PDA

Bekijk Volledige Versie : Aljazeera kraakt de Arabische top over de situatie in het MO



Amenzu
15-07-06, 17:11
De Arabieren waren vandaag bijeen gekomen in Cairo om te praten over de situatie in het Midden Oosten. Zoals verwacht konden ze het niet eens worden over de eindverklaring. Er zijn 5 landen die weigeren de verklaring te tekenen zolang Hamas en Hizbu Allah daarin veroordeeld worden. Daarom hebebn ze besloten om drie verschillende verklaringen uit te geven. Eentje over de situatie in Gaza, de tweede over de situatie in Libanon en de laatste is een algemene verklaring, aldus Aljazeera. (nieuws van 5 uur)

De verslaggever van Aljazeera vervolgt zijn verslag uit Cairo:

Er hebben bepaalde zaken zich voorgedaan tijdens de ontmoeting, die wij de Arabieren niet willen onthouden. Er was namelijk ruzie tussen verschillende Arabische ministers van BuZa.

De minister van buitenlandse zaken van SA heeft het het volgende gezegd tegen de minister van BuZa van Syrië: Jouw voorstellen slaan nergens op en jouw dromen zijn SATANISCH. De minister van Kuwait stond hem bij en zei: Jouw dromen zijn inderdaad een illusie.

Deze landen (zoals Syrië) willen de verklaring baseren over wat leeft tussen de Arabieren. Ja, de dictaturen van Syrië luisteren ineens naar het volk. Terwijl de meerderheid van de landen een verstandig besluit willen dat gebaseerd is op de realiteit van de dag.

Verder zijn ze niet overeen gekomen om zowel politieke als financiele steun te geven aan de Palestijnen en Libanezen. Over de politieke steun zijn ze het wel eens geworden maar de meeste landen wilden geen financiele steun geven.

Aldus het 5 uur nieus van ALjazeera.

Ondertussen gaat Israël lekker verder met haar invasie en agressie tegen de arme onschuldige bevolking van Libanon.

Iguais
15-07-06, 17:14
Bron?

Wonderbaarlijk. Je spreekt/leest/begrijpt `t Arabisch. Onderdeel van je roots?

Amenzu
15-07-06, 17:19
Geplaatst door Iguais
Bron?

Wonderbaarlijk. Je spreekt/leest/begrijpt `t Arabisch. Onderdeel van je roots?

Het staat twee keer bij:

Aljazeera 5 uur nieuws... mooier kan het helaas ook niet maken. Het kan ook anders niet, want het zijn tenslotte Arabieren. Ik zou graag van je een van die 1000 bijeenkomsten van de racistische arabische liga die een keertje wel egslaagd is. Bezoek een hun site, ondanks dat in 21 van de zogenaamde arabische landen andere etniciteiten wonen, wordt er met geen woord over gerept en zij worden ontkend door deze racistische organisatie.


Op hetzelfde nieuws, liet Said Alharir blekenb (de zoon van en de leider van de coalitie in Libanon) dat Sahelemaal gelijk heeft in haar verklaring van gisteren, waarin Hizbu Allah de schuld krijgt van de situatie. Hij noemde het als een verstandige en objectieve analyse.

Amenzu
15-07-06, 17:24
Geplaatst door Iguais
Bron?

Wonderbaarlijk. Je spreekt/leest/begrijpt `t Arabisch. Onderdeel van je roots?

Nee het is geen onderdeel van mijn roots, het is een taal die ik heb geleerd net zoals de andere vier talen die ik heb geleerd.

Het verschil is dat ik voor de andere talen zelf gekozen heb en dat ik het Arabisch moest leren, Want mijn taal werd verboden nadat de Arabische nationalisten aan de macht kwamen in MArokko. Als je je afvroeg waarom, dan was jue een zionist en een kolonialist, ook al vormen Imazighen de meerderheid van het land.


Onlangs was op een Marokkaanse site van de overheid te lezen dat 75% van de Marokkanen Amazigh was. Toen de Amazigh organisaties dat als bron begonnen te gebruiken, werd het de volgende dag weggehaald en vervangen door 99% Arabisch-Berber.

Hier kan je een interessante brief van het Amazigh Wereld Congres lezen dat gericht is aan Mohammed 6 om een idee te krijgen over het racisme tegen Imazighen. De VN heeft dit jaar Marokko daarop aangesproken, dat komt ook terug in de Brief:

http://www.congres-mondial-amazigh.org/article.php3?id_article=337:

Iguais
15-07-06, 17:28
Geplaatst door Amenzu
Het staat twee keer bij:

Aljazeera 5 uur nieuws... mooier kan het helaas ook niet maken. Het kan ook anders niet, want het zijn tenslotte Arabieren. Ik zou graag van je een van die 1000 bijeenkomsten van de racistische arabische liga die een keertje wel egslaagd is. Bezoek een hun site, ondanks dat in 21 van de zogenaamde arabische landen andere etniciteiten wonen, wordt er met geen woord over gerept en zij worden ontkend door deze racistische organisatie.


Op hetzelfde nieuws, liet Said Alharir blekenb (de zoon van en de leider van de coalitie in Libanon) dat Sahelemaal gelijk heeft in haar verklaring van gisteren, waarin Hizbu Allah de schuld krijgt van de situatie. Hij noemde het als een verstandige en objectieve analyse.


Ik heb de Arabische en de Engelse website van Al-Jazeera bekeken en kan niets vinden. Misschien moet je een link posten. Iets duidelijkers.


Geplaatst door Amenzu
Nee het is geen onderdeel van mijn roots, het is een taal die ik heb geleerd net zoals de andere vier talen die ik heb geleerd.

Het verschil is dat ik voor de andere talen zelf gekozen heb en dat ik het Arabisch moest leren, Want mijn taal werd verboden nadat de Arabische nationalisten aan de macht kwamen in MArokko. Als je je afvroeg waarom, dan was jue een zionist en een kolonialist, ook al vormen Imazighen de meerderheid van het land.


Onlangs was op een Marokkaanse site van de overheid te lezen dat 75% van de Marokkanen Amazigh was. Toen de Amazigh organisaties dat als bron begonnen te gebruiken, werd het de volgende dag weggehaald en vervangen door 99% Arabisch-Berber.

Hier kan je een interessante brief van het Amazigh Wereld Congres lezen dat gericht is aan Mohammed 6 om een idee te krijgen over het racisme tegen Imazighen. De VN heeft dit jaar Marokko daarop aangesproken, dat komt ook terug in de Brief:

http://www.congres-mondial-amazigh.org/article.php3?id_article=337:


Pik, als geboren en getogen Hollander heb ik niets te maken met die miezerige probleempjes van je. Eenieder die geboren en getogen in Nederland is, beter Nederlands spreekt dan Darijza/Amazigh/Tfinogwat is voor`n Nederlander en niets anders. Dat Marokko in handen is van een stel aristocratische onbenullen moge duidelijk zijn. Hier lijden ook de niet-Imazighen onder,