobeerd en nooit gelukt. De vraag is: kunnen Abrahams kinderen in vrede naast elkaar leven? En: welke rol kan Abraham hierin spelen?

In de huidige interreligieuze bewegingen, waarin mensen van verschillende geloven hun gemeenschappelijkheid onderzoeken, wordt Abraham steeds vaker gebruikt als uitgangspunt voor vredesbesprekingen of als inspiratiebron. Zoals Abraham zijn beide, ruziënde zoons liefhad, is langzamerhand het besef ontstaan, dat het goed mogelijk is naast elkaar te leven, zonder het met elkaar eens te hoeven zijn en zonder elkaar met religieuze teksten om de oren te slaan.
Teruggaan naar het gegeven dat joden, christenen en moslims afstammelingen zijn van dezelfde vader, maakt het gemakkelijker om elkaars verschillende overtuigingen en gewoonten te accepteren. Het is bekend dat kinderen van dezelfde familie misschien niet de beste vrienden worden, maar elkaar wel onvoorwaardelijk steunen en liefhebben als het er op aankomt. Het gevoel bij elkaar te horen, overwint uiteindelijk.
De interreligieuze beweging probeert de verschillen dan ook niet meer weg te poetsen. Rabbijn Rosen zegt in Feilers boek: 'We moeten de verschillen behouden en die leren te respecteren. Iedere religie heeft haar unieke benadering om God te bereiken. Maar wij hebben ook een universele dimensie in de tradities die we delen. Die moeten we benadrukken. Dat is wat we nu nodig hebben.'
Er zijn wat dat betreft al belangrijke stappen gezet. De schok van de jodenvervolging tijdens de Tweede Wereldoorlog was aanleiding voor het Vaticaan om tijdens het tweede concilie in 1962 de brieven van Paulus grondig te herlezen. In een van deze brieven schrijft Paulus: 'Als het Verbond tussen God en de kinderen van Abraham sterft, dan sterft de tak met de wortels. Christenen zouden wezen worden.' Het resultaat was een rehabilitatie van joden en een spijtbetuiging over de eeuwenlange vervolgingen.
Niemand is hier openlijk verder in gegaan dan paus Johannes Paulus II die in maart 2000 een gebedsbriefje tussen de stenen van de Klaagmuur frommelde. De tekst: 'God van onze vaders, U koos Abraham en zijn nakomelingen om Uw naam naar de wereld te brengen. We hebben diep verdriet van het gedrag van degenen die in de loop van de geschiedenis deze kinderen van U hebben doen lijden. Wij willen onszelf inzetten voor oprechte broederschap met de mensen van het Verbond.' Het tweede concilie keek ook opnieuw naar de relatie met de moslims en kwam tot de conclusie, dat moslims 'overtuigend het geloof van Abraham belijden en samen met ons de ene, genadige God aanbidden.'
Het Vaticaan zocht bewust naar de historische overeenkomsten. Het concludeerde dat het mogelijk is om in vrede samen te leven. Maar niet alleen vanuit Rome wordt thans stilgestaan bij het leven van Abraham om de gemeenschappelijke bestemming weer helder te krijgen. De joodse filosoof Harubi nogmaals: 'Als we blijven vechten om stenen, om een stuk grond, hebben we Abrahams boodschap niet begrepen.' Moslim Sheikh Abdul Rauf vindt dat we in ons wezen 'Abrahamiaans' moeten zijn: 'Ieder van ons heeft een verbond met God aan te gaan. Het belangrijkste doel van religie is God te leren kennen, maar de enige manier om dat te doen, is God in ons bewustzijn te ontdekken. Dit is wat Abraham overkwam - en het kan ons ook overkomen.' En ook Father John heeft over Abrahams boodschap nagedacht: 'Abrahams boodschap is alleen te zijn, stil te zijn en te luisteren. Jezus en Abraham gingen beiden de woestijn in. Ze gingen weg van alle afleiding. Als je de Roeping al niet kunt horen, weet je al helemaal niet welke kant je op moet.'

Abrahams rol is nog niet is uitgespeeld. Sterker nog: misschien moet zijn grootse rol nog worden gespeeld: als universeel vredesstichter. Ten slotte heeft hij het ook pas ná zijn dood voor elkaar gekregen om zijn zoons te verenigen, namelijk boven zijn graf. Even waren zij weer broers en even was daar een moment van verzoening. De gemeenschappelijke rouw over het verloren leven droeg een belofte van nieuw leven in zich. Een leven zonder haat en zonder strijd.
En wellicht herinnerde Isaak zich op dat moment de woorden die hij tegen God zou hebben gezegd, toen deze hem op het nippertje van de dood had gered. 'Wanneer een mens - wat voor mens dan ook, in welke tijd dan ook - U aan de hemelpoort ontmoet - of hij nu in U gelooft of niet - dan vraag ik U: laat hem in de hemel binnen.' God beloofde zijn gebed te zullen verhoren. Als dat zo is, hoeft niemand te vrezen. Dan is er geen enkele reden 'heilige oorlogen' met elkaar te voeren. We hoeven zelfs niet te wachten tot we in de hemel komen om gelukkig te zijn en in vrede te leven.
Is dat niet de boodschap van Abraham, de man die zich losmaakte van de verdeeldheid van vele goden en slaafse aanbidding? Abraham heeft nooit beweerd - evenmin als Jezus overigens - exclusief en uitverkoren te zijn. Het verbond dat hij aanging, ligt voor ieder van ons open. Iemand die God uitsluitend voor zichzelf of zijn geloofsgenoten opeist, heeft Abraham niet begrepen. Die kan zich niet eens een goede jood, christen of moslim noemen - laat staan een goed mens.

Bronnen: de Torah; de Bijbel; de Koran; Karen Armstrong: A History of God; Bruce Feiler: Abraham, In Search of the Father of Civilization; Karen Armstrong: Muhammad, A Biography of the Prophet; Thomas Cahill: The Gifts of the Jews; Jeffrey Moses: Oneness, Great Principles Shared By All Religions; Time (30 september 2002).

Al Sawt
16-07-06, 20:53
Geplaatst door sjaen
[B]Tijn Touber

Toen de Egyptische president Anwar Sadat in 1977 zijn historische bezoek aan de Knesset bracht, begon hij zijn toespraak met de woorden:'Abraham - vrede zij met hem - overgrootvader van Arabieren en joden, bracht een groot offer. [B] En wat wil je hiermee zeggen?

Rourchid
16-07-06, 21:16
Geplaatst door sjaen

Mohammed was zo onder de indruk van 'Abrahams overgave aan Allah', dat de profeet zijn eigen boodschap 'slechts een restoratie van Abrahams geloof' noemde. Mohammed noemt Abraham 'de eerste moslim'.


Leugen: de Koran noemt de Abraham (vzmh) de stichter van de Islamitische religie.

Geplaatst door sjaen

De offerscène is Abrahams beroemdste daad. Het voorval zet de deur wagenwijd open voor 'heilige offers' en de bereidheid om voor God te sterven.


Met als belangrijkste offer dat van Jezus (vzmh) die vrijwillig de plaats inneemt van de zoon (vzmh) van Abraham (vzmh) om de zondes van de Joden weg te wassen.

Geplaatst door sjaen

Mohammed was uiterst gecharmeerd door het joodse geloof, wilde zichzelf ertoe bekeren, maar werd afgewezen.


Smerige manipulatie om de indruk te wekken dat Mohammed (vzmh) vanwege zijn afwijzing (vzmh) antisemiet geweest zou zijn.

Geplaatst door sjaen

De joodse filosoof Harubi nogmaals: 'Als we blijven vechten om stenen, om een stuk grond, hebben we Abrahams boodschap niet begrepen.'


En hoppatee daar komt de verborgen agenda van het esoterisch gebazel te voorschijn: het 8e Gebod (Gij zult niet stelen) hoeft niet geëerbiedigd te worden als het om resolutie 242 gaat en het vechten moet maar ophouden opdat de zionisten hun zin krijgen. Ofwel: :zwaai:

sjaen
16-07-06, 21:17
Geplaatst door Al Sawt
En wat wil je hiermee zeggen?

Wanneer je vindt dat: –"Verzinsels dat Joden Semieten zijn en dat ze tot een volk behoren. Die namelijk allemaal recht hebben op een stuk land dat door God aan hun beloofd is. Dat zijn verzinsels!" –je Jezus/NT ontkent en Mohammed/Koran.

Voor verdere uitleg zou je het hele artikel eens op een regenachtige dag kunnen lezen.

sjaen
16-07-06, 21:33
Geplaatst door Rourchid
Leugen: de Koran noemt de Abraham (vzmh) de stichter van de Islamitische religie.

Met als belangrijkste offer dat van Jezus (vzmh) die vrijwillig de plaats inneemt van de zoon (vzmh) van Abraham (vzmh) om de zondes van de Joden weg te wassen.

Smerige manipulatie om de indruk te wekken dat Mohammed (vzmh) vanwege zijn afwijzing (vzmh) antisemiet geweest zou zijn.

En hoppatee daar komt de verborgen agenda van het esoterisch gebazel te voorschijn: het 8e Gebod (Gij zult niet stelen) hoeft niet geëerbiedigd te worden als het om resolutie 242 gaat en het vechten moet maar ophouden opdat de zionisten hun zin krijgen. Ofwel: :zwaai:


Als wij inderdaad zijn 'veroordeeld tot religie', is het dan niet van levensbelang dit gegeven te erkennen en het recht op individuele beleving te respecteren? Want één ding is 2500 jaar na de geboorte van het jodendom, 2000 jaar na die van Jezus en 1400 jaar na die van Mohammed, duidelijk: geen van de drie monotheïstische godsdiensten kan de ander domineren of uitroeien. Dat is vaak geprobeerd en nooit gelukt. De vraag is: kunnen Abrahams kinderen in vrede naast elkaar leven? En: welke rol kan Abraham hierin spelen?

ronald
16-07-06, 22:48
Geplaatst door Rourchid
Leugen: de Koran noemt de Abraham (vzmh) de stichter van de Islamitische religie.

Met als belangrijkste offer dat van Jezus (vzmh) die vrijwillig de plaats inneemt van de zoon (vzmh) van Abraham (vzmh) om de zondes van de Joden weg te wassen.

Smerige manipulatie om de indruk te wekken dat Mohammed (vzmh) vanwege zijn afwijzing (vzmh) antisemiet geweest zou zijn.

En hoppatee daar komt de verborgen agenda van het esoterisch gebazel te voorschijn: het 8e Gebod (Gij zult niet stelen) hoeft niet geëerbiedigd te worden als het om resolutie 242 gaat en het vechten moet maar ophouden opdat de zionisten hun zin krijgen. Ofwel: :zwaai:





Dat de Koran Abraham de stichter van de Islam noemt is natuurlijk onzin. Abraham is de grote voorvechter van het Monotheisme waar het Jodendom uit is voortgekomen. Dat heel veel later Mohamed Abraham geiselt en hem voor zijn eigen karretje spant is natuurlijk een soort kaping of zoals je wilt diefstal.

De offerscene van Jitschak heeft niets te maken van een eventuele latere "offer" van Jezus. Met bereidheid om voor Gd te sterven heeft het ook niet van doen. Abraham zou zijn zoon Jitschak hebben moeten offeren. Niet zichzelf en Jitschak ook niet zichzelf. Het gaat hier om de ultieme gehoorzaamheid aan Gd. Alleen Abraham is hiervoor op de proef gesteld. Anderen na deze geschiedenis maken er alleen maar wat van.

Je geeft toe dat Mohamed antisemiet was. Dat staat al netjes. Waarom hij dat was is voor velen wel duidelijk maar voor velen van zijn volgelingen natuurlijk niet. Zij komen met andere "goede redenen" als verraad of weet ik veel wat aan. Kunstig.


Als Gd de Schepper van de wereld het vindt dat Hij Eretz HaKodesj, Het Heilige Land aan de joden geeft, dan zal Hij daar een goede reden voor hebben gehad. Dat Zijn besluit voor altijd en eeuwig is heeft men op zijn minst maar te accepteren. Resolutie 242 is zomaar een resolutie die in de strijd van Israel met Arabieren in het leven is geroepen. Meer dan een politiek besluit is het niet en dan ook nog eens geldend voor 2 kanten.

Rourchid
16-07-06, 23:28
Geplaatst door ronald
Dat de Koran Abraham de stichter van de Islam noemt is natuurlijk onzin.


Ik heb het over de Islamitische religie.


Geplaatst door ronald

De offerscene van Jitschak heeft niets te maken van een eventuele latere "offer" van Jezus. Met bereidheid om voor Gd te sterven heeft het ook niet van doen. Abraham zou zijn zoon Jitschak hebben moeten offeren. Niet zichzelf en Jitschak ook niet zichzelf. Het gaat hier om de ultieme gehoorzaamheid aan Gd. Alleen Abraham is hiervoor op de proef gesteld. Anderen na deze geschiedenis maken er alleen maar wat van.


Doe de groeten aan de paus wanneer je hem dit uitlegt !

Geplaatst door ronald

Je geeft toe dat Mohamed antisemiet was.


De auteur van dit stuk insinueert antisemitisme van de Profeet (vzmh) en ik verwerp dat.

Geplaatst door ronald

Resolutie 242 is zomaar een resolutie die in de strijd van Israel met Arabieren in het leven is geroepen.
Als je landgreznen niet respecteert kun je inderdaad de term zomaar gebruiken, net zoals een dief meent zomaar iets mee te kunnen nemen uit een winkel zonder te hoeven betalen.

sjaen
16-07-06, 23:47
Geplaatst door ronald
Dat de Koran Abraham de stichter van de Islam noemt is natuurlijk onzin. Abraham is de grote voorvechter van het Monotheisme waar het Jodendom uit is voortgekomen. Dat heel veel later Mohamed Abraham geiselt en hem voor zijn eigen karretje spant is natuurlijk een soort kaping of zoals je wilt diefstal.




Ze sommeert Abraham om Hagar en Ismael weg te sturen. Met pijn in zijn hart stuurt Abraham de twee de woestijn in, overigens niet voordat God hem geruststelt met de belofte dat ook Ismael vader zal worden van een groot rijk. De Koran vertelt hoe het Hagar en Ismael verder vergaat. Abraham zou hen hebben achtergelaten in de vallei van Mekka, waar God voor hen zou zorgen, onder meer door de geheime bron van Zamzam te openen als zij bijna omkomen van de dorst. Wanneer Abraham hen komt opzoeken, ontdekken vader en zoon de heilige Ka'aba-tempel, een tempel die al eerder ter ere van één God zou zijn gebouwd. Met die ontdekking is de kiem gelegd voor de derde grote godsdienst - na het jodendom en het christendom - waarvan opnieuw Abraham als aartsvader geldt.




De offerscene van Jitschak heeft niets te maken van een eventuele latere "offer" van Jezus. Met bereidheid om voor Gd te sterven heeft het ook niet van doen. Abraham zou zijn zoon Jitschak hebben moeten offeren. Niet zichzelf en Jitschak ook niet zichzelf. Het gaat hier om de ultieme gehoorzaamheid aan Gd. Alleen Abraham is hiervoor op de proef gesteld. Anderen na deze geschiedenis maken er alleen maar wat van.

Je geeft toe dat Mohamed antisemiet was. Dat staat al netjes. Waarom hij dat was is voor velen wel duidelijk maar voor velen van zijn volgelingen natuurlijk niet. Zij komen met andere "goede redenen" als verraad of weet ik veel wat aan. Kunstig.


Ze sommeert Abraham om Hagar en Ismael weg te sturen. Met pijn in zijn hart stuurt Abraham de twee de woestijn in, overigens niet voordat God hem geruststelt met de belofte dat ook Ismael vader zal worden van een groot rijk. De Koran vertelt hoe het Hagar en Ismael verder vergaat. Abraham zou hen hebben achtergelaten in de vallei van Mekka, waar God voor hen zou zorgen, onder meer door de geheime bron van Zamzam te openen als zij bijna omkomen van de dorst. Wanneer Abraham hen komt opzoeken, ontdekken vader en zoon de heilige Ka'aba-tempel, een tempel die al eerder ter ere van één God zou zijn gebouwd. Met die ontdekking is de kiem gelegd voor de derde grote godsdienst - na het jodendom en het christendom - waarvan opnieuw Abraham als aartsvader geldt.



Als Gd de Schepper van de wereld het vindt dat Hij Eretz HaKodesj, Het Heilige Land aan de joden geeft, dan zal Hij daar een goede reden voor hebben gehad. Dat Zijn besluit voor altijd en eeuwig is heeft men op zijn minst maar te accepteren. Resolutie 242 is zomaar een resolutie die in de strijd van Israel met Arabieren in het leven is geroepen. Meer dan een politiek besluit is het niet en dan ook nog eens geldend voor 2 kanten.

De joodse filosoof Harubi nogmaals: 'Als we blijven vechten om stenen, om een stuk grond, hebben we Abrahams boodschap niet begrepen.'

sjaen
16-07-06, 23:55
Geplaatst door Rourchid
Doe de groeten aan de paus wanneer je hem dit uitlegt !


Niemand is hier openlijk verder in gegaan dan paus Johannes Paulus II die in maart 2000 een gebedsbriefje tussen de stenen van de Klaagmuur frommelde. De tekst: 'God van onze vaders, U koos Abraham en zijn nakomelingen om Uw naam naar de wereld te brengen. We hebben diep verdriet van het gedrag van degenen die in de loop van de geschiedenis deze kinderen van U hebben doen lijden. Wij willen onszelf inzetten voor oprechte broederschap met de mensen van het Verbond.' Het tweede concilie keek ook opnieuw naar de relatie met de moslims en kwam tot de conclusie, dat moslims 'overtuigend het geloof van Abraham belijden en samen met ons de ene, genadige God aanbidden.'

ronald
17-07-06, 00:08
Geplaatst door Rourchid
Ik heb het over de Islamitische religie.


Doe de groeten aan de paus wanneer je hem dit uitlegt !

De auteur van dit stuk insinueert antisemitisme van de Profeet (vzmh) en ik verwerp dat.

Als je landgreznen niet respecteert kun je inderdaad de term zomaar gebruiken, net zoals een dief meent zomaar iets mee te kunnen nemen uit een winkel zonder te hoeven betalen.


Natuurlijk had je het over jouw religie. Waarover dacht je dan dat ik sprak? Was ik niet duidelijk?


Het is maar beter dat jij naar Rome gaat en jouw onzin daar gaat verklaren.

Je schreef: "Smerige manipulatie om de indruk te wekken dat Mohammed (vzmh) vanwege zijn afwijzing (vzmh) antisemiet geweest zou zijn."....als het niet vanwege zijn afwijzing om tot het Jodendom over te gaan ging, dan was het dus zo om andere redenen. Ik heb een aantal suggesties gedaan.


Je noemt het bij het woord: een dief, en dan ook nog een die zich schuldig maakt aan blasfemie.
In het conflict van 1948 is wel duidelijk geweest wie hier geen grens accepteerden.

Rourchid
17-07-06, 00:13
Geplaatst door sjaen

Als wij inderdaad zijn 'veroordeeld tot religie', is het dan niet van levensbelang dit gegeven te erkennen en het recht op individuele beleving te respecteren?


Respecteren van de individuele beleving begint niet met smerige leugens over de Islam te vertellen zoals in het artikel van Tijn Touber.

geplaatst door sjaen

Want één ding is 2500 jaar na de geboorte van het jodendom, 2000 jaar na die van Jezus en 1400 jaar na die van Mohammed, duidelijk: geen van de drie monotheïstische godsdiensten kan de ander domineren of uitroeien


De geboorte van Jezus (vzmh) en van Mohammed (vzmh) zoals in de quote insinueert dat moslims de laatste Profeet (vzmh) vereren zoals christenen Jezus als Zoon van God vereren.
Wat domineren betreft zijn het de wapens waardoor de zionisten de Palestijnen (nog ) kunnen domineren en heeft het in het Palestijns/zionistisch conflict religie geen meerwaarde behalve voor de zionisten.

Geplaatst door sjaen

De vraag is: kunnen Abrahams kinderen in vrede naast elkaar leven?


Als iedereen zich aan de Tien Geboden houdt is dit mogelijk en een eerste stap zou gezet kunnen worden door het zich terugtrekken van de zionisitische entiteit op het voor haar gereserveerde grondgebied.

Rourchid
17-07-06, 00:23
Geplaatst door ronald
Natuurlijk had je het over jouw religie. Waarover dacht je dan dat ik sprak? Was ik niet duidelijk?


Mohammed (vzmh) heeft geëerbiedigd wat in de Koran staat; God heeft aangegeven in de Koran dat Abraham opgedragen is (door God) de Islamitische religie te stichten.

Geplaatst door ronald

Je schreef: "Smerige manipulatie om de indruk te wekken dat Mohammed (vzmh) vanwege zijn afwijzing (vzmh) antisemiet geweest zou zijn."....als het niet vanwege zijn afwijzing om tot het Jodendom over te gaan ging, dan was het dus zo om andere redenen. Ik heb een aantal suggesties gedaan.


Iedereen die vindt dat de zionistische entiteit zich terug dient te trekken op het voor haar gereserveerde grondgebied noem jij antisemiet.

Geplaatst door ronald

In het conflict van 1948 is wel duidelijk geweest wie hier geen grens accepteerden.
En met resolutie 242 wordt is dit conflict impliciet beslecht.

Btw antizionisme=antiracisme

Rourchid
17-07-06, 00:28
Geplaatst door ronald

Waar het bij de Islam constant om gaat is om in cirkelbeweringen te "verkopen" dat de Torah is vervalst ter ere van eigen glorie.
De vervalsing bestaat uit het ondergeschikt maken van de Tien Geboden aan de Noachidische Wet. De Noachidische Wet die voortkomt uit de geheel door mensen bedachte Talmoed.

ronald
17-07-06, 00:37
Geplaatst door Rourchid
Mohammed (vzmh) heeft geëerbiedigd wat in de Koran staat; God heeft aangegeven in de Koran dat Abraham opgedragen is (door God) de Islamitische religie te stichten.

Iedereen die vindt dat de zionistische entiteit zich terug dient te trekken op het voor haar gereserveerde grondgebied noem jij antisemiet.

En met resolutie 242 wordt is dit conflict impliciet beslecht.

Btw antizionisme=antiracisme



Gd heeft Abraham helemaal niet opgedragen de Islamitische religie te stichten. Dit is kaperij. Waar in de Tora staat dat? Degene die jij hebt veranderd? Dan kom je dus uit op het punt dat je je eigen bewijzen maakt.


Wat loop je weer in de lucht te gillen over zionistische entiteit? Ik had het over het antisemitisme van Mohammed toen er nog geen Medinat Israel was. Je zit zo'n 1300 jaar naast.


Antizionisme = antisemitisme.

Dat in de Sura 3:106,107 staat dat op de dag van het Oordeel, alleen mensen met witte gezichten gered zullen worden. Mensen met zwarte gezichten zullen worden vervloekt. DIT IS RACISME IN DE MEEST PURE VORM.

ronald
17-07-06, 00:40
Geplaatst door Rourchid
De vervalsing bestaat uit het ondergeschikt maken van de Tien Geboden aan de Noachidische Wet. De Noachidische Wet die voortkomt uit de geheel door mensen bedachte Talmoed.


Duidelijke vervalsingsmethode: zeggen dat de Talmoed, de mondelinge Tora, in tegenspraak is met de Tora. De Tiengeboden EN de 7 Noachiedische geboden zijn BEIDEN het woord van Gd. Bij ons in het Jodendom heet dat dat ze gelijk staan. In jouw vervalsende geest natuurlijk niet. Niets nieuws onder de zon. Al 1300 jaar niet.

Rourchid
17-07-06, 00:46
Geplaatst door ronald
Respecteren van de individuele beleving begint niet met leugens te vertellen over de Tora en de joden zoals jij en anderen constant beweren. Al 1300 jaar.


Ik plaats alleen maar objectieve kritische opmerkingen over het judaïsme.
Geplaatst door ronald

Mioslims vereren Mohamed helemaal niet zoals Christenen Jezus vereren. Wat een onzin. Het is juist het domineren vanuit de Islam over het Jodendom en Christendom. Nog steeds domineert zij doordat zij door terroristen ter hand wordt genomen. Niks Palestijns-Israelisch conflict.


Het doet me goed dat je mijn uitleg inzake dit aspect begrepen hebt.

Geplaatst door ronald

Alweer maak jij duidelijk dat antizionisme gelijk staat aan antisemitisme: "Als iedereen zich aan de Tien Geboden houdt is dit mogelijk en een eerste stap zou gezet kunnen worden door het zich terugtrekken van de zionisitische entiteit op het voor haar gereserveerde grondgebied."


Wanneer de zionistische entiteit zich teruggetrokken heeft op het voor haar gereserveerde grondgebied kan er geen sprake meer zijn van antizionisme dat overigens gelijkstaat aan antiracisme en niet zoals jij absusievelijk schrijft gelijkstaat aan antisemitisme.

Geplaatst door ronald

De 10 Geboden zijn aan de Joden gegeven. Voor alle niet-Joden geldt helemaal niet "de Tien Geboden" maar de 7 Noachidische geboden.


Hiermee geef je toe dat de Noachidische Wet (1 gebod en 6 verboden) een concessie is aan niet-Joden, een begrijpelijke concessie die zoals ik zelf al meerdere malen gesteld heb , voortkwam als een noodzakelijke reactie op het paulinisme.
Het hoge woord is er eindelijk uit. Maar wat nu?

Geplaatst door ronald

Of zie in jou opeens de Shabat houden?
:zegniets:

IbnRushd
17-07-06, 00:52
Geplaatst door ronald
Gd heeft Abraham helemaal niet opgedragen de Islamitische religie te stichten. Dit is kaperij. Waar in de Tora staat dat? Degene die jij hebt veranderd? Dan kom je dus uit op het punt dat je je eigen bewijzen maakt.

Niettus/wellus/niettus/wellus. Even serieus: wil je zionistische vingers van het toetsenbord afhouden. En effe flink gaan pitten. Dat heb je echt nodig, jongen. Je argumenten - dan meen ik echt bloedserieus - zijn bijzonder belachelijk; ver onder jouw niveau. Je hebt slaap nodig. Ik kan het gewoon niet geloven dat Rourchid daar nog op in gaat.


Geplaatst door ronald

Wat loop je weer in de lucht te gillen over zionistische entiteit? Ik had het over het antisemitisme van Mohammed toen er nog geen Medinat Israel was. Je zit zo'n 1300 jaar naast.

Nadat je hebt gemaft, koop dan een boek over het hoge morele gehalte van de boodschapper Mohammed, vrede en zegeningen zij met hem.




Geplaatst door ronald

Dat in de Sura 3:106,107 staat dat op de dag van het Oordeel, alleen mensen met witte gezichten gered zullen worden. Mensen met zwarte gezichten zullen worden vervloekt. DIT IS RACISME IN DE MEEST PURE VORM.

Je hebt slaap nodig. Je mag wel voor dat je dommelt even over het woord 'metaforisch' diep piekeren.

Welterusten. :)

ronald
17-07-06, 00:57
Geplaatst door IbnRushd
Niettus/wellus/niettus/wellus. Even serieus: wil je zionistische vingers van het toetsenbord afhouden. En effe flink gaan pitten. Dat heb je echt nodig, jongen. Je argumenten - dan meen ik echt bloedserieus - zijn bijzonder belachelijk; ver onder jouw niveau. Je hebt slaap nodig. Ik kan het gewoon niet geloven dat Rourchid daar nog op in gaat.



Nadat je hebt gemaft, koop dan een boek over het hoge morele gehalte van de boodschapper Mohammed, vrede en zegeningen zij met hem.





Je hebt slaap nodig. Je mag wel voor dat je dommelt even over het woord 'metaforisch' diep piekeren.

Welterusten. :)

Dit heeft helemaal niet met nietus wellus te maken maar met leugens. De inhoudsloze antwoorden bevestigen dat duidelijk. Jouw ongerustheid om mij is zoals altijd bij jullie die van jullie zelf: leugens op leugens gebouwd.


Ook hier weer: antizionisme = antisemitisme. Ik heb nooit gezegd zionst te zijn, integendeel.

IbnRushd
17-07-06, 01:08
Geplaatst door ronald
Dit heeft helemaal niet met nietus wellus te maken maar met leugens. De inhoudsloze antwoorden bevestigen dat duidelijk. Jouw ongerustheid om mij is zoals altijd bij jullie die van jullie zelf: leugens op leugens gebouwd.


Ook hier weer: antizionisme = antisemitisme. Ik heb nooit gezegd zionst te zijn, integendeel.

Is goed joh. Morgen praten we er wel verder over. :)

ronald
17-07-06, 01:24
Geplaatst door IbnRushd
Is goed joh. Morgen praten we er wel verder over. :)


Ja natuurlijk is het goed. Moeten ze over de Islam zeggen dat het gelijk staat aan satanisme...staat de hele wereld in brand.

Rourchid
17-07-06, 14:49
Geplaatst door ronald
Gd heeft Abraham helemaal niet opgedragen de Islamitische religie te stichten. Dit is kaperij. Waar in de Tora staat dat? Degene die jij hebt veranderd? Dan kom je dus uit op het punt dat je je eigen bewijzen maakt.


In Genesis (althans in mijn versie) staat dat Abraham (vzmh) twee zoons heeft.

Geplaatst door ronald

Wat loop je weer in de lucht te gillen over zionistische entiteit? Ik had het over het antisemitisme van Mohammed toen er nog geen Medinat Israel was. Je zit zo'n 1300 jaar naast.


Mijn opmerking betrof dat het conflict van na 1948 impliciet beslecht is middels resolutie 242 en desbetreffende resolutie is van vorige eeuw.

Geplaatst door ronald

Antizionisme = antisemitisme.


Zionisme = racisme

Rourchid
17-07-06, 14:51
Soerat al-'Imraan
105 -Weest niet zoals hen die zich in groepen opsplitsen en van mening verschilden nadat de duidelijke bewijzen tot hen gekomen waren. Zij zijn het voor wie een geweldige bestraffing is,
106 - op de dag dat sommige gezichten wit en andere gezichten zwart zullen worden. Wat hen betreft van wie de gezichten zwart zullen worden: «Zijn jullie geworden na geloofd te hebben? Proeft dan de bestraffing ervoor dat jullie ongelovig waren.»
107 - En wat hen betreft van wie de gezichten wit zijn geworden, in Gods barmhartigheid zullen zij zijn; zij zullen daarin altijd blijven.

Geplaatst door ronald

Dat in de Sura 3:106,107 staat dat op de dag van het Oordeel, alleen mensen met witte gezichten gered zullen worden. Mensen met zwarte gezichten zullen worden vervloekt. DIT IS RACISME IN DE MEEST PURE VORM.
Het gaat over zwart respectievelijk wit worden van gezichten en zwart is in de metafoor het tegenovergestelde van wit, net zoals in de werkelijkheid ongelovige het tegenovergestelde is van gelovige.
Bij het interpreteren van Koran 3:106 is het verstandig om dit te doen met Koran 3:105; net zoals dat het verstandig is om Genesis 2:16 te interpreteren in combinatie met Genesis 2:17.

Wizdom
17-07-06, 14:54
Geplaatst door MaRiaH
Ja tuurlijk.. daar los je het mee op...

sukkels :moe:

Beter een TROTSE DOOD dan een ELLENDIG LEVEN...

Rourchid
17-07-06, 15:10
(Oude Testament)
Deuteronomium 4
2 - Gij zult aan hetgeen ik U gebied niets toevoegen noch er iets afdoen, maar de geboden van den Heer, uw God, die ik u heden geef, onderhouden.
Deuteronomium 12
32 Alwat ik U gebied, dat zult gij nauwgezet betrachten, er niets aan toevoegen en er niets van afdoen.
Spreuken 30

Geplaatst door ronald
Duidelijke vervalsingsmethode: zeggen dat de Talmoed, de mondelinge Tora, in tegenspraak is met de Tora.


Ik heb het over ondergeschikt maken van de Tien Geboden aan de Noachiedische Wet (1 gebod en 6 verboden). Inzake in tegenspraak zijn: zie Gods Waarachtig Woord hierboven.

Geplaatst door ronald

De Tiengeboden EN de 7 Noachiedische geboden zijn BEIDEN het woord van Gd. Bij ons in het Jodendom heet dat dat ze gelijk staan. In jouw vervalsende geest natuurlijk niet. Niets nieuws onder de zon. Al 1300 jaar niet.
Er inderdaad niets nieuws onder de zon sedert zo'n 1800 jaar: voor niet-Joden geldt - volgens jou - dat ze zich aan de Noachiedische Wet dienen te houden en niet aan de Tien Geboden net zoals de Joden zelf waarmee je dus bekent dat je de Heiligheid van de Thora niet alleen binnen het judaïsme maar ook buiten het judaïsme aan de atheïstische laars gelapt wil zien worden.

Rourchid
17-07-06, 15:22
Geplaatst door ronald

Israel is alleen maar een excuus om jouw verrotte opvattingen over Tora en Jodendom te rechtvaardigen.


Correct geherformuleerd: de zionistisch entiteit kan opgevat worden als een collectieve hulpvraag waarmee zionisten aangeven dat ze graag Joods willen worden.
Goed nieuws voor de hulpbehoevenden: De Koran bevat impliciet het volmaakte verzorgingsarrangement (orthodox en orthoprax!) van het judaïsme.

Geplaatst door ronald

Alweer duidelijk: antizionisme = antisemitisme!


antizionisme=antiracisme

Geplaatst door ronald

Gd maakt helemaal geen concessies. Zijn woord is wet.


De hoogste tijd dat je hier écht naar gaat leven.

Geplaatst door ronald

Jouw opvatting daarover stinkt naar paganisme.
De juiste term, echter wel de verkeerde afzender.

ronald
17-07-06, 19:16
Geplaatst door Rourchid
In Genesis (althans in mijn versie) staat dat Abraham (vzmh) twee zoons heeft.

Mijn opmerking betrof dat het conflict van na 1948 impliciet beslecht is middels resolutie 242 en desbetreffende resolutie is van vorige eeuw.

Zionisme = racisme



In jouw versie staat ook dat Abraham 2 zoons had waarover veel wordt verhaald: Jishmael en Jitschak. Jishmael een zoon van Hagar, Sara's bijvrouw en Jitschak Sara's zoon, aanwie de religieuze erfenis is overgegeven. Ook in jouw Bijbel staat dat Abrahams vader Terach is en niet Azar zoals in de Koran;
dat Abraham niet in de vallei van Mekka woonde, zwierf of wat dan ook daar deed zoals het in de Koran staat, maar in Chewron verbleef;
dat Itschak geofferd zou moeten worden en niet Jismael zoals het in de Koran staat;
dat hij 8 zonen had en niet alleen twee zoals het in de Koran staat;
dat Abraham niet de Kaab bouwde zoals het in de Koran staat... moet ik door gaan met jouw versie te citeren?

Zeer veel vanuit de Tora is juist door jullie vervalst.






Dat in de Sura 3:106,107 staat dat op de dag van het Oordeel, alleen mensen met witte gezichten gered zullen worden. Mensen met zwarte gezichten zullen worden vervloekt. DIT IS RACISME IN DE MEEST PURE VORM.

ronald
17-07-06, 19:20
Geplaatst door Rourchid


Het gaat over zwart respectievelijk wit [i]worden van gezichten en zwart is in de metafoor het tegenovergestelde van wit, net zoals in de werkelijkheid ongelovige het tegenovergestelde is van gelovige.
Bij het interpreteren van Koran 3:106 is het verstandig om dit te doen met Koran 3:105; net zoals dat het verstandig is om Genesis 2:16 te interpreteren in combinatie met Genesis 2:17.



Gen.2:16 is helemaal geen methafoor. Het is zeer exacte taalkunde waar jij natuurlijk geen kaas van hebt gegeten, dat neem ik je niet kwalijk maar ga er niet arrogant over zitten doen.

Oh..opeens is het een methafoor...raar dat er in vele islamitische landen racisme hoogtij viert?

ronald
17-07-06, 19:30
Geplaatst door Rourchid
(Oude Testament)
Deuteronomium 4
2 - Gij zult aan hetgeen ik U gebied niets toevoegen noch er iets afdoen, maar de geboden van den Heer, uw God, die ik u heden geef, onderhouden.
Deuteronomium 12
32 Alwat ik U gebied, dat zult gij nauwgezet betrachten, er niets aan toevoegen en er niets van afdoen.
Spreuken 30

Ik heb het over ondergeschikt maken van de Tien Geboden aan de Noachiedische Wet (1 gebod en 6 verboden). Inzake in tegenspraak zijn: zie Gods Waarachtig Woord hierboven.

Er inderdaad niets nieuws onder de zon sedert zo'n 1800 jaar: voor niet-Joden geldt - volgens jou - dat ze zich aan de Noachiedische Wet dienen te houden en niet aan de Tien Geboden net zoals de Joden zelf waarmee je dus bekent dat je de Heiligheid van de Thora niet alleen binnen het judaïsme maar ook buiten het judaïsme aan de atheïstische laars gelapt wil zien worden.




Er is aan de 613 ge- en verboden die aan de joden zijn gegeven helemaal niets toegevoegd. Ik zei je al dat je Gen. 2: 16 niet weet te vertalen. Bovendien zijn dat 7 Noachidische ge- en verboden die naast de 613 staan en voor niet-joden gelden. Je kunt wel 1001 keer door blijven drammen dat de Noachiedische wetten niet Gddelijk zijn maar leer eerst Hebreeuws en leer Gen. 2: 16 te vertalen.
Niet-joden dienen zich volgens de Tora aan de 7 Noachiedische wetten te houden. Al vanaf de tijd van Noach en dat zijn er meer dan 1800. NIET aan de 10 Geboden zoals ik ook al eerder heb uitgelegd maar dat maar niet aankomt. Waar in de wereld houden niet-joden de Shabat (=zaterdag) conform de shabatwetten?
Je meer op je nek halen dan de vereiste 7 Noachidische geboden is een ieders persoonlijke zaak. Iemand die zich aan de 7 Noachidische geboden houdt, is een rechtvaardige waar de wereld op staat en heeft zeker niets gemeen met atheisme. Leugens!

ronald
17-07-06, 19:45
Geplaatst door Rourchid
Correct geherformuleerd: de zionistisch entiteit kan opgevat worden als een collectieve hulpvraag waarmee zionisten aangeven dat ze graag Joods willen worden.
Goed nieuws voor de hulpbehoevenden: De Koran bevat impliciet het volmaakte verzorgingsarrangement (orthodox en orthoprax!) van het judaïsme.

antizionisme=antiracisme

De hoogste tijd dat je hier écht naar gaat leven.

De juiste term, echter wel de verkeerde afzender.



Zionisten geven alleen maar aan dat zij mede afstammen van het joodse volk dat haar basis heeft in de Tora. Dat vele politiek-zionisten gedreven waren door antisemitisme in Europa , dat velen zich niet aan de 613 ge- en verboden hield doet daar niets aan af.

Dat de Koran van de Tora enig "verzorgingsarrangement" heeft overgenomen tot daar aan toe. Om dat meteen "volmaakt" te noemen is natuurlijk een farce. Om bij de topic te blijven: waar was al die humanitaire hulp aan de Palestijnen de afgelopen 60 jaar? Hun hulp is alleen voor hun eigen ego. Dit heeft niets met een Gddelijke wet te maken. ook hier wordt allah in een kooi gestopt en ook hier stinkt het naar paganisme.

Mijn leven laat ik door de Torah en de Nederlandse wet bepalen. Zo luidt de joodse wet. Jij en jouw geloof hebben daar 0% invloed op.

Hansch
17-07-06, 19:46
Geplaatst door ronald
Er is aan de 613 ge- en verboden aan de joden gegeven helemaal niets toegevoegd. Ik zei je al dat je Gen. 2: 16 niet weet te vertalen. Bovendien zijn dat 7 Noachidische ge- en verboden die naast de 613 staan en voor niet-joden gelden. Je kunt wel 1001 keer door blijven drammen dat de Noachiedische wetten niet Gddelijk zijn maar leer eerst Hebreeuws en leer Gen. 2: 16 te vertalen.
Niet-joden dienen zich volgens de Tora aan de 7 Noachiedische wetten te houden. Al vanaf de tijd van Noach en dat zijn er meer dan 1800. NIET aan de 10 Geboden zoals ik ook al eerder heb uitgelegd maar dat maar niet aankomt. Waar in de wereld houden niet-joden de Shabat (=zaterdag) conform de shabatwetten?
Je meer op je nek halen dan de vereiste 7 Noachidische geboden is een ieders persoonlijke zaak. Iemand die zich aan de 7 Noachidische geboden houdt, is een rechtvaardige waar de wereld op staat en heeft zeker niets gemeen met atheisme. Leugens!


Men heeft nog zo weinig kennis, maar ze praten alsof ze alles al weten. :chinees:

Gelukkig is er nu internet, dan kun je niet meer zeggen

dat je het

nicht gewusst hat.

Rourchid
18-07-06, 13:54
Geplaatst door ronald

Gen.2:16 is helemaal geen methafoor. Het is zeer exacte taalkunde waar jij natuurlijk geen kaas van hebt gegeten, dat neem ik je niet kwalijk maar ga er niet arrogant over zitten doen.


Ik heb aan de combinatie Gen 2:16 en Gen 2:17 gerefereerd bij het duiden van de Tekst binnen de eenheid van God.
Wat metafoor betreft: Gen 2:16 en Gen 2:17 --> Wij metafoor Gen 1:17-3:22.

Geplaatst door ronald

Oh..opeens is het een methafoor...raar dat er in vele islamitische landen racisme hoogtij viert?


Naar islamitische landen verwijzen is een inleiding om via een omweg de legitimiteit van het zich niet houden aan resolutie 242 door de zionitische entiteit te rechvaardigen.

Geplaatst door ronald

Er is aan de 613 ge- en verboden die aan de joden zijn gegeven helemaal niets toegevoegd.


Het Volk Israëls dat samen met de Berg Sinaï ontrokken wordt aan Exodus 19, weet helemaal van niets!
Geplaatst door ronald

Je kunt wel 1001 keer door blijven drammen dat de Noachiedische wetten niet Gddelijk zijn maar leer eerst Hebreeuws en leer Gen. 2: 16 te vertalen.


Uit de context halen: Gen. 2:16 en Gen 2:17 (Gen 1:27 - Gen 3:22)
Arabisch is een volmaakt substituut voor Hebreeuws!

Geplaatst door ronald

Niet-joden dienen zich volgens de Tora aan de 7 Noachiedische wetten te houden. Al vanaf de tijd van Noach en dat zijn er meer dan 1800.


Na het leren van het Hebreeuws blijkt het aantal ge - en verboden fors toegenomen zijn!

Geplaatst door ronald
NIET aan de 10 Geboden zoals ik ook al eerder heb uitgelegd maar dat maar niet aankomt.


Dat de Tien Geboden zichtbaar zijn in de gerechtshoven in de VS en dat dit volgens de Talmoed satanisme is heb ik zelf diverse keren aangegeven.

Geplaatst door ronald

Iemand die zich aan de 7 Noachiedische geboden houdt, is een rechtvaardige waar de wereld op staat en heeft zeker niets gemeen met atheisme.


Geen duivelsere zonde dan polytheïsme.

Geplaatst door ronald

Zionisten geven alleen maar aan dat zij mede afstammen van het joodse volk dat haar basis heeft in de Tora.


Het joodse volk dat zo'n 2000 jaar geleden verdreven is, had inderdaad haar sprituele wortels in de Thora, de Schriften en de Psalmen; net zoals christelijke Eskimo's eveneen hun spirituele wortels in de Thora, de Schriften en de Psalmen zouden kunnen hebben.

Geplaatst door ronald

Dat de Koran van de Tora enig "verzorgingsarrangement" heeft overgenomen tot daar aan toe.


Het neerdalen van de Koran vervolmaakt de Wetgeving van Mozes!

Geplaatst door ronald

Om dat meteen "volmaakt" te noemen is natuurlijk een farce


Iedere ziel zal de volmaaktheid van de Koran begrijpen!

Geplaatst door ronald

Om bij de topic te blijven: waar was al die humanitaire hulp aan de Palestijnen de afgelopen 60 jaar?


Dat is een vraag die beantwoord te worden door de bezettende macht.
Van 1300 jaar naar 60 jaar is al een redelijke vooruitgang en om bij de topic te blijven: nu naar 38 jaar en resolutie 242 (8e Gebod) implementeren.

Geplaatat door ronald

Mijn leven laat ik door de Torah en de Nederlandse wet bepalen. Zo luidt de joodse wet. Jij en jouw geloof hebben daar 0% invloed op.


Moslims hebben stem- en kiesrecht etc.

Lampo
18-07-06, 14:29
Geplaatst door Rourchid
Ik heb aan de combinatie Gen 2:16 en Gen 2:17 gerefereerd bij het duiden van de Tekst binnen de eenheid van God.
Wat metafoor betreft: Gen 2:16 en Gen 2:17 --> Wij metafoor Gen 1:17-3:22.

Naar islamitische landen verwijzen is een inleiding om via een omweg de legitimiteit van het zich niet houden aan resolutie 242 door de zionitische entiteit te rechvaardigen.

Het Volk Israëls dat samen met de Berg Sinaï ontrokken wordt aan Exodus 19, weet helemaal van niets!
Uit de context halen: Gen. 2:16 en Gen 2:17 (Gen 1:27 - Gen 3:22)
Arabisch is een volmaakt substituut voor Hebreeuws!

Na het leren van het Hebreeuws blijkt het aantal ge - en verboden fors toegenomen zijn!

Dat de Tien Geboden zichtbaar zijn in de gerechtshoven in de VS en dat dit volgens de Talmoed satanisme is heb ik zelf diverse keren aangegeven.

Geen duivelsere zonde dan polytheïsme.

Het joodse volk dat zo'n 2000 jaar geleden verdreven is, had inderdaad haar sprituele wortels in de Thora, de Schriften en de Psalmen; net zoals christelijke Eskimo's eveneen hun spirituele wortels in de Thora, de Schriften en de Psalmen zouden kunnen hebben.

Het neerdalen van de Koran vervolmaakt de Wetgeving van Mozes!

Iiedere ziel zal de volmaaktheid van de Koran begrijpen!

Dat is een vraag die beantwoord te worden door de bezettende macht.
Van 1300 jaar naar 60 jaar is al een redelijke vooruitgang en om bij de topic te blijven: nu naar 38 jaar en resolutie 242 (8e Gebod) implementeren.

Moslims hebben stem- en kiesrecht etc.

Wat hebben wij agnosten toch een heerlijk onbekommerd leven!

Bofko
18-07-06, 14:31
Geplaatst door Lampo
Wat hebben wij agnosten toch een heerlijk onbekommerd leven!

Hallo zeg, je wordt wel geacht de Nederlandse wet te kennen.

Nelis70
18-07-06, 17:44
Geplaatst door Pytaghoras
Zolang de zionisten in Israel alles te bepalen hebben, komt het daar nooit goed. Israel zorgt voor de meeste ellende in de regio. Elke oorlog of conflict daar wordt direct of indirect veroorzaakt door de zionistische staat.

En het is een feit dat als de situatie daar escaleert dat Israel meeste getroffen zal worden.

Zaken die in de toekomst kunnen gebeuren zijn geen feiten. Mensen die heel hard roepen "het is een feit dat..." hebben doorgaans gebrek aan argumenten.


De "terroristen" zoals al qaida hopen dat het daar escaleert, dan kunnen ze onderdeel maken van strijd.

Amerika dacht dat de oorlog in Irak kort zou duren. Amerika heeft het helemaal niet in de hand en het is echt niet meer te fixen omdat men niet weet tegen wie hij aan het vechten is. Er is geen leider bij wie je aan tafel kan zitten om te kunnen onderhandelen.

Israel hoeft maar even door te gaan met bombardementen, dan maken ze van de puinhopen in Lebanon een bolwerk van terroristen. Raad eens wie als laatste de hoge prijs gaat betalen. Hezbollah is zelf ontstaan door een machtsvacuum.

Israel! Creer dat nog eens en the dream of Al Qaida will be true!!!

Rourchid
18-07-06, 19:42
Geplaatst door Lampo
Wat hebben wij agnosten toch een heerlijk onbekommerd leven!
Er zijn meerdere wegen naar exaltatie!

Rourchid
20-07-06, 22:12
Geplaatst door sjaen

Iemand die God uitsluitend voor zichzelf of zijn geloofsgenoten opeist, heeft Abraham niet begrepen. Die kan zich niet eens een goede jood, christen of moslim noemen - laat staan een goed mens.


http://www.houseofabraham.net/

Wizdom
20-08-06, 00:08
Geplaatst door Wizdom
Hizbollah chief vows to take fight to Israel
Fri Jul 14, 2006 1:59pm ET

BEIRUT (Reuters) - Hizbollah's chief vowed all-out war against Israel on Friday, hinting of attacks deep inside the Jewish state shortly after he survived an air raid that destroyed his home.

Sayyed Hassan Nasrallah, in a dramatic phone call to Hizbollah's TV station said an Israeli navy vessel was burning off Beirut and would sink.

De nederlaag van Israel is naderbij dan iedereen vermoedt...

Gedateerd: Vrijdag 14 Juli...

De nederlaag van Israel is naderbij dan iedereen vermoedt...


Gedateerd: Maandag 14 Augustus...

De nederlaag van Israel is een feit...


God has decreed: "I will prevail, I and My apostles."
Verily God is powerful and all-mighty.
You will not find those who believe in God and the Day of Resurrection
Loving those who oppose God and His Prophet,
Even though they might be their fathers, sons, or brothers or their kin.
God has inscribed on their hearts belief,
And has succoured them with His own Grace,
And will admit them to gardens with rivers flowing by,
Where they will abide forever,
God accepting them, and they happy in the pleasure of god.
They are verily the army of God.
Will not the army of God be victorious?

surah 58:21-22 The Disputant (Al-Mujadilah)

sjaen
20-08-06, 00:21
Geplaatst door Wizdom
Gedateerd: Vrijdag 14 Juli...

De nederlaag van Israel is naderbij dan iedereen vermoedt...


Gedateerd: Maandag 14 Augustus...

De nederlaag van Israel is een feit...


God has decreed: "I will prevail, I and My apostles."
Verily God is powerful and all-mighty.
You will not find those who believe in God and the Day of Resurrection
Loving those who oppose God and His Prophet,
Even though they might be their fathers, sons, or brothers or their kin.
God has inscribed on their hearts belief,
And has succoured them with His own Grace,
And will admit them to gardens with rivers flowing by,
Where they will abide forever,
God accepting them, and they happy in the pleasure of god.
They are verily the army of God.
Will not the army of God be victorious?

surah 58:21-22 The Disputant (Al-Mujadilah)

Aan wiens zijde staat allah in sudan?
:aanwal: